- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 760
Mitäs kävi?Laitetaampas lomakuva, kun vuoden vanhalla VAG:lla lomailee
Mitäs kävi?Laitetaampas lomakuva, kun vuoden vanhalla VAG:lla lomailee
Norjassa. Jokunen sivu takasinpäin löytynee kokemuksiaMitäs kävi?
Kävi mielessä et onko tämä se sama tapaus.Norjassa. Jokunen sivu takasinpäin löytynee kokemuksia
Lukaisin muutaman sivun taaksepäin, onneksi ei oma Kuinkas pitkään tuon kanssa joutuu nyt kuitenkin elämään, vai mitä tuolle tapahtuu?Norjassa. Jokunen sivu takasinpäin löytynee kokemuksia
Siellä ne nesteet on pysyny taasLukaisin muutaman sivun taaksepäin, onneksi ei oma Kuinkas pitkään tuon kanssa joutuu nyt kuitenkin elämään, vai mitä tuolle tapahtuu?
No kannattaa se nyt viimeistään öljynvaihdon yhteydessä selvittää mistä se vuotaa. Sittenhän sen tietää kannattaako sille tehdä jotain.Onko kenelläkään antaa suuntaa antavaa arviota mahdollisesta Audin remontin hinnasta, että kannattaako enää noin vanhaan autoon alkaa mitään tekemään?
Autona 2006 vuoden Audi A6 2.0 tsfi. Ajettu 260 000 km. Aina jonkun verran öljyä syönyt, mutta nyt kesällä alkoi huomattavasti kuluttamaan.
600km pääsee ja pyytää lisäämään öljyä (max -> min). Muutama viikko sitten vaihdoin öljyt ja huomasin, että pohjapanssari on öljyinen ja aattelin, että voisiko tiputtaa pohjapropusta ja vaihdoinkin siihen uuden, mutta ei apua.
En kotipihassa pystynyt paikantamaan, mistä öljy tulisi. Ehkä jostakin kuskin puolelta, voisiko olla turbo kyseessä.
Kysymys onkin, että kannattaako enää mitään tehdä vai lisäilenkö öljyä ja ajelen sen minkä auto kestää. Muuta vikaa ei ole ollut.
Hytkymistä vois kyl myös aiheuttaa osittain tukkeutuneet suuttimet, silloin aine ei leviä tasaisesti sylinteritilaan.Uskaltaako 1.6 TDI koneelle laittaa 92 asteen termostaatin, jos pääasiassa tuolle tarjotaan 87 asteista? Olisi Motonetin ainoa termostaatti ja alkuperäislaatuinen varaosa.
Kylmillä keleillä meinaa lämmöt seilata ja huomasin livedatalla, että termostaatti avautuu jo 70-75 asteessa. Tuolloin alkaa jäähdyttimelle virrata lämmintä vettä. Ihan hiljattain jumpattu puslien kanssa, vaihdatettu uusi pyöränlaakeri ja jos nyt vielä termostaatti kuntoon ennen talvea
Myös polttoaineen paineensäädin kokeiltu vaihtaa tyhjäkäynnin ongelmiin ja kylmänä hytkymiseen, mutta tuloksetta. Onneksi maksoi vain 30 euroa purkaamolta tuo osa, kun uutena 400€. Vähän alkaa tuntumaan, että tuota ongelmaa en tule koskaan ratkaisemaan. Sen verran pitkään ollut jo. Pieni epäily jonkun suuttimen suuntaan, mutta korjausarvot hyvät, suuttimien puhdistusaineella PA-suodattimen kautta ei mitään vaikutusta ja penkissä tehokäyrät olivat oikein hyvät vakioksi ja oli vähän ylimääräisiäkin heppoja konsernin tapaan.
Paha sanoa. Viime talvena alkoi pakkasilla, eli ohjaamossa tuntuu epäsäännöllistä hytkymistä, kuten sytytyskatkoksia ja ne vähenevät ja lopulta lakkaavat, kun moottori lämpenee. Kesällä oli poissa ja nyt tuli kylmillä keleillä takaisin. Sen huomasin, että ajovalojen kirkkaus vaihteli vähän hytkymisen tahtiin, mutta kaikki sähkölaitteet ja PTC-vastus olivat päällä. Kierroksien nostaminen kaasulla ei lopeta hytkymistä kokonaan, mutta ajossa menee ihan tasaisesti.Hytkymistä vois kyl myös aiheuttaa osittain tukkeutuneet suuttimet, silloin aine ei leviä tasaisesti sylinteritilaan.
Minkä näköinen vikavalo tarkalleen?'15/16 TDI 150 2.0 (150tkm, Seat) syttyi keltainen moottorin vikavalo (emission control, "katalysaattori"). Tarkoittaakohan mahdollisesti hiukkasloukkua tai jotain muuta? Mitä tällaisella on odotettavissa? Kai sitä tarvii huoltoon soitella, vaikka auto muuten tuntuu toimivan normaalisti.
Aaa ok. Ei muuta kuin korjaamolle tutkittavaksi.
Hiukkaspöntölle on oma merkkivalonsa eli jotain muuta. Vikakoodien luvulla eteenpäin.hiukkasloukkua tai jotain muuta
7-lovinen DSG eli unohda ellei ole ylimääräistä 4-6ke remppaan.2010 Skoda Octavia 190tkm 1.6tdi dsg.llä uhka vai ok hankinta ei ole kokemusta tuosta 1.6tdi.stä?
Kaasari?eihän se katsastuksen päästömittauksessa näy, joka on suunniteltu paljastamaan lähinnä väärissä säädöissä oleva kaasari.
Miten noi dsg lootat karkeasti meni. Vaimo välttämättä haluaa automaatin. Itsellä aina ollut manuaali vag.7-lovinen DSG eli unohda ellei ole ylimääräistä 4-6ke remppaan.
Karkeasti ottaen lähes kaikki ennen 2015 on täyttä romua. Siitä eteenpäin kohennusta ilmeisesti tapahtunut. Kannattaa pitää mielessä, että liikkeet ja monet yksityiset vieroksuu näitä jos joskus on tarkoitus vaihtaa.Miten noi dsg lootat karkeasti meni. Vaimo välttämättä haluaa automaatin. Itsellä aina ollut manuaali vag.
Kiitos. Näin itsekin muistin. Eli koitan puhua ympäri että suostuu manuaaliin.Karkeasti ottaen lähes kaikki ennen 2015 on täyttä romua. Siitä eteenpäin kohennusta ilmeisesti tapahtunut. Kannattaa pitää mielessä, että liikkeet ja monet yksityiset vieroksuu näitä jos joskus on tarkoitus vaihtaa.
Otat 2.0TDI niin saat 6-lovisen DSG. Näissä katsot ostaessa, että 60tkm välein on vaihdettu öljyt ja suodatin. Niin ei kyllä ole mielestäni riski ostos.Kiitos. Näin itsekin muistin. Eli koitan puhua ympäri että suostuu manuaaliin.
Uudemmissa on taas myös märkiä 7-lovisia, kuten ittellä olevassa. Pohjautuukohan nuo 6-lovisiin jotenkin, vai enemmän kuiviin 7-lovisiin?7-lovinen DSG
Kaasutin. Siis mekaaninen laite joka annostelee polttoainetta moottoriin. Käytettiin autoissa 1800-luvun lopusta 1900-luvun loppuun.Kaasari?
Niin hämmästelin vain tuota polttoaineen syöttötapaa, eiköhän nuo päästömittaukset ole suunniteltu niin kaasuttimille kuin suutintekniikkaan perustuville ottomoottoreille.Kaasutin. Siis mekaaninen laite joka annostelee polttoainetta moottoriin. Käytettiin autoissa 1800-luvun lopusta 1900-luvun loppuun.
Hää tarkoitti kaiketi sitä, että tuo testi ei tiedä tuon taivaallista nykyauton päästöistä, tarvitsee olla isosti vikaa ennenkuin päästöistä hylätään...Niin hämmästelin vain tuota polttoaineen syöttötapaa, eiköhän nuo päästömittaukset ole suunniteltu niin kaasuttimille kuin suutintekniikkaan perustuville ottomoottoreille.
Joo se on tottaHää tarkoitti kaiketi sitä, että tuo testi ei tiedä tuon taivaallista nykyauton päästöistä, tarvitsee olla isosti vikaa ennenkuin päästöistä hylätään...
Uudemmissa on taas myös märkiä 7-lovisia, kuten ittellä olevassa. Pohjautuukohan nuo 6-lovisiin jotenkin, vai enemmän kuiviin 7-lovisiin?
Myös ennen oliko se 2014 mallisia oli näitä TSI mätäkoneita (ketjun venymisiä yms). Eli jos Skodan haluaa, niin kattoo 2014 tai tuoreempi.2010 Skoda Octavia 190tkm 1.6tdi dsg.llä uhka vai ok hankinta ei ole kokemusta tuosta 1.6tdi.stä?
Riipuu ihan valmistajasta. On tehty myös jo 2013 hihnamallisia koneita.Myös ennen oliko se 2014 mallisia oli näitä TSI mätäkoneita (ketjun venymisiä yms). Eli jos Skodan haluaa, niin kattoo 2014 tai tuoreempi.
TDI ei ole TSI. TDI:ssä ei mitään ketjun venymisiä ole koskaan ollut. On aina ollut remmilläMyös ennen oliko se 2014 mallisia oli näitä TSI mätäkoneita (ketjun venymisiä yms). Eli jos Skodan haluaa, niin kattoo 2014 tai tuoreempi.
Aivan. Jäi se huomaamatta. Silti ottaisin varman päälle ja katsoisin vasta noita kolmannen sukupolven Octaviaa.TDI ei ole TSI. TDI:ssä ei mitään ketjun venymisiä ole koskaan ollut. On aina ollut remmillä
"Onko kellään tietoa voiko 7 koppaessa golfissa jäädä takajousi alapäästä jumiin niin että liikkessä napsahtaa poikki": Ei voi.Onko kellään tietoa voiko 7 koppaessa golfissa jäädä takajousi alapäästä jumiin niin että liikkessä napsahtaa poikki. Itellä oli alhaalta mennyt ja sitten se katkennut alin pätkä 1.5 kierrosta oli kunnolla kiinni.
Jos manuaali, niin vauhtipyörää veikkaan. En tiedä onko noissa jotain massahihnapyöriä kampiakselilla tai ylipäätään jossain päin konetta, vois olla joku semmonenkin, ehkä jopa jumittava vapaakytkin laturilla/ilmastoinnissa. Hehku ei vaikuta käyntiin enää muutamien sekunttien jälkeen käynnistymisestä.2015 vuoden A4 2.0tdi quattro alkanut täristämään 800-900rpm tienoilla, huomaa parhaiten tyhjäkäynnillä ja siinä kun hidastaa liikennevaloihin. Vikavalo on palanut jonkin aikaa 4. sylinterin hehkutulpan takia.
Muuten ei oireile mitenkään. Mikähän homma?
Manuuali vai automaatti?2015 vuoden A4 2.0tdi quattro alkanut täristämään 800-900rpm tienoilla, huomaa parhaiten tyhjäkäynnillä ja siinä kun hidastaa liikennevaloihin. Vikavalo on palanut jonkin aikaa 4. sylinterin hehkutulpan takia.
Muuten ei oireile mitenkään. Mikähän homma?
Bensa vai manuaali Mutta automaatti tämä on.Bensa vai manuaali?
Bensalla kytkin pohjaan jos tärinä loppuu on kyseessä kaksoismassavauhtipyörä vika.
Automaatti sama homma mutta vaihdekeppi N-asennolla pitäisi äänen loppua.
Bensa vai manuaali Mutta automaatti tämä on.
Pitää koittaa tuota N:ää. Mitään ääntä/kilkatusta tästä siis ei kuulu, pelkästään tärisee.
Edit: Ei vaikuta N tärinään. Tämä alkoi jonkin aikaa määräaikaishuollot jälkeen. Tuntuisi äkkiseltään käyntiongelmalta, mutta tätä ilmenee tosiaan vain tuolla kierrosluvulla.
Joo pajalle auto pitää viedä. Olin henkisesti varautunut kaksoismassapyörän vaihtoon, toivottavasti tämä vika on hieman halvempaa sorttia.Haha, pieni ajatuskatkos.
Voithan sä toki käydä sanomassa huollon väelle että tutkiko moniurahihnan kunnon?
Noissa laturin vapaapyöriä ja kiristimiä mennyt kuitenkin paljon kuten muissakin autoissa.
En ota kantaa, millaisia erityisominaisuuksia kyseiseen voimalaitteeseen liittyy, mutta vastaan yleisesti. Auto on ensimmäisen omistajan auto, eli todennäköisesti palvelee luotettavasti kaksi ensimmäistä vuotta. Viimeistään sen jälkeen alkaa tulemaan esiin se, vaikka käyttäjälle näkyvä ja tuntuva näyttää ja tuntuu hyvältä, on kaikki sen alla mahdollisimman halvalla tehtyä ja lisäksi kehnosti suunniteltu. Koska yksinkertainenkin auto sisältää uskomattoman paljon teknisiä ratkaisuja, on murheiden tie loputon, kun kaikki huonot ratkaisut pettävät vuorollaan. Ratkaisujen tastauksen hoitaa kuluttaja, eli mallisarjan ensimmäisen vuoden autoja ei kannata hankkia edes uutena. Tämä koskee kaikkia VAG-konsernin tuotteita. Audi on aikaisemmin onnistunut erottumaan linjasta, mutta tietääkseni nykyään niissäkin keskitytään vain siihen, mikä tuntuu ja näkyy käyttäjälle ensimmäisen kahden vuoden ajan.1.0 TSI 115 koneellinen leon kiinnostais. Onko näissä jotain mitä pitäis tietää ennenkuin ostohousuja pukee?
Tavallaan totta. Tämä tosiaan menee niin, että VW/Skoda ottaa yleensä ensimmäisenä uudet moottorityypit käyttöön, jonka jälkeen Audi ottaa vuoden tai kahden jälkeen ne käyttöönsä.En ota kantaa, millaisia erityisominaisuuksia kyseiseen voimalaitteeseen liittyy, mutta vastaan yleisesti. Auto on ensimmäisen omistajan auto, eli todennäköisesti palvelee luotettavasti kaksi ensimmäistä vuotta. Viimeistään sen jälkeen alkaa tulemaan esiin se, vaikka käyttäjälle näkyvä ja tuntuva näyttää ja tuntuu hyvältä, on kaikki sen alla mahdollisimman halvalla tehtyä ja lisäksi kehnosti suunniteltu. Koska yksinkertainenkin auto sisältää uskomattoman paljon teknisiä ratkaisuja, on murheiden tie loputon, kun kaikki huonot ratkaisut pettävät vuorollaan. Ratkaisujen tastauksen hoitaa kuluttaja, eli mallisarjan ensimmäisen vuoden autoja ei kannata hankkia edes uutena. Tämä koskee kaikkia VAG-konsernin tuotteita. Audi on aikaisemmin onnistunut erottumaan linjasta, mutta tietääkseni nykyään niissäkin keskitytään vain siihen, mikä tuntuu ja näkyy käyttäjälle ensimmäisen kahden vuoden ajan.