Tavaraa lähtee myös aika paljon näiden halpa keikkamiesten matkaan. Hanoista pitäen ruuvataan irti ja lähtee matkaan kesken työpäivän.Työnjälkeä mikä jää piiloon, nykyään on moraali täysin hukassa monelta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tavaraa lähtee myös aika paljon näiden halpa keikkamiesten matkaan. Hanoista pitäen ruuvataan irti ja lähtee matkaan kesken työpäivän.Työnjälkeä mikä jää piiloon, nykyään on moraali täysin hukassa monelta.
No nyt on taas semmosta legendaa että oksat poisTavaraa lähtee myös aika paljon näiden halpa keikkamiesten matkaan. Hanoista pitäen ruuvataan irti ja lähtee matkaan kesken työpäivän.
Ei ole kokemusta, mutta veikkaan että kuvaukset unohtuu tärkeimmistä paikoista. Kuivumis-ajat,yms.Videovalvonnalla ei saa talteen työnjälkeä, joka jää piiloon. Ei riitä laatu eikä kattavuus. Omakotitalossa tarvittaisiin 50-100 FullHD-laatuista kameraa, ja huippuluokan valaistus. Sellaista työmaata ei ole olemassa eikä sellaista tule.
Sen sijaan työnjohtaja saa normaaleilla käynneillään kännykkäkamerallaan kaiken tarvittavan talteen. Loput kuvaukset käyntien säästämiseksi voi velvoittaa työntekijöille.
Ei ole kokemusta, mutta veikkaan että kuvaukset unohtuu tärkeimmistä paikoista. Kuivumis-ajat,yms.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitä kameroista oli tarkoitus nähdä?
Ymmärrän toki että työmaalla on kamera esim. piha-alueella kutsumattomia vieraita varten, mutta että sisälläkin on niin se on jo vähän... Lisäksi väliseinät ja rakennustarvikkeet ovat äkkiä pääosissa jos sisällä kuvataan.
Talopakettia ostaessa et voi tietää mikä alihankintarakennusurakoitsija sinne tulle, ihan tuuripeliä. Meillä kävi niin, että urakoitsija ei suostunut tekemään töitä, koska oli kameravalvonta, joten lopulta tehtiin sitten itse kaikki.
Kerran jouduin vääntämään yhden hepun kanssa, joka teki tuntitöinä, kun kamerasta katsoin milloin oli hommissa ja mitä oli laskuttanut, niin ei ihan täsmännyt. Oli kuulemma tarvinnut hakea jotain tarvikkeita tai ruuveja. Veti herneen nenään asiasta..
Aluksi kun ei ollut vielä edes taloa tontilla oli kamera ulkona kuvaamassa. Lähinnä ajattelin tehdä timelapsen siitä miten talo rakentuu pitkällä aikavälillä. Myös tietenkin varkauksien yms. varalle.
Myöhemmin kun talo oli pystyssä laitoin toisen kameran kuvaamaan ulko-ovea, että näki ketä siellä pyöri ja myös varkauksien varalle.
Tontilla oli kyltit, joissa asia oli selkeästi kerrottu.
Kerran jouduin vääntämään yhden hepun kanssa, joka teki tuntitöinä, kun kamerasta katsoin milloin oli hommissa ja mitä oli laskuttanut, niin ei ihan täsmännyt. Oli kuulemma tarvinnut hakea jotain tarvikkeita tai ruuveja. Veti herneen nenään asiasta..
Ei tuossa ole se kameravalvonta joka sen ongelman aiheuttaa.Mä luulen, että tuossa on juuri yksi ihan hyväkin syy sille, miksei juuri kukaan kameravalvonnan alla suostu työtä tekemään. Pahimmassa tapauksessa siellä saa sitten selitellä jokaista tulemistaan ja menemistään ja jos tulee takaisin niin, ettei kulje kameran ohi niin milläs todistat jotain, mitä sun ei edes tarvitsisi todistaa lähtökohtaisesti.
Mä luulen, että tuossa on juuri yksi ihan hyväkin syy sille, miksei juuri kukaan kameravalvonnan alla suostu työtä tekemään. Pahimmassa tapauksessa siellä saa sitten selitellä jokaista tulemistaan ja menemistään ja jos tulee takaisin niin, ettei kulje kameran ohi niin milläs todistat jotain, mitä sun ei edes tarvitsisi todistaa lähtökohtaisesti.
Mä luulin, että ongelma oli tässä työn teettäjällä.tämä on ihan sama kuin ”minä en ainakaan tee töitä paikassa missä on kulunvalvonta”. no voi olla tekemettä, mutta tästä muutama vuosi eteenpäin niin saattaa olla työt aika vähissä.
tämä on ihan sama kuin ”minä en ainakaan tee töitä paikassa missä on kulunvalvonta”. no voi olla tekemettä, mutta tästä muutama vuosi eteenpäin niin saattaa olla työt aika vähissä.
Riistakamera tai vastaava ei ole kulunvalvonta, kulunvalvonta on tätä päivää ja mun käsittääkseni kaikkille ok ja sitä voidaan sovittaessa käyttää laskutuksen perusteena jne..Mutta kun se rane rakentaja keksii katsella vanhoja riistakamera nauhoituksia ja käyttää niitä laskutuksen perustana niin turhia riitoja tulee.
Mutta valmistalopaketti aiheeseen, oletteko rakennusaikana ottaneet kotivakuutuksen vai jonkun muun vakuutuksen?
...
Mutta valmistalopaketti aiheeseen, oletteko rakennusaikana ottaneet kotivakuutuksen vai jonkun muun vakuutuksen?
ei kai kysymys ole laskutuksesta vaan siitä että jos tekee elämänsä isoimman investoinnin tyyliin 300 000 - 1 000 000 euroa niin on varmasti mielenkiintoa tietää mitä työmaalla tapahtuu. niin on aina ennenkin ollut. nykyään on vaan kameravalvonta helposti ja halvalla mahdollista, ennen ei ollut.
Kyse on siitä, että kun rakennuttaja on niin tyhmä ja avuton ettei pysty kontrolloimaan työmaataan normaaleilla, hyväksi havaituilla menetelmillä, hän haluaisi kytätä työntekoa kameroiden välityksellä. Aivan Ö-luokan toimintaa ja toivottavasti tällaiset urpot eivät saa työmailleen palkattua koskaan kunnon urakoitsijoita.
Sama täällä. Joku pykälä tossa ainakin Iffillä oli että rakentamisaikana omavastuu on 2 kertainen.Meillä oli kotivakuutus niin, että pelkkä talo oli vakuutettuna rakentamisen ajan. Sitten kun talo valmistu, niin lisättiin siihen irtaimistolle vakuutus.
Avaimet käteen rakennuttaessa yleensä talopakettiyhtiön vakuutus korvaa kaiken (jos tuhopoltetaan/varastetaan/ilkivaltaa tms) paitsi itse asiakkaan spedeilyt (esim. teet välimaalausta ja sohellat nostimen/telineet ikkunasta läpi) siihen asti kun muuttolupa on saatu.Mutta valmistalopaketti aiheeseen, oletteko rakennusaikana ottaneet kotivakuutuksen vai jonkun muun vakuutuksen?
Miten normaali ihminen voi jonkun firman tämän hetkistä taloutta tutkia?
Näillä minä lähtisin liikkeelle, jos myyjällä ei ole faktaa antaa:
Mammuttihirsi - Y-tunnus: 0837135-9 - Yritystiedot, taloustiedot, päättäjät & hallituksen jäsenet
Bisnode
Pohjois-Suomen Hirsitalokeskus Oy | Yrityksen tiedot
Sijoitusalan ammattilainen olisi ehkä voinut kaivaa tuosta firmasta jotain lisätietoja joiden perusteella olisi voinut päätellä paremmin yhtiön tilaa.
Ne maksullisetkin tiedot ei-julkisista yhtiöistä ovat käsittääkseni aina puhtaasti koneellisesti luotuja tiedostoja, joissa ei ole taustalla mitään ammattimasita analyysia.
Mikä mulle tulee mieleen niin luottotietomerkinnät jne. häiriöt maksuissa kertovat myös.Ihan mielenkiinnosta, miten se sijoitusalan ammattilainen olisi kaivanut lisätietoja mihin muilla ei olisi pääsyä?
Ihan mielenkiinnosta, miten se sijoitusalan ammattilainen olisi kaivanut lisätietoja mihin muilla ei olisi pääsyä?
Vai tarkoitatko, että sijoitusalan ammattilainen selittäisi ne "koneelliset" luvut?
Jos aihetta saa vähän venyttää, mitä sähköjä veditte pihalle maanrakennus vaiheessa? Itse laitan suojaputken varaston paikalle sekä tulevan terassin kohdalle, autolämmitys tonttikeskukselta.
Törmäsin tuotteeseen Uponor Garden hub kytkentäkaivo ja jäin pohtimaan olisiko mahdollisesti hyväkin ratkaisu, olisi helppo myöhemmin jatkaa sähköjä pihavaloille tai jollekkin muulle kun maan sisällä kannen alla on jo valmiiksi kaapeli ja rasia tai pistorasia.
Jos aihetta saa vähän venyttää, mitä sähköjä veditte pihalle maanrakennus vaiheessa? Itse laitan suojaputken varaston paikalle sekä tulevan terassin kohdalle, autolämmitys tonttikeskukselta.
Törmäsin tuotteeseen Uponor Garden hub kytkentäkaivo ja jäin pohtimaan olisiko mahdollisesti hyväkin ratkaisu, olisi helppo myöhemmin jatkaa sähköjä pihavaloille tai jollekkin muulle kun maan sisällä kannen alla on jo valmiiksi kaapeli ja rasia tai pistorasia.
Tuossa olikin hyvää kommentointia noista kaapelivetovarauksista varastolle teknisestä tilasta ja autotallillekin.. Onko jollakin varmaa tietoa tai joku ohje, miten kannattaa kaapeloinnin suhteen varautua sähköautoihin? Vielä suunnittelupöydällä hommat ja haluan järjestää autotallille/autokatokseen mahdollisuuden sähköautojen lataukseen kaikilla latausvaihtoehdoilla (eli että on mahdollisuus tarvittaessa asentaa "kaikki tarvittavat" kotilaturit).
Meinaatko että vakuutus kattaa sen että on ollut riittämätön suojaus ja kamat esim. kipsilevyt on saanut kosteutta?Muuttovalmiissa talopaketissa itselle kuuluu kamojen suojausta, sisäänkantoa jne. sen takia pelkkä talotehtaan vakuutus on itselle riittämätön. Louhinta lienee se suurin riski, jos joku vammautuu niin siinä loppuu äkkiä louhijan vastuuvakuutukset ja urakoitsija maksaa loput..
Näköjään rakennuslupa tullut postitse jee vihdoinkin.
Tuon ja muut kaapeliputket saat tulpattua tiiviiksi kun pistää putkan päähän muovipussin ja uretaania pussin sisään. Muuten niistä tulee aikamoinen ilmavuoto.
Sähköautoja varten varmaan talon sähkökeskukselta pitää vetää parikin järeää kolmivaihvirran sähkökaapelia sinne latauspaikalle. Mitoittaa kaapelin paksuus sen mukaan että kestää vähintään jonkun 20+ kilowattia jatkuvaa tehoa.
Paljon järeämpiä kaapeleita tuskin kannattaa laittaa kun menee vain rahat hukkaan. Onhan niitä sähköauton pikalataustekniikoita joilla auton akkuja ladataan satojen kilowattien teholla, mutta sehän koko sähköverkko kyykkäisi kun sellaisia virtoja alkaisi omakotitalo ottamaan verkosta. Tai ainakin ne sulakkeet palaisivat sieltä verkon puolelta liittymästä.
3x 16A riittää kyllä melkoiseen sähköautotarpeeseen, etenkin jos hommaa yhtään älykkäämmän laturin, joka osaa pudottaa tehoja juuri niiksi hetkiksi kun vaiheet ovat muuten kuormitettuja.
Silloin se 3X25 pääsulake piisaa pitkälle.
Kenelläkään tuoreita kokemuksia Muurametalot Oy nimisestä talotoimittajasta?
Muurametalot hakeutui yrityssaneeraukseen
Edelleenkään ei taloustilanteella voi pullistella. Ei kannata ainakaan ettemaks kovin paljoa.