Osuipas silmiin mielenkiintoinen kirjoitus vasemmistosta. Taidan olla itse väärässä siinä, että vasemmistolaiset ovat kommunisteja, koska kirjoittaja itse lienee ehta kommari ja toteaa ettei enää voi kuulua vasemmistoliittoon. Tai vasemmistosta se kirjoittaa, mutta miten minä jostain olin käsittävinäni, että kaveri on eronnut Vasemmistoliitosta. En nyt tähän hätään löytänyt siitä mitään. Toteaa myös että persut on nykyään työväenpuolue, ei tosin ilmeisesti kehtaa nimetä persuja, mutta mitä muutakaan hän tarkoittaisi "uuskonservatiivisella oikeistolla".
- Uusvasemmisto omaksuu usein ideoita ja oppeja, joita se jollain alkeellisella tasolla pitää kumouksellisina, mutta jotka ovat käytännössä lähinnä kulttuurielitismiä. Nämä saattavat olla peräisin vegaaniliikkeen, sateenkaariliikkeen tai
intersektionaalisen feminismin piiristä, usein jopa ihan vain urbaanista katukulttuurista, johon ideat on pahimmassa tapauksessa syöttänyt ison rahan bisnes. Ihmisiä, jotka eivät osaa käyttää viimeisintä käsitteistöä ("LGBTQQIAAP"!) tai tiedä, mitä eroa on tofulla ja Mifulla, halveksitaan ja leimataan yhteiskunnalliseksi vastapuoleksi. Häiritsevimpiin kulttuuri-ilmiöihin kuuluu
Per Looks, verkkosivusto, joka vuosina 2012 ja 2017 esitteli perussuomalaisia kuntavaaliehdokkaita muka naurettavina, koska ehdokkaat eivät näyttäneet kuvissa siltä kuin kuntapolitiikan tekijöiden korrektisti pitäisi. Uusvasemmistolaiset olivat aktiivisesti mukana naurukuorossa.
Kansandemokratia Go-Go: Minä, entinen äärivasemmistolainen