VAG autojen monet ongelmat

Sanokaapas, miten on mahdollista, että 2015 R Golfissa on varusteina mm. ACC, sähköpenkit, liikennemerkkien tunnistus ja kessy, mutta ei ollenkaan ilmastointia? Säätöpaneelista puuttuu kokonaan AC-nappi, eikä myöskään varusteissa puhuta ilmastoinnista. Pitääkö auto tilata tehtaalta niin, että erikseen pyytää ilmastoinnin poistamista? Voi muuten pikkasen vaikeuttaa myyntiä :D


1738000326765.png
Mahdollisesti jenkki tms. tuontiauto, sillä löytyi ebay listaus USA maininnalla ja varaosa-dekooderi antaa "hot countries"

Perusmalli on siis käsittääkseni "climatic" ja automaattinen ilmastointi sitten "climatronic"
 
Mahdollisesti jenkki tms. tuontiauto, sillä löytyi ebay listaus USA maininnalla ja varaosa-dekooderi antaa "hot countries"

Perusmalli on siis käsittääkseni "climatic" ja automaattinen ilmastointi sitten "climatronic"
Eurooppalainen malli, valmistettu Saksassa Moselin tehtaalla ja tuotu Berliinistä Suomeen vuonna 2019.
 
Hankittu taksikäyttöön ja haluttu ettei kuski(t) tuhlaa polttoainetta? Tietty käyttötarkoituksesta tuokin aika syvältä, että siinä tapauksessakin aika kyseenalainen.
 
Oliko tossa 1.2 TSI:ssä nokkien ketju samalla ketjulla vai onko siellä nokille oma ketjunsa toisessa päässä konetta? Oliko jakoketjulle noissa korjausarvoa venymiselle moottorinohjauksessa?
Taitaa olla nokille oma ketju toisessa päässä. Nyt en ihan varma oo toisesta kysymyksestä että mitä meinaat.
 
Sitä että vaikka noissa 1.2 tsi:ssä on ollut jakoketjuongelmia, niin nokkien ketju EA113 kokemuksella pitää kyllä myös aika pahaa meteliä kiristimen antauduttua.
Aivan joo! Minun kohdalla ääni tuli selkeästi jakopään päädystä. Tosin nyt se ei pitänyt ääntä ollenkaan eilen eli ilmeisesti vaan silloin tällöin...
 
Aivan joo! Minun kohdalla ääni tuli selkeästi jakopään päädystä. Tosin nyt se ei pitänyt ääntä ollenkaan eilen eli ilmeisesti vaan silloin tällöin...

Mutta jos hyvä mekaanikkotuttu löytyy niin henkisesti varautuisin uusimaan myös sen nokkien kiristimen. EA113 näkee ainakin korjausarvon sille nokkien venymiselle ja sille oli ulkomaalaisilla foorumeilla joku numeroarvo, jonka yli olevat arvot antaa osviittaa siitä, että onko ketju liiaksi venynyt. Jos nokkien ketjun venymä ok, niin turhaa alkaa äheltämään sen kanssa.
 
Oliko tossa 1.2 TSI:ssä nokkien ketju samalla ketjulla vai onko siellä nokille oma ketjunsa toisessa päässä konetta? Oliko jakoketjulle noissa korjausarvoa venymiselle moottorinohjauksessa?
Taitaa olla nokille oma ketju toisessa päässä. Nyt en ihan varma oo toisesta kysymyksestä että mitä meinaat.

Mitkä nokat? Tässä on vain yksi nokka-akseli.
 
Mutta jos hyvä mekaanikkotuttu löytyy niin henkisesti varautuisin uusimaan myös sen nokkien kiristimen. EA113 näkee ainakin korjausarvon sille nokkien venymiselle ja sille oli ulkomaalaisilla foorumeilla joku numeroarvo, jonka yli olevat arvot antaa osviittaa siitä, että onko ketju liiaksi venynyt. Jos nokkien ketjun venymä ok, niin turhaa alkaa äheltämään sen kanssa.
ihan käytännön kokemus kesältä kun kiristäjän mäntä tuli liukupinnasta läpi pitämään ketjua kireellä vs. kun uusi ketju ja kiristäjä vaihdettiin, lopputuloksena ei käytännössä eroa korjausarvoihin, eli ketjun venymään tuolla ei voi katsoa ollenkaan ea113 koneissa.
 
ihan käytännön kokemus kesältä kun kiristäjän mäntä tuli liukupinnasta läpi pitämään ketjua kireellä vs. kun uusi ketju ja kiristäjä vaihdettiin, lopputuloksena ei käytännössä eroa korjausarvoihin, eli ketjun venymään tuolla ei voi katsoa ollenkaan ea113 koneissa.

Ketju on karkeasti saman mittainen, oli se kiristetty tai ei, eli sitä se ei näytä onko se tarpeeksi kireellä. Tai siis venyneen ketjun pituus on ilmeisesti oltava pitempi kuin löysän ketjun. Kun pakonokka on lähtökohtaisesti synkassa kampiakselin kanssa ja imunokalla sekä kammella on anturit, niin ainakin mun insinöörijärjellä sen korjausarvon pitäisi pitää venymän suhteen paikkansa.

Mulla se arvo ei muuttunut pahemmaksi vaikka öljypumppu imi öljyä väärään suuntaan ja kiristin sahasi ees takas per kammen 1/4 kierrosta, mutta pieneni 3 yksikköä heti, kun vaihdoin uuden ketjun, vaikka kiristin sahasi edelleen. (Kun en tajunnut sen johtuvan öljypumpusta). Oli ainakin hampaan verran venynyt se vanha ketju, jos en muista väärin.

Vertasitko ketjuja keskenään ennen vaihtoa?
 
Ketju on karkeasti saman mittainen, oli se kiristetty tai ei, eli sitä se ei näytä onko se tarpeeksi kireellä. Tai siis venyneen ketjun pituus on ilmeisesti oltava pitempi kuin löysän ketjun. Kun pakonokka on lähtökohtaisesti synkassa kampiakselin kanssa ja imunokalla sekä kammella on anturit, niin ainakin mun insinöörijärjellä sen korjausarvon pitäisi pitää venymän suhteen paikkansa.

Mulla se arvo ei muuttunut pahemmaksi vaikka öljypumppu imi öljyä väärään suuntaan ja kiristin sahasi ees takas per kammen 1/4 kierrosta, mutta pieneni 3 yksikköä heti, kun vaihdoin uuden ketjun, vaikka kiristin sahasi edelleen. (Kun en tajunnut sen johtuvan öljypumpusta). Oli ainakin hampaan verran venynyt se vanha ketju, jos en muista väärin.

Vertasitko ketjuja keskenään ennen vaihtoa?
Ei tullut verrattua, pajalla tuon vaihtoivat, sen verran pitää korjata sanomisia että kyllä tossa jonkun verran taisi kuitenki olla eroa, vanhalla ketjulla ja kiristäjällä korjaus arvo oli jotain -11% tämä siis kun kiristäjä oli vielä ehjä, sit kun mäntä tuli liukupinnasta läpi, ei arvo muuttunut mihinkään, uudella ketjulla ja kiristimellä arvo tais olla 8-9% miinuksella edelleen.
 
Paljonko nykyään maksaa 2massavauhtipyörän vaihto ja mitä muuta kannattaa vaihdattaa samalla? 350tkm ajettu 2.0tdi cr moottori ja dsg6 vaihteisto. Golfiin piti vaihtaa jo 168tkm kohdalla joskus yli 10 vuotta sitten jolloin maksoi 1500eur.
Itse itselleni vastaten. Forss Tallinna merkkihuolto 830eur ja Autojerryn kautta halvin kilpailutettuna vähän päälle 600.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
266 329
Viestejä
4 608 265
Jäsenet
75 809
Uusin jäsen
Sevee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom