Valheim - Survivalin uusi tuleminen? (Early Access)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TSIGA
  • Aloitettu Aloitettu
Täälläkin valheim-aloittelija ja kyllä hyvältä maistuu pitkästä aikaa. Yritän olla katsomatta mitään youtube-videita niin pysyy löytämisen ilo. Ilmeisesti peli jonkin verran prossupainotteinen kun i8400 ja välillä jumahtelee puoleksi-sekunniksi :hmm:
Omassa basessa on vasta seinät ja neuvoja olen kysynyt perheen teiniltä :rofl2:
Joo, oon onnistunut välttämään spoilerit ja onhan pelikokemus ihan eri entä ohjeita lukemalla (sama Souls peleissä). Tuo jumahdus lienee ”world will be saved in 30s” johtuva eli automaagisen tallennuksen syytä?
Voiko tätä pelailla itsekseen? Soolona?
Olen mokkulamies niin netti tökkii vähän väliä ja kokoajan.

Tosin GTX1050 ja 4k näyttö taitaa olla enemmän pelikokemusta rajoittava tekijä...
100h mittarissa soolona, tykkään tosin rakennella ja edennyt pelissä noin 40%.
 
Joo, oon onnistunut välttämään spoilerit ja onhan pelikokemus ihan eri entä ohjeita lukemalla (sama Souls peleissä). Tuo jumahdus lienee ”world will be saved in 30s” johtuva eli automaagisen tallennuksen syytä?

100h mittarissa soolona, tykkään tosin rakennella ja edennyt pelissä noin 40%.

Tuo jumahtaminen on aika satunnainen, tulee jos kiertää kameraa, kun se 30sek varoitus tulee ei mielestäni jumahda. Oisko early access feature?
 
Nyt 130h kohdalla pientä tylsistymistä ilmassa, kolme bossia voitettu ja varusteet jo aika hienot. Neljännen bossin summoning paikan löysin vahingossa mutten vielä uskaltanut testata mitä sieltä tulee, hankala maasto ympärillä.

Kävin ekaa kertaa Tasangolla (plains):
Itikat oli entuudestaan tuttuja kun yksi suoalueista oli tasangon vieressä, kaikki muu oli uutta. Kartan perusteella valitsin suht läheltä tasangon jonka vieressä niitty josta valloitin tornin ja tein sinne teleportin. Hilloja poimiessa ja itikoita listiessä huomasin korkeahkon vahtitornin lähettyvilä josta kuului hörinää. Rohkeasti nuoli kohti furlingia joka olikin aika kesy vastustaja näillä varusteilla ja yksi kerrallaan ne tapettuani otin komennon tornista. Tulikin yhtäkkiä yö ja tornista näkyi kolme isoa furling partiota lähestymässä. Kerkesin jo suunnitella minne kannattaa kuolla että saan kamat takaisin, mutta tuli ”sinua jahdataan” eventti ja yö täyttyi taisteluäänistä - aamulla hiippailin tornista ulos keräten susien tappamilta furlingeilta black metallit (joilla ei ainakaan vielä tee mitään kaiketi) ja juoksin niitylle teleporttiin. Nyt hilloista tehdyt simat käymässä, muuta ei tällä reissulla jäänyt käteen.
 
Valheim jäi kolmen bossin jälkeen ja on ollut tauolla nyt maaliskuusta saakka. Ehkä sitä jaksaa palailla toivottavasti Q3/2021 tulevan laajennuksen myötä.


23.6. tuli pihalle uusin pätsi:

0.155.7
* Random save bug-fix (Solves a very unusual case of world corruption caused when shutting down)
* Monster AI tweaks (More aggressively attacking structures when unable to attack the player among other things)
* Open container fix (Fixes issue where you had to click a container multiple times to open it in multiplayer)
* Taught Greydwarfs to throw better
* Event trigger tweaks (Wolf event only triggers after Bonemass has been killed, Moder army can trigger in mountains etc.)
* Long forgotten Blob event enabled
* SFX volume setting fix (Used wrong DB conversion)
* Maypole enabled (Happy midsummer!)
* AI flee behaviour tweaks (Bosses don’t run from you anymore)

Varsinkaan nuo kaksi eivät ole olleet pelaajien mieleen. Omasta mielestäkin tuo jatkuva rakennusten hakkaaminen alkoi ärsyttää ja jos nyt mobit ovat agressiivisempia ja varsinkin loppupelissä heikkojen, mutta koko ajan tekemistä häiritsevien Greydwarfien lisääntyminen, ei pelinautintoa lisää. Ilmeisesti myös trollien määrää on lisätty ja nehän ne vasta nopeasti paikat laittavatkin matalaksi. Varsinkin, kun koulutetut sudetkaan eivä noita saa aisoihin, koska kuolevat nopeasti kun eivät osaa väistää.
 
Valheim jäi kolmen bossin jälkeen ja on ollut tauolla nyt maaliskuusta saakka. Ehkä sitä jaksaa palailla toivottavasti Q3/2021 tulevan laajennuksen myötä.


23.6. tuli pihalle uusin pätsi:

0.155.7
* Random save bug-fix (Solves a very unusual case of world corruption caused when shutting down)
* Monster AI tweaks (More aggressively attacking structures when unable to attack the player among other things)
* Open container fix (Fixes issue where you had to click a container multiple times to open it in multiplayer)
* Taught Greydwarfs to throw better
* Event trigger tweaks (Wolf event only triggers after Bonemass has been killed, Moder army can trigger in mountains etc.)
* Long forgotten Blob event enabled
* SFX volume setting fix (Used wrong DB conversion)
* Maypole enabled (Happy midsummer!)
* AI flee behaviour tweaks (Bosses don’t run from you anymore)

Varsinkaan nuo kaksi eivät ole olleet pelaajien mieleen. Omasta mielestäkin tuo jatkuva rakennusten hakkaaminen alkoi ärsyttää ja jos nyt mobit ovat agressiivisempia ja varsinkin loppupelissä heikkojen, mutta koko ajan tekemistä häiritsevien Greydwarfien lisääntyminen, ei pelinautintoa lisää. Ilmeisesti myös trollien määrää on lisätty ja nehän ne vasta nopeasti paikat laittavatkin matalaksi. Varsinkin, kun koulutetut sudetkaan eivä noita saa aisoihin, koska kuolevat nopeasti kun eivät osaa väistää.

Ainahan nuo greydwarffit on riesana, nyt ne vaan osuu paremmin.. :) Enemmän vituttaa kärpäset (deathsquitos), kun yrität alasti juosta kamojasi takaisin niin aina ne jostain tulee ja pistää selkään..

Neljä bossia tapettu, kolmistaan pelaillaan.. Ehkä isoin pelko on se että kun kaikki 5 biomia on käyty niin hankala löytää enää kauheasti mielenkiintoa..
 
Tuosta vielä mukavan lyhyt sekä selkeä tiivistelmä siitä, mitä pelintekijät kertoivat n. 30min pituisessa videossaan tästä päivityksestä sekä jatkosta:




Itse odotan vielä että tulee uusi valmis biomi, ei ihan vielä tämän H&H sisältö saa laittamaan uusiksi sen 60h+. Kuitenkin mieluiten aloittaa kokonaan uudestaan kun pelin pariin palaa. :)
Tuossa tiivistelmässä mainitaankin, että se on sitten seuraava isompi päivitys.
 
Tämä peli on minulle GOTY, ellei ihmeitä tapahdu. Vaikka välillä vihaan koko peliä ja viikoiksi hyllyllä, mutta steam sanoo 180h mittarissa ja matka jatkuu...tekisi mieli kusettaa mutta luonne ei anna periksi.

Uudesta päivityksestä en itse ole niin mielissäni, koska kämpän rakentelu ei ole se prioriteetti tai kiinnostus. Saisi antaa solo pelaajille armahduksen että metallit saa tuoda portaalin lävitse :) Jos solona joku vetänyt tämän "lävitse" 60h niin paska puhetta.
 
Viittaat varmaan mun viestiin tuolla 60h, juu ei ollut soolona.
Meitä oli 4-5 pelaamassa, joten kyllä se nopeutti hurjasti. Aika tarkalleen 65h taisi olla kellossa kun bossit kaadettu ja kaikki varusteet tapissa.

Uudestaan jos pelaisi, niin veikkaan että myös soolona saisi nykyisen sisällön läpi melko nopsaa.
Ellei tietty kävisi huono tuuri sijaintien kanssa.
 
Ei tuo 60 tuntia mitenkään mahdoton ole missää nimessä. Itse pelasin soolona pelin läpi launchissa ja aikaa meni 68h. Kaikki kamat tapissa ja bossit kaadettuna sekä turvallinen tukikohta kasattuna. Toki maailmaa jäi tutkimatta mutta en nähnyt tarvetta tutkia enempää kun oli jo pomot kuolleena.
 
Viimeksi muokattu:
En myöskään ymmärrä mitä tutkimista siellä maailmassa on, jos kaikki pomot jo kaadettu. Ei sieltä mitään uutta ja ihmeellistä enää löydy. Itselle tämä on kärjistettynä vähän sellainen "kerta läpi ja odotellaan lisäsisältöä", koska en kuitenkaan jaksa hieroa kymmeniä tunteja jotain linnoja. Porukalla uusi maailma alusta saakka olisi toki jees, vaikka ihan vaan tutkien ja rakennellen, mutta yksin ei oikein jaksa. Samat örkit sieltä kuitenkin löytyy, vaikka maasto onkin randomisti generoitu.
 
Peli on ollut telakalla siitä asti kun viimeinen bossi kaatui. Harmillisen hitaasti kehittyy tämä hieno teos, ei oikein kinosta tarpeeksi kämpän hierominen ilman järkevää tavoitetta, joten ei auta muu kuin odottaa seuraavaa päivitystä (vuosi? kaksi?).
 
Saisi antaa solo pelaajille armahduksen että metallit saa tuoda portaalin lävitse :) Jos solona joku vetänyt tämän "lävitse" 60h niin paska puhetta.

Me korjattiin kaverin kanssa tuo ongelma tylysti modilla, joka sallii kaiken siirtämisen teleportin läpi. Ei helpota missään nimessä liikaa, lähinnä poistaa turhaa ravaamista ja vitutusta. En ole tarkistanut että joko tuo on päivitetty tämän uuden päivityksen kanssa toimivaksi mutta voin kyllä ehdottomasti suositella tuota modia.

Unrestricted Portals taisi olla tämä
 
Me korjattiin kaverin kanssa tuo ongelma tylysti modilla, joka sallii kaiken siirtämisen teleportin läpi. Ei helpota missään nimessä liikaa, lähinnä poistaa turhaa ravaamista ja vitutusta. En ole tarkistanut että joko tuo on päivitetty tämän uuden päivityksen kanssa toimivaksi mutta voin kyllä ehdottomasti suositella tuota modia.

Unrestricted Portals taisi olla tämä
Pelin "läpäisyyn" tarvin muistaakseni kaiken kaikkiaan neljä "materiaalirunia". Siis sellaista, joissa tavaraa piti hakea vähän kauempaa, ja näin ollen piti vähän suunnitella. Oli kolme laivareissua, ja viimeinen reissu juosten, kun piti käydä keräämässä dark metallit monesta paikasta.

Ei tuo kyllä liian työlästä ollut, imho. Mitä itse olisin toivonut, niin upgraden inventoryyn, jotta slotteja olisi tuplat. Eniten tympäsi kun piti koko ajan olla karsimassa kamaa, ei painon takia vaan slottien takia.

Kahdestaan on kyllä hemmetin paljon helpompaa kulkeminen, kun baseen tarvii vain kaksi portalia, joiden avulla voi kikkailla teleporttaukset minne vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä minulle generoitu maailma on huono, tai siis valitsin basen huonosti heti alkuun koska vaikka biomeit lähellä niin ovat pieniä ja joutuu ravata pidempiä matkoja metallia etsiessä.
Ei vain jaksaisi alkaa uutta base rakentaa vain siksi että on lähempänä. Sillä pienemmäällä aluksella vielä pääsen kapeista ojista( joutunut jo isontaa, tekemään omia kanavia) basen, mutta ei sillä ihmeitä kuljeteta. Suurimmalla aluksella ihan turha edes yrittää ja nyt joudun ravaa niemen toiselle kärjelle veneelle ja sieltä harkkojen kanssa takaisin - turhauttavaa.

Sitten se että viikinki ei osaa sukeltaa kahtametriä ottaa päähän.

Save hujauksen otin käyttöön, ei pää kestänyt enään wolf hyökkäystä basen ulkona. Ei mitään toivoa kun yksin avoimessa maastossa.
Gearina 4-5 luoka silver panssarit, yhdenkäden iron axe, sekä 4 luokan se "paras" jousi.

No matka jatkuu ja täytyy miettiä tota modia millä saisi harkot telepotin lävitse.
 
Valheim plussan pistin ite nexusmodista. Lisäsin inventoryslotteja ja Max kantoa, muuten ei ois jaksanut.
Mutta tuo uus dlc ei vielä riitä peliin paluuseen, sais uusia biomeja tulla
 
Tässä vaiheessa pelin elämää Valheim Plus on melkein pakollinen.
Kuka jaksaa ensin purjehtia laivalla pitkin mantuja etsiessään suoaluetta jossa ehkä on krypta josta löytyy rautaa jonka louhimisen jälkeen palaat henkihieverissä laivalle jonka suon viholliset ovat hakanneet kappaleiksi poissaollessani ja sinä olet seuraavana.
Tai huomata että kasvatukset epäonnistuivat kun istutit taimet pikselin verran liian lähelle toisiaan.
Tai availla inventorya kokoajan vain tarkistaaksesi paljonkohan niitä nuolia tällä hetkellä on käytössä.
Tai unohtaa korjata hajoamispisteessä olevat aseet ja varusteet yksitellen nappia klikkailemalla.
Tai rakentaa aina mökki workbenchin ympärille jos tahdot sitä käyttää jonkun tavaran rakentamiseen.

Näitä lapsentauteja on pelissä tällä hetkellä loputtomasti.

Jos vähän tahtoo itseään kiusata pelin hengen mukaisesti, voi portaalimatkustamisen estää vaikka vain voimakkaimilta metalleilta. Muuten tämä on ehdottomasti ensimmäinen asia mikä pitää pelissä korjata.
 
Minä olen kolunut suot jossa ei kryptaa tai just se 8 rauta harkkoa ja seuraavassa 16...prkl, Näiden 24 rauta harkon takia useita potioneita yms - tatti otsalla kasvoi. Positiivisena se että löysin vuoren(t) missä hopea esiintymää tarpeeksi..juhlan paikka!
 
Huvittavaa miten tämänkin pelin pitäisi olla "kaikki tänne heti ja nyt". Jokainen tietysti tyylillään, mutta ei tätä peliä nykymuodossa voi kehua kovin hankalaksi. Ainut logistinen haaste on metallit, kaikki muu kama liikkuu harmillisesti portaalien kautta. Metallienkin roudaamisesta lähtee puolet pois, kun laivan voi laittaa osina reppuun ja rakentaa uudestaan lähtösatamaan.

Pullamössö ja niin edelleen :cigar2:
 
Nyt mittarissa 194h, kolme bossia kaadettu, ei ole pullamössöä vaan toistoa. Kun laiva hajoaa tarpeeksi syvälle niin tämä viikinki ei osaa niitä noukkia, kun sen 1,5 m syvällä tjs. Peli kiinnostaa ja on hieno, mutta...
 
Solonahan tuon pelailee rauhassa läpi alta 100 tunnin ilman modailuja, tulis vaan jotain uutta sisältöä...
 
Ilman googlea ja muuta apuja? No nostan hattua. Noin 20h jälkeen aloin itse katsomaan google apuja. Eka "lohari" hyökkäys tuhos mun sika kasvattoman jota rakkaudella tehnyt prkl, päätin antaa olla ja ei niistä nyt hirveettä hyötyä edes ollut, oli vain hassuja. Mutta onneksi bees are happy :)
 
Huvittavaa miten tämänkin pelin pitäisi olla "kaikki tänne heti ja nyt". Jokainen tietysti tyylillään, mutta ei tätä peliä nykymuodossa voi kehua kovin hankalaksi. Ainut logistinen haaste on metallit, kaikki muu kama liikkuu harmillisesti portaalien kautta. Metallienkin roudaamisesta lähtee puolet pois, kun laivan voi laittaa osina reppuun ja rakentaa uudestaan lähtösatamaan.

Pullamössö ja niin edelleen :cigar2:

Jos turha grindaaminen on sinun mielestäsi idea hauskuudesta niin siitä vaan. Onneksi modit enabloi hauskan pelaamisen myös tavallisille ihmisille.
 
Jos turha grindaaminen on sinun mielestäsi idea hauskuudesta niin siitä vaan. Onneksi modit enabloi hauskan pelaamisen myös tavallisille ihmisille.
Eli jos kaikki heti ja nyt modien voimin on sinulle se juttu survival-pelissä, niin siitä vaan.

Kamoon. Todella moni nauttii tästä pelistä yksin ja porukalla ihan nykyisillä asetuksilla. Itse asiassa porukka kaipaa vaikeampia vastustajia. Olen kyllä samaa mieltä, että materiaalien kerääminen ei pitäisi olla pelin haastavimpia puolia, mutta ei sitä todellakaan pitäisi helpottaa nykyisestä.

Itkit tuossa aiemmin siitä, että nuolien määrää ei näe suoraan..
nuoli.jpg

Kyllähän sen näkee, jos osaa laitaa nuolet pikavalikkoon. Nämä on näitä peliteknisiä asioista, jotka pitää vain hallita.
 
Hieman aihetta sivuten, mutta survivalista kyse kuitenkin.. Tykkäsin ite ihan älyttömästi The Long Dark:ista, ja odottelen uusia kausia kovasti. Tuota Storymodea lähinnä pelasin, alussa peli vaikutti tosi vammaselta mutta kun pääsi sisään niin loistava tarina. Valheimin uusia biomeja odotellessa, oli ainakin aiemmin gamepassissa.

HESITANT PROSPECT Update Now Live - THE LONG DARK

 
Eli jos kaikki heti ja nyt modien voimin on sinulle se juttu survival-pelissä, niin siitä vaan.

Kamoon. Todella moni nauttii tästä pelistä yksin ja porukalla ihan nykyisillä asetuksilla. Itse asiassa porukka kaipaa vaikeampia vastustajia. Olen kyllä samaa mieltä, että materiaalien kerääminen ei pitäisi olla pelin haastavimpia puolia, mutta ei sitä todellakaan pitäisi helpottaa nykyisestä.

Itkit tuossa aiemmin siitä, että nuolien määrää ei näe suoraan..
nuoli.jpg

Kyllähän sen näkee, jos osaa laitaa nuolet pikavalikkoon. Nämä on näitä peliteknisiä asioista, jotka pitää vain hallita.
Juuri näin, Ihmisiä on erilaisia mutta meillä oli ainakin 8 hengen porukalla yli 100 tuntia helvetin hauskaa. Rautojen koti baseen juokseminen oli osa hauskuutta ja toi mukavaa vaikeutta peliin. Toki Innostus loppui ensimmäisen kuukauden jälkeen kun kaikki oli unlockattu ja tämä update ei vielä ketään innostanut palata pelin pariin.
Tähän hintaan kuiteskin antoi paljon enemmän mitä suurin osa isojen firmojen peleistä pystyy nykyaikana antamaan.
5/5 suosittelen, kivaa yksin mutta vielä hauskempaa porukalla.
 
Tässä vaiheessa pelin elämää Valheim Plus on melkein pakollinen.
Kuka jaksaa ensin purjehtia laivalla pitkin mantuja etsiessään suoaluetta jossa ehkä on krypta josta löytyy rautaa jonka louhimisen jälkeen palaat henkihieverissä laivalle jonka suon viholliset ovat hakanneet kappaleiksi poissaollessani ja sinä olet seuraavana.
Viikinkipeli jossa teeman mukaisesti purjehditaan ja purjehtiminen on vieläpä mallinnettu upeasti - mun mielestä aika oleellinen osa peliä. Kerran ne viholliset sun veneen pääsee hajottamaan, jatkossa et anna sen tapahtua?
huomata että kasvatukset epäonnistuivat kun istutit taimet pikselin verran liian lähelle toisiaan.
Kai se on miten asiaan suhtautuu, mutta kyllä mulle tuli hymy huulille kun survival peli näpäytti sormille kun väärin porkkanat viljelin - tämänkin tein kerran ja opin siitä.
Tai availla inventorya kokoajan vain tarkistaaksesi paljonkohan niitä nuolia tällä hetkellä on käytössä.
Nuolet pikavalikkoon niin näkyy määrä ja helpompi vaihtaa eri nuoliin...
Tai unohtaa korjata hajoamispisteessä olevat aseet ja varusteet yksitellen nappia klikkailemalla.
Vasaran kuvaa rämpyttämällä kaikki korjaantuu noin sekunnissa?
Tai rakentaa aina mökki workbenchin ympärille jos tahdot sitä käyttää jonkun tavaran rakentamiseen.
Workbench kaipaa katoksen (taakse ja sivuille seinän sekä katon), ei mökkiä
Näitä lapsentauteja on pelissä tällä hetkellä loputtomasti.

Jos vähän tahtoo itseään kiusata pelin hengen mukaisesti, voi portaalimatkustamisen estää vaikka vain voimakkaimilta metalleilta. Muuten tämä on ehdottomasti ensimmäinen asia mikä pitää pelissä korjata.
Tuo metallien teleporttausesto on niin helppo kiertää ilman modeja että sen huomattuani peli-into lopahti ja toivoisin päinvastaista. Metallien etsiminen ja kotiin roudaaminen on se keskeisin syy hypätä veneeseen tutkimaan uusia maita ja mantuja, paljon pelistä menettää mikäli tuo poistuisi.
 
Näitä lapsentauteja on pelissä tällä hetkellä loputtomasti.

Jos vähän tahtoo itseään kiusata pelin hengen mukaisesti, voi portaalimatkustamisen estää vaikka vain voimakkaimilta metalleilta. Muuten tämä on ehdottomasti ensimmäinen asia mikä pitää pelissä korjata.
Tuo metallien teleporttausesto on niin helppo kiertää ilman modeja että sen huomattuani peli-into lopahti ja toivoisin päinvastaista. Metallien etsiminen ja kotiin roudaaminen on se keskeisin syy hypätä veneeseen tutkimaan uusia maita ja mantuja, paljon pelistä menettää mikäli tuo poistuisi.

Tuossa on parikin tyyliä, josta ensimmäinen on exploittaaminen. Tai no ei kai tuo exploittaamista ole, kun kerran devit on sen noin antaneet tehdä. Mutta itte miellän tuon exploittaamiseksi.
1) Etsi Seed, jossa on äärimmäisen suuri Swamp-biome, mene sinne ja palaa takaisin main Seediisi. Rinse ja repeat.
2) Etsi main Seedistäsi iso suo alue, ota tarpeeksi mukaan tavaraa jotta saat rakennettua forgen kys. biomeen. Coaleja voit teleportata. Rakenna jokaisen dunkun eteen arkku. Mainaa kaikki dunkut. Nyt rakennat 2 portaalia, sitten vaan juoksua niin kauan että saat oret kaikkien dunkkujen chesteistä. Tietysti oreilla et voi teleportata, mutta takaisin voit dunkulle voit. Rinse ja repeat.

Ja sitten siihen isoimman paatin storageen mahtuukin aivan järkyttävä määrä orea tai baareja.
No joku voi tässäkin nyt sitten sanoa että mites ne merikäärmeet? No ammu jouskarilla? No ei ole nuolia? No ethän sinä lomallekaan lähde pelkällä rahapussilla ja vaatteilla mitä sinulla on päälläsi? Aivan, suunnittelet ennen lähtöä mitä tulee mukaan jne.

Ihmeellistä valittamista, mutta kuten on todettu. Niin jos "kaikki mulle heti"-asenne, niin sitten on mentävä modeilla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa on parikin tyyliä, josta ensimmäinen on exploittaaminen. Tai no ei kai tuo exploittaamista ole, kun kerran devit on sen noin antaneet tehdä. Mutta itte miellän tuon exploittaamiseksi.
1) Etsi Seed, jossa on äärimmäisen suuri Swamp-biome, mene sinne ja palaa takaisin main Seediisi. Rinse ja repeat.
2) Etsi main Seedistäsi iso suo alue, ota tarpeeksi mukaan tavaraa jotta saat rakennettua forgen kys. biomeen. Coaleja voit teleportata. Rakenna jokaisen dunkun eteen arkku. Mainaa kaikki dunkut. Nyt rakennat 2 portaalia, sitten vaan juoksua niin kauan että saat oret kaikkien dunkkujen chesteistä. Tietysti oreilla et voi teleportata, mutta takaisin voit dunkulle voit. Rinse ja repeat.

Ja sitten siihen isoimman paatin storageen mahtuukin aivan järkyttävä määrä orea tai baareja.
No joku voi tässäkin nyt sitten sanoa että mites ne merikäärmeet? No ammu jouskarilla? No ei ole nuolia? No ethän sinä lomallekaan lähde pelkällä rahapussilla ja vaatteilla mitä sinulla on päälläsi? Aivan, suunnittelet ennen lähtöä mitä tulee mukaan jne.

Ihmeellistä valittamista, mutta kuten on todettu. Niin jos "kaikki mulle heti"-asenne, niin sitten on mentävä modeilla.
Ehkä tää mitä ite teleporttaukseneston kiertämisestä tarkoitin sisältyy tuohon mitä listasit, mutta itse siis vahingossa huomasin tämän ja tän tiedostaminen kieltämättä pännii joissakin tilanteissa:
Voit poistua pelistä taskut täynnä metallia, mennä toiselle servulle, jättää metallit siellä vaikka arkkuun, poistua pelistä ja palata ekalle servulle, teleportata siellä sinne minne metallit haluaa, poistua pelistä ja napata metallit taskuun sieltä toiselta servulta, palata ekalle servulle ja tadaa, teleporttauksenesto kierretty hetkessä. Mun puolesta peliin vois jäädä arkku metalleineen karttamerkinnällä kun pelistä loggaa ulos metalleja taskussa ettei niitä sais muille servuille viedä[/quote]
 
Ehkä tää mitä ite teleporttaukseneston kiertämisestä tarkoitin sisältyy tuohon mitä listasit, mutta itse siis vahingossa huomasin tämän ja tän tiedostaminen kieltämättä pännii joissakin tilanteissa:
Voit poistua pelistä taskut täynnä metallia, mennä toiselle servulle, jättää metallit siellä vaikka arkkuun, poistua pelistä ja palata ekalle servulle, teleportata siellä sinne minne metallit haluaa, poistua pelistä ja napata metallit taskuun sieltä toiselta servulta, palata ekalle servulle ja tadaa, teleporttauksenesto kierretty hetkessä. Mun puolesta peliin vois jäädä arkku metalleineen karttamerkinnällä kun pelistä loggaa ulos metalleja taskussa ettei niitä sais muille servuille viedä

Tämä servukikkailu on ihan selvä exploitti. Jos se pilaa peli-ilon, niin eikö sitä pysty oleen käyttämättä?
 
Viimeksi muokattu:
Tämä servukikkailu on ihan selvä exploitti. Jos se pilaa peli-ilon, niin eikö sitä pysty oleen käyttämättä?
Pystyy oleen käyttämättä, mutta eipä sitä pysty valvomaan etteikö muut käytä jos moninpelinä pelaa.
Ite pelaan kolmella servulla ja vahingossa taskuissa siirty metallia väärälle servulle eli ois hyvä jos tää exploitti tukittais.

Toisaalta nykyään ottaa kahta kauheammin päähän kun voi jossitella "oisinpa pullamössöillyt niin en ois menettänyt kaikkea merenpohjaan" eli siitä vinkkelistä pelaaminen ehkä jopa nautinnollisempaa - survival peleissä mua kiehtoo eniten voimakkaat tunteet mitä ne saa aikaan ja vitutus on tunteena vallan mainio :kippis:
 
Tosiaankin metallien siirtelyyn on noita exploitteja, + se on minusta vain suorastaan epäloogista että malmeja ja harkkoja ei voi siirtää teleportilla, mutta valmiita tavaroita sitten voi. Tämän takia en näe mitään järkeä alistua pelin huonoon designiin tässä vaiheessa.
 
Tosiaankin metallien siirtelyyn on noita exploitteja, + se on minusta vain suorastaan epäloogista että malmeja ja harkkoja ei voi siirtää teleportilla, mutta valmiita tavaroita sitten voi. Tämän takia en näe mitään järkeä alistua pelin huonoon designiin tässä vaiheessa.
Loogisinta olisi poistaa teleportit kokonaan, tuo metallin siirtorajoitus pitää pelin sentään jossain balanssissa.

Ilman tuota rajoitusta pelinkulku olisi seuraava: 1) tee 20+n teleporttia 2) tee laiva 2) lastaa laiva täyteen teleportteja 3) purjehdi erilaisten biomejen läheisyyteen 4) tee kaikkialle teleportteja 5) älä enää koskaan tee tai käytä laivaa. 10/10, mahtava viikinki aiheinen survivalpeli.
 
Loogisinta olisi poistaa teleportit kokonaan, tuo metallin siirtorajoitus pitää pelin sentään jossain balanssissa.

Ilman tuota rajoitusta pelinkulku olisi seuraava: 1) tee 20+n teleporttia 2) tee laiva 2) lastaa laiva täyteen teleportteja 3) purjehdi erilaisten biomejen läheisyyteen 4) tee kaikkialle teleportteja 5) älä enää koskaan tee tai käytä laivaa. 10/10, mahtava viikinki aiheinen survivalpeli.
Näin minä toimin, ekalla kerralla kun vielä pelasin niin kävi aivan uskomaton tuuri kaiken kanssa, ainoastaan kunnon vuorta ja hopeaa joutui hieman hakemaan, mutta kauppias oli aivan vieressä jonka vieressä oli iso suo jne.

Aloitus paikka oli pieni niemen kärki minkä sahasin poikki niin viholliset ei hyökännyt ja siinä oli musta metsä aivan vieressä ja siinä oli kuparit ja nikkelit ja trolli ja hyvin nopeasti oli kaksi ekaa pomoa tapettu.

Koko peliin taisi mennä juuri alle 70h kun yksin pelailin...

Nyt kun uudestaan aloittanut niin tuntuu että aloitus on paljon vaikeampi jo pelkän sijainnin perusteella...
 
Kavereiden kanssa kolmistaan pelattu dedicated servulla, niin että joku voi käydä yksinkin puuhastelemassa ilman muita, hoitamassa jotain naurispeltoja tai louhimassa tms.. Pelitunteja itellä ehkä 150, ja day 1100 tms menossa..

Ei ikinä ole varsinaisesti häirinnyt tuo että teleporttien kautta ei saa metalleja, se on ollut osa viihdettä kun ollaan lähdetty veneellä kuskaamaan kamaa, tai sitten juostu jonkun pahan paikan läpi metallit repussa..

Mitä baseihin tulee niin ensimmäinen base jäi aika äkkiä tyhjäksi, tällä hetkellä varsinaisia baseja 2 kpl, toinen plainsilla ja toinen black forestissa lähistöllä.. Pienempiä outposteja varmaan 20kpl siellä sun täällä..

Loppu vaan jotenkin mielenkiinto kun ei oo uusia biomeja tullut, silloin tällöin käynyt susia ruokkimassa mutta siinäpä se..
 
Olikin päivityksessä Mistlandsit vedetty aivan tyhjiksi... Ollaan koitettu pysyä pois niistä etteivät mene rikki kun joskus tulevat virallisesti osaksi peliä.
 
Eilen olikin pelin 1v, ja odotukset oli aika korkealla uutisten suhteen.
Fiilis lässähti kyllä nyt aika tehokkaasti, kun kertoivat että työt Mistlandsin parissa lähtee nyt kunnolla käyntiin. Lähtee käyntiin? Jotenkin kuvitteli että työ olisi jo melko pitkällä, mutta ollaankin nyt vasta saatu osittain konsepti lukittua. o_O

Alongside the Mountain update, we’ve also been ramping up work on Mistlands. The phase of nailing down the core concept is done, and we know what kind of inhabitants we want the biome to have.

Eikä edes tästä jostain syystä Mistlandsin edelle laitetusta Mountains päivityksestä tullut minkäänlaista aikataulua.


Onhan nykyiselläkin sisällöllä helposti saanut rahan edestä viihdettä, mutta harmittaa kyllä tämä karmivan hidas kehitystahti.
Meilläkin peliporukka haluaisi kovasti aloittaa uuden pelin alusta, mutta se vaatisi kyllä kunnon ison päivityksen eli toisin sanoen mukana myös uusi biomi.
 
Eilen olikin pelin 1v, ja odotukset oli aika korkealla uutisten suhteen.
Fiilis lässähti kyllä nyt aika tehokkaasti, kun kertoivat että työt Mistlandsin parissa lähtee nyt kunnolla käyntiin. Lähtee käyntiin? Jotenkin kuvitteli että työ olisi jo melko pitkällä, mutta ollaankin nyt vasta saatu osittain konsepti lukittua. o_O



Eikä edes tästä jostain syystä Mistlandsin edelle laitetusta Mountains päivityksestä tullut minkäänlaista aikataulua.


Onhan nykyiselläkin sisällöllä helposti saanut rahan edestä viihdettä, mutta harmittaa kyllä tämä karmivan hidas kehitystahti.
Meilläkin peliporukka haluaisi kovasti aloittaa uuden pelin alusta, mutta se vaatisi kyllä kunnon ison päivityksen eli toisin sanoen mukana myös uusi biomi.
Eipä tuota mahdottomasti kaveriporukalla progressia tule vaikka kuinka ollaan jätetty se päivätyö pois. Harmi että eivät ole skaalanneet kehitystyötä vaikka rahaa on joka jätkällä varmaan jo miljoona/miljoonia. Kyllä se vain on fakta että muutama kaveri ei pysty tuottamaan sisällöllisesti samaan mitä isompi joukko ammattilaisia. Ei tekisi pahaa palkata pari ohjelmoijaa, graafikkoa, konseptoijaa tjms.

Mutta toisaalta ymmärtäähän sen että kun ollaan pienellä kaveriporukalla unelmaa tekemässä todeksi niin ei siitä välttämättä haluta kylmää, ammattimaista ja suunnitelmallista pelinkehitystä 08.00 - 16.00. Se saattaa tuntua tylsältä vaikka olisikin oikea tie menestykseen ja välttämään burnoutin.
 
  • Tykkää
Reactions: H.J
Niin, kyllähän ne tietääkseni useamman tekijän palkkasi joskus viime kesän nurkilla tjsp.

Peliä alettiin tekemään 2017, tosin käsitän että silloin käytännössä yksin koodatiin. 2018 tuli mukaan ainakin yksi kaveri lisää.
Eli ne väänsi koko pelin viidellä biomilla sellaiseen 3-4 vuoteen, miten sen nyt sitten laskee. Nyt takana vuosi ilman yhtään biomia, tai oikeastaan yhtään merkittävää sisältöpäivitystä.

Se alkuperäinen 2021 roadmap on toki liian kunnianhimoinen, mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä että hyvä kun saadaan edes kahdessa vuodessa vastaavan verran sisältöä. Sisältö on tietenkin nyt eri kuin tuolloin oli suunniteltu, mutta anyway.

Upea peli, mutta väkisin tulee mieleen että taidetaan siellä pikemmin makoilla rahoissaan ja ehkä korkeintaan noi uudet tyypit tekee merkittävästi duunia.
Niin ja en tässä nyt tuomitse, koska aika herkästi saattaisin tehdä samoin jos on yhtäkkiä kymmeniä miljoonia tilillä. Saattaisi siinä vähän olla motivaatio kateissa. Mielellään tietenkin näkisi että sitten palkataan niitä tekjiöitä, kuten sanoit.
 
> Additionally, Steam Deck is also planned to launch in February! We would of course like to have Valheim running smoothly on it from the start, so that’s something we’re working on at the moment.

Toivottavasti tämä tarkoittaisi reiluja suorituskykyparannuksia piakkoin.

Omalla koneella pyörii 60fps rajoilla ihan ok, mutta tyttöystävän läppärillä GTX 1050ti ja i5-8300h sai kyllä katsella 30-40fps vaikka olisi kaikki minimissä. Tosin jäipä nuo aloitussivujen kikkakolmoset toistaiseksi testaamatta, ehkä niillä saattaisi saada lähemmäs tuota 60fps tavoitetilaa. Kuitenkin peli on melko ruma, eikä kumpikaan toimittanut hostaajan virkaa, niin jotenkin olettaisi saavan aika paljon paremman pelikokemuksen.

Tosin Unity nyt ei vaan taida kauhean hyvin taipua tällaisiin peleihin, joita sillä kuitenkin tehdään. Vähän vaan surullista, kun samaan aikaan erinomaiselta näyttävä Satisfactory pyörii molempien rupukoneilla täysin ongelmitta ruudut täynnä tavaraa.
 
> Additionally, Steam Deck is also planned to launch in February! We would of course like to have Valheim running smoothly on it from the start, so that’s something we’re working on at the moment.

Toivottavasti tämä tarkoittaisi reiluja suorituskykyparannuksia piakkoin.

Omalla koneella pyörii 60fps rajoilla ihan ok, mutta tyttöystävän läppärillä GTX 1050ti ja i5-8300h sai kyllä katsella 30-40fps vaikka olisi kaikki minimissä. Tosin jäipä nuo aloitussivujen kikkakolmoset toistaiseksi testaamatta, ehkä niillä saattaisi saada lähemmäs tuota 60fps tavoitetilaa. Kuitenkin peli on melko ruma, eikä kumpikaan toimittanut hostaajan virkaa, niin jotenkin olettaisi saavan aika paljon paremman pelikokemuksen.

Tosin Unity nyt ei vaan taida kauhean hyvin taipua tällaisiin peleihin, joita sillä kuitenkin tehdään. Vähän vaan surullista, kun samaan aikaan erinomaiselta näyttävä Satisfactory pyörii molempien rupukoneilla täysin ongelmitta ruudut täynnä tavaraa.
Valheim on tehty tosiaan Unityllä, mutta Satisfactory käyttää Unreal Engineä. Lisäksi vaikka pelit ovat molemmat 3D, niin noissa on kuitenkin aika paljon eroa. Esimerkiksi Satisfactoryssä et voi mitenkään muokata maata ja tuo erityisesti käy Valheimissa raskaaksi koneelle jos maata muokkaa tosi paljon.
 
Esimerkiksi Satisfactoryssä et voi mitenkään muokata maata ja tuo erityisesti käy Valheimissa raskaaksi koneelle jos maata muokkaa tosi paljon.
Pitääkö tämä edelleen paikkaansa? Tuohonhan tuli jossain vaiheessa aika isot optimoinnit.
 
Tuli jokin optimointi, mutta jo olemassa olevaan tukikohtaan se piti manuaalisesti konsolilla ajaa. Toki pitkän aikaa nyt uusissa peleissä optimointi on heti mukana.

Itse en tosin ollut ikinä vakuuttunut että tuo maan muokkaaminen oli/on edes suurin syy huonoon fps. Joku pelimoottoreista tietävä Valheimia sillon tutki kun tästä niin paljon puhuttiin. Ei tainnut juuri lainkaan mainita maan muokkaamista, vaan ongelmat liittyivät pikemmin valaistukseen, partikkeleihin ja yleisesti rendröinnin epätehokkuuteen.

Menee kyllä omien kokemusten kanssa yhteen, kun maata muokattu varsin vähän ja heittämällä huonoin fps on tukikohdassa isossa huoneessa missä tulisijoja, valoja, heijastavia pintoja yms kauhea määrä.
 
Valheim on tehty tosiaan Unityllä, mutta Satisfactory käyttää Unreal Engineä. Lisäksi vaikka pelit ovat molemmat 3D, niin noissa on kuitenkin aika paljon eroa. Esimerkiksi Satisfactoryssä et voi mitenkään muokata maata ja tuo erityisesti käy Valheimissa raskaaksi koneelle jos maata muokkaa tosi paljon.

Joo, tiedän että Satisfactory käyttää UE. Oli lähinnä esimerkkinä tuollaisesta pelistä jossa voi (maanmuokkausta lukuunottamatta) hyvin paljon rakentaa, mutta joka siitä huolimatta näyttää hyvältä ja toimii sulavasti.

Valheimissa tolla heikommalla koneella fps oli tuota 30-40 jo heti pelin aloittaessa, kun mitään ei ollut rakennettu, puita ei edes ollut vielä kaadettu, eikä maata luonnollisesti muokattu. Eli niitä ei voi oikein ottaa syypäiksi.

Reilumpi vertailukohde olisi ehkä Unityllä tehty Green Hell tai Stranded Deep, jotka nekin kärsii todella runsaasti pelimoottorista ja optimoinnin puutteista. Green Hell tosin sentään toimi pääasiassa 60fps tuolla heikollakin koneella, mutta ei sekään toki enää kauhean nätti ollut kun alkoi kaikesta karsimaan. Unity ei tunnu olevan kauhean fiksu valinta tällaisiin avoimen maailman crafting peleihin. The Forest on vissiin myös Unityllä tehty, siitä ei ole kokemusta. Eikä tämä edes välttämättä ole pelimoottorista kiinni, ehkä sitä vaan ei ole osattu käyttää tehokkaasti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 493 985
Jäsenet
74 285
Uusin jäsen
ImPetriiZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom