VAG autojen monet ongelmat

Sinänsä kylmä ilmastointi kuivattaa ja jäähdyttää kroppaa ja altistaa sitä kautta pöpöille, mutta tosiaan vaatii sen, että sen pöpön jostain saa. Eiköhän tää kuitenkin jo mene aika off topiciksi
 
Ajokengiksi valikoituu taas kerran crocsit,

Tämä on kyllä aivan idioottimaista. Sama juttu kun kaikki muutkin vastaavat rantaläpykkäät tai naisilla korkkarit, näistä saisi suoraan ottaa kortin pois, törkeä liikenteen vaarantaminen. Jotenkin pystyy ajamaan suoraan ja hyvällä tuurilla ei kenellekään satu mitään, mutta yhtään jos tulee minkäänlainen tilanne tehdä jotakin, niin ei onnistu. Silloinkin kun ei tapahdu mitään, on tuo aivan tarpeetonta riskeeraamista.
 
Tämä on kyllä aivan idioottimaista. Sama juttu kun kaikki muutkin vastaavat rantaläpykkäät tai naisilla korkkarit, näistä saisi suoraan ottaa kortin pois, törkeä liikenteen vaarantaminen. Jotenkin pystyy ajamaan suoraan ja hyvällä tuurilla ei kenellekään satu mitään, mutta yhtään jos tulee minkäänlainen tilanne tehdä jotakin, niin ei onnistu. Silloinkin kun ei tapahdu mitään, on tuo aivan tarpeetonta riskeeraamista.

Parempi siis ajaa ihan sukkasiltaan.
 
Tämä on kyllä aivan idioottimaista. Sama juttu kun kaikki muutkin vastaavat rantaläpykkäät tai naisilla korkkarit, näistä saisi suoraan ottaa kortin pois, törkeä liikenteen vaarantaminen. Jotenkin pystyy ajamaan suoraan ja hyvällä tuurilla ei kenellekään satu mitään, mutta yhtään jos tulee minkäänlainen tilanne tehdä jotakin, niin ei onnistu. Silloinkin kun ei tapahdu mitään, on tuo aivan tarpeetonta riskeeraamista.
Toki on remmi takaa kiinni, eli eivät lähde vahingossa jalasta. Silloin ovat aivan kuin mitkä tahansa muut kengät. Lisäksi suurin osa matkasta tulee ajettua cruise päällä (paitsi jo on todella liukasta/muuten huono keli), jolloin jalka on pois polkimelta ja stand-by asennossa valmiina siirtymään jarrupolkimelle.
 
Kokemuksia 2012-2015 vuoden Volkswagen Jetoista 1.2 TSI koneella? Sukulainen etsimässä autoa ja noita näyttäisi saavan kohtuu budjetilla ja ovat ulkoisesti ihan fiksun oloisia.
 
Kokemuksia 2012-2015 vuoden Volkswagen Jetoista 1.2 TSI koneella? Sukulainen etsimässä autoa ja noita näyttäisi saavan kohtuu budjetilla ja ovat ulkoisesti ihan fiksun oloisia.

Hieman kilsoista/ajotavasta(onko pidempää siivua) riippuen kannattaa harkita tuota myös sillä 1.6 tdi koneella.

Ja tosiaan 1.2tsi:stä on sekä ongelmallisia ketjukoneita ja parempia hihnakoneita olemassa.

Helmakotelon etupää kannattaa tutkia tarkasti, että onko alkavaa ruostetta, vaggineissa on ~aina etupäässä roiskeläpän takana komposti muhimassa joka mädättää nuo ennemmin tai myöhemmin jos sitä ei putsata.
 
Ei sitä ketju 1.2 TSI konetta kannata pelätä, ei se oo kuin touhutonni jos jakopää pitää laittaa.
Sitten se kestääkin auton loppuiän.

-e-

No ei siihen jakopäähän tonnia taida mennä.
 
Viimeksi muokattu:
Yksinkertaisesti rakennettu tuo 1.2 TSI ketjulla. Yksi nokka-akseli, ei VVT-i:tä, GPF:ää jne. Keskikulutukseni omalla 1.2 TSI 2011 Jetalla 5.0l/100km kun ajelin Espoosta Turkuun n. 90km/h vauhdilla kesällä.
2015 vuosimallista eteenpäin Jetoissa se hihnakone.

Olen itse tehnyt tuon ketjuremontin autooni, suht yksinkertainen ja ei mitään ihmeellisiä työkaluja tarvitse. Ketjuremontin yhteydessä vahva suositus että öljypumpun ketju vaihdetaan samalla, koska siitä tulee väljä eikä siinä ole kiristintä kompensoimassa.
Isäni autossa (samanlainen, 2011 1.2 TSI Jetta) aiemmalla ketjulla oli ajettu 160tkm eikä ollut mitenkään väljä kun tein ketjuremontin. Ketjun kiristinkin vielä hoiti hommansa. Öljypumpun ketju oli väljä kun mikä ja se meni samalla vaihtoon. Vesipumpun + moniurahihnan vaihdatin myös.

Kuten tossa aiemmassa viestissä on mainittu niin ne etukuraläpät kannattaa tosiaan irroittaa ja poistattaa kaikki moska sieltä helma-alueelta. Etukuraläpät ovat kiinni viidellä Torx T25 ruuvilla.
 
Yksinkertaisesti rakennettu tuo 1.2 TSI ketjulla. Yksi nokka-akseli, ei VVT-i:tä, GPF:ää jne. Keskikulutukseni omalla 1.2 TSI 2011 Jetalla 5.0l/100km kun ajelin Espoosta Turkuun n. 90km/h vauhdilla kesällä.
2015 vuosimallista eteenpäin Jetoissa se hihnakone.

Olen itse tehnyt tuon ketjuremontin autooni, suht yksinkertainen ja ei mitään ihmeellisiä työkaluja tarvitse. Ketjuremontin yhteydessä vahva suositus että öljypumpun ketju vaihdetaan samalla, koska siitä tulee väljä eikä siinä ole kiristintä kompensoimassa.
Isäni autossa (samanlainen, 2011 1.2 TSI Jetta) aiemmalla ketjulla oli ajettu 160tkm eikä ollut mitenkään väljä kun tein ketjuremontin. Ketjun kiristinkin vielä hoiti hommansa. Öljypumpun ketju oli väljä kun mikä ja se meni samalla vaihtoon. Vesipumpun + moniurahihnan vaihdatin myös.

Kuten tossa aiemmassa viestissä on mainittu niin ne etukuraläpät kannattaa tosiaan irroittaa ja poistattaa kaikki moska sieltä helma-alueelta. Etukuraläpät ovat kiinni viidellä Torx T25 ruuvilla.
Eikös kuitenkin kampiakselin hammasrattaan poistoon tarvitse erikoistyökalun? Mutta muutenhan tuo taitaa kyllä mennä ilman kummoisempia työkaluja.
 
Eikös kuitenkin kampiakselin hammasrattaan poistoon tarvitse erikoistyökalun? Mutta muutenhan tuo taitaa kyllä mennä ilman kummoisempia työkaluja.

Juu siihen tarvitsee tämmöiset, ei kumminkaan liikoja maksa. Kolmi ja kaksijalkaiset koukkutyyliset lipsahtelee pois, en suosittele (tuli kokeiltua). Uuden alarattaan laittaminen paikoilleen vaatii sen lämmittämistä kuumailmapuhaltimella, saa hetkellisesti laajennettua metallin niin sujahtaa paikalleen.

 
Olen itse tehnyt tuon ketjuremontin autooni, suht yksinkertainen ja ei mitään ihmeellisiä työkaluja tarvitse. Ketjuremontin yhteydessä vahva suositus että öljypumpun ketju vaihdetaan samalla, koska siitä tulee väljä eikä siinä ole kiristintä kompensoimassa.
Isäni autossa (samanlainen, 2011 1.2 TSI Jetta) aiemmalla ketjulla oli ajettu 160tkm eikä ollut mitenkään väljä kun tein ketjuremontin. Ketjun kiristinkin vielä hoiti hommansa. Öljypumpun ketju oli väljä kun mikä ja se meni samalla vaihtoon. Vesipumpun + moniurahihnan vaihdatin myös.

Mitä kaikkea vaihdoit jakopäähän?

Onko vesipumpun ja moniurahihnan lisäksi kiristin, jotain muuta?
 
Mitä kaikkea vaihdoit jakopäähän?

Onko vesipumpun ja moniurahihnan lisäksi kiristin, jotain muuta?

Kaikki rattaat, ketjut, laahaimet ja uudet pultit rattaisiin (kampiakselin stefa myös). Huomioi että kyseessä Torque To Yield pultit, eli pitää paikata uusilla.
Osien linkit alhaalla. Muuten hyvä setti SKF:ltä mutta siitä puuttui tuo kampiakselin uusi ratas niin tilailin jälkeenpäin.. harhaanjohtavaa mainontaa nuo kuvat.

Ketjusarja: SKF Jakoketjusarja VKML 81306 - AK24.fi
Kampiakselin ratas: AUTLOG Hammaspyörä, kampiakseli KT7090 - AK24.fi
Moniurahihna: BOSCH Moniurahihna 1 987 947 951 - AK24.fi
Vesipumppu: SKF Vesipumppu, moottorin jäähdytys VKPC 81213 - AK24.fi
Jakopään lukitustyökalu: lukitus-/ajoitustyökalu.VAG 1.2TFSI ketjulla - AK24.fi
Stefa: BGA Akselitiiviste, kampiakseli OS5391 - AK24.fi

Moniurahihnan kiristintä en vaihtanut, kun en havainnut mitään vikaa siinä. Tietenkin kannattaa muistaa se että kun vesipumppua vaihtaa niin laittaa lisää G12+ jäähdytysnestettä, Motonetistä saa.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki rattaat, ketjut, laahaimet ja uudet pultit rattaisiin (kampiakselin stefa myös). Huomioi että kyseessä Torque To Yield pultit, eli pitää paikata uusilla.
Osien linkit alhaalla. Muuten hyvä setti SKF:ltä mutta siitä puuttui tuo kampiakselin uusi ratas niin tilailin jälkeenpäin.. harhaanjohtavaa mainontaa nuo kuvat.

Ketjusarja: SKF Jakoketjusarja VKML 81306 - AK24.fi
Kampiakselin ratas: AUTLOG Hammaspyörä, kampiakseli KT7090 - AK24.fi
Moniurahihna: BOSCH Moniurahihna 1 987 947 951 - AK24.fi
Vesipumppu: SKF Vesipumppu, moottorin jäähdytys VKPC 81213 - AK24.fi
Jakopään lukitustyökalu: lukitus-/ajoitustyökalu.VAG 1.2TFSI ketjulla - AK24.fi
Stefa: BGA Akselitiiviste, kampiakseli OS5391 - AK24.fi

Moniurahihnan kiristintä en vaihtanut, kun en havainnut mitään vikaa siinä. Tietenkin kannattaa muistaa se että kun vesipumppua vaihtaa niin laittaa lisää G12+ jäähdytysnestettä, Motonetistä saa.
Mitähän eroa muuten jakopään ketjulla nro 03F198158G versus 03F198158J? Tilasin tuon VAGin alkuperäisen ketjusarjan, ja kun paketti tuli niin ketjun paketin päällä mainittu tuo jälkimmäinen numerosarja. Tilaussivustolla oli molemmat versiot mainittu.
 
Kaikki rattaat, ketjut, laahaimet ja uudet pultit rattaisiin (kampiakselin stefa myös). Huomioi että kyseessä Torque To Yield pultit, eli pitää paikata uusilla.
Osien linkit alhaalla. Muuten hyvä setti SKF:ltä mutta siitä puuttui tuo kampiakselin uusi ratas niin tilailin jälkeenpäin.. harhaanjohtavaa mainontaa nuo kuvat.

Ketjusarja: SKF Jakoketjusarja VKML 81306 - AK24.fi
Kampiakselin ratas: AUTLOG Hammaspyörä, kampiakseli KT7090 - AK24.fi
Moniurahihna: BOSCH Moniurahihna 1 987 947 951 - AK24.fi
Vesipumppu: SKF Vesipumppu, moottorin jäähdytys VKPC 81213 - AK24.fi
Jakopään lukitustyökalu: lukitus-/ajoitustyökalu.VAG 1.2TFSI ketjulla - AK24.fi
Stefa: BGA Akselitiiviste, kampiakseli OS5391 - AK24.fi

Moniurahihnan kiristintä en vaihtanut, kun en havainnut mitään vikaa siinä. Tietenkin kannattaa muistaa se että kun vesipumppua vaihtaa niin laittaa lisää G12+ jäähdytysnestettä, Motonetistä saa.
Ketju ja rattaat on hyvä olla saman kioskin. Muuten toleranssien kanssa ongelmia.
 
Mitähän eroa muuten jakopään ketjulla nro 03F198158G versus 03F198158J? Tilasin tuon VAGin alkuperäisen ketjusarjan, ja kun paketti tuli niin ketjun paketin päällä mainittu tuo jälkimmäinen numerosarja. Tilaussivustolla oli molemmat versiot mainittu.

Tuosta en ole varma, onkohan valmistusmaassa joku ero (?). Mutta sen tiedän että kiristimessä on kahta samannäköistä (osakoodi 03F109507D) niin siitä uusin ja viimeisin versio (03F109507F) sisältää jäykemmän jousen. Laitoin omaan autooni VW OEM setin ja isäni autoon tuon SKF:n niin selvisi siinä kun noita vertaili keskenään.

Vielä vanhemman kiristimen osakoodi on 03F109507B ja ne laitettiin <2012 valmistettuihin autoihin.

Jos haluaa varmemman päältä niin eBayssä alle 200e:llä ketjusarja jossa on tuo öljypumpun ketju ja ratas mukana. Jakoketju siinä setissä 03F198158G ja kiristin 03F109507F (jäykempi jousi). Muut osat tilaa vaikka ak24/Aeromotorsista.
 
Ketju ja rattaat on hyvä olla saman kioskin. Muuten toleranssien kanssa ongelmia.

SKF ei myy erikseen tota kampiakselin ratasta valitettavasti. Ei ollut ongelmia tuon Autlogin rattaan kanssa, oikea versio tuli. Tärkeintähän on että osanumerot täsmäävät. Onhan tuossa hieman hölmösti laitettu 03F105209D ja 03F105209G, mutta kyllä sieltä se uusin 03F105209G tuli perille. Tässä uudemmassa on jakoketjun puoliset hampaat leveämmät vrt. vanhempaan malliin. Öljypumpun ketjusta ja rattaista ei ole tullut mitään versiomuutoksia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 546
Viestejä
4 630 737
Jäsenet
76 049
Uusin jäsen
ShevBoy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom