- Liittynyt
- 26.01.2017
- Viestejä
- 194
Noita ketjuja on muutama tullut vaihdettua, niin ei niissä kampiakselin rattaissa ole kyllä kulumaa ollut.No höpö höpö. Samanlailla se siinä kuluu kuin muutkin pyörät
Noita ketjuja on muutama tullut vaihdettua, niin ei niissä kampiakselin rattaissa ole kyllä kulumaa ollut.No höpö höpö. Samanlailla se siinä kuluu kuin muutkin pyörät
Kaksoisahdettu 1.4 TSI on taas toinen tarina
Huhhuh... Hyvä kuitenkin, että maksaja löytyy muualta. Minkä takia et muuten hankkiudu eroon tuosta?95kms ajettu, joku 40 litraa öljyä on kuluttanut mutta pikku hiljaa alkaa enemmän huoltovälien aikana.
Australian kuluttajansuojalait on sen verran hyvät että korjattavaksi menee vaikka jos valmistajan takuu on loppunut
Taitaa toi DSG:n kytkin mennä kohta uusiksi taas. 55tkm oli ajettu kun ne vaihdettiin
vesipumppu just vaihdettin kun ahdin toimii pyörästä pumpun kautta, tyhjäkäynnillä piti meteliä Onneksi on vielä jatkotakuuta 7kk jäljellä.
Joskus toi remmiahdin ei toiminut ja siinä aika hitaasti vauhti nousi kunnes turboahdin alko tuottaa lisää tehoja
Teknistä etumatkaa?Minkä takia et muuten hankkiudu eroon tuosta?
Ja kuka se "muu maksaja" sitten on? Kyllä ne kaikki takuukorjaukset, automainokset, lasipalatsit, henkilöstön palkat, johdon bonukset yms. maksaa viime kädessä sen auton ostaja kalliimpina hintoina. Ei ole olemassa ilmaisia lounaita, vaikka usein niin väitetään.Huhhuh... Hyvä kuitenkin, että maksaja löytyy muualta. Minkä takia et muuten hankkiudu eroon tuosta?
At the very top of the Lexus development chain are a select number of long-serving employees known as ‘takumis’.Ei noi Lexuksetkaan niin ongelmattomia ole. Ja muistasin et Avensiksessakin ollut melkoinen liuta takaisin kutsuja. Mutta kukin tavallaan ja eikä sun säälin tunteesi ole muilta pois.
Ilmaiset takuukorjaukset ja takaisinkutsut ovat Toyotan tavaramekki. Toyota kutsuu kaikki takaisinkutsun piiriin kuuluvat autot iästä riippumatta. Jopa yli 10 vuotta vanhat autot korjataan. Juju on siinä, että KAIKISSA käytetyissä Toyotoissa on tehty kaikki takaisinkutsukorjaukset. Ja ne korjaukset ovat yleensä ennakoivia.Ei noi Lexuksetkaan niin ongelmattomia ole. Ja muistasin et Avensiksessakin ollut melkoinen liuta takaisin kutsuja. Mutta kukin tavallaan ja eikä sun säälin tunteesi ole muilta pois.
Noilla asiakastyytyväisyyskyselyillä voi pyyhkiä persettä. Ei sillä oo mitään väliä mitä mieltä joku on autonsa luotettavuudesta. Mielipiteet ei oo faktoja. Esimerkki tuosta sun listasta:
Minkä takia et muuten hankkiudu eroon tuosta?
Minua säälittää aina kun näen Audi, Skoda tai Volkswagen kuskin. Heitä käytetään VAG:in koekaniineina ja testinukkeina. Kun Toyota tuo markkinoille uuden automallin, niin pari ensimmäistä vuotta sitä myydään vain Japanin markkinoille ja ostajat saavat autonsa edullisesti ja pitkillä takuilla. Kaikki havaitut viat korjataan seuraavan sukupolven malliin, jonka valmistustekniikka kopioidaan Toyota ulkomaan tehtalle.
Motonetin alkuperäistä vastaava on usein mann joka taitaa olla sama kuin oem.Paremmissa öljynsuodattimissa on yli(ohi?)virtausventtiilissä kierrejousi, ja halvemmissa on vain jokin peltilätkä. VW-Audin liikkeestä ostettuna 1% hajonnalla olevat suodattimet maksavat noin yhden euron enemmän, kuin jokin motonetin paremman pään suodatin. Tyyliin: 6,8 euroa -> 8 euroa. Minä maksan tuon eron, ja ajan noilla paremmilla suodattimilla. Tarvike tuotteisiin hyväksytään yleensä 10% hajonta.
T -.-
Laitetaan nyt ensi alkuun lyhyt vastaus. En koe olleeni superhuoltaja, mutta kun joitakin vuosia tuli ajoneuvoasentajana tehtyä töitä niin mikäli oli ajankohtaista niin vaihdettiin jarru-/jäähdytinnesteet. Sama laatikkoöljyjen kanssa, mikäli auton huolto-ohjelmaan se kuului niin vaihtoon ja parin merkin/mallin kohdalla suositeltiin vaikkei kuulunut ohjelmaan.1) Paöjon asiaa /rant
Käytin (heinäkuussa 2013 käyttöönotetun) Audini määräaikaishuollossa viime viikolla. Siihen vaihdettiin jarrunesteet, jo toisen kerran auton käyttöiän aikana.1) Ehkä jossain maahantuojan superhuollossa toimitusjohtajan autoa kohdellaan näin. Yleinen elämänkokemus kertoo kyllä jotain aivan muuta. Minä vähän raskaasti epäilen, ettäkö kaksi vuotta vanhasta huoltoon tulevasta autosta vaihdettaisiin muka jarrunesteet ja sama tehtäisiin uudestaan kahden vuoden kuluttua. Se jolla on uusi auto ja näin on todellakin tehty, voisi ottaa tähän nyt julkisesti kantaa.
1) Ensimmäinen jarrunesteen vaihto on 3v kohdalla, koska jarrunesteet on täytetty "laboratorio-olosuhteissa". Sitten 2v välein. Usko tai älä.
En sanonut ettei olisi mutta löytyy sitä autoja ton VAG-konsernin ulkopuolelta mitkä kuluttavat myös öljyäJa semmoista moottoriahan ei olekaan joka ei öljyä kuluttaisi, osa öljystä vain korvautuu lialla ja kosteudella
Ongelmana että vaimo on vihdoin tyytyväinen autoon, neljäs auto puolen vuoden sisään.Kannattaa perua kaupat ja ostaa auto tilalle.
Noissakin voi olla että 2012 mallin jälkeen tuota öljynkulutusta on korjattu. Eiköhän sama moottori kuin audeissakin?Ongelmana että vaimo on vihdoin tyytyväinen autoon, neljäs auto puolen vuoden sisään.
No tämäkin on käynyt mielessä. Hintaa vain on tullut noille vaihdoille jo tarpeeksi ja pari vuotta uudempi vastaavilla varusteilla maksaa jo melkoisesti.Noissakin voi olla että 2012 mallin jälkeen tuota öljynkulutusta on korjattu. Eiköhän sama moottori kuin audeissakin?
Eli peru kaupat ja ota 2013 malli tai jotain?
Peru kaupat jos sellainen mahdollisuus on annettu.No tämäkin on käynyt mielessä. Hintaa vain on tullut noille vaihdoille jo tarpeeksi ja pari vuotta uudempi vastaavilla varusteilla maksaa jo melkoisesti.
Kuulostaa kovin tutulta..Offina, tänään käväisin VAG tuotteita korjaavalla korjaamolla muuten vaan käymässä. Siellä oli yksi konserni auto, missä oli outo vika. Hyvällä onnella, tuurilla ja sattumalta vika löytyi. Pahimmillaan ongelman selvittäminen olisi vienyt parikin päivää, tällä kertaa sattui silmään. Mikään diagnostiikka ei auttanut. Yksi kurja piuha hankalassa paikassa oli poikki. On siellä samassa liikkeessä toinenkin ikuisuustapaus mihin on uponnut rahaa melkein auton arvon verran.
Ei ole annettu, mutta luulisin että on mahdollista muutama viikko kaupan jälkeen perua jos autossa on tuollainen vika. Yli 20 k€ autosta kuitenkin kyse.Peru kaupat jos sellainen mahdollisuus on annettu.
Jostan täältä muistan lukeneeni että jos kaikki huollot on tehty ajallaan ja oikein, kilsat ei ole yli riskirajan kuten ei tässä tapauksessa olekaan, niin maahantuojan pitäisi maksaa koko lysti. Vuosimallikin taitaa vielä mahtua kuvioon mukaan.Ei ole annettu, mutta luulisin että on mahdollista muutama viikko kaupan jälkeen perua jos autossa on tuollainen vika. Yli 20 k€ autosta kuitenkin kyse.
Onko myyjäliike valtuutettu Volkswagen-liike? Onko auto merkkihuollettu? Öljynkulutus korjaantuu uudenmallisilla männillä ja männänrenkailla. Remonttiin pitäisi olla kunnon vastaantulot, jos huoltohistoria on ok.Tuli ostettua vajaat 160 000 ajettu Tiguan vm. 2011 kahden litran bensakoneella. Vie litran öljyä / 1200 km. Myyjäliike ehdottaa remonttia joka maksaa n. 3000€, josta meidän maksettavaksi jäisi osien hinta, n. kolmasosa. Tekisivät jotain jakopäälle ja varmaan männänrenkaat uusiksi.
Onko kokemusta kellään korjautuuko tuo oikeasti rempalla vai alkaako öljyä kulumaan myöhemmin samaan tahtiin?
Toinen vaihtoehto lienee perua kaupat kokonaan, eihän tuota voi normaaliksi kulutukseksi väittää.
Voi olla ettei pääse pelkillä männänrenkailla vaan jos sylinterinseinämät on naarmuilla niin vaatii myös hoonauksen. Uusien männänrenkaiden lisäksi on vaihdettu tapauksittain myös männät. Eli ei jos sovitte vain männänrenkaiden vaihdosta niin ei välttämättä tule kuntoon pelkästään sillä toimenpiteella.Tuli ostettua vajaat 160 000 ajettu Tiguan vm. 2011 kahden litran bensakoneella. Vie litran öljyä / 1200 km. Myyjäliike ehdottaa remonttia joka maksaa n. 3000€, josta meidän maksettavaksi jäisi osien hinta, n. kolmasosa. Tekisivät jotain jakopäälle ja varmaan männänrenkaat uusiksi.
Onko kokemusta kellään korjautuuko tuo oikeasti rempalla vai alkaako öljyä kulumaan myöhemmin samaan tahtiin?
Toinen vaihtoehto lienee perua kaupat kokonaan, eihän tuota voi normaaliksi kulutukseksi väittää.
Noihin laitetaan aina myös männät, vai mistä tuo tieto on kotoisin? Sylinterit on laserhoonattu, joten hoonauksen tekeminen ei ole suositeltavaa.Voi olla ettei pääse pelkillä männänrenkailla vaan jos sylinterinseinämät on naarmuilla niin vaatii myös hoonauksen. Uusien männänrenkaiden lisäksi on vaihdettu tapauksittain myös männät. Eli ei jos sovitte vain männänrenkaiden vaihdosta niin ei välttämättä tule kuntoon pelkästään sillä toimenpiteella.
Toyotalla imettiin säiliö(t) tyhjäksi ja sitten uudet nesteet säiliöön. Tämän jälkeen imettiin jokaiselta nipalta vielä vanhat nesteet pois.Tuosta jarrunesteiden vaihdosta, tapahtuukohan se kaikista nipoista vai tyhjennetäänkö säiliö ainoastaan laiskan miehen tyyliin?
Siis siinä mainitsemassani Tekniikanmaailman artikkelissa oli Audin 2.0 tfsi:n sylinterit naarmuilla ja piti hoonata. Muistaakseni syy oli koska öljyn joukkoon kertynyt sakka pyöri männänrenkaan välissä kun ei päässyt umpeen karstoittuneista rei'istä takaisin öljypohjaan. Maahantuoja tai sitä edustava firma olisi tehnyt sen jutun mukaan vain osittaisen korjauksen eikä olisi sillä korjaantunut.Noihin laitetaan aina myös männät, vai mistä tuo tieto on kotoisin? Sylinterit on laserhoonattu, joten hoonauksen tekeminen ei ole suositeltavaa.
En ole kyllä vielä yhtäkään tapausta nähnyt, jossa tämän valmistusvirheen takia olisi sylinterinseinämissä naarmuja.
Riippuu tietenkin minkä asteisista naarmuista puhutaan, mutta pitänee lukea juttu ensin.Siis siinä mainitsemassani Tekniikanmaailman artikkelissa oli Audin 2.0 tfsi:n sylinterit naarmuilla ja piti hoonata. Muistaakseni syy oli koska öljyn joukkoon kertynyt sakka pyöri männänrenkaan välissä kun ei päässyt umpeen karstoittuneista rei'istä takaisin öljypohjaan. Maahantuoja tai sitä edustava firma olisi tehnyt sen jutun mukaan vain osittaisen korjauksen eikä olisi sillä korjaantunut.
Voi olla että nykyään tosiaan merkkihuollossa männät vaihdetaan renkaiden lisäksi oletuksena, mutta @Requimen mainitsi vain Tiguaninsa tapauksessa renkaat ja olen lukenut aiemmista keisseistä missä on laitettu vain pelkät renkaat 3000€ vastaantulemisen hintaan ongelman kuitenkaan korjaantumatta. Nämä siis silloin kun juttu alkoi vasta aukeamaan omistajakunnalle. Parempi siis perehtyä ja vaatia kerralla kunnollista korjausta kuin suostua puolittaiseen toteutukseen jos ongelma ei sillä katoa.
Näin käsittäisin eli tosta on jo muutama vuosi kun venyvistä jakoketjuista keskustelu oli kuumimmillaan ja puheet 1.8/2.0 bensaturbojen öljynkulutuksista alkoi. Silloin ei taidettu maahantuojallakaan käsittää kuinka laajasta ongelmasta on kyse.Olisiko nuo keissit olleet silloin, kun paranneltuja malleja ei ollut vielä saatavilla?
Veikkaan että myyntihinta eteenpäin on sama, on sitten korjattu tai ei, mutta jos pamahtaa pian myynnin jälkeen niin ovat varautuneet korvauksiin.Uutta meikälle oli että autoliikkeet tiputtaa heti hyvityshintaa useilla tuhansilla kun saa kuulla että autossa on ongelmamoottorimalli. Myydessä asiakkaalle se ei tietenkään näy hinnassa oli korjattu tai ei