VAG autojen monet ongelmat

VCDS pitäisi todennäköisesti olla HEX-V2, sillä onnistuu kyllä. Jos on vanhempi niin voi silläkin kokeilla, joko onnistuu tai sitten ei.

Obdeleven ainakin toimii. Sinne saa koodattua asetuksen niin että se muistaa tilansa ajokertojen välillä, saattoi olla myös mahdollinen se vaihtoehto että aina lähtiessä se on pois päältä vaikka olisi viimeksi jättänyt päälle.
 
Voi prkl!. '15/16 TDI 2.0 150 DSG (Seat 150tkm) pitää välillä kylmänä kalkatusta, mikä kuullostaa juurikin kaksoismassavauhtipyörän ongelmalta. Hyttiin ei kuule, mutta ulkopuolella kuulee kun vaihde P-asennossa. En ole vielä ehtinyt kokeilla miten vaikuttaa vaihde päällä jarru pohjassa / N / P. Osaako kukaan sanoa pitäiskö äänen kuulua myös vaihde P:llä?

E: Kannattaako vaihtaa vain kaksoismassa vai remontoida koko vaihteisto? Ihanan kallista näyttäis olevan VAG 7-Vaihteinen DSG peruskunnostus – Luiginpaja. Samoilla kilometreillä kuin @tootsi meni myös hehkutulppa.

Tässä ei siis muuta oiretta, ja ääni häviää jos kierroksia nostaa vähän.
 
Viimeksi muokattu:
Voi prkl!. '15/16 TDI 2.0 150 DSG (Seat 150tkm) pitää välillä kylmänä kalkatusta, mikä kuullostaa juurikin kaksoismassavauhtipyörän ongelmalta. Hyttiin ei kuule, mutta ulkopuolella kuulee kun vaihde P-asennossa. En ole vielä ehtinyt kokeilla miten vaikuttaa vaihde päällä jarru pohjassa / N / P. Osaako kukaan sanoa pitäiskö äänen kuulua myös vaihde P:llä?

E: Kannattaako vaihtaa vain kaksoismassa vai remontoida koko vaihteisto? Ihanan kallista näyttäis olevan VAG 7-Vaihteinen DSG peruskunnostus – Luiginpaja. Samoilla kilometreillä kuin @tootsi meni myös hehkutulppa.

Tässä ei siis muuta oiretta, ja ääni häviää jos kierroksia nostaa vähän.

Laatu vakuuttaa, taas. Kyllähän kaikki sen tietää että kaksoismassa on kuluva osa, mutta ei sen noilla kilometreillä kuuluisi mennä, toki tuon taitaa DSG tapauksessa tappaa se että DSG jurnuttaa liian pienillä kierroksilla mikä tappaa voimansiirron.
 
Laatu vakuuttaa, taas. Kyllähän kaikki sen tietää että kaksoismassa on kuluva osa, mutta ei sen noilla kilometreillä kuuluisi mennä, toki tuon taitaa DSG tapauksessa tappaa se että DSG jurnuttaa liian pienillä kierroksilla mikä tappaa voimansiirron.

Kyllä menee DSG:ssä noilla kilometreillä ja myös mennyt DQ250:n kanssa.

Sama koskenee myös muitakin merkkejä.
 
Kyllä menee DSG:ssä noilla kilometreillä ja myös mennyt DQ250:n kanssa.

Sama koskenee myös muitakin merkkejä.
Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä kaksoismassasta, modeossa vaihdoin 250tkm kohdalla kun alkoi kalkattaa kylmänä... Toki oli manuaali...
 
Laatu vakuuttaa, taas. Kyllähän kaikki sen tietää että kaksoismassa on kuluva osa, mutta ei sen noilla kilometreillä kuuluisi mennä, toki tuon taitaa DSG tapauksessa tappaa se että DSG jurnuttaa liian pienillä kierroksilla mikä tappaa voimansiirron.
kyllä se ajotapa vaikuttaa hyvikin paljon, kaupunki ajossa/raskasta perävaunua vetäessä menee helpostikkin noilla kilometreillä merkistä riippumatta. Jostain luin, en jaksa kaivaa nyt lähdettä, että nämä sähköiset käsijarrut automaattisella vapautuksella pohjaa kaksoismassavauhtipyörän jouset ja lyhentää huomattavsti käyttöikää. Taitaa joku 200tkm ihan semmoinen "normi" käyttöikä noilla. Omassa 2.0TDI/DSG Superb:issa vaihdettiin 190tkm kun alkoi täryttämään.
 
Kuten toveri @Emeron tuossa totesikin niin ajotapa vaikuttaa jonkin verran, mutta kyllä se laatu mitä tehtaasta tulee.

Täytyy muistaa, että VAG näitä itse tee vaan käyttää LUK tai Sachs valmistajana, tosin se laatu voidaan tehdä halvemalla koska valmistaja toivoo että tuote saa maksaa ainoastaan x-määrän.

Karkeasti mitä töissä näitä nyt mennyt niin
Kaksoiskytkentälaatikot 150-250tkm välein vaihtoon
Manuaaliaskilla 250-350tkm välein vaihtoon
 
kyllä se ajotapa vaikuttaa hyvikin paljon, kaupunki ajossa/raskasta perävaunua vetäessä menee helpostikkin noilla kilometreillä merkistä riippumatta. Jostain luin, en jaksa kaivaa nyt lähdettä, että nämä sähköiset käsijarrut automaattisella vapautuksella pohjaa kaksoismassavauhtipyörän jouset ja lyhentää huomattavsti käyttöikää. Taitaa joku 200tkm ihan semmoinen "normi" käyttöikä noilla. Omassa 2.0TDI/DSG Superb:issa vaihdettiin 190tkm kun alkoi täryttämään.
Vaihdettiinko pelkkä kaksoismassa vai muutakin?

Kaupungissa tämä kyllä tykkää jurnuttaa matalilla kierroksilla ja olenkin alkanut vaihtaa käsin pienempään.
 
Voi prkl!. '15/16 TDI 2.0 150 DSG (Seat 150tkm) pitää välillä kylmänä kalkatusta, mikä kuullostaa juurikin kaksoismassavauhtipyörän ongelmalta. Hyttiin ei kuule, mutta ulkopuolella kuulee kun vaihde P-asennossa. En ole vielä ehtinyt kokeilla miten vaikuttaa vaihde päällä jarru pohjassa / N / P. Osaako kukaan sanoa pitäiskö äänen kuulua myös vaihde P:llä?

E: Kannattaako vaihtaa vain kaksoismassa vai remontoida koko vaihteisto? Ihanan kallista näyttäis olevan VAG 7-Vaihteinen DSG peruskunnostus – Luiginpaja. Samoilla kilometreillä kuin @tootsi meni myös hehkutulppa.

Tässä ei siis muuta oiretta, ja ääni häviää jos kierroksia nostaa vähän.
Itellä ainakin kuului, kun vaihde P:llä. Siinä tuon huomasikin, kun laittoi auton käymään ja laseja rapsutteli. Mulla oli tosin 6-vaihteinen 2.0 TDI 125 kw versio, en tiedä kuinka paljon tällä vaikutusta asiaan.

Tilasin silloin kaksoismassan kytkinkauppa.fi:stä (ehkä 600 €?) ja vein korjaamolle, joka veloitti työstä muistaakseni 300 €.
 
Itellä 2012vm 3.0 TDI A5 on alkanut vähän ravistamaan liikennevaloissa. Moottori ei pidä erityisen outoa ääntä mutta nopealla googlettelulla kattelin että vois olla moottorin kannakkeet paskana(ilmeisesti vähäsen tyyppivika noissa vehkeissä). Osat ei oo kalliit mutya ilmeisen työläs homma kun kone joudutaan tukemaan ylös ja ilmeisestä toisen puolen tuki on todella ahtaassa raossa.
 
Vaihdettiinko pelkkä kaksoismassa vai muutakin?

Kaupungissa tämä kyllä tykkää jurnuttaa matalilla kierroksilla ja olenkin alkanut vaihtaa käsin pienempään.
Samalla vaihdettiin koko kytkin paketti. Varsinaista vikaa ei ollut kuin kaksoismassassa mutta ei muistaakseni hirveästi tullu lisähintaa kun samalla vaihtoi
 
Mitä mieltä täällä ollaan "uudehkon" moottorin esilämmittämisestä talvella vm '15/16 2.0 TDI 150 (Euro6 adbluella)? Oman kokemuksen mukaan polttoainelämmitin lämmittää ainoastaan hytin. Ilmeisesti ohjelmistomuutoksella voisi saada myös moottorin esilämpiämään, mutta tuleeko tuosta ongelmia? Jossain jutussa väitettiin, että uusien autojen moottorinohjaus ei välttämättä ymmärtäisi esilämmitystä ja voisi sytytellä vikavaloa tms. Onko kukaan tehnyt tällaista ohjelmistomuutosta? Tai kannattaisiko ennemmin asentaa sähkökäyttöinen letkulämmitin tms? Vai onko se sama käynnisteleekö tällaisia lämmittämättä kylmällä?
 
Mitä mieltä täällä ollaan "uudehkon" moottorin esilämmittämisestä talvella vm '15/16 2.0 TDI 150 (Euro6 adbluella)? Oman kokemuksen mukaan polttoainelämmitin lämmittää ainoastaan hytin. Ilmeisesti ohjelmistomuutoksella voisi saada myös moottorin esilämpiämään, mutta tuleeko tuosta ongelmia? Jossain jutussa väitettiin, että uusien autojen moottorinohjaus ei välttämättä ymmärtäisi esilämmitystä ja voisi sytytellä vikavaloa tms. Onko kukaan tehnyt tällaista ohjelmistomuutosta? Tai kannattaisiko ennemmin asentaa sähkökäyttöinen letkulämmitin tms? Vai onko se sama käynnisteleekö tällaisia lämmittämättä kylmällä?

Mistä tälläistä olet kuullut, ettei lämmittäisi moottoria?

Yleisempi ongelma on bensakoneissa että lämmittää vaan sisätilan ja aiheuttaa mahdollisen vikakoodin, johtuen imuilmalämpötunnistimesta.

Kyse ei ole siitä ettei ymmärrä vaan anturit tehdään niin halvalla jokaisessa autossa, ettei niillä ole itsetsekkausta itsessään. Vaan moottorinohjainlaite herätetään esim. 4-6h välein kun auto on nukkumissa ja tarkistaa anturien tiedot keskenään.

Sitten ecu huomaa, että imuilmalämpötunnistin on esim. -5astetta kun moottorinlämpötunnistin1 ja 2 ovat luokkaa 50-60c, joten tekee vikakoodin imuilmalämpötunnistimesta. Tämän osittain pystyykin sitten kiertämään rinnakkainkytkemällä toinen tunnistin jota seuraa.


Sitten tuohon että sähkökäyttöinen letkulämmitin tekee ihan saman asian kuin se polttoainekäyttöinen lisälämmitin eli heittää vikakoodia jos heittää.

Ihan sama millä tavalla sitä nestettä lämmitetään, jos on vikakoodiriski olemassa.


EDIT: muutettua typo sisätilaa = moottoria.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä mieltä täällä ollaan "uudehkon" moottorin esilämmittämisestä talvella vm '15/16 2.0 TDI 150 (Euro6 adbluella)? Oman kokemuksen mukaan polttoainelämmitin lämmittää ainoastaan hytin. Ilmeisesti ohjelmistomuutoksella voisi saada myös moottorin esilämpiämään, mutta tuleeko tuosta ongelmia? Jossain jutussa väitettiin, että uusien autojen moottorinohjaus ei välttämättä ymmärtäisi esilämmitystä ja voisi sytytellä vikavaloa tms. Onko kukaan tehnyt tällaista ohjelmistomuutosta? Tai kannattaisiko ennemmin asentaa sähkökäyttöinen letkulämmitin tms? Vai onko se sama käynnisteleekö tällaisia lämmittämättä kylmällä?
Itse olen sitä mieltä, että aina esilämmitys parantaa mukavuutta, turvallisuutta, luotettavuutta (käynnistyminen) ja kyllähän se sitä koneen kulumista vissiinkin vähentää sekä pienentää päästöjä.

Varmaan auton valmistajan ohjeita kannattaa tekemisissään mukailla. Kai siihen syynsä on ollut se kieltää, jos se on päädytty kieltämään. Vai olisko tuo ollut maksullinen lisäominaisuus autoa ostettaessa ja siksi kaksilla eri asetuksilla myyty?
E: Tuntuisi erikoiselta, että lämmityksen saisi softalta muutettua moottorillekin, jos valmistaja ei halua moottoria lämmitettävän.
 
Mistä tälläistä olet kuullut, ettei lämmittäisi sisätilaa?
Tarkoitit varmaan moottoria eikä sisätilaa? Sisätilat (hytti/ohjaamo) siis lämpiää. Itselle sellainen kuva jäänyt, että pitkä esilämmitys ei moottorin käyntiä parantanut ja -20C pakkasilla pitää selvästi erilaista ääntä kuin lämpimimmillä keleillä. Pintamittarilla koitin moottoria mitata ennen lämmityksen eikä juuri eroa näkynyt. Korjaamolta sain myös samansuuntaista infoa, mutteivat tehneet muutosta vuosi sitten. Nyt mietin jos kyselisi toisista paikoista.

Letkulämmitintä mietin siksi, jos ohjelmistomuutoksella ei saisi "korjattua".

Itse olen sitä mieltä, että aina esilämmitys parantaa mukavuutta, turvallisuutta, luotettavuutta (käynnistyminen) ja kyllähän se sitä koneen kulumista vissiinkin vähentää sekä pienentää päästöjä.

Varmaan auton valmistajan ohjeita kannattaa tekemisissään mukailla. Kai siihen syynsä on ollut se kieltää, jos se on päädytty kieltämään. Vai olisko tuo ollut maksullinen lisäominaisuus autoa ostettaessa ja siksi kaksilla eri asetuksilla myyty?
E: Tuntuisi erikoiselta, että lämmityksen saisi softalta muutettua moottorillekin, jos valmistaja ei halua moottoria lämmitettävän.

Kokemuksia siis myös kaipailisin jos joku on tällaisen muutoksen tehnyt.
 
Tarkoitit varmaan moottoria eikä sisätilaa? Sisätilat siis lämpiää. Itselle sellainen kuva jäänyt, että pitkä esilämmitys ei moottorin käyntiä parantanut ja -20C pakkasilla pitää selvästi erilaista ääntä kuin lämpimimmillä keleillä. Pintamittarilla koitin moottoria mitata ennen lämmityksen eikä juuri eroa näkynyt. Korjaamolta sain myös samansuuntaista infoa, mutteivat tehneet muutosta vuosi sitten. Nyt mietin jos kyselisi toisista paikoista.

Letkulämmitintä mietin siksi, jos ohjelmistomuutoksella ei saisi "korjattua".



Kokemuksia siis myös kaipailisin jos joku on tällaisen muutoksen tehnyt.

Kyllä vain. Hyvä korjaus.
Mulla noita VAG TDI CR ollut muutamia ja kyllähän pitkä esilämmitys selkeästi auttaa käyntiin lähdössä juurikin tuolla -20c pakkasella.

Onko niin että sinulla on tehtaalta auto ilman kaukosäädintä eli on ns. pysäköintilämmitin?
 
Kyllä vain. Hyvä korjaus.
Mulla noita VAG TDI CR ollut muutamia ja kyllähän pitkä esilämmitys selkeästi auttaa käyntiin lähdössä juurikin tuolla -20c pakkasella.

Onko niin että sinulla on tehtaalta auto ilman kaukosäädintä eli on ns. pysäköintilämmitin?
Ei, kyllä tässä on kaukosäädin.
E: ja "ajotietokoneen" valikosta saisi ajastettua. Eli tehdasasenteinen pitäisi olla.
 
Viimeksi muokattu:
E: Tuntuisi erikoiselta, että lämmityksen saisi softalta muutettua moottorillekin, jos valmistaja ei halua moottoria lämmitettävän.

Nämä oli varsin yleistä VAGin kohdalla kun oli paikoillaan ThermoTopV.

Vaati usb-dongle ja johtosarjan jolla saatiin muutettua ajonaikaisesta lämmityksestä esilämmitykseen.

Nykyään tuo kitti maksaa Webastolla 770€.

Usb-dongle on kertakäyttöinen.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on ollu kaksi Saksasta tuotua Audia, -12 3.0tdi A6 ja -17 2.0tdi A4, joissa kauko-ohjattava tehdas eber eikä moottoria oltu koodattu esilämpiää. Suomessa maahantuoja ilmeisesti koodaa ainakin pyytäessä toiminnon käyttöön. Vagcomilla tai obdelevenillä muutaman minuutin homma itsekin tehdä. Tein itse muutoksen vagcomilla, helppo homma oli. Obdelevenillä en oo testannu mutta pitäisi onnistua yhtälailla.

Letkulämppäriä en oo kaivannu, pitää vaan muistaa joskus ladata akkua jos ajaa paljon pätkäajoa ja hoitaa esilämmityksen eberillä/webastolla.

Keskieuroopassa eber/webasto lienee enempi mukavuusvaruste niin siksi koodattu lämmittämään lähtökohtaisesti ohjaamoa.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on ollu kaksi Saksasta tuotua Audia, -12 3.0tdi A6 ja -17 2.0tdi A4, joissa kauko-ohjattava tehdas eber eikä moottoria oltu koodattu esilämpiää. Suomessa maahantuoja ilmeisesti koodaa ainakin pyytäessä toiminnon käyttöön. Vagcomilla tai obdelevenillä muutaman minuutin homma itsekin tehdä. Tein itse muutoksen vagcomilla, helppo homma oli. Obdelevenillä en oo testannu mutta pitäisi onnistua yhtälailla.

Letkulämppäriä en oo kaivannu, pitää vaan muistaa joskus ladata akkua jos ajaa paljon pätkäajoa ja hoitaa esilämmityksen eberillä/webastolla.

Keskieuroopassa eber/webasto lienee enempi mukavuusvaruste niin siksi koodattu lämmittämään lähtökohtaisesti ohjaamoa.

Audin ja Eberspächerin toimii eri tavalla.
Audit siittä mukavia jo muutenkin kun tuodaan vaan 1-johdin ilmastoinninpaneelin taakse ja testerin kanssa ruksi niin toimii suoraa jälkiasenteinen Webaston ohjaus.
 
vm '15/16 2.0 TDI 150
Suuri osa tuon ikäluokan VAGeista lämmittää moottoria ihan tehtaalta tullessaankin joten tuskin siinä mitään ongelmaa on. Mulla on ollut kaksi MY17 Skodaa 2.0TDI koneilla joissa molemmissa tehdasasenteinen webasto lämmittää moottoria.

Mikähän auto tässä kysyjällä tarkkaan ottaen on?
 
Vaati usb-dongle ja johtosarjan jolla saatiin muutettua ajonaikaisesta lämmityksestä esilämmitykseen.
Tässä aloit nyt sujuvasti puhua täysin eri asiasta.

Autoissa joissa on vain ajon aikainen lisälämmitys, vaadittiin tosiaan tuo kallis softapäivitys lämmittimen ohjainyksikköön jos sen halusi esilämmittimeksi. Lisäksi kaukosäätimet yms piti asentaa.

Mutta jos autossa on jo esilämmitysmahdollisuus, niin kyllä se on oikeasti tyyppiä yksi bitti päälle/pois jolla määritellään lämpeneekö pelkkä ohjaamo vai ohjaamo + moottori.
 
Suuri osa tuon ikäluokan VAGeista lämmittää moottoria ihan tehtaalta tullessaankin joten tuskin siinä mitään ongelmaa on. Mulla on ollut kaksi MY17 Skodaa 2.0TDI koneilla joissa molemmissa tehdasasenteinen webasto lämmittää moottoria.

No Audi A4 2,0 TDI vm 2016 ei ainakaan lämmittänyt moottoria eberillä, luovutushuollossa pyynnöstä ohjelmoivat lämmittämään myös moottoria.
 
Audi A4 2,0 TDI vm 2016 ei ainakaan lämmittänyt moottoria eberillä
Siksi minä kirjoitinkin että "suuri osa" sen sijaan että olisin väittänyt sen pätevän kaikkiin. Audilla on poikkeuksia mutta kuten tiedätkin, niissäkin muutos on ohjelmallisesti tehtävissä ilman suurempia komplikaatioita.
 
Viimeksi muokattu:
Itellä 2012vm 3.0 TDI A5 on alkanut vähän ravistamaan liikennevaloissa. Moottori ei pidä erityisen outoa ääntä mutta nopealla googlettelulla kattelin että vois olla moottorin kannakkeet paskana(ilmeisesti vähäsen tyyppivika noissa vehkeissä). Osat ei oo kalliit mutya ilmeisen työläs homma kun kone joudutaan tukemaan ylös ja ilmeisestä toisen puolen tuki on todella ahtaassa raossa.

Onkohan tuossakin jotenkin sähköistetyt kannakkeet? Mulla on s4:ssä sellaiset ja en ole missään muussa merkissä vastaavista kuullut :D Ei sytytä edes vikavaloa vioittuessaan, mutta koodi kyllä löytyy, kun vcds:llä etsii. Ei silti täryytä yhtään, niin en ole jaksanut nähdä vaivaa että onko vain johto irti tms.
 
Siksi minä kirjoitinkin että "suuri osa" sen sijaan että olisin väittänyt sen pätevän kaikkiin. Audilla on poikkeuksia mutta kuten tiedätkin, niissäkin muutos on ohjelmallisesti tehtävissä ilman suurempia komplikaatioita.

Minulla Amarok vaati koodauksen, että alkoi lämmittämään moottoria sisätilojen lisäksi.
 
Eiköhän tuohon(kin) VCDS tai Obdeleven hoida moottorin lämpenemään ilman mitään isompaa draamaa. :)
 
Täällä odotellaan josko vaimo pääsisi kotiin Passatilla vielä tämän illan aikana. Onnistui saamaan auton käyntiin puhelin autossa sisällä ja itse ulkopuolella avainten kanssa ja ovet lukossa eikä saa mitenkään auki. Onneksi sai soitettua jonkun tuntemattoman puhelimesta ja yksi kaveri pääsi myös paikan päälle seuraksi selvittelemään.

Perinteisesti taas pakkasten alettua alkoi auton lukkojen temppuilu ja kuskin ovi jäänyt jo useamman kerran auki, eikä saa kiinni ollenkaan ennen kuin ilmeisesti vaijeri pääsee sulamaan. Mutta tämä oli nyt jo mielenkiintoinen ominaisuus että noinkin saa itsensä lukittua autosta ulos. Kaukosäädin ei avaimessa toimi lainkaan eikä myöskään mekaaninen osuus tee mitään, keskuslukko ilmeisesti jotenkin rampautunut avaimen kautta kun auto on käynnissä. No, onneksi on autopalveluvakuutus.
 
Täällä odotellaan josko vaimo pääsisi kotiin Passatilla vielä tämän illan aikana. Onnistui saamaan auton käyntiin puhelin autossa sisällä ja itse ulkopuolella avainten kanssa ja ovet lukossa eikä saa mitenkään auki. Onneksi sai soitettua jonkun tuntemattoman puhelimesta ja yksi kaveri pääsi myös paikan päälle seuraksi selvittelemään.

Perinteisesti taas pakkasten alettua alkoi auton lukkojen temppuilu ja kuskin ovi jäänyt jo useamman kerran auki, eikä saa kiinni ollenkaan ennen kuin ilmeisesti vaijeri pääsee sulamaan. Mutta tämä oli nyt jo mielenkiintoinen ominaisuus että noinkin saa itsensä lukittua autosta ulos. Kaukosäädin ei avaimessa toimi lainkaan eikä myöskään mekaaninen osuus tee mitään, keskuslukko ilmeisesti jotenkin rampautunut avaimen kautta kun auto on käynnissä. No, onneksi on autopalveluvakuutus.
En ole kanssa ennen kuullut, että avaimien kanssa jää käyvän auton ulkopuolelle lukkojen taakse.

Toki sikäli kun auto käy niin kai se ovikin siitä sulaa sitten kotvan kuluttua.
 
Ja juuri niinhän siinä nyt varmaankin kävi, että ovi oli sulanut kun auto oli käynyt tarpeeksi kauan ja aukesi kahvasta. Toki täyttä varmuutta ei itsellä ole kun samalla on kuulemma käytetty myös mekaanista avainta. Ja hinaaja toki tilattu jo paikalle, toivottavasti saa peruttua myös; luulisi että heillä töitä on melko lailla ja olisi kuulemma arviolta tunti mennyt vielä että olisi päässyt paikalle.
 
Ja juuri niinhän siinä nyt varmaankin kävi, että ovi oli sulanut kun auto oli käynyt tarpeeksi kauan ja aukesi kahvasta. Toki täyttä varmuutta ei itsellä ole kun samalla on kuulemma käytetty myös mekaanista avainta. Ja hinaaja toki tilattu jo paikalle, toivottavasti saa peruttua myös; luulisi että heillä töitä on melko lailla ja olisi kuulemma arviolta tunti mennyt vielä että olisi päässyt paikalle.

Onko sun Passat vielä sitä mallia missä on kuskin oven sisäpuolella avaus/lukitus nappi. 1670964476553.png

Mä käytin niitä ovien avaamiseen ennen vaijerifiksiä, koska niistä napeista voi komentaa suoraan sähköllä ovilukkoja välittämättä vaijereista/lukkopesistä.

Esim jos ovi jää auki eikä pysy kiinni -> vedetään kädellä kevyesti kiinni ja toisella kädellä painetaan lukitusnappia -> ovi jää lukkoon.
Jos taas autoon ei pääse sisälle, mennään apparin puolelta ja painetaan kuskin ovesta sisäpuolelta sähköistä avausnappia -> ovi aukeaa moitteetta, vaikka muulla keinolla ei aukea.
 
Onko sun Passat vielä sitä mallia missä on kuskin oven sisäpuolella avaus/lukitus nappi. 1670964476553.png

Mä käytin niitä ovien avaamiseen ennen vaijerifiksiä, koska niistä napeista voi komentaa suoraan sähköllä ovilukkoja välittämättä vaijereista/lukkopesistä.

Esim jos ovi jää auki eikä pysy kiinni -> vedetään kädellä kevyesti kiinni ja toisella kädellä painetaan lukitusnappia -> ovi jää lukkoon.
Jos taas autoon ei pääse sisälle, mennään apparin puolelta ja painetaan kuskin ovesta sisäpuolelta sähköistä avausnappia -> ovi aukeaa moitteetta, vaikka muulla keinolla ei aukea.
B7 eli on nuo painikkeet ja niillä kikkailu on tullut kyllä tutuksi. Juurikin kuskin ulkokahva ongelmallisin, mutta on tuo välillä ollut täysin mahdoton saada noilla painikkeillakaan pysymään kiinni tai sitten en täysin osaa käyttää. Mutta repsikan puolelta sisään ja välillä jopa kiipeäminen kuskin paikalle välttäen kuskin oveen koskemisen on ainakin varma keino että on päässyt ovi kiinni liikkeelle. Mutta tämä oli nyt täysin uusi ongelma, että ovia ei saanut auki mitenkään ulkopuolelta kun auto oli käynnissä. Luulisi että siinä tilanteessa keskuslukkoa ei saisi edes lukittua, mutta ilmeisesti näin ei ole.
 
Luulisi että siinä tilanteessa keskuslukkoa ei saisi edes lukittua, mutta ilmeisesti näin ei ole.
Mun Kiassa ei onnistunut vaikka halusin. Tosin mekaanista avainta en tainnut kokeilla.

Töissä on Sprinter, jossa mahdollista jättää auto käyntiin ja lukita ovet ja se on kyllä kovimmilla pakkasilla 5/5 ominaisuus. Toki taitaa olla laiton, kun oliko siinä joutokäynnissä joku 4 min raja tms?
 
Mulla ainakin menee ihan itsekseen keskuslukolla ovet kiinni kun auto on käynnissä, ja jos ajaa muutaman metrin. Ei aukea ulkoa. (07 passat)

Sen saa VCDS:llä pois päältä. (tosin vaikka kerran koodasin pois niin se saattoi palautua takaisin akunvaihdon yhteydessä)
 
Tuo ns. kaapparilukko-ominaisuus onkin ihan omansa, eli että lukot menevät päälle kun auto liikkuu ja estävät muun muassa sen ettei autoon voisi tulla kuka vaan sisälle liikennevaloissa. Omassa autossani ei tuota ominaisuutta kuitenkaan ole ollut käytössä.

En tiedä miten keskuslukon on onnistunut saamaan lukkoon ja oven lisäksi kiinni, mutta epäilisin tämän johtuneen jotenkin tuosta aiemminkin vihoitelleesta vaijerista. Auto on muutenkin menossa torstaina pajalle, niin laitoin tuosta glykolikikasta viestiä, että onnistuisiko tehdä tuo nyt samalla. Olisi meinaan kiva saada tuo toimimaan ja aiempina talvina yritetty jo mm. vaijerin vaihdolla ja myös koko lukkolaitekin vaihdettu, kun tuotakin ehdottivat merkkihuollossa.
 
Okei eli uutta tietoa omaan keissiin(vm2012 Audi A5 3.0tdi automaatti). Auto välillä ravistaa valoissa, mutta ei aina, vähän enemmän jos on vaihe silmässä kuin esim P asennossa. Samoin välillä jos vain nostaa jarrun ylös ja koittaa lähteä hitaasti liikkeelle auto vähän niinkuin töksähtelee, vähän niinkuin kone meinais sammua. Jos antaa vähänkin kaasua niin ei mitään ongelmaa.
 
Okei eli uutta tietoa omaan keissiin(vm2012 Audi A5 3.0tdi automaatti). Auto välillä ravistaa valoissa, mutta ei aina, vähän enemmän jos on vaihe silmässä kuin esim P asennossa. Samoin välillä jos vain nostaa jarrun ylös ja koittaa lähteä hitaasti liikkeelle auto vähän niinkuin töksähtelee, vähän niinkuin kone meinais sammua. Jos antaa vähänkin kaasua niin ei mitään ongelmaa.

Se ravistais kiihdyttäessä myös jos olis moottorinkumit entiset. Ja ihan pelkästään kun paikallaan kaasuttelet.

Nuo oireet kuulostaa enemmän siltä että ei kävisi kaikilla pytyillä. EGR aiheuttaa myös moista oireilua.

Käy jossain pajalla katsomassa VCDS:llä suuttimien korjausarvot mitä näyttää. EGR toiminnan voi myös samalla katsoa kun kone on kiinni.

Edit:

Itsellä oli juuri samat oireet (toki vähän vanhempi 2.0tdi). Oli yksi suutin rikki, tyhjäkäynillä ravisti tai jos lähti valoista pienellä kaasulla niin ravisti ja nyki ja melkein sammui. Jos kunnolla antoi kaasua niin ei ongelmia.

Tyhjäkäynnillä oli yhden suuttimen korjausarvot ihan mitä sattuu, kierroksia nosti 300rpm niin kaikilla hyvät arvot.
 
Okei eli uutta tietoa omaan keissiin(vm2012 Audi A5 3.0tdi automaatti). Auto välillä ravistaa valoissa, mutta ei aina, vähän enemmän jos on vaihe silmässä kuin esim P asennossa. Samoin välillä jos vain nostaa jarrun ylös ja koittaa lähteä hitaasti liikkeelle auto vähän niinkuin töksähtelee, vähän niinkuin kone meinais sammua. Jos antaa vähänkin kaasua niin ei mitään ongelmaa.
Mulla kävi 3.0tdi noilla oireilla niin että lopulta kaikki kuus suutinta meni vaihtoon. Samalla meni sitten autokin kun usko loppui Audiin.
Toivotaan että sulla on halvempi vika.
 
Mulla kävi 3.0tdi noilla oireilla niin että lopulta kaikki kuus suutinta meni vaihtoon. Samalla meni sitten autokin kun usko loppui Audiin.
Toivotaan että sulla on halvempi vika.

Saatat olla kyllä jäljillä, mulla vaihettiin kolmospytyn suutin tossa pari vuotta sitten. Nyt tänään töihin ajaessa teki myös sitä että kun reilummin anto kaasua niin hehkun valo alkoi vilkkumaan ja koneesta putos tehot(meni siis vikatilaan). Teki tota samaa sillon ku viimeks suutin oli ongelmana.

Mut joo tänään katsastukseen auto ja varmaan välipäiviks pajalle sitten ihmetteltäväks. Täytyy varmaan alkaa funtsimaan uutta autoa jahka ton saa myynti kuntoon.

Tää oli toka ja vika VAG, edellinen oli surullisenkuuluisa 2.0 TFSI (:
 
Mulla myös 3.0tdi BMK ja tyhjäkäynti ravistelee. Tyhjäkäynnin korjauskertoimet oli VCDS mukaan mitä sattuu niin tilasin Saksasta setin ”kunnostettuja”. Nyt on korjausarvot toleranssien sisällä mutta tyhjäkäyntiä ei parantanut.
 
Mulla myös 3.0tdi BMK ja tyhjäkäynti ravistelee. Tyhjäkäynnin korjauskertoimet oli VCDS mukaan mitä sattuu niin tilasin Saksasta setin ”kunnostettuja”. Nyt on korjausarvot toleranssien sisällä mutta tyhjäkäyntiä ei parantanut.
Muistaakseni mullakaan ei suutinvaihto ihan silkinpehmeää tyhjäkäyntiä tuonut. Mutta parannus kuitenkin.
 
Onko jollain tietoa saako Obdelevenillä avattua lukitun Webaston? Huollossa vaihdettiin webaston kiertovesipumppu mutta heillä ei ollut mahdollisuutta "koodaukseen" ja webasto edelleen lukittuna. Itselläni on Obdelevenin perusversio käytössä, mutta sillä ei ainakaan helposti näytä tuon nollaus onnistuvan. Vai täytyykö viedä jollekin pajalle, jolla on vcds käytössä?
 
Kunnostetuista ebay suuttimista kannattaa pysyä kaukana jos arvostaa luotettavuutta. Uusiinkin ebay suuttimiin kannattaa suhtautua varauksella kun voivat olla väärennettyjä.

Buy once, cry once toimii suutinjumpassa erinomaisesti. Nelipyttysestä kajahti yksi, laitoin kaikki neljä uusiksi, 500€/kpl + asennustarpeet.

Maksoi itsensä takaisin seuraavina vuosina pelkästään jo polttoainekuluissa näillä hinnoilla ja säästyneillä hinausreissuilla.
 
Onko jollain tietoa saako Obdelevenillä avattua lukitun Webaston? Huollossa vaihdettiin webaston kiertovesipumppu mutta heillä ei ollut mahdollisuutta "koodaukseen" ja webasto edelleen lukittuna. Itselläni on Obdelevenin perusversio käytössä, mutta sillä ei ainakaan helposti näytä tuon nollaus onnistuvan. Vai täytyykö viedä jollekin pajalle, jolla on vcds käytössä?

Onnistuu obd11

En nyt ulko muista mistä valikosta, mutta ihan perus "adaption" ja siitä eteenpäin.

Googlesta varmasti löytyy ohje.
 
Onnistuu obd11

En nyt ulko muista mistä valikosta, mutta ihan perus "adaption" ja siitä eteenpäin.

Googlesta varmasti löytyy ohje.
En tietenkään tätä etukäteen yrittänyt itse Googlailla, eiku..

Yritin kyllä Googlella selvittää enkä löytänyt tarvittavaa tietoa. Enkä oikeastaan edes selvyyttä että saiko tuolla perusversiolla edes noita muutoksia tehtyä vai vaatiiko tuon maksullisen version. Koska itselläni oli ainakin vain lukon kuva tuolla adaptationin alla kun tuota yritin tehdä.
 
Varmin tapa avata lukittu Webasto ilman VCDS:ää on ladata netistä Webasto Thermotest joka ilmanen ohjelma ja kaapeliksi riittää sininen yleensä n, 20e hintanen "VAG-KKL" USB-johto (ft232r piirillä). Toki windows-läppäri oltava. K-line johto suoraan kiinni webaston wbus-diagnostiikkalinjaan niin saa yhteyden (löytyy johtosarjasta tai esim ajastinkellon takaa).
 
En tietenkään tätä etukäteen yrittänyt itse Googlailla, eiku..

Yritin kyllä Googlella selvittää enkä löytänyt tarvittavaa tietoa. Enkä oikeastaan edes selvyyttä että saiko tuolla perusversiolla edes noita muutoksia tehtyä vai vaatiiko tuon maksullisen version. Koska itselläni oli ainakin vain lukon kuva tuolla adaptationin alla kun tuota yritin tehdä.
Vcds se on basic settings--> disengage heater. Siis mqb pohjasissa, vanhemissa adaptation-> unlock heater save 01
 
Vcds se on basic settings--> disengage heater. Siis mqb pohjasissa, vanhemissa adaptation-> unlock heater save 01
Varmasti vcdsllä onnistuukin, mutta lue vaikka tuo aiempi viestini myös. Nyt kysyin siis onnistuuko tämä obdelevenin perusversiolla, koska itselläni ei ole muuta käytössä.
 
Varmasti vcdsllä onnistuukin, mutta lue vaikka tuo aiempi viestini myös. Nyt kysyin siis onnistuuko tämä obdelevenin perusversiolla, koska itselläni ei ole muuta käytössä.
No en ole obd11 ikinä käyttänyt, mutta tuossa luki että adaptationin alta olet sitä etsinyt.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 640
Viestejä
4 511 484
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom