VAG autojen monet ongelmat

Jos Passat GTE tai vastaava konsernin hybridi DQ400e herjaa hybridivikaa (P2884 00 [168] -Engine disconnect clutch stuck open), eikä polttomoottorilla ajaminen enää suju, on vika ylisuunnitellussa tiivisteessä, jossa öljykanavan läpiviennissä tiheä verkko. Insinöörille ei ole riittänyt että öljy tulee ensin öljypohjan karkean suodattimen läpi, mekatroniikan oman sisäisen suodattimen läpi ja jossain kohtaa myös vaihdettavan öljysuodatinpatruunan läpi, on tähän tiivisteeseen tehty vielä varmuudeksi verkko. Ainut paha puoli että taitaa järjestäin kaikista jossain kohtaa verkko lähteä irti ja se löytää itsensä solenoidiin jumittaen sen. Merkkiliikkeessä rapsakka 4-5kE remppa, mutta kokeillaan kustannustehokkaampaa tapaa saada auto taas elävien kirjoihin.
 
Jos Passat GTE tai vastaava konsernin hybridi DQ400e herjaa hybridivikaa (P2884 00 [168] -Engine disconnect clutch stuck open), eikä polttomoottorilla ajaminen enää suju, on vika ylisuunnitellussa tiivisteessä, jossa öljykanavan läpiviennissä tiheä verkko. Insinöörille ei ole riittänyt että öljy tulee ensin öljypohjan karkean suodattimen läpi, mekatroniikan oman sisäisen suodattimen läpi ja jossain kohtaa myös vaihdettavan öljysuodatinpatruunan läpi, on tähän tiivisteeseen tehty vielä varmuudeksi verkko. Ainut paha puoli että taitaa järjestäin kaikista jossain kohtaa verkko lähteä irti ja se löytää itsensä solenoidiin jumittaen sen. Merkkiliikkeessä rapsakka 4-5kE remppa, mutta kokeillaan kustannustehokkaampaa tapaa saada auto taas elävien kirjoihin.

Itse itselleni vastaten, uusituilla tiivisteillä paketti kasassa, N218 venttiili putsattu ja kaikki toimii nätisti.

Ja tuon tiivisteverkon tarkoitusta kun vielä pähkäilin, niin idea on varmaan vaan estää kytkimen vapautumisen paluuvirtauksessa mahdollisesti olevat epäpuhtaudet (esim. kytkinpakoista) joutumasta korkeapainekiertoon.
 
Itellä tässä kokemusta kertyny 7 vuoden aikana näistä VAG autoista ja tän konsernin merkit ei mielestäni ole niin luotettavia kuin maine antaa ymmärtää. Esimerkiksi vaihdoin termostaatin uuteen niin se kesti vuoden. Ja kun vaihoin takuuseen saatua uutta termostaattia tilalle niin termostaatin kotelo hajos. Vetarin stefat kesti vaan muutamia vuosia 4 tai 5 vuotta ja taas oli laatikko ihan kuiva vaihteistoöljyistä. Kyllä tuntuu jatkuvasti olevan jotain vikaa näissä VAG merkeissä ja osat ei kestä hyväksyttävää käyttöikää. Seuraava auto on kyllä TOYOTA
 
Itellä tässä kokemusta kertyny 7 vuoden aikana näistä VAG autoista ja tän konsernin merkit ei mielestäni ole niin luotettavia kuin maine antaa ymmärtää. Esimerkiksi vaihdoin termostaatin uuteen niin se kesti vuoden. Ja kun vaihoin takuuseen saatua uutta termostaattia tilalle niin termostaatin kotelo hajos. Vetarin stefat kesti vaan muutamia vuosia 4 tai 5 vuotta ja taas oli laatikko ihan kuiva vaihteistoöljyistä. Kyllä tuntuu jatkuvasti olevan jotain vikaa näissä VAG merkeissä ja osat ei kestä hyväksyttävää käyttöikää. Seuraava auto on kyllä TOYOTA
Mieluusti katsot sitten japanissa tehdyn Toyotan, voi muuten yllättää käyttökuluissa.
 
Mieluusti katsot sitten japanissa tehdyn Toyotan, voi muuten yllättää käyttökuluissa.

Kannattaa huomioida, että kirjoittaja rekisteröityi foorumille tuodakseen vain tuon mielipiteen ilmi. Nimimerkkikin valittu aiheen mukaisesti. En sano, että VW konsernin autot olisivat moitteettomia, mutta tuollaiset huutelijat jätän kyllä omaan arvoonsa. Aivan eri asia jos tuodaan faktoja, eikä mielipiteitä pöytään.
 
Kannattaa huomioida, että kirjoittaja rekisteröityi foorumille tuodakseen vain tuon mielipiteen ilmi. Nimimerkkikin valittu aiheen mukaisesti. En sano, että VW konsernin autot olisivat moitteettomia, mutta tuollaiset huutelijat jätän kyllä omaan arvoonsa. Aivan eri asia jos tuodaan faktoja, eikä mielipiteitä pöytään.
Kai tästä ketjusta nyt selviää aika hyvin mimmoisia rahareikiä nuo laitteet on paria poikkeusta lukuunottamatta? Vagin hyvä maine on vuosien takaa, nykyisten tyyppivikojen (dsg, tsi, sähkömallien ongelmat) pohjalta on vaikea luoda kuvaa luotettavasta autosta. Ei mihinkään kunnon vehkeeseen uppoa tonnikaupalla rahaa parissa vuodessa.
 
70-80-luvulla vaggineet olivat vielä hyviä siinä kuin muutkin Saksalaiset Opelia (-70-luku) myöten. 90-luvun alussa alkoi jo tulla temppuilevia keskuslukituksia, hajoavia abseja ja muuta muovikrääsäriesaa. Nykypäivänä vag ei ole luotettavuuden synonyymi, kuten tämäkin ketju ja sen perustaminen kertoo.

Jenkeissä kaikki Saksalaiset merkit ovat erittäin kalliin pidettävän maineessa. Hajoilevat, varaosat erittäin kalliita ja autot vaikeita ja isotöisiä korjata = tunteja menee paljon. No eipä jenkkiautotakaan mitää erityisen laadukkaita ole, mutta halpoja kotimaassaan.
 
Viimeksi muokattu:
70-80-luvulla vaggineet olivat vielä hyviä siinä kuin muutkin Saksalaiset Opelia (-70-luku) myöten. 90-luvun alussa alkoi jo tulla temppuilevia keskuslukituksia, hajoavia abseja ja muuta muovikrääsäriesaa. Nykypäivänä vag ei ole luotettavuuden synonyymi, kuten tämäkin ketju ja sen perustaminen kertoo.
Lienee tämäkin enemmän mutuilua kuin faktaa. Niin 70/80 luvun autot kuin nykypäiväkin.
Faktat vaan tiskiin niin perun väittämäni.
 
Lienee tämäkin enemmän mutuilua kuin faktaa. Niin 70/80 luvun autot kuin nykypäiväkin.
Siis 70-80-luvullahan autot ylipäätään eivät olleet mitään hyviä. Ruostuivat ja hajosivat jotakin mersua ja volvoa lukuunottamatta, mutta helppoja ja halpoja korjata. Nykyvaggineen monet ongelmat eivät ole mutuilua.
 
Nykyvaggineen monet ongelmat eivät ole mutuilua.
Joka automerkillä on omat tyyppivikansa, mutta keskustelu lähti luotettavuudesta ja vikaherkkyydestä. Onko faktaa sille, että tilanne olisi oleellisesti huonompi kuin muilla merkeillä ? Niin kauan tämä on mutuilua.
 
Joku uudehkokin toyotan malli on todella luotettava jos se on valmistettu japanissa RAV4, Prius, Camry tms. Priuksessa ei oo havaittu juuri minkäänlaisia ongelmia vuosienkaan päästä käyttöönotosta (lukuunottamatta ehkä joidenkin mielestä hieman rumaa ulkonäköä) niin ei voi kun ihmetellä miks ihmiset törsää tonnikaupalla rahaa edelleen näihin surkeisiin vaggilaisiin. Minä oon harkinnu vakavasti että ostan seuraavaksi autoksi aidon japanilaisen priuksen hybridinä niin siihen taitaa todennäkösesti loppua tää ainainen korjauskierre. Toyota, (Japanissa valmistetut mallit) Honda, Mazda mielestäni yksiä luotettavimpia ja vähävikaisimpia automerkkejä.
 
Joka automerkillä on omat tyyppivikansa, mutta keskustelu lähti luotettavuudesta ja vikaherkkyydestä. Onko faktaa sille, että tilanne olisi oleellisesti huonompi kuin muilla merkeillä ? Niin kauan tämä on mutuilua.
Eikös ne tuolta katsastusten vikatilastoista selviä. Ei ne siellä kärjessä juhli.

Joku uudehkokin toyotan malli on todella luotettava jos se on valmistettu japanissa RAV4, Prius, Camry tms. Priuksessa ei oo havaittu juuri minkäänlaisia ongelmia vuosienkaan päästä käyttöönotosta (lukuunottamatta ehkä joidenkin mielestä hieman rumaa ulkonäköä) niin ei voi kun ihmetellä miks ihmiset törsää tonnikaupalla rahaa edelleen näihin surkeisiin vaggilaisiin. Minä oon harkinnu vakavasti että ostan seuraavaksi autoksi aidon japanilaisen priuksen hybridinä niin siihen taitaa todennäkösesti loppua tää ainainen korjauskierre. Toyota, (Japanissa valmistetut mallit) Honda, Mazda mielestäni yksiä luotettavimpia ja vähävikaisimpia automerkkejä.
Priuksestahan tuli juuri uusi malli, joten ei pitäisi enää ulkonäöstäkään jäädä.
 
Joka automerkillä on omat tyyppivikansa, mutta keskustelu lähti luotettavuudesta ja vikaherkkyydestä. Onko faktaa sille, että tilanne olisi oleellisesti huonompi kuin muilla merkeillä ? Niin kauan tämä on mutuilua.

Yksilökauppaa käytettyjen osalta. JA tuo on ihan täyttä esson baaria, että euroopassa tehty Tojota olisi jotenkin huonompi. T. Tojota vaihtui VAG syksyllä eikä ongelmia.
 
Joku uudehkokin toyotan malli on todella luotettava jos se on valmistettu japanissa RAV4, Prius, Camry tms. Priuksessa ei oo havaittu juuri minkäänlaisia ongelmia vuosienkaan päästä käyttöönotosta (lukuunottamatta ehkä joidenkin mielestä hieman rumaa ulkonäköä) niin ei voi kun ihmetellä miks ihmiset törsää tonnikaupalla rahaa edelleen näihin surkeisiin vaggilaisiin. Minä oon harkinnu vakavasti että ostan seuraavaksi autoksi aidon japanilaisen priuksen hybridinä niin siihen taitaa todennäkösesti loppua tää ainainen korjauskierre. Toyota, (Japanissa valmistetut mallit) Honda, Mazda mielestäni yksiä luotettavimpia ja vähävikaisimpia automerkkejä.
On varmasti sinun tapauksessa järkevä ja viisas päätös. Toivottavasti saat huolettomia kilometrejä.

Eikös ne tuolta katsastusten vikatilastoista selviä. Ei ne siellä kärjessä juhli.
No ei ne sillä häpeäkkään, ei lähimainkaan. Ja riippuu paljolti siitä mitä tilastoja tuijottaa. Ja VAG on hieman turhan lajaa käsite, sisältää aika monta automerkkiä. Mutta vaikka konsernin autoja katsoisi kokoneisuutena , ei niillä tilastojen valossa mitään hätää ole.
 
Viimeksi muokattu:
On noita autoja joissa on IBS (tai vastaava) mutta akkua ei tarvi koodata erikseen, vaan auto ymmärtää ihan itekseen kun akku on vaihdettu.
 
Saattaa olla että se on urbaania legendaa euroopassa tehdyn toyotan oletettu heikompi laatu, mutta auto on sen verran iso investointi niin jos on pienintäkään aihetta epäillä niin riskiä en uskalla ottaa. Ainakin Yaris on erittäin pelottava ku se kasataan patonki maassa. Kuitenkin laittavat siihen sielläpäin renun tai pösön osia nii luotettavuus loppuu kyllä siihen paikkaan :DD
 
Saattaa olla että se on urbaania legendaa euroopassa tehdyn toyotan oletettu heikompi laatu, mutta auto on sen verran iso investointi niin jos on pienintäkään aihetta epäillä niin riskiä en uskalla ottaa. Ainakin Yaris on erittäin pelottava ku se kasataan patonki maassa. Kuitenkin laittavat siihen sielläpäin renun tai pösön osia nii luotettavuus loppuu kyllä siihen paikkaan :DD
Esim surullisen kuuluisat euroopassa tehdyt toyotan common rail koneet. Ja koko avensis linjasto mitkä eurooppa tekosia. Hurjat käyttökustannukset elinkaareella. Ja neekerille african vientiin kelpaa edes ilmaiseksi,elinkaaren lopuilla japanissa tehdyistä saa vielä hyvän hinnan.
 
Eikös ne tuolta katsastusten vikatilastoista selviä. Ei ne siellä kärjessä juhli.
Katsastukseen pääsee vain ajokuntoiset autot. Kyllä niitä vikoja alkaa tulemaan jos on +400tkm mittarissa. Pitäisi olla tiedossa vertailukohtien kilometrit ja vuosimallit ennen kuin katsastustilastolla tekisi yhtään mitään. Lisäksi tosiaan ei siellä mitkään luotettavuusongelmat näy millään tasolla kun auton pitää olla liikenteessä sinne mennäkseen. Autossa voi olla vaikka viides moottori menossa eikä sitä katsastaja kysy.

Mites se nyt menikään, valhe, emävalhe, tilasto.
 
Katsastus ei kerro oikeastaan yhtään mitään. Siellä on kaljuja renkaita, haljenneita tuulilaseja, jumittavia ja kuluneita jarruja, väljiä niveliä ym jokapäiväistä. Enemmänkin kertoo huollon tasosta kuin merkistä. Ei katsastuksessa ole lauenneita moottoreita tai vaihdelaatikoita tai muuta vakavaa.
 
Esim surullisen kuuluisat euroopassa tehdyt toyotan common rail koneet. Ja koko avensis linjasto mitkä eurooppa tekosia. Hurjat käyttökustannukset elinkaareella. Ja neekerille african vientiin kelpaa edes ilmaiseksi,elinkaaren lopuilla japanissa tehdyistä saa vielä hyvän hinnan.

Aina kun Toyotassa on jotain vikaa, on se eurooppalaisten syytä :rofl2:
 
Missä nyky (uudehkossa ) VAG autossa on DSG ongelmia tai kone ongelmia ?
Tuo oli tietyn aikauden murheenkryyni.
Lisäksi DSG laatikoita on useita eri variaatioita eikä se koskettamut kuin pinetä osaa. Sama koski konetta.
On hieman jyrkkää yleistää että kaikki on paskaa.
 
Pitäisi olla tiedossa vertailukohtien kilometrit ja vuosimallit ennen kuin katsastustilastolla tekisi yhtään mitään.
näinhän niissä on....
Lisäksi tosiaan ei siellä mitkään luotettavuusongelmat näy millään tasolla kun auton pitää olla liikenteessä sinne mennäkseen. Autossa voi olla vaikka viides moottori menossa eikä sitä katsastaja kysy.
No mistäs tämän sitten teidämme, että kuinka yleistä tämä on ? Eli voiko tässä sitten uskoa kuulopuheisiin ?
 
Missä nyky (uudehkossa ) VAG autossa on DSG ongelmia tai kone ongelmia ?
Tuo oli tietyn aikauden murheenkryyni.
Lisäksi DSG laatikoita on useita eri variaatioita eikä se koskettamut kuin pinetä osaa. Sama koski konetta.
On hieman jyrkkää yleistää että kaikki on paskaa.
Pahintahan tietyillä merkeillä on se, että pitää tietää kaikki moottorikoodit, vaihteistokoodit, vuosimallit jne, jotta osaa arvioida mikä on täyttä paskaa ja mikä taas vähemmän paskaa.
 
Pahintahan tietyillä merkeillä on se, että pitää tietää kaikki moottorikoodit, vaihteistokoodit, vuosimallit jne, jotta osaa arvioida mikä on täyttä paskaa ja mikä taas vähemmän paskaa.

Korjaa joka merkillä uusissa autoissa. Tämä on VAG-ketju.
 
Pahintahan tietyillä merkeillä on se, että pitää tietää kaikki moottorikoodit, vaihteistokoodit, vuosimallit jne, jotta osaa arvioida mikä on täyttä paskaa ja mikä taas vähemmän paskaa.
Näin se on aina ollut, ei mitään uutta. Kukaan autovalmistaja ei tee vain yhtä ja ainoata moottoria ja vaihteistoa ikuisesti. Koskee ihan kaikkia autoja. pl enkä vanhat ladat ja mosset.
 
näinhän niissä on....

No mistäs tämän sitten teidämme, että kuinka yleistä tämä on ? Eli voiko tässä sitten uskoa kuulopuheisiin ?
Fiiliksellä/kuulopuheilla ei saa mitään muuta kuin paskaa käteen. Ei niillä ole mitään arvoa kun pitäisi oikeasti faktoihin perustuen tehdä valistuneita päätöksiä.
 
Mulla on ollut nyt kuusi vuotta B7 Passat sillä surullisen kuuluisalla 1.4 TSI:llä ja DQ200 DSG:llä. Moottorissa on edelleen alkuperäinen ketju ja DSG on pelannut. No ok, vauhtipyörä ja kytkin meni vaihtoon n. 280 tkm kohdalla, mutta ottaen DSG:n toimintalogiikan huomioon, tuossa kohtaa voidaan puhua jo luonnollisesta eliniästä. Eikä itse asiassa alun perin vika ollut noissa, mutta vauhtipyörän silmälaakerin vuoksi oli laatikko jo pöydällä ja olisi ollut tosi hölmöä kasata vanhoilla osilla nippuun.

Aika monen auton kohdalla loppupeleissä kyse on auton käyttöprofiilista ja pidetäänkö autosta huolta. Valitettavan monen logiikka on se, että auton ylläpito ei saisi maksaa mitään ja muutenkaan autosta ei välttämättä pidetä kaksista huolta. Uskon, että jotkut japsimerkit on tässä suhteessa suosiollisempia omistajalleen. Mutta ennakoivalla huoltamisella ja rauhallisella ajotavalla ainakin itse olen saanut autot kestämään varsin hyvin. Kyllähän vanhemmiten ja isommilla kilometreillä joskus jotain tulee, mutta harvemmin mitään vakavaa.
 
Mulla on ollut nyt kuusi vuotta B7 Passat sillä surullisen kuuluisalla 1.4 TSI:llä ja DQ200 DSG:llä. Moottorissa on edelleen alkuperäinen ketju ja DSG on pelannut. No ok, vauhtipyörä ja kytkin meni vaihtoon n. 280 tkm kohdalla, mutta ottaen DSG:n toimintalogiikan huomioon, tuossa kohtaa voidaan puhua jo luonnollisesta eliniästä. Eikä itse asiassa alun perin vika ollut noissa, mutta vauhtipyörän silmälaakerin vuoksi oli laatikko jo pöydällä ja olisi ollut tosi hölmöä kasata vanhoilla osilla nippuun.

Aika monen auton kohdalla loppupeleissä kyse on auton käyttöprofiilista ja pidetäänkö autosta huolta. Valitettavan monen logiikka on se, että auton ylläpito ei saisi maksaa mitään ja muutenkaan autosta ei välttämättä pidetä kaksista huolta. Uskon, että jotkut japsimerkit on tässä suhteessa suosiollisempia omistajalleen. Mutta ennakoivalla huoltamisella ja rauhallisella ajotavalla ainakin itse olen saanut autot kestämään varsin hyvin. Kyllähän vanhemmiten ja isommilla kilometreillä joskus jotain tulee, mutta harvemmin mitään vakavaa.
No periaatteessa on sun ajattelussa ihan pointtia mutta mulla esimerkiksi hajosi vetarin stefat 2 kertaa 4 vuoden sisällä ja tyhjeni laatikko vaihteistoöljyistä. Ja termari hajos vuoden sisällä, niin tällasta ei tarvitse hyväksyä että samat työt pitää tehdä jatkuvasti uudestaan koska varaosat ja uudet tiivisteet ei kestä hyväksyttävää käyttöikää. mikä tuntuu vaggilaisissa olevan valitettavan yleistä. Sen takia en aio ostaa enää yhtää vag autoa. Onhan ne Seatit, Volkkarit, Skodat ja Audit tunnetusti hyviä ajettavia mutta mää arvostan enemmän kestävyyttä kuin ajonautintoa.
 
Tuo kielii enemmän asennus virheestä. Samoihin ongelmiin varaosien kanssa on tullut törmättyä muissakin merkeissä.

Henk koht en uskaltaisi ostaa yhtäkään toyotaa 2000-2010 väliltä. Uudempiin ei ole tullut tutustuttua, kun luotto meni täysin.
 
Uskaltaisikohan tuollaisen paljon ajetun T6 Transporterin ostaa? Mielessä ollut 4motion 110kW manuaali tai DSG.

Yhtä vm. 2017 / 290tkm. yksilöä kävin kokeilemassa, eikä se huonolta tuntunut, mutta ehti mennä jo kaupaksi. Tuon sähköistä huoltohistoriaa tutkittiin myyjän kanssa, ja hämmentävän vähän siihen oli mitään korjauksia tarvinut tehdä... (ex-liisari joten tuskin korjailtu merkkihuollon ulkopuolella).

AdBlue noissa on jo riesana mutta ainakaan edellisessä Audissani ei ollut sen kanssa ongelmia.

Ei noissa nelivetopakuissa hirveästi valinnanvaraa ole, Mersuja toki löytyy mutta ne ovat paljon kalliimpia.
 
Uskaltaisikohan tuollaisen paljon ajetun T6 Transporterin ostaa? Mielessä ollut 4motion 110kW manuaali tai DSG.

Jos huollot on tehty ja mielummin manuaali. Veli osti 1,5 vuotta sitten 250tkm ajetun. Turbo ja vetonivelet menneet vaihtoon. Ja vetonivelet ei mitään halpoja nelivetoon
 
Huomasin tuossa talouden 2011 mallin fabiassa, että kun ennen on risteyksissä paikallaan pysymiseen riittänyt jalan hiuksenhieno lepuuttaminen jarrupolkimella, niin nyt ei enää pysy vaan jarrupoljin tuntuu hieman vajoavan pikkuhiljaa alaspäin.

Mitäs todennäköisiä vikapaikkoja on?
Jarrut tuntuu kyllä muuten toimivam normaalisti kovassakin jarrutuksessa.
 
Tänään jäi 2019 Passat 2.0 TDI korjaamon pihaan, kun kusivehkeet hajos. AdBlue-järjestelmä oli kuseskellut kusta jako- ja apulaitehihnojen päälle. Korjaamolla sanoivat, etteivät suosittele ajamista lainkaan, vaan suoraan korjaukseen. Tulee varmaan mukava lasku tuosta.
Tämä oli kyllä viimeinen kusivehje mitä ostan. Tuon AdBluen jäätymispiste on -11C. Olisimpa tiennyt, että järki on jättänyt tämän pallon jo aikaa sitten, niin en olisi ostanut autoa josta löytyy tuo AdBlue-järjestelmä:poop:
Nämä kusiongelmat ovat kuulema varsin yleisiä, niin eipä VW ole mitään takaisinkutsuja suoritellut näistä. Käärivät vaan rahat ja laittavat asiakkaat maksamaan surkeasta suunnittelustaan. Kyllä aikanaan tuollaissita ongelmista olisi tullut takaisinkutsu.
 
Onko adblue tankki ollut ihan täynnä, kun on rikkoutunut? Itselle on sanottu, että missään nimessä tankkia ei saa täyttää täyteen, kun neste laajenee. En sitten tiedä, että jos on jäätynyt, että onko ihan sama, että onko vajaa vai täysi tankki.

Itsellä, tai lähipiirille ei ole ollut toistaiseksi ainakaan ongelmia adbluen kanssa, vaikka eri merkkisiä saksalaisia autoja löytyy.
 
Onko adblue tankki ollut ihan täynnä, kun on rikkoutunut? Itselle on sanottu, että missään nimessä tankkia ei saa täyttää täyteen, kun neste laajenee. En sitten tiedä, että jos on jäätynyt, että onko ihan sama, että onko vajaa vai täysi tankki.

Itsellä, tai lähipiirille ei ole ollut toistaiseksi ainakaan ongelmia adbluen kanssa, vaikka eri merkkisiä saksalaisia autoja löytyy.
Siis tässä ei mennyt tankki rikki vaan konehuoneen puolella suutin oli kristalisoitunut ulkoa. Suutin oli valuttanut kusta noiden hihnojen päälle. Tässä aloin lukemaan tätä ketjua ja ihmettelen että kuka näitä autoja ostaa tämän ketjun lukemisen jälkeen:hmm: Auto kuntoon ja jotain muuta tilalle. Mukavahan sillä oli ajella, mutta näiden tyyppivikojen hoitaminen valmistajalta ei tunnu onnistuvan.
edit. Niin ei tuo Passatti tunnu kovin hyvä talviautokaan olevan. Lumisilla keleillä ei konepelti aukea, kun jäätyy kiinni. Viikon verran kun lumi pöllyää, niin alkaa takaovien aukeaminenkin olemaan siinä ja siinä, hirveä narina ja kolina kun niitä availee..
 
Viimeksi muokattu:
Siis tässä ei mennyt tankki rikki vaan konehuoneen puolella suutin oli kristalisoitunut ulkoa. Suutin oli valuttanut kusta noiden hihnojen päälle. Tässä aloin lukemaan tätä ketjua ja ihmettelen että kuka näitä autoja ostaa tämän ketjun lukemisen jälkeen:hmm: Auto kuntoon ja jotain muuta tilalle. Mukavahan sillä oli ajella, mutta näiden tyyppivikojen hoitaminen valmistajalta ei tunnu onnistuvan.
Asia selvä. En ole oikein seurannut, niin Onkohan suurin osa dieseleistä adbluen omaavia autoja? Näin yleisellä tasolla mietittynä. Jos on, niin sitten rajaa dieselit aika hyvin pois.

Tuo on ihan totta, että tällä kyseisellä konsernilla on äärimmäisen huono kyky ottaa mitään vastuuta paskoista tuotteistaan. No, toivottavasti se näkyy myynneissä (en usko kyllä). Kaikissa merkeissä ja valmistajilla on ihan varmasti omat ongelmansa.

Kyllä minäkin olen päättänyt, että seuraava auto ei ole vaggilainen , kunnes se mieli taas muuttuu.
 
Asia selvä. En ole oikein seurannut, niin Onkohan suurin osa dieseleistä adbluen omaavia autoja? Näin yleisellä tasolla mietittynä. Jos on, niin sitten rajaa dieselit aika hyvin pois.

Tuo on ihan totta, että tällä kyseisellä konsernilla on äärimmäisen huono kyky ottaa mitään vastuuta paskoista tuotteistaan. No, toivottavasti se näkyy myynneissä (en usko kyllä). Kaikissa merkeissä ja valmistajilla on ihan varmasti omat ongelmansa.

Kyllä minäkin olen päättänyt, että seuraava auto ei ole vaggilainen , kunnes se mieli taas muuttuu.
Tuossa kun kävelin korjaamolta himaan, niin googlen mukaan 2014-> ovat AdBluella varustettuja ihania Euro6 vehkeitä. Korjaamolla sanoivat, että Mersut ovat vielä pahempia kuin volkkarit
 
Tuossa kun kävelin korjaamolta himaan, niin googlen mukaan 2014-> ovat AdBluella varustettuja ihania Euro6 vehkeitä. Korjaamolla sanoivat, että Mersut ovat vielä pahempia kuin volkkarit
Ei tuo pidä täysin paikkansa, mutta yleisesti varmaan noin. Itselläkin vm 2018 diesel auto eikä ole mitään adblue hirvityksiä.
 
Tuossa kun kävelin korjaamolta himaan, niin googlen mukaan 2014-> ovat AdBluella varustettuja ihania Euro6 vehkeitä. Korjaamolla sanoivat, että Mersut ovat vielä pahempia kuin volkkarit
Bemari on kaikkein pahin ja kallein korjattava kusidieseleistä.
 
Tänään jäi 2019 Passat 2.0 TDI korjaamon pihaan, kun kusivehkeet hajos. AdBlue-järjestelmä oli kuseskellut kusta jako- ja apulaitehihnojen päälle. Korjaamolla sanoivat, etteivät suosittele ajamista lainkaan, vaan suoraan korjaukseen. Tulee varmaan mukava lasku tuosta.
Tämä oli kyllä viimeinen kusivehje mitä ostan. Tuon AdBluen jäätymispiste on -11C. Olisimpa tiennyt, että järki on jättänyt tämän pallon jo aikaa sitten, niin en olisi ostanut autoa josta löytyy tuo AdBlue-järjestelmä:poop:
Nämä kusiongelmat ovat kuulema varsin yleisiä, niin eipä VW ole mitään takaisinkutsuja suoritellut näistä. Käärivät vaan rahat ja laittavat asiakkaat maksamaan surkeasta suunnittelustaan. Kyllä aikanaan tuollaissita ongelmista olisi tullut takaisinkutsu.
Tuossa korjattiin vastaavaa ongelmaa Skodasta. Alussa mainittiin myös 2014-> Mersujen anturiongelmat. 800e antureita saa vaihtaa yleensä molemmat kerralla.

 
Uskaltaisikohan tuollaisen paljon ajetun T6 Transporterin ostaa? Mielessä ollut 4motion 110kW manuaali tai DSG.

Yhtä vm. 2017 / 290tkm. yksilöä kävin kokeilemassa, eikä se huonolta tuntunut, mutta ehti mennä jo kaupaksi. Tuon sähköistä huoltohistoriaa tutkittiin myyjän kanssa, ja hämmentävän vähän siihen oli mitään korjauksia tarvinut tehdä... (ex-liisari joten tuskin korjailtu merkkihuollon ulkopuolella).

AdBlue noissa on jo riesana mutta ainakaan edellisessä Audissani ei ollut sen kanssa ongelmia.

Ei noissa nelivetopakuissa hirveästi valinnanvaraa ole, Mersuja toki löytyy mutta ne ovat paljon kalliimpia.

Kyllä monet leasingfirmat korjauttaa nimenomaan merkkiorganisaation ulkopuolella (ja myös huollattaa).
Paljon on tuoreita alle 100 000km ajettuja liisareita joissa esim Vianor usein korjauspaikkana, kun tekevät varmaan sopimushuoltoja halvemmalla kuin marmoritiski. Aika usein törmää myös autoihin joita huollettu mutta Vianor tmv. ei ole jaksanut tai pystynyt merkitsemään huoltoja sähköiseen historiaan. Tällöin ollaan aika heikoilla kun lähdetään selvittelemään tehtyjä huoltoja. Eli ihan hyvin on mahdollista, että sähköinen historia ei kerro koko totuutta.
 
Näitä upeita VAG ongelmia jälleen. Kysyisin nyt palstalaisilta apuja että missä vois olla vika kun pienellä vaihteella pintakaasulla ajettaessa nykii. Ajoin tarkoituksella tuolla tavalla nykien jotta sytyttäs vikavalon tai antas koodin järjestelmään mutta auto ei anna mitään vikakoodeja eikä merkkivaloja niin aika hankalaa kun ei mitään tienviittaa mistä lähteä etsimään. Ei vaikuta puolamaiselta nykimiseltä. Tulpanjohdot jos löis kipinää maihin niin eikö sen pitäs nykiä muillaki vaihteilla ja kierrosalueilla? Se vikakoodi ois ihan kiva ku siitä pääsis heti jäljille mutta näähän haluaa olla vaikeita kavereita nää vaggilaiset. Tulpat vaihdettu hiljattain. Mietin jos heittäs arpaa ja vaihtais ilmamäärämittarin. Auto on 4D Seat Cordoba 1.4 16V "Polon sukulainen"
 
Lisäyksenä vielä että EGR venttiili on uusittu (vaikkakin oireet kyllä ovat samanlaiset) Molemmat lambdat on vaan pari vuotta vanhat. Bensansuodatinkin on vaihdettu. Sytytyspuoliahan näistä vaggilaisista menee ihan tyyppivikana kuin leipää mutta puolan aiheuttaman nykimisen kokeneena, tämä nykiminen ei ole samanlaista. Käynnistyy normaalisti mukisematta lämpimänä ja kylmänä ja vastaa kaasuun normaalisti ja tehokkaasti ja tyhjäkäyntikierrokset pysyy vakaana. Taitaa jäädä mysteeriksi ilman vikakoodeja koska ei ne huollossakaan tee mitään jos ei ole vikakoodeja:rolleyes:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
270 938
Viestejä
4 679 112
Jäsenet
76 689
Uusin jäsen
Pekkapekka8

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom