- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 3 954
Tätähän se on, skoopin käytön osaaminen ei mielestäni tosin ole se kynnyskysymys vaan se että pitäisi tietää anturien ja toimilaitteiden toimintaa piirilevy/komponenttitasolla sen verran että voisi päätellä mikä tarkoittaa mitäkin ja tarvittaessa testailla tavoilla joita ei mainita virallisissa ohjeissa ollenkaanNo aika monella pajalla on tullut käytyä vikoja selvittämässä, niin aina on skooppi löytynyt.. Normaali skooppi nyt ei ole edes kovin kallis hankkia, kun suhteuttaa vaikka mitä se testeri maksaa. Toki sitä pitäisi osata käyttää. Merkkihuollossa skooppi kyllä löytyy ja jopa ohjeet sen käyttöön löytyy ihan testeristä ainakin BMW:llä. Silti homma ei onnistu laakkosella.
Siksi juuri pitäisi korjaamolta löytyä se skooppi ja osata sitä käyttää. Selvittää aika monta vikaa ilman arpomista ja turhaa purkamista. Ellei halua tai sitten ei ole laitteita pitäisi tälläiset tapaukset ohjata sellaiselle korjaamolle, jossa löytyy laitteet ja osataan niitä käyttää.
Tuota osaamista ei näy tosiaan olevan useammallakaan merkkihuollolla...