Valheim - Survivalin uusi tuleminen? (Early Access)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Asiaton käytös - asiaton käytös, henkilökohtaisuudet
Onko tosiaan nykyään niin, että pelejä ei enää kukaan pelaa siinä vaiheessa kun peli on valmis?
Mielenkiintoinen ajatus. Että pelit pelattaisiin EAn yleistymisen myötä keskeneräisinä.
Ei todellakaan ole. Meinasin itse asiassa kommentoida ihan samaa asiaa ja samaa postausta heti ensimmäisessä viestissäni tässä ketjussa.. En sitten kuitenkaan viitsinyt ihan sen takia etten halua ohjata ketjua mihinkään negatiiviseen ja toisaalta jonkun toisen käyttäjän pelitottumukset eivät oikeasti vaikuta isossa kuvassa mihinkään.

Mutta kun sinä nyt aloitit kommetoimaan tuota postausta niin kai sen voi omankin mielipiteen kertoa ja vastata samalla sinun kysymykseesi omalta osaltani.

Et vissiin hirveästi ole pelistä lukenut jos luulet että ei ole optimoitu, tuskin tätä kukaan enää 2022 pelaa.
Meillä nyt porukalla takana joku 80 tuntia ja 8/10 lopettanut.
Täysin hintansa arvoinen peli ja helvetin hauskaa oli.
Oikeastihan tämä on siis aivan naurettava postaus. Itselleni tulee jopa kusipäinen kuva tästä käyttäjästä ihan vain tämän postauksen takia. Miten kehtaat sanoa että tuskin tätä enää kukaan pelaa 11 kuukauden kuluttua? Siis peli oli sinustakin aivan helvetin hauska ja täysin rahan arvoinen, mutta et pysty käsittämään miksi tätä kukaan pelaisi 11 kuukauden kuluttua tammikuussa 2022? On kyllä varsin mielenkiintoinen ja jollain tapaa oksettavan itsekeskeinen asenne sinulla. "Koska minä pelasin kavereideni kera tätä 80 tuntia heti Early Accessin julkaisussa niin miksi kukaan vitun idiootti tätä vielä ensi vuonna pelaisi?".

Niin, eihän Minecraftiakaan pelaa enää kukaan koska se julkaistiin yli 10 vuotta sitten? Eihän Rustiakaan pelaa enää yhtään kukaan? Tai sitten postauksesi oli ehkä kuitenkin aivan helvetin typerä ja itsekeskeinen. Sinä et pelaa tätä ehkä ensi vuonna, mutta älä sinä rupea kertomaan että tätä ei kukaan pelaa. Sinulla kun ei selvästi ole mitään hajua. Vituttaa @Eletrix :in kaltaiset käyttäjät helvetin typerine oletuksineen ja sen takia en tähän postaukseen alun perinkään vastannut.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Olihan tuo huvittava purkautuminen, mutta toisaalta, itse usein kyllä grindaan pelejä, jotka ovat early accesissa niin hitosti ja sitten jossain vaiheessa vaan palaa loppuun ja peli jää sivuun. Yritän Valheimin kohdalla tehdä toisin, pelata pienissä määrin mutta paljon ja pitää näin mielenkiintoa yllä, onneksi nuo tulevat päivityksetkin tuovat paljon lisää niin parhaassa tapauksessa jokaisen isomman päivityksen jälkeen voi aloittaa uuden saven, joka ei itseäni grindin ystävänä haittaa.

Esimerkiksi juurikin Rustissa n. 400h EAssa pelasin pieneen hetkeen ja peli oli pitkään tauolla, kunnes aloitin uusiksi kun poistui EAsta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Ei se mitään, nauru pidentää ikää ja on vain hyvä asia! ;)

Mutta tosiaan, ei nykyäänkään ei ole niin että valmiita pelejä ei pelattaisi. Tämä on tosiaan Early Access, harvinaisen valmiissa kunnossa oleva sellainen mutta tähänkin on tulossa vielä paljon paljon lisäsisältöä. Jos joku urpo siis meinaa että ei tätä peliä enää koskaan pelaa pelattuaan 80 tuntia kavereiden kanssa heti launchissa... Niin olkoon urpo ja tehkööt omat päätöksensä. Tälle pelille löytyy aivan varmasti oma pelaajakuntansa vielä vuosienkin päästä.

Esimerkiksi juurikin Rustissa n. 400h EAssa pelasin pieneen hetkeen ja peli oli pitkään tauolla, kunnes aloitin uusiksi kun poistui EAsta.
Mutta sinäkin aloitit uusiksi kun poistui EA? En siis vain ymmärrä miksi kukaan pitäisi oletusarvona sitä että jotain peliä ei enää ensi vuonna pelattaisi. Etenkin kun kyse on EA pelistä joka kehittyy vielä ensi vuoteen mennessä varmasti melkoisesti. Mielestäni oikeasti silkkaa trollaamista tai järjen tyhmyyttä tuollaiset kommentit.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Mutta sinäkin aloitit uusiksi kun poistui EA? En siis vain ymmärrä miksi kukaan pitäisi oletusarvona sitä että jotain peliä ei enää ensi vuonna pelattaisi. Etenkin kun kyse on EA pelistä joka kehittyy vielä ensi vuoteen mennessä varmasti melkoisesti. Mielestäni oikeasti silkkaa trollaamista tai järjen tyhmyyttä tuollaiset kommentit.
Jep, vaikka periaatteessa älyttömästi pohjarakenne ei muuttunut, mutta pieniä ja isoja fixejä siellä ja täällä. Joka on yksi asia, miksi tykkään pelata EA-pelejä on se, että näkee kehityksen ja muutokset sekä lisäykset, ja kun peli joskus poistuu EAsta niin tietää, mistä ns. lähdettiin ja mihin päädyttiin. Ja eihän toki EAsta poistuminen tarkoita, etteikö silti kehittyisi :)
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 235
Tämä EA-asia mietityttää, koska tämä peli kiinnostaa, mutta yritän itse malttaa aloittaa pelit vasta kun ne on valmiita. Itselläni ei ole tuttua pelikaveriporukkaa, niin peliseuraa pitää tällaiseen yrittää löytää toisaalta, esim täältä tekistä.
Niin siksi heräsi kiinnostus, että mahtaako niitä tekkiläisiä enää löytyä, kun aika moni tuntuu tarttuvan peleihin jo EAssa.

Mutta kuten tässä edellä on jo painokkaasti tullut ilmi, niin eiköhän niitä vielä löydy :kahvi:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Niin siksi heräsi kiinnostus, että mahtaako niitä tekkiläisiä enää löytyä, kun aika moni tuntuu tarttuvan peleihin jo EAssa.
Aivan varmasti. Aina löytyy niitä, joilla pelitunnit on 4 -numeroisia :D EAsta huolimatta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Ei todellakaan ole. Meinasin itse asiassa kommentoida ihan samaa asiaa ja samaa postausta heti ensimmäisessä viestissäni tässä ketjussa.. En sitten kuitenkaan viitsinyt ihan sen takia etten halua ohjata ketjua mihinkään negatiiviseen ja toisaalta jonkun toisen käyttäjän pelitottumukset eivät oikeasti vaikuta isossa kuvassa mihinkään.

Mutta kun sinä nyt aloitit kommetoimaan tuota postausta niin kai sen voi omankin mielipiteen kertoa ja vastata samalla sinun kysymykseesi omalta osaltani.



Oikeastihan tämä on siis aivan naurettava postaus. Itselleni tulee jopa kusipäinen kuva tästä käyttäjästä ihan vain tämän postauksen takia. Miten kehtaat sanoa että tuskin tätä enää kukaan pelaa 11 kuukauden kuluttua? Siis peli oli sinustakin aivan helvetin hauska ja täysin rahan arvoinen, mutta et pysty käsittämään miksi tätä kukaan pelaisi 11 kuukauden kuluttua tammikuussa 2022? On kyllä varsin mielenkiintoinen ja jollain tapaa oksettavan itsekeskeinen asenne sinulla. "Koska minä pelasin kavereideni kera tätä 80 tuntia heti Early Accessin julkaisussa niin miksi kukaan vitun idiootti tätä vielä ensi vuonna pelaisi?".

Niin, eihän Minecraftiakaan pelaa enää kukaan koska se julkaistiin yli 10 vuotta sitten? Eihän Rustiakaan pelaa enää yhtään kukaan? Tai sitten postauksesi oli ehkä kuitenkin aivan helvetin typerä ja itsekeskeinen. Sinä et pelaa tätä ehkä ensi vuonna, mutta älä sinä rupea kertomaan että tätä ei kukaan pelaa. Sinulla kun ei selvästi ole mitään hajua. Vituttaa @Eletrix :in kaltaiset käyttäjät helvetin typerine oletuksineen ja sen takia en tähän postaukseen alun perinkään vastannut.
En tiedä kuka muroihisi on kussut tai mikä puristaa pantaa mutta toivottavasti asiat selviää.
Vastasin tuolla komentilla viestiin jossa arveltiin että koska peli on EA niin se on surkeasti optimoitu, mikä ei pidä paikkaansa koska peli on paremmassa kunnossa kuin 99% isoista julkaisuista nykyään.
Huomaa myös sana "tuskin" joka on viestissä ihan vain aikaisempien EA kokemusten perusteella. Rusti ja minecraft ovat onnistuneita EA pelejä jolle löytyy edelleen hyvin pelaajia, mutta siinä sivussa on ollut 1000 muuta joiden kehittäminen ja hype on loppunut hyvin nopeasti alku kiiman jälkeen.

100% voin tätä peliä muille suositella ja turha odottaa mitään virallista julkaisua, koska peli on hyvässä kunnossa jo nyt ja tekemistä riittää.
Nyt vain peukkuja pystyyn että pojat jatkavat tämän parissa ja päivityksiä tulee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 097
Toivottavasti palkkaavat jonkun tiimiin joka osaisi tehdä 3d-modeleita. Ihan helvetin säälittäviä räpellyksiä 90% pelin asseteista! Ei se pelinautintoa hidasta mutta hirnahdin niin pahasti "Bonemass" pomolle että niskat meinasi mennä nurin. Ei helvetti tuommoista laatua tehtiin 80-90 luvun taitteessa koulun uudessa ATK luokassa. :D

Silti hauskaa on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Huomaa myös sana "tuskin" joka on viestissä ihan vain aikaisempien EA kokemusten perusteella. Rusti ja minecraft ovat onnistuneita EA pelejä jolle löytyy edelleen hyvin pelaajia, mutta siinä sivussa on ollut 1000 muuta joiden kehittäminen ja hype on loppunut hyvin nopeasti alku kiiman jälkeen.
Jep ja minä ymmärrän sinun koko kommenttisi mutta en ymmärrä tuota sinun lopputulemaa. Sinä edelleen sanot tästä pelistä että tämä oli helvetin hauska ja olet pelannut lähes 100 tuntia, mutta et silti ymmärrä miksi tätä kukaan pelaisi ensi vuonna? Ihan oikeastikko? En tiedä oletko siinä vaiheessa vain typerä vai helvetin itsekeskeinen.

Voin antaa vinkkiä sillä että tätä peliä on nyt myyty yli 3 miljoonaa kappaletta alle kolmessa viikossa. Se on aivan yksi ja sama mikäs SINUN mielipiteesi tästä on, mutta tätä peliä tullaaan aivan varmasti pelaamaan vielä ensi vuonnakin. Siitä pitää huolen yli 3 miljoonaa tämän ostanutta pelaajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Jep ja minä ymmärrän sinun koko kommenttisi mutta en ymmärrä tuota sinun lopputulemaa. Sinä edelleen sanot tästä pelistä että tämä oli helvetin hauska ja olet pelannut lähes 100 tuntia, mutta et silti ymmärrä miksi tätä kukaan pelaisi ensi vuonna? Ihan oikeastikko? En tiedä oletko siinä vaiheessa vain typerä vai helvetin itsekeskeinen.

Voin antaa vinkkiä sillä että tätä peliä on nyt myyty yli 3 miljoonaa kappaletta alle kolmessa viikossa. Se on aivan yksi ja sama mikäs SINUN mielipiteesi tästä on, mutta tätä peliä tullaaan aivan varmasti pelaamaan vielä ensi vuonnakin. Siitä pitää huolen yli 3 miljoonaa tämän ostanutta pelaajaa.
Ei se ole mikään mielipide vaan ihan puhdas veikkaus ja vielä sellainen että toivon veikkaukseni olevan väärä, en nyt ymmärrä että miten se menee sinulla noin pahasti ihon alle.
Se nyt vain on fakta että jos eivät oikeasti saa peliin lisää sisältöä niin harva noista 3 miljoonasta enää vuoden jälkeen tätä pelaa. (Toivon syvästi että lisäsisältöä tulee)
Itse olen erittäin tyytyväinen tähän 16€ sijoitukseen jolla sain loistavan pelikokemuksen ja enemmän pelattavaa kuin monesta ison firman pelistä yhteensä.
Ei vain itselläni ole tuon 80 tunnin jälkeen tällä hetkellä mitään syytä enää logata peliin sisään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 209
Tässä pelissä on siinä mielessä ehkä helppokin myöhemmin, joko sitten vasta julkaisussa, jatkaa samalla hahmolla korkeilla skilleillä uudessa maailmassa, niin helpottaa mukavasti sitä alkupäätä, että pääsee sitten uuteen sisältöön käsiksi. Hahmoon itse ei käsittääkseni ole aikomusta lisätä mitään, vaikka voihan kaikki muuttua vielä matkan varrella, mutta mitään suunnitelmia ei tuosta ole ollut.

Toivottavasti palkkaavat jonkun tiimiin joka osaisi tehdä 3d-modeleita. Ihan helvetin säälittäviä räpellyksiä 90% pelin asseteista! Ei se pelinautintoa hidasta mutta hirnahdin niin pahasti "Bonemass" pomolle että niskat meinasi mennä nurin. Ei helvetti tuommoista laatua tehtiin 80-90 luvun taitteessa koulun uudessa ATK luokassa. :D

Silti hauskaa on.
Siis tuo graafinen ulkoasu on ihan tietoinen valinta developereilta, eikä siihen käsittääkseni ole tulossa mitään muutosta, sillä haetaan vähän retro tyyliä peliin. Itseä ei ainakaan ole haitannut yhtään...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 097
Siis tuo graafinen ulkoasu on ihan tietoinen valinta developereilta, eikä siihen käsittääkseni ole tulossa mitään muutosta, sillä haetaan vähän retro tyyliä peliin. Itseä ei ainakaan ole haitannut yhtään...
En siis valittanut ns. artstylestä. Päin persettä tehdyt modelit yms vain naurattaa. Artstyle saa ollakkin tuollainen retro mutta tarviiko niitä päin persettä tahalleen tehdä... Tuskin tarkoituksella esim hahmot kävelee niin kuin paskat olisi housussa. Joku muu kuin naapurin Mikko riggaamaan kunnon modelit niin avot. :D
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Itsellä suurin toive nyt olisi julkisia servui, mut toisaalta kun 10 pelaajaa toistaiseksi vielä maksimi nii ei kovin järkevä. Vaikka joku Io-Tech servu tms. ois kyllä hauska :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
No niin, vihdoinkin sain tuon toisen baseni siihen kuntoon että olen siihen ihan tyytyväinen ja pian voidaan sitten lähteä sitä tokaa bossia etsimään tuolta jostain merten takaa. Tästä basesta nyt puuttuu toki vielä esimerkiksi hunaja- ja possufarmit ihan siitä syystä että ne on siellä alkuperäisessä basessani jonne on kuitenkin teleportti olemassa. Jos siis tarvitsen hunajaa tai lihaa/remeleitä niin haen sieltä toistaiseksi. Toki tämä uusikin base laajentuu pikkuhiljaa ja varmasti ainakin hunajatuotantoa tulee olemaan täälläkin joskus myöhemmin. Tässä nyt muutama screenshotti tästä päivitetystä basesta kuten lupasin;






Ja sitten vielä pari screenshottia etenkin niille jotka eivät tätä peliä ole vielä itse pelanneet.. Yritän näillä vähän havainnollistaa sitä että kuinka helvetin iso tämä maailma oikeasti oikein on. Minulla on nyt pelikellossa reilu 25 tuntia ja tässä on alue jolla olen seikkaillut tuona aikana, eli siis koko tähän asti pelattu 25 tuntia on kulutettu tällä alueella;



Ja tässä puolestaan sitten koko kartta;



EDIT: Muokattu kuvien linkit toimiviksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 209
Kannattaa se muuri rakentaa aina basen ympärille, koska jos sattuu ns. "Raid" event tulemaan, niin helpompi puolustautua, eikä myöhemmin esim. Trolli tule kolkuttelee seiniä pienellä halolla ;)
Koska aina ku tapat bossin, niin myöskin tuon eventin mobit "päivittyy" ja vaikenee...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Toi on kyl jees (vaikkaki pieni juttu), että nuotiota ei voi vaan dumpata basen sisään ilman savupiippua tms. (kröhöm, RUST), ekaan baseen vaan dumppasin sen just maapalalle ja hyvä, ettei tullu savukuolema alta aikayksikön. Joutuu aina vähä suunnitella lisää basea, varsinkin jos haluaa, että sateellaki se on päällä :D
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Kannattaa se muuri rakentaa aina basen ympärille, koska jos sattuu ns. "Raid" event tulemaan, niin helpompi puolustautua, eikä myöhemmin esim. Trolli tule kolkuttelee seiniä pienellä halolla ;)
Koska aina ku tapat bossin, niin myöskin tuon eventin mobit "päivittyy" ja vaikenee...
Joo, noita "forest is moving" eventtejä on tullutkin laskujeni mukaan ainakin kolme kappaletta jo yhteensä tämän tai edellisen basen luona ollessa. Tähän asti ne vain ovat olleet sinänsä aika helppoja selvitä, kun ovat koostuneet käytännössä Greydwarffeista + ehkä brute ja healer. Olen siis yksinkertaisesti juossut tönöstäni ulos ja mahdollisimman kauas sellaisen tapahtuessa, houkutellut ne vihut mukaani ja tappanut ne sitten ihan meleellä/jouskarilla siellä.

Mutta jos kerran nuo raiditkin pahenevat sitä mukaa montako bossia on tapettu, niin ehkä tosiaan pitää vielä hieman puolustuksia rakennella ennen kuin lähden edes yrittämään sitä kakkosbossia... ;)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 583
Toi on kyl jees (vaikkaki pieni juttu), että nuotiota ei voi vaan dumpata basen sisään ilman savupiippua tms. (kröhöm, RUST), ekaan baseen vaan dumppasin sen just maapalalle ja hyvä, ettei tullu savukuolema alta aikayksikön. Joutuu aina vähä suunnitella lisää basea, varsinkin jos haluaa, että sateellaki se on päällä :D
Basen voi myös rakentaa 2m palkeilla perustukset, lattia päälle ja heittää nuotion lattian alle. Rappuset vain sitten ovelle. Tuo hyvä keino jos haluaa umpinaisen katon ilman savupiippua. Toki tuolla saa vain lämmön eli ruokaa ei tehdä mökin sisällä. Itse rakennan outpostit näin mihin mennään vain nukkumaan :)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Basen voi myös rakentaa 2m palkeilla perustukset, lattia päälle ja heittää nuotion lattian alle. Rappuset vain sitten ovelle. Tuo hyvä keino jos haluaa umpinaisen katon ilman savupiippua. Toki tuolla saa vain lämmön eli ruokaa ei tehdä mökin sisällä. Itse rakennan outpostit näin mihin mennään vain nukkumaan :)
Joo ja ainahan voi toki dumpata toisen nuotion vaikka pihalle, missä sitten kokkaa ruuat (ei niissä kuitenkaan niin kauaa mene kokata), mut onha se aina mukavampi vaikka öisin kokkailla :D
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 583
Joo ja ainahan voi toki dumpata toisen nuotion vaikka pihalle, missä sitten kokkaa ruuat (ei niissä kuitenkaan niin kauaa mene kokata), mut onha se aina mukavampi vaikka öisin kokkailla :D
Jep, itse tehnyt pihalle vain katoksen workbenchille ja nuotiolle. Sitten kun löytyy main base paikka niin katsotaan jos panostettaisi isoihin rakennuksiin keittiöllä. Reddistä kun selaa noita rakennelmia niin kyllä on upeita. Itsellä vasta hökkeli tasolla.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Jep, itse tehnyt pihalle vain katoksen workbenchille ja nuotiolle. Sitten kun löytyy main base paikka niin katsotaan jos panostettaisi isoihin rakennuksiin keittiöllä. Reddistä kun selaa noita rakennelmia niin kyllä on upeita. Itsellä vasta hökkeli tasolla.
Jep, mullaki aina eka base yleensä niissä valmiiksi olevissa kolmiokämpis, hyvin mahtuu sänky ja työpöytä sisään ja nuotio ulkopuolelle :D Mut ei ne kovin turvallisia toki ole.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Toi on kyl jees (vaikkaki pieni juttu), että nuotiota ei voi vaan dumpata basen sisään ilman savupiippua tms. (kröhöm, RUST), ekaan baseen vaan dumppasin sen just maapalalle ja hyvä, ettei tullu savukuolema alta aikayksikön. Joutuu aina vähä suunnitella lisää basea, varsinkin jos haluaa, että sateellaki se on päällä :D
No onhan tuolla katossa savunpoisto?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
No onhan tuolla katossa savunpoisto?
On tuolla juu, mä mietin vaa omalla kohalla :D
Jees minulla on tosiaan savunpoisto kyllä huolehdittuna, ilmeiasesti minun kuvistani kyse kuitenkin näissä kommenteissa. Tuosta korotetusta kattokohdasta karkaa suurin osa savusta ja osa vapautuu myös noista rakennuksen päädyissä olevista "X" merkeistä katonrajassa. En ole testannut että vetäisikö pelkästään tuo korotettu kattopala tarpeeksi jos talon päädyissä olisikin kiinteämpi seinä, mutta ainakaan savua ei jää sisälle tällä setupilla ja sehän on se pääasia.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Jees minulla on tosiaan savunpoisto kyllä huolehdittuna, ilmeiasesti minun kuvistani kyse kuitenkin näissä kommenteissa. Tuosta korotetusta kattokohdasta karkaa suurin osa savusta ja osa vapautuu myös noista rakennuksen päädyissä olevista "X" merkeistä katonrajassa. En ole testannut että vetäisikö pelkästään tuo korotettu kattopala tarpeeksi jos talon päädyissä olisikin kiinteämpi seinä, mutta ainakaan savua ei jää sisälle tällä setupilla ja sehän on se pääasia.
Ei itseasiassa, noita kuvia katsellessani vaan mietin omia baseja, joissa savunpoistot toteutettu paljon huonommin :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Kannattaa se muuri rakentaa aina basen ympärille, koska jos sattuu ns. "Raid" event tulemaan, niin helpompi puolustautua, eikä myöhemmin esim. Trolli tule kolkuttelee seiniä pienellä halolla ;)
Koska aina ku tapat bossin, niin myöskin tuon eventin mobit "päivittyy" ja vaikenee...
Nyt on itselle tullut kolmea eri raidia. V-mäisin on se trolli raidi, koska ne voivat vetää basen helposti matalaksi. Lyhyen ajan siään tuli kome trolli raidia pariin eri baseen ja tietysti aina niin, että on juuri joku puuhastelu menossa ja ei ole juurikaan valmistautunut (nuolet, ruoka, yms loppu). Pää baseen tuli kolme trollia ja paaluaita on ihan pahvia. Menivät siitä läpi heittämällä ja tappoivat 6 kesytettyä sutta. Siinä meni useamman tunnin kesyttelyt hukkaan. Tästä viisastuneena kivivallit koko basen ympärille. Trolli sinänsä on helppo kiteä, mutta ne maastoa ja rakennuksia hajottava ominaisuudet ovat aika kovat. Suolle kun tuon trollin johdattaa, niin se tappaa kaikki sieltä, koska AI juoksee vain päälle eikä osaa kitettää.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Nyt on itselle tullut kolmea eri raidia. V-mäisin on se trolli raidi, koska ne voivat vetää basen helposti matalaksi. Lyhyen ajan siään tuli kome trolli raidia pariin eri baseen ja tietysti aina niin, että on juuri joku puuhastelu menossa ja ei ole juurikaan valmistautunut (nuolet, ruoka, yms loppu). Pää baseen tuli kolme trollia ja paaluaita on ihan pahvia. Menivät siitä läpi heittämällä ja tappoivat 6 kesytettyä sutta. Siinä meni useamman tunnin kesyttelyt hukkaan. Tästä viisastuneena kivivallit koko basen ympärille. Trolli sinänsä on helppo kiteä, mutta ne maastoa ja rakennuksia hajottava ominaisuudet ovat aika kovat. Suolle kun tuon trollin johdattaa, niin se tappaa kaikki sieltä, koska AI juoksee vain päälle eikä osaa kitettää.
Joo, trolli itsessään on helppo, mutta jos kerkeää lyömään parikin kertaa, niin aika varmasti jotain ainakin tuhoutuu..

Pystyykö jotenkin "ennustamaan", koska esimerkiksi trollit tulevat ekan kerran vai onko se ihan RNGn varassa ja esim. heti seuraavana yönä bossin tapon jälkeen?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 391
Olen kaatanut vasta kaksi ekaa bossia ja trolleja tulee randomisti baseen. Ehkä linkin takana selitetty "jos tapat trollin, ne saattavat tulla baseen kostamaa" pitää paikkansa ainakin osittain.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
547
Kukaan kuokkinut vallihautaa tuon basen ympärille?
Itse vetelin tuolla sarvikuokalla vallihaudan tuon basen ympärille, tarpeeksi syvään kun kuokkii niin tulee vesi vastaan.
Miten lienee auttaa noihin raideihin? :hmm:
 

scowl

Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
612
Kukaan kuokkinut vallihautaa tuon basen ympärille?
Itse vetelin tuolla sarvikuokalla vallihaudan tuon basen ympärille, tarpeeksi syvään kun kuokkii niin tulee vesi vastaan.
Miten lienee auttaa noihin raideihin? :hmm:
Ajatus kävi eilen mielessä, mutta en ehtinyt toteuttaa. Hemmetin oikean elämän työt haittaa viikinkielämää...
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
108
Dedicated serveri tuli myös hankittua G-portalista, jos siis peliseuraa kaipaa tai muutenvaan seikkailua "asutussa" maailmassa niin slotteja tuolla olisi vielä kiitettävästi vapaana. Kaunis ajatushan olisi että jokainen saisi omia maamerkkejään rakennella ja niitä sitten tulisi pelissä muillekin vastaan, kunhan ne myös jätettäisiin rikkomatta ja ryöväämättä. Jonkinmoista kypsyyttä siis liittyjiltä kuitenkin vaaditaan, vaikka muuten sääntöjä ei olisikaan.
Minkäslaiset kokemukset tuosta G-portalista? Onko tullut vastaan mitään ongelmia? Pitäisi 4+ kaverin kanssa hommata joku servu kun tuo oman dedicated servun pyörittely "on demand" on hieman nihkeää.
Myös jos muilla on vinkkejä hyviin vaihtoehtoihin niin antaa tulla :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Minkäslaiset kokemukset tuosta G-portalista? Onko tullut vastaan mitään ongelmia? Pitäisi 4 kaverin kanssa hommata joku servu kun tuo oman dedicated servun pyörittely "on demand" on hieman nihkeää.
Myös jos muilla on vinkkejä hyviin vaihtoehtoihin niin antaa tulla :)
Reilun viikon nyt 6 pelaajan kanssa pelailtu G-portalin dedi servulla eikä mitään ongelmia ole ilmennyt ainakaan vielä.

Edit: Meidän admin itseasiassa tais konffata ton G-portalin servun boottamaan päivittäin aamuyöstä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.06.2019
Viestejä
4
Kaksi kertaa joutunut buuttaamaan servun; yleensä yhdistettävissä siihen että tavaraa älyttömät määrät maassa ja jonkinlainen desync clientin sekä servun yhteydessä. Tämäkin siis tavallaan itse pelistä johtuvaa, serverin kanssa ei ole ollut kyllä muuten minkäänlaista ongelmaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 209
Kukaan kuokkinut vallihautaa tuon basen ympärille?
Itse vetelin tuolla sarvikuokalla vallihaudan tuon basen ympärille, tarpeeksi syvään kun kuokkii niin tulee vesi vastaan.
Miten lienee auttaa noihin raideihin? :hmm:
Vallihauta toimii, koska pahisten AI ei ole se kaikkein älykkäin, toinen vaihtoehto on sitten kuokalla nostaa maa ylös ja luoda keinotekoinen muuri. Itse en ole viitsinyt tuohon alkaa, ku laajentanut tukikohtaa aina välillä, niin joutus sit kauheena täyttää/kaivaa uudestaan ja tykkään tuosta Raidien tuomasta haasteesta. Kehittäjien pitäisi ainakin Trollille laittaa se, että jos se monttuun joutuu, niin silloin se voisi tuhota myöskin maastoa kovemmin esimerkiksi.
Jos vielä enemmän haluat kikkailla, niin laita sinne vallihautaan campifre pitkin matkaa ja poloset todennäköisesti polttaa ittensä hengiltä loppujen lopuksi. :D

Näyttäisi siltä, että Rested bonus kannattaa aina pitää päällä jo pelkästään stamina regen (+100%) takia, mutta se näyttää antavan myöskin melkoiset XP bonukset skillien kasvatukseen, lainaus Reddit postista:
While the rested buff is active, you gain more experience. The bonus amount appears directly tied to the comfort level (10% per level of comfort)- This is in line with my tests that demonstrated a 50% bonus when I was at comfort 5. I have not run individual tests for the comfort levels yet.

Lisäksi Comfort tasolla näyttäisi olevan suora vaikutus määrään ainakin alustavien testien mukaan. Eli kannattaa niitä koristeita laitella sinne taloon ;)

Näköjään on tullu First Person View modikin, jos joku sellaista kaipaa:

Tämä modi houkuttelee kyllä jo pikkasen, eli napilla saa automaattisesti siirrettyä identtiset tavarat inventaariosta avattuun laatikkoon taikka sitten lähellä oleviin arkkuihin.

Isoin ongelma modien kanssa on, ku tulee päivitys ja sit joutuu olee ilman niitä ennenkuin päivittyvät (jos koskaan) ja ketuttaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
56
Minkäslaiset kokemukset tuosta G-portalista? Onko tullut vastaan mitään ongelmia? Pitäisi 4+ kaverin kanssa hommata joku servu kun tuo oman dedicated servun pyörittely "on demand" on hieman nihkeää.
Myös jos muilla on vinkkejä hyviin vaihtoehtoihin niin antaa tulla
Itsellä on Logicserversiltä, ei niin mitään pahaa sanottavaa, 5-6 hlö ollessa paikalla pyörii mallikkaasti, ja hintakin on ihan kohtuullinen.

Tuli todettua että oren raahaaminen Dark Forestista kävi työlääksi, niin rakennettiin etämajoitus missä nuo voi painaa suoraan harkoiksi ja liikutella haluttuun paikkaan. Loppuviimeisellä tämänkin sipistely eteni siihen malliin ettei kukaan ole tainnut käydä ns. Pääkylässä viimeiseen vuorokauteen :D

20210223035920_1.jpg

20210223043411_1.jpg
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
EDIT: Tuli vielä mieleen sen verran että vaikka sinne baseen ei kukaan muutakkaan asumaan kanssasi, niin et välttämättä halua ihan pienintä puulaatikkoasumusta siinä vaiheessa kun forest is moving event tulee ja huomaat trollin kömpivän black forestista baseasi kohti tukki kädessä...
Kannattaa se muuri rakentaa aina basen ympärille, koska jos sattuu ns. "Raid" event tulemaan, niin helpompi puolustautua, eikä myöhemmin esim. Trolli tule kolkuttelee seiniä pienellä halolla ;)
Koska aina ku tapat bossin, niin myöskin tuon eventin mobit "päivittyy" ja vaikenee...
Tylsä ratkaisu on kaivaa hakulla vallihauta basen ympärille :vihellys:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tylsä ratkaisu on kaivaa hakulla vallihauta basen ympärille :vihellys:
Kuinkas syvä ja leveä sen pitää olla, ei sillä että pelottaisi mutta jos sillä saa estettyä muurin turhan hajoamisen niin kivahan se olisi.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 209
Kuinkas syvä ja leveä sen pitää olla, ei sillä että pelottaisi mutta jos sillä saa estettyä muurin turhan hajoamisen niin kivahan se olisi.
Eipä niitä Trolleja tule noissa Raideissa ennenkuin toisen bossin tapat ja silloin saat myöskin kiven rakennusmateriaaliksi, jotka muurit sitten kestääkin ihan eri tavalla.
Tietenkin, jos käy hyvä "tuuri", että ku bossin tapon jälkeen palaat tukikohtaan ja tuleekin Raid, voisi siitä vallihaudasta olla hyötyäkin. :D

Kannattaa muistaa, että vaikka se Trolli tuhoaakin jotain, niin saat kaiken materiaalin takaisin siinäkin tapauksessa (ainakin itse olen saanut parissa tapauksessa, ku joku tuhonnut outpostin grillauspaikat jne...), eikä tavarat maasta hetkessä katoa, vaivaa tottakai siitä tulee.

Syvyydestä en tiedä tarkemmin, mutta ihan sama kaivaa ensin ihan bedrock asti, koska kun siitä jatkat kaivamista eteenpäin, niin kaikki ylhäältä aina ns. "katoaa" samalla. Eli luolia ei tässä pysty kaivamaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Eipä niitä Trolleja tule noissa Raideissa ennenkuin toisen bossin tapat ja silloin saat myöskin kiven rakennusmateriaaliksi, jotka muurit sitten kestääkin ihan eri tavalla.
Tietenkin, jos käy hyvä "tuuri", että ku bossin tapon jälkeen palaat tukikohtaan ja tuleekin Raid, voisi siitä vallihaudasta olla hyötyäkin. :D

Kannattaa muistaa, että vaikka se Trolli tuhoaakin jotain, niin saat kaiken materiaalin takaisin siinäkin tapauksessa, eikä tavarat maasta hetkessä katoa, vaivaa tottakai siitä tulee.

Syvyydestä en tiedä tarkemmin, mutta ihan sama kaivaa ensin ihan bedrock asti, koska kun siitä jatkat kaivamista eteenpäin, niin kaikki ylhäältä aina ns. "katoaa" samalla. Eli luolia ei tässä pysty kaivamaan.
Lähinnä se vaivahan se siinä mikä ei innosta. Mökki on tällä hetkellä niemen kärjessä minkä kapein kohta on muutaman workbench:n levyinen niin ainakaan siinä mielessä ei olisi hirvesti kaivettavaa.

Pari raidia tullut, mutta kun olen vasta ensimmäisen boss:n tappanut niin muuri kestää helposti samalla kun voi rauhassa sniputella vihut pois.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Kuinkas syvä ja leveä sen pitää olla, ei sillä että pelottaisi mutta jos sillä saa estettyä muurin turhan hajoamisen niin kivahan se olisi.
Ite oon tehny n. pari "ruutua" leveän ja jonku 1,5-2x hahmon korkusen. Ei ainakaa vielä oo mitkää vihut päässy ylös sieltä. Itelle kannattaa rakentaa tikapuut, tai lattiatasot mitä pitkin hyppiä, pariin kohtaan ni pääset nopsaan ylös jos tipahat.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
197
Kaveriporukalla pelattu omalla servukoneella (500/300mbit kuitu, 10900K prossu) hostatulla dedi servulla, joku 40h pelattuna. Tässä nettikoodi on ilmeisesti jonkilainen p2p toteutus ja yksikin 4G mokkulamies tekee pelaamisen kaikille lagiseksi, vie koko dediservun idean, miten iso asia olisi sitten tuo pelintekijöillä tehdä niin että lagi olisi hek koht... Pari bugia huomattuna, mm. kun tekee pöllikasan 50 woodista, sen purkaessa joskus käteen jää vain 1 wood.. Ja portalin tagin muuttaminen joskus lagaa ja päätyy väärään määränpäähän jos portalista menee heti tagin muuttamisen jälkeen ja voi joskus venyttää pelihetkä turhaan.. Muuten oikein hauskaa moninpeliä, suurinosa töissäkäyviä niin voi käydä tekemässä pientä hommaa yksin servulla ja iltaisella sitten porukalla tutkimaan uutta.
Onneksi ei itseään spoilannut ja kaikkien "value" sisältävien tavaroiden säästäminen palkitsi kun löysi merchantin ja sai hevosen voimat antavan vyön :rofl:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 209
Kaveriporukalla pelattu omalla servukoneella (500/300mbit kuitu, 10900K prossu) hostatulla dedi servulla, joku 40h pelattuna. Tässä nettikoodi on ilmeisesti jonkilainen p2p toteutus ja yksikin 4G mokkulamies tekee pelaamisen kaikille lagiseksi, vie koko dediservun idean, miten iso asia olisi sitten tuo pelintekijöillä tehdä niin että lagi olisi hek koht... Pari bugia huomattuna, mm. kun tekee pöllikasan 50 woodista, sen purkaessa joskus käteen jää vain 1 wood.. Ja portalin tagin muuttaminen joskus lagaa ja päätyy väärään määränpäähän jos portalista menee heti tagin muuttamisen jälkeen ja voi joskus venyttää pelihetkä turhaan.. Muuten oikein hauskaa moninpeliä, suurinosa töissäkäyviä niin voi käydä tekemässä pientä hommaa yksin servulla ja iltaisella sitten porukalla tutkimaan uutta.
Onneksi ei itseään spoilannut ja kaikkien "value" sisältävien tavaroiden säästäminen palkitsi kun löysi merchantin ja sai hevosen voimat antavan vyön :rofl:
Jonkinsyyn takia pölkkykasat myöskin hajoaa vesisateessa, eli ne pitäisi korjata ennen purkua ja kuulemma etenkin moninpelissä bugittaa enempi, soolona ei ongelmia, joku sync ongelma siinäkin. Sitten jotkut on tehnyt makroja, joka rämpyttää esim. E kirjainta hetkessä miljuuna kertaa, että täyttää vaikka Kiln nopsaan puulla, niin servolla se saattaa mennä yli rajojen numerot ja aiheuttaa korruptointia, eli pahimmassa tapauksessa tuhoaa koko maailman, soolona taas ei mitään ongelmia tuon kanssa.

Itsellä on kaikilla portaaleilla omat sisään/ulos tulot, en jaksa vaihdella nimeä, niin en ole tuollaista huomannut. Liekkö myöskin lagaus johtunee moninpelistä?

Serveri puolella taitaakin olla eniten ongelmia, ku eivät varmaan hirveästi ole siihen vielä panostaneet. Saas nähdä milloin tulee uutta päivitystä...
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Jonkinsyyn takia pölkkykasat myöskin hajoaa vesisateessa, eli ne pitäisi korjata ennen purkua ja kuulemma etenkin moninpelissä bugittaa enempi, soolona ei ongelmia, joku sync ongelma siinäkin. Sitten jotkut on tehnyt makroja, joka rämpyttää esim. E kirjainta hetkessä miljuuna kertaa, että täyttää vaikka Kiln nopsaan puulla, niin servolla se saattaa mennä yli rajojen numerot ja aiheuttaa korruptointia, eli pahimmassa tapauksessa tuhoaa koko maailman, soolona taas ei mitään ongelmia tuon kanssa.

Itsellä on kaikilla portaaleilla omat sisään/ulos tulot, en jaksa vaihdella nimeä, niin en ole tuollaista huomannut. Liekkö myöskin lagaus johtunee moninpelistä?

Serveri puolella taitaakin olla eniten ongelmia, ku eivät varmaan hirveästi ole siihen vielä panostaneet. Saas nähdä milloin tulee uutta päivitystä...
Sadehan ei hajota kuin 50% asti?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 209
Sadehan ei hajota kuin 50% asti?
Nojuu, tuo hajoaa on väärä sana, ku voisi luulla että hajoaa lopullisesti, eli kaikki perus puu rakenteet/vehkeet ilman kattoa tippuu 50% kuntoon, muttei hajoa lopullisesti. Poikkeuksena aidat, mutta porttien päälle pitää muistaa katto laittaa.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
704
Kaveriporukalla pelattu omalla servukoneella (500/300mbit kuitu, 10900K prossu) hostatulla dedi servulla, joku 40h pelattuna. Tässä nettikoodi on ilmeisesti jonkilainen p2p toteutus ja yksikin 4G mokkulamies tekee pelaamisen kaikille lagiseksi, vie koko dediservun idean, miten iso asia olisi sitten tuo pelintekijöillä tehdä niin että lagi olisi hek koht... Pari bugia huomattuna, mm. kun tekee pöllikasan 50 woodista, sen purkaessa joskus käteen jää vain 1 wood.. Ja portalin tagin muuttaminen joskus lagaa ja päätyy väärään määränpäähän jos portalista menee heti tagin muuttamisen jälkeen ja voi joskus venyttää pelihetkä turhaan.. Muuten oikein hauskaa moninpeliä, suurinosa töissäkäyviä niin voi käydä tekemässä pientä hommaa yksin servulla ja iltaisella sitten porukalla tutkimaan uutta.
Onneksi ei itseään spoilannut ja kaikkien "value" sisältävien tavaroiden säästäminen palkitsi kun löysi merchantin ja sai hevosen voimat antavan vyön :rofl:
Meidän kaveriporukan piti ostaa ulkoinen servun pyörittäjä, että loppu se järkyttävä warppailu ja lagiminen. :cigarbeye: Boss-tappelussa kaikki tähtäilivät ja ampuivat aivan eri suuntiin, mutta osuivat kuitenkin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 209
Meidän kaveriporukan piti ostaa ulkoinen servun pyörittäjä, että loppu se järkyttävä warppailu ja lagiminen. :cigarbeye: Boss-tappelussa kaikki tähtäilivät ja ampuivat aivan eri suuntiin, mutta osuivat kuitenkin.
Käsittääkseni ongelma myöskin dedicated servereillä on se, että jos jollakin on huono yhteys, niin serveri odottaa siltä tietoa, ennenkuin sitten kertoo kaikille tilanteen, eli sync menee persiilleen kaikille, jos mukana sattuu olemaan heikolla yhteydellä oleva.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 395
Viestejä
4 193 989
Jäsenet
70 726
Uusin jäsen
kyosti.laitinen@etp.inet.

Hinta.fi

Ylös Bottom