Valheim - Survivalin uusi tuleminen? (Early Access)

Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
39
Itse olen elänyt siinä uskossa että sea serpentit spawnaa vain yöllä :hmm:
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
363
Ja serpentit saa ihan maalle saakka, ei tipu suomut meren pohjaan. Trollit ei muuten pidä käärmeistä....
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
56
Moder kaadettu, rakennettiin ns. Endgame base 5. bossin nurkille, nyt vaan sit grindaillaan.
Kiva spotti kun base on pienellä meadows-läntillä Black Forestin ja Plainsin välissä. Tuo on siis yksi suuri kokonaisuus, pellot tuossa mäntykujan päässä.
 

Liitteet

Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
8
Tämä kyllä on todella addiktoiva peli. Puolison kanssa kumpiki hakataan käytännössä aina kun mahdollista (lapsiperheessä lähinnä illoista) ja sitten puhutaan suunitelmista kun ei pelata :rofl:.
Kolme bossia ollaan tahkottu ja silverin hankinta käynnissä. Nainen keskittyy enemmän talon rakennukseen ja sisustukseen ja minä kaivos hommiin ja ruuan hankintaan :rofl2:
Me ollaan vaimon kanssa viety homma vielä pidemmälle ja lapset peleissä mukana (9-vuotias ja 13-vuotias). Parasta lauantai iltojen viihdettä raidata bosseja koko perheen voimin. :cool:
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Onko teillä muuten käynyt niin, että oman kodin raidaaminen on pysähtynyt, mulle ei ole 2. Bossin jälkeen tullut kuin pari onnetonta peikkohyökkäystä. Kuulemma pitäisi olla olemassa myös jotain draugr- ja drake-hyökkäyksiä.
Mun päätukikohta sijaitsee Meadowilla, josta löytyi juuri kätevä läntti suon, vuoren ja metsän risteyskohdasta.
Tosi hauska peli (ja mulla yli 100h jo pelattuna):), mutta puolustusnäkökulma on jäänyt kokonaan kokematta.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Onko teillä muuten käynyt niin, että oman kodin raidaaminen on pysähtynyt, mulle ei ole 2. Bossin jälkeen tullut kuin pari onnetonta peikkohyökkäystä. Kuulemma pitäisi olla olemassa myös jotain draugr- ja drake-hyökkäyksiä.
Mun päätukikohta sijaitsee Meadowilla, josta löytyi juuri kätevä läntti suon, vuoren ja metsän risteyskohdasta.
Tosi hauska peli (ja mulla yli 100h jo pelattuna):), mutta puolustusnäkökulma on jäänyt kokonaan kokematta.
Ei ne kyllä koskaan pysähtynyt ole. Kyllä täällä hyökkäyksiä näkyy edelleen, pelissä päiviä kohta 450 takana. Pelitunteja itsellä reilu 100 myös.

Hyökkäykset ei vaan loppujen lopuksi ole kyllä kauhean yleisiä.
Olen kyllä itse nähnyt aika monta erilaista hyökkäystä. Surtling, troll, draugr, drake, fuling, skeleton ja greydwarf nyt ainakin. Muistaakseni kerran myös sudet, yhdellä minitukikohdalla vuorilla.

Musta tuntuu että ei noita näe ihan kauheasti, kun ei lopulta tule oltua tukikohdassa kovin pitkiä aikoja kerrallaan. Sitten kun siellä sen ehkä 15min on, niin on kuitenkin aika pieni todennäköisyys että sellainen tapahtuu.
Itse ainakin hyppelen tukikohdasta toiseen, ja vaikka en niin todennäköisesti lähden hetken kuluttua lähimaastoon hakemaan jotain. Ehkä alkupäässä pelaamista tuli oltua enemmän siellä tukikohdassa, ja tuli nähtyä vähän tiuhemmin hyökkäyksiä.

Sillon kun porukalla pelaa, näkyy noita selvästi enemmän. Se käy järkeen, kun siellä tukikohdassa on paljon useammin joku.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Ei ne kyllä koskaan pysähtynyt ole. Kyllä täällä hyökkäyksiä näkyy edelleen, pelissä päiviä kohta 450 takana. Pelitunteja itsellä reilu 100 myös.

Hyökkäykset ei vaan loppujen lopuksi ole kyllä kauhean yleisiä.
Olen kyllä itse nähnyt aika monta erilaista hyökkäystä. Surtling, troll, draugr, drake, fuling, skeleton ja greydwarf nyt ainakin. Muistaakseni kerran myös sudet, yhdellä minitukikohdalla vuorilla.

Musta tuntuu että ei noita näe ihan kauheasti, kun ei lopulta tule oltua tukikohdassa kovin pitkiä aikoja kerrallaan. Sitten kun siellä sen ehkä 15min on, niin on kuitenkin aika pieni todennäköisyys että sellainen tapahtuu.
Itse ainakin hyppelen tukikohdasta toiseen, ja vaikka en niin todennäköisesti lähden hetken kuluttua lähimaastoon hakemaan jotain. Ehkä alkupäässä pelaamista tuli oltua enemmän siellä tukikohdassa, ja tuli nähtyä vähän tiuhemmin hyökkäyksiä.

Sillon kun porukalla pelaa, näkyy noita selvästi enemmän. Se käy järkeen, kun siellä tukikohdassa on paljon useammin joku.
Joo, mulla on sama juttu, liikehdin hirveästi paikasta toiseen, mulla on ainakin kymmenen portin verkosto ja saman verran tukikohtia. Joskus kun jokin onneton skeleton-hyökkäys tai tuliukkojen hyökkäys tulee, niin se typistyy siihen, että ne jäävät lähinnä tappelemaan metsän dwarfien kanssa. Päätukikohta on aika ovelasti niemekkeellä niin, että sinne pystyy hyökätä vain yhdestä suunnasta ja siinäkin suunnassa on vallihauta.
 
  • Tykkää
Reactions: TML

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Sehän noissa on, että kun on rakennellut vallihautaa ja kivimuuria yms. niin eipä noilla hyökkäyksillä juuri väliä ole.
Meillä on vielä kasvatettu susilaumaa, niin kun päästää niitä muurien ulkopuolelle niin pitkälti kaikki paitsi fulingit ei paljon muureille pääse. Ne tahtoo kuitenkin aika pienellä alueella pysyä. Plains tukikohdassa ne ei tosin kauaa pysy hengissä, kiitos fulingien.

Drake hyökkäykset on ainoa vähän rasittava, kun ne ilmasta tuhoaa etenkin puurakennelmat melko hätäseen.
Ne tarvii kyllä jouskarilla tiputella alas melko pikaisesti.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Tää on näköjään tyypillinen Early Access tarina, pätsit pistää peliä vaan paskempaan kuntoon. Reilu 1kk sitten pelattiin porukalla ja käytännössä ei mitään ongelmaa 70h pelaamisen aikana ja nyt aloitin pelaamaan veljen kanssa uudestaan ja peli kaataa koko netin vähän väliä ja sitten vielä Tombstonet katoilee. Ihan vitun kiva, kun näkee jonkun mobin mätkivän ilmaa 20m päässä ja sitten menee helttibar nolliin ja Tombstone katoaa ja kaikki kamat bittitaivaaseen. Miten vitussa on mahdollista paskoa peli näin (Googlen ja Steam foorumeiden perusteella varsin yleistä ongelmaa nykyään)?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 029
Eikö tässä ollut vielä ongelmana, että jos yhdellä on huono nettiyhteys, niin kaikilla pätkii?

Pelasin ite soolona ja yhtään (isompaa) bugia ei tullu vastaan.
170h itellä takana, päiviä yli 400 ja 3 isohkoa basea ja muutama ihan pikku outpost, portaleja taitaa olla yli 20 paria jo, vois tulla lisää contenttia pian.
En tehnyt vallihautoja (laiskuuttani), mutta muurit tein isompaan baseen ja noita hyökkäyksiä on ollu aika vähän, ne tulee aina sinne missä silloinkin on. ja jos olen nuossa aiemmissa baseissa, niin trollit voi ehtiä niitä murjoa.

Suurin vaikeus on nuo jatkuvat fuling partiot, niitä tulee ihan missä vaan, suo, black forest, vuoret ja jos siellä on 2* t'hden fuling niin ne lyö pirun lujaa, henki lähtee jos ei ole ruokabuffit kunnossa ja paras armori, mutta ei ne kovin vaikeita ole, ne vaan tulee just yllättäen, kun kaikki buffit just loppuu ja keskellä yötä metallilastia kuskaan baseen yms.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Eikö tässä ollut vielä ongelmana, että jos yhdellä on huono nettiyhteys, niin kaikilla pätkii?

Pelasin ite soolona ja yhtään (isompaa) bugia ei tullu vastaan.
170h itellä takana, päiviä yli 400 ja 3 isohkoa basea ja muutama ihan pikku outpost, portaleja taitaa olla yli 20 paria jo, vois tulla lisää contenttia pian.
En tehnyt vallihautoja (laiskuuttani), mutta muurit tein isompaan baseen ja noita hyökkäyksiä on ollu aika vähän, ne tulee aina sinne missä silloinkin on. ja jos olen nuossa aiemmissa baseissa, niin trollit voi ehtiä niitä murjoa.

Suurin vaikeus on nuo jatkuvat fuling partiot, niitä tulee ihan missä vaan, suo, black forest, vuoret ja jos siellä on 2* t'hden fuling niin ne lyö pirun lujaa, henki lähtee jos ei ole ruokabuffit kunnossa ja paras armori, mutta ei ne kovin vaikeita ole, ne vaan tulee just yllättäen, kun kaikki buffit just loppuu ja keskellä yötä metallilastia kuskaan baseen yms.
Mä en ole fuling-partioitakaan nähnyt muualla kun plainseilla:confused: mikähän mun pelissä on nyt vikana?
Toki mun pääbase on sellaisella saarella jossa ei ole pikseliäkään plainsia.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Ps. Tulispa jo lisää sisältöä, esim uusi bossi ja biomia. Tiedän että peli alkaa kaartaa kohti loppuaan, mutta vielä ei huvittaisi päästää irti.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Mä en ole fuling-partioitakaan nähnyt muualla kun plainseilla:confused: mikähän mun pelissä on nyt vikana?
Toki mun pääbase on sellaisella saarella jossa ei ole pikseliäkään plainsia.
Kaikki bossit tapettu? Varmaan on, kun ehdit tuossa tätä kirjoittaessa mainita seuraavassa viestissä että odotat uutta sisältöä.

Mulla tulee myös Fuling partioita ihan missä sattuu nykyään, en tiedä onko vaatimuksena viimeisen bossin tappaminen vai mikä.
Pakko sen kai se olla ns. triggerinä.

On ihan jäynä ylläri kun tulee missä tahansa Fuling partioita jossain kohtaa.... koko saarella ei tarvi olla Plains biomia.
Juuri eilen seilasin kartan aivan länsilaitaan tekemään ns. westside tukikohdan. Iso saari mihin päädyin ei vaikuta olevan Plains lainkaan, lähinnä jumalattoman pitkä mountains biome mitä ympäröi lähes kokonaan Mistlands. Dark Forest pätkiä siellä täällä.
Keräilin siinä Dark Forestin nurkilla vaan puuta ja kiveä uutta tukikohtaa varten yöllä, niin sieltähän pomppas 3 fulingia niskaan. Onneksi kahden tähden ei ollut, vain yksi yhden ja kaks ilman, joten ei järin paha tilanne. Tosin vetelin siinä ns. stamina safkalla kun kerta rakennushommissa, niin äkkiä tommoset perus-Fulingit myös pätkii puolet helaa pois jos yllättäen kolme mätkäsee.

Ei noi partiot tosin ainakaan mulla Plains ulkopuolella mitenkään tosi yleisiä ole, mutta kyllä niitä aina siellä täällä näkee.
Ihan alkuperäisen spawnin Meadowsilla myös.

Varmaan aika paljon riippuu Plains ulkopuolella Fuling partioiden näkeminen siitäkin, että kuinka paljon kukin enää sisällön pelattuaan pyörii siellä täällä pidempiä aikoja keräämässä matskuja tai muuten vaan seikkailemassa?
Itse aika paljonkin, kun tykkää rakentaa uusia tukikohtia eri puolille karttaa joten resurssien keräämisen parissa viettää tosi pitkiä aikoja.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 029
Fuling partiot taitaa tulla 5. Bossin tapon jälkeen ja varmaan pitää olla plains base.
Tuolta valheim wikistä näkee tarkemmin ne ehdot noille eventeille.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Tarkennuksena että eventit on sitten eri asia, ja fuling eventtejä ei enää tule viidennen bossin jälkeen. Se tapahtuu vain neljännen ja viidennen bossin välissä. Jokaisella bossilla on teemaan kuuluva hyökkäys tukikohtaan joka voi tapahtua satunnaisesti, kunnes se bossi on tapettu.

Sen sijaan viidennen bossin jälkeen fulingit on osa ns. normaalia spawnia myös plains ulkopuolella, vaikka ei ehkä toki niin yleisiä kuin ne mitä siellä alkujaan on.
 
Liittynyt
17.11.2018
Viestejä
593
Tarkennuksena että eventit on sitten eri asia, ja fuling eventtejä ei enää tule viidennen bossin jälkeen. Se tapahtuu vain neljännen ja viidennen bossin välissä. Jokaisella bossilla on teemaan kuuluva hyökkäys tukikohtaan joka voi tapahtua satunnaisesti, kunnes se bossi on tapettu.

Sen sijaan viidennen bossin jälkeen fulingit on osa ns. normaalia spawnia myös plains ulkopuolella, vaikka ei ehkä toki niin yleisiä kuin ne mitä siellä alkujaan on.
Mulla ei siis 2. Bossin jälkeen ole tullut kertaakaan Event-raideja. 5. Bossi on vielä tekemättä, siltikään ei tule fuling-hyökkejä.
En ole myöskään nähnyt fuling-partioita. Mut tosiaan mun pääbase sijaitsee Meadowilla,en tiedä johtuuko tästä ettei raideja tule vai onko vaan tapahtunut jokin bugi :hmm: jotain onnettomia peikkoraideja toki joskus tulee
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Mulla ei siis 2. Bossin jälkeen ole tullut kertaakaan Event-raideja. 5. Bossi on vielä tekemättä, siltikään ei tule fuling-hyökkejä.
En ole myöskään nähnyt fuling-partioita. Mut tosiaan mun pääbase sijaitsee Meadowilla,en tiedä johtuuko tästä ettei raideja tule vai onko vaan tapahtunut jokin bugi :hmm: jotain onnettomia peikkoraideja toki joskus tulee
Onko neljäs bossi tapettu? Fuling hyökkäyksiä tulee kun neljäs tapettu, ja viides tappamatta.

Peikkoraidihan on event raidi, joten selvästi sulle tulee niitä. Se ettei muita ole näkynyt voi olla ihan sattumaa.

Tässä on tosin ns. tarinan eventtejä, sekä muita eventtejä. Tarinan eventit tapahtuu vain kun on sisällössä kahden bossin välissä. Muut eventit voi tapahtua koska vain. Peikkoraidi on tuota peruskamaa.

Fuling partioita (Plains ulkopuolella) tulee tosiaan vasta sitten, kun viides on tapettu. Ne ei toki ole mitään eventtejä, vaan kunhan kuten greydwarf konsanaan pyörii jossain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
63
Tää on näköjään tyypillinen Early Access tarina, pätsit pistää peliä vaan paskempaan kuntoon. Reilu 1kk sitten pelattiin porukalla ja käytännössä ei mitään ongelmaa 70h pelaamisen aikana ja nyt aloitin pelaamaan veljen kanssa uudestaan ja peli kaataa koko netin vähän väliä ja sitten vielä Tombstonet katoilee. Ihan vitun kiva, kun näkee jonkun mobin mätkivän ilmaa 20m päässä ja sitten menee helttibar nolliin ja Tombstone katoaa ja kaikki kamat bittitaivaaseen. Miten vitussa on mahdollista paskoa peli näin (Googlen ja Steam foorumeiden perusteella varsin yleistä ongelmaa nykyään)?
Onko teillä dedicated serveri vai "normaali" serveri? Minulla oli/on sama ongelma jos käynnistän peliserverin pelistä. Koko netti kaatuilee. Dedicated serverillä taas pyörii ilman mitään ongelmia.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Pientä päivitystä pukkaa.
Uusi taustajärjestelmä maanmuokkaukseen.

This was a long one! This patch has been taking extra long time to develop due to the new terrain-modification system. The new terrain modification system is made to reduce the number of network instances and make loading faster and smoother. Technically it’s a pretty big change but hopefully you should not notice that much of a difference except some minor behaviour changes to the hoe and pickaxe and of course much smoother loading of areas with a lot of terrain modifications. All terrain modifications after this patch (using the hoe, pickaxe or cultivator) will automatically use the new modification system. For existing areas where heavy terrain modifications have been made before this patch we have added a special console command “optterrain” that basically converts all the old terrain modifications in the nearby area to the new system. To use the “optterrain” console command, you first need to enable the ingame console by adding “-console” as a launch argument for the game.


0.150.3
* Swamp draugr spawner location fix to prevent draugrs from spawning inside stones
* Lox pet-sfx fix
* Torches in locations should no longer support constructions
* Dolmen location stone size fix
* New terrain modification system
* Terrain-modification priority changed (Terrain modifications in an area should load before buildings, only applies to the new terrain modification system)
* World loading tweaks (to fix issues with ships and buildings getting damaged while loading)
* Stop server list download when leaving the start menu (to decrease network bandwidth usage)
* Lowered the amount of stone required to Raise ground using the hoe


Kannattaa huomata toi yksityiskohta, että nykyiset maanmuokkaukset vaatii tuon komennon ajamisen jotta päivittyy uuteen tekniikkaan. Pitää vielä olla jollain (?) lähietäisyydellä.

World loading tweaks (to fix issues with ships and buildings getting damaged while loading)
Olisikohan tämä pelastanut mun laivan viikonloppuna... purjehdin uudelle alueelle ja tein tukikohdan. Portaalin kautta vanhaan tukikohtaan, ja kun palasin uuteen oli longship kääntynyt katolleen ja otti vahinkoa loputtomasti melko nopeaa tahtia. Tietenkin se sitten lopulta hajosi, kun ei ehtinyt kääntämään enää oikein päin. Plus oli vielä niin matalalla durability, etten edes ehtinyt hakemaan puuta benchin tekemiseen jotta olisi korjannut lisäajan toivossa. :confused2:
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Onko teillä dedicated serveri vai "normaali" serveri? Minulla oli/on sama ongelma jos käynnistän peliserverin pelistä. Koko netti kaatuilee. Dedicated serverillä taas pyörii ilman mitään ongelmia.
Normaali servu. Kuinkas tuo dedi setupataan? Tartteeko leikkiä port forwardingin kanssa jne?
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Pientä päivitystä pukkaa.
Uusi taustajärjestelmä maanmuokkaukseen.

This was a long one! This patch has been taking extra long time to develop due to the new terrain-modification system. The new terrain modification system is made to reduce the number of network instances and make loading faster and smoother. Technically it’s a pretty big change but hopefully you should not notice that much of a difference except some minor behaviour changes to the hoe and pickaxe and of course much smoother loading of areas with a lot of terrain modifications. All terrain modifications after this patch (using the hoe, pickaxe or cultivator) will automatically use the new modification system. For existing areas where heavy terrain modifications have been made before this patch we have added a special console command “optterrain” that basically converts all the old terrain modifications in the nearby area to the new system. To use the “optterrain” console command, you first need to enable the ingame console by adding “-console” as a launch argument for the game.


0.150.3
* Swamp draugr spawner location fix to prevent draugrs from spawning inside stones
* Lox pet-sfx fix
* Torches in locations should no longer support constructions
* Dolmen location stone size fix
* New terrain modification system
* Terrain-modification priority changed (Terrain modifications in an area should load before buildings, only applies to the new terrain modification system)
* World loading tweaks (to fix issues with ships and buildings getting damaged while loading)
* Stop server list download when leaving the start menu (to decrease network bandwidth usage)
* Lowered the amount of stone required to Raise ground using the hoe


Kannattaa huomata toi yksityiskohta, että nykyiset maanmuokkaukset vaatii tuon komennon ajamisen jotta päivittyy uuteen tekniikkaan. Pitää vielä olla jollain (?) lähietäisyydellä.


Olisikohan tämä pelastanut mun laivan viikonloppuna... purjehdin uudelle alueelle ja tein tukikohdan. Portaalin kautta vanhaan tukikohtaan, ja kun palasin uuteen oli longship kääntynyt katolleen ja otti vahinkoa loputtomasti melko nopeaa tahtia. Tietenkin se sitten lopulta hajosi, kun ei ehtinyt kääntämään enää oikein päin. Plus oli vielä niin matalalla durability, etten edes ehtinyt hakemaan puuta benchin tekemiseen jotta olisi korjannut lisäajan toivossa. :confused2:
Ei tuosta kyllä mitään FPS boostia saa, mutta nyt kun luki tekstin tarkemmin kyse olikin laajemmin muokattujen alueiden lataamisen nopeuttamisesta.
Piti käydä asiaa vähän testailemassa.

Toi optterrain komennon "nearby area" ei ole mikään kovin valtava. Yhdessä omassa tukikohdassa piti käydä muutamassa nurkassa ajamassa, jotta kattoi koko alueen.
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 029
Mikä tuo dolmen location stone on?
No joo, mulla pari kertaa draugr spawnannu kiven sisään ja kuollu, ainoa isompi bugi ollu mulla.
tarviikohan noita terrain muutoksia ja konsolikäskyjä pistää jos pelaa localina ja soolona?
ei varmaan, tähän mennessä ei ole ollut ongelmia suorituskyvyssä.
mulla on myös valheim+ modi Valheim Plus
odottelen jos siihen tulis päivitys myös. Tomiihan se ilman sitäkin, mutta nostin inventory tilaa sillä.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Tällä ohjeella tein ja hyvin skulaa.
Pitää kokeilla, toki luulen että joutaa routteri vaihtoon muutenkin. 10 vuotta vanha Intenon boksi jollain Tampereen Puhelimen firmwarella, jossa ei muistaakseni ole port forwarding toiminut ikinä kunnolla ja admin passut hukassa.
 
Liittynyt
30.08.2017
Viestejä
185
Mistä ja mihin hintaan ootte dedicated servuja tilailleet peliin?

On kyllä hieno peli, aika paljon tulee edelleen vain seikkailtua ympäri maailmaa ihmettelemässä. Harmi kun loppusisältö tulee vasta joskus, toivottavasti tulee innostuttua palaamaan peliin sitten kun kaikki on valmista. Kävi DayZ:lle aikanaan vähän niin, että modin parissa aikaa kului tuhottomasti, standalone oli paha pettymys ja nyt kun peli taitaa olla jo valmis, ei ole kiinnostanut palata enää ollenkaan kun "juna meni jo."
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Mistä ja mihin hintaan ootte dedicated servuja tilailleet peliin?
Fragnetistä otin itse kun löytyy sijainniksi myös Espoo. Vajaan kympin kuussa maksaa ja hyvin on toiminut. Kaikissa paikoissa taitaa maksaa melko tarkalleen saman verran.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 430
Fragnetistä otin itse kun löytyy sijainniksi myös Espoo. Vajaan kympin kuussa maksaa ja hyvin on toiminut. Kaikissa paikoissa taitaa maksaa melko tarkalleen saman verran.
Halvin taitaa olla suomalainen farssi.net. 6.9€/kk. Siellä pelattiin reilu kuukausi, toimi kivasti. Sitten siirryin kotihostaukseen.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Liian lähelle maailman reunaa ei kannata mennä :(
Juu ei, siellä ei edes toimi enää Moder buffi.
Normaalin tuulen mukaan mennään, ja sit se vielä puskee pihalle.

Meillä kävi tuuri kun kuskina oli tyyppi kuka purjehtii oikeasti, täpärästi selvittiin. Varmaan kuka tahansa muu olisi mennyt laidan yli. :rofl:
 
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
37
Tuli sitte kaverin kans seilattua ulos kartalta. Voiko kamppeita vielä jotenki yrittää pelastaa? Ei huvittais enää uudestaan grindailla..
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Tuli sitte kaverin kans seilattua ulos kartalta. Voiko kamppeita vielä jotenki yrittää pelastaa? Ei huvittais enää uudestaan grindailla..
Parilla koodilla saat takaisin jos haluat, toki jos severin perässä niin en ole varma saako?
 
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
37
En onnistunut saamaan koodeja toimimaan. Pienellä kikkailulla sain F5:sta aukeamaan consolen, mutta sitte koodeista ei tapahdu mitään..
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
922
Kaverille esittelin peliä ja tein uuden ukkelin uudessa maailmassa - onko peliä helpotettu lähiaikoina vai sattuko mulle ekalla kerralla vaan huono tuuri kartan kanssa? Resursseja villisiasta kupariin löytyy yllin kyllin siinä missä kerkesin aikasemmin tottua tuntien villisikojen etsimiseen.

Parissa illassa 2 ekaa pomoa nurin, nyt taidan simssailla tukikohdan rakentamisen kanssa ja etsiä peliseuraa loppupeliä varten (en oo moninpeliä koskaan testannu).
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 220
Kaverille esittelin peliä ja tein uuden ukkelin uudessa maailmassa - onko peliä helpotettu lähiaikoina vai sattuko mulle ekalla kerralla vaan huono tuuri kartan kanssa? Resursseja villisiasta kupariin löytyy yllin kyllin siinä missä kerkesin aikasemmin tottua tuntien villisikojen etsimiseen.

Parissa illassa 2 ekaa pomoa nurin, nyt taidan simssailla tukikohdan rakentamisen kanssa ja etsiä peliseuraa loppupeliä varten (en oo moninpeliä koskaan testannu).
Myös sillä, että tiedät mistä niitä resursseja nyt kannattaa etsiä ja kaikki pelikokemus taustalla, sillä on suuri merkitys, eikä ehkä osaa ottaa huomioon tuossa tapauksessa.
Ja se world seed on random, joten tottakai silläkin on oma vaikutuksensa.
 
Liittynyt
25.12.2020
Viestejä
922
Myös sillä, että tiedät mistä niitä resursseja nyt kannattaa etsiä ja kaikki pelikokemus taustalla, sillä on suuri merkitys, eikä ehkä osaa ottaa huomioon tuossa tapauksessa.
Ja se world seed on random, joten tottakai silläkin on oma vaikutuksensa.
Joo, kokemuksen ansiosta pelissä eteneminen on paljon nopeampaa, mutta taitaa tosiaan tuosta seedistä olla kiinni se että nyt esim. villisikoja on kiusaksi asti ja ekalla seedillä niitä sai hakemalla hakea. Samoin kuparin kanssa, ekalla kerralla tinaa löytyi 5:1 kupariin ja tällä kertaa kuparia 10:1 tinaan ja silti tinaakin enemmän kun kerkeää sulattaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Onnistuin kämmäämään niin pahasti, että kuolin vuorille ja spawnaan nyt jatkuvasti keskelle vuoria ilman mitään kamaa :D. En saa edes sänkyä rikottua, kun ei ole vasara, eikä puutakaan saatavilla lähistöllä. Juoksemalla ei ehdi vuorilta pois ennen kuin kuolee kylmyyteen tai siihen että ottaa vähän damagea putoamisesta. Pakko ottaa huijauskomennot käyttöön, että pääsee pois. Moder-spawn ihan älyttömän korkean vuoren huipun tuntumassa ja sinne on käytännössä pelkästään pystysuoria seiniä, mitä pitkin pitää hyppiä jos haluaa päästä ylös. Munia löytyi tältä vuorelta vain yksi, niin loput piti tuoda laivalla muualta ja niiden saaminen ylös asti on melkoinen työmaa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 242
Peli on nyt tavallaan läpäisty, eli kaikki viisi bossia saatu tapettua. Aikaa oli pelikellossa 133 tuntia kun tuo tapahtui, mutta täytyy todeta että jossain 80 tunnin kohdalla kun neljäs bossi oli kaadettu niin innostuin "vähän" päivittämään basea. Tai siis rakensin kokonaan uuden. Tiesin kuitenkin siinä vaiheessa, että pelin paras armori ja aseet löytyy jo ja viidennen bossin tappamisesta ei hyödy käytännössä mitään uutta, niin eipä sen hoitamisella sitten kiirettä ollut. Lähdin kakkosbasestani karvella seilaamaan tarkoituksena löytää uusia biomeja tai vähintäänkin iso plains, josta löytyisi fueling villageja joista taas saisin pari puuttuvaa patsasta. Hyvän tovin seilattuani, yli maailman puolivälin tulikin vastaan sitten mistlands, joka yhdistyi vielä plainseihin. Loistavaa, rantaudun siihen. Oli yö eli pimeää ja yhtäkkiä tulee keihäästä. Sitten huomaan olevani fuelingien piirittämä ja kuolemahan siinä korjasi. Noh, ei muuta kuin wolf armor takaisin niskaan, rauta-aseet mukaan, uusi karve vesille ja kamoja hakemaan. Tällä kertaa matka tuntui pidemmältä, mutta saavuin jälleen yöllä perille. Edellisestä viisastuneena tosin odottelin vesillä hyvän matkan päässä rannasta aamunkoittoa. Auringon noustessa sain kamani takaisin, veneen purettua laatikkoon ja portaalin tehtyä. Samalla huomasin minimapistani, että tässä on myös kolmas biomi, vuori ihan vieressä.


Uusi biomi mistlands suoraan edessä, oma kuolema heti rannassa ja alkava vuorenrinne.

Vuori tosin oli aika pieni, mutta ajattelin heti että sinne voisi tehdä vähintään kunnon outpostin. Ympärillä kun on tosiaan sitä plainsia missä pitää joka tapauksessa seikkailla viidettä bossia varten valmistautuessa ja toisaalta mistlands ihan vieressä, niin pääsee nopeasti seikkailemaan sielläkin sitten kun peliin tulee päivityksiä. Hakkasin vuoren huipulta suurimmat puut pois, tasoittelin vähän maata ja siirsin portaalin rannasta sinne ylös. Tässä vaiheessa suuruudenhulluus varmaan iski jo jollain tasolla, sillä maata tasottaessani huomasin tekeväni jatkuvasti isompaa aluetta ja ajatuksissani rupesi maalautumaan kuva ihan uudesta basesta käyttäen kiveä pohjamateriaalina. Hain siis kakkosbasestani portaalilla ainekset smelteriin, seilasin meren yli lähimmälle suolle, kävin hakemassa karvelastillisen rautaa ja pistin smelterin laulamaan, lähinnä siis sitä varten että saan ne kaksi rautaa myös tähän baseen jotka tarvitaan stonecutterin tekemiseen.


Basen paikka hahmoteltu, puita harvennettu, maata tasoitettu ja smelter toiminnassa.

Sitten alkoi varsinainen rakentaminen. Mitään suunnitelmaa tai pohjapiirrustusta minulla ei todellakaan ollut, vaan ideoin ja sovelsin siinä rakennellessa vähän maastoa mukaillen. Nälkä kasvoi syödessä niin sanotusti ja huomasin rakentavani koko ajan lisää ja isompaa. Välillä kävin teleporteilla hakkaamassa inventoryn täyteen joko core tai normaalia puuta metsästä, välillä taas kävin vuorilta hakkaamassa kiveä kun sitäkin meni niin helvetisti. Sudet onneksi piti ruokahuollosta aika hyvin huolta ja pihviä tuli liukuhihnalta jonka voimin rakennella. Kakkosbasestani eli siis tässä vaiheessa käytännössä edellisestä basestani kävin aina hakemassa rested buffin täyteen tarvittaessa.


Ensimmäisen kerroksen ensimmäiset kiviseinät eli pohja valmis. Samalla päätin rakentaa verannan.


Kivikerros kokonaan valmis, veranta kasvaa kooltaan ja vaihdoin puuhun seuraavia kerroksia varten itse talossa.


Helvetin monta tuntia myöhemmin koko pytinki pystyssä, mutta tajusin tässä vaiheessa että parveke tarvitsee silti myös katoksen, kun ei jaksa koko ajan olla sitä korjailemassa (toivotaan muuten että päivitykset tuo jotain jolla puun voi käsitellä säänkestäväksi).


Parvekkeelle katos ja vähän loppusilauksia, all done.

Tosiaan ihan luvattoman monta tuntia minä tuota rakentelin, mutta hauskaa oli, rakentamismekaniikoista oppi paljon ja onpahan nyt sellainen end-game base josta on mukava lähteä tutkimaan seuraavaa sisältöä jahka peli saa päivityksiä. Tuon urakan jälkeen kävin tappamassa sen viidennen bossin, mutta ei tämän pelaaminen minulla tähän lopu. Vielä pitäisi ainakin basen trophy-seinälle saada golem ja fueling shaman sekä berserker ainakin (jos ne edes tiputtaa trophyjä)? Lisäksi haluaisin kesyttää parin tähden suden ja loxin, niille pitää varmaan aitaukset rakennella. Niin joo ja tuolla mistlandissa seikkaillessani kerkesin aloittamaan jo pienen baarin rakentamisenkin eilen illalla, siitä ehkä lisää myöhemmin...

Tässä pari kuvaa vielä nykyisestä basestani sisältä. Eihän se valmis ole vieläkään, tiedän että home and hearth update tulossa seuraavaksi jossa varmasti lisää huonekaluja, tavaraa ja palikoita. Mutta pikku hiljaa päivittyy tarpeiden mukaan;


Näkymät parvekkeelta.


Katolta.


Ylin kerros. Oikealla näkyy vähän trophy seinääni, vasen puoli on rakenteeltaan täysin vastaava ja sinne olen ripustanut vanhat kamat seinälle.


Keittiö. 18 lihaa mahtuu kokkaamaan kerralla soppien lisäksi ja noita räkkejä olisi helppo tunkea lisääkin, ei vain soolona oikein tarvetta.


Näkymä valtaistuimeltani.


Craftausstationit ja varastotilaa.


Pääovet ulos, sulattamo ja forge. Takanani on vielä kaksi kilniä ja toinen smelter pitäisi rakentaa.

Sellaista. Peli maistuu siis edelleen ja rakennusideoitakin on vaikka kuinka. Minulla ei mitään suurempaa ongelmaa ole FPS:n kanssakaan ollut, kun en maata liiemmin muokkaile pientä tasoittelua lukuunottamatta. En sitten tiedä kuinka saatanan isoja rakennusprojekteja te teette, jos rakentaminen ihan tappaa pelin pahasti. Itselläni ei ainakaan tässä kokoluokassa ongelmia ole ollut ja tähänkin meni lukemattomia tunteja, että en ihan heti isommasta haaveilekkaan. :D
Voi vitsit, ompa hieno mökkerö!
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 242
Eilen tuli päihitettyä viides bossi, pelikelloon kertynyt 117 tuntia. Kaverin kanssa tätä on tullut pelattua, on ollut erittäin viihdyttävää ja koukuttavaa puuhastelua, en tiedä olisiko kuitenkaan yksin jaksanut näin imaista mukaan.

Peli on mielestäni kokonaisuutena hyvässä balanssissa, itselle pelin vahvuuksia ja viehätyksiä on onnistunut vaaran tunne, ei liika helppous, kuolemasta sopivasti rankkua, ja alkupuolella pelimaailman tutkiminen ja ihmettely. Myös rakentelu on suht hauskaa ja graafinen ilme on onnistunut, ja peli tarjoilee toisinaan "hauskoja" eeppisiä tilanteita, jotka yleensä liittyy hahmon kuolemaan. Yksi hienoimpia kokemuksia oli kyllä

Moderin kanssa. Itse lepakko löytyi jopa harmillisen läheltä kotipaikkaa, mutta noh, se on toisaalta random-generoinnin suola. Vuoren huipulla oli valmiina jonkinlainen kiviraunio, ja suunniteltiin että laitetaan sinne pystyy alkeellinen base, houkutellaan lepakko sinne ja sitten vaan tulitetaan kivien suojista. Noooh....

Homma sujui hyvin siihen houkutteluun asti. Moder tuli paikalle ja varsin nopeasti pisti koko kivilinnan teleportteineen tomuksi. Siinä piti sitten juosta ympyrää pikkuruisella vuorenhuipulla ja yrittää epätoivoisesti hupenevilla nuolilla jotenkin pärjätä. Oli todella kuumottavaa ja jotenkin se sitten meni lopulta nurin.

Sit jotain

Ruoan grindaaminen alkaa puuduttamaan pelin edetessä pidemmälle. Vaikka parempia safkoja tulee saataville, raaka-aineiden hankkiminen ei helpotu riittävästi. Esim porkkana/lanttumaan kuokkiminen uudelleen ja uudelleen on varsin tympeää ja toistavaa hommaa. Tämän voisi korjata sopivalla progressiolla, esim super-porkkana joka antaakin 5 porkkanaa kerralla jne. Myös sienien ja thistlen etsiminen oli välillä puuduttavaa. Hauskempi ratkaisu voisi olla että voisi kesyttää greydwarffin ja opettaa sen viljelemään maata ja keräilemään sieniä :D Eli kun peli etenee, olisi kiva päästä eroon alkupuolen grindauksesta.

Kerätyn kaman jatkuva sorttaaminen. Hirveä laatikkoralli, että mihin helkuttaan nämä bone fragmentit nyt menikään. Eli olisi hyvä jos pystyisi rakentamaan automaattisen lajittelijan, joka järjestelisi tavarat oikeisiin laatikoihin. Tähän taitaa olla olemassa modi, mutta itse tykkään pelata vanillana, ja olisi hyvä jos tämän helpotuksen voisi tavallaan ansaita pelissä, eli sen lajittelijan voisi rakentaa kunhan on edennyt riittävän pitkälle ja saanut harvinaisia raaka-aineita.

Tutkimuslootti. Metikossa kun harhailee, jos vastaan tulee joku raunio, on täysin turhaa mennä sinne tappaan vihut, koska laatikossa on vain krääsää. Pelissä voisi olla esim harvinaisia itemeitä, joilla saa pientä boostia kamoihin. Eli aseissa ja armourissa olisi slotit runeille (tyyliin whicher tai horizon-zero), ja sitten laatikoista voisi joskus harvoin löytää runeja jotka boostaa jotain ominaisuutta, esim damagea.Boosti voisi olla hyvin pieni, tyyliin muutamia projentteja, joten se ei vaikuttaisi peliin ratkaisevasti, mutta kuitenkin motivoisi pelaajaan tutkimaan paikkoja.

Pelaajan ahdas inventaario aiheuttaa turhauttavaa kamaru**kausta. Tähänkin on tietysti modi, mutta parempi olisi, jos pelissä voisi kraftata isomman selkärepun. Kauppiaalta saatava voimavyö on äärimmäisen tärkeä kapine, olisi kyllä loppunut huumori ilman sitä. Samalla tavalla inventaariota olisi hyvä laajentaa.

Seuraavaksi pitää vähän miettiä mitä peliltä haluaa, mitä tavoitteita voisi asettaa jatkon kannalta.

Kahdestaan pystyy tekemään niin, että kotibasessa on tasan kaksi teleporttia. Toisessa on aina sama tagi, tyyliin "koti". Toinen on sitten se jolla lähdetään minne lähdetään. Sit kun seikkailulta pitää päästä piipahtamaan kotona, tehdään teleportti, tägätään siihen hetkeksi "koti", ja kun yksi pelaaja on mennyt läpi, se tägi heti vaihdetaan uniikiksi nimeksi. Tälleen kotona riitää aina kaksi teleporttia, ja alussa kun surtling-coret on tiukassa, tämä helpottaa mukavasti, ja on kyllä merkittävä etu yksinpelaamiseen nähden.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: TML

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 317
Porkkanat, lantut ja ohra nyt sentäs voi kasvattaa itse. :D
Niitä kuitenkin saa melkoiset määrät suhteellisen helpolla työllä.

Ehkä itseä eniten safkaa/pottuja vääntäessä rassaa sienet, thistlet ja joku bloodbag.
Eikä kyllä se Lox lihankaan farmaaminen sanan varsinaisessa tarkoituksessa nopeaa ole.

Vähän puuduttaa joo, mutta toisaalta en kyllä silti muuttaisi sitä helpommaksi. Nyt kuitenkin jotain ruokia saa vähällä vaivalla, mutta kunnon hyvän™ eteen saa tehdä jo vähän hommia.

Kokonaisuutena oon kyllä myös sitä mieltä, että peli on hämmentävän hyvin balanssissa.
Vuosiin viidyttävimmät about 110h mitä muistan. Bossit tosin kaatui jo n.70h paikkeilla, eli ihan hyvin jaksoi vielä sen jälkeen seikkailla.
 

aop

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 375
Kaverille esittelin peliä ja tein uuden ukkelin uudessa maailmassa - onko peliä helpotettu lähiaikoina vai sattuko mulle ekalla kerralla vaan huono tuuri kartan kanssa? Resursseja villisiasta kupariin löytyy yllin kyllin siinä missä kerkesin aikasemmin tottua tuntien villisikojen etsimiseen.

Parissa illassa 2 ekaa pomoa nurin, nyt taidan simssailla tukikohdan rakentamisen kanssa ja etsiä peliseuraa loppupeliä varten (en oo moninpeliä koskaan testannu).
Itsellä kävi kanssa sama efekti, kun aloitin uuden pelin veljeni kanssa. Kaikki resurssit tuntuu löytyvän paljon helpommin ja muutenkin on sellainen fiilis, että peli olisi helpompi. Maailman seedi näyttää olevan resurssien puolesta selvästi runsaampi vrt. edellinen tai sitten base on vain sattumalta paremmassa paikassa. Voisi melkein olla vaikeustason säädin, että saisi kokeneemmalle pelaajalle enemmän haastetta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Itsellä kävi kanssa sama efekti, kun aloitin uuden pelin veljeni kanssa. Kaikki resurssit tuntuu löytyvän paljon helpommin ja muutenkin on sellainen fiilis, että peli olisi helpompi. Maailman seedi näyttää olevan resurssien puolesta selvästi runsaampi vrt. edellinen tai sitten base on vain sattumalta paremmassa paikassa. Voisi melkein olla vaikeustason säädin, että saisi kokeneemmalle pelaajalle enemmän haastetta.
Uskoisin että seedistä kiinni, kun minulla ensimmäisessä ja tähän mennessä ainoassa maailmassa on ihan hyvin löytynyt villisikoja ja muita resursseja. Ei juurikaan ole tarvinnut etsimällä etsiä villisikoja vaan tappanut vaan vastaantulevat, niin nahkaa on saanut tarpeeksi. Peli aloitettu jo helmikuussa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Uskoisin että seedistä kiinni, kun minulla ensimmäisessä ja tähän mennessä ainoassa maailmassa on ihan hyvin löytynyt villisikoja ja muita resursseja. Ei juurikaan ole tarvinnut etsimällä etsiä villisikoja vaan tappanut vaan vastaantulevat, niin nahkaa on saanut tarpeeksi. Peli aloitettu jo helmikuussa.
Sama täällä, kaikki tarvittavat ihan lähellä, kauppiaankin löysin vahingossa tyyliin ensimmäisellä purjehduksella ja maailma on luotu julkaisupäivänä...
 

Everdreamfin

Arthur Morgan
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
430
Täälläkin valheim-aloittelija ja kyllä hyvältä maistuu pitkästä aikaa. Yritän olla katsomatta mitään youtube-videita niin pysyy löytämisen ilo. Ilmeisesti peli jonkin verran prossupainotteinen kun i8400 ja välillä jumahtelee puoleksi-sekunniksi :hmm:
Omassa basessa on vasta seinät ja neuvoja olen kysynyt perheen teiniltä :rofl2:
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 350
Voiko tätä pelailla itsekseen? Soolona?
Olen mokkulamies niin netti tökkii vähän väliä ja kokoajan.

Tosin GTX1050 ja 4k näyttö taitaa olla enemmän pelikokemusta rajoittava tekijä...
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
92
Voiko tätä pelailla itsekseen? Soolona?
Olen mokkulamies niin netti tökkii vähän väliä ja kokoajan.

Tosin GTX1050 ja 4k näyttö taitaa olla enemmän pelikokemusta rajoittava tekijä...
Voi pelata itsekseen. Ja itsellä gtx760 ja 2k näyttö ja pystyy pelailemaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 320
Viestejä
4 194 226
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom