VAG autojen monet ongelmat

Katsastusyritys pysyy vailla mitään perusteluja kannassaan, ettei mitään virhettä olisi tapahtunut ja näin ollen ei suostu korvaamaan mitään, ei edes jälkitarkastuksen maksua.

Ihmettelen yrityksen toimintalogiikkaa selvässä asiassa. Mainehaitta lienee paljon isompi vahinko heille jatkossa kuin, että olisivat ottaneet vastuun virheestään.

Asian käsittely jatkuu, mutta nyt sitten viranomaistutkinnassa.
Jatkoa tälle.

KKV:n kannanotto asiaan on, että katsastus on ollut virheellinen ja minulla auton omistajana olisi oikeus saada korvausta siitä aiheutuneisiin ylimääräisiin kustannuksiin.

Katsastusfirma ei aio noudattaa KKV:n suositusta.
 
Prosessi on vielä kesken ja ei tässä mitään paniikkia ole. Melkoinen sirkus sen sijaan kylläkin. Asia on myös Traficomin katsastusvalvonnan käsittelyssä ja sieltä palaavat vielä asiaan.

Eli seuraan vielä miten tässä käy ja jos lopputulema kaiken jälkeen on, että pitäytyvät kannassaan, niin sitten harkitsen firman nimen julkistamista.
 
Prosessi on vielä kesken ja ei tässä mitään paniikkia ole. Melkoinen sirkus sen sijaan kylläkin. Asia on myös Traficomin katsastusvalvonnan käsittelyssä ja sieltä palaavat vielä asiaan.

Eli seuraan vielä miten tässä käy ja jos lopputulema kaiken jälkeen on, että pitäytyvät kannassaan, niin sitten harkitsen firman nimen julkistamista.

Oletan että joku pikkufirma.

Täälläkin yks konttori, hinta kylän halvin. Autothan ei yleensä mene läpi ja vittuilut saa kaupan päälle että mitä paskoja tänne roudaat tms.. ja ajokielto vielä ole hyvä. Naapuri jobbarin autot kyllä menee heittämällä läpi.
En siis itse ikinä käynyt siellä, jotkut tutut käy kokeilee onneaan kerran pari :)

Mutta joo, odotellaa miten sulle käy.
 
Passat 2017 tehdasasenteisen webaston kaukosäädin teki ensin sen että hiljalleen etäisyys jolla kapula sai autoon yhteyden lyheni koko ajan ja lopulta webastoa ei sitten saanut enää ollenkaan kapulasta päälle, vilkuttaa vain värejään. Sisältä paneelin napista ja ajastamalla toimii normaalisti.

Autosähköpajan arvio oli että autossa oleva webaston antenni olisi sökö. Tehdasasenteiseen ei saa yksittäisiä varaosia vaan sieltä pitäisi kait enempi vaihdella pakettina ja kustannusarvio 700e plus työt.

Rupesin vain miettimään että olisiko vika mahdollista kuitenkin olla kaukosäätimessä? Onko tullut muille vastaan tällaisia. Säädin on sellainen pieni ja kulmikas. Sen uusiminen olisi halvempaa mutta ihan hyvä kustannus jos se ei olekaan syyllinen.
 
Passat 2017 tehdasasenteisen webaston kaukosäädin teki ensin sen että hiljalleen etäisyys jolla kapula sai autoon yhteyden lyheni koko ajan ja lopulta webastoa ei sitten saanut enää ollenkaan kapulasta päälle, vilkuttaa vain värejään. Sisältä paneelin napista ja ajastamalla toimii normaalisti.

Autosähköpajan arvio oli että autossa oleva webaston antenni olisi sökö. Tehdasasenteiseen ei saa yksittäisiä varaosia vaan sieltä pitäisi kait enempi vaihdella pakettina ja kustannusarvio 700e plus työt.

Rupesin vain miettimään että olisiko vika mahdollista kuitenkin olla kaukosäätimessä? Onko tullut muille vastaan tällaisia. Säädin on sellainen pieni ja kulmikas. Sen uusiminen olisi halvempaa mutta ihan hyvä kustannus jos se ei olekaan syyllinen.
Onko kaukosäätimen pariston nastat paikoillaan siellä kaukosäätimen sisällä. Kun nuo tulivat markkinoille, niin useammasta lähti nuo paristojen nastat irti piirilevyltä.
 
Passat 2017 tehdasasenteisen webaston kaukosäädin teki ensin sen että hiljalleen etäisyys jolla kapula sai autoon yhteyden lyheni koko ajan ja lopulta webastoa ei sitten saanut enää ollenkaan kapulasta päälle, vilkuttaa vain värejään. Sisältä paneelin napista ja ajastamalla toimii normaalisti.

Autosähköpajan arvio oli että autossa oleva webaston antenni olisi sökö. Tehdasasenteiseen ei saa yksittäisiä varaosia vaan sieltä pitäisi kait enempi vaihdella pakettina ja kustannusarvio 700e plus työt.

Rupesin vain miettimään että olisiko vika mahdollista kuitenkin olla kaukosäätimessä? Onko tullut muille vastaan tällaisia. Säädin on sellainen pieni ja kulmikas. Sen uusiminen olisi halvempaa mutta ihan hyvä kustannus jos se ei olekaan syyllinen.

Ilmeisesti kaken paristo vaihdettu? Oireet täsmäisivät ...
 
Kapulan patteri on vaihdettu joo. Pitää vielä noita sisuskaluja tutkia siitä.

Uusi kaukosäädin ei paljoa maksa, mutta sen parittaminen taisi olla vähän tuskaa. Onnistui lopulta VCDS:n kautta, mutta helpompi olisi vissiin ollut akku irti ja pitää jotain painiketta pohjassa kun kytkee virrat.
 
Kapulan patteri on vaihdettu joo. Pitää vielä noita sisuskaluja tutkia siitä.
Auton avaimissa yms.kannattaa todella pysyä merkkipattereissa. Mulla oli Lidlin Tronicit samalla 220mAh kapasiteetilla, kuin muutkin ja heti kyykkäs avain jos sai vähänkin kylmää esim . Loppu auton availun ja sulkemisen ongelmat kun vaihtoi oikeisiin paristoihin .
 
Auton avaimissa yms.kannattaa todella pysyä merkkipattereissa. Mulla oli Lidlin Tronicit samalla 220mAh kapasiteetilla, kuin muutkin ja heti kyykkäs avain jos sai vähänkin kylmää esim . Loppu auton availun ja sulkemisen ongelmat kun vaihtoi oikeisiin paristoihin .
Kannatta pysyä noissa merkkipattereissa tärkeämmissä kohteissa,minullakin on ollut noita Lidlin Tronic nappipattereita jotka on ollut kuolleita jo paketissa vaikka pitäisi olla 2-3 vuotta käyttöaikaa jäljellä.
 
Taitaa olla Energizerin nappi siellä sisällä mutta tuntemattoman ikäisestä paketista, pitää joku brrremium patteri käydä hakemassa vielä.
 
Mikä Audi A3:ssa on vikana. Lämmityslaitteen tehot ajoittain hiipuu kokonaan, ja alkaa puhaltamaan kylmää. Sitten taas hetken päästä lämpenee ja alkaa puhaltamaan lämmintä.

- Termostaatti vaihdettu (lämmöt ok)
- PTC-vastus vaihdettu (ei vaikutusta. vaikka oli rikki vanha.)
- Ei ole silikaattipaisaria
- Toimiessaan tulee yli 60c puhallusta
- Ei toimiessaan arviolta melkein lämmittämätöntä ulkoilmaa, tai lähelle sitä.
- Vesiventtiiliä ei näy autossa olevan
- Läppämoottorit toimii
- Kaikki anturit mitä vcds:llä saa ilmatoinnista näkyviin, antaa järkeenkäypiä lukemia.
- Ei auta vaikka laittaisi HI asentoon lämmityksen.
- Jos olis kenno jotenkin tukkeutunut niin miksi kuitenkin tulee yli 60c ilmaa välillä...
- Ongelma koskee sekä vasenta että oikeaa puolta.
 
Mikä Audi A3:ssa on vikana. Lämmityslaitteen tehot ajoittain hiipuu kokonaan, ja alkaa puhaltamaan kylmää. Sitten taas hetken päästä lämpenee ja alkaa puhaltamaan lämmintä.

- Termostaatti vaihdettu (lämmöt ok)
- PTC-vastus vaihdettu (ei vaikutusta. vaikka oli rikki vanha.)
- Ei ole silikaattipaisaria
- Toimiessaan tulee yli 60c puhallusta
- Ei toimiessaan arviolta melkein lämmittämätöntä ulkoilmaa, tai lähelle sitä.
- Vesiventtiiliä ei näy autossa olevan
- Läppämoottorit toimii
- Kaikki anturit mitä vcds:llä saa ilmatoinnista näkyviin, antaa järkeenkäypiä lukemia.
- Ei auta vaikka laittaisi HI asentoon lämmityksen.
- Jos olis kenno jotenkin tukkeutunut niin miksi kuitenkin tulee yli 60c ilmaa välillä...
- Ongelma koskee sekä vasenta että oikeaa puolta.

Kansivika voi myös oireilla noin, eli pakokaasua pääsee vesikanavaan, joka sitten tekee kuplan eikä vesi kierrä.
 
Mikä Audi A3:ssa on vikana. Lämmityslaitteen tehot ajoittain hiipuu kokonaan, ja alkaa puhaltamaan kylmää. Sitten taas hetken päästä lämpenee ja alkaa puhaltamaan lämmintä.

- Termostaatti vaihdettu (lämmöt ok)
- PTC-vastus vaihdettu (ei vaikutusta. vaikka oli rikki vanha.)
- Ei ole silikaattipaisaria
- Toimiessaan tulee yli 60c puhallusta
- Ei toimiessaan arviolta melkein lämmittämätöntä ulkoilmaa, tai lähelle sitä.
- Vesiventtiiliä ei näy autossa olevan
- Läppämoottorit toimii
- Kaikki anturit mitä vcds:llä saa ilmatoinnista näkyviin, antaa järkeenkäypiä lukemia.
- Ei auta vaikka laittaisi HI asentoon lämmityksen.
- Jos olis kenno jotenkin tukkeutunut niin miksi kuitenkin tulee yli 60c ilmaa välillä...
- Ongelma koskee sekä vasenta että oikeaa puolta.
Jos sisäkierrossa on ilmaa, niin sieltä tulee kyllä myös lötinää kun se poistuu. Ilmastoinnissahan on joku läppä jolla säädellään ulkoa tulevan ilman määrää, itse kyllä osoittelisin ensin sitä sormella. Toki voi niitä tulipellin läpi meneviä letkuja käpälöidä lämpötuntemusten toivossa, en vaan tiedä miten ahdasta a3:ssa on, eiköhän ne jostain löydä käsiin purkamatta pakosarjaa. Lähinnä jos lämmintä ei tule, ja paluuletkukin on lämmin niin ongelma ei ainakaan kierrossa, eikä kennossa.
 
Mikä Audi A3:ssa on vikana. Lämmityslaitteen tehot ajoittain hiipuu kokonaan, ja alkaa puhaltamaan kylmää. Sitten taas hetken päästä lämpenee ja alkaa puhaltamaan lämmintä.

- Termostaatti vaihdettu (lämmöt ok)
- PTC-vastus vaihdettu (ei vaikutusta. vaikka oli rikki vanha.)
- Ei ole silikaattipaisaria
- Toimiessaan tulee yli 60c puhallusta
- Ei toimiessaan arviolta melkein lämmittämätöntä ulkoilmaa, tai lähelle sitä.
- Vesiventtiiliä ei näy autossa olevan
- Läppämoottorit toimii
- Kaikki anturit mitä vcds:llä saa ilmatoinnista näkyviin, antaa järkeenkäypiä lukemia.
- Ei auta vaikka laittaisi HI asentoon lämmityksen.
- Jos olis kenno jotenkin tukkeutunut niin miksi kuitenkin tulee yli 60c ilmaa välillä...
- Ongelma koskee sekä vasenta että oikeaa puolta.
Tuntematta tarkemmin audin järjestelmää. Väittäisin kanssa että kun nyky autoissa ei enää säädetä kennonläpimenevää nestemäärää vaan läpillä ohjataan joko ilmaa kennon läpi tai sitten ohi. Niin siellä nyt takeltelee ne läpät. Kyseiset läpät ainakin niissä autoissa jotka tiedän menevät kiinni kun auton sammuttaa eli silloin jos ne jäävät tuohon asentoon tulee vain kylmää ilmaa ja sitten auetessaan ilmaa tulee kennojen läpi jolloin tulee lämmintä ilmaa. Ja nyt syystä tai toisesta ei läpät aukea aina. Useammin se koneisto hajoaa että vain toiseltapuolelta tulee lämmintä, mutta sinulla ei varmaan ole hajonnut vain jumittaa. Toki silläkin varmaan merkitystä onko 1-alue vai 2-alue ilmastointi että onko yhdet vai kahdet läpät.
 
2018 mallin skoda rabies, start & stop vetää akun tyhjäksi. Tai ei oikeastaan start&stop, vaan koko akun hallinta, ilmeisesti juuri pitkät motarimatkat on myrkkyä missä ei ole tule jarrutusta, vaan akkua pidetään tarkoituksella vajaassa latingissa. Lataus toimii kyllä moottorijarrutuksella, ja akku vaihdettu juuri (ties kuinka mones) ja koodattu oikein. Onkohan tuolla jotain säätöä, miten tyhjäksi akun päästää (epäilen kyllä että tuo akunhallintayksikkö on enempi tai vähempi sökö). Harmiksi en VCDS:n kanssa päässyt tuonne, kun kaapeli/lisenssi ei tunnista uudempaa protokollaa. Launchilla sain katsottua sen verran että koodaukset akun osalta kunnossa ym.

Ensiapuna otin virranhaistelijan akusta irti, niin rupes lataamaan täydellä teholla, mutta haittapuolena on että antaa start&stop virheen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 783
Viestejä
5 022 683
Jäsenet
80 581
Uusin jäsen
phaser0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom