Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Niin? En ole kiistänyt etteikö sun viestisi olisi mennyt tunteisiin, kuten todella tarkkaavaisesti huomasit.

"[edit] Itse en olisi postannut mitään tuollaista tänne, koska se on vain sairasta!" Kyllä tuo nyt on vaan tulkittavissa niin, että hyväksyt örkkien teot, mutta heti kun vastaavaa osuu "viattomiin venäläisiin", niin se on sairasta, mutta et ole aikaisemmin ainakaan avautunut kun miehityshallinon ihmisiä on tosiaan salamurhattu, jotka tosiaan myös ovat jonkun perheenjäseniä. tai riittääkö "Vahinkoja sattuu, mutta siltikään en oiken pysty hyväksymään jonkun perheenjäsenen kuolemaa autopommin kautta..." myös tuomaan mielikuvan siitä, että tosiaan se Ukrainalaisten naisten ja lapsien tappaminen on OK, mutta ei jonkun "viattoman venäläisen", joka sattuu olemaan pahimmanlaatuisten propagandapaskan tytär?

Että ihan itsellesi vaan siellä valoja päälle.

Ja mikä tulee tosiaan tuohon mikä meni tunteisiin, niin voit itsekkin ehkä koittaa lukea paremmin, koska kysyin että mikä nyt tässä "viattoman venäläisen" salamurhassa meni tunteisiin, että pitää tuomita ja sanoa sairaaksi? Ja tarkensin vielä, että johtuuko se siitä, että sitä ei tehty ns. ohjuksilla tai kranaateilla?
Ja taas viittaat, että olisin jotenkin rys... puolella... Olen vain sanonut, että " en oiken pysty hyväksymään jonkun perheenjäsenen kuolemaa autopommin kautta". Niin kerros taas missä kohtaa olen viitannut "viattomaan venäläiseen"? LOPETA VALEHTELU JA OPETTELE LUKEMAAN!

Autopommi on suunniteltu minimoimaan sivulliset uhrit, KRANAATIT JA OHJUKSET EIVÄT OLE!

AIVOT KÄYTTÖÖN KIITOS! Ja en tämän enempää ala sulle suomentamaan suomenkieltä! Hyvästi!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 253
Ja taas viittaat, että olisin jotenkin rys... puolella... Olen vain sanonut, että " en oiken pysty hyväksymään jonkun perheenjäsenen kuolemaa autopommin kautta". Niin kerros taas missä kohtaa olen viitannut "viattomaan venäläiseen"? LOPETA VALEHTELU JA OPETTELE LUKEMAAN!

Autopommi on suunniteltu minimoimaan sivulliset uhrit, KRANAATIT JA OHJUKSET EIVÄT OLE!

AIVOT KÄYTTÖÖN KIITOS! Ja en tämän enempää ala sulle suomentamaan suomenkieltä! Hyvästi!
Kaikki ne tapetut Ukrainalaiset on myös perheenjäseniä joten miksi tämä yksi vihapuheen levittäjä olisi sen puhtoisempi ja ansaitsisi puolustuksen
 

root

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 316
Somessa jotkut väittävät, että Dugin olisi ollut aktiivisesti suojelun alla. Harmi ettei Twitteristä voi mitenkään erottaa mikä väite on totta. Mikäli Duginilla oli poliisin tai FSB:n turvamiehet mukana lauantai-iltaisessa tilaisuudessa, löytyy mielestäni todennäköisin pommin asettaja samasta turvaporukasta.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Kävin hiukan lisää nuuskimassa tämän Alexander Duginin taustoja. Tyyppi liittyi nuorena "SS:n mustaan järjestöön" on myöhemmin on puhunut natsismista kaksijakoisesti (oletettavasti Venäjän propagandan takia) ja liittänyt natsismin ja fasismin perusajatuksia omaan idelogiaansa ja moderniin venäläiseen fasismin aatteeseen.

Tyyppi on vieraillut Suomessa ainakin kahdesti pitämässä luentoja: 2014 ja 2017 ja ilmeisesti molemmilla kerroilla Bäckmanin kutsusta.

Äijä sai propagandansa pohjalta myös monille muille henkilöille (Kuusinen, Stepanoc, Deryabin, Zhironovski yms.) annetun epäarvonimen "Suomensyöjä":

"Aleksandr Dugin kirjoittaa kyseisessä kirjassaan ”epävakaasta” Suomesta, joka ”historiallisesti kuuluu Venäjän geopoliittiseen alueeseen. Dugin ehdottaa kirjassa Suomen yhdistämistä Venäjän Karjalaan ja pohjoisen Suomen lahjoittamista Venäjän Muurmanskin oblastille."

Tekee tästä iskusta entistä herkullisemman ja oikeudenmukaisen. :cigar2:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 092
Eiköhän tässä kohta löydy "todisteet" Ukrainan osallisuudesta ja Venäjä ryntää YK:hon vaatimaan että Ukraina julistetaan terroristivaltioksi.
Ihan peruskauraa venäläisten pelikirjasta.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Somessa jotkut väittävät, että Dugin olisi ollut aktiivisesti suojelun alla. Harmi ettei Twitteristä voi mitenkään erottaa mikä väite on totta. Mikäli Duginilla oli poliisin tai FSB:n turvamiehet mukana lauantai-iltaisessa tilaisuudessa, löytyy mielestäni todennäköisin pommin asettaja samasta turvaporukasta.
Se että Ukraina olisi suorittanut iskun Moskovassa on äärimmäisen epätodennäköistä. Pidän itsekin todennäköisimpänä että tuon iskun takana on muutama kätyri FSB:ssä/poliisissa ja/tai Putinin venäläiset vastustajat.

Sitten jos halutaan olla ylioptimistisia ja uskoa parempaan maailmaan niin voi olla että tuo isku on suunniteltu ihan FSB:n ylemmällä tasolla jolla halutaan hitaasti murtaa Putinin ja hänen lähipiirinsä luottamus ja turvallisuuden tunne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 605
Eiköhän tässä kohta löydy "todisteet" Ukrainan osallisuudesta ja Venäjä ryntää YK:hon vaatimaan että Ukraina julistetaan terroristivaltioksi.
Ihan peruskauraa venäläisten pelikirjasta.
Tästä tulikin jo venäjän ulkoministeriön tiedottajan lausunto, jossa sanoi että jos jäljet johtavat Ukrainaan kyse on valtion suorittamasta terroriteosta.
Hankala kyllä kuvitella miksi Ukraina lähtisi tällaista tekemään. On siellä venäjällä paljon parempiakin kohteita. Oma ajatus kyseisestä tapahtumasta kyllä viittaa venäjän sisäiseen kahinaan, ja se vanha vertaus bulldogeista maton alla nahistelemassa kuvaisi tätäkin tilannetta oikein hyvin.
Tieto Duginin suojelun alla olosta olisi kyllä mielenkiintoinen, koska silloin voisi ajatella että kaikkine autojen viimehetkien vaihtoineen räjähtäneessä autossa matkusti juuri se henkilö kenet pommin asettaja halusikin.

En ole mikään suuri salaliittojen ystävä, mutta kyllä minä saan hatustani vedettyä sellaisenkin vaihtoehdon, että joku villa esimerkiksi Italiassa/muualla saa kohtapuoliin uuden, hyvin venäjää puhuvan naisasukkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 092
Tästä tulikin jo venäjän ulkoministeriön tiedottajan lausunto, jossa sanoi että jos jäljet johtavat Ukrainaan kyse on valtion suorittamasta terroriteosta.
En jaksa edes esittää yllättynyttä.

Hankala kyllä kuvitella miksi Ukraina lähtisi tällaista tekemään. On siellä venäjällä paljon parempiakin kohteita.
Todennäköisintä on että kohde oli isukki tai sitten haluttiin muistuttaa miltä tuntuu menettää lapsensa sodassa. Mutta en olisi yllättynyt jos tekijä olisi Ukrainalainen, eri asia onko sitä ohjattu ylhäältä vai ei.
Mutta kyllähän Ukraina on viime aikoina muistutellut venäjää siitä että meneillään on sota eikä ne ole turvassa rajojensa sisäpuolella.
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
En ole mikään suuri salaliittojen ystävä, mutta kyllä minä saan hatustani vedettyä sellaisenkin vaihtoehdon, että joku villa esimerkiksi Italiassa/muualla saa kohtapuoliin uuden, hyvin venäjää puhuvan naisasukkaan.
Yksi teoria (jos sitä haluaa salaliittoteoriaksi kutsua niin ok) voisi myös olla se että Putin ja Venäjän johto olisi tarkoituksella itse tappanut tuon naisen, koska hän on loppupeleissä täysin merkityksetön, mutta osuu lähelle Putinia. Sitten 1-2 päivän kuluessa Venäjä esittelee YK:ssa tai jossain valetodisteita Ukrainan syyllisyydestä ja tällä oikeutetaan tuo spekuloitu brutaali teko joka tapahtuu keskiviikkona eli Ukrainan itsenäisyyspäivänä.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 916
Yksi teoria (jos sitä haluaa salaliittoteoriaksi kutsua niin ok) voisi myös olla se että Putin ja Venäjän johto olisi tarkoituksella itse tappanut tuon naisen, koska hän on loppupeleissä täysin merkityksetön, mutta osuu lähelle Putinia. Sitten 1-2 päivän kuluessa Venäjä esittelee YK:ssa tai jossain valetodisteita Ukrainan syyllisyydestä ja tällä oikeutetaan tuo spekuloitu brutaali teko joka tapahtuu keskiviikkona eli Ukrainan itsenäisyyspäivänä.
Loppujen lopuksi tärkeää tuossa tapahtumassa on se, että pommi-isku Moskovassa nykyhallintoa vastaan ei enää ainoastaan näytä mahdolliselta. Eugen Schaumaneja kaivattaisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 605
Autopommilla keskellä iltaruuhkaa haetaan yleensä myös näyttävyyttä, julkisuutta, näkyvää viestintää (samoin kuin ikkunasta putoamisilla esimerkiksi hotellista kadulle). Dugin on käsittääkseni kuitenkin kohtuullisen hyvin perillä moskovan tilasta, joten tuo tyttären poistuminen maasta 'räjähtämällä' voisi sopia kuvaan, jos on ollut tiedossa että putinin arvostelijoiden alla maa on alkanut polttamaan. Eiköhän sieltä saa muutamalla dollarilla ruumishuoneelta jonkun sijaisnäyttelijän haudattavaksi.
Voisi tietysti miettiä kenen toimesta ja minkälaisia henkilöitä venäjällä on murhattu hiljaisemmin myrkyilla/ampumalla kotona ja minkälaisia räjähteillä julkisella paikalla. Onhan tässä taas monenlaista mahdollista vaihtoehtoa tapahtumalle.

Sitten 1-2 päivän kuluessa Venäjä esittelee YK:ssa tai jossain valetodisteita Ukrainan syyllisyydestä ja tällä oikeutetaan tuo spekuloitu brutaali teko joka tapahtuu keskiviikkona eli Ukrainan itsenäisyyspäivänä.
Erittäin hyvä huomio tuokin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 253
OK.

Anteeksi on pakko kysyä: Onko vieläkin jotain epäselvää mun kannasta ryss... vs. Ukraina?

[edit] Usko tai älä, niin en oiken pidä siittä, että jotkut tunkee omia mielipiteitään mun sanomisiksi...
Mutta et silti vastannut ja kova yritys on siirtää keskustelua raiteilta muualle
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708


Tämä on perjantailta. Nyt on viimeistään NATO:n aika julistaa että mikään pieninkään ydinonnettomuus Ukrainan maaperällä aktivoi NATO:n artikla 5.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Mutta et silti vastannut ja kova yritys on siirtää keskustelua raiteilta muualle
Mutta, mutta, mutta, mutta... <- Sun yritys..

Sä niin tuut katumaan tuota.

Sun eka viesti:
Kaikki ne tapetut Ukrainalaiset on myös perheenjäseniä joten miksi tämä yksi vihapuheen levittäjä olisi sen puhtoisempi ja ansaitsisi puolustuksen
Missä on kysymys?

Sun vastaus mun ekaan viestiin:
Vastasin vain viimeisimpään
Missä on kysymys?

Mun vastaus siihen:
OK.

Anteeksi on pakko kysyä: Onko vieläkin jotain epäselvää mun kannasta ryss... vs. Ukraina?

[edit] Usko tai älä, niin en oiken pidä siittä, että jotkut tunkee omia mielipiteitään mun sanomisiksi...
SUOMENNETTUNA JA TAVUTETTUNA (siltä varalta, että et siltikään osaa lukea kunnolla): MI-NÄ KY-SYIN SI-NUL-TA KY-SY-MYK-SEN, JO-HON SI-NÄ ET O-LE VIE-LÄ-KÄÄN VAS-TAN-NUT.

Tai, no oikeastaan kaksi kysymystä, mut anyway...

WAU! Minä olen siirtämässä keskustelua raiteilta? Sä puhut sun altterista @t11ker1 stä :rofl2:

Ristus... Mikä siinä lukemisessa on niin vaikeaa?

[edit] Sun ja mun menee/meni ilosesti sekaisin, mut eiköhän ihminen, joka osaa lukea, ymmärrä kumpaan viittasin. Toivon ainakin niin... :hmm:
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 638
Mutta, mutta, mutta, mutta... <- Sun yritys..

Sä niin tuut katumaan tuota.

Sun eka viesti:


Missä on kysymys?

Sun vastaus mun ekaan viestiin:


Missä on kysymys?

Mun vastaus siihen:


SUOMENNETTUNA JA TAVUTETTUNA (siltä varalta, että et siltikään osaa lukea kunnolla): MI-NÄ KY-SYIN SI-NUL-TA KY-SY-MYK-SEN, JO-HON SI-NÄ ET O-LE VIE-LÄ-KÄÄN VAS-TAN-NUT.

Tai, no oikeastaan kaksi kysymystä, mut anyway...

WAU! Minä olen siirtämässä keskustelua raiteilta? Sä puhut sun altterista @t11ker1 stä :rofl2:

Ristus... Mikä siinä lukemisessa on niin vaikeaa?

[edit] Sun ja mun menee/meni ilosesti sekaisin, mut eiköhän ihminen, joka osaa lukea, ymmärrä kumpaan viittasin. Toivon ainakin niin... :hmm:

Ole hyvä ja rauhoitu. Jätä lukematta jos et kestä jonkun venäläisen yllyttävän propagandahyeenan kuolemaa.

Paraniko maailma tuolla vai huononiko? - tiedät itse vastauksen, joten en ymmärrä miksi tästä alat vääntämään muuten kuin siten että koetat saada keskustelua sotkettua.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274


Tämä on perjantailta. Nyt on viimeistään NATO:n aika julistaa että mikään pieninkään ydinonnettomuus Ukrainan maaperällä aktivoi NATO:n artikla 5.
Ukraina ei ole vielä NATO:n jäsen, joten Artikla 5:tä ei voida aktivoida.

Mutta, joo Ukrainaan pitäisi saada helvetin paljon enemmän raskasta aseistusta ja nopeampaa tahtia kuin mitä nyt tapahtuu. Se mitä nyt syötetään Ukrainaan on lähninnä tasoa et he pystyvät pysymään pinnalla (kuulin tuon jostain YT-videosta).
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Asiaton käytös
Ole hyvä ja rauhoitu. Jätä lukematta jos et kestä jonkun venäläisen yllyttävän propagandahyeenan kuolemaa.

Paraniko maailma tuolla vai huononiko? - tiedät itse vastauksen, joten en ymmärrä miksi tästä alat vääntämään muuten kuin siten että koetat saada keskustelua sotkettua.
WAU! Taas uusi tyyppi joka ei ole lukenut kuin yhden viestin koko ketjusta ja sen perusteella vetää omat mielipiteet tappiin.

Opettele lukemaan, ennenkuin tuut arvostelemaan!

[edit] Minkä helvetin takia mun pitää puolustaa itseäni jatkuvasti tyypeiltä, jotka eivät tiedä mistä he puhuvat!? Onko tän ketjun lukija oikeasti niin kyvyttömiä!? Ja modeillekin tämä sopii...
 

Bladekill

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 708
Ukraina ei ole vielä NATO:n jäsen, joten Artikla 5:tä ei voida aktivoida.

Mutta, joo Ukrainaan pitäisi saada helvetin paljon enemmän raskasta aseistusta ja nopeampaa tahtia kuin mitä nyt tapahtuu. Se mitä nyt syötetään Ukrainaan on lähninnä tasoa et he pystyvät pysymään pinnalla (kuulin tuon jostain YT-videosta).
Jos ydinvoimala räjähtää niin siitä tulee käytännössä täysin varmasti säteilyä NATO-maiden puolelle ja se on silloin hyökkäys NATO-maita kohtaan kun kyseessä on tahallinen teko eikä normaali rauhanajan onnettomuus.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Jos ydinvoimala räjähtää niin siitä tulee käytännössä täysin varmasti säteilyä NATO-maiden puolelle ja se on silloin hyökkäys NATO-maita kohtaan kun kyseessä on tahallinen teko eikä normaali rauhanajan onnettomuus.
Eli, jos idän puolelta tulee vesisade Viroon (tai muuhun NATO-maahan) se on hyökkäys NATO-maata kohtaan? Missä menee raja?

Ja samaanaikaan ryss... saa samallalailla säteilyä omalle puolelleen, niin se ei valitettavasti ole edelleenkään hyökkäys, vaan täyttä vitun idioottimaisuutta, sekä kyvyttömyyttä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 432
Jos ydinvoimala räjähtää niin siitä tulee käytännössä täysin varmasti säteilyä NATO-maiden puolelle ja se on silloin hyökkäys NATO-maita kohtaan kun kyseessä on tahallinen teko eikä normaali rauhanajan onnettomuus.
Säteilyä: Joo.
Säteilyä siinä määrässä että sitä voitaisiin rehellisesti pitää hyökkäyksenä: Tuskin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Ydinvoimalan pamatuksen jälkeen siittä seuraavaa säteilyä on mahdoton hallita kun se nyt vaan riippuu ilmaston liikkeistä = ei voida pitää hyökkäyksenä kohdetta X vastaan, kun ilmasto voi viedä sen kohti hyökkääjää myös, tai kohti kohteita Q, E, R, W, Y, T ja U.

[edit] Pakko olla vkloppun vaikutus päällä... Sen mitä oon seurannut silloin tällöin tätä ketjua, niin täällä on fiksua porukkaa, mutta nyt käsketään olemaan hiljaa tajuamatta mistä puhuu. Sekä työnnetään omia mielipietään toisen sanomiksi (minun sanomiksi). Sekä vääristellään täysin toisen sanomisia.
 
Liittynyt
06.06.2019
Viestejä
542
[edit] Pakko olla vkloppun vaikutus päällä... Sen mitä oon seurannut silloin tällöin tätä ketjua, niin täällä on fiksua porukkaa, mutta nyt käsketään olemaan hiljaa tajuamatta mistä puhuu. Sekä työnnetään omia mielipietään toisen sanomiksi (minun sanomiksi). Sekä vääristellään täysin toisen sanomisia.
Eiköhän se nyt riitä tästä aiheesta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 432
Ydinvoimalan pamatuksen jälkeen siittä seuraavaa säteilyä on mahdoton hallita kun se nyt vaan riippuu ilmaston liikkeistä = ei voida pitää hyökkäyksenä kohdetta X vastaan, kun ilmasto voi viedä sen kohti hyökkääjää myös, tai kohti kohteita Q, E, R, W, Y, T ja U.
En nyt ihan noinkaan sanoisi, kyllä tuota tahallaan aiheutettua ydinvoimala onnettomuutta voidaan hyvinkin pitää hyökkäyksenä läheisiä valtioita kohtaan.
Mutta tässä tapauksessa Zaporizzjan laitos on sen verta kaukana NATO-maista (ainakin 500km Romaniaan, reilut 800km Puolaan), että ei kyllä kovin helpolla Venäjä pystyisi väsäämään riittävän suurta onnettomuutta. NATO-maihin saapuessaan se säteily olisi sen verta lievää, että sen vaikutukset olisivat maksimissaan teoreettisia, jos sitäkään.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Ydinvoimalan pamatuksen jälkeen siittä seuraavaa säteilyä on mahdoton hallita kun se nyt vaan riippuu ilmaston liikkeistä = ei voida pitää hyökkäyksenä kohdetta X vastaan, kun ilmasto voi viedä sen kohti hyökkääjää myös, tai kohti kohteita Q, E, R, W, Y, T ja U.
Briteistä ja jenkeistä löytyy eri mieltä olevia päättäjiä.


Juuri siksi, että tuhotusta ydinvoimalasta leviävän säteilyn tiedetään olevan mahdotonta hallita, olisi kyseessä täysin tietoisesti tehty hyökkäys muihin maihin. Ei kukaan voi rehellisesti väittää, ettei tietäisi säteilyn leviävän kaikkialle. Ei edes venäläinen.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Briteistä ja jenkeistä löytyy eri mieltä olevia päättäjiä.


Juuri siksi, että tuhotusta ydinvoimalasta leviävän säteilyn tiedetään olevan mahdotonta hallita, olisi kyseessä täysin tietoisesti tehty hyökkäys muihin maihin. Ei kukaan voi rehellisesti väittää, ettei tietäisi säteilyn leviävän kaikkialle. Ei edes venäläinen.
OK. Kiitos! En tiennyt tuota.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
494
Jos pensasvenäläinen posauttaa Zaporizzjan laitoksen, on varmaan silloin OK, että Ukraina kurmoottaa vastineeksi Kurskin kolme Tsernobil tyyppistä reaktoria?

Sinne on matkaa rajalta noin 60 km. Kurskista Moskovaan on noin 450 km. Mielellään posaus sitten navakan etelä/lounais tuulen aikana.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 590
Mitähän nuo Kiina, Intia, Turkki, Belarussakka ja muut kaverit ja puolikaverit tuumisivat noin alhaisesta teosta, jos Russakka näytösomaisesti räjäyttäisi ydinvoimalan? Vaikea kuvitella, että kukaan hurraisi Kimiä ehkä lukuunottamatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 605
Veikkaan jotain seuraavista:
- Azovin ja/tai ulkomaalaisten sotavankien massateloitus
- Ydinonnettomuus tai pahimmillaan taktinen ydinisku
- Siviileihin kohdistuvia terrori-iskuja Ukrainan maaperällä. Mahdollisesti Kiovassa.
- Khersonista vetäytyminen ja Bucha v2
Ainakin venäjän ilmatilaa Ukrainan pohjoispuolella on nyt tuplasuljettu noihin aikoihin. Normaali lentokoneillahan tuonne ei ole ollut asiaa sitten helmikuun 23.

" Russia partially closes sky over 3 regions near Ukraine. According to the General Staff of Ukraine's Armed Forces, the Russian command has closed the sky in certain sections of the Lipetsk, Voronezh, and Belgorod regions from Aug. 22 until Aug. 25. "

 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 638
En nyt ihan noinkaan sanoisi, kyllä tuota tahallaan aiheutettua ydinvoimala onnettomuutta voidaan hyvinkin pitää hyökkäyksenä läheisiä valtioita kohtaan.
Mutta tässä tapauksessa Zaporizzjan laitos on sen verta kaukana NATO-maista (ainakin 500km Romaniaan, reilut 800km Puolaan), että ei kyllä kovin helpolla Venäjä pystyisi väsäämään riittävän suurta onnettomuutta. NATO-maihin saapuessaan se säteily olisi sen verta lievää, että sen vaikutukset olisivat maksimissaan teoreettisia, jos sitäkään.
En nyt haluaisi olla mitenkään tietämätön tästä asiasta, mutta 7 reaktoria ja tuulet kiikuttaa noita aika hyvin, ja kun sitä säteilyä tulee, ne alueet tahtoo mennä aika... ja säteilyynhän ei tosiaan edes kuole, mutta kummasti tuntuu
vaan unohtuvan ne uhrit noissa muutenkin, kun ei noita kukaan tutki kenenkä syöpä milloinkin on mistäkin aiheutunut. Tai kenen epämuodostuma syntymässä tms. on aiheutunut mistäkin.
Helppoja vähätellä. Ajattelepa nyt noita Tsernobylissä kaivelleita tyyppejäkin, tapaturmasta aikaa 36 vuotta ja oli varmaan kans vähän vähättelevä asenne.

Briteistä ja jenkeistä löytyy eri mieltä olevia päättäjiä.


Juuri siksi, että tuhotusta ydinvoimalasta leviävän säteilyn tiedetään olevan mahdotonta hallita, olisi kyseessä täysin tietoisesti tehty hyökkäys muihin maihin. Ei kukaan voi rehellisesti väittää, ettei tietäisi säteilyn leviävän kaikkialle. Ei edes venäläinen.
Tuossa ihan oikeasti hyvä annos realismia, ettei ole vain hiukan "suomettunutta" ajattelua sille mitä Venäjä voi tehdä ja ei.

Lisäksi voitte kuvitella mitä tuollainen tekee vesivarannoille. Helppo huudella Suomesta, Ukrainassa se vesijohtovesi ei välttämättä ole juomakelpoista muutenkaan.
Esim. neiti joka on täällä jo hetken aikaa asunut, oletti suoraan ettei vesijohtovettä arvaa mennä juomaan..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 432
En nyt haluaisi olla mitenkään tietämätön tästä asiasta, mutta 7 reaktoria ja tuulet kiikuttaa noita aika hyvin, ja kun sitä säteilyä tulee, ne alueet tahtoo mennä aika... ja säteilyynhän ei tosiaan edes kuole, mutta kummasti tuntuu
vaan unohtuvan ne uhrit noissa muutenkin, kun ei noita kukaan tutki kenenkä syöpä milloinkin on mistäkin aiheutunut. Tai kenen epämuodostuma syntymässä tms. on aiheutunut mistäkin.
Helppoja vähätellä. Ajattelepa nyt noita Tsernobylissä kaivelleita tyyppejäkin, tapaturmasta aikaa 36 vuotta ja oli varmaan kans vähän vähättelevä asenne.
Venäjällä olisi kaksi vaihtoehtoa: räjäyttää reaktorit (tai polttoainevarastot) tai tahallinen ytimien sulattaminen.

Reaktorien räjäyttämisen vaikutukset olisivat erittäin paikalliset, käytännössä rajoittuisivat ihan voimalan lähialueeseen (siis puhutaan maksimissaan muutamista kilometreistä) ja Dneprin alajuoksulle (mikä olisi ironista koska sieltä Venäjä saa Krimin juomaveden). Tuon vaikutukset mihinkään Ukrainan ulkopuolella olisivat käytännössä nolla.

Tahallinen meltdown taaskin aiheuttaisi päästöjä kauemmas. Tällä hetkellä noista reaktoreista vain kaksi on käytössä, joten jos Venäjä haluaisi kaikkiin meltdownin niin sen pitäisi ensinnä käynnistää nuo 4 muuta reaktoria. Sitten ne voisi rikkoa turvajärjestelmät ja ajaa nuo reaktorit pisteeseen, että niiden ytimet sulaa. Sulat ytimet tuottaa Jodi-131:tä ja Cesium-137:aa jotka kyllä leviävät tuulten mukana. Lähialueille tuleva laskeuma voi olla paha, mutta tuulet myös hajottavat sitä laskeumaa mitä kauemmas reaktoreista päästään. Siinä vaiheessa kun ne laskeumat päätyvät NATO-maiden ilmatilaan niin ne alkaa kyllä oleen erittäin laajalle hajonneita.
Esimerkkinä Tsernobyl oli aikalailla worst-case skenaario (avoin palava reaktori) ja senkin kohdalla vaikutukset Ukrainan ja Valko-Venäjän ulkopuolella olivat lopulta aika pienet. Zaporizzjassa Venäjä tuskin pystyy mitään tekemään lähellekään Tsernobylin tasoista vaikka yrittäisi. Johtuen siitä että Zaporizzjassa reaktorit ovat PWR:iä eivätkä Tsernoblyn aikapommi RBMK:ita.

*edit*
Toki NATO voi lähteä väittämään, että tuollainen säteilyvuoto aiheuttaa tilastollisesti vaikkapa 100 ylimääräistä syöpäkuolemaa Euroopassa seuraavan 50 vuoden aikana. Mikä voi hyvinkin olla tilastollisesti totta. Mutta jos NATO haluaisi lähteä sotaan Venäjää vastaan niin eiköhän ne keksi sille paremmat perustelut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2017
Viestejä
1 079
Seuraavaksi varustetaan venäjän kapinallisliikkeitä irtautumaan itsenäisiksi valtioiksi. Voi tätä riemun päivää, että naapurissa elää ja toimii myös ihmisiä, jotka ovat saaneet tarpeekseen tuosta puuttinin paskasta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Juu se on kaikista pahinta. Mm. siviilien järjestelmällisen teloituksen rinnalla. Pitäskö vähän aika laittaa asioita tärkeysjärjestykseen vai miksi menee näin tunteisiin?
Linkin sivulta alkaen asiasta enemmän.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 605
Ilya Ponomarev, entinen venäläinen kansanedustaja väittää että eilisen autopommi-iskun tekijä oli NRA, venäjän kansallinen tasavaltalaisarmeija ja sen olevan vastuussa myös monista viimekuukausina venäjällä tapahtuneista partisaani-iskuista.

“This action, like many other partisan actions carried out on the territory of Russia in recent months, was carried out by the National Republican Army (NRA),” Ponomarev said.



Tässä kyseisen porukan manifesti englanniksi käännettynä. Putinin hallinon kaataminenhan tässä on tähtäimessä.

 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 209
Ilya Ponomarev, entinen venäläinen kansanedustaja väittää että eilisen autopommi-iskun tekijä oli NRA, venäjän kansallinen tasavaltalaisarmeija ja sen olevan vastuussa myös monista viimekuukausina venäjällä tapahtuneista partisaani-iskuista.

“This action, like many other partisan actions carried out on the territory of Russia in recent months, was carried out by the National Republican Army (NRA),” Ponomarev said.



Tässä kyseisen porukan manifesti englanniksi käännettynä. Putinin hallinon kaataminenhan tässä on tähtäimessä.

Huvittaa toi akronyymi, NRA eli National Rifle Association.. ;) Tavallaan samalla aaltopituudellahan noi on keskenään, eli tämä jenkki-NRA kovasti puolustelee aseenkanto-oikeutta esimerkiksi juuri vallanpitäjien pitämisellä kurissa ja nuhteessa (muka).

Mussa ei oikein herätä luottamusta se, että nopeasti ollaan tietävinään kuka on iskun tekijä. Se voi olla kuka hyvänsä kunnes parempaa tietoa ilmenee.
 
Liittynyt
16.08.2018
Viestejä
1 458
Ennen väiteltiin, että elokuvien Hollywood tehosteet ovat ylimitoitettuja, mutta oikeasti ihan perus taisteluvaunu pystyy tähän.



Edit. harmi ettei koko komeus lopussa aivan mahdu kuvaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 425
Viestejä
4 199 047
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom