Valheim jäi kolmen bossin jälkeen ja on ollut tauolla nyt maaliskuusta saakka. Ehkä sitä jaksaa palailla toivottavasti Q3/2021 tulevan laajennuksen myötä.
Hi Everyone, We want to start by thanking you all for the patience and kindness you’ve shown us since we launched in February. We launched into Early Access because we want to build the game with you, but never in our wildest dreams could we have imagined how many of you want to join us on this...
store.steampowered.com
23.6. tuli pihalle uusin pätsi:
0.155.7
* Random save bug-fix (Solves a very unusual case of world corruption caused when shutting down)
* Monster AI tweaks (More aggressively attacking structures when unable to attack the player among other things)
* Open container fix (Fixes issue where you had to click a container multiple times to open it in multiplayer)
* Taught Greydwarfs to throw better
* Event trigger tweaks (Wolf event only triggers after Bonemass has been killed, Moder army can trigger in mountains etc.)
* Long forgotten Blob event enabled
* SFX volume setting fix (Used wrong DB conversion)
* Maypole enabled (Happy midsummer!)
* AI flee behaviour tweaks (Bosses don’t run from you anymore)
Varsinkaan nuo kaksi eivät ole olleet pelaajien mieleen. Omasta mielestäkin tuo jatkuva rakennusten hakkaaminen alkoi ärsyttää ja jos nyt mobit ovat agressiivisempia ja varsinkin loppupelissä heikkojen, mutta koko ajan tekemistä häiritsevien Greydwarfien lisääntyminen, ei pelinautintoa lisää. Ilmeisesti myös trollien määrää on lisätty ja nehän ne vasta nopeasti paikat laittavatkin matalaksi. Varsinkin, kun koulutetut sudetkaan eivä noita saa aisoihin, koska kuolevat nopeasti kun eivät osaa väistää.