Valheim - Survivalin uusi tuleminen? (Early Access)

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Olisikohan joku testannut Valheimia vähän lower-end koneilla? Vai kannattaako jäädä odottelemaan optimointipäivityksiä tai omien laitteistojen päivitystä?

Pelikaverin kone on i5-8300h + GTX 1050 Ti. Tasainen 60fps olisi aina toivomus, ja se ettei Full HD -resoluutiosta joudu tiputtamaan. Low-asetukset nyt ei haitanne mitään, mutta joutuukohan resoluutiota jo laskemaan? Steamin sivuthan nyt antavat low- ja recommended-seteiksi todella alhaiset, mutta mitä olen vähän yrittänyt katsella, niin ilmeisesti eivät ehkä ihan vastaa todellisuutta. ...ja eihän minullakaan ole allekirjoitusta parempaa konetta, jolla nyt minulla on samat vaatimukset, eli lukotettu 60fps full hd saisi toimia.
No täällä. Läppäri, r7 3750H & GTX1660ti -kombolla semmosta 75fps kaikki loweilla ja 60-70fps mediumeilla. Optimointiaha tää peli vielä huutaa, mut kohtalaisesti pyörii silti (käyttäen noita JP:n vinkkejä ylempää)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Onkos kellään tähän mitään servua mikä olis 24/7, esim Io-Techin servu tms. olen aika "lone wolf" -pelaaja, mut oisha se ainaki hauska esim. höpötellä jonkun kanssa edes chatin välityksellä silloin tällöin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
Update ulkona:
Koodi:
0.145.6
* Disable google analytics
* Updated Unity engine
* Forest crypt fixes
* Credits updated
* Save system returned to old-new
* Pickables sync fix (stones,carrots etc)
* Dedicated server CPU usage fix (Framerate limiter)
* Hearth smoke building fix
* Save system tweaks
* Console "save" function can be used remotely if player is added to admin list
* Autosave every 20min (instead of 30min)
* Manual join IP function (dedicated servers only)
* Extra tombstone checks ( to prevent them from disappearing )
* Better broken world handling ( crash/exit instead of loading an empty world )
* Localization fixes
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 442
Nämä fixit kannattaa tehdä jos alhainen fps

Meidän base on jo niin iso nii se tankkaa fps aika huolella. Tuolla fixillä sain pysymään 60fps minimeissä.
Muualla ei ongelmaa, 100-150 tienoilla pyörii 1440p/Max grafiikoilla. 8600k ja 2080 super.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Olisikohan joku testannut Valheimia vähän lower-end koneilla? Vai kannattaako jäädä odottelemaan optimointipäivityksiä tai omien laitteistojen päivitystä?

Pelikaverin kone on i5-8300h + GTX 1050 Ti. Tasainen 60fps olisi aina toivomus, ja se ettei Full HD -resoluutiosta joudu tiputtamaan. Low-asetukset nyt ei haitanne mitään, mutta joutuukohan resoluutiota jo laskemaan? Steamin sivuthan nyt antavat low- ja recommended-seteiksi todella alhaiset, mutta mitä olen vähän yrittänyt katsella, niin ilmeisesti eivät ehkä ihan vastaa todellisuutta. ...ja eihän minullakaan ole allekirjoitusta parempaa konetta, jolla nyt minulla on samat vaatimukset, eli lukotettu 60fps full hd saisi toimia.
Itse pelailen 4790K + GTX 970 koneella, ja näytönohjain huutaa armoa yllättäen :)
Noilla muutamilla virityksillä tosiaan saa kuitenkin puristettua mukavasti lisää FPS, että 60 irtoaa alussa (1080p), mutta nyt kun päämajaan alkanut tulee kaikenlaista, niin siellä kyllä tippuu reippaasti alle joissakin kohdissa, onneksi siellä ei tarvii paljoa loppupeleissä oleskella, niin ei ole haitannut. "Draw distance" on minulla Very high ja muut Medium asetuksella.

Olisihan se mukava päivittää näytönohjain, mutta...

Odotin, että olisivat vähän muokanneet tuota kuparin kaivamista päivitykseen, sen verta paljon siitä on juttua kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.01.2019
Viestejä
93
Niin omaa maailmaa/servua ei saa pidettyä jatkuvasti päällä niin, että kaverit voisi käydä siellä vaikka itse ei ole paikalla ilman, että tietokone on kokoajan päällä ja internetyhteydessä?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Niin omaa maailmaa/servua ei saa pidettyä jatkuvasti päällä niin, että kaverit voisi käydä siellä vaikka itse ei ole paikalla ilman, että tietokone on kokoajan päällä ja internetyhteydessä?
Ei tietenkään, mutta rahalla saa vuokrattua dedikoidun serverin vaikka.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
441
Toisaalta hyvä että pelin graafinen ilme on mitä on, niin voi melko varauksetta laskea asetuksia paremman FPS:n toivossa. Pistin jotakuinkin mediumille, muiden effektien ollessa päällä(pl: dof, bloom, CA, sunshafts) ja aloitusalueella n. 70-80FPS. Mikä helvetti näissä nykypeleissä syö resursseja niin paljon?
3950x/16gb ram/1080Ti ja 2560*1440 reso.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Taitaa Unity engine olla se isoin syy, että vaatii koneelta puhtia...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
No nyt löytyi muutama sultring core, mut ai että, tuli lähdettyä ns. soitellen sotaan, uudessa savessa black forest melkein naapurissa => jousella ja axella mettään (kyseessä siis stone axe) ja kappas, Burial Chambers. No, ei kun soihtu tanassa sisään ja äkkiä juoksentelemaan ympäriinsä, eka chesti lootattu ja 2 corea mukaan ja 5 hp jäljellä ulos. Ei tuolla stone axella skelejä piestä :D
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Pelin varsinainen julkaisu on joskus 2022 että tuskin tätä on vielä kovin paljoa optimoitu. Eihän tämä kyllä kallis olisi mutta en kyllä lähde vielä tässä vaiheessa ostamaan, siinä voi käydä helposti niin että kun pelin varsinainen julkaisu lähestyy niin kyllästyminen alkaa jo iskemään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
No nyt löytyi muutama sultring core, mut ai että, tuli lähdettyä ns. soitellen sotaan, uudessa savessa black forest melkein naapurissa => jousella ja axella mettään (kyseessä siis stone axe) ja kappas, Burial Chambers. No, ei kun soihtu tanassa sisään ja äkkiä juoksentelemaan ympäriinsä, eka chesti lootattu ja 2 corea mukaan ja 5 hp jäljellä ulos. Ei tuolla stone axella skelejä piestä :D
Tässä on otettu huomioon RPGstä tutut damage tyypit, eli blunt on skeletoneita vastaan se paras esimerkiksi. Myöskin blokkaamista kannattaa opetella (jopa ilman kilpeä), etenkin ku oppii ajastaa parryn, niin se stunnaa vastustajan hetkeksi ja tämän lisäksi dodge roll antaa ns. " invulnerable frames" aika rankalla kädellä. Tietenkin tämä vaatii sitten staminan tarkkailua, ettei lopu kesken!
 
Liittynyt
10.06.2019
Viestejä
4
9700k + RTX 2070 + optimoinnit mitä mainittu lähes kaikin herkuin 1440p resoluutiolla. Fps tipahtaa hyvin harvoin alle 60, yleensä pyörii jossain 70-90 välimaastossa. Pitää seuraavaksi koittaa miten pyörii läppärillä hieman heikommalla raudalla.

Dedicated serveri tuli myös hankittua G-portalista, jos siis peliseuraa kaipaa tai muutenvaan seikkailua "asutussa" maailmassa niin slotteja tuolla olisi vielä kiitettävästi vapaana. Kaunis ajatushan olisi että jokainen saisi omia maamerkkejään rakennella ja niitä sitten tulisi pelissä muillekin vastaan, kunhan ne myös jätettäisiin rikkomatta ja ryöväämättä. Jonkinmoista kypsyyttä siis liittyjiltä kuitenkin vaaditaan, vaikka muuten sääntöjä ei olisikaan.

Serverin tiedot saa yksityisviestillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Pelin varsinainen julkaisu on joskus 2022 että tuskin tätä on vielä kovin paljoa optimoitu. Eihän tämä kyllä kallis olisi mutta en kyllä lähde vielä tässä vaiheessa ostamaan, siinä voi käydä helposti niin että kun pelin varsinainen julkaisu lähestyy niin kyllästyminen alkaa jo iskemään.
Et vissiin hirveästi ole pelistä lukenut jos luulet että ei ole optimoitu, tuskin tätä kukaan enää 2022 pelaa.
Meillä nyt porukalla takana joku 80 tuntia ja 8/10 lopettanut.
Täysin hintansa arvoinen peli ja helvetin hauskaa oli.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
441
Miten noissa dediservuissa sitten menee tuon juonen osalta peli? Vai spawnautuuko nuo bossit tietyin väliajoin uudelleen listittäväksi?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
450
Niin omaa maailmaa/servua ei saa pidettyä jatkuvasti päällä niin, että kaverit voisi käydä siellä vaikka itse ei ole paikalla ilman, että tietokone on kokoajan päällä ja internetyhteydessä?
Olikohan tähän jo vastattu. Enivei, voit laittaa koneellesi pyörimään dedikoidun serverin. Serverin voi asentaa Steamista
Se voi pyöriä siellä taustalla koko ajan vaikka sinulla ei peliä olisikaan päällä. Ohjeita löytyy.
Tässä esimerkiksi yksi: Use a dedicated server to let everyone play Valheim on their own time
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Suosittelen hahmon sekä maailman backuppaamista aina väliajoin. Saattoi eilen mennä +200 päivän servu > day 19 :beye:

Itsellä BAT skripti, jolla otan aina backuppia välillä manuaalisesti, se automaattisesti tekee archiven ja nimeää päivän/kellon mukaan, niin helppo tarvittaessa mennä pykäliä takas. Miettiny että tekis tuosta ajastetun mallin, eli ottas backupin aina 20min välein, 10min viiveellä peliä aloittaessa (autosave on 20min välein).

Olikohan tähän jo vastattu. Enivei, voit laittaa koneellesi pyörimään dedikoidun serverin. Serverin voi asentaa Steamista
Se voi pyöriä siellä taustalla koko ajan vaikka sinulla ei peliä olisikaan päällä. Ohjeita löytyy.
Tässä esimerkiksi yksi: Use a dedicated server to let everyone play Valheim on their own time
Tosiaan, kyllähän omalle koneelle dedikoidun serverin saa, mutta AP vaan mainitsi ettei tarvitsis omaa konetta pitää päällä tuon takia, niin siihen auttaa vain vuokrattu serveri esimerkiksi, tai jos löytyy nurkasta ylimääräinen kone, jota haluaa pitää päällä jatkuvasti. Tuo dedikoitu serveri nimittäin vie ihan mukavasti tehoja siellä taustalla, jos joku kaveri pelailee ja sitten jos itse tekee jotakin raskaampaa koneella, niin lagaa kivasti ja jää pelikokemus heikommalle...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Yksi kehittäjistä on paljastanut vähän tarkemmin, mitä Roadmap tulee sisältämään:

Hearth And Home, will focus on house building, giving players more things to do around their viking homes: "It will probably be pretty focused on the food preparation aspect of the game with more recipes and stuff like that," Törnqvist said. "But there are also new additional building pieces."
Cult Of The Wolf, is all about exploration and combat
Ships And The Sea will bring in some ship customization and try to flesh out the ocean biome a bit more
Mistlands, will add a new biome with new enemies, items, resources, a new big bad boss and more.

Törnqvist said that when the game is finished, "there will be nine biomes with nine bosses, then we're also exploring adding mini-bosses and stuff like that."

He doesn't give any dates on when to expect all this

"The whole team (5) is working on fixing all the bugs that come to light when you suddenly get a million people playing your game," he said. "As soon as we feel ready, we will begin working on the updates outlined in the roadmap."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 381
9 bossia kuulostaa lupaavalta ja niin nuo tulevat updatetki, ei huono ei huono.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Harva peli on imaissut näin sisäänsä viime vuosina. Muutaman hengen porukalla on pelattu ja mukavan leppoisaa touhua enimmäkseen. Aika isoja vaikeustasopiikkejä eri alueilla, mutta kuulunee asiaan. Tuo serverin tallennuksen sekoilu vähän harmittaa, mutta jospa jäi ekaksi ja vikaksi kerraksi.

Aika kuluu ihan huomaamatta ja yhtäkkiä huomaa hakanneensa puita ja metsästäneensä eläimiä 3h putkeen. :beye:
 

santsikuppi

Astabiili värähtelijä
NOSTO
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
74
Paras peli heittämällä tänä vuonna ja menee helposti all time top kolmoseen. Päälle 50 tuntia rakennettu, metsästetty, seikkailtu, reidattu, pelätty. Pitkästä aikaa taas tullut pelattua myöhään yöhön asti, tässä saa kyllä ajan kulumaan.

Hieno peli.
 
Liittynyt
19.01.2019
Viestejä
13
Kieltämättä ollut positiivinen "ajantappo" peli, koska EA niin ei voi mahdottomia odottaa.
Pari tuntia meni eilen meripelastus tehtävässä, koska pelaan soolona ja halusin enemmän laivaan tavaraa. Tuunasin kärryt jotka työnsin siihen isompaan veneeseen (toimii ok) mutta koska laiva kippasi myrskyssä ja tyhmät kärryt lensi mereen (ne kelluu maagisesti), meni kärryjen tönäämiseen uimalla rantaan asti heittämällä parituntia. Mutta kuparit ja tinat saatiin lopulta pelastettua ja työnnettyä takasin pulkkaan pienen siltavirityksen avulla.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 594
Kyllä sitä voi olla paska ampuja :lol:. Vajaan kahden tunnin peurametsästyksessä törmäsin vajaa kymmeneen ja onnistuin tappamaan kaksi. Tuntuu, että saa mennä kiinni persiiseen, että osuu. Vaikuttaako tuo bow skillin kehitys myös rangeen vai ainoastaan damageen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 287
Kyllä sitä voi olla paska ampuja :lol:. Vajaan kahden tunnin peurametsästyksessä törmäsin vajaa kymmeneen ja onnistuin tappamaan kaksi. Tuntuu, että saa mennä kiinni persiiseen, että osuu. Vaikuttaako tuo bow skillin kehitys myös rangeen vai ainoastaan damageen?
Tuntuu että enemmän damageen vaikuttaa tai sitten sitä rangen paranemista ei huomaa jos se tulee niin tipotellen. Kyllähän se tähtääminen tuntuu aika taitolajilta, mutta itse oppinut aika hyvin arvioimaan että kuinka ylös pitää tähdätä miltäkin etäisyydeltä.

Nuo peurat on jotenkin "tyhmiä" et kun ne lähtee juoksemaan niin ne jossain vaiheessa palaa juosten lähtöpaikkaansa jos vain odottelee, eli niillä on joku tietty alue/polku mitä liikkuvat koko ajan eikä niiden perässä ole pakko juosta. Saman olen huomannut myös trolleissa, että partioivat tietyllä alueella ja palaavat aina sinne lähtöpaikkaansa.
 

kobedih

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 115
Itsellä BAT skripti, jolla otan aina backuppia välillä manuaalisesti, se automaattisesti tekee archiven ja nimeää päivän/kellon mukaan, niin helppo tarvittaessa mennä pykäliä takas. Miettiny että tekis tuosta ajastetun mallin, eli ottas backupin aina 20min välein, 10min viiveellä peliä aloittaessa (autosave on 20min välein).
Haluatko jakaa tuon skriptin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Kyllä sitä voi olla paska ampuja :lol:. Vajaan kahden tunnin peurametsästyksessä törmäsin vajaa kymmeneen ja onnistuin tappamaan kaksi. Tuntuu, että saa mennä kiinni persiiseen, että osuu. Vaikuttaako tuo bow skillin kehitys myös rangeen vai ainoastaan damageen?
Paremmissa boweissa on nopeampi "latausaika" ja lentävät pidemmälle suorempaan, alku bowi oli aika kauheaa arvuuttelua että minne asti kantaa :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Kyllä sitä voi olla paska ampuja :lol:. Vajaan kahden tunnin peurametsästyksessä törmäsin vajaa kymmeneen ja onnistuin tappamaan kaksi. Tuntuu, että saa mennä kiinni persiiseen, että osuu. Vaikuttaako tuo bow skillin kehitys myös rangeen vai ainoastaan damageen?
Itse huomasin, että ne nuolet menee pikkasen vasemmalle aina mihin tähtää, joten sekin kannattaa ottaa huomioon ja sitten kaaren oppii pikkuhiljaa etäisyyden mukaan. Ja tosiaan, kakkos tier jouskari helpottaa asiaa myöskin.

Haluatko jakaa tuon skriptin?
Tämä on siis tehtävä manuaalisesti, en ole jaksanut ajastusta laittaa, kun haluaa ottaa varmuuskopion.
Sitä varten tarvitset 7-Zip komentorivi softan ja UnxUtils työkalu paketista "date.exe" softan (löytyy tuon paketin alihakemistosta "usr\local\wbin"), joita hyödynnän skriptissä, molemmat on ilmaisia softia.

Itse BAT -tiedosto:
Koodi:
FOR /F "tokens=* USEBACKQ" %%F IN (`date.exe +"%%Y-%%m-%%d_%%H-%%M-%%S"`) DO (
SET var=%%F
)
7z.exe a -r Valheim_%var%.7z Valheim\*
pause
Kaikki kolme tiedostoa laitat tuonne "C:\Users\[profiili]\AppData\LocalLow\IronGate" hakemistoon, jossa siis nuo tallennukset sijaitsee. Sitten vaan ajamalla tuon BAT -tiedoston, se luo varmuuskopion hahmoista/maailmoista, joka nimetään muotoon "Valheim_VUOSI-KK-PV-HH-MM-SS.7z"

Mikäli haluat manuaalisesti pakottaa pelin tallentamaan, niin se onnistuu avaamalla konsolin (F5) ja antamalla komennon "save". Pelihän tallentaa automaattisesti 20 minuutin välein ja myöskin pitää 2 tallennusta tallessa, edellinen aina nimetään .old.

Omalla vastuulla sitten! Itse muokannut samaista skriptiä useaan otteeseen, eri pelejä varten, eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia sen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Nyt jo kolme miljoonaa myynyt, hyvin pyyhkii pojilla...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Pakko se on yhtyä mukaan ylistyskuoroon. Edellinen peli mitä olen jaksanut pelata ollenkaan on ollut Cyberpunk 2077, ja se oli kyllä aivan valtava pettymys itselleni. Steamin tietojen mukaan olen avannut Cyberpunkin viimeksi 14. joulukuuta ja olen pelannut sitä nyt yhteensä 14 tuntia.

Bongasin tämän pelin Steamin myydyimpien pelien kärjestä tämän viikon tiistaina ja koska en tosiaan tästä ollut kuullutkaan niin pitihän se sitten yrittää vähän tutustua. Etsin YouTubesta let's play -videoita ja jaksoin katsoa ensimmäistä osumaa about pari minuuttia - siihen asti että hahmo tiputetaan siihen alun kivirinkulaan ja sitten totesin että en taatusti katsele tälläistä grafiikkaa vuonna 2021, tämä peli ei siis ole minulle.

Jostain kumman syystä tätä peliä rupesi kuitenkin tulemaan ns. "joka tuutista". YouTube suositteli jatkuvasti erinäisiä Valheim-aiheisia videoita, keskustelu täällä foorumilla kävi kuumana, bongasin ylistyksiä peliä kohtaan Reddististä ja pari Steam kaveriakin oli pelin jo ostanut ja toinen niistä upottanut tähän jo yli 200 tuntia. Kaiken tämän havaittuani päätin sitten antaa pelille kuitenkin uuden mahdollisuuden grafiikoista huolimatta. Ajattelin että hinta ei ainakaan ole paha ja olen kuitenkin tykännyt esim Rustista ja tätä on siihenkin verrattu, että ehkä tämä kuitenkin osuisi omaan makuun..

Ja voi helvetti, osuihan se! Käynnistin pelin ensimmäistä kertaa torstaina työpäivän jälkeen pitkää viikonloppua aloitellessa. Nyt pelikellossa on 18 tuntia ja vieläkin vaan tekisi mieli pelata ja jatkaa. Huomenna aikainen herätys, mutta siitä huolimatta menee varmaan myöhään tänään tämän parissa.

Olen pelaillut tätä soolona ja ihan todella verkkaiseen tahtiin. Rauhassa tutkinut paikkoja vailla mitään kiirettä, rakennellut ja edennyt ihan pikkuhiljaa. Ensimmäinen bossi vasta tapettuna, Elderin eli kakkosbossin lokaatio on kyllä jo tiedossa myöskin. Kaikki Troll-kamat on levelillä 2, pronssinen kirves, kilpi sekä hakku löytyy myös. Niin joo ja finewoodista tehty vähän parempi jouskari.

Tähän asti olen keskittynyt lähinnä hahmon/kamojen levuttamiseen. Minulla on todella yksinkertainen base meadowin ja black forestin rajamailla. Yksinkertaisella tarkoitan sitä että kyseessä on kuitenkin ensimmäinen baseni - se on pieni, tila rupeaa loppumaan eikä sitä koskaan suunniteltu tai rakennettu millään tavalla nätiksi. Pystyn nyt rakentamaan myös teleportteja vaikka en vielä ole tehnyt yhtäkään sellaista. Seuraavaksi suunnitelmissa olisi pitää pari rakennuspäivää ja rakentaa ihan uusi, paljon hienompi ja suunnitellumpi base edellisen tilalle. Sitten kun olen sen saanut tehtyä, teen ensimmäiset kaksi teleporttiani. Toisen niistä heitän uuteen hienoon baseeni ja toisen otan mukaani lähtiessäni tutkimusmatkalle. Ajatuksena tällä hetkellä että sen toisen teleportin heittäisi sitten siihen kakkosbossin lähettyville ja rakentaisi siihen toisen basen tai vähintään jonkinlaisen pienen outpostin. Saa nähdä.

Laivojakaan en ole vielä rakentanut ollenkaan kun satuin ensimmäisen baseni lykkäämään järven rannalle - järven jonka olen jo kävellen kiertänyt ympäri. Ei oikein mieltä tuhlata resursseja laivan rakentamiseen tuota järveä varten siis. Mutta jos nyt saisi tuon kakkosbasen aikaiseksi niin sen teen varmasti paikkaan josta luulen esimerkiksi meren alkavan niin pääsee sitten kohta seilaamaankin.

Pahoittelut pitkästä viestistä, olen vain pitkästä aikaa tosi fiiliksissä pelistä. Tämä on ihan huikea peli ja mieleen tulvii muistot yli 10 vuoden takaa kun Minecraft alphaa hakkasin. Tämä saa saman fiiliksen itselleni.

EDIT/PS: Pelimaailma on muuten oikeasti aivan järjettömän kokoinen. En usko että olen koskaan missään pelissä ikinä nähnyt näin isoa maailmaa. Ja se on siis pelkästään hyvä asia. Riittää tutkittavaa helvetin pitkäksi aikaa ja kun kyse on vielä proseduaalisesti seedin mukaan luodusta maailmasta, aina löytyy lisää tutkittavaa kun ensimmäinen maailma on koluttu. Huhhuh, herkkua!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 594
Itsellä vasta 5h takana ja metsästelen leatherkamoja. Tuli mieleen, miksi tuota basea pitäisi kehittää? Riittääkö jos rakentaa yhden tukevan talon ja sänky sekä muutama arkku sinne? Workbench ja kokkaushommat pihalle katoksen alle. Laajeneeko tuo base, muuttaakko sinne jengiä tms vai? Ymmärrän jos menee kartassa kovin pitkälle niin fiksua rakentaa toinen talo lähemmäs aluetta, mutta muuten en oikeen vielä perillä miksi rakentaisin vaikka ns kylän.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 240
Itsellä BAT skripti, jolla otan aina backuppia välillä manuaalisesti, se automaattisesti tekee archiven ja nimeää päivän/kellon mukaan, niin helppo tarvittaessa mennä pykäliä takas. Miettiny että tekis tuosta ajastetun mallin, eli ottas backupin aina 20min välein, 10min viiv
Googlaa duplicati.
Ei tarvi batteja värkätä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Tuli mieleen, miksi tuota basea pitäisi kehittää? Riittääkö jos rakentaa yhden tukevan talon ja sänky sekä muutama arkku sinne? Workbench ja kokkaushommat pihalle katoksen alle. Laajeneeko tuo base, muuttaakko sinne jengiä tms vai? Ymmärrän jos menee kartassa kovin pitkälle niin fiksua rakentaa toinen talo lähemmäs aluetta, mutta muuten en oikeen vielä perillä miksi rakentaisin vaikka ns kylän.
Käsittääkseni basen rakentelu on tässä hyvin samanlaista kuin esimerkiksi Minecraftissa tai Rustissa - ei sinne siis kukaan tule muuttamaan (ellet pelaa kavereidesi kanssa) ja on ihan täysin sinusta itsestäsi kiinni minkälaisen basen koet tarvitsevasi. Yksinkertaisimmillaan se voi olla pieni laatikko arkulla ja sängyllä. Näissä peleissähän yksi suola on mielestäni se että löytyy "jokaiselle jotakin", jotkut tykkäävät siitä rakentelusta ihan valtavasti ja käyttävät huimia tuntimääriä upeiden rakennusten tekemiseen. Toiset taas näkevät rakentelun pakollisena pahana ja menevät sillä yksinkertaisimmalla mahdollisella vaihtoehdolla että pääsee vaan nopeasti takaisin seikkailemaan ja mätkimään vihuja. Jotkut taas nauttivat noista molemmista, kuten minä itse.

Itse tein tuon ekan baseni tosiaan sinne black forestin rajamaille veden rannalle kun arvelin sen olevan ihan OK paikka - kaksi eri biomia lähellä ja vettä lähellä. Tiedostin kuitenkin jo siinä vaiheessa että nälkä kasvaa syödessä, en ole edes unlockannut kaikkia rakennuspalikoita vielä ja että olen tutkinut todella todella pienen alueen kartasta vasta. Täten päätin jo silloin että en lähde rakentamaan mitään upeaa basea tästä ensimmäisestä ja katselen rauhassa että mitä kaikkea sitä tulee unlockattua ja mitä ympäristöstä löytyy kun tutkii pidemmälle. Ja niinhän siinä sitten kävikin, että lisää tutkiessani huomasin esimerkiksi valinneeni tosiaan järven enkä merenrantaa, joten tähän baseen en ainakaan mitään satamaa rupea väsäämään.

Nyt olen kuitenkin siinä vaiheessa että yksinkertaisesti haluaisin suunnitella baseni paremmin toimivaksi (ja samalla hienommaksi) kun tiedän miten asiat toimii. Pieniä QoL-juttuja, jotka varsinkin soolopelaajana nopeuttavat kummasti kun grindi on välillä muutenkin melkoista yksin pelatessa. Ihan nyt vaikka yksinkertaistettuna että se kilni jolla tehdään puuklapeista hiiltä on luonnollisesti järkevä laittaa uunin viereen ja vielä sen hiililuukun puolelle. Ei tarvitse sitten edes hahmoaan liikuttaa kun lastaa vasta valmistuneet hiilet sulatusuuniin. Omat arkutkin on tällä hetkellä sellainen sekasoppa että haluan tehdä myös ihan kunnon arkkuhuoneen mihin laitan kyltein tekstit mitä missäkin arkussa on niin saa asiat kunnolla järjestykseen ja niin edelleen.

EDIT: Tuli vielä mieleen sen verran että vaikka sinne baseen ei kukaan muutakkaan asumaan kanssasi, niin et välttämättä halua ihan pienintä puulaatikkoasumusta siinä vaiheessa kun forest is moving event tulee ja huomaat trollin kömpivän black forestista baseasi kohti tukki kädessä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 594
Käsittääkseni basen rakentelu on tässä hyvin samanlaista kuin esimerkiksi Minecraftissa tai Rustissa - ei sinne siis kukaan tule muuttamaan (ellet pelaa kavereidesi kanssa) ja on ihan täysin sinusta itsestäsi kiinni minkälaisen basen koet tarvitsevasi. Yksinkertaisimmillaan se voi olla pieni laatikko arkulla ja sängyllä. Näissä peleissähän yksi suola on mielestäni se että löytyy "jokaiselle jotakin", jotkut tykkäävät siitä rakentelusta ihan valtavasti ja käyttävät huimia tuntimääriä upeiden rakennusten tekemiseen. Toiset taas näkevät rakentelun pakollisena pahana ja menevät sillä yksinkertaisimmalla mahdollisella vaihtoehdolla että pääsee vaan nopeasti takaisin seikkailemaan ja mätkimään vihuja. Jotkut taas nauttivat noista molemmista, kuten minä itse.

Itse tein tuon ekan baseni tosiaan sinne black forestin rajamaille veden rannalle kun arvelin sen olevan ihan OK paikka - kaksi eri biomia lähellä ja vettä lähellä. Tiedostin kuitenkin jo siinä vaiheessa että nälkä kasvaa syödessä, en ole edes unlockannut kaikkia rakennuspalikoita vielä ja että olen tutkinut todella todella pienen alueen kartasta vasta. Täten päätin jo silloin että en lähde rakentamaan mitään upeaa basea tästä ensimmäisestä ja katselen rauhassa että mitä kaikkea sitä tulee unlockattua ja mitä ympäristöstä löytyy kun tutkii pidemmälle. Ja niinhän siinä sitten kävikin, että lisää tutkiessani huomasin esimerkiksi valinneeni tosiaan järven enkä merenrantaa, joten tähän baseen en ainakaan mitään satamaa rupea väsäämään.

Nyt olen kuitenkin siinä vaiheessa että yksinkertaisesti haluaisin suunnitella baseni paremmin toimivaksi (ja samalla hienommaksi) kun tiedän miten asiat toimii. Pieniä QoL-juttuja, jotka varsinkin soolopelaajana nopeuttavat kummasti kun grindi on välillä muutenkin melkoista yksin pelatessa. Ihan nyt vaikka yksinkertaistettuna että se kilni jolla tehdään puuklapeista hiiltä on luonnollisesti järkevä laittaa uunin viereen ja vielä sen hiililuukun puolelle. Ei tarvitse sitten edes hahmoaan liikuttaa kun lastaa vasta valmistuneet hiilet sulatusuuniin. Omat arkutkin on tällä hetkellä sellainen sekasoppa että haluan tehdä myös ihan kunnon arkkuhuoneen mihin laitan kyltein tekstit mitä missäkin arkussa on niin saa asiat kunnolla järjestykseen ja niin edelleen.

EDIT: Tuli vielä mieleen sen verran että vaikka sinne baseen ei kukaan muutakkaan asumaan kanssasi, niin et välttämättä halua ihan pienintä puulaatikkoasumusta siinä vaiheessa kun forest is moving event tulee ja huomaat trollin kömpivän black forestista baseasi kohti tukki kädessä...
Aivan, katsoikin, että tuohon saa upotettua niin paljon aikaa kun haluaa. Itselle riittää vielä ihan perus "mökki" kun samoilu ja skillit kehitys kiinnostaa enemmä, mutta kyllähän sitä voi nälkä kasvaa syödessä. Youtubesta katsoin pari rakennusvideota ja olin iha eri sfääreissä näiden taiturien kanssa :lol:. Tosin sen verran panostin, että muokkasin maata ja rakensin perustukset talolle. Ensimmöinen yritys oli vain laittaa puuneliöitä suoraan maahan ja kurainen lattiaha siitä tuli. Aika hyvin suunniteltu tuo rakennuspuoli tässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Aivan, katsoikin, että tuohon saa upotettua niin paljon aikaa kun haluaa. Itselle riittää vielä ihan perus "mökki" kun samoilu ja skillit kehitys kiinnostaa enemmä, mutta kyllähän sitä voi nälkä kasvaa syödessä. Youtubesta katsoin pari rakennusvideota ja olin iha eri sfääreissä näiden taiturien kanssa :lol:. Tosin sen verran panostin, että muokkasin maata ja rakensin perustukset talolle. Ensimmöinen yritys oli vain laittaa puuneliöitä suoraan maahan ja kurainen lattiaha siitä tuli. Aika hyvin suunniteltu tuo rakennuspuoli tässä.
Jossain vaiheessa sitä ajattelee että voisi vähän muokata basea ja yhtäkkiä aikaa onkin mennyt 5 tuntia :x3:
On siitä basesta vähän hyötyäkin, huonekaluilla saat "comfort" leveliä korkeammaksi jonka avulla rested buffi kestää pidempään.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Itsellä vasta 5h takana ja metsästelen leatherkamoja. Tuli mieleen, miksi tuota basea pitäisi kehittää? Riittääkö jos rakentaa yhden tukevan talon ja sänky sekä muutama arkku sinne? Workbench ja kokkaushommat pihalle katoksen alle. Laajeneeko tuo base, muuttaakko sinne jengiä tms vai? Ymmärrän jos menee kartassa kovin pitkälle niin fiksua rakentaa toinen talo lähemmäs aluetta, mutta muuten en oikeen vielä perillä miksi rakentaisin vaikka ns kylän.
Tosiaan, sitä basea kyllä joutuu laajentaa melkoisesti, jos meinaat helpottaa elämää pelin edetessä, eläinten kasvatus (lihaa, nahkaa) vaatii aidattuja alueita, mehiläiset hunajaa varten, peltoja farmaamista varten (parempaa ruokaa, eläimille sapuskaa lisääntymistä varten, resursseja), metallin tuotantoo varten kannattaa varata reippaasti tilaa ja tietenkin worktable ja sen upgradet vaatii myöskin mukavasti tilaa, sekä myöhemmin tulee muitakin työpisteitä ja niille omat upgradet. Kyllä sitä edetessä huomaa, että ei siellä pienessä mökissä asuminen enää riitä, etenkin jos haluaa vielä varastoida kaiken tavaran ja vielä jopa järkevästi. :)

Portaaleiden avustuksella kyllä pystyy helposti siirtymään useiden tukikohtien välillä, kunhan muistaa että metallit resurssina ei sen kautta kulje.

Itselläkin on vasta yksi iso päätukikohta, jossa on suurin osa teknologiasta ja tuotannosta, aidattuna tottakai, ettei pääse pahikset yllättämään. Pahisten spawning mekaniikka on edelleen pikkasen hakusassa, oletettavasti maaston muokkaaminen kuokalla estää tuon. Jossakin on sanottu, että worktable estää, mutta tästä en olisi niin varma, ku ainakin itsellä tulee kavereita ku kaivamassa orea, jossa pieni mökki, missä voi hoitaa perusasiat. Eiköhän tämäkin selviä ajanmyötä tarkemmin, mutta ihan vaan vinkkinä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
Itse en ole niin sen basen rakentelun perää muuten kuin siinä määrin, että hommat on selkeät ja askareet helppo toteuttaa. Tukikohta allaoleva, koko tukikohta on ympäröity paaluaidalla.
Päärakennuksessa
  • Sänky, pöytä, tuoli, banneri ja matto lattialla = comfort 9 = rested bonus 18 min
  • Tulisija, lihakoukut, pata ja kiljupönttö
  • Nimetyt arkut materiaalityyppien mukaan, esim. ruoan eri ainesosat samassa arkussa yms.
Pihalla
  • Workbench + 3 upgradea, Forge + 2 upgradea (Forge vähän turha, koska malmit etä basen alueella) ja kupeessa pari arkkua craftaus matskuille
  • Pari mehilläispesää, pelto porkkanoille ja porkkanan siemenille
  • Paalutettu ja katettu aitaus sudelle minkä onnistuin juuri kesyttämään
  • 2 teleporttia, yksy mainaus ja takomo baseen, toinen kauppialle minkä juuri löysin. Teleportteja ketjutettu sitten parille pienemmälle majalle / eri biomille
  • Tukikohdan paalutusta vasten erillinen paalutettu alue sioille (nähnyt vasta yhden * sian, pari * tai ** sikaa olisi hyvä saada, niin olisi parempi tuotanto)
Tuo suden kesytys oli vähän hit or miss troll+bronze kamoilla. Rakensin paalutetun aitauksen ja siihen kaksi ovea. Sitten juoksin vuorille palelemaan ja kesti hetki houkutella yksinäinen susi perään, juosta paalutetun aitauksen läpi ja sulkea ovi perässä. En huomannut, että healtti oli aika lopussa ja yksi puraisu olisi riittänyt, noh, hyvin kävi ja nyt on tehokas petti kaverina. Toisen voisi vielä hakea niin saisi pentuja ja olisi jatkumo, jos menettää yhden.

Swamp biomi löydetty, joten nyt on mahdollista tehdä parempaa ruokaa ja potioineja. Healing potion ja nuo cold ja poison resistancet tulee varmasti tarpeeseen. Rautaa on nyt ensimmäiset 20 harkkoa ja pitäisi aloittaa tämän uuden metallin grindaus. Mietin juuri mikä olisi tehokkain tapa. Pitänee varmaan tehdä toinen etä sulatto forgeineen. Ei tuota rautaa varmaan jaksa laivailla jatkuvasti nykyiseen etä sulattoon, koska matkaa on jonkin verran. Toisaalta taas laivaan mahtuu 4 * 30 malmia, ja vyöllä varustettuun ukkoon reilu 30. Eli ehkä se laivaus olisi ihan validi ratkaisu.

Mietin tässä mitä tehdä ensin raudalla. Vaihtaa bronze axe rautaiseen battle axeen? Miekka on vähän turhan oloinen, koska tekee samaa kuin kirves (hivenen parempi DPS ja erikoislyönti), mutta ei kaada puuta.

EDIT: Heitin tuon basen koostumuksen ja pari muuta juttua spoilerien alle, jotta ei pilaa löytämisen iloa. Sori vaan spoilauksista ennen näitä tägien laittamisia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
En tiedä näinkö näkyjä vai mitä, mutta yö aikaan, satuin kulkemaan lumialueen reunalla
täyskuu taivaalla ja ihmissuden näköinen hahmo siellä juoksenteli!!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 394
Et nähnyt...
vuorilla tuli vastaan tuolla omalla susien kesytys reissulla. Juoksin karkuun :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Sovitaanko sellainen juttu, että ruvettaisiin kaikki käyttämään noita spoileritägejä vähänkään pidemmällä olevien alueiden ja juttujen kanssa? Peli on kuitenkin julkaistu Early Accessiin vasta reilu kaksi viikkoa sitten ja monet eivät vielä ihan kauhean pitkällä ole. Se itse löytäminen ja tutkiminen kun on yksi tämän pelin ehdottomasti mielenkiintoisimmista asioista ja ne ahaa-elämykset on pelin suola. En oikein tiedä mihin vetää se raja mutta tuntuu että suurin osa täällä keskustelijoista ei ainakaan vielä tuolla vuorilla/rauta-ajalla ole joten jos nyt ei ainakaan niitä spoilattaisi. En pahoittanut mieltäni tuosta ihmissisusispoilauksesta varsinkin kun se oli tuollainen "en tiedä näinkö oikein" homma joka vain ruokkii omaakin mielenkiintoa, mutta en haluaisi aivan kaikkea lukea ensin täältä vaan löytää ihan itse.

Sain oman rakennusprojektini vihdoin valmiiksi. Aiemmin kertomastani poiketen en parannellutkaan sitä ihan ensimmäistä baseani juuri sen takia että se on siellä järven rannalla. Tein sinne kuitenkin teleportin ja lähdin kohti Elderiä eli kakkosbossia, mukanani kamat toisen teleportin rakennusta varten ja ajatuksena tehdä vähintään pieni outposti sinne lähelle. Siten jos vaikka kuolisi bossitaistossa niin pääsisi kuitenkin nopeasti takaisin mestoille tavaroita hakemaan. Sen toisen bossin sijainti oli merkattu karttaani niin pitkälle, että en niin pitkällä ole vielä aiemmin käynyt missään ilmansuunnassa.

About puolivälissä matkaa kävi kuitenkin selväksi, että ilmeisesti minulla tuon kakkosbossin lokaatio sattuu olemaan meren takana. Olen juossut rantaviivaa pitkin "sitä kohti" niin pitkälle kun vain pystyin (vähän yli puoliväliin ykkösbasestani katsottuna) mutta sinne ei vain mene maa-aluetta tältä minun saareltani. Jos jatkan rantaviivaa pitkin niin lähden kiertämään saartani väärään suuntaan poispäin bossista. Todella iso vesialue on tuossa välissä, sillä en edes näe sitä vastarantaa siellä jossain missä sen bossin pitäisi olla.

Täten lienee aika rakentaa vene ja lähteä meriä seilaamaan. Haluan kuitenkin edelleen sen huomattavasti käytännöllisemmän ja tilavamman basen ihan itseni takia, joten pistin sen teleportin sitten siihen meren rannalle about lähimpään kohtaan kakkosbossia mitä pääsen ylittämättä merta. Rupesin tähän rakentamaan nyt pääbaseani mihin aion rakentaa myös pienen sataman yhteyteen. Se alkuperäinen baseni tulee sitten jatkossa olemaan vain outpost, jahka hommat tällä uudella basella on valmiina ja kaikki resurssit siirrelty. Saatoin vähän ahnehtia sillä rupesin rakentamaan 14 metriä x 24 metriä pitkää long housea ja tämän rakentamisessa menee kyllä hyvä tovi kun vie puuta niin helvetisti. Mutta, kunhan tämän saan valmiiksi niin saa taas olla tyytyväinen ja sitten onkin taas jännät paikat kun lähdetään seilaamaan ensimmäistä kertaa tokaa bossia kohti. Voin pistellä pari screenshottia uudesta basestani jahka saan vielä tuon sataman rakennettua :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Itsekin aloin vihdoinkin menemään kohti Elderia (minulla on 2 eri lokaatiota sille, sekin on mahdollista) ja merihän siellä vastaan myös tuli, ku en siihen suuntaan ole kauhean pitkälle ennen tutkinut. Matkalla satuin sitten onnekkaasti löytämään tuon Vendorin, sainkin ostettua mukavan vyön sieltä ja rakentelin pienen outpostin siihen viereen portalin kera, niin pääsee aina vierailee tarvittaessa, kunhan goldia saa lisää kerättyä.

Itse meinasin vaan kantaa venekamat ny rannalle ja riskillä vetää meren yli tuonne Elderin luokse ja äkkiä pikku outpost ja portal pystyyn ku pääsee rannalle. Sitten pikkasen tutkia ympäristöä, josko sieltä löytyisi uusi seuraava biome, jonne lykkäis sitten isomman tukikohdan taas pystyyn. Sieltä voikin sitten rauhallisesti lähteä bossia tappamaan, ku on sänky respawnia varten ja vähän varalle varusteita, jos sattuu käymään kehnosti...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 240
Et vissiin hirveästi ole pelistä lukenut jos luulet että ei ole optimoitu, tuskin tätä kukaan enää 2022 pelaa.
Meillä nyt porukalla takana joku 80 tuntia ja 8/10 lopettanut.
Täysin hintansa arvoinen peli ja helvetin hauskaa oli.
Onko tosiaan nykyään niin, että pelejä ei enää kukaan pelaa siinä vaiheessa kun peli on valmis?
Mielenkiintoinen ajatus. Että pelit pelattaisiin EAn yleistymisen myötä keskeneräisinä.

Edit: itse asiassa EAssa on verkkomoninpeleissä tämä huono puoli, että jos ei halua pelata keskeneräistä peliä, siinä vaiheessa kun itse ostaa pelin, voi iso osa pelaajista olla jo kaikonnut, tai ovat niin kokeneita, että yhteispeli ei ole mielekästä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 117
Viestejä
4 192 020
Jäsenet
70 866
Uusin jäsen
Konetaituri11

Hinta.fi

Ylös Bottom