Kerro toki enemmän. Millä verukkeella ja millä perusteluin ja millaiseen autoon?Vaihdatetaan. Mulle yritettiin myydä katalysaattori.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kerro toki enemmän. Millä verukkeella ja millä perusteluin ja millaiseen autoon?Vaihdatetaan. Mulle yritettiin myydä katalysaattori.
Juuri siitä kohtaa kuului kolinaa auton käynnistäessä ja tulpatkin oli kai olleet liian pitkään vaihtamatta. Et sinne ois joutunut bensaa joka ois polttanut sen tms. Bensabemari ja kyseessä nyrkkipaja.Kerro toki enemmän. Millä verukkeella ja millä perusteluin ja millaiseen autoon?
Joskus katalysaattorin sisukset saattaa irrota ja jäädä kolisemaan koteloonsa. Tapahtunut minullekkin, joskaan ei itseä haitannut. Kuulemma joillain on irronnut palasia siten että on putki tukkeentunut ja menohalut hävinneet. Nykytulpat kyllä kestää lähes loputtomiin tosin. Mutta bensaa jos menee raakana liikaa tai seos on liian vahva liian pitkään, se ns. kuluttaa katalysaattorin loppuun, nimenomaan polttamalla sen. Käytännössä sieltä siis katoaa se ohut kerros niitä mineraaliseoksia jotka tekevät katalysaattorista juuri katalysaattorin. Tosin ainakin 00-vuosikymmenen alkupuoleen saakka kaikki autot menevät leimalta läpi ilman katalysaattoriakin kunhan ovat muuten elämänsä kunnossa.Juuri siitä kohtaa kuului kolinaa auton käynnistäessä ja tulpatkin oli kai olleet liian pitkään vaihtamatta. Et sinne ois joutunut bensaa joka ois polttanut sen tms. Bensabemari ja kyseessä nyrkkipaja.
Jooh toi oli hämmentävä keissi... Onneksi ei tullut ostettua uutta puhelimessa.Joskus katalysaattorin sisukset saattaa irrota ja jäädä kolisemaan koteloonsa. Tapahtunut minullekkin, joskaan ei itseä haitannut. Kuulemma joillain on irronnut palasia siten että on putki tukkeentunut ja menohalut hävinneet. Nykytulpat kyllä kestää lähes loputtomiin tosin. Mutta bensaa jos menee raakana liikaa tai seos on liian vahva liian pitkään, se ns. kuluttaa katalysaattorin loppuun, nimenomaan polttamalla sen. Käytännössä sieltä siis katoaa se ohut kerros niitä mineraaliseoksia jotka tekevät katalysaattorista juuri katalysaattorin. Tosin ainakin 00-vuosikymmenen alkupuoleen saakka kaikki autot menevät leimalta läpi ilman katalysaattoriakin kunhan ovat muuten elämänsä kunnossa.
Tosin ainakin 00-vuosikymmenen alkupuoleen saakka kaikki autot menevät leimalta läpi ilman katalysaattoriakin kunhan ovat muuten elämänsä kunnossa.
Ei ole kovin suuresti itsellä kokemusta tuosta, vain 3 autoa. Ehkä hieman turhan laaja yleistys oli kieltämättä.Montako autoa olet kokeillut leimata ilman kattia?
Eipä kyllä mene, ellei laita esim etanolia sopivasti tankkiin, tai tee jotain muuta ihme kikkailua.
Tai sitten oltava joku laihaseoskone.
Ite olen neljää autoa mitannut ilman kattia. Eipä mennyt yksikään päästöistä läpi vähäpäästöisenä, mutta ei toki kaukanakaan että olisi mennyt.
Nimittäin esim tyhjäkäynnille on jätetty palamatonta aina sen verran että katti toimii, kun se sitten poistaa ne sitten nollaan, häkää on siitä syystä 0,6-1% -> justiinsa rajat ylittävä ja ei mene päästöistä sellaisenaan. Hiilivetyjä on siis palamattomana aina, koska kuuluu olla, jos ruiskusysteemi on kunnossa. ite parhaimmillaan sain jotain 90ppm ilman kattia.
Jos meniskin päästöistä noin helposti kun sanot, niin tottakai katit lentäis mäkeen omastakin autosta.
Kyllä tuollaisiin ylimääräisiin töihin pitää pyytää erikseen lupa. Minulle on aina soitettu, jos jotain lisätyötä on tullut.Käytin volkkariani vuosihuollossa Vantaalaisessa liikkeessä viime viikolla. Itseasiassa 2 aiempaa vuotta olivat jääneet väliin. Ajan autoni yleensä uudesta paaliin. No työkaverini kehui tämän huoltoliikkeen maasta taivaisiin. Kuinka halvalla tekevät hyvää duunia. No vein kotteroni sinne. Ajattelin että skippaan öljynvaihdot ja pikkuhuollot. Sippailen sen sijaan càfeessa pikkurilli oikeaoppisesti 45' kulmassa espressoa, kun ruosteläjäni saa vuosihuollon. Itseasiassa ihmettelin, kun pikkuhuolto kesti lähemmäs 6h.
Kaikki meni hyvin siihen asti, kunnes tuli laskun aika. Lasku oli 773,49€! Josta työn osuus ~450€! Osia ja öljynvaihtoja + muuta loput. Uudet sulatkin laittoivat. Siellä oli ollut voimansiirrossa jotain klappia, mitä en itse ollut huomannut! Olivat kynsineet tämän auki 70€ tuntiliksalla! Kyllähän vanhoissa autoissa aina on ongelmia. Kun tarpeeksi etsii niin aina jotain löytyy.
Ongelma on siinä että vein kotteroni vuosihuoltoon ja mitään tällaista isompaa remppaa en missään nimessä olisi ottanut! Luulin että vain vaihtavat öljyt ja that's it! Tämä 773,49€ lasku kyllä tipautti polville. Tiesin että suomalainen työ on kallista, mutta tämä oli jotain uutta. Ok, kävin yksityisellä paikkauttamassa hampaani ja 1,5h työ maksoi päälle 250€. Joten siihen nähden tämähän oli ihan halpaa lystiä! Kuluttajaasiamieheltä kyselin tapoja kiistää lasku. Koska etukäteen itselle ei kerrottu mitä tehdään. Auton arvoon nähden huolto oli turhan arvokas. Olipahan viimeinen kerta kun vein autoni huoltoon. Kaikki saatanan verot päälle niin tässähän maksaa reippaasti 1000€ vuodessa jostain immateriaalisesta ajo-oikeudesta.
Kyllähän tuossa nyt vähän user erroriakin on jos menee vuosihuollon tilaamaan eikä öljynvaihtoa.
Varsinkin jos ei pariin vuoteen ole käytetty, niin hyvässä lykyssähän tuossa voi mennä kaikki suodattimet, jarrunesteet, apulaitehihnat ja hyvässä lykyssä vielä jakopääkin mukana.
Siinä kyllä mokanneet jos alkaneet korjaamaan jotain ilman asiakkaalta siihen lupaa kysymättä.
Tuossahan sä määrität jo että vain tarkistus öljynvaihdon lisäksi. Mutta jos viet vaan et pistäkääs vuosihuoltaen niin siellä voi tullakin ihan just jotain vetonivelen pesua jos kumi halki tai löystynyt irti, mutta nivel kunnossa, ynnä muuta joista pikku hommista kertyy se 6h äkkiä. Huollolla ja tarkistuksella iso ero. Ensimmäises pistetään kuntoon ja jälkimmäises kysytään pistetäänkö kuntoon.
Kuten täällä nyt on jo monta kertaa mainittu, niin vuosihuolto ei ole mikään oikea termi (paitsi vanhojen ranskisten huoltokirjassa), vaan puhutaan ihan määräaikaishuollosta.Mielestäni vuosihuolto sisältää: öljynvaihdot + sulanvaihdot + palaneet lamput + pissapojan nesteet + pienemmät. Kaikki isompi erikseen informoiden. Tässä se ongelma on.
Vaikka tuossa Fordissa, niin sama määräaikaishuolto tehdään 2 vuoden kohdalla, vaikka 30tkm ei olisikaan vielä täynnä. Seuraava huolto siten 4 vuoden kohdalla. Sitten se kolmas huolto 6 vuoden kohdalla tai 90tkm olisi jo isompi. Eli ilmeisesti joka kolmas huolto olisi isompi ja vähän. 1.0 ecoboostin jakohihnan vaihto sitten 240tkm tai 10 vuotta.Jos hiusta halotaan niin kilometrihuolto ja laskurilla aikaa raksuttava huolto on nekin eri asia. Vuosihuollon merkkivalo alkas möllöttää mittaristos 2 vuoden jälkeen ja isompi määrä hommia mitä kilometrien jollei satu joku kilometrimäärä jossa vaihtolista on kilometrin mittanen. Eli vuosihuolloksi jos kutsutaan ja mielletään tuota 2 vuoden välein olevaa niin se on isompi kuin pelkkä perus öljyt ja suodatin.
240tkm jälkeenhän on koneen vaihto/remonttiVaikka tuossa Fordissa, niin sama määräaikaishuolto tehdään 2 vuoden kohdalla, vaikka 30tkm ei olisikaan vielä täynnä. Seuraava huolto siten 4 vuoden kohdalla. Sitten se kolmas huolto 6 vuoden kohdalla tai 90tkm olisi jo isompi. Eli ilmeisesti joka kolmas huolto olisi isompi ja vähän. 1.0 ecoboostin jakohihnan vaihto sitten 240tkm tai 10 vuotta.
Muistaakseni se perus huolto on öljyt ja suodatin. Ilmansuodatin ja raitisilmansuodatin.
Saattaa olla Ei taida olla vielä myynnissä yli 240tkm ajettuja 1.0 ecoboost autoja.240tkm jälkeenhän on koneen vaihto/remontti
240tkm jälkeenhän on koneen vaihto/remontti
Saattaa olla Ei taida olla vielä myynnissä yli 240tkm ajettuja 1.0 ecoboost autoja.
30tkm siis öljynvaihtoväli, mutta huolto suosittelee puolitettua 15tkm väliä.
Yksi 1.0 216tkm löytyi, mutta siinäkin vielä 24tkm liian vähän. Vuoden päästä ehkä uusi yritys188tkm
Ford Fiesta 1,0 EcoBoost 100hv Start/Stop Titanium M5 5-ovinen - Rahoituskorko 1.49% ja 1. erä lokakuussa! Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
148tkm
Ford Fiesta 1,0 EBoost PShift Trend A 5ov (MY13) - Maksuton toimitus sinua lähimpään liikkeeseemme! - Hyvitämme vähintään 1000€ vaih Viistoperä 2014 - Vaihtoauto - Nettiauto
158tkm
Ford Focus 1,0 EcoB 125 Start/Stop Trend 5ov Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto
153tkm
Ford Focus 1,0 EcoBoost 125 hv Start/Stop Titanium M6 5-ovinen *KORKO 1.95%* Viistoperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto
Joo, vielä pitää odotella päälle 200tkm lukemia.
Miksipä se tuossa kohtaa oikeasti olisi?240tkm jälkeenhän on koneen vaihto/remontti
Oma -99 Focus 1.8 bensakoneella ainakin meni iloisesti vuosikausia katsastuksesta läpi vaikka katista sisuskalut kaalittiin vitalikseen. Tämän lisäksi oli yleensä vielä tankissa itäbensaa.Montako autoa olet kokeillut leimata ilman kattia?
Eipä kyllä mene, ellei laita esim etanolia sopivasti tankkiin, tai tee jotain muuta ihme kikkailua.
Omalla käyttiksellä nyt ajeltu 66 000km. Viime huollossa vähän alle 60 000km kohdalla huollossa sanoivat, että kaikki jarrupalat ja levyt uusiksi seuraavassa huollossa, joka siis 80 000km kohdalla. Katsastin auton nyt ensimmäistä kertaa pari kuukautta sitten ja insinöörin mukaan levyjä ei ole mitään tarvetta vaihtaa ja jarrupaloissakin vielä reilusti pintaa. Omaan nenään haisi tietyntyyppinen rahastus kyllä.
Omalla käyttiksellä nyt ajeltu 66 000km. Viime huollossa vähän alle 60 000km kohdalla huollossa sanoivat, että kaikki jarrupalat ja levyt uusiksi seuraavassa huollossa, joka siis 80 000km kohdalla. Katsastin auton nyt ensimmäistä kertaa pari kuukautta sitten ja insinöörin mukaan levyjä ei ole mitään tarvetta vaihtaa ja jarrupaloissakin vielä reilusti pintaa. Omaan nenään haisi tietyntyyppinen rahastus kyllä.
Tämä!Tietynlainen rahastus joo, mutta nykyään meininki on se, että jos jarrupalat loppuvat kesken ennen seuraavaa huoltoa, niin asiakas reklamoi.
Tietynlainen rahastus joo, mutta nykyään meininki on se, että jos jarrupalat loppuvat kesken ennen seuraavaa huoltoa,
niin asiakas reklamoi.
Johtuu paloista. Huonot jarrupalat syö levyt nopeasti huonoksi.Ja levyt kuluu samaa tahtia palojen kanssa?
Ja levyt kuluu samaa tahtia palojen kanssa?
Hinnat alkaen kiinakuraa ei kannata ostaa kun 10% lisäpanostuksella saa kunnon kamaa kuten Bremboa, jne.No ei kannata sitten vaihtaa ylihintaisia orkkis levyjä, varmaan jotkin hinnat alkaen tarvikkeet kestää paremmin.
Mulla kesti tarvikelevyt 10tkm sisällä yhtä pitkään kuin alkuperäisetkin, mutta tarvikeosat maksoivat neljäsosan marmoritiskin palikoista.Miksi laittaa muuta kuin alkuperäisiä osia.
Miksi laittaa muuta kuin alkuperäisiä osia.
No sen näkee sitten 80 tkm kohdalla. Se oli vain huollon arvio. Turha repiä sen takia pelihousuja.
En siitä pelihousuja repinytkään. Lähinnä ihmetytti niinkin eriliset näkemykset asiasta.
Sinänsä höpöhöpöä, että katsastuksessakin auto PITÄISI hylätä jos jarrupalat minimissä (eli vielä 3-5mm pintaa) tai jarrulevyt alimittaiset (2-4mm kuluneet autosta riippuen). Palojen minimin näkee katsomalla ja levyt pitäisi mitata ihan siihen käyttöön tarkoitetulla tönärillä.Eihän siinä mitään ihmeellistä ole, katsastuksessa riittää jarrupalat kunhan niissä on pintaa. Huollossa miettivät sitten riittääkö seuraavan huoltovälin. Eli vaihtavat palat, jos näyttää ettei ne enää riitä siihen seuraavaan huoltoon, onko sitten 100tkm tms. Katsastuksesta menee jarrut yleensä aina läpi, jos levyt ei ole pahasti ruosteessa ja paloissa pintaa. Tullut aika monia autoja nähtyä, missä on vaan paloja vaihdeltu ja levyt on liian ohuet. Enkä nyt puhu mistään, että olisi 0.1mm liian ohuet, vaan 2-3mm alle minimin. Silti leimalla ei ole sanottu mitään jarruista.
Minulta mittasi levyt ja sanoi, että alkaa olla jo kuluneet ja suositteli vaihtamaan. Vaihdoinkin levyt ja palat ennen seuraavaa katsastusta.Enhän minä nyt missään sanonut, että pitäisi hylätä, mutta kyllä pitäisi jo sanoa noista tai antaa korjauskehotus. Jos levy on 4mm alle minimin, niin monissa autoissa on kyllä niin ohuet ne jäähdytetyt levyt, että kyllä alkaisi olla aika vaihtaa. Omassa autossa sallittu kuluma on 30mm->28.6mm. Jäähdytetty levy, niin välissä on 15mm tyhjää. Eli 4mm alle minimin ripojen välissä on enää ~5mm, ei muuten ole enää paljoa. Kyllähän 3-5mm pintaa jarrupalassa on täysin riittävä. Tosin silloin olisi mielestäni hyvä mainita, että kannattaa varautua lähi tulevaisuudessa vaihtamaan.
En ole kyllä koskaan vielä nähnyt inssin mittaavan levyjä/paloja. Ainoastaan ruosteisista levyistä ovat joskus sanoneet. Ruosteiset levyt on ongelma vain vähän ajattavissa autoissa.
Joo välillä tuntuu vähän kaikenlaisia inssejä olevan katsastamassa.