• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Vasemmisto

Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Jos twitterin keskustelut pitävät paikkaansa, niin se akka on eron jälkeen viritellyt biologisen isän kanssa suhdetta uudelleen ja ovat yhdessä. Kuviosta ulos jäänyt mies, joka siis ei ole lapsen isä, on jäänyt maksajan rooliin. Oli miten oli, väärin tuossa on akka tehnyt. Ja sehän oli jostain muustakin petoksesta (törkeä kavallus) tunnettu...
Onneksi olen omat piuhani pistänyt poikki.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 056
Jos twitterin keskustelut pitävät paikkaansa, niin se akka on eron jälkeen viritellyt biologisen isän kanssa suhdetta uudelleen ja ovat yhdessä. Kuviosta ulos jäänyt mies, joka siis ei ole lapsen isä, on jäänyt maksajan rooliin. Oli miten oli, väärin tuossa on akka tehnyt. Ja sehän oli jostain muustakin petoksesta (törkeä kavallus) tunnettu...
Noin kaksi prosenttia, eli siis noin tuhat syntyvää lasta vuodessa ja kokonaisuudessaan noin satakymmenentuhatta suomalaista on jonkun muun, kuin luullun isän lapsia.

Ko. henkilö olisi ilmeisesti saanut isyyden ja siten elatusvelvollisuutensa purettua, kun olisi toiminut ajoissa, eli ennen lapsen kaksivuotissyntymäpäivää. Sen jälkeen se on ollut valitettavasti myöhäistä. Ja minun mielestäni myös epäoikeudenmukaista.
Tässä mitä ilmeisimmin laki on kuitenkin säädetty suojaamaan enemmän lasta (lapsen elatusta) kuin aikuista osapuolta.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Noin kaksi prosenttia, eli siis noin tuhat syntyvää lasta vuodessa ja kokonaisuudessaan noin satakymmenentuhatta suomalaista on jonkun muun, kuin luullun isän lapsia.

Ko. henkilö olisi ilmeisesti saanut isyyden ja siten elatusvelvollisuutensa purettua, kun olisi toiminut ajoissa, eli ennen lapsen kaksivuotissyntymäpäivää. Sen jälkeen se on ollut valitettavasti myöhäistä. Ja minun mielestäni myös epäoikeudenmukaista.
Tässä mitä ilmeisimmin laki on kuitenkin säädetty suojaamaan enemmän lasta (lapsen elatusta) kuin aikuista osapuolta.
Mutta kun oikea isä on kerran täysin tiedossa ja vieläpä kuvioissa mukana, niin millä tavalla tuo sinun oikeustajuusi oikeasti mahtuu?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Tossa keississä "markolle" oli ok ettei ole lapsen biologinen isä, mutta siinä kohtaa kun lapsen äiti lakkasi antamasta "markolle" piparia niin isyys ei ollutkaan enää ok kun pipari vaihtui elareihin.
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 466
Tossa keississä "markolle" oli ok ettei ole lapsen biologinen isä, mutta siinä kohtaa kun lapsen äiti lakkasi antamasta "markolle" piparia niin isyys ei ollutkaan enää ok kun pipari vaihtui elareihin.
Jos näin on, niin Marko on sitten vain vitun tyhmä. Mutta laki ei silti ole oikeudenmukainen yleisellä tasolla.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 056
Mutta kun oikea isä on kerran täysin tiedossa ja vieläpä kuvioissa mukana, niin millä tavalla tuo sinun oikeustajuusi oikeasti mahtuu?
Oikeustajuun se nimenomaan mahtuu, sillä jos julkisuudessa olleet tiedot on totta, ko. henkilö sai tiedon ajoissa ja hänellä olisi ollut n. kuusi kuukautta aikaa laittaa isyyden purkaminen vireille. Mutta hän ei sitä tehnyt tietäen koko ajan, että ei ole lapsen isä. Se oli siis hänen oma, joskin tuhoisa, valintansa silloin. Ja valinnoista yleensä joutuu vastuun kantamaan.

Saattaisin ajatella toisin, jos asia olisi selvinnyt liian myöhään. Näitäkin varmasti maassamme riittää. Yläkoulun ja lukion biologiantunneilla aina joku tuppaa huomaamaan, että oma näkyvä perimä ei nyt täsmää vanhempiin ja isovanhempiin. Kyllä teinit saattaa sitten asiasta kotona hieman kysäistä.
Tilastollisesti joka viidenkymmenes lapsi kun on hmm… aika paljon.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Tossa keississä "markolle" oli ok ettei ole lapsen biologinen isä, mutta siinä kohtaa kun lapsen äiti lakkasi antamasta "markolle" piparia niin isyys ei ollutkaan enää ok kun pipari vaihtui elareihin.
Höpöhöpö. Mies oli masentunut, mutta iloinen että saa lapsen. Jossain välissä nainen (en ole varma olivatko naimisissa) jäi kiinni että oli pettänyt eikä lapsi ollut hänen. Sen jälkeen masennus paheni entisestään eikä hän saanut aikaiseksi hoitaa oikeusjuttua. Varmaan ollu itsemurha mielessä, kun jättänyt tärkeät hommat hoitamatta. Tervehtymisen myötä sai sitten itseään niskasta kiinni. Tämä mies on avannut keissiään twitterissä avoimesti parisen vuotta.

Oikea äiti ja isä näyttävät kuvien perusteella hyvin toimeen tulevilta keskiluokkaisilta. Nainen (entinen kokoomuksen kunnallis- tai eduskuntavaaliehdokas) on jäänyt kiinni muistaakseni rahan huijaamisesta ennenkin, ja siitä on uutisoitu jossain sanomalehdessä ennen tätä kaikkea.

Tämä juttu on juuri niin epäreilu miltä se kuulostaa.

EDIT: Koko homma ei tosin liity Vasemmistoon muutoin kuin että Annan Kontula kirjoitti käsittämättömiä twiittejä siitä.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Noin kaksi prosenttia, eli siis noin tuhat syntyvää lasta vuodessa ja kokonaisuudessaan noin satakymmenentuhatta suomalaista on jonkun muun, kuin luullun isän lapsia.

Ko. henkilö olisi ilmeisesti saanut isyyden ja siten elatusvelvollisuutensa purettua, kun olisi toiminut ajoissa, eli ennen lapsen kaksivuotissyntymäpäivää. Sen jälkeen se on ollut valitettavasti myöhäistä. Ja minun mielestäni myös epäoikeudenmukaista.
Tässä mitä ilmeisimmin laki on kuitenkin säädetty suojaamaan enemmän lasta (lapsen elatusta) kuin aikuista osapuolta.
Tuo päätös voidaan myös lain mukaan purkaa, jos siihen on riittävän painavat perusteet. Mielestäni tuossa kuviossa nuo perusteet täyttyvät enemmän kuin tarpeeksi. Nainen on pettänyt, valehdellut, tilanne ajautunut eroon, naisella itsellään hyvä toimeentulo, naisen historiassa törkeää kavallusta ja jos nyt vielä tuo pitää paikkansa, että asustelee nykyään sen biologisen isän kanssa... mitkä ne perusteet pitäisi olla, jos tämä ei riitä?
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Näyttäisi Kontula tekevän kyllä kaikkensa... "Joo, aika usein muutaman seuraajan twitteristit mulle tätä neuvoa ovat vuosien varrella tarjoilleet."

(Peitin nimet, ettei täällä levitellä kansalaisten nimiä turhaan).
1666295768063.png
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 056
Tuo päätös voidaan myös lain mukaan purkaa, jos siihen on riittävän painavat perusteet. Mielestäni tuossa kuviossa nuo perusteet täyttyvät enemmän kuin tarpeeksi. Nainen on pettänyt, valehdellut, tilanne ajautunut eroon, naisella itsellään hyvä toimeentulo, naisen historiassa törkeää kavallusta ja jos nyt vielä tuo pitää paikkansa, että asustelee nykyään sen biologisen isän kanssa... mitkä ne perusteet pitäisi olla, jos tämä ei riitä?
Veikkaisin, että painava peruste voisi olla se, että asia olisi tullut tietoon vasta myöhemmin, määräajan katkettua. Noilla luettelemillasi tekijöillä taas tuskin on asialle erityistä merkitystä, kun nyt ei olla jenkkilässä tai muussa common law-oikeuskäytännön maassa.

Tosin jos kaikki osapuolet, myös biologinen isä, haluaisivat aidosti ratkaista tilanteen fiksusti, niin tämän ei-biologisen elatusmaksut saisi poikki sillä, että biologinen isä adoptoisi lapsen omaksi lapsekseen. Se olisi varmaan se oikeudenmukaisin ja suoraselkäisin ratkaisu osapuolilta.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Veikkaisin, että painava peruste voisi olla se, että asia olisi tullut tietoon vasta myöhemmin, määräajan katkettua. Noilla luettelemillasi tekijöillä taas tuskin on asialle erityistä merkitystä, kun nyt ei olla jenkkilässä tai muussa common law-oikeuskäytännön maassa.

Tosin jos kaikki osapuolet, myös biologinen isä, haluaisivat aidosti ratkaista tilanteen fiksusti, niin tämän ei-biologisen elatusmaksut saisi poikki sillä, että biologinen isä adoptoisi lapsen omaksi lapsekseen. Se olisi varmaan se oikeudenmukaisin ja suoraselkäisiä ratkaisu osapuolilta.
Ihan turhaa selittelyä. Kyllähän laissa on norsun Kontulan mentävä aukko, jos biologisen isän asuminen saman katon alla ei automaattisesti tarkoita elatuksen siirtymistä hänelle.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 056
Ihan turhaa selittelyä. Kyllähän laissa on norsun Kontulan mentävä aukko, jos biologisen isän asuminen saman katon alla ei automaattisesti tarkoita elatuksen siirtymistä hänelle.
Njaa. Itse en ottaisi kovin vahvaa kantaa, kun en osaa kuvitella kaikkia mahdollisia tilanteita. Sääliksi kyllä käy tuota miestä. Ja tietysti lasta, joka elää tuon kaiken keskellä.
 

Timo 2

Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
11 792
Njaa. Itse en ottaisi kovin vahvaa kantaa, kun en osaa kuvitella kaikkia mahdollisia tilanteita. Sääliksi kyllä käy tuota miestä. Ja tietysti lasta, joka elää tuon kaiken keskellä.
Esitetäänpä sellainen kysymys että jos äiti elää lapsen kanssa ja on muuttanut lapsen biologisen isän kanssa saman katon alle, niin miksi jonkun toisen pitäisi alkaa pakotettuna maksamaan elatusmaksuja ja varsinkaan jos äiti on selvästi parempituloinen?

Mä ymmärrän että äiti ja biologinen isä haluavat saada elatusmaksuja perusteella ilmainen raha on nastaa, mutta tällä ei ole mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Esitetäänpä sellainen kysymys että jos äiti elää lapsen kanssa ja on muuttanut lapsen biologisen isän kanssa saman katon alle, niin miksi jonkun toisen pitäisi alkaa pakotettuna maksamaan elatusmaksuja ja varsinkaan jos äiti on selvästi parempituloinen?

Mä ymmärrän että äiti ja biologinen isä haluavat saada elatusmaksuja perusteella ilmainen raha on nastaa, mutta tällä ei ole mitään tekemistä oikeudenmukaisuuden kanssa.
Tämä. Laissa kun perustellaan elatusmaksuja lapsen edulla. Yksinhuoltajan kohdalla sen ymmärrän, että biologinen isä makselee lapsensa kustannuksia. Mutta nyt ei kyse ole mistään sellaisesta.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Meillä on edelleen lainsäädäntö keskiaikaisella "Naiset ja lapset ensin" -tasolla. Vielä selvemmin tätä voisi vääntää rautalangasta että meillä on olemassa sellainen asia kuin miesten asevelvollisuus. Vasemmistofeministeillä ei minkäänlaista hoppua tai halua näitä korjata vaikka muuten ollaan täysillä muka ajamassa tasa-arvoa.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 056
Meillä on edelleen lainsäädäntö keskiaikaisella "Naiset ja lapset ensin" -tasolla. Vielä selvemmin tätä voisi vääntää rautalangasta että meillä on olemassa sellainen asia kuin miesten asevelvollisuus. Vasemmistofeministeillä ei minkäänlaista hoppua tai halua näitä korjata vaikka muuten ollaan täysillä muka ajamassa tasa-arvoa.
Itse asiassa viimeisimmänkin kansanedustajakyselyn mukaan näyttäisi oikeistolla olevan vielä vähemmän kiinnostusta tuohon asiaan. Mikä on tietysti varsinkin konservatiiveilta hyvinkin ymmärrettävää.
EC74639F-0AE6-4969-B26F-4CB413992903.jpeg
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Meillä on edelleen lainsäädäntö keskiaikaisella "Naiset ja lapset ensin" -tasolla. Vielä selvemmin tätä voisi vääntää rautalangasta että meillä on olemassa sellainen asia kuin miesten asevelvollisuus. Vasemmistofeministeillä ei minkäänlaista hoppua tai halua näitä korjata vaikka muuten ollaan täysillä muka ajamassa tasa-arvoa.
Joskus voisi koittaa sitä että vääntää mielipiteet sopimaan faktoihin, sen sijaan että vääntää faktat sopimaan mielipiteisiin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
16 221
Itse asiassa viimeisimmänkin kansanedustajakyselyn mukaan näyttäisi oikeistolla olevan vielä vähemmän kiinnostusta tuohon asiaan. Mikä on tietysti varsinkin konservatiiveilta hyvinkin ymmärrettävää.
Tässä vielä jako puolueittain:

1666329799116.png

Eli jos katsotaan kyllä/ei suhdelukua niin Vihreät myönteisimpiä (8 kyllä, 1 ei).
Vasemmistoliitto ei hirveämmin tue tuota, olisi mielenkiintoista tietää, että mikä vaikutus tuossa on Vasemmistoliiton yleisellä negatiivisella asenteella asevelvollisuutta kohtaan.

Persuilta ei juurikaan sympatiaa heru ajatusta kohtaan, 1 kyllä ja 18 ei.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
950
Kontula aloittanut vaalityönsä ja aiheuttanut pienoisen somemyrskyn:


Eli asia liittyy tapaukseen, jossa petetty mies joutui elatusvastuuseen, kun ei määräajassa ehtinyt tehdä valitusta. Kontulan tweettailun ansiosta tämän naisen, joka halusi pitää asian yksityisenä, nimi trendaa nyt twitterissä ja kaikenlaista tietoa levitellään.
Kukapa olisi yllättynyt, että feministi-aktivisti ottaa kannan miehiä vastaan.

Feminismi != tasa-arvo.

Toki tämän tarinan uhri oli hieman tyhmä, kun viivytteli noin kauan, mutta onhan meidän laki täysin epäoikeudenmukainen, jos on olemassa ikäraja jonka jälkeen ei ole enää mitään tehtävissä isyyden suhteen. Miten tuota voisikaan väärinkäyttää? Laitetaan toinen mies maksamaan äidin, lapsen ja lapsen biologisen isän (siis ydinperheen) elämä. Toki ymmärrän, että biologinen isä joutuu kantamaan vastuun. Jos vetelet paljaalla, niin kannat seuraukset, mutta jos ei edes ole isä?

Ja nyt jos joku alkaa perustelemaan lapsen oikeuksista ja lapsen parhaaksi, niin meidän maassa on niin kattava sosiaaliturva köyhiä yksinhuoltajia varten, niin ei tarvii vierailta miehiltä lähteä pummaamaan rahaa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Kukapa olisi yllättynyt, että feministi-aktivisti ottaa kannan miehiä vastaan.

Feminismi != tasa-arvo.

Toki tämän tarinan uhri oli hieman tyhmä, kun viivytteli noin kauan, mutta onhan meidän laki täysin epäoikeudenmukainen, jos on olemassa ikäraja jonka jälkeen ei ole enää mitään tehtävissä isyyden suhteen. Miten tuota voisikaan väärinkäyttää? Laitetaan toinen mies maksamaan äidin, lapsen ja lapsen biologisen isän (siis ydinperheen) elämä. Toki ymmärrän, että biologinen isä joutuu kantamaan vastuun. Jos vetelet paljaalla, niin kannat seuraukset, mutta jos ei edes ole isä?

Ja nyt jos joku alkaa perustelemaan lapsen oikeuksista ja lapsen parhaaksi, niin meidän maassa on niin kattava sosiaaliturva köyhiä yksinhuoltajia varten, niin ei tarvii vierailta miehiltä lähteä pummaamaan rahaa.
Oikeusketju (18.2.2021) tuolla pitkät pätkät juttua tapauksesta. Ehkä sopii lain kannalta sinne, siellä enemmän siitää puolesta kiinnostuneita.

Kontula taasen niin ääripään poliitikko että sitä ei voi tuossa väittelyssä voittaa, sataa vaan sen laariin, vaikka näyttää kyllä sitä (häviämistä) ihan itse yrittävän.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Tässä vielä jako puolueittain:


Eli jos katsotaan kyllä/ei suhdelukua niin Vihreät myönteisimpiä (8 kyllä, 1 ei).
Vasemmistoliitto ei hirveämmin tue tuota, olisi mielenkiintoista tietää, että mikä vaikutus tuossa on Vasemmistoliiton yleisellä negatiivisella asenteella asevelvollisuutta kohtaan.

Persuilta ei juurikaan sympatiaa heru ajatusta kohtaan, 1 kyllä ja 18 ei.
Täytyy vihreille antaa tästä asiasta krediittiä ja PS:lle:kin toruja.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Kylä-Harakalta vastinetta Kontulalle.

Nyt puhuu Anna Kontulan twiittailun kohteeksi joutunut ”Risto” - Kotimaa - Ilta-Sanomat

"
KANSANEDUSTAJA Anna Kontulan (vas) twiittailun kohteeksi joutunut ”Risto” ei arvosta Kontulan käytöstä sosiaalisessa mediassa.

– Kontulan käytös ja kielenkäyttö oli asiatonta, Ilta-Sanomien tavoittama Risto kommentoi.

Kontula sai Twitterissä aikaan somemyrskyn ottamalla kantaa Riston isyystaistoon.

"
"

– Pidän keskustelussa kuitenkin myönteisenä sitä, että valtaosa keskustelijoista tuntui ymmärtävän, mitä asiaa olen ajanut vuodesta 2016 asti. Sinällään on positiivista, että niin moni kävi korjaamassa Kontulan väitteitä, ettei minun itse tarvinnut kaikkiin twiitteihin vastailla, Risto sanoo.

RISTON mielestä keskustelu pysyi myös yleisesti ottaen hämmästyttävän asiallisena Kontulan kärjekkäistä väitteistä huolimatta.

– Olen saanut somekeskustelun myötä kymmeniä viestejä siitä, että minun pitäisi tehdä rikosilmoitus kunnianloukkauksesta. Sitä en ole kuitenkaan tekemässä. Keskusteluun kuuluu se, että asioista voidaan olla eri mieltä. Jos ollaan epäasiallisia, sitten rauhoitutaan ja pyydetään myöhemmin anteeksi. Se ei ole poliisiasia.

"


Helvetin naurettavaa että Kylä-Harakka ei voi tästä omalla nimellä julkisuudessa mitään sanoa tai riski että syytteet lentelevät.


 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Täytyy vihreille antaa tästä asiasta krediittiä ja PS:lle:kin toruja.
Nyt ollaan jännän äärellä.

54e9f7157a5f5.jpeg


Mutta eiköhän tämä naisten asepalvelus tosiaan ole niitä liberaali - konservatiivi akselin juttuja. Joillekkin toki alemman tason "Jos minun pitää niin noidenki täytyy!!!" -juttu.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Nyt ollaan jännän äärellä.



Mutta eiköhän tämä naisten asepalvelus tosiaan ole niitä liberaali - konservatiivi akselin juttuja. Joillekkin toki alemman tason "Jos minun pitää niin noidenki täytyy!!!" -juttu.
Meemeille ja muille hauskoille jutuille on parempiakin ketjuja tai ei varmaan tarvitse lainkaan mitään postata jos ei ole järkevää kommentoitavaa.

Joskus voisi koittaa sitä että vääntää mielipiteet sopimaan faktoihin, sen sijaan että vääntää faktat sopimaan mielipiteisiin.
Täsmennätkö että mistä faktasta kyse?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Meemeille ja muille hauskoille jutuille on parempiakin ketjuja tai ei tarvitse lainkaan mitään postata jos ei ole järkevää kommentoitavaa.



Täsmennätkö että mistä faktasta kyse?
Myönnän suoraan että postauksesi, jota lainasin, oli järkevämpi kuin omani.
Harvemmin tulee tämä fiilis.

Faktoilla tarkoitin yleistä tapaa toimia niiden kanssa, käyttäen esimerkkinä aiempaa keskustelua, joka kuitenkaan ei edennyt lainkaan niinkuin odotin.
 
Liittynyt
23.08.2021
Viestejä
146
Itse asiassa viimeisimmänkin kansanedustajakyselyn mukaan näyttäisi oikeistolla olevan vielä vähemmän kiinnostusta tuohon asiaan. Mikä on tietysti varsinkin konservatiiveilta hyvinkin ymmärrettävää.
Tässä vielä jako puolueittain:


Eli jos katsotaan kyllä/ei suhdelukua niin Vihreät myönteisimpiä (8 kyllä, 1 ei).
Vasemmistoliitto ei hirveämmin tue tuota, olisi mielenkiintoista tietää, että mikä vaikutus tuossa on Vasemmistoliiton yleisellä negatiivisella asenteella asevelvollisuutta kohtaan.

Persuilta ei juurikaan sympatiaa heru ajatusta kohtaan, 1 kyllä ja 18 ei.
Mistä nämä kuvat tulee? Voisi linkkiä itse kyselyyn ja siitä kertoviin mahdollisiin juttuihin näissä olla, eikä vain valittuja kuvia joilla halutaan korostaa jotain omaa näkemystä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 818
Mistä nämä kuvat tulee? Voisi linkkiä itse kyselyyn ja siitä kertoviin mahdollisiin juttuihin näissä olla, eikä vain valittuja kuvia joilla halutaan korostaa jotain omaa näkemystä.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 056
Mistä nämä kuvat tulee? Voisi linkkiä itse kyselyyn ja siitä kertoviin mahdollisiin juttuihin näissä olla, eikä vain valittuja kuvia joilla halutaan korostaa jotain omaa näkemystä.
Ei ole omaa näkemystä aiheeseen, vaan olisin varmaankin itse vastaavassa kyselyssä eos-porukkaa (ja antaisin puolustusvoimien itse määritellä omat tarpeensa ennen kuin ottaisin sen enempää kantaa mihinkään suuntaan). Mutta en ole kansanedustaja ;)
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Heitetäänpäs tämä tännekkin vähän jalostetussa muodossa kun tiettyjä vasemmistolaisia tahoja tuntuu kovasti triggeröivän se että [Suomella on oma oma tietty kulttuurinsa ja että suomalaiset on oma etninen ryhmänsä].

En tule koskaan ymmärtämään tuollaista inhoa omaa kansaa ja kulttuuria kohtaan ja kenties suurin syy itselle miksi pidän mahdollisimman ison hajuraon vasemmistolaisiin tahoihin.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Heitetäänpäs tämä tännekkin vähän jalostetussa muodossa kun tiettyjä vasemmistolaisia tahoja tuntuu kovasti triggeröivän se että [Suomella on oma oma tietty kulttuurinsa ja että suomalaiset on oma etninen ryhmänsä].

En tule koskaan ymmärtämään tuollaista inhoa omaa kansaa ja kulttuuria kohtaan ja kenties suurin syy itselle miksi pidän mahdollisimman ison hajuraon vasemmistolaisiin tahoihin.
Joo tosi jalostetussa. Mä taas en ymmärrä yhtään tätä sun paskaa teoriaa. Ehkä olet käsittänyt jotain väärin hakiessasi vahvistusta omalle ajattelullesi.
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Mä taas en ymmärrä yhtään tätä sun paskaa teoriaa. Ehkä olet käsittänyt jotain väärin hakiessasi vahvistusta omalle ajattelullesi.
En halua mennä henkilökohtaisuuksiin mutta tapauksessasi taisi ns. kalikka kalahtaa kun toisessa threadissa sanoit että "suomalainen kulttuuri" on vain eurooppalaista tai länsimaista kulttuuria. (Huomaa lainaismerkit)

Mutta eräs toinen käyttäjä ilmaisi asian vielä selvemmin.

tämä ”suomalainen kulttuuri” näyttää kokonaisuutena nyt aika ankalta muutenkin, kun kyse on selvästi vain ruotsalaisesta, ja myöhemmin venäläisestä kulttuurista yhdistettynä yhteen maailman sukurutsaisimmista geeniperimistä.
 
Viimeksi muokattu:

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
No faktaahan tuo on, että meiän kulttuurivaikutteet on tullu venäjältä ja ruotsista, sekä sukurutsattu on vuosisatoja? Vai mikä siinä ei ole totta?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
No faktaahan tuo on, että meiän kulttuurivaikutteet on tullu venäjältä ja ruotsista, sekä sukurutsattu on vuosisatoja? Vai mikä siinä ei ole totta?
No ei mikään tuossa väittämässä ole totta? Suomalainen kulttuuriko muka ei olisi omaa kulttuuriansa ja muka maailman sukurutsaisimpia paikkoja? Ei sillekkään ole minkäänlaisia todisteita.

Tuollainen virke nyt on aikalailla vain puhdasta vihaa omaa kansaa ja kulttuuria kohtaan.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
En halua mennä henkilökohtaisuuksiin mutta tapauksessasi taisi ns. kalikka kalahtaa kun toisessa threadissa sanoit että "suomalainen kulttuuria" on vain eurooppalaista tai länsimaista kulttuuria. (Huomaa lainaismerkit)
Tulkitset sitä kovalla vahvistusharhalla, ja vasemmiston ja triggeröitymisen liittäminen siihen vaihto-opintojeni havaintoon on jotain sun kuvittelemaa viholliskuvaa.

Tästä kansasta en vihaa kuin vassareita ja persuja. Ja umpipäisimpiä kepulaisia.
 

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
No ei mikään tuossa väittämässä ole totta? Suomalainen kulttuuriko muka ei olisi omaa kulttuuriansa ja muka maailman sukurutsaisimpia paikkoja? Ei sillekkään ole minkäänlaisia todisteita.

Tuollainen virke nyt on aikalailla vain puhdasta vihaa omaa kansaa ja kulttuuria kohtaan.
Stadin slangi perustuu lähes täysin Venäjän ja Ruotsin kieleen. Mistäköhän voisi johtua?

Kts. Kuusamo esimerkki.

Voit toki argumentoida omat väitteesi jos osaat. En tosin pidätä hengitystä
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Voit toki argumentoida omat väitteesi jos osaat. En tosin pidätä hengitystä
Inbreeding - Wikipedia







Stadin slangi perustuu lähes täysin Venäjän ja Ruotsin kieleen. Mistäköhän voisi johtua?
Niin siis eli koska Suomen kieli joka on oma kielensä, yksi murre on ottanut vaikutteita Venäjästä ja Ruotsista niin Suomen kulttuuri on vain osa Ruotsia tai Venäjää?

?? Mietitkö tätä yhtään ennen postausta?
 
Viimeksi muokattu:

Rullis

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
1 346
Kuvassa on "Pikkuserkusten tai sitä lähempien sukulaisten välisten avioliittojen yleisyys maailmassa."
Se että jossain maassa on enemmän serkkuja nykyään naimisissa keskenään ei poista sitä faktaa että Kuusamossa suurin osa väestöstä voidaan jäljittää 40 perheeseen...
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
8 056
Heitetäänpäs tämä tännekkin vähän jalostetussa muodossa kun tiettyjä vasemmistolaisia tahoja tuntuu kovasti triggeröivän se että [Suomella on oma oma tietty kulttuurinsa ja että suomalaiset on oma etninen ryhmänsä].

En tule koskaan ymmärtämään tuollaista inhoa omaa kansaa ja kulttuuria kohtaan ja kenties suurin syy itselle miksi pidän mahdollisimman ison hajuraon vasemmistolaisiin tahoihin.
En muista nähneeni Vasemmistoliiton (ja demareillekin on oma ketjunsa) ottaneen aiheeseen minkäänlaista kantaa missään, eli aika randomia heittää itse paskomansa asiakeskustelu saamelaisten oikeuksista jatkumaan toiseen ketjuun jonain ihan muuna keskusteluna suomalaisuudesta.

Saamelaislakiesityksen kannallahan Vasemmisto on. Kuten myös Demarit, RKP ja Vihreät.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 854
Kuvassa on "Pikkuserkusten tai sitä lähempien sukulaisten välisten avioliittojen yleisyys maailmassa."
Se että jossain maassa on enemmän serkkuja nykyään naimisissa keskenään ei poista sitä faktaa että Kuusamossa suurin osa väestöstä voidaan jäljittää 40 perheeseen...
Kuusamoon muutettiin Ruotsin kuninkaan määräyksestä. Syyllistätkö siis uhreja heidän omasta tilanteestaan?

Toiseksi, kun on suuria alueita joissa serkkuavioliitot ovat vuosisatainen perinne, niin eikö niiden alueiden geeniperimä ole enemmän sukurutsaista kuin koko Suomessa keskimäärin?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Heitetäänpäs tämä tännekkin vähän jalostetussa muodossa kun tiettyjä vasemmistolaisia tahoja tuntuu kovasti triggeröivän se että [Suomella on oma oma tietty kulttuurinsa ja että suomalaiset on oma etninen ryhmänsä].

En tule koskaan ymmärtämään tuollaista inhoa omaa kansaa ja kulttuuria kohtaan ja kenties suurin syy itselle miksi pidän mahdollisimman ison hajuraon vasemmistolaisiin tahoihin.
Joku lähde viite olisi kiva, niin saisi jotain tolkku että mikä nyt on triggeroinyt kenenkäkin. Muuten kuullostaa joltain twitteri myrskyltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 142
Teollisuusliitto on tukenut Vasemmistoliiton Jari Myllykoskea.
Milloin pääsemme eroon tällaisesta?
Myös vasemmistoliiton kansanedustaja Jari Myllykoski asui vuosina 2011–2021 Teollisuusliiton omistamassa asunnossa.
Kansanedustajana vuodesta 2011 lähtien toiminut Myllykoski toimi Teollisuusliiton työehtosihteerinä vuosina 2005–2011.
Myllykosken eduskuntaan toimittaman vuokrasopimuksen mukaan hän maksoi Sörnäisissä sijaitsevasta 40-neliöisestä kaksiosta vuokraa 680 euroa. Vuokraa korotettiin 10 vuoden aikana 73 eurolla.
Sörnäisten-asunnon vuokra oli sekin reilusti alle markkinahinnan, sillä 40-neliöisestä kaksiosta on pyydetty ko. taloyhtiössä viime vuosina 900–1 000 euroa kuukaudessa. Laskennallisesti Myllykoski hyötyi – ja Teollisuusliitto menetti vuokratuloja – jopa 11 000 euroa vuosina 2011–2022.
Myllykoskenkin vuokrasopimuksen on allekirjoittanut puheenjohtaja Riku Aalto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 142
Vasemmistoliiton Riku Nieminen on sitä mieltä, että Yle-vero tarvitaan täysimääräisenä, koska muuten hänen sidosryhmänsä jää ilman töitä:



Eiköhän tuo TV-viihde ole juuri sitä, mikä kuuluu kaupalliselle puolelle? Munamies, MTV3?
Vasurin mielestä näköjään ei, kun pyrkii eduskuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
Vasemmistoliiton Riku Nieminen on sitä mieltä, että Yle-vero tarvitaan täysimääräisenä, koska muuten hänen sidosryhmänsä jää ilman töitä:



Eiköhän tuo TV-viihde ole juuri sitä, mikä kuuluu kaupalliselle puolelle? Munamies, MTV3?
Vasurin mielestä näköjään ei, kun pyrkii eduskuntaan.
Onhan se kotimaisen kulttuurin ylläpito joillekkin aika vastenmielistä. Parempi kai luovuttaa ja sulautua muihin kulttuureihin.

Kerrankin kuulee täysin vastakkaista mielipidettä täällä sille iänikuiselle "oma maa eka" chantaamiselle. Tervetuloa vieras kulttuuri, ovet on auki!
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
387
Onhan se kotimaisen kulttuurin ylläpito joillekkin aika vastenmielistä. Parempi kai luovuttaa ja sulautua muihin kulttuureihin.

Kerrankin kuulee täysin vastakkaista mielipidettä täällä sille iänikuiselle "oma maa eka" chantaamiselle. Tervetuloa vieras kulttuuri, ovet on auki!
YLE:n tapauksessa on kuitenkin vahva epäily, että meidän kaikkien rahoilla tuetaan sellaista toimintaa, jolla pyritään aivan muuhun, kuin tuottamaan pyyteettömiä kultturelleja mielihyväkokemuksia. Täsmälleen samat keinot olivat käytössä 70-luvulla vasemmistolaisessa reporadiossakin. Esimerkkinä nuorten sävellahja, jonka eräs tiedostava musiikkitoimittaja päätti hyvin usein KOM-teatterin esittämään kappaleeseen "Kalliolle kukkulalle". Vaikea uskoa, että se oli nuorison ykköstoiveita.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 003
YLE:n tapauksessa on kuitenkin vahva epäily, että meidän kaikkien rahoilla tuetaan sellaista toimintaa, jolla pyritään aivan muuhun, kuin tuottamaan pyyteettömiä kultturelleja mielihyväkokemuksia. Täsmälleen samat keinot olivat käytössä 70-luvulla vasemmistolaisessa reporadiossakin. Esimerkkinä nuorten sävellahja, jonka eräs tiedostava musiikkitoimittaja päätti hyvin usein KOM-teatterin esittämään kappaleeseen "Kalliolle kukkulalle". Vaikea uskoa, että se oli nuorison ykköstoiveita.
Nyt vaikuttaa siltä että ajoit mutkan suoraksi ja yhtäläisyysmerkkejä levisi ihan minne sattuu.
 
Liittynyt
15.07.2022
Viestejä
387
Nyt vaikuttaa siltä että ajoit mutkan suoraksi ja yhtäläisyysmerkkejä levisi ihan minne sattuu.
En tunnusta. Mielikuvani on, että YLE:n toimituskunnassa on vallalla tietynlainen agenda, maailmankuvatavoite, joka nostaa karvat pystyyn samalla tavalla kuin vasemmistolaisuuden ujuttaminen etenkin 70-luvulla. Tänä päivänä pyrkimykset verhotaan sellaisten termien taakse kuten monimuotoisuus, monikulttuurisuus, diversiteetti jne. Yksittäisinä tavoitteina niissä ei ole sinänsä moitittavaa sen enempää, mutta tietoisuus siitä, että minuun yritetään vaikuttaa minunkin rahoillani ja vieläpä niin tökerösti, että itsekin sen tunnistan, nostattaa vain negatiivisia tunteita niitä kohtaan.

Esimerkkinä vaikkapa mikä tahansa ajankohtaispätkä koulujen alkamisesta, loppumisesta, joulun vietosta tms. YLE:n kuvituksessa on aina mukana joku ei-kantasuomalainen, eikä se vastaa reaalimaailmaa ainakaan vielä. Ilmeisesti myös mainostoimistoissa on harrastettu jonkinlaista itsereflektointia, koska nykyään mainoksissa esiintyy hämmästyttävällä frekvenssillä erilaisia ihmisiä vain diversiteetin vuoksi. Laiskimmat mainostoimistot värväävät klippiin ylipainoisen tummaihoisen naisen täyttämään kuvittelemansa aikaansa seuraavan mainoksen laatuvaatimukset.

Lyhyesti: Törpöt kuplassaan elävät idealistit pilaavat hyvätkin asiat ja haluavat tehdä senkin muiden rahoilla ja menneisyydestä kopioiduin keinoin. Kun eivät muuhun kykene.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 804
En tunnusta. Mielikuvani on, että YLE:n toimituskunnassa on vallalla tietynlainen agenda, maailmankuvatavoite, joka nostaa karvat pystyyn samalla tavalla kuin vasemmistolaisuuden ujuttaminen etenkin 70-luvulla. Tänä päivänä pyrkimykset verhotaan sellaisten termien taakse kuten monimuotoisuus, monikulttuurisuus, diversiteetti jne. Yksittäisinä tavoitteina niissä ei ole sinänsä moitittavaa sen enempää, mutta tietoisuus siitä, että minuun yritetään vaikuttaa minunkin rahoillani ja vieläpä niin tökerösti, että itsekin sen tunnistan, nostattaa vain negatiivisia tunteita niitä kohtaan.

Esimerkkinä vaikkapa mikä tahansa ajankohtaispätkä koulujen alkamisesta, loppumisesta, joulun vietosta tms. YLE:n kuvituksessa on aina mukana joku ei-kantasuomalainen, eikä se vastaa reaalimaailmaa ainakaan vielä. Ilmeisesti myös mainostoimistoissa on harrastettu jonkinlaista itsereflektointia, koska nykyään mainoksissa esiintyy hämmästyttävällä frekvenssillä erilaisia ihmisiä vain diversiteetin vuoksi. Laiskimmat mainostoimistot värväävät klippiin ylipainoisen tummaihoisen naisen täyttämään kuvittelemansa aikaansa seuraavan mainoksen laatuvaatimukset.

Lyhyesti: Törpöt kuplassaan elävät idealistit pilaavat hyvätkin asiat ja haluavat tehdä senkin muiden rahoilla ja menneisyydestä kopioiduin keinoin. Kun eivät muuhun kykene.
Vaikuttaa todella biasoituneelta pienen kuplan tuottamalta tekstiltä. Todella vaikea kuvitella miten näihin perusteluihin on päädytty.
Vai on YLE:n kuvituksessa liian paljon ei kantasuomalaisia? Mainoksissa tummia lihavia naisia. Tässä voi jo hiamean ihmetellä, että kuka näitä edes miettii tällä tarkkuudella? Kaipa sulla on tähän jotain muutakin dataa antaa, kuin mielipiteesi? Ja tietysti vielä se, minkä näet uhkana?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 537
Viestejä
4 165 809
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom