Samaa mieltä tosta, ettei tarvitse korjata maahantuojalla kunhan tekee muuten huollot. Ja vaikka ei huoltaisikaan, niin
vika joka on muualla kuin huollon alueella pitäisi korjata takuuseen ja toi lamda-anturi 3v ja 50000km. Ollee vielä
sellainen vika, että osittain olisi mennyt ns. "kuluttajansuojatakuuseen" Ei ne yleensä noin nopeasti lakkaa toimimasta, ellei ole valmistusvirhettä.
Kyllähän noissa varsinkin merkkihuolloissa aika selkeästi rahastetaan, jos mahdollista. Pikkuesimerkkinä pissapojan täyttö, helposti nesteet lisätään laskuun, vaikka ei olisi edes laitettu (toki tämäkin yksilöstä kiinni). Lisäksi autoa pidetään päivätolkulla "työvarastona"
Tossa linkin tapauksessa venttiilikopan vaihto ja turboahtimen voiteluputken tiivistäminen yhteensä 1870€
on hintanakin aika suolaisen tuntuinen. Puhumattakaan siitä, että tehtiin tarkemmin "lupaa" ylös kirjaamatta.
-venttiilikopan vaihto ei ole kummonen homma ja vähän ihmetyttää miksi se piti vaihtaa. Eikä voinut korjata? tai laittaa käytettyä osaa.
-Turboista ei ole kokemusta, mutta voiteluputken tiivistys, ei kuullosta yli kahden tunnin hommalta?
Siihenkin on tullut törmättyä, että yritetään laittaa laskuun hintaa työstä, joka on jo hinnoiteltu sisään johonkin muuhun.
Esim. jakohihnan vaihto, niin tuulettimen hihnan vaihtotyöstä on vielä erikseen (hihnan hinnan lisäksi) työstäkin yritetty laskuttaa. Toki kun työnjohtaja huomasi, että asiakas ymmärtää työn kulun siitä ei enempää tarvinnut keskustella.
Ikäväähän se on, että tollaset sitten pilaavat niiden rehellistenkin "yleismainetta". Mutta kyllä se hyväkin palvelu hedelmää kantaa asiakkaan tullessa uudestaan ja suositellessa korjaamoa kavereilleen.
Kuten mainitsin, niin en viitsi muutaman satasen (useamman vuoden ajalta) takia ottaa jonkinasteista riskiä siitä, että voivat vedota johonkin höpöhöpö -hommaan jos dsg hajoisi.
Nyrkkipajatkin laskuttaa nykyään ihan reilusti jostain perus öljynvaihtohuollosta.
Tuo, että laskutetaan jostain mitä ei ole tehty, niin omalle lompakolle ei ole osunut, mutta vakuutusyhtiölle kyllä.
Auto oli ilkivallan takia korjauksessa, niin laskun loppusummassa oli ~600 liikaa, koska yhden rivin summa oli liimattu seuraavalle parin euron osan riville. Tuon lisäksi oli ihan epämääräisiä osia/tuotteita. Vaikken niitä itse maksakaan, niin ilmoitin heti virheistä.
Vastaus oli "oho joo.. pitääkin korjata", mutta korjattua laskua en koskaan nähnyt vaikka tämä ensimmäinen piti hyväksyä/kuitata.
Toisen kerran oli ovi maalauksessa kun naapuri pamautti oman ovensa minun autoon niin, että meni maalipintakin rikki.
Laskussa oli laitettu aika paljon työtä sille, että ovi olisi mukamas purettu ja kasattu kokonaan, vaikka näin ei oltu tehty kun korjauksesta keskustelin.
Ei kait noissa muuta ongelmaa kuin se, että autoilija noi maksaa lopulta kuitenkin vakuutushintojen nousun muodossa.
Yksi ohi aiheen case oli kun kotivakuutuksen piikkiin kävi laattamies korjaamassa lattiaa. Ensinnäkin se veloitti prosentuaalisesti törkeät ylitunnit ja toisekseen se veloitti myös kakkosvisiitin jossa hän tuli vain korjaamaan omia virheitään.
Tästä ilmoitin vakuutusyhtiöön josta vastattiin vain, että "Laskun tunnit on ok". Kysehän ei ollut kuin muutamasta satasesta, mutta ihmeellistä on toiminta kun sallii tuollaisen.
Teetin tässä tuntityönä taloremonttia 1,5v ja siitä olis 100200300 tarinaa kerrottavana.
Rakennusala jos mikä on kusettajien ja amatöörisäätäjien villi länsi.
Tiivistetysti voisi sanoa, että rakennuttaja on ainoa vastuussa ja maksaa aina.