VAG autojen monet ongelmat

Sinänsä kylmä ilmastointi kuivattaa ja jäähdyttää kroppaa ja altistaa sitä kautta pöpöille, mutta tosiaan vaatii sen, että sen pöpön jostain saa. Eiköhän tää kuitenkin jo mene aika off topiciksi
 
Ajokengiksi valikoituu taas kerran crocsit,

Tämä on kyllä aivan idioottimaista. Sama juttu kun kaikki muutkin vastaavat rantaläpykkäät tai naisilla korkkarit, näistä saisi suoraan ottaa kortin pois, törkeä liikenteen vaarantaminen. Jotenkin pystyy ajamaan suoraan ja hyvällä tuurilla ei kenellekään satu mitään, mutta yhtään jos tulee minkäänlainen tilanne tehdä jotakin, niin ei onnistu. Silloinkin kun ei tapahdu mitään, on tuo aivan tarpeetonta riskeeraamista.
 
Tämä on kyllä aivan idioottimaista. Sama juttu kun kaikki muutkin vastaavat rantaläpykkäät tai naisilla korkkarit, näistä saisi suoraan ottaa kortin pois, törkeä liikenteen vaarantaminen. Jotenkin pystyy ajamaan suoraan ja hyvällä tuurilla ei kenellekään satu mitään, mutta yhtään jos tulee minkäänlainen tilanne tehdä jotakin, niin ei onnistu. Silloinkin kun ei tapahdu mitään, on tuo aivan tarpeetonta riskeeraamista.

Parempi siis ajaa ihan sukkasiltaan.
 
Tämä on kyllä aivan idioottimaista. Sama juttu kun kaikki muutkin vastaavat rantaläpykkäät tai naisilla korkkarit, näistä saisi suoraan ottaa kortin pois, törkeä liikenteen vaarantaminen. Jotenkin pystyy ajamaan suoraan ja hyvällä tuurilla ei kenellekään satu mitään, mutta yhtään jos tulee minkäänlainen tilanne tehdä jotakin, niin ei onnistu. Silloinkin kun ei tapahdu mitään, on tuo aivan tarpeetonta riskeeraamista.
Toki on remmi takaa kiinni, eli eivät lähde vahingossa jalasta. Silloin ovat aivan kuin mitkä tahansa muut kengät. Lisäksi suurin osa matkasta tulee ajettua cruise päällä (paitsi jo on todella liukasta/muuten huono keli), jolloin jalka on pois polkimelta ja stand-by asennossa valmiina siirtymään jarrupolkimelle.
 
Kokemuksia 2012-2015 vuoden Volkswagen Jetoista 1.2 TSI koneella? Sukulainen etsimässä autoa ja noita näyttäisi saavan kohtuu budjetilla ja ovat ulkoisesti ihan fiksun oloisia.
 
Kokemuksia 2012-2015 vuoden Volkswagen Jetoista 1.2 TSI koneella? Sukulainen etsimässä autoa ja noita näyttäisi saavan kohtuu budjetilla ja ovat ulkoisesti ihan fiksun oloisia.

Jos ketjukoneella, niin en ottaisi koska liikaa riskejä. Uudempi kone hihnalla on ihan ok.
 
Kokemuksia 2012-2015 vuoden Volkswagen Jetoista 1.2 TSI koneella? Sukulainen etsimässä autoa ja noita näyttäisi saavan kohtuu budjetilla ja ovat ulkoisesti ihan fiksun oloisia.

Hieman kilsoista/ajotavasta(onko pidempää siivua) riippuen kannattaa harkita tuota myös sillä 1.6 tdi koneella.

Ja tosiaan 1.2tsi:stä on sekä ongelmallisia ketjukoneita ja parempia hihnakoneita olemassa.

Helmakotelon etupää kannattaa tutkia tarkasti, että onko alkavaa ruostetta, vaggineissa on ~aina etupäässä roiskeläpän takana komposti muhimassa joka mädättää nuo ennemmin tai myöhemmin jos sitä ei putsata.
 
Ei sitä ketju 1.2 TSI konetta kannata pelätä, ei se oo kuin touhutonni jos jakopää pitää laittaa.
Sitten se kestääkin auton loppuiän.

-e-

No ei siihen jakopäähän tonnia taida mennä.
 
Viimeksi muokattu:
Yksinkertaisesti rakennettu tuo 1.2 TSI ketjulla. Yksi nokka-akseli, ei VVT-i:tä, GPF:ää jne. Keskikulutukseni omalla 1.2 TSI 2011 Jetalla 5.0l/100km kun ajelin Espoosta Turkuun n. 90km/h vauhdilla kesällä.
2015 vuosimallista eteenpäin Jetoissa se hihnakone.

Olen itse tehnyt tuon ketjuremontin autooni, suht yksinkertainen ja ei mitään ihmeellisiä työkaluja tarvitse. Ketjuremontin yhteydessä vahva suositus että öljypumpun ketju vaihdetaan samalla, koska siitä tulee väljä eikä siinä ole kiristintä kompensoimassa.
Isäni autossa (samanlainen, 2011 1.2 TSI Jetta) aiemmalla ketjulla oli ajettu 160tkm eikä ollut mitenkään väljä kun tein ketjuremontin. Ketjun kiristinkin vielä hoiti hommansa. Öljypumpun ketju oli väljä kun mikä ja se meni samalla vaihtoon. Vesipumpun + moniurahihnan vaihdatin myös.

Kuten tossa aiemmassa viestissä on mainittu niin ne etukuraläpät kannattaa tosiaan irroittaa ja poistattaa kaikki moska sieltä helma-alueelta. Etukuraläpät ovat kiinni viidellä Torx T25 ruuvilla.
 
Yksinkertaisesti rakennettu tuo 1.2 TSI ketjulla. Yksi nokka-akseli, ei VVT-i:tä, GPF:ää jne. Keskikulutukseni omalla 1.2 TSI 2011 Jetalla 5.0l/100km kun ajelin Espoosta Turkuun n. 90km/h vauhdilla kesällä.
2015 vuosimallista eteenpäin Jetoissa se hihnakone.

Olen itse tehnyt tuon ketjuremontin autooni, suht yksinkertainen ja ei mitään ihmeellisiä työkaluja tarvitse. Ketjuremontin yhteydessä vahva suositus että öljypumpun ketju vaihdetaan samalla, koska siitä tulee väljä eikä siinä ole kiristintä kompensoimassa.
Isäni autossa (samanlainen, 2011 1.2 TSI Jetta) aiemmalla ketjulla oli ajettu 160tkm eikä ollut mitenkään väljä kun tein ketjuremontin. Ketjun kiristinkin vielä hoiti hommansa. Öljypumpun ketju oli väljä kun mikä ja se meni samalla vaihtoon. Vesipumpun + moniurahihnan vaihdatin myös.

Kuten tossa aiemmassa viestissä on mainittu niin ne etukuraläpät kannattaa tosiaan irroittaa ja poistattaa kaikki moska sieltä helma-alueelta. Etukuraläpät ovat kiinni viidellä Torx T25 ruuvilla.
Eikös kuitenkin kampiakselin hammasrattaan poistoon tarvitse erikoistyökalun? Mutta muutenhan tuo taitaa kyllä mennä ilman kummoisempia työkaluja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 504
Viestejä
4 628 450
Jäsenet
76 043
Uusin jäsen
Diettaaja

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom