Valvontakamera kotiin

Liittimet pitää tietysti saada säältä suojaan, silloin ei pitäisi tulla ongelmia.
Ainakin omat on kestäneet nyt 8 vuotta ilman ongelmia. Tosin yksikään liitin ei ole näkyvissä ulkona. Eikä kaapeli.

Tämä. Vuosikausia nuo sisäkaapelit on kestänyt, joten jotain muuta ongelmaa tässä on. Jos vielä tarkemmin kysyjä kommentoisi, kun tuon mukaan kaapelit olisi se heilkko kohta, mitä se ei ole ja/kun kamerakin vielä toimii.

Pitäisi valvontakamera tai kaksi hankkia pihalle. Mielellään ei kuukausimaksua, mutta ei se ole poissuljettua. Tulisi talon seinään kiinni, joten Wifin pitäisi kantaa jotenkin sinne.

Kaveri oli hankkinut Nedis WIFICO20CWT - kamerat. Nedis

Minusta tuon speksit ovat kyllä aika vaatimattomat. Wifi mulla ei varmasti riitä ulkoseinustalle 4k-kuvaan, mutta kenno saisi olla vähän topakampi. Tallennus mieluusti pilveen tai nettiin, ei pelkästään muistikortille.

Olisiko mitä parempia vaihtoehtoja?

olen tavis sisäkäyttöön tehtyä cat5sta vetänyt pihalle olemassa olevasta reiästä ja laittanut jollain kiinni harvakseltaan. Toimii hetken, mutta vaikka kuinka vulkanoituvalla teippaa liitokset, lakkaa joskus toimimasta.

Ei oikein selvinnyt mikä siellä pettää, liitokset vai kaapeli?

Pitäisi valvontakamera tai kaksi hankkia pihalle. Mielellään ei kuukausimaksua, mutta ei se ole poissuljettua. Tulisi talon seinään kiinni, joten Wifin pitäisi kantaa jotenkin sinne.

Kaveri oli hankkinut Nedis WIFICO20CWT - kamerat. Nedis

Minusta tuon speksit ovat kyllä aika vaatimattomat. Wifi mulla ei varmasti riitä ulkoseinustalle 4k-kuvaan, mutta kenno saisi olla vähän topakampi. Tallennus mieluusti pilveen tai nettiin, ei pelkästään muistikortille.

Olisiko mitä parempia vaihtoehtoja?
Pilvihommiin en osaa ottaa kantaa kun paikallisesti hoidan tallennusta, mutta itse pidän sellaisista kameroista joissa on valovoimainen kenno, jolloin infrapunaa ei ole tai ei tarvita, ja säkkipimeässäkin tulee tolkullista kuvaa. Ainakin Reolink CX410 ja Tapo C325WB ovat tällaisia ja minulla käytössä. Reolink taitaa olla poe-mallia, joten wlan-ajatus ei toimi.

No jossakin oli liitoksessa kosteutta, kun en ollut teipannut kunnolla. Viimeisin oli varmasti kunnolla teipattu, mut ei toiminut kun tarvitsin talvella poe:n muualle ja nyt keväällä sain siihen sähköt takaisin. Ajattelin jos olisi joku helpompi tapa, kuin tikkailla puukottaa teippauksia auki ja teippailla uudestaan. Etenkin jos se rj45 tarttee joskus tikkailla uusia, niin ei kuulosta houkuttelevalta.

No jossakin oli liitoksessa kosteutta, kun en ollut teipannut kunnolla. Viimeisin oli varmasti kunnolla teipattu, mut ei toiminut kun tarvitsin talvella poe:n muualle ja nyt keväällä sain siihen sähköt takaisin. Ajattelin jos olisi joku helpompi tapa, kuin tikkailla puukottaa teippauksia auki ja teippailla uudestaan. Etenkin jos se rj45 tarttee joskus tikkailla uusia, niin ei kuulosta houkuttelevalta.
Vaseliinia liitokseen niin ei jää vedelle tilaa? Itse olen turannut Ensto SR1 kaikenlaisiin liitoksiin todella hyvällä menestyksellä.

Pilvihommiin en osaa ottaa kantaa kun paikallisesti hoidan tallennusta, mutta itse pidän sellaisista kameroista joissa on valovoimainen kenno, jolloin infrapunaa ei ole tai ei tarvita, ja säkkipimeässäkin tulee tolkullista kuvaa. Ainakin Reolink CX410 ja Tapo C325WB ovat tällaisia ja minulla käytössä. Reolink taitaa olla poe-mallia, joten wlan-ajatus ei toimi.
No tuo
Tapo C325WB

Vaikuttaisi äkkiseltään fiksulta. 1-2 etupihalle, 1-2 takapihalle, pitää mitata Wifin kantamaa ensin, antaako tarpeeksi seinän ulkopuolelle.

Edit. on siinä näköjään kuukausimaksu jos käyttää pilvitallennusta:
Premium​
1 Cam /month
3.49​
2 Cam /month
7.49​
3 Cam /month
10.99​
up to 10 Cam/month
12.49​
1 Cam /year
36.99​