Valokuvaus, kameroiden käyttö, valokuvien editointi ja muu yleisthreadi valokuvaukseen

Lisää vaihtoehtoja: Sony A6700 APC kennolla tai Sony A7C II täyskennonen. A6700 saa kiinni myös täyden kennon linssin jos sattuu omistamaan.

Ja mustana hevosena heittäisin vielä Sigma BF, mihin löytyy linssejä paljon.
Jotenkin tuo A6700 ei ole kiinnostava. Tuossa aiemmin selitinkin miksi Fuji kiinnostaa.

Jotenkin tuo A6700 ei ole kiinnostava. Tuossa aiemmin selitinkin miksi Fuji kiinnostaa.
Noita Fujin filmisimulaatioita vastaavia juttuja voi virittää myös Sonyn runkoihin joissa on picture profile menu, ilmeisesti käytännössä kaikkiin uusiin malleihin ja aika pitkälle vanhempikin

En ole itse tuota käyttänyt, mutta tuolla voi ilmeisesti tehdä satoja erilaisia itse/ottaa arvot jonkun valmiista profiileista.

Eihän se toki ihan yhtä helppo ole kuin jos noi on suoraan valmiina rungossa.

Sanoisin, että osta nyt vaan se Fuji kerta se sinusta tuntuu kiinnostavimmalta, turhahan sitä on muiden mitään ehdottaa jos muut merkit ei kelpaa :)

Itse olen kuvannut ~10v sony a6000 rungolla ja vihdoin tuli tilattua täyskenno a7r v seuraksi. Matkalla on vielä, mutta tuli onneksi ostettua täyskennolinssejä niin saa ne suoraan käyttöön uuteen runkoon

Fujia en ole ikinä nähnyt kellään, vaikka on tullut käytyä kymmenillä kuvauskursseilla, että voihan se sitten omalla tavallaan olla jännä merkki

Suurin osahan vetää edelleen jollain canonin peilillisellä rungolla joiden ominaisuudet on huonommat kuin ton oman 12v vanhan a6000 peilittömän, niin hyvä vaan että osa haluaa poiketa valtavirrasta

On. Taisi olla 2018-2023 kun mulla oli XE-3. Se oli käyttöliittymältään outo ja epäintuitiivinen.
Itsellä on yhä tuotakin vanhempi X-E1. Ei tuossa minusta mitään pahempaa ongelmaa ole käyttöliittymässä. Q_uick menu on jopa aika näppärä pieniin säätöihin, jos niitä tarvitsee.

Zoomi ja aukko on objektiivissa ja suljinaika rungossa, joten mitä tuossa edes pitäisi säätää? Isoin moite koskee sähköetsintä, joka ei todellakaan ole optisen veroinen ainakaan silmälasien kanssa mutta nykyiset lienevät parempia. Jos vain mahdollista, niin kannattaa ostaa kamera liikeestä, jossa sitä pääsee vähän kokeilemaan.

Näyttääpä siltä, että XE-3:ssa digiliittymää on riisuttu ja siirrytty kosketusnäyttöön? Muisti palailee, miksi EN päivittänyt.

Pikkuisen on runkojen hinnat hypänneet. Poistomyynnistä maksoin X-E1:stä 2:lla objektiivilla jotain 800€, ja toinen näistä oli XF18-55mm. Nyt uudesta X-E5-rungosta pyydetään liki 1600€.
Jos arvostaa pieneen tilaan menevää runkoa [joka on möhköä helpompi sujauttaa reppuun tai jopa taskuun; pro-tip: kotona oleva kamera ei ota kuvia], niin sitäkin voisi katsoa X-T5:n vaihtoehtona.

Noita Fujin filmisimulaatioita vastaavia juttuja voi virittää myös Sonyn runkoihin joissa on picture profile menu, ilmeisesti käytännössä kaikkiin uusiin malleihin ja aika pitkälle vanhempikin
Fuji kumminkin tuntee omat filminsä ja sen mikä niistä tekee omaleimaisia. Filmit eivät ole niin lineaarisia kuin digikennot. Itse kukin voi miettiä saako itse tekemällä yhtä hyvän tuloksen kuin laatimalla kuvankäsittelyn oikean datan pohjalta.

Fuji kumminkin tuntee omat filminsä ja sen mikä niistä tekee omaleimaisia. Filmit eivät ole niin lineaarisia kuin digikennot. Itse kukin voi miettiä saako itse tekemällä yhtä hyvän tuloksen kuin laatimalla kuvankäsittelyn oikean datan pohjalta.
Varmaan näin jos tarkoitus vain saada Fujin filmien simulaatioita itseä miellyttävien kuvien sijasta. Itse koen Nikonin version Fujia joustavammaksi ja paremmin omiin tarkoituksiin sopivaksi. Tällä hetkellä pääosin käytössä profiili, mikä vastaa suunnilleen itse kehitettyä ja skannattua(NLP Noritsu profiili) Portra160 filmiä.

Varsinkaan negatiiveistä ei ole sitä yhtä oikeaa totuutta ei muuttujien takia.

Varsinkaan negatiiveistä ei ole sitä yhtä oikeaa totuutta ei muuttujien takia.
Totta. Negatiivi on ja on aina ollut kaksivaiheinen kuvanmuodostus. Tämä korostuu mv-kuvauksessa, jossa kuvaa voi venyttää ja vanuttaa joka käänteessä. Väriprosessissa väritasapainon säilyttäminen on yleensä korkea prioriteetti, mikä rajoittaa tuunausta.

Diafilmille kuva muodostetaan vain kertaalleen, eikä sitä ole tarkoitus muokata optisessa projektiossa kankaalle.

Vieläkö jollakin on diaprojektori a) hengissä ja b) aktiivikäytössä? Täällä b)-kohta ehkä takkuaa mutta noin periaatteessa on kyky esittää 120-koon dioja optisesti projisoituna.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 763
Jäsenet
79 846
Uusin jäsen
Mainosmoton toimari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom