- Liittynyt
- 16.08.2018
- Viestejä
- 1 469
Venäläinen tankkikuski ylennetään Javelinilla lentäjäksi. Katso videolta, sormi näyttää lentoradan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Se on jo suljettu liikenteeltä. Noissa twitterin ketjuissa spekuloidaan, että siitä ei enää tankilla pääse. Se on siis aika paskana jo. Mutta todennäköisesti venäläiset vielä yrittävät isolla riskillä jos tärkeä huoltokolonna pitäisi saada toiselle puolelle.
Eiköhän nykyiset aseet ole huomattavasti tarkempia, joten iskut pystytään keskittämään pienemmälle alueelle siltaa..Toki se vähän aikaa on paskana mutta sillat ovat kuitenkin suht helposti korjattavissa niin kauan kun niiden ne kantavat rakenteet eivät ole paskana.
Esim. Vietnamissa Thanh Hoan siltaa yritettiin tuhota vaikka kuinka monta kertaa vuosien aikana mutta vauriot olivat aina sen verta pieniä että ne pystyttiin korjaamaan suht nopeasti. Vasta sitten kun Jenkit onnistuivat osumaan 2000 paunan LGB:eillä tukipilareihin se silta saatiin alas pysyvästi. (ja verrokkina 2000 paunan pommissa on melkein 5 kertaa enemmän räjähdeainetta kuin HIMARS:in raketeissa)
Eiköhän nykyiset aseet ole huomattavasti tarkempia, joten iskut pystytään keskittämään penemmälle alueelle siltaa..
Tuosta sillasta on paljon kuvia ja se on laakia vaille vainaa. Ehkä putoaa jo ensi yönä, kuka tietää. Sitä on melko systemaattisesti tuhottu tarkoilla aseilla joissa ampumisetäisyydet ja tarkkuus on kohdallaan. Sen korjaaminen on vaikeaa jos seuraavana yönä voidaan ampua taas seuraava setti joka osuu.Kyllä ja ei. Nykyään aseet ovat huomattavasti tarkempia kun ne ammutaan sieltä 50-500km etäisyydeltä ilman näköyhteyttä, pääasiassa kiitos GPS:n. Mutta kun puhutaan siitä että ammutaan niitä aseita näköyhteyden sisältä staattisia kohteita vastaan, kuten tehtiin noissa Vietnamin aikaisissa ilmaiskuissa, niin se ero ei ole mitenkään suuri nykyaikaan verrattuna. Käytössä oli tuolloin niin TV-ohjattuja kuin laser-ohjattuja jotka kyllä olivat erittäin tarkkoja. Toki sääolosuhteet vaikutti noihin enemmän kuin GPS:ään mutta hyvällä kelillä nuo kyllä olivat erittäin tarkkoja.
Ja tuolloin kyllä saatiin useita täysosumia noihin siltoihin mutta ei vain tarpeeksi isoilla pommeilla. Jonka takia Jenkit sitten kehittivät noita 2000 paunan pommeja joilla ne sillat saatiin alas.
Tuosta sillasta on paljon kuvia ja se on laakia vaille vainaa. Ehkä putoaa jo ensi yönä, kuka tietää. Sitä on melko systemaattisesti tuhottu tarkoilla aseilla joissa ampumisetäisyydet ja tarkkuus on kohdallaan. Sen korjaaminen on vaikeaa jos seuraavana yönä voidaan ampua taas seuraava setti joka osuu.
On kyllä nykyajan tykistö kohtuu modernia kamaa ku tätä videota katsoo.
Niin kauan kun kantavat rakenteet ovat ehjiä on pintavauriot suht helppo ja nopea korjata käyttökuntoon kuormaa jakavilla palkeilla, vaikka silta näyttäisi olevan lähes katki pinnasta.Eiköhän nykyiset aseet ole huomattavasti tarkempia, joten iskut pystytään keskittämään pienemmälle alueelle siltaa..
Video Antonivkan sillasta tältä päivältä (20.7.):
Silta kestää 1,3 tonnin auton. Laita siihen 20-30tonnin tankki, kestääkö enää?Levyjä reikien päälle ja käyttö jatkuu lähes normaalisti. Vielä on pitkä matka siihen, ettei tuota siltaa voisi käyttää (jos ei muualta sitten ole enemmän paskottu).
Ei paljoa levyt auta, jos sillan kantavuus on laskenut; tuossa 0:14 kohdalla näkyy, kuinka esijännitetty teräsvaijeri on mennyt poikki.Levyjä reikien päälle ja käyttö jatkuu lähes normaalisti. Vielä on pitkä matka siihen, ettei tuota siltaa voisi käyttää (jos ei muualta sitten ole enemmän paskottu).
miksi ei irak lähde sotaan?Siitä kun kerroin Erdoganin kansanmurhaavan Suomen lähettämiä kurdeja. Niin Turkki iski 2h päästä. Irakin pääministeri: Turkki iski lomakeskukseen Irakin kurdialueella – Turkki kiistää olleensa vastuussa
Eiköhän tuon sillan saa pillunpäreiksi ihan kranulla. Ei siihen mitään 100,000€ HIMARSia tartte tuhlata.
Se on jo suljettu liikenteeltä. Noissa twitterin ketjuissa spekuloidaan, että siitä ei enää tankilla pääse. Se on siis aika paskana jo. Mutta todennäköisesti venäläiset vielä yrittävät isolla riskillä jos tärkeä huoltokolonna pitäisi saada toiselle puolelle.
ylihän ajetaan omantunnon mukaan, kuten miinaan.Jos vauriot on vain kannessa kuten kuvissa vähän näyttäisi, niin tankilla menee yli, että heilahtaa. Tankin telat jakaan painon laajalle alueelle, joten paljon paremmin se ylittää sillan kuin vaikka auto. Tuollaiset reiät voi paikata myös vaikka teräslevyillä. Toki jos vaurioita on muuallakin kuin kannessa, niin asia erikseen.
Levyjä reikien päälle ja käyttö jatkuu lähes normaalisti. Vielä on pitkä matka siihen, ettei tuota siltaa voisi käyttää (jos ei muualta sitten ole enemmän paskottu).
Sieltä saattaisi yksittäinen panssarivaunu vielä päästäkkin pois. Mutta kyseisen maan strategiat tuntien ajetaan kaikki vehkeet jonossa tuonne ja ihmetellään, kun se ei kestänytkäänSe silta ei ole vain "massaa". Sitä pitää kasassa ne raudat ja vaijerit, jotka ovat etupäässä sillan suuntaisia ja joita oli poikki noissa kuvissa hyvinkin paljon. Ne eivät ole siellä huvikseen, vaan tekemässä sen sillan kantavuuden. Nyt kun niitä on poikki koko sillan leveydeltä, niin en ehkä koittaisi käyttää enää tuota siltaa, varsinkaan millään raskaalla kalustolla. Noita ei mitkään reikien peittelyt levyillä korjaa!
Tuossa kuva sillan alta mikä näyttää vähän rakennetta. Oli myös jossain kuva jossa näkyi laajemmin ja siinä näkyi että sillan alla menee 4 tuollaista vahvempaa palkkia pitkittäissuunnassa.
Jos ne onnistuisi katkomaan noita palkkeja noilla osumilla niin sitten voisi alkaa olemaan vähän vaikeammin korjattavaa vaurioita. Mutta nuo reiät tuossa ohuessa pintakerroksessa ovat tuskin hirveän merkittäviä kantavuuden kannalta.
Toisaalta tuo lohko on yli puoliksi poikki, Jos se katkeaa, niin se voi vääntää tukipilarin rusetille..
Tuossa kuva sillan alta mikä näyttää vähän rakennetta. Oli myös jossain kuva jossa näkyi laajemmin ja siinä näkyi että sillan alla menee 4 tuollaista vahvempaa palkkia pitkittäissuunnassa.
Jos ne onnistuisi katkomaan noita palkkeja noilla osumilla niin sitten voisi alkaa olemaan vähän vaikeammin korjattavaa vaurioita. Mutta nuo reiät tuossa ohuessa pintakerroksessa ovat tuskin hirveän merkittäviä kantavuuden kannalta.
Mutta, ne on teitä. Venäjällä saattaa olla kärrypolkuja, joissa on välissä pienten "jokien" ylityksiä. Ei mitään viittoja risteyksissä. Koskaan ei ole valoja tai ryhmityskaistoja. Pihan kuusiaita on ihan kiinni valtatiessä ja siitä on myös kulku sille tielle. Ihan kuin meillä olisi pihasta liittymä Lahden motarille.Tämä nyt on OT, mutta kyllä Suomessa on sellaisia teitä sivummalla, että vituttaa ajaa, asfaltti, silti ihan kamalaa körryytellä.
Tämä sillan raketointi antaa vähän näkökulmaa siihenkin, miten "helppoa" Krimin sillan tuhoaminenkin olisi... Se on tiettävästi tavanomaista vahvemmaksi rakennettu ja iso.
Vaikka Ukraina saisi pitkän kantomatkan ATACMS-ohjuksiakin, niin niissäkään ei ole "hyötykuormaa" sen enempää kuin Harpoon-meritorjuntaohjuksessa, 500 paunaa räjähdettä, mikä on 2,5 kertaa niin paljon kuin näissä HIMARS:n lyhyemmän kantaman raketeissa. Ehkä se siis tekee hieman isomman reiän. Mutta mihin sekään riittäisi, mene ja tiedä. Olisi luultavasti myös aika kallista puuhaa tehdä reikiä tällä tavalla...
Jos Krimin silta haluttaisiin kunnolla tuhota, niin se pitäisi varmaan tehdä alhaalta päin, ainakin ellei Ukrainalla ole sellaista ilmaherruutta ja länsikalustoa että pääsisi vapaasti pommittamaan taivaalta käsin.
Toisaalta tuo lohko on yli puoliksi poikki, Jos se katkeaa, niin se voi vääntää tukipilarin rusetille..
Mutta, ne on teitä. Venäjällä saattaa olla kärrypolkuja, joissa on välissä pienten "jokien" ylityksiä. Ei mitään viittoja risteyksissä. Koskaan ei ole valoja tai ryhmityskaistoja. Pihan kuusiaita on ihan kiinni valtatiessä ja siitä on myös kulku sille tielle. Ihan kuin meillä olisi pihasta liittymä Lahden motarille.
Tiet ovat myös täynnä kuoppia, jotka näyttävät kraanaatin jättämiltä. Näissä toki aika ja välinpitämättömyys ovat sotaa suuremmat syyt niiden synnylle.
Oletko kenties viime vuosina ajanut itse siellä kun tunnut tietävän? Tuttava tuli tällä viikolla sieltä ja tiet sillä puolella rajaa kuulemma paremmassa kunnossa kuin tällä puolella..
Totskassa olisi räjähdettä 500 kiloa, mutta ei riitä tarkkuus eikä kantomatka... Kantomatka voisi kyllä riittää näihin muihin siltoihin kuten Hersonin siltoihin, mutta tarkkuuden puute on ongelma eikä näitä ohjuksia varmaan muutenkaan ole oikein tuhlattavaksi.Kunnolla tuhoaminen vaatisi isoja pommeja tai sitten pioneerejä räjäyttämään sillan.
Mutta, ne on teitä. Venäjällä saattaa olla kärrypolkuja, joissa on välissä pienten "jokien" ylityksiä. Ei mitään viittoja risteyksissä. Koskaan ei ole valoja tai ryhmityskaistoja. Pihan kuusiaita on ihan kiinni valtatiessä ja siitä on myös kulku sille tielle. Ihan kuin meillä olisi pihasta liittymä Lahden motarille.
Tiet ovat myös täynnä kuoppia, jotka näyttävät kraanaatin jättämiltä. Näissä toki aika ja välinpitämättömyys ovat sotaa suuremmat syyt niiden synnylle.
Oon ollu NL:n aikaan varmaan tuhansia kilometrejä kyydissä. Samoin 90-luvulla. 2008 olin autokuskin apulaisena useamman viikon Pietarissa ja sen esikaupunkialueilla. Lisäksi oon ollut pitemmällä reissulla Etelä-Venäjällä joskus varmaan 2012. En usko että siellä on tehty jotain kolossaalista tieinfran uudistusta valtakunnallisesti viime reissun jälkeen joten varmaan about samassa tai pahemmassa kunnossa nyt kuin mitä oli silloin.
Voin tällä kokemuksella vakuuttaa että Venäjällä tiestö on ihan paskassa kunnossa. On siellä hyviä teitä, niitä on joka paikassa, mutta noin yleisesti ihan sutta ja sekundaa. Isot tiet joilla turistit ajelee pidetään paremmassa kunnossa, niin pidetään myös kaupungeissa pääkadut hienoina jotta näyttäisi hyvältä turisteille.
Sama juttu rautateillä, kolisee niin perkeleesti kun ratakiskoja ei yhdistetä samalla tavalla kuin mitä esim. Suomessa.
Totskassa olisi räjähdettä 500 kiloa, mutta ei riitä tarkkuus eikä kantomatka... Kantomatka voisi kyllä riittää näihin muihin siltoihin kuten Hersonin siltoihin, mutta tarkkuuden puute on ongelma eikä näitä ohjuksia varmaan muutenkaan ole oikein tuhlattavaksi.
Siellä on sisällä tilaa koska se ei ole taistelupanssarivaunu, vaan tykistö-.Jestas miten paljon siellä on sisällä tilaa.
No jokaisella on mielipide, hänellä on venäläinen vaimo, joten ajelee kyllä aika paljon siellä. Kyllä Suomessakin osa teistä on ihan paskassa kunnossa riippuu missä ajaa. Venäjällä ovat kyllä paikoitellen panostaneet melko paljonkin teihin vrt. Suomi: Venäjällä käyneen Jukan video näyttää, kuinka Suomeen kulkevasta "mökkitiestä" on tullut tuliterä valtaväylä: "Kuin lentokentän kiitotietä olisi ajanut"
Niinpä. Kyllä se on ihan fakta, että kun lähdet kaupungista ajelemaan maalle päin Venäjällä, niin kuoppaista on. Voi olla niin paskana tiet, ettei normaalilla autolla edes pääse eteenpäin. Suomessa ei ole noin huonokuntoisia teitä.No paikoitellen siellä on panostettu ties mihin. Kyllähän Suomessa Lahden motaria päällystetään uudestaan vähän väliä, kertooko se sitten jotain tieverkoston kunnosta? Se että jotkut isot pääväylät on tehty kunnolla ei kyllä kerro mitään siitä missä kunnossa loput tieverkostosta on. Faija oli infrahommissa pitkään Venäjällä ja siks siellä tullut oltua. Kertoi tarinoita kun Moskovassa tehtiin Venäjän aikaan kaduille uusia asfaltointeja niin välillä joidenkin kellareiden ikkunat oli puoliksi tien alapuolella kun aina vaan vedettiin uusi kerros asfalttia päälle ja tie nousi sitä mukaan.
Niinpä. Kyllä se on ihan fakta, että kun lähdet kaupungista ajelemaan maalle päin Venäjällä, niin kuoppaista on. Voi olla niin paskana tiet, ettei normaalilla autolla edes pääse eteenpäin. Suomessa ei ole noin huonokuntoisia teitä.
Venäjän armeijalla alkaa olla ammukset ja kenraalit vähissä. Abaut puolet molemmista on ammuttu.
Jäljellä olevat ammukset eivät välttämättä ole käyttökunnossa ja ukrainassa olevat tykit elinkaarensa päässä tai ainakin huollon tarpeessa.
No arviot on tietty arvioita. Ainut mikä on varmaa on se, että venäjän käyttämät tykit on joka tapauksessa loppuun käytetyt ja jos logistiikkaa ei pelaa tai ukraina saa tuhottua/häirittyä logistiikkaa niin kyllä Igorilla alkaa olla vaihtoehdot vähissä.Minulla on mennyt luotto näihin arvioihin, vaikka varmaan resurssit ovatkin vähenemään päin. Näitä "Venäjällä ei ole enää miehiä/ammuksia/tankkeja/lentokoneita/rahaa" -tyyppisiä lausuntoja on näkynyt kuitenkin jo ties kuinka monta kertaa tässä kuukausien aikana ja aina sieltä vaan tuppaa tulemaan tulee lisää ja tavallinen kansa porskuttaa menemään niin kuin ei olisi mitään ongelmaa missään. Uskon siis vasta kun näen.
Vanha sanonta sanoo, että "Venäjä ei ole koskaan niin vahva kuin se kertoo, eikä niin heikko kuin kuvitellaan".
Tähän samaan liittyen myös kaikki aiemmat propagandakuvat Putinin heikosta terveydentilasta taisivat mennä tämän viimeisimmän Turkin tapaamisen myötä uudelleenarviointiin. Tai no, varmaan joku vetää taas syöpädiagnoosit kattoon, kun Putin oli yskinyt jossakin haastattelussa.
Venäläisten huolto Hersoniin on nyt vaikeutunut. Antonovsky silta on puoliksi poikki. Henkilöautolla vielä pääsee. Tämän sillan lisäksi on käsittääkseni vielä rautatiesilta ja se iso pato jonka päällä silta, mutta se on aika kaukana. Mutta tuota pitkin fasistit pääsisivät vielä pakoon, jos ymmärtäisivät mennä.
Tuo ei minusta näytä HIMARS iskulta, koska reijät ovat kuin tykinlaukauksia. Ehkä Excalibur tarkkuusammus M777:llä? Tuota on siis reijitetty kahtena viime yönä.
Niinpä. Kyllä se on ihan fakta, että kun lähdet kaupungista ajelemaan maalle päin Venäjällä, niin kuoppaista on. Voi olla niin paskana tiet, ettei normaalilla autolla edes pääse eteenpäin. Suomessa ei ole noin huonokuntoisia teitä.
Redditistä löytyy näppärä havainnekuva siitä miten osumat toisiinsa nähden sillalla. Sen verran lähellä toisiaan että tulee yhteisvaikutusta. Toisekseen jos pitää paikkansa että laukaistuista yhdestätoista raketista kahdeksan osui tuon parikymmen metrisen ympyrän sisään, niin eiköhän seuraavakin lasti osu melkolailla samoille kohdille jos Ukraina edelleen haluaa heikentää siltaa.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Kyllähän nuo aikaisemmat lausunnot on lähes täysin toteutuneet. Se miten media niitä pyörittelee on eri asia. Kuukausia sitten kun puhuttiin että Venäjältä loppuu tankit ja miehet niin tällä viitattiin taistelukykyisiin "eliitti"-joukkoihin tai vähintäänkin koulutettuihin ammattisotilaisiin. Toki pakottamalla aina jotain saadaan rintamalle ja nyt Venäjä tunkee Ukrainaan random maajusseja ilman varusteita, tykkejä joiden piiput on vääntyneet, 60-80-luvun tankkeja ja hävittäjiä ei enää edes näy juurikaan etc. Venäjältä on oikea käyttökelpoinen kalusto ja miehet loppumassa ja nyt mennään bruteforce menetelmällä missä tungetaan rintamalle ihan mitä paskaa tahansa.Minulla on mennyt luotto näihin arvioihin, vaikka varmaan resurssit ovatkin vähenemään päin. Näitä "Venäjällä ei ole enää miehiä/ammuksia/tankkeja/lentokoneita/rahaa" -tyyppisiä lausuntoja on näkynyt kuitenkin jo ties kuinka monta kertaa tässä kuukausien aikana ja aina sieltä vaan tuppaa tulemaan tulee lisää ja tavallinen kansa porskuttaa menemään niin kuin ei olisi mitään ongelmaa missään. Uskon siis vasta kun näen.
On ihan yleistä tietoa että Putin oli toukokuussa(?) leikkauksessa.Tähän samaan liittyen myös kaikki aiemmat propagandakuvat Putinin heikosta terveydentilasta taisivat mennä tämän viimeisimmän Turkin tapaamisen myötä uudelleenarviointiin. Tai no, varmaan joku vetää taas syöpädiagnoosit kattoon, kun Putin oli yskinyt jossakin haastattelussa.
Sehän oli jo 1990-luvulla, kun Venäjän talous alkoi nousta ja osalla oli siellä paljon rahaa, että sinne myytiin esimerkiksi Mersun autotehtaalta paljon enemmän niitä ML ja G-sarjan maastovehkeitä kuin S-sarjaa, kun tiestö on sellainen ettei auto tai kyydissä olevan persus kestä niitä kuoppia paikallisissa teissä.
Sitä en tiedä mihin käyttöön joku Venäjällä ostaa jotain Ferrareita ja muita superurheiluautoja, kun tiestö lienee jo Moskovassa ja Pietarissa sellainen että ei niillä voi eikä viitsi siellä ajaa.
Jossain oli kuvaa siltapalkin alta, ja ukrainalaisethan voi käyttää tätä tietoa hyväkseen osuakseen paremmin kantaviin rakenteisiin seuraavan kerran, jos oletetaan, että Himarsien tarkkuus olisi melkein senttiluokkaa.. No tuskin. Anyway.Jos noin tarkasti osuvat ja tuohon lataavat vielä jonkun 10 ohjusta niin aika vaikea kuvitella että ei tekisi yhtään mitään isompia rakenteellisia vaurioita.
Venäjällä kaikissa infraprojekteissa tai ylipäätään missään julkisen puolen hommissa valtaosa rahoista laitetaan aina taskuun ja sitten lopuilla pennosilla katsellaan jos saadaan jotain aikaan. Ylipäätään se että edes paikallishallinnoille saadaan mitään rahaa jo on aikamoinen ihme. Paikalliset venäjän maaseudulla sanoivat edellisen vuosikymmenen alussa että ainoa keino saada tiet kuntoon on että Putin ajaa niitä pitkin tai Putinin helikopterin lentoreitti on näköetäisyyden päässä.[OFFTOPICIA]
Ja kyllä, yksi aasinsilta lisää Hitleriin, tosin moottoritiet ei ole vieläkään jostain syystä Venäjällä juttu ja tekemisen laatu täysin toinen. Ja täysin siitä alueesta ja sen hallinnosta kiinni. (vrt. joku Mari-El, jonka kuvernööri ilmeisesti eli satumaailmassa ja rakensi kaupunkiin suurinpiirtein kulissit, mutta pääkatukin vaatisi maasturin)
Meneekö tää läpi oikeesti enää normivenäläiselle? =Dno nyt on.
Venäjän uusin selitys huonolle sotamenestykselle: Ukrainan sotilaat olleet salaisissa laboratorioissa, muuttuneet ”julmiksi hirviöiksi”
Senaattorit väittävät, että sotilaiden verinäytteistä olisi löytynyt tukea erittäin absurdille teorialle.www.iltalehti.fi
Sukkana.Meneekö tää läpi oikeesti enää normivenäläiselle? =D
Tulee mieleen 1970-luvun TV-sarja "Six million dollar man" tai" Bionic woman"...no nyt on.
Venäjän uusin selitys huonolle sotamenestykselle: Ukrainan sotilaat olleet salaisissa laboratorioissa, muuttuneet ”julmiksi hirviöiksi”
Senaattorit väittävät, että sotilaiden verinäytteistä olisi löytynyt tukea erittäin absurdille teorialle.www.iltalehti.fi