VAG autojen monet ongelmat

Ajattelin jakaa tänne yhden havainnon tuosta DQ200:n toiminnasta nyt kun olen sitä remontin jälkeen hieman tarkemmin ja ajantasaisemmin seurannut.

Mutuna voisi kuvitella, että lämpimän vaihteiston öljyn viskositeetti vs kylmänä vaikuttaa öljyn virtausnopeuteen ja sitä kautta paineen laskuun nopeammin?
 
Mutuna voisi kuvitella, että lämpimän vaihteiston öljyn viskositeetti vs kylmänä vaikuttaa öljyn virtausnopeuteen ja sitä kautta paineen laskuun nopeammin?
Joo, tässä pitää selvästi vaan tiedostaa se, että mekaaninen ajan laskeminen ei yksistään öljynpaineongelmaa tuo esille, ellei se aika ole poikkeuksellisen lyhyt (ilmeisesti jotain alle 15 sek) ja sittenkin pitäisi graafeja ajossa seuraamalla katsoa, että putoaako se öljynpaine jossain vaiheessa raja-arvojen alle, vai pysyykö sallitussa vaihteluvälissä.
 
1762087530870.png


Jostain syystä tuottaa isoja haasteita löytää ohjeita, miten apulaitehihnan kiristimet saisi vaihdettua. En löytänyt ohjetta VW:n virallisista ohjeista (ainoastaan, miten itse hihna vaihdetaan), enkä oikein netistäkään. Ongelma ei ole tuo nro 8 kiristin, se on helppo ottaa pois, mutta ongelmallinen on tuo kiristin nro 16. Siellä on vissiin takana tuollainen kertakäyttöinen venypultti, jolla se on kiinni, mutta kun yritin tutkailla auton alta, päältä ja ties mistä löytääkseni sen kannan, totesin, että se on hautautuneena jonnekin sinne ilmastoinnin kompressorin ja laturin väliin. Mietin, että pitääkö tuo kompressori ottaa irti (muttei kylmälinjoja) siksi aikaa, että sinne pääsisi käsiksi? Kyseessä siis Passt B7 1.4 TSI CDGA-kone, jossa on kaksi kiristintä tuossa kokoonpanossa. Netistä löytyy ohjeita lähinnä tuohon ylempään kiristimeen ja kenties useimmissa konetyypeissä ei taida olla kahta kiristintä??
 
1762087530870.png


Jostain syystä tuottaa isoja haasteita löytää ohjeita, miten apulaitehihnan kiristimet saisi vaihdettua. En löytänyt ohjetta VW:n virallisista ohjeista (ainoastaan, miten itse hihna vaihdetaan), enkä oikein netistäkään. Ongelma ei ole tuo nro 8 kiristin, se on helppo ottaa pois, mutta ongelmallinen on tuo kiristin nro 16. Siellä on vissiin takana tuollainen kertakäyttöinen venypultti, jolla se on kiinni, mutta kun yritin tutkailla auton alta, päältä ja ties mistä löytääkseni sen kannan, totesin, että se on hautautuneena jonnekin sinne ilmastoinnin kompressorin ja laturin väliin. Mietin, että pitääkö tuo kompressori ottaa irti (muttei kylmälinjoja) siksi aikaa, että sinne pääsisi käsiksi? Kyseessä siis Passt B7 1.4 TSI CDGA-kone, jossa on kaksi kiristintä tuossa kokoonpanossa. Netistä löytyy ohjeita lähinnä tuohon ylempään kiristimeen ja kenties useimmissa konetyypeissä ei taida olla kahta kiristintä??
Kompressori irtoaa yleensä aika kivuttomasti irtoaa letkujen varassa, niin se on helppo laittaa syrjään. Onko tuossa kiristimessä itsessään sanomista, vai pärjäisikö pelkän rullan vaihdolla?
 
Kompressori irtoaa yleensä aika kivuttomasti irtoaa letkujen varassa, niin se on helppo laittaa syrjään. Onko tuossa kiristimessä itsessään sanomista, vai pärjäisikö pelkän rullan vaihdolla?
Se itse kiristin on kuoleentunut ja pakko vaihtaa. Lisäksi tuohon ei rullaa saa erikseen, vaan vaihdetaan aina kokonaisuutena. Jos olisi tilaa, niin hyvin simppeli homma varmasti, mutta pitää nyt sitten jossain välissä kokeilla uudestaan ja ottaa tuo kompura pois tieltä. Toivottavasti sillä pärjätään.
 
Se itse kiristin on kuoleentunut ja pakko vaihtaa. Lisäksi tuohon ei rullaa saa erikseen, vaan vaihdetaan aina kokonaisuutena. Jos olisi tilaa, niin hyvin simppeli homma varmasti, mutta pitää nyt sitten jossain välissä kokeilla uudestaan ja ottaa tuo kompura pois tieltä. Toivottavasti sillä pärjätään.

Jos osuin oikeaan moottoriin ja osaan niin näyttäisi kompuran pulttien irrottaminen ja kompuran kääntäminen riittävän. Toi venäläinen sivu on välillä aika kätevä, kun siellä on noita kertomuksia kuvien kanssa 030. Замена натяжителей ремня генератора.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
291 384
Viestejä
4 986 400
Jäsenet
79 988
Uusin jäsen
jejzm

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom