Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24. helmikuuta 2022

Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
No ei varmaan siviilejä siinä mielessä mutta luulen että isoa osaa sotavangeista ei välttämättä kohdella kuin kukkaa kämmenellä noin niinkuin median takana.
No jos ensin raiskaat jonkun tyttären siellä ja ammut pari vanhusta kadulle niin saavat olla kiitollisia että ottavat edes hengissä kiinni. Pieni turpaanveto ei ole mitään noiden venäjän tekojen vierellä.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
760
Alueella on tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista. Henkilökohtaiset loukkaukset ja hyökkäykset toista keskustelijaa kohtaan ovat ankarasti kielletty
Voisin lyödä toisen kivekseni vetoa siitä että kyllä sitä ukrainalla löytyy ihan yhtä sairasta settiä mutta ei varmasti samassa mittakaavassa koska puolustajana.
Erona vaan se että media pelaa ukrainan pussiin ja jos jotain sekoa on kuvattu niin se voi olla ryssissä julkaistu mutta ei koskaan päädy meille saakka koska kaikki ruskien tietokanavat länteen on tukittu.
Et taida pelata täydellä pakalla muutenkaan?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
Kyllä se laajamittainen sotarikosten tekeminen vaatii myös poliittista ja sotapoliittista ohjausta tai kannustusta. Jos kaikki rivisotilaat tietävät että ei tule mitään seuraamuksia jos raiskaa kyläläiset niin sitten sitä tapahtuu enemmän. Toki myös venäläisten kulttuuri on sellainen että vastakkainasettelulla lännen kanssa on saatu aikaan jännä hitleröintiefekti kuunatsien muodossa. Vähän niinkuin tämä ns. vääräuskoisten kohtelu islamistien osalta.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
Nyt ois hyvä hetki laittaa juhannussimaa syyksi kun tuli vedettyä liikaa. Toivottavasti ne örkitkin ottaa siellä kuppia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Täysin absurdia syyttää puolustavaa maata örkkien kaltaisesta sadistisista teoista ilman mitään todisteita.
En puolusta.
Mutta kai sä ymmärrät että propaganda toimii molempiin suuntiin? Sitä ei tiedä mitä julmuuksia ukit on siellä tehneet (pois lukien siviilit) mutta siitä ei vaan mediassa kerrota koska se ei ole "hyvien" etujen mukaista.

Minä kannatan täysin ukeja ja olen sitä mieltä että örkit on sitä pohjaasakkaa mutta kannatta miettiä vähän syvällisemmin asiaa. Mieti että JOS vaikka uket pommittavat lennokilla venäläisten sairaskuljetusta niin julkaistaisiinko sitä pätkää täällä jos venakot sen olisivat vieressä kuvanneet? Ei taatusti. Julkaistaisiinko se venäjällä? Aivan varmasti. Mutta mistä se koskaan meidän tietoon tulisi kun kaikki ryssämedia on täällä blokattu.

Kannattaa miettiä ajatuksella eikä tunteella näitä asioita.
 

Alias Hoboimp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 032
Jäitä hattuun nyt taas itse kullekkin. Tässä varmaan puhuu aika pitkälti myös se, että kaikki keskustelijat eivät oikeasti edes tiedä mikä tarkalleenottaen lasketaan sotarikokseksi, joten näkemyksiä "sotarikoksista" on monenlaisia.

Se tosiaan pitäisi olla kaikille ihan selvää, että vanhat moraalikäsitykset muuttuvat molemmilla puolilla kun ollaan sodassa ja kyllä siellä niitä ylilyöntejä tapahtuu Ukrainankin puolella. Olen esimerkiksi nähnyt itse videon, jossa ukrainalainen sotilas virtsaa kuolleen venäläissotilaan naamalle. Arvokasta? Ei. Moraalitonta? Kyllä. Ymmärrettävää? Niin, no siitä voidaan sitten olla montaa mieltä.

Fakta on kuitenkin se, että Venäjä on ihan todistetusti suorittanut nimenomaan siviilejä kohtaan monia sotarikoksia tuolla, joten siihen nähden ukrainalaissotilaiden julmuudet venäläisiä sotilaita kohtaan tuntuu varsin pieneltä. Mitään näyttöä en ole sellaisesta nähnyt, että ukrainalaiset suorittaisivat järjestelmällisiä sotarikoksia Venäjän siviiliväestöä kohtaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 343
En puolusta.
Mutta kai sä ymmärrät että propaganda toimii molempiin suuntiin? Sitä ei tiedä mitä julmuuksia ukit on siellä tehneet (pois lukien siviilit) mutta siitä ei vaan mediassa kerrota koska se ei ole "hyvien" etujen mukaista.

Minä kannatan täysin ukeja ja olen sitä mieltä että örkit on sitä pohjaasakkaa mutta kannatta miettiä vähän syvällisemmin asiaa. Mieti että JOS vaikka uket pommittavat lennokilla venäläisten sairaskuljetusta niin julkaistaisiinko sitä pätkää täällä jos venakot sen olisivat vieressä kuvanneet? Ei taatusti. Julkaistaisiinko se venäjällä? Aivan varmasti. Mutta mistä se koskaan meidän tietoon tulisi kun kaikki ryssämedia on täällä blokattu.

Kannattaa miettiä ajatuksella eikä tunteella näitä asioita.
Venäläisillä ei ole sairaankuljetusta. Niillä on liikuteltava krematorio. Et taida olla hirveen tarkasti seurannut tätä sotaa. Nimenomaan ajatuksella kommentoidaan eikä tunteella. Se "jos" on huono indikaattori.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
760
En puolusta.
Mutta kai sä ymmärrät että propaganda toimii molempiin suuntiin? Sitä ei tiedä mitä julmuukia ukit on siellä tehneet (pois lukien siviilit) mutta iitä ei vaan mediassa kerrota koska se ei ole "hyvine" etujen mukaista.

Minä kannatan täysin ukeja ja olen sitä mieltä että örkit on sitä pohjaasakkaa mutta kannatta miettiä vähän syvällisemmin asiaa. Mieti että JOS vaikka uket pommittavat lennokilla venäläisten sairaskuljetusta niin julkaistaisiinko sitä pätkää täällä jos venakot sen olisivat vieressä kuvanneet? Ei taatusti. Julkaistaisiinko se venäjällä? Aivan varmasti. Mutta mistä se koskaan meidän tietoon tulisi kun kaikki ryssämedia on täällä blokattu.

Kannattaa miettiä ajatuksella eikä tunteella näitä asioita.
Tottakai mutta katso mitä tekoja on raportoitu örkkien tekevän ympäsi Ukrainaa ja millä laajuudella. Satojen ihmisten joukkohautoja ennen kidutuksia. Ymmärrätkö ollenkaan, että ei voida puhua VARMASTI edes samassa mittakaavassa ja mielestäni tuollaista vihjailua on aivan turha levittää ilman mitään todisteita edes. Örkkien sadistisesta touhusta on turhankin paljon todisteita ihan jo siitä lähtien että raketit suunnataan kouluihin ja sairaaloihin.

Miksi me emme muka nähtäsiin örkkien mediaa? Ei se mitenkään ole meiltä blokattu? Herää jo pahvi. Huomaa kyllä että olet täysin hakoteilla nyt.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 787
Jossakin Haagin sopimuksessa kai löytyisi sotarikoksen tarkat määritelmät, onhan nuo itsellenikin hämäriä. Tietysti siviilien ja vangittujen kohdalta ei pitäisi olla epäselvää mutta onko jonkinlaisia lukuja ja lisäyksiä, vakoilun, oman maan vahingoittaminen vihollisen laskuun tms. Pitäisi kai tutustua asiaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Venäläisillä ei ole sairaankuljetusta. Niillä on liikuteltava krematorio. Et taida olla hirveen tarkasti seurannut tätä sotaa. Nimenomaan ajatuksella kommentoidaan eikä tunteella. Se "jos" on huono indikaattori.
Olen seurannut kyllä, kiitos vain. Siireettävistä krematorioista on myös teoria että ne on siirrettäviä jätteenpolttolaitoksia alkuperäisesti. Se mikä niiden käyttötarkoitus rintamalla on ei ole varmuutta. Voi ihan hyvin olla propagandaa että on löydettty tietoa ja kuva kyseisistä laitoksista, mutta käsittääkseni niistä ei ole krematoriokäytössä mitään vedenpitäviä todisteita, vai onko? En siis kiellä etteikö se olisi mahdollista, muttakuten sanottu, propaganda toimii molempiin suuntiin..
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
137
Kerrohan meille mitä sotarikoksia Ukraina on tehnyt? Odotan innolla. Suosittelen kyllä ensin että sivistät itseäsi mikä on sotarikos ja mikä ei.
SPR:n mukaan " Sotarikoksiksi katsotaan esimerkiksi siviilihenkilöiden tai sotavankien tahallinen surmaaminen, kidutus tai epäinhimillinen kohtelu ja biologiset kokeilut. Myös muun muassa tahallinen hyökkäys siviiliväestöä kohtaan ja kansainvälisen suojamerkin petollinen käyttö ovat sotarikoksia. Yksittäinenkin teko voi olla sotarikos."

Venäjä ei kertomansa mukaan ole sodassa minkään maan kanssa joten sotavankejakaan ei voi olla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 343
Olen seurannut kyllä, kiitos vain. Siireettävistä krematorioista on myös teoria että ne on siirrettäviä jätteenpolttolaitoksia alkuperäisesti. Se mikä niiden käyttötarkoitus rintamalla on ei ole varmuutta. Voi ihan hyvin olla propagandaa että on löydettty tietoa ja kuva kyseisistä laitoksista, mutta käsittääkseni niistä ei ole krematoriokäytössä mitään vedenpitäviä todisteita, vai onko? En siis kiellä etteikö se olisi mahdollista, muttakuten sanottu, propaganda toimii molempiin suuntiin..
Siirrettävä jätteenpolttolaitos sotatilanteessa. Joo, niin se on pakko olla. :sgiggle:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Jossakin Haagin sopimuksessa kai löytyisi sotarikoksen tarkat määritelmät, onhan nuo itsellenikin hämäriä. Tietysti siviilien ja vangittujen kohdalta ei pitäisi olla epäselvää mutta onko jonkinlaisia lukuja ja lisäyksiä, vakoilun, oman maan vahingoittaminen vihollisen laskuun tms. Pitäisi kai tutustua asiaan.
Myös sotavankien henkilöllisyyden paljastaminen on sotarikos. Niin vain uket on julkaiseet vankien haastatteluja omalla nimellä ja "luvan kanssa". Kukaanhan ei todellisuudessa tiedä kuinka "lupa" näihin on jos ase on ohimolla.. itse uskon että haastattelut ovat aidosti vapaaehtoisia, mutta teoriapohjalla kukaan ei voi tietää onko pakotettu vai ei.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 085
En puolusta.
Mutta kai sä ymmärrät että propaganda toimii molempiin suuntiin? Sitä ei tiedä mitä julmuuksia ukit on siellä tehneet (pois lukien siviilit) mutta siitä ei vaan mediassa kerrota koska se ei ole "hyvien" etujen mukaista.

Minä kannatan täysin ukeja ja olen sitä mieltä että örkit on sitä pohjaasakkaa mutta kannatta miettiä vähän syvällisemmin asiaa. Mieti että JOS vaikka uket pommittavat lennokilla venäläisten sairaskuljetusta niin julkaistaisiinko sitä pätkää täällä jos venakot sen olisivat vieressä kuvanneet? Ei taatusti. Julkaistaisiinko se venäjällä? Aivan varmasti. Mutta mistä se koskaan meidän tietoon tulisi kun kaikki ryssämedia on täällä blokattu.

Kannattaa miettiä ajatuksella eikä tunteella näitä asioita.
Jos ukrainalaiset pommittaa venäläisten sairaskuljetusta venäjän puolella, jonne ukrainalaiset ovat hyökänneet, niin se on paheksuttavaa. Jos pommittavat venäläisiä jotka ovat heidän maan rajojen sisäpuolella, niin mitä sitten.?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
Millä lailla olen väärässä?
Kerroin jo aiemmassa viestissä hiukan perusteluita. Toisekseen, rivisotilaihin kohdistuvia tekoja toki tapahtuu. Mutta ei samassa mittakaavassa, niinkuin totesit. Sanoisin että pelkästään ruskien komentojärjestyksen puuttuminen ja huonous takaa sen että siellä tehdään mitä huvittaa, ei järjestäytyneesti. Sen nyt näkee jo ihan siitäkin miten sotamenestys sujuu ja miten käyttäytyvät. Ukrainan puolella ei ole sama asetelma, siellä on järjestäytynyttä toimintaa. Vaikka on niitä susipartioitakin, mutta paljon vähemmän kuin ruskeilla. Voisin veikata että pelkästään tämä vaikuttaa aika dramaattisesti mitä siellä tehdään vangeiksi jääville. Toisekseen, Ukrainalla on kansainvälisen yhteisön tuki, olisi erittäin huonoa PRää jäädä kiinni tällaisesta, venäläisille ei tunnu enää missään. Siksi tekevätkin tätä paljon avoimemmin (ja enemmän) kun ei niitä haittaa pienet roiskeet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Ai saamari, päivän paras :srofl:

Haluisin myös nähdä ne "meiltä" estetyt videot jotka vain venäjäläiset näkee? Laitatko @Mikkos linkkiä? Varmaan vpn:n sitten kuitenkin tarvii?
Millä sä näät ne kun ne on estetty meiltä :asif:
Mä en siis kiellä sitä etteikö se olis mahdollista. Mutta en myöskään ole nähnyt todisteita että tuollaista oikeasti käytettäisiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Ovat niin vastuullisia, että polttavat omat jätteensä, ettei jää roskia toisten nurkkiin...?
Kukaan ei ole tietääkseni varmistanut kyseisiä laitteita rintamalta. Saa todistaa vääräksi. Pelkkä "ne kertoi" ei riitä. Todisteita että on poltettu ruumiita kaivataan.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
760
Millä sä näät ne kun ne on estetty meiltä :asif:
Mä en siis kiellä sitä etteikö se olis mahdollista. Mutta en myöskään ole nähnyt todisteita että tuollaista oikeasti käytettäisiin.
Ahaa eli sellaista propagandaa joita näytetään vain juuri venäjäläisille youtubessa, tv:ssä, missä? Mutta meidän on mahdoton nähdä?

Ootko nyt ihan tosissas?

Näemmä parempi jättää Mikkos ikävä kyllä sun jutut omaan arvoon, ei noissa näemmä ole tolkkua.
 

Alias Hoboimp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 032
Millä sä näät ne kun ne on estetty meiltä :asif:
Mä en siis kiellä sitä etteikö se olis mahdollista. Mutta en myöskään ole nähnyt todisteita että tuollaista oikeasti käytettäisiin.
Nyt olet kyllä ihan oikeasti hakoteillä. Meiltä ei ole estetty mitään, venäläisiltä ovat ISP:t blokanneet pääsyä länsimaalaisille sivustoille. Vai oletko kenties itse venäläinen ja puhut täten "meistä"? Me länsimaalaiset pääsemme kyllä heidän (venäläisten) sivustoille ihan normaalisti. Yhtäkään blokattua sivustoa ei ole vielä tullut itselläni vastaan.

Lisäksi kun miettii jotain Yhdysvaltojenkin tiedustelun tasoa, niin meinaatko ihan tosissasi että täällä länsimaissa ei nähdä mitään mitä Venäjän media syöttää? Me emme tiedä mitä heidän televisiokanavat näyttävät? Me emme tiedä mitä heidän valtiolliset sivustonsa kertovat? Siinä tapauksessa olet aivan väärässä, kun tälläinen tavan tallaajakin tietää mitä siellä syötetään ja on useita videoitakin nähnyt. Vahva sotilastiedustelu tietää aivan varmasti vielä helvetisti enemmän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Todisteluvastuu on sinulla kun esitit että jätettä polttavat Ukrainassa.
Enhän sanonut. En ole missään sanonut että jätteitä poltetaan tai että edes noita "krematorioita" olisi nähty todistettavasti rintamalla. Sanoin, että noista on kuvia jotka on otettu sotatilanteen ULKOPUOLELLA ja kuva on liitetty sotaan.

Näytä mulla missä todistettavasti on liikuteltava krematorio/jätteenpolttolaitos RINTAMALLA.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Ahaa eli sellaista propagandaa joita näytetään vain juuri venäjäläisille youtubessa, tv:ssä, missä? Mutta meidän on mahdoton nähdä?

Ootko nyt ihan tosissas?
Olen. Moni venäläinen uutislähde on meiltä blokattu. Niin netissä kuin televisiossa.
Tosin, en jaksa itsekään uskoa tuohon koska aina jotain kautta saa myös ryssien ohjelmat ja netin toimimaan, mutta puhuinkin puhtaasti teoreettisesti. Kyllä länsimailla on paremmat mahdollisuudet tietää mitä ryssien sisällä mediassa on kuin mitä ryssillä on ulkomaisesta mediasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Nyt olet kyllä ihan oikeasti hakoteillä. Meiltä ei ole estetty mitään, venäläisiltä ovat ISP:t blokanneet pääsyä länsimaalaisille sivustoille. Vai oletko kenties itse venäläinen ja puhut täten "meistä"? Me länsimaalaiset pääsemme kyllä heidän (venäläisten) sivustoille ihan normaalisti. Yhtäkään blokattua sivustoa ei ole vielä tullut itselläni vastaan.

Lisäksi kun miettii jotain Yhdysvaltojenkin tiedustelun tasoa, niin meinaatko ihan tosissasi että täällä länsimaissa ei nähdä mitään mitä Venäjän media syöttää? Me emme tiedä mitä heidän televisiokanavat näyttävät? Me emme tiedä mitä heidän valtiolliset sivustonsa kertovat? Siinä tapauksessa olet aivan väärässä, kun tälläinen tavan tallaajakin tietää mitä siellä syötetään ja on useita videoitakin nähnyt. Vahva sotilastiedustelu tietää aivan varmasti vielä helvetisti enemmän.
OIet ihan oikeassa. Mä en tiiä. Mä vaan mietin asioita eri kantilta. Mutta esim. tv puolell RTV on käytännössä blokattu ja samoin moni ryssien oma nettisivu. Mutta uskon kyllä että jos siellä puhuttaisiin puutaheinää (niinkuin puhutaankin) meistä muista maista niin se kyllä tulisi meidän tietoon eikä toetoja pystyisi näin päin pimittämään yhtä hyvin kuin toisin päin.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
760
Olen. Moni venäläinen uutislähde on meiltä blokattu. Niin netissä kuin televisiossa.
Tosin, en jaksa itsekään uskoa tuohon koska aina jotain kautta saa myös ryssien ohjelmat ja netin toimimaan, mutta puhuinkin puhtaasti teoreettisesti. Kyllä länsimailla on paremmat mahdollisuudet tietää mitä ryssien sisällä mediassa on kuin mitä ryssillä on ulkomaisesta mediasta.
Et puhunut teoreettisesti vaan väitit suoraan että me ei muka nähdä mitä ne selittää venäjän mediassa.

Kai ymmärrät että mitään ei ole blokattu ja vaikka olisi, on miljoona keinoa se nähdä silti ja tuoda kansainvälisen median eteen.

Mä lopetan tän väännön tähän ja ymmärrän että et ehkä pelaa koko pakalla.

Julkaistaisiinko se venäjällä? Aivan varmasti. Mutta mistä se koskaan meidän tietoon tulisi kun kaikki ryssämedia on täällä blokattu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Ahaa eli sellaista propagandaa joita näytetään vain juuri venäjäläisille youtubessa, tv:ssä, missä? Mutta meidän on mahdoton nähdä?

Ootko nyt ihan tosissas?

Näemmä parempi jättää Mikkos ikävä kyllä sun jutut omaan arvoon, ei noissa näemmä ole tolkkua.
Ei, mä en sano asioita puoleen tai toiseen. Sanon vaan että MIETTIKÄÄ ASIOITA monelta kantilta ja hartaasti ennekuin öyhöttää.

Sodan ensimmäinen häviäjä on totuus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 343
Enhän sanonut. En ole missään sanonut että jätteitä poltetaan tai että edes noita "krematorioita" olisi nähty todistettavasti rintamalla. Sanoin, että noista on kuvia jotka on otettu sotatilanteen ULKOPUOLELLA ja kuva on liitetty sotaan.

Näytä mulla missä todistettavasti on liikuteltava krematorio/jätteenpolttolaitos RINTAMALLA.
Tuskin sitä itse rintamalla kuljetetaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Et puhunut teoreettisesti vaan väitit suoraan että me ei muka nähdä mitä ne selittää venäjän mediassa.

Kai ymmärrät että mitään ei ole blokattu ja vaikka olisi, on miljoona keinoa se nähdä silti ja tuoda kansainvälisen median eteen.
Nojuu, sanavalinnat olivat huonoja. Tarkoitin toki että kaikki venäjän media ei näy meillä niinkuin manulle illallinen mutta länsimaissa varmasti tiedetään ryssien sisäinen propaganda tarkemmin kuin päinvastoin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Tämä on totta ja kumman totuutta uskot on se toinen. Toisen totuus on pelkkää valhetta. Arvaa kumman.
Ei parane uskoa täysin kumpaakaan. Luulen kyllä että ukraina on enemmän oikeassa, mutta esimerkiksi venäläisten kaatuneiden määrässä ukrainan luvut vs. brittien/yhdysvaltojen luvut on melkoinen heitto. Puhumattakaan venäjän luvuista kaatuneissa..
Mutta esimerkisi ukrainan kaatuneista ei ole julkaitu vielä yhtäkään lukua mutta venäläisitä on vaikka kuinka.

Miksi ukrainainalaisten kaatuneiden määrää ei ole julkaistu missään?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 787
Informaatio-sodan vuoksi tämä todistelu on vaikeaa, esimerkiksi mainitsemieni ukrainalaisten, omien ruokavarkaidensa puihin teippaaminen oli venäjän puolella ensin käännetty siten, että ukrainalaiset olivat teipanneet venäjämielisten alueiden venäläisiä puihin kiduttaakseen heitä. Tuo taidettiin sitten puolustajien puolelta korjata niin että kyseessä oli ukrainalaisia ruokavarkaita, joita rankaistiin noin. Ja vaikka se toki kuulostaa ankaralta, sodan aikana omiltaan varastaminen ei ole missään kulttuurissa tietysti loistava idea....

Mutta joo, itsekin kun linkkailee joskus noita instagrammien juttuja, aika vaikea on kyllä loppujen lopuksi selvitellä niiden alkuperiä ynm.
Tervetuloa informaatioaikaan siis, todenperäisyyksien selvittely jää useimmiten lukijan vastuulle :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 343
Eikös tossa pointti ole että sitä kuljetetään rintamalla ja poltetaan ruumita sitä mukaan kun niitä tulee? Vai mikä tossa on ideana?
Poltetaan tarvittavat ruumiit/todisteet. Mitä ikinä ne sitten ovat. Ruumiita tulee niin paljon vanjalle että niitä ei ehdi yhdellä rekalla polttamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 343
Ei parane uskoa täysin kumpaakaan. Luulen kyllä että ukraina on enemmän oikeassa, mutta esimerkiksi venäläisten kaatuneiden määrässä ukrainan luvut vs. brittien/yhdysvaltojen luvut on melkoinen heitto. Puhumattakaan venäjän luvuista kaatuneissa..
Mutta esimerkisi ukrainan kaatuneista ei ole julkaitu vielä yhtäkään lukua mutta venäläisitä on vaikka kuinka.

Miksi ukrainainalaisten kaatuneiden määrää ei ole julkaistu missään?
Miksi pitäisi..? Ei tää mikään peli ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Poltetaan tarvittavat ruumiit/todisteet. Mitä ikinä ne sitten ovat. Ruumiita tulee niin paljon vanjalle että niitä ei ehdi yhdellä rekalla polttamaan.
Niin poltetaan mutta missä? Jos ei rintamalla niin mihin tarvitaan siirrettävää krematoriota? Jos noita on käytetty rintamalla niin todisteta kiitos.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
Miksi pitäisi..? Ei tää mikään peli ole.
Hienoa maalitolppien siirtelyä.
Hyvä esimerkki siitä että vaikka varmasti tiedetään paljonko ukeja on kaatunut niin lukua ei ole julkaistu. Mutta mitä veikkaat onko lukuja heitetty venäjän puolella? Aivan varmasti. Onko ne totta? Kuka tietää. Mutta eipä ole mitään mihin verrata.
 

Alias Hoboimp

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 032
OIet ihan oikeassa. Mä en tiiä. Mä vaan mietin asioita eri kantilta. Mutta esim. tv puolell RTV on käytännössä blokattu ja samoin moni ryssien oma nettisivu. Mutta uskon kyllä että jos siellä puhuttaisiin puutaheinää (niinkuin puhutaankin) meistä muista maista niin se kyllä tulisi meidän tietoon eikä toetoja pystyisi näin päin pimittämään yhtä hyvin kuin toisin päin.
Okei no niin, nyt tuli sellaista kommenttia että jopa minä saan juonen päästä kiinni ja rupean ymmärtämään mistä nämä väitteesi tulevat ja juontavat juurensa. Sinä vain oiot tässä mutkia suoraksi ihan urakalla. Esimerkiksi Viro ja Latvia, josta löytyy aika suuria venäjää puhuvia väestöjä, niin siellä esimerkiksi televisio-operaattori Telia blokkasi RTR:n. Tässä nyt vaikka Viron yleisradion uutinen asiasta;


Telecomms firm Telia announced early on Friday that some Russian TV channels would no longer be broadcast via its service.

"Pursuant to the situation, Telia will end broadcasting RTR Planeta, NTV Mir, Rossia 24 and TV Centre International (TVCI) from the night of February 25 to its TV service clients," Telia announced.

Ymmärräthän, että tämä on yksittäisen toimijan (Telia) päätös lopettaa näiden kanavien näyttäminen paikallisen kuluttajaviraston kehotuksesta? Se on osa pakotteiden sarjaa ja käytännössä vain osoitus siitä, kummalla puolella seistään. Tälläinen kielto ei blokkaa oikeasti yhtään mitään ja meillä täällä länsimaissa kuka tahansa joka haluaa oikeasti RTR:n ohjelmia katsoa, pystyy edelleen sen tekemään. Monissa länsimaissa mitään tälläisiä toimia ei ole edes tehty. Eikä esimerkiksi tietääkseni yksikään suomalainen internetoperaattori, tai itse asiassa juuri minkään muunkaan maalainen Eurooppalainen internetoperaattori, ole blokanneet yhtään mitään venäläisiä sivustoja. Me pystymme edelleen vierailemaan Venäjän valtiollisilla sivuilla ihan siinä missä Venäjän ylilaudallakin. Informaatio siis todellakin kulkee tänne länteen ja jos siellä leviteltäisiin videoita Ukrainan sotarikoksista, olisivat ne aivan varmasti jonkun toimijan kautta pian myös meidän medioissamme - meillä kun ei ole tapana sensuroida asioita samalla tavalla vaan totuus tulee kyllä ilmi.

Meillä on siis "kaikki" pääsy venäläiseen mediaan edelleen. Ja venäjältä on toki tullut väitteitä ukrainan sotarikoksistakin, kaikki niistä ovat videoita nähneet (jotka siis viitsivät tätä sotaa oikeasti ajatuksella seurata), mutta ne ovat debunkattu kerta toisensa jälkeen Venäjän lavastukseksi ja propagandaksi ihan todisteiden kera. Toisella puolella näin ei ole ja sitä materiaalia on ihan huomattavasti enemmän muutenkin. Meillä on ihan aukottomia todisteita siitä, miten venäläiset tappavat siviiliväestöä ja miten ohjukset lentelevät kerrostaloihin. Niitä ei noin vain debunkata.

EDIT: Pari typoa ja lisätty vielä lainaus itse uutisartikkelista, missä kerrotaan homman nimi Telian Venäjä-TV blokille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 343
Hienoa maalitolppien siirtelyä.
Hyvä esimerkki siitä että vaikka varmasti tiedetään paljonko ukeja on kaatunut niin lukua ei ole julkaistu. Mutta mitä veikkaat onko lukuja heitetty venäjän puolella? Aivan varmasti. Onko ne totta? Kuka tietää. Mutta eipä ole mitään mihin verrata.
Kukaan ei ole siirrellyt tolppeja. Vai mitä tarkoitat maalitolppien siirtelyllä..? Luvut mitä ilmoitetaan voi itse kukin hakea netistä. Ovat virallisia tai ei.
Venäjä jostain kumman syystä ilmoittaa omat kaatuneiden lukunsa alakanttiin. Niin, eiväthän he edes ole sodassa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 541
Hienoa maalitolppien siirtelyä.
Hyvä esimerkki siitä että vaikka varmasti tiedetään paljonko ukeja on kaatunut niin lukua ei ole julkaistu. Mutta mitä veikkaat onko lukuja heitetty venäjän puolella? Aivan varmasti. Onko ne totta? Kuka tietää. Mutta eipä ole mitään mihin verrata.
E. Lisätään nyt tekstiä selitteeksi: on julkaistu.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
277
Onkohan taas liian hiljaista sotarintamalla, kun jaksetaan vääntää lillukanvarsista sivutolkulla?

Kulkue(et?) taas saa huomiota:

Rufi hakkeroitu ja kerää rahaa Ukrainalle, ei paha.
Iltakökkö ei tiedä taustaa.
rufi.fi on maanpuolustus.netin yhden jäsenen hankkima domaini jolla trollaa oikein kunnolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 657
E. Lisätään nyt tekstiä selitteeksi: on julkaistu.

Kiitos tästä! En ole moista nähnyt. Onko se totta? Ei hajuakaan, mutta nyt on jotain lukuja tältäkin puoleta.
Ja jos on totta ja samoin kuin noi kaatuneet venäläiset niin suhde on aika hurja..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 302
Viestejä
4 307 087
Jäsenet
71 810
Uusin jäsen
GarthKicle

Hinta.fi

Ylös Bottom