VAG autojen monet ongelmat

Itsellä on ollu kaksi Saksasta tuotua Audia, -12 3.0tdi A6 ja -17 2.0tdi A4, joissa kauko-ohjattava tehdas eber eikä moottoria oltu koodattu esilämpiää. Suomessa maahantuoja ilmeisesti koodaa ainakin pyytäessä toiminnon käyttöön. Vagcomilla tai obdelevenillä muutaman minuutin homma itsekin tehdä. Tein itse muutoksen vagcomilla, helppo homma oli. Obdelevenillä en oo testannu mutta pitäisi onnistua yhtälailla.

Letkulämppäriä en oo kaivannu, pitää vaan muistaa joskus ladata akkua jos ajaa paljon pätkäajoa ja hoitaa esilämmityksen eberillä/webastolla.

Keskieuroopassa eber/webasto lienee enempi mukavuusvaruste niin siksi koodattu lämmittämään lähtökohtaisesti ohjaamoa.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on ollu kaksi Saksasta tuotua Audia, -12 3.0tdi A6 ja -17 2.0tdi A4, joissa kauko-ohjattava tehdas eber eikä moottoria oltu koodattu esilämpiää. Suomessa maahantuoja ilmeisesti koodaa ainakin pyytäessä toiminnon käyttöön. Vagcomilla tai obdelevenillä muutaman minuutin homma itsekin tehdä. Tein itse muutoksen vagcomilla, helppo homma oli. Obdelevenillä en oo testannu mutta pitäisi onnistua yhtälailla.

Letkulämppäriä en oo kaivannu, pitää vaan muistaa joskus ladata akkua jos ajaa paljon pätkäajoa ja hoitaa esilämmityksen eberillä/webastolla.

Keskieuroopassa eber/webasto lienee enempi mukavuusvaruste niin siksi koodattu lämmittämään lähtökohtaisesti ohjaamoa.

Audin ja Eberspächerin toimii eri tavalla.
Audit siittä mukavia jo muutenkin kun tuodaan vaan 1-johdin ilmastoinninpaneelin taakse ja testerin kanssa ruksi niin toimii suoraa jälkiasenteinen Webaston ohjaus.
 
vm '15/16 2.0 TDI 150
Suuri osa tuon ikäluokan VAGeista lämmittää moottoria ihan tehtaalta tullessaankin joten tuskin siinä mitään ongelmaa on. Mulla on ollut kaksi MY17 Skodaa 2.0TDI koneilla joissa molemmissa tehdasasenteinen webasto lämmittää moottoria.

Mikähän auto tässä kysyjällä tarkkaan ottaen on?
 
Vaati usb-dongle ja johtosarjan jolla saatiin muutettua ajonaikaisesta lämmityksestä esilämmitykseen.
Tässä aloit nyt sujuvasti puhua täysin eri asiasta.

Autoissa joissa on vain ajon aikainen lisälämmitys, vaadittiin tosiaan tuo kallis softapäivitys lämmittimen ohjainyksikköön jos sen halusi esilämmittimeksi. Lisäksi kaukosäätimet yms piti asentaa.

Mutta jos autossa on jo esilämmitysmahdollisuus, niin kyllä se on oikeasti tyyppiä yksi bitti päälle/pois jolla määritellään lämpeneekö pelkkä ohjaamo vai ohjaamo + moottori.
 
Suuri osa tuon ikäluokan VAGeista lämmittää moottoria ihan tehtaalta tullessaankin joten tuskin siinä mitään ongelmaa on. Mulla on ollut kaksi MY17 Skodaa 2.0TDI koneilla joissa molemmissa tehdasasenteinen webasto lämmittää moottoria.

No Audi A4 2,0 TDI vm 2016 ei ainakaan lämmittänyt moottoria eberillä, luovutushuollossa pyynnöstä ohjelmoivat lämmittämään myös moottoria.
 
Audi A4 2,0 TDI vm 2016 ei ainakaan lämmittänyt moottoria eberillä
Siksi minä kirjoitinkin että "suuri osa" sen sijaan että olisin väittänyt sen pätevän kaikkiin. Audilla on poikkeuksia mutta kuten tiedätkin, niissäkin muutos on ohjelmallisesti tehtävissä ilman suurempia komplikaatioita.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä 2012vm 3.0 TDI A5 on alkanut vähän ravistamaan liikennevaloissa. Moottori ei pidä erityisen outoa ääntä mutta nopealla googlettelulla kattelin että vois olla moottorin kannakkeet paskana(ilmeisesti vähäsen tyyppivika noissa vehkeissä). Osat ei oo kalliit mutya ilmeisen työläs homma kun kone joudutaan tukemaan ylös ja ilmeisestä toisen puolen tuki on todella ahtaassa raossa.

Onkohan tuossakin jotenkin sähköistetyt kannakkeet? Mulla on s4:ssä sellaiset ja en ole missään muussa merkissä vastaavista kuullut :D Ei sytytä edes vikavaloa vioittuessaan, mutta koodi kyllä löytyy, kun vcds:llä etsii. Ei silti täryytä yhtään, niin en ole jaksanut nähdä vaivaa että onko vain johto irti tms.
 
Siksi minä kirjoitinkin että "suuri osa" sen sijaan että olisin väittänyt sen pätevän kaikkiin. Audilla on poikkeuksia mutta kuten tiedätkin, niissäkin muutos on ohjelmallisesti tehtävissä ilman suurempia komplikaatioita.

Minulla Amarok vaati koodauksen, että alkoi lämmittämään moottoria sisätilojen lisäksi.
 
Eiköhän tuohon(kin) VCDS tai Obdeleven hoida moottorin lämpenemään ilman mitään isompaa draamaa. :)
 
Täällä odotellaan josko vaimo pääsisi kotiin Passatilla vielä tämän illan aikana. Onnistui saamaan auton käyntiin puhelin autossa sisällä ja itse ulkopuolella avainten kanssa ja ovet lukossa eikä saa mitenkään auki. Onneksi sai soitettua jonkun tuntemattoman puhelimesta ja yksi kaveri pääsi myös paikan päälle seuraksi selvittelemään.

Perinteisesti taas pakkasten alettua alkoi auton lukkojen temppuilu ja kuskin ovi jäänyt jo useamman kerran auki, eikä saa kiinni ollenkaan ennen kuin ilmeisesti vaijeri pääsee sulamaan. Mutta tämä oli nyt jo mielenkiintoinen ominaisuus että noinkin saa itsensä lukittua autosta ulos. Kaukosäädin ei avaimessa toimi lainkaan eikä myöskään mekaaninen osuus tee mitään, keskuslukko ilmeisesti jotenkin rampautunut avaimen kautta kun auto on käynnissä. No, onneksi on autopalveluvakuutus.
 
Täällä odotellaan josko vaimo pääsisi kotiin Passatilla vielä tämän illan aikana. Onnistui saamaan auton käyntiin puhelin autossa sisällä ja itse ulkopuolella avainten kanssa ja ovet lukossa eikä saa mitenkään auki. Onneksi sai soitettua jonkun tuntemattoman puhelimesta ja yksi kaveri pääsi myös paikan päälle seuraksi selvittelemään.

Perinteisesti taas pakkasten alettua alkoi auton lukkojen temppuilu ja kuskin ovi jäänyt jo useamman kerran auki, eikä saa kiinni ollenkaan ennen kuin ilmeisesti vaijeri pääsee sulamaan. Mutta tämä oli nyt jo mielenkiintoinen ominaisuus että noinkin saa itsensä lukittua autosta ulos. Kaukosäädin ei avaimessa toimi lainkaan eikä myöskään mekaaninen osuus tee mitään, keskuslukko ilmeisesti jotenkin rampautunut avaimen kautta kun auto on käynnissä. No, onneksi on autopalveluvakuutus.
En ole kanssa ennen kuullut, että avaimien kanssa jää käyvän auton ulkopuolelle lukkojen taakse.

Toki sikäli kun auto käy niin kai se ovikin siitä sulaa sitten kotvan kuluttua.
 
Ja juuri niinhän siinä nyt varmaankin kävi, että ovi oli sulanut kun auto oli käynyt tarpeeksi kauan ja aukesi kahvasta. Toki täyttä varmuutta ei itsellä ole kun samalla on kuulemma käytetty myös mekaanista avainta. Ja hinaaja toki tilattu jo paikalle, toivottavasti saa peruttua myös; luulisi että heillä töitä on melko lailla ja olisi kuulemma arviolta tunti mennyt vielä että olisi päässyt paikalle.
 
Ja juuri niinhän siinä nyt varmaankin kävi, että ovi oli sulanut kun auto oli käynyt tarpeeksi kauan ja aukesi kahvasta. Toki täyttä varmuutta ei itsellä ole kun samalla on kuulemma käytetty myös mekaanista avainta. Ja hinaaja toki tilattu jo paikalle, toivottavasti saa peruttua myös; luulisi että heillä töitä on melko lailla ja olisi kuulemma arviolta tunti mennyt vielä että olisi päässyt paikalle.

Onko sun Passat vielä sitä mallia missä on kuskin oven sisäpuolella avaus/lukitus nappi. 1670964476553.png

Mä käytin niitä ovien avaamiseen ennen vaijerifiksiä, koska niistä napeista voi komentaa suoraan sähköllä ovilukkoja välittämättä vaijereista/lukkopesistä.

Esim jos ovi jää auki eikä pysy kiinni -> vedetään kädellä kevyesti kiinni ja toisella kädellä painetaan lukitusnappia -> ovi jää lukkoon.
Jos taas autoon ei pääse sisälle, mennään apparin puolelta ja painetaan kuskin ovesta sisäpuolelta sähköistä avausnappia -> ovi aukeaa moitteetta, vaikka muulla keinolla ei aukea.
 
Onko sun Passat vielä sitä mallia missä on kuskin oven sisäpuolella avaus/lukitus nappi. 1670964476553.png

Mä käytin niitä ovien avaamiseen ennen vaijerifiksiä, koska niistä napeista voi komentaa suoraan sähköllä ovilukkoja välittämättä vaijereista/lukkopesistä.

Esim jos ovi jää auki eikä pysy kiinni -> vedetään kädellä kevyesti kiinni ja toisella kädellä painetaan lukitusnappia -> ovi jää lukkoon.
Jos taas autoon ei pääse sisälle, mennään apparin puolelta ja painetaan kuskin ovesta sisäpuolelta sähköistä avausnappia -> ovi aukeaa moitteetta, vaikka muulla keinolla ei aukea.
B7 eli on nuo painikkeet ja niillä kikkailu on tullut kyllä tutuksi. Juurikin kuskin ulkokahva ongelmallisin, mutta on tuo välillä ollut täysin mahdoton saada noilla painikkeillakaan pysymään kiinni tai sitten en täysin osaa käyttää. Mutta repsikan puolelta sisään ja välillä jopa kiipeäminen kuskin paikalle välttäen kuskin oveen koskemisen on ainakin varma keino että on päässyt ovi kiinni liikkeelle. Mutta tämä oli nyt täysin uusi ongelma, että ovia ei saanut auki mitenkään ulkopuolelta kun auto oli käynnissä. Luulisi että siinä tilanteessa keskuslukkoa ei saisi edes lukittua, mutta ilmeisesti näin ei ole.
 
Luulisi että siinä tilanteessa keskuslukkoa ei saisi edes lukittua, mutta ilmeisesti näin ei ole.
Mun Kiassa ei onnistunut vaikka halusin. Tosin mekaanista avainta en tainnut kokeilla.

Töissä on Sprinter, jossa mahdollista jättää auto käyntiin ja lukita ovet ja se on kyllä kovimmilla pakkasilla 5/5 ominaisuus. Toki taitaa olla laiton, kun oliko siinä joutokäynnissä joku 4 min raja tms?
 
Mulla ainakin menee ihan itsekseen keskuslukolla ovet kiinni kun auto on käynnissä, ja jos ajaa muutaman metrin. Ei aukea ulkoa. (07 passat)

Sen saa VCDS:llä pois päältä. (tosin vaikka kerran koodasin pois niin se saattoi palautua takaisin akunvaihdon yhteydessä)
 
Tuo ns. kaapparilukko-ominaisuus onkin ihan omansa, eli että lukot menevät päälle kun auto liikkuu ja estävät muun muassa sen ettei autoon voisi tulla kuka vaan sisälle liikennevaloissa. Omassa autossani ei tuota ominaisuutta kuitenkaan ole ollut käytössä.

En tiedä miten keskuslukon on onnistunut saamaan lukkoon ja oven lisäksi kiinni, mutta epäilisin tämän johtuneen jotenkin tuosta aiemminkin vihoitelleesta vaijerista. Auto on muutenkin menossa torstaina pajalle, niin laitoin tuosta glykolikikasta viestiä, että onnistuisiko tehdä tuo nyt samalla. Olisi meinaan kiva saada tuo toimimaan ja aiempina talvina yritetty jo mm. vaijerin vaihdolla ja myös koko lukkolaitekin vaihdettu, kun tuotakin ehdottivat merkkihuollossa.
 
Okei eli uutta tietoa omaan keissiin(vm2012 Audi A5 3.0tdi automaatti). Auto välillä ravistaa valoissa, mutta ei aina, vähän enemmän jos on vaihe silmässä kuin esim P asennossa. Samoin välillä jos vain nostaa jarrun ylös ja koittaa lähteä hitaasti liikkeelle auto vähän niinkuin töksähtelee, vähän niinkuin kone meinais sammua. Jos antaa vähänkin kaasua niin ei mitään ongelmaa.
 
Okei eli uutta tietoa omaan keissiin(vm2012 Audi A5 3.0tdi automaatti). Auto välillä ravistaa valoissa, mutta ei aina, vähän enemmän jos on vaihe silmässä kuin esim P asennossa. Samoin välillä jos vain nostaa jarrun ylös ja koittaa lähteä hitaasti liikkeelle auto vähän niinkuin töksähtelee, vähän niinkuin kone meinais sammua. Jos antaa vähänkin kaasua niin ei mitään ongelmaa.

Se ravistais kiihdyttäessä myös jos olis moottorinkumit entiset. Ja ihan pelkästään kun paikallaan kaasuttelet.

Nuo oireet kuulostaa enemmän siltä että ei kävisi kaikilla pytyillä. EGR aiheuttaa myös moista oireilua.

Käy jossain pajalla katsomassa VCDS:llä suuttimien korjausarvot mitä näyttää. EGR toiminnan voi myös samalla katsoa kun kone on kiinni.

Edit:

Itsellä oli juuri samat oireet (toki vähän vanhempi 2.0tdi). Oli yksi suutin rikki, tyhjäkäynillä ravisti tai jos lähti valoista pienellä kaasulla niin ravisti ja nyki ja melkein sammui. Jos kunnolla antoi kaasua niin ei ongelmia.

Tyhjäkäynnillä oli yhden suuttimen korjausarvot ihan mitä sattuu, kierroksia nosti 300rpm niin kaikilla hyvät arvot.
 
Okei eli uutta tietoa omaan keissiin(vm2012 Audi A5 3.0tdi automaatti). Auto välillä ravistaa valoissa, mutta ei aina, vähän enemmän jos on vaihe silmässä kuin esim P asennossa. Samoin välillä jos vain nostaa jarrun ylös ja koittaa lähteä hitaasti liikkeelle auto vähän niinkuin töksähtelee, vähän niinkuin kone meinais sammua. Jos antaa vähänkin kaasua niin ei mitään ongelmaa.
Mulla kävi 3.0tdi noilla oireilla niin että lopulta kaikki kuus suutinta meni vaihtoon. Samalla meni sitten autokin kun usko loppui Audiin.
Toivotaan että sulla on halvempi vika.
 
Mulla kävi 3.0tdi noilla oireilla niin että lopulta kaikki kuus suutinta meni vaihtoon. Samalla meni sitten autokin kun usko loppui Audiin.
Toivotaan että sulla on halvempi vika.

Saatat olla kyllä jäljillä, mulla vaihettiin kolmospytyn suutin tossa pari vuotta sitten. Nyt tänään töihin ajaessa teki myös sitä että kun reilummin anto kaasua niin hehkun valo alkoi vilkkumaan ja koneesta putos tehot(meni siis vikatilaan). Teki tota samaa sillon ku viimeks suutin oli ongelmana.

Mut joo tänään katsastukseen auto ja varmaan välipäiviks pajalle sitten ihmetteltäväks. Täytyy varmaan alkaa funtsimaan uutta autoa jahka ton saa myynti kuntoon.

Tää oli toka ja vika VAG, edellinen oli surullisenkuuluisa 2.0 TFSI (:
 
Mulla myös 3.0tdi BMK ja tyhjäkäynti ravistelee. Tyhjäkäynnin korjauskertoimet oli VCDS mukaan mitä sattuu niin tilasin Saksasta setin ”kunnostettuja”. Nyt on korjausarvot toleranssien sisällä mutta tyhjäkäyntiä ei parantanut.
 
Mulla myös 3.0tdi BMK ja tyhjäkäynti ravistelee. Tyhjäkäynnin korjauskertoimet oli VCDS mukaan mitä sattuu niin tilasin Saksasta setin ”kunnostettuja”. Nyt on korjausarvot toleranssien sisällä mutta tyhjäkäyntiä ei parantanut.
Muistaakseni mullakaan ei suutinvaihto ihan silkinpehmeää tyhjäkäyntiä tuonut. Mutta parannus kuitenkin.
 
Onko jollain tietoa saako Obdelevenillä avattua lukitun Webaston? Huollossa vaihdettiin webaston kiertovesipumppu mutta heillä ei ollut mahdollisuutta "koodaukseen" ja webasto edelleen lukittuna. Itselläni on Obdelevenin perusversio käytössä, mutta sillä ei ainakaan helposti näytä tuon nollaus onnistuvan. Vai täytyykö viedä jollekin pajalle, jolla on vcds käytössä?
 
Kunnostetuista ebay suuttimista kannattaa pysyä kaukana jos arvostaa luotettavuutta. Uusiinkin ebay suuttimiin kannattaa suhtautua varauksella kun voivat olla väärennettyjä.

Buy once, cry once toimii suutinjumpassa erinomaisesti. Nelipyttysestä kajahti yksi, laitoin kaikki neljä uusiksi, 500€/kpl + asennustarpeet.

Maksoi itsensä takaisin seuraavina vuosina pelkästään jo polttoainekuluissa näillä hinnoilla ja säästyneillä hinausreissuilla.
 
Onko jollain tietoa saako Obdelevenillä avattua lukitun Webaston? Huollossa vaihdettiin webaston kiertovesipumppu mutta heillä ei ollut mahdollisuutta "koodaukseen" ja webasto edelleen lukittuna. Itselläni on Obdelevenin perusversio käytössä, mutta sillä ei ainakaan helposti näytä tuon nollaus onnistuvan. Vai täytyykö viedä jollekin pajalle, jolla on vcds käytössä?

Onnistuu obd11

En nyt ulko muista mistä valikosta, mutta ihan perus "adaption" ja siitä eteenpäin.

Googlesta varmasti löytyy ohje.
 
Onnistuu obd11

En nyt ulko muista mistä valikosta, mutta ihan perus "adaption" ja siitä eteenpäin.

Googlesta varmasti löytyy ohje.
En tietenkään tätä etukäteen yrittänyt itse Googlailla, eiku..

Yritin kyllä Googlella selvittää enkä löytänyt tarvittavaa tietoa. Enkä oikeastaan edes selvyyttä että saiko tuolla perusversiolla edes noita muutoksia tehtyä vai vaatiiko tuon maksullisen version. Koska itselläni oli ainakin vain lukon kuva tuolla adaptationin alla kun tuota yritin tehdä.
 
Varmin tapa avata lukittu Webasto ilman VCDS:ää on ladata netistä Webasto Thermotest joka ilmanen ohjelma ja kaapeliksi riittää sininen yleensä n, 20e hintanen "VAG-KKL" USB-johto (ft232r piirillä). Toki windows-läppäri oltava. K-line johto suoraan kiinni webaston wbus-diagnostiikkalinjaan niin saa yhteyden (löytyy johtosarjasta tai esim ajastinkellon takaa).
 
En tietenkään tätä etukäteen yrittänyt itse Googlailla, eiku..

Yritin kyllä Googlella selvittää enkä löytänyt tarvittavaa tietoa. Enkä oikeastaan edes selvyyttä että saiko tuolla perusversiolla edes noita muutoksia tehtyä vai vaatiiko tuon maksullisen version. Koska itselläni oli ainakin vain lukon kuva tuolla adaptationin alla kun tuota yritin tehdä.
Vcds se on basic settings--> disengage heater. Siis mqb pohjasissa, vanhemissa adaptation-> unlock heater save 01
 
Vcds se on basic settings--> disengage heater. Siis mqb pohjasissa, vanhemissa adaptation-> unlock heater save 01
Varmasti vcdsllä onnistuukin, mutta lue vaikka tuo aiempi viestini myös. Nyt kysyin siis onnistuuko tämä obdelevenin perusversiolla, koska itselläni ei ole muuta käytössä.
 
Varmasti vcdsllä onnistuukin, mutta lue vaikka tuo aiempi viestini myös. Nyt kysyin siis onnistuuko tämä obdelevenin perusversiolla, koska itselläni ei ole muuta käytössä.
No en ole obd11 ikinä käyttänyt, mutta tuossa luki että adaptationin alta olet sitä etsinyt.
 
Ei mennyt ihan putkeen B7 Passatin ulkokahvan jäätymisongelman korjaus. Sisäpelti ei halunnut irrota, ikkunan kanssa sai tapella ja sitten alkoi satamaan, pimenemään ja vituttamaan. Sen verran kuitenkin sain aikaan, että sisäpellin raosta näki kahvan vaijerin molemmat paljaat päät. Itse suihkutin näihin reilusti aseöljyä samalla, kun toinen nyki ovenkahvaa ja vaijeri liikkui ylös alas. Toivotaan, että aseöljyä meni myös vaijerin sisään vähän. Lopuksi tyhjensin aseöljypurkin lukkolaitetta kohti, jos siellä on jotain jäätyvää. Muistaakseni takaoven kohdalla vaijerin näki lukkopesän aukosta, mutta etuoven kohdalla näköyhteyskin piti hoitaa sisäpuolelta.

Yllättävän vaikeaa oli ihan koko ovipahvin irroituksesta asti. Saman ikäisessä Octaviassa oven pahvin ja sisäpellin irroitus olivat lastenleikkiä tuohon verrattuna. Jos vielä jäätyy, niin joku korjaamo saa vaihtaa vaijerin tai sitten odotan kevättä ja avaan oven sisäkahvasta :D
 
Ei mennyt ihan putkeen B7 Passatin ulkokahvan jäätymisongelman korjaus. Sisäpelti ei halunnut irrota, ikkunan kanssa sai tapella ja sitten alkoi satamaan, pimenemään ja vituttamaan. Sen verran kuitenkin sain aikaan, että sisäpellin raosta näki kahvan vaijerin molemmat paljaat päät. Itse suihkutin näihin reilusti aseöljyä samalla, kun toinen nyki ovenkahvaa ja vaijeri liikkui ylös alas. Toivotaan, että aseöljyä meni myös vaijerin sisään vähän. Lopuksi tyhjensin aseöljypurkin lukkolaitetta kohti, jos siellä on jotain jäätyvää. Muistaakseni takaoven kohdalla vaijerin näki lukkopesän aukosta, mutta etuoven kohdalla näköyhteyskin piti hoitaa sisäpuolelta.

Yllättävän vaikeaa oli ihan koko ovipahvin irroituksesta asti. Saman ikäisessä Octaviassa oven pahvin ja sisäpellin irroitus olivat lastenleikkiä tuohon verrattuna. Jos vielä jäätyy, niin joku korjaamo saa vaihtaa vaijerin tai sitten odotan kevättä ja avaan oven sisäkahvasta :D
Sisäpellin irroitus on vähän hankala noissa. ikkuna pitää ajaa alaspäin sen verran että ruuvit tulevat näkyviin. Ruuvit auki ja nosta ikkuna ylös ja teippaa kiinni. Pelti oli muistaakseni 10 torx ruuvilla ja lisäksi pari niittiä jotka pitää porata. Ikkunan nostin tulee pellin mukana sitten pois. On kyllä aikaa kun purkasin, ulkomuistista jotenki näin meni
 
Sisäpellin irroitus on vähän hankala noissa. ikkuna pitää ajaa alaspäin sen verran että ruuvit tulevat näkyviin. Ruuvit auki ja nosta ikkuna ylös ja teippaa kiinni. Pelti oli muistaakseni 10 torx ruuvilla ja lisäksi pari niittiä jotka pitää porata. Ikkunan nostin tulee pellin mukana sitten pois. On kyllä aikaa kun purkasin, ulkomuistista jotenki näin meni
Jep. Noin päättelinkin. Ei vain viitsinyt pimeässä ja sateessa enää sählätä tuon kanssa. Olisi pitänyt tehdä kesällä hyvillä keleillä tuo, jos olisi tiennyt ongelman ilmenevän talvella. Skodassa oli koko sisäpelti pop-niiteillä, mutta mielestäni siinä niiden poraamisen jälkeen sisäpelti vain tuli ulos. Ei tarvinnut säätää ikkunankaan kanssa, vaan se sai olla paikallaan ylhäällä.
 
Jep. Noin päättelinkin. Ei vain viitsinyt pimeässä ja sateessa enää sählätä tuon kanssa. Olisi pitänyt tehdä kesällä hyvillä keleillä tuo, jos olisi tiennyt ongelman ilmenevän talvella. Skodassa oli koko sisäpelti pop-niiteillä, mutta mielestäni siinä niiden poraamisen jälkeen sisäpelti vain tuli ulos. Ei tarvinnut säätää ikkunankaan kanssa, vaan se sai olla paikallaan ylhäällä.

Noissa ikkunan pulteissa on sitten vielä sellainen hauskuus, että ne avataan ns. väärästä suunnasta eli aukeavat myötäpäivään. Kierteen päässä on pieni ulkopuolinen e5 torx ja pelkkä löysäys riittää, jolloin ikkunan saa nostettua ylös.
 
Audissa näköjään jotain tehdään oikein kun koskaan oo ollu kahvat jäässä. :D
 
Täälläkin vaihtui Superb tänä vuonna uuteen Corollan kakslitraseen farkkuun. Viimekesän 2t€ korjailukulut riittivät mulle (moottorin huohotinyksikkö, ovien johtosarjat, tehdaswebasto, ilmastoinnin täydellinen uusiminen jnejne..).

Mikä Superbi oli kyseessä? Kiikarissa ~'21 hybbe
 
Nyt sitten golf hajosi -15 1.2tsi alle 50 tonnia ajettu. Kesken ajon alkoi pätkiä ja ei pyöri kunnolla kaikilla pytyillä ja EPC vikavalo palaa. Kierroksia ottaa ajossa 3000 ja paikallaan tallissa 3000-4000. Ei ole muuta kuin halpa vikakoodin lukija näytti kaikille pytyille käyntihäiriöö. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? On Torstaina korjaamolle kyllä aika jos ei saa ite ennen sitä kuntoon.
 
Nyt sitten golf hajosi -15 1.2tsi alle 50 tonnia ajettu. Kesken ajon alkoi pätkiä ja ei pyöri kunnolla kaikilla pytyillä ja EPC vikavalo palaa. Kierroksia ottaa ajossa 3000 ja paikallaan tallissa 3000-4000. Ei ole muuta kuin halpa vikakoodin lukija näytti kaikille pytyille käyntihäiriöö. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? On Torstaina korjaamolle kyllä aika jos ei saa ite ennen sitä kuntoon.

Jos aiot autolla vielä ajella, niin en paljoa kierrättelisi ajossa tai tallissa. Voi olla vain joku anturi tai sitten isompaa. Noin tuoreessa on varmasti kasko, niin hinauta se korjaamolle.
 
Jos aiot autolla vielä ajella, niin en paljoa kierrättelisi ajossa tai tallissa. Voi olla vain joku anturi tai sitten isompaa. Noin tuoreessa on varmasti kasko, niin hinauta se korjaamolle.
En tiedä mitä sanoisi. Äsken tuli toinen auto polttimon vaihtoon ja ajoin ulos tallista niin toimi normaalisti. kävin tuossa ajamassa noin 30km ja toimi ihan normaalisti ilman mitään vikavaloja tai pätkimistä. Oisko ollu kosteutta jossakin vaikka suihkuttelin jo liittimiin aikasemmin wd-40.
 
Kannattaisi vastaisuuden varuiksi luetuttaa vikakoodit merkkikohtaisella lukijalla, voisi selvitä vaikka alkava puola ongelma niin ehtii vaihtaa ennenkuin jättää tienpäälle
 
Nyt sitten golf hajosi -15 1.2tsi alle 50 tonnia ajettu. Kesken ajon alkoi pätkiä ja ei pyöri kunnolla kaikilla pytyillä ja EPC vikavalo palaa. Kierroksia ottaa ajossa 3000 ja paikallaan tallissa 3000-4000. Ei ole muuta kuin halpa vikakoodin lukija näytti kaikille pytyille käyntihäiriöö. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? On Torstaina korjaamolle kyllä aika jos ei saa ite ennen sitä kuntoon.
Vois hyvinkin olla imukanavat karstoittuneet, suorasuihkutuskone kun on. Mutta vianhaulla liikenteesen.
 
150 tkm Passatin mittarissa ja pitäisi jakopää huoltaa. Merkkihuollossa hinta-arvioksi sain 1150 €. Jotenkin tuo kuulostaa aika suolaiselta hinnalta, vaikka tekisivät homman alkuperäisillä varaosilla. Toinen paikka tarjoaa 660 € saman homman, mutta oletettavasti tarvikeosilla. Mielipiteitä?
 
Kysy pajalta mitä osia käyttävät, jos käyttävät merkkarin hovihankkijan osia ilman merkkarin leimoja -tai jotain vastaavan laatuista valmistajaa - niin ei ne osat itsessään silloin mitenkään toisistaan eroa. Noita varaosia kun taas tilattua miljoonaa eri merkkistä sen mukaan paljonko niistä haluaa maksaa.

Itse en merkkarilla teettäisi tommoisella hintaerolla mitään. Itse vaihdatin 6v ikäiseen seattiin hihnan+öljyt pajalla hintaan ~700e kun merkkari olisi halunnut 1500e samasta duunista.
 
Kysy pajalta mitä osia käyttävät, jos käyttävät merkkarin hovihankkijan osia ilman merkkarin leimoja -tai jotain vastaavan laatuista valmistajaa - niin ei ne osat itsessään silloin mitenkään toisistaan eroa. Noita varaosia kun taas tilattua miljoonaa eri merkkistä sen mukaan paljonko niistä haluaa maksaa.

Itse en merkkarilla teettäisi tommoisella hintaerolla mitään. Itse vaihdatin 6v ikäiseen seattiin hihnan+öljyt pajalla hintaan ~700e kun merkkari olisi halunnut 1500e samasta duunista.
Pikkasen reilu 700 € tulis kustantamaan tämä homma pajalla, jossa vaihdettaisiin: jakohihna, rullat ja kiristin + moniura ja sen kiristin. Osat tarvikkeita, mutta kuulemma laadukkaita, eikä halvinta kuraa. Osille + työlle vuoden takuu. Taidan tarttua tähän.
 
Onko tuollainen Passat GTE mistään kotoisin? Suoraan kaupasta pajalle vai ihan ok?
No, rehellisesti ja alle 50tkm ajetun yksilön omistavana: olen parempiakin autoja omistanut.

Hyvää on hyvä ajettavuus, hiljaisuus, hyvä sisusta, loistava kuskin istuin, android auto (vaikkakin langallinen, mutta AAWirelessin avulla toimii langattomasti kuin ajatus.). Stereoiden äänenlaatu on jo vakiomallissa yllättävän hyvä. Todella halpa vuosittainen ajoneuvovero tms.
Huonoa on aivan alitehoinen bensamoottori tuon painoiseen laivaan, vähän turhan pieni ajoakku ja liikaa ärsyttäviä vikoja. 12V akku sippasi ja jätti auton tielle, ovien lukitus jäätyy talvella, viihdenäyttöön ilmestyi kaksi pystyraitaa, rimpula latausluukku. VW Connect on kallis ja paska. Matkalaturi on ilmeisesti myös rikki ja jouduin ostamaan uuden.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 266
Viestejä
4 739 534
Jäsenet
77 318
Uusin jäsen
Pekkamies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom