pinkeliviinica
Tukijäsen
siis vielä selvennyksenä että näistähän asioista keskustellaan myyjän kanssa ennenkuin edes talonhankinta sopimusta on tehty eikä mitään ole tässä kohtaa vielä laskutettu eikä merkitty mihinkään suunnitelmiin.No voihan se hanan hinta muuttua myös sen takia, että tehdään muutos. Asia joudutaan käsittelemään, tulee laskutusta, suunnitelma-/ toimitussisältömuutos jne. Lisäksi pakettiin on valittu vakioksi yleensä massatuotteita, joita saa halvalla. Ja ei kai nyt kukaan yrittäjä kerro todellisia hintoja, ihan hullu ajatuskin. Ja kyllä, muutoksilla tehdään varmasti hyvää katetta.
siis lyhyesti kertauksena kun jotkut ilmeisesti ei tiedä miten talonhankinta menee:
kun menet ekan kerran esim talonvalmistajan toimistolle niin sinulla voi olla auki kaikki.. edes tonttia ei tarvitse olla. toisaalta usein talomyyjät viitsivät kuluttaa aikaa vain niiden kanssa kenellä jo on tontti. mutta kuitenkin.. kun menet ko toimistolle niin eka tapaaminen kestää noin 2-3tuntia jossa myyjä tekee sinulle kartoitusta että minkälaista taloa tarvitsisit ja montako huonetta jne ja myyjällä on valmiina tietokone ohjelma jossa on hinnasto rakennettu sisään. sitten kun vain luettelet mitä haluat niin myyjä nakuttelee tietokoneesta että otetaan tää ja toi ja pari ovea jne ja hinta tulee automaattisesti. sitten kun tapaaminen on loppumaisillaan niin myyjä printtaa tarjouksen jossa on mahdollinen tuleva talosi.. tällöin itse ohjelmisto on jo lisännyt sen "tonnin" hanan sinne katteineen ja vaikka olisit tässä samassa tapaamisessa jo sanonut että perut ko hanan ja hommaat sen itse niin ohjelmisto "vähentää" muutoshinnaston verran euroja automaattisesti eli esimerkiksi tuon 500e. tällöin itse ohjelmistoon on jo "sisäänrakennettu" katteet eli vaikka perut hanan niin talofirma saa katteen asentamattomasta hanasta
toki jos taas sanot talofirmalle heti alussa että teet talon itse ja hommaat vain rungon yms niin tällöin hinnassa ei ole mukana tietenkään hanoja tms... yllämainittu koskee vain silloin kun hankitaan muuttovalmista tai sisutusvalmista tms "puolivalmistakin pakettia" jolloin hintoihin on jo "leivottu" mukaan "tarvike pakettia"