Kiitos todella hyvistä vastauksista, alkaa selkeytymään. Mulla itseasiassa oli jo ajatuksena että laitan tohon ns. ylätasanteelle sen kaikusetin ja viereen tablettitelineeseen tabletin (löytyy esim. Samsung Tab S8+ tai S10FE) että voi kattella vaikka valioliigaa siinä samalla. 

Eli hommahan alkaa ratkeemaan niin että jos karttoja tarvitsee, niin sitten tablettia. Eli tuon kaikupuolen kustannuksen saa sitten aika paljon pienemmäksi käsittääkseni. Eli tarkennetaan siis vaatimuksia.
- Kalastukseen (vetouistelua pääasiassa) soveltuva kaiku (kartat ei ole pakolliset, hoidetaan tabletilla).
- Minimissään 7" näyttö jollain järjellisellä resoluutiolla. Jos isompaa esim. 9" (mielellään parempi kuin 800x480 resoluutio tässä kokoluokassa) saa johonkin järkihintaan niin OK.
- Olis kiva saada moottorin tiedot (kierrosuku jne) tähän myös.
- Saako nopeuden jos ei karttoja (eli GPS ilmeisesti tarvitaan)?
- Pidetään budjetti edelleen ihan max 1000€, mieluummin tuolla 500€ suunnalla.
Mulla löytyy myös Racebox mini 25Hz GPS kun rata-ajoa tullut harrastettua, en oo ihan varma saako siitä vaan GPS signaalia vaikka karttahommiin (jos tarvii lisää tarkkuutta). Mutta luulen että mulle ei ole tarvetta ihan pirun tarkkaan paikannukseen.
EDIT: S10FE on IP68 luokiteltu niin menisi kyllä nätisti veneessä myös. Mitä nyt + malli olisi parempi futiksen katseluun.