- Liittynyt
- 14.03.2022
- Viestejä
- 44
Tarkoitatko vettymisellä "lasikuituruttoa" ?Sinänsä kiva vene. Mutta se vettyminen ongelma. Muuttuu painavaksi ja epävakaaksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tarkoitatko vettymisellä "lasikuituruttoa" ?Sinänsä kiva vene. Mutta se vettyminen ongelma. Muuttuu painavaksi ja epävakaaksi.
En. Kyseinen vene on ämpärimuovista valmistettu kaksi kerroksinen. Ja kerroksien välissä uretaania.Tarkoitatko vettymisellä "lasikuituruttoa" ?
Oksaalihapolla lähtee. IKH myy rakeita mitkä liuotetaan veteen.Millä aineella kannattais pohja pestä? Tuntuu ettei toi keltainen paska lähde millään
Mitä ainetta venees on? Kysyn kaverilta kun näen, tietää varmaan kaiken mitä pieniin ja miksei isompiikiin veneisiin tulee.
muovi varmaan imasee sen aika hyvin itteensä että tuskin lähtee millään
Lujitemuovi on lasikuitua ainakin veneissä. Oksaalihappo toimii hyvin. Sinkitty traileri ei pidä kyseisestä haposta.gelcoat pinnalta oksaalihappo toimiskin
Onkos tuossa jakopää ketjulla vai hihnalla? Huomaako polttoaineenkulutuksessa eroa Hondaan?
Kannattaa sipaista kaikkiin saumakohtiin omat aineet. Pieni vaiva mutta saattaa antaa lukuisia lisävuosia.ilmeisesti johtojen läpiviennit vuotaneet merivedet suoraan moottoriin. Halpikset... Tuli ostettua halpa ja sitten hyvä, toivottavasti. Eli ei muuta kuin uusi trimmimoottori tilaukseen
On tuollainen 80hp marinerin kone 2006. Saako mistään piuhan päästä tunteja selville? Entinen omistaja sanoi että kolmisen sataa tuntia alla
Ihan mielenkiinnosta, miten jengi laskee noita tunteja?
Itsellä ei ole mitään käsitystä kuinka paljon olen omalla koneella ajanut.
Jos on ruiskukone, tunnit jää muistiin ja voidaan lukea. Vanhemmilla koneilla vaatii erillisen tuntimittarin tai lokikirjan omilla merkinnöillä. Kumpaakin löytyy tarkoilta miehiltä.
Jos saa udella. Mistä hankit tarrat? Näyttää hyvältä. Itsellänikin käynyt mielessä tarkoittaa yamariini uusiksi.Niin, ja vene sai ensimmäisen nimensä, FinnMasterista tuli FunkyMaster, mukailin alkuperäistä fonttia ja logoa.
Jos saa udella. Mistä hankit tarrat? Näyttää hyvältä. Itsellänikin käynyt mielessä tarkoittaa yamariini uusiksi.
Tuo Bilteman mattokin on ihan asiallisen näköistä tavaraa.
Tästä koitin kokemuksia googletella etukäteen, mutta ei sattunut omiin silmiin mitään. No, live and learn.Kaikki tietämäni jotka on tuota bilteman eva-mattoa laittaneet lattiaan ovat myöhemmin kironneet sen. On kuulemma perseestä poistaa, eikä kestä lattiassa kauaa siistinä. Ainakaan kalastusveneissä missä kuljetaan kengät jalassa.
Tulin törkeesti mainostamaan. Jos enempi tarttee löpöä kerralla niin nämä kaverit tulee vaikka laiturin nokkaan laskemaan tankkiin:
Venetankkaukset | Tankkauspartio
Tankkaamme dieseliä veneeseesi pääkaupunkiseudulla, Kanta-Hämeessä, Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa veneasemilla, vierassatamissa ja käyntisatamissa.www.tankkauspartio.fi
Saa noilta polttoöljyä. Ei sitä veneissä saa käyttää.Ei kai noilta löpöä saa ja ei sitä vissiin enää veneissä saa käyttääkään?
Mutta HT on ihan syvältä mm silloin kuin pitää keulan kautta mennä/poistua veneestä. Sitten kiva istua helteellä sielä kopissa. BR-veneisiin on normaalisti pressut mukana jos sateella liikenteessä.No kyllä mä ajattelisin enemmän niin että nimenomaan kersojen kanssa se HT olisi kätevämpi, jos lapset yhtään pieniä.
Saa ne sullottua sinne "kajuuttaan" eikä tarvi koko ajan vahtia että on joku muksu propellissa tai kuunnella kitinää että on kylmä, tuulee tai mitä muuta ne nyt saattaa valittaa.
Joo, se on totta. Lähinnä mietityttää se kulkeminen laitojen kautta lasten kanssa. Löytyyhän noita toki edestä kuljettavina malleinakin.No kyllä mä ajattelisin enemmän niin että nimenomaan kersojen kanssa se HT olisi kätevämpi, jos lapset yhtään pieniä.
Saa ne sullottua sinne "kajuuttaan" eikä tarvi koko ajan vahtia että on joku muksu propellissa tai kuunnella kitinää että on kylmä, tuulee tai mitä muuta ne nyt saattaa valittaa.
Juu, vähintään semmonen missä aukeaa tuulilasi tai on keulassa luukku. Itellä ollut monenlaisia, muksujen kanssa tykännyt tosta bayliner 1950, saa kattopressun kiinni jos sataa, keulassa luukku mistä pääsee muksut kulkemaan, ite pääsee kenkimmäisestä tuulilasista, jos ei viitti keulasta könytä.Joo, se on totta. Lähinnä mietityttää se kulkeminen laitojen kautta lasten kanssa. Löytyyhän noita toki edestä kuljettavina malleinakin.
Akku harvemmin on moottorissa itsessään vaan jossain muualla veneessä. Riippuu ihan veneestä, mutta yleensä akun navat ja akun kiinnitys irti ja uuden asennus päinvastaisessa järjestyksessä
Juu, se on jännä, kun niin usein tulee kommenttia että en osaa.Siinähän sitä tekemällä oppii. Ihminen sen sinne kiinnittänytkin on.
Juu, se on jännä, kun niin usein tulee kommenttia että en osaa.
Suurin osa ruuveista aukeaa vastapäivään ja menee kiinni myötäpäivään, aika helppo on myös kokeilla mikä avain mihinkin sopii. Tähän lisäksi jos opettelee momenttiavaimen käytön, niin on valmis tekemään vaikka moottoriremontin....
Ei tarvi olla. Ei kysyvä tieltä eksy ja sitä rataa...Olet varmasti oikeassa ja pahoillani, että kysyin.
Tämäkin on sinänsä ihan totta.Lisäksi rajoittaa aika paljon veneilykautta jos pitää aina varautua kaikkeen toppatakista lähtien vs. että on sellainen vene millä voi lähteä kuin autolla kelillä kuin kelillä vaikka t-paidassa.
Vaikka tämmöistä esimerkiksi Venelämpö – Tehokkaat ja kestävät lämmittimet veneeseenMinkälaista lämmitintä vois laittaa veneeseen? Itsellä tollanen keskihytillinen vene, ja ei viittis mitään alkuperäistä lämmitintä laittaa hinnan vuoksi
Valmistajia on monia ja jokainen kehuu omaansa. Mulla on webastoista pelkkiä hyviä kokemuksia mutta halpoja ne eivät ole.Minkälaista lämmitintä vois laittaa veneeseen?
Peräkuomulliseen pulpettiveneeseen tuli tämä. Ja kyllä, dieselversiona, minun kalastuksilla ~10litran säiliön kun täyttää keväällä laskun yhteydessä, niin sillä mennään myös syksyn kelit. Ehkä kerran olen joutunut tankkaamaan kesken syksyn pari litraa lisää löpöä.
ol
oliko helppo asentaa?