Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Macrium home, kloonaako toi windows 10 pro versioo? Muistaakseni ennen ei?
Jos ei kiire, niin perjantaina olisin tuohon hintaan mukana.Odotellaan vielä muutama päivä jos joku innokas lähtisi mukaan niin Macrium Reflect 7.1 lisenssin hinta putoaisi tuohon 31,5 euroon per lisenssi.
Jos ei kiire, niin perjantaina olisin tuohon hintaan mukana.
No mä voisin tulla mukaan, niin ei tarvitse odotella perjantaihin.
Selvä. Lähtee ostoon samantien.
Great. Perusversio onkin ollut käytössä jo pitkään, ei tarvitse odotella black fridayn perinteistä 25-33% alea.
Jos ei kiire, niin perjantaina olisin tuohon hintaan mukana.
Eka full image oli verify failed, tolla fast jutulla. Näköjään kantsii käyttää auto verifyä. Toka full onnistui verify.
Tuli mieleeni että joskus aikoinaan kokeilin tehdä Macriumilla läppäriltä wi-fi:n yli backuppeja NAS-purnukalle. Ei ollut mikään fast juttukaan, mutta en kuitenkaan suosittele kokeilemaan wi-fi:ä backupatessa. Nimittäin, verifiointi kusi joka kerta vaikka itse backuppaus puksuttikin mukamas ok.Eka full image oli verify failed, tolla fast jutulla.
Ohhoh,, tänää piti palauttaa full img, kun striimi miksaukset meni solmuun, winukka automaagisesti otti laitteita pois käytöstä.
Aikaa palautuksen kirjoittamiseen kun hyväksyi ylikirjoittamisen, meni 1min 37sek
Miten pakanassa jaksoin ennen ilman rapid deltaa
Tässä nyt pähkäilty jo hetken, että miten onnistuu mutta ei vaan onnistu:
Miten saan varmuuskopioitua paikalliset kansiot toisen sijainnin Qnap NASiin? Mikä sovellus tähän sopisi?
Minä olen hoitanut nämä kopioi hakemiston talteen toisaalle hommat freefilysyncillä: FreeFileSync
Heitän oman kysymyksen tässä samalla:
Minulla on ulkoinen USB levy johon varmuuskopioin NAS:lta tiedostoja. NAS osaa "unmountana" levyn kopioinnin lopuksi. Mielestäni on ihan OK tämän jälkeen käyttää pistorasiassa ajastinta joka nappaa levyltä sähköt pois (ja uudelleen päälle hieman ennen ajastettua kopiointia). Olenko mahdollisesti väärässä?
Kiitti vastauksesta, mutta tarkoitin toisella sijainnilla toisella paikkakunnalla olevaa sijaintia. Tarkoitus siis varmuuskopioida firman filut kotiin turvaan esim. tulipalon varalta.Mitä tarkoittaa paikalliset kansiot toisen sijainnin? Tarkoitatko mahdollisesti paikallisella työasemalla olevat kansiot NAS:lla olevalle jaolle?
Minä olen hoitanut nämä kopioi hakemiston talteen toisaalle hommat freefilysyncillä: FreeFileSync
Juurikin näin hoidan omat varmuuskopiot. Ulkoselle levylle ja noin kerran kahdessa viikossa, joskus useamminPakko tähän heittää, että hoidat tuon varmuuskopioinnin lähes samalla tavalla kuin itse. Sama FreeFileSync käytössä PC:ltä varmuuskopioitaessa, hyvä softa. Ainoa ero on siinä, että minä otan tuon ulkoisen kovalevyn irti ja pistän jemmaan, ettei mikään salamaniskun aiheuttama jännitepiikki tms pääse rikkomaan sitä varmuuskopiolevyä.
Onko sulla se toisen sijainnin NAS jotenkin jo selattavissa etäsijainneista?Tässä nyt pähkäilty jo hetken, että miten onnistuu mutta ei vaan onnistu:
Miten saan varmuuskopioitua paikalliset kansiot toisen sijainnin Qnap NASiin? Mikä sovellus tähän sopisi?
Olen custom portin availlut ERX palomuurista ja pääsen käsiksi Qnapin käyttöjärjestelmään selaimen kautta. Esimerkiksi verkkosijainnin lisääminen Windows 10 ei ole vielä onnistunut. Qnapin ohjelmia olen myös koittanut, mutta en ole saanut toimimaan. Ohjelmien käyttötarkoitus on ollut väärä tai ei ole saanut yhteyttä tiedostoihin. Tuntuu olevan kovan työn ja tuskan takana tämä.Onko sulla se toisen sijainnin NAS jotenkin jo selattavissa etäsijainneista?
Jos ei, niin tarvitset vpn:n.
Qnap tukee käsittääkseni vpn:ää, mutta sen konffailu ummikolle voi olla aika hankalaa.
How to set up and use QVPN 2.0 ?
Sen jälkeen kun VPN toimii, voit käyttää NAS-boksia mistä vain internetistä aivan kuin olisit samassa verkossa, tietty hitaammin vain.
Minulla on ulkoinen USB levy johon varmuuskopioin NAS:lta tiedostoja. NAS osaa "unmountana" levyn kopioinnin lopuksi. Mielestäni on ihan OK tämän jälkeen käyttää pistorasiassa ajastinta joka nappaa levyltä sähköt pois (ja uudelleen päälle hieman ennen ajastettua kopiointia). Olenko mahdollisesti väärässä?
Juu, eikä ketään tarvitse yli 64Kt keskusmuistia.Ostin alkuvuodesta telakan HDD levyille. Sain siis koneesta kaikki 5 HDD levyä pois ja tarvittaessa laitan vain telakan päälle että pääsen dataan käsiksi.
Kertaakaan en ole käunnistänyt tuota.
Ehkä ihminen, tai minä ainakaan, ei enää tarvitse niin paljon dataa.
Normikäyttäjälle esim OneDriven teran pilvitila riittää varsin mainiosti, siinä kun tulee office mukana.
SSD levyjä on vähä vaille 2 teraa, joten tärkeimmät pelit ja tiedostot tuonne mahtuu helposti..
En missään tapauksessa vetäisi varmistuslevyltä mattoa jalan alta virran katkaisulla! Siinä on mountattu tiedostojärjestelmä, jolla voi olla tallentamattomia asioita puskureissa. Voi olla että kaikki toimii silti OK jos laite on konffattu vastaavasti (tehtaalla), mutta sellainen konffi hidastaa väkisinkin laitteen käyttöä joten en tiedä miten on. NAS-purkeissa tuollaiset saa säädettyä asetuksista kyllä.
"NAS osaa "unmountana" levyn kopioinnin lopuksi." unmountatussa levyssä on mountattu tiedostojärjestelmä? WTF?
"NAS osaa "unmountana" levyn kopioinnin lopuksi." unmountatussa levyssä on mountattu tiedostojärjestelmä? WTF?
Juu, eikä ketään tarvitse yli 64Kt keskusmuistia.
Macrium Reflect freellä. Hyvä ohjelma on.
How to Clone Hard Drive with Different Size Accordingly?Piti läppäriin vaihtaa SSD kloonaamalla, mutta eipä se nyt tuolla ilmaisella Easeuksella mennytkään, kun levyillä on eri tavumäärä/sektori.
Onko joku ilmainen softa joka tuon tekisi?
How to Clone Hard Drive with Different Size Accordingly?
Tuo mainostaa:
1. In most cases, the logical sector size of HDD is 512 while the logical size of SSD is 4096. You need a cloning tool which is smart enough to clone hard drive with different logical sector size.
CloneZilla?Piti läppäriin vaihtaa SSD kloonaamalla, mutta eipä se nyt tuolla ilmaisella Easeuksella mennytkään, kun levyillä on eri tavumäärä/sektori.
Tämä olikin sitten äärimmäisen helppo tapa yhdistää. Suosittelen muillekin.Onko sulla se toisen sijainnin NAS jotenkin jo selattavissa etäsijainneista?
Jos ei, niin tarvitset vpn:n.
Qnap tukee käsittääkseni vpn:ää, mutta sen konffailu ummikolle voi olla aika hankalaa.
How to set up and use QVPN 2.0 ?
Sen jälkeen kun VPN toimii, voit käyttää NAS-boksia mistä vain internetistä aivan kuin olisit samassa verkossa, tietty hitaammin vain.
Syncthing Qnapclub Store: SyncThingTässä nyt pähkäilty jo hetken, että miten onnistuu mutta ei vaan onnistu:
Kumpiakos levyjä nykyään suosittaisiin vaikka noin 3tb varmuuskopiointiin? SSD vai HDD? Halvimmat teraset SSD:t alkaa olla jo halvoissa hinnoissa, mutta toki laatu on sitten mitä on. Samankokoisesta HDD:sta saisi samassa hintaluokassa luultavasti jonkin high-end mallin. Kumpiko näistä nyt sitten paperilla olisi pitkäikäisempi? Jokin TLC SSD taikka vaikkapa WD Black tasoinen HDD?
Jos ne varmuuskopiot on tarkoitus säilyttää pitkään koskemattomina niin SSD on huonovalinta kun Flash solut täytyy virkistään riittävän säännöllisesti tai tiedot katoaa.Kumpiakos levyjä nykyään suosittaisiin vaikka noin 3tb varmuuskopiointiin? SSD vai HDD? Halvimmat teraset SSD:t alkaa olla jo halvoissa hinnoissa, mutta toki laatu on sitten mitä on. Samankokoisesta HDD:sta saisi samassa hintaluokassa luultavasti jonkin high-end mallin. Kumpiko näistä nyt sitten paperilla olisi pitkäikäisempi? Jokin TLC SSD taikka vaikkapa WD Black tasoinen HDD?
X11 forwarding request failed on channel 0
Last login: Tue Apr 2 17:31:28 2019 from gladiator.fredriksson.dy.fi
[root@backup ~]# b stat dir
Connecting to Director 192.168.1.140:9101
1000 OK: 103 bacula-dir Version: 9.4.2 (04 February 2019)
Enter a period to cancel a command.
stat dir
bacula-dir Version: 9.4.2 (04 February 2019) x86_64-redhat-linux-gnu-bacula redhat Enterprise release
Daemon started 31-Mar-19 13:32, conf reloaded 31-Mar-2019 13:32:51
Jobs: run=82, running=0 mode=0,0
Heap: heap=303,104 smbytes=441,877 max_bytes=736,838 bufs=1,443 max_bufs=2,173
Res: njobs=24 nclients=19 nstores=4 npools=3 ncats=1 nfsets=22 nscheds=7
Scheduled Jobs:
Level Type Pri Scheduled Job Name Volume
===================================================================================
Incremental Backup 10 05-Apr-19 20:00 WHIRLWIND Backup Bacula-1387
Incremental Backup 10 05-Apr-19 20:00 MOSQUITO Backup Bacula-1387
Incremental Backup 10 06-Apr-19 00:15 GLADIATOR Backup Bacula-1387
Incremental Backup 10 06-Apr-19 00:15 SUNDERLAND Backup Bacula-1387
Full Backup 10 06-Apr-19 01:15 MOTH Backup Bacula-1387
Full Backup 10 06-Apr-19 01:15 TIGERMOTH Backup Bacula-1387
Full Backup 10 06-Apr-19 01:15 GAUNTLET Backup Bacula-1387
Full Backup 10 06-Apr-19 01:15 FURY Backup Bacula-1387
Full Backup 10 06-Apr-19 01:15 GAMECOCK Backup Bacula-1387
Full Backup 10 06-Apr-19 01:15 NAGIOS Backup Bacula-1387
Full Backup 10 06-Apr-19 01:15 WWW.BITWELL.BIZ Backup Bacula-1387
Full Backup 200 06-Apr-19 01:30 BackupCatalog Bacula-1387
====
Running Jobs:
Console connected at 05-Apr-19 08:41
No Jobs running.
====
Terminated Jobs:
JobId Level Files Bytes Status Finished Name
====================================================================
13315 Incr 389 2.661 G OK 05-Apr-19 00:35 GLADIATOR_Backup
13318 Incr 540 25.66 M OK 05-Apr-19 01:16 TIGERMOTH_Backup
13317 Incr 54 23.36 M OK 05-Apr-19 01:16 MOTH_Backup
13323 Incr 114 86.57 M OK 05-Apr-19 01:17 WWW.BITWELL.BIZ_Backup
13320 Incr 2,299 105.4 M OK 05-Apr-19 01:17 FURY_Backup
13321 Incr 288 96.19 M OK 05-Apr-19 01:19 GAMECOCK_Backup
13322 Incr 2,100 412.3 M OK 05-Apr-19 01:24 NAGIOS_Backup
13316 Incr 1,425 20.97 G OK 05-Apr-19 01:58 SUNDERLAND_Backup
13319 Incr 7,278 320.0 M OK 05-Apr-19 01:58 GAUNTLET_Backup
13324 Full 1 1.444 G OK 05-Apr-19 02:14 BackupCatalog
====
You have messages.
[root@backup ~]#
Ota snapshot ennen kopsaamista. Niitä voi tehdä niin kauan/monta kun tilaa riittää vedosten eron tallentamiseen.Mulla on linux-koneesta jaettuna verkkoon 2TB verkkolevy. Laitoin nyt toisen samanlaisen kiinni koneeseen ja rsyncin kopsaamaan ekalta levyltä kaiken muuttuneen tokalle joka yö klo 3.
Ajatuksena se että jos huomaa tuhonneensa vaikka vahingossa jotain niin on koko loppupäivä aikaa katua. Mitä mieltä tuollaisesta ratkaisusta?
Kriittiset tiedostot tarkoitus vielä erikseen varmistaa Hetznerin tuusulan salin nextcloudiin.