Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

Ei tietenkään, vaan neuvottelut käydään jossain kontekstissa ja tätähän on yritetty jo Trumpin johdolla, eli eikö Ukraina jo tullut tuossa viestineeksi että haluaa lopettaa sodan?
Puhut ikäänkuin Ukrainalla olisi halua jatkaa nykyistä tilannetta. Oletatko että siellä sopimuspöydässä ryssät vaativat jotain muuta kuin ihan kaiken? Se on tasan tarkkaan ryssät jotka haluavat sodan jatkuvan ja Ukraina olisi varmasti jo monesti lopettanut jos olisivat saaneet jonkinlaiset takuut että sen hetkiset rajat tullaan jäädyttämään.

Se ei oikein Ukrainaa auta että sotiminen lopetetaan vuodeksi koska sen nyt näkee sokeakin että ryssät puskevat sieltä uudelleen kunhan saavat vedettyä henkeä.

Ryssillä ei ole mitään järkevää syytä sotaan ja Ukrainalle sota on elinehto.

Sama kuin kysyisi jänikseltä että koska se aikoo lopettaa koiralta karkuun juoksemisen. Kauheata energian haaskaamista se juokseminen.

Ukrainan kansa päättää haluaako edelleen olla Ukrainan kansaa, ja jos haluavat niin taistelu jatkuu. Ei ne taistele vain taistelun vuoksi.

Ja mä oon tosi onnellinen ja tavallaan ylpeäkin siitä että taistelua jatkavat. Lähinnä sen takia että voimapolitiikkaa pitäisi aina vastustaa ja toisaalta siksi että se palvelee mun omia etuja vähentämällä Venäjän kyvykkyyksiä.

En missään tapauksessa halua olla tilanteessa jossa mun pitäisi ottaa kantaa siihen että mitä Ukrainalaisien kannattaisi tehdä, koska mulla ei ole riittävää omakohtaista altistusta heidän tilanteelleen.

Mutta rauhanneuvottelut ovat tavallaan voimapolitiikan jatke. Siellä sovitaan että kuinka paljon eri intressiryhmille annetaan, jotta sodankäynti saadaan loppumaan. Ja kuten alunperin sanoin niin arvostan sitä että Trump on saanut paljon rauhaan johtavia sopimuksia aikaan mutta en arvosta niihin liittyvää korruptiota.

Ei Venäjällä riitä edes miehitysjoukkoja valvomaan koko Ukrainaa vaikka jotenkin saisivat vallattua maan.
Tässä on aika moneen otteeseen uutisoitu että venäjä käskee sotilaitaan teloittamaan miespuoliset henkilöt aina uusia asutuskeskuksia saadessaan. Ei niitä tarvitse kovin kattavasti hallita, jos siellä ei ole kuin naisia, ja miehet on joko teloitettu tai viety vankileireille/lapsikaappauskeskuksiin eri puolille venäjää.

Syy siihen miksi Ukraina nykyään monesti pakkoevakuoi hyökkäyksen alla olevia asutuskeskuksia. Plus että naisia ja lapsia käytetään ihmiskilpinä sotilaille jos niitä jää sinne. Tästäkin on uutisoitu monesti.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 480
Jäsenet
79 650
Uusin jäsen
koprasd

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom