VAG autojen monet ongelmat

Alustavat diagnoosit:
- Öljy liian jämäkkää (edellinen öljynvaihto n. 27 000 km sitten [tiedän, liian pitkä väli, yleensä vaihdankin 15 000 km:n jälkeen viimeistään], ja määrä alle minimin [yleensä auto ilmoittanut todella herkästi, jos öljyä vähänkään liian vähän, nyt ei], eli omaa mokaa tämän osalta, kun jäänyt tarkistamatta ja lisäämättä taikka kokonaan vaihtamatta ja luottanut sokeasti autoon ja aineisiin.
- Paine-eromittari antaa virheilmoitusta
- DPF antaa normaaleja lukuja (<20 grammaa)
- Ahtopaineet eivät nouse tarpeeksi ylös

Vaihdetaan paine-eromittari ja moottoriöljy sekä öljynsuodatin ja katsotaan sitten mitä tapahtuu.

Eli jos mitään isompaa vaurioita ei ehtinyt (toivottavasti...) syntymään, niin ehkä selvitään taas pelkällä säikähdyksellä (plus parin, kolmen sadan euron laskulla, emt, arvio) ja opilla siitä, että auto saattaa kusettaa linssiin moottoriöljyn kanssa, joten ajoittainen itse tehty tarkistus on edelleen ihan validi toimenpide.
Siis joku paine-ero mittari siis antoi vikakoodia? edit: jaa tää liitty dpf:ään, eikö muita vikakoodeja löytyny?
 
Viimeksi muokattu:
1.4 TSI Ecofuel ei käytännössä ole tähän mennessä syönyt öljyä 10tkm vaihtovälillä (suositus 15 tkm). Kilometrejä 280 tkm ja alkuperäisellä ketjulla, joka edelleen toleranssissa. Vuosimallia 2014.

Nyt edellisen öljynvaihdon jälkeen jäi tikku hieman vajaaksi ja nyt n. 11 tkm ajettuna, kun olin jo aikeissa tehdä uuden öljynvaihdon, ensimmäistä kertaa pyysi lisäämään öljyä. Ei ole tapahtunut ennen ja mahdoton sanoa, syökö nyt mitenkä öljyä. Ajot olleet tosin viimeisen vaihtovälin aikana selvästi koneelle kuormittavampia, kun olen talonrakennustyömaan vuoksi kuskannut paljon kuomukärryä perässä ja ajanut myös enemmän pätkäajoa. Liekkö se vaikuttanut jonkin verran.
 
Siis joku paine-ero mittari siis antoi vikakoodia? edit: jaa tää liitty dpf:ään, eikö muita vikakoodeja löytyny?
Siis taisi DPF antaa myös vikakoodia, mutta se korjausmies höpisi, että päästötestit (tms.) antaa sopivia lukuja, eli mahdollisesti tuo paine-eromittari vaikuttaa myös siihen DPF:n vikakoodiin. Tästä syystä korjataan ensin nuo ns. helpot pois alta ja katsotaan miten vikakoodit muuttuu, vai poistuuko kokonaan.
 
1.4 etanoli-TSI (2015) vaatii vuoden/15 tkm vaihtovälillä yhden lisäyksen aika lähellä huoltovälin täyttymistä.

Sitä aina mietin, että miten kriittinen lisäystarve oikeasti on vai onko siinä jonkinlainen marginaali. Toki tulee lisättyä heti kun mahdollista, mutta perheen toinen kuski ei aina muista ilmoittaa asiasta. Olen kyllä sanonut, että voisi lorauttaa kontissa olevasta pikkuputelista hätävaraksi puolet kun häly käy.
 
Mielenkiintoisia lukemia.
@Delirium Tremens voisit kokeilla 'piston soak' menetelmää, niin saat karstat pois männänrenkaista niin tippuisi öljynkulutus.

Sytytystulppareiästä jotain EGR puhdistuslitkua sisään useaksi tunniksi lillumaan, toista prosessi tarvittaessa useampaan otteeseen. Laitoin videolinkin tähän,



EGR puhdistusaine: MA PROFESSIONAL Kaasuttimen ja kaasun rungon puhdistusaineet 20-A56 tai Berryman Products 0116 B-12 Chemtool kaasuttimen, polttoainejärjestelmän ja ruiskutussuuttimen puhdistusaine, 15 unssia
 
Mielenkiintoisia lukemia.
@Delirium Tremens voisit kokeilla 'piston soak' menetelmää, niin saat karstat pois männänrenkaista niin tippuisi öljynkulutus.

Sytytystulppareiästä jotain EGR puhdistuslitkua sisään useaksi tunniksi lillumaan, toista prosessi tarvittaessa useampaan otteeseen. Laitoin videolinkin tähän,



EGR puhdistusaine: MA PROFESSIONAL Kaasuttimen ja kaasun rungon puhdistusaineet 20-A56 tai Berryman Products 0116 B-12 Chemtool kaasuttimen, polttoainejärjestelmän ja ruiskutussuuttimen puhdistusaine, 15 unssia

Tai sitten vaan vettä koneeseen imupuolelle sen käydessä.(toki ei liikaa, ettei ole kanki mutkalla)
Itsellä oli ajettavasta leikkurista männänrenkaat niin jumissa, ettei käynyt, jos huohotinletku oli imupuolella kiinni.
Täydet kierrokset ja vettä sopivasti koneeseen, pelasi monta vuotta sen jälkeen. Ja ilmeisesti pelaa seuraavalla edelleen.

Tietysti maffin jälkeeen, jos on sellainen ruisku jossa maffi on.
 
Tai sitten vaan vettä koneeseen imupuolelle sen käydessä.(toki ei liikaa, ettei ole kanki mutkalla)
Itsellä oli ajettavasta leikkurista männänrenkaat niin jumissa, ettei käynyt, jos huohotinletku oli imupuolella kiinni.
Täydet kierrokset ja vettä sopivasti koneeseen, pelasi monta vuotta sen jälkeen. Ja ilmeisesti pelaa seuraavalla edelleen.

Tietysti maffin jälkeeen, jos on sellainen ruisku jossa maffi on.
No nyt :)
 
Tai sitten vaan vettä koneeseen imupuolelle sen käydessä.(toki ei liikaa, ettei ole kanki mutkalla)
Itsellä oli ajettavasta leikkurista männänrenkaat niin jumissa, ettei käynyt, jos huohotinletku oli imupuolella kiinni.
Täydet kierrokset ja vettä sopivasti koneeseen, pelasi monta vuotta sen jälkeen. Ja ilmeisesti pelaa seuraavalla edelleen.

Tietysti maffin jälkeeen, jos on sellainen ruisku jossa maffi on.

Se on vähän eri asia ottaa ruohonleikkurista täydet kierrokset ja kaataa vettä moottoriin verrattuna autoon...

Kustannukset ja mielipaha vähän eri luokkaa, jos esim. kanki tulee kurkistelemaan. :hmm:

En usko, että vesi on muutenkaan hyvä irrottamaan renkaita, mutta liuotushoito oikeilla aineilla on.
 
Sumutepullolla ruiskimalla tuota vettä laitellaan eikä hölönään kaatamalla. Melko pieni riski kankien vääntymisille. Vuosikymmeniä käytetty kikka karstan poistoon moottorista.
 
Sumutepullolla ruiskimalla tuota vettä laitellaan eikä hölönään kaatamalla. Melko pieni riski kankien vääntymisille. Vuosikymmeniä käytetty kikka karstan poistoon moottorista.
Oma käsitys tästä operaatiosta on, että se irrottaa karstaa lähinnä palotilasta eikä vaikuta niinkään männänrenkaisiin. Noilla puhdistusaineilla porukka on taasen saaneet ihan oikeasti männänrenkaita takaisin toimintaan.
 
Joo ei vedellä lähde männänrenkaista mömmöt. Ennen vanhaan yleinen konsti kun bensakin oli epäpuhtaanpaa. Hehkuvat karstakikkareet aiheuttivat nakutusta ja vedellä kuumaan koneeseen sai vähän kuin höyrypesulla tehtyä. Esim vuotavan kannentiivisteenkin voi joskus todeta puhtaasta palotilasta ja männästä.
 
BG:n dynamic käsittely on kyllä aika vaikuttava, suht arvokas +600€ liikkeessä tehtynä, mutta paljon halvempi kuitenkin kun moottoriremontti. Suodattimia taisi kulua tähän käsittelyyn 3kpl ja aineita on useampia millä tehdään täys suolihuuhtelu.



 
Viimeksi muokattu:
BG:n dynamic käsittely on kyllä aika vaikuttava, suht arvokas +600€ liikkeessä tehtynä, mutta paljon halvempi kuitenkin kun moottoriremontti. Suodattimia taisi kulua tähän käsittelyyn 3kpl ja aineita on useampia millä tehdään täys suolihuuhtelu.




Kaupallisia kusetuksia. 600€ on itse tehden koneremontti jo pitkällä.
 
Juu en usko että vedellä se männänrenkaiden karsta lähtisi pois. :p

Koneremontit ovat tuhansia euroja, pelkät päivitetyt männät öljyrenkaineen maksaa pelkästään 400€ esimerkiksi 1.8/2.0 TSI koneille. OEM versiot varmaan vielä enemmän?

Tuohon päälle vielä työtunnit, veikkaisin ettei mikään tunnin työ ole.
 
600 eurolla ei kovin kummoista koneremonttia tehdä.
Alta tonnin sai viimeksi mk5 diesel golffiin. Ylikoon männät, poraus, kannen venttiilityöt, öljypumppu,vesimpumppu ja remmit sekä tiivisteet. Kytkin ja vauhtipyörä ei ollut hinnassa. Suuttimet suomi pajalla kunnostuksessa. Ebayn halpis turbo.
 
Alta tonnin sai viimeksi mk5 diesel golffiin. Ylikoon männät, poraus, kannen venttiilityöt, öljypumppu,vesimpumppu ja remmit sekä tiivisteet. Kytkin ja vauhtipyörä ei ollut hinnassa. Suuttimet suomi pajalla kunnostuksessa. Ebayn halpis turbo.

Ja aikaa meni ihan jäätävästi versus tuo puhdistus.
 
Paljos teidän VAGgilaisten autot kuluttaa öljyä?
Oma 1.2 TSI EA111 syö sen 100ml öljyä 3000tkm välein.
Oma 1.8 TSI (EA888) pyysi ekan kerran lisäämään öljyä 160tkm hujakoilla. 166tkm kohdalla sitä maistui jo litran purkin verran 1000km matkalla. Nykyään ajan Mazdalla.
 
Koneremontit ovat tuhansia euroja, pelkät päivitetyt männät öljyrenkaineen maksaa pelkästään 400€ esimerkiksi 1.8/2.0 TSI koneille. OEM versiot varmaan vielä enemmän?
Joskus taannoin Audin 2.0 TFSI mäntäremontti 6800 EUR merkkiliikkeessä. ( öljynkulutus ongelma). Onneksi ei tarvinnut itse maksaa, muuten olis huimannut hieman..
 
Joskus taannoin Audin 2.0 TFSI mäntäremontti 6800 EUR merkkiliikkeessä. ( öljynkulutus ongelma). Onneksi ei tarvinnut itse maksaa, muuten olis huimannut hieman..

Huhhuh siinä on kyllä hintaa. Veikkaisin että tuo EGR puhdistuslitku olisi paras ja edullisin ratkaisu tähän, jos täytyy itse maksella..
 
Oma 1.8 TSI (EA888) pyysi ekan kerran lisäämään öljyä 160tkm hujakoilla. 166tkm kohdalla sitä maistui jo litran purkin verran 1000km matkalla. Nykyään ajan Mazdalla.

Mikäs Mazda ja moottorityyppi? Nuo 2.0 ja 2.5 vapaasti hengittävät Skyactiv moottorit ilmeisesti kestäviä, kun olen niistä lueskellut.
 
Mikäs Mazda ja moottorityyppi? Nuo 2.0 ja 2.5 vapaasti hengittävät Skyactiv moottorit ilmeisesti kestäviä, kun olen niistä lueskellut.
Mazda 6 ja juuri tuolla 2.0 Skyactiv vaparibensalla. Mulla oli tohon TSI-koneeseen vaihdettu turbokin kertaalleen, joten ei ole haitannut yhtään palata takaisin vaparien maailmaan. Onhan toi tokin vähän laiska esim tohon 1.8 TSI verrattuna, mutta hyvin sillä on silti ehtinyt. Perinteinen automaattikin ihan mukava sen nyppivän DSG:n jälkeen vaikka ihan hyvin silläkin pärjäsi kun osasi vaan ajaa sitä. Mutta VAGeista on itselle jäänyt lähinnä vain muistoksi se odottava tunne, että mitäköhän seuraavaksi hajoaa. Tohon omaan autoon suurimmat remontit oli turbo ja perän laakeriremontti (oli neliveto), öljynsyönnin kohdalla vedin kukkaron nyörit tiukalle ja laitoin ns. hyvän kiertämään.
 
Voiko ehjä kaiutin jäätyä välillä, vai onko kaiutin hajoamassa?

Kovemmilla pakkasilla etumatkustajan kaiutin on pitänyt pari kertaa kovaa pärinää, jos musiikissa on yhtään bassoa. Jossain vaiheessa pärinä lakkaa ja kaiuttimilla voi luukuttaa aivan täysilläkin ilman ongelmia. Tuota ei myöskään tapahdu pakkasilla aina.

Jossain pitäisi olla ylimääräiset Octavia 2 FL:n etukaiuttimet. Tuumakoko on ainakin sama, mutta muuten en tiedä, meneekö tuohon Octavia 3 FL:ään.
 
Voiko ehjä kaiutin jäätyä välillä, vai onko kaiutin hajoamassa?

Kovemmilla pakkasilla etumatkustajan kaiutin on pitänyt pari kertaa kovaa pärinää, jos musiikissa on yhtään bassoa. Jossain vaiheessa pärinä lakkaa ja kaiuttimilla voi luukuttaa aivan täysilläkin ilman ongelmia. Tuota ei myöskään tapahdu pakkasilla aina.

Jossain pitäisi olla ylimääräiset Octavia 2 FL:n etukaiuttimet. Tuumakoko on ainakin sama, mutta muuten en tiedä, meneekö tuohon Octavia 3 FL:ään.
Kuulostaa tutulta, mutta en tiedä onko täysin samasta ongelmasta kyse kuin oli tuon oman 2015 Golf GTE:n (MIB2 High / Discover Pro) kanssa, eli kyseessä oli infotainmentin softabugi, joka aiheutti bassoäänen sekoilun.
Huolto olisi pyytänyt ihan poskettomia summia softan päivityksestä, niin joltain foorumilta onnistuin moisen lopulta kaivamaan ja itse asentamaan.

Tämä ohje ainakin näyttää melko lupaavalta, videon kuvauksessa linkki firmiksiin, mutta empä osaa sanoa onko juuri tuohon sinun versioon:

 
Kuulostaa tutulta, mutta en tiedä onko täysin samasta ongelmasta kyse kuin oli tuon oman 2015 Golf GTE:n (MIB2 High / Discover Pro) kanssa, eli kyseessä oli infotainmentin softabugi, joka aiheutti bassoäänen sekoilun.
Huolto olisi pyytänyt ihan poskettomia summia softan päivityksestä, niin joltain foorumilta onnistuin moisen lopulta kaivamaan ja itse asentamaan.

Tämä ohje ainakin näyttää melko lupaavalta, videon kuvauksessa linkki firmiksiin, mutta empä osaa sanoa onko juuri tuohon sinun versioon:


En usko, että on firmiksen sekoilua. Tapahtuu vain kovilla pakkasilla ja vain yksi kaiuttimista pärisee. Taas sai ajaa lenkin, kunnes kaiutin lämpeni ja ääni palautui normaaliksi. Firmiksen päivitystä voisi muuten kyllä harkita, kun Android Auto sekoilee välillä.
 
Voiko ehjä kaiutin jäätyä välillä, vai onko kaiutin hajoamassa?

Kovemmilla pakkasilla etumatkustajan kaiutin on pitänyt pari kertaa kovaa pärinää, jos musiikissa on yhtään bassoa. Jossain vaiheessa pärinä lakkaa ja kaiuttimilla voi luukuttaa aivan täysilläkin ilman ongelmia. Tuota ei myöskään tapahdu pakkasilla aina.

Jossain pitäisi olla ylimääräiset Octavia 2 FL:n etukaiuttimet. Tuumakoko on ainakin sama, mutta muuten en tiedä, meneekö tuohon Octavia 3 FL:ään.

Itselläni myös käy välillä näin, vaikka omassa Passatissa on elementit vaihdettu alkuperäisten hajottua. Lämpötilan vaihtelu ja oven sisään päätyvä vesi aiheuttaa tuon.

Alkuperäisten elementtien ongelma on kosteuden myötä magneetin kiinnityspisteisiin tuleva ruoste, joka halkaisee kaiuttimen muovisen rungon. Magneetti alkaa ottamaan puhekelaan kiinni ja voi lopulta tipahtaa oven sisään.
 
Voiko ehjä kaiutin jäätyä välillä, vai onko kaiutin hajoamassa?

Kovemmilla pakkasilla etumatkustajan kaiutin on pitänyt pari kertaa kovaa pärinää, jos musiikissa on yhtään bassoa. Jossain vaiheessa pärinä lakkaa ja kaiuttimilla voi luukuttaa aivan täysilläkin ilman ongelmia. Tuota ei myöskään tapahdu pakkasilla aina.

Jossain pitäisi olla ylimääräiset Octavia 2 FL:n etukaiuttimet. Tuumakoko on ainakin sama, mutta muuten en tiedä, meneekö tuohon Octavia 3 FL:ään.
Tämä ongelma on tullut vastaan useammallakin foorumilla keskusteluissa ja on ilmeisen tyypillinen ongelma ainakin skodassa, samoja kaiuttimia lienee käytetty myös muissa konsernisisarissa. Kaiuttimen jäätyminen lienee yleisin termi tuolle.
 
-21 Skoda Superb ekana talvena myös pakkasilla pärisi etumatkustajan kajari, siitä huollossa mainitsin ja mitään ei siitä kuulemma löytänyt ja pärinä jatkui, toinen talvi meni ilman ongelmia ja ei nyt tänä talvenakaan ole mitään ongelmia ollut. Onhan tuohon noita päivityksiäkin tullut, niin tiedä mistä johtui. Mutta vaikuttaa olevan aika yleinen ongelma näköjään.
 
Kyllä se jäätymiseltä tuntuu, kun pääasiassa kaiutin toimii normaalisti. Kylmänä tosin bassot puuttuvat kokonaan, mutta voi olla radio, joka säästää kylmiä kajareita tai sitten kaikki kaiuttimet ovat kohmeessa. Edellisen auton subbaristakaan ei lähtenyt juuri mitään pakkasilla.

Mitenkähän helposti näissä Vaggineissa Webasto menee päälle, jos moottorin lämmöt tippuvat? Olen ihmetellyt, miten hyvin tuo 1.6 TDI 85kW -kone pitää lämmöt 90 asteessa kaupunkiajossa ja tyhjäkäynnillä kovemmillakiin pakkasilla. Ikinä ei ole laskenut sen jälkeen, kun on noussut siihen. Tämä siis erikoista siihen nähden, miten tuskaisen hitaasti moottori lämpenee ilman Webastoa. Keula on tukittu ja todellinen veden lämpötila oli 82 astetta, kun kerran 15 asteen pakkasella kaupunkiajossa vilkaisin. 75 astetta taitaa olla raja, minkä jälkeen mittari näyttää 90 astetta.

Mietin, onko Webasto näillä keleillä vähän jatkuvasti päällä. Kulutus tuntuu myös olevan korkea kovilla pakkasilla ja tämän ikäinen laitos osaa jo lisätä Webaston ja DPF-polttojen kulutuksen keskikulutukseen. Ajotietokoneen kulutusnäkymässä on myös "Ilmastointi" jatkuvasti näkyvissä, vaikka AC-napin painaisi pois ja moottori on lämmin. Ehkä OBD11:llä näkisi myös milloin Webasto on aktiivinen ajon aikana?
 
Kyllä se jäätymiseltä tuntuu, kun pääasiassa kaiutin toimii normaalisti. Kylmänä tosin bassot puuttuvat kokonaan, mutta voi olla radio, joka säästää kylmiä kajareita tai sitten kaikki kaiuttimet ovat kohmeessa. Edellisen auton subbaristakaan ei lähtenyt juuri mitään pakkasilla.

Mitenkähän helposti näissä Vaggineissa Webasto menee päälle, jos moottorin lämmöt tippuvat? Olen ihmetellyt, miten hyvin tuo 1.6 TDI 85kW -kone pitää lämmöt 90 asteessa kaupunkiajossa ja tyhjäkäynnillä kovemmillakiin pakkasilla. Ikinä ei ole laskenut sen jälkeen, kun on noussut siihen. Tämä siis erikoista siihen nähden, miten tuskaisen hitaasti moottori lämpenee ilman Webastoa. Keula on tukittu ja todellinen veden lämpötila oli 82 astetta, kun kerran 15 asteen pakkasella kaupunkiajossa vilkaisin. 75 astetta taitaa olla raja, minkä jälkeen mittari näyttää 90 astetta.

Mietin, onko Webasto näillä keleillä vähän jatkuvasti päällä. Kulutus tuntuu myös olevan korkea kovilla pakkasilla ja tämän ikäinen laitos osaa jo lisätä Webaston ja DPF-polttojen kulutuksen keskikulutukseen. Ajotietokoneen kulutusnäkymässä on myös "Ilmastointi" jatkuvasti näkyvissä, vaikka AC-napin painaisi pois ja moottori on lämmin. Ehkä OBD11:llä näkisi myös milloin Webasto on aktiivinen ajon aikana?
Webasto ajon aikana menee siihen ilmastointi kategoriaan. Yleensä kyllä näkee siitä kulutuksesta helposti onko päällä, silloin meinaa vähintään 0,3L/tunti tai enemmän. Mikään sähkölaite tai ilmastoinnin kompura edes nosta sitä niin paljon.
 
Webasto ajon aikana menee siihen ilmastointi kategoriaan. Yleensä kyllä näkee siitä kulutuksesta helposti onko päällä, silloin meinaa vähintään 0,3L/tunti tai enemmän. Mikään sähkölaite tai ilmastoinnin kompura edes nosta sitä niin paljon.
Siinä tapauksessa Webasto taitaa pauhata jatkuvasti näillä keleillä. Eipähän tarvitse palella ja kone ja palopesä ei karstoitu. Toki kolmosella alkaviin kulutuslukemiin ei Webasto päällä päästä. Kesällä pitkän ajan keskikulutus oli parhaimmillaan 4.4 litraa, kun nyt on litran enemmän :D
 
Loppupään octavia fl jättää välillä ”mukavuusvarusteita” ns. päälle kulutusnäytössä, vaikka on kytketty pois. Eli ruutu ei päivity kun painaa esim. peffagrillin pois. Varmaan sama webaston osalta.
Vaihtoehtoinen teoria: Ilmastointi piti golfissa sisällään myös puhaltimen kulutuksen, ts. palkki meni ”nollaan” vasta kun laittoi automaatti-ilmastoinnin puhalluksen off. Toisaalta keskinäyttö ei jäätyillyt (eikä kaatuillut).

Ja ovikajareista: seiskagolffeissakin hajoilee veden takia kaiuttimet, mutta bonuksena valuttavat vettä myös takajalkatilaan. Väittivät että paska tiiviste, jonkun mielestä haljennut kartio.
 
En usko, että on firmiksen sekoilua. Tapahtuu vain kovilla pakkasilla ja vain yksi kaiuttimista pärisee. Taas sai ajaa lenkin, kunnes kaiutin lämpeni ja ääni palautui normaaliksi. Firmiksen päivitystä voisi muuten kyllä harkita, kun Android Auto sekoilee välillä.
MIB Solution :: Login Tuolta saa ladattua firmikset autoon. Noilla Mr Fixin ohjeilla päivitin golffiin firmiksen. Tuolta löytyy myös firmikset (aio), joissa on tehtaan rajoitukset poistettu, esim. jos ei olisi android autoa ostettuna, niin onnistuu sen unlockaus.

Pitää olla vaan tarkkana, että lataa oikean firmwaren omaan autoon. Ja silti prosessissa on riskinsä, voi mennä päivitys vikaan ja koko konsolista tulee ser-jätettä. Ei facelift malleissa on vielä omia rajoituksia, liian vanhaa firmistä ei pysty päivittämään suoraan uusimpaan firmikseen
 
Auton vaihto mielessä, ja kovasti automaatin pariin tekisi mieli siirtyä.
Nyt aika paljon tarjolla suht vähän ajettuja Passat GTE:tä.
-20/21 malleja katsellut.
Uhka vai mahdollisuus?
 
Auton vaihto mielessä, ja kovasti automaatin pariin tekisi mieli siirtyä.
Nyt aika paljon tarjolla suht vähän ajettuja Passat GTE:tä.
-20/21 malleja katsellut.
Uhka vai mahdollisuus?
Tuttavapiiristä löytyy 3kpl, yhteen tehtiin jotaki dsg remppaa muuten olleet käsittääkseni luotettavia. Dsg remppakin tais mennä takuisiin ellen väärin muista.
 
Auton vaihto mielessä, ja kovasti automaatin pariin tekisi mieli siirtyä.
Nyt aika paljon tarjolla suht vähän ajettuja Passat GTE:tä.
-20/21 malleja katsellut.
Uhka vai mahdollisuus?

Mekatroniikathan näistä tupannu meneen, eikai noissa muuten mitään ihmeellistä.
 
Mekatroniikathan näistä tupannu meneen, eikai noissa muuten mitään ihmeellistä.
Tuttavapiiristä löytyy 3kpl, yhteen tehtiin jotaki dsg remppaa muuten olleet käsittääkseni luotettavia. Dsg remppakin tais mennä takuisiin ellen väärin muista.

Kiitos vastauksista.

Näitä tullut foorumeilla aika vahvasti esiin.
Mielessä kävi, olisiko näissä tuoreemmissa jo vähentyneet nuo mekatroniikka-viat?
Monta mainintaa löytyy tuosta viasta, mutta hyvin harvassa on vuosimallia erikseen mainittu.
Ei siis pysty helposti asiaa foorumeita lukemalla selvittämään, ikävä kyllä.

Marmorilta tai automyyjältä näistä on tunnetusti turha kysellä :lol:
 
Ei voi tietää kuin vasta muutaman vuoden päästä kun 2020-vuotiset on samanikäisiä kuin -16 nyt… Periaatteessa pidempään valmistetut versiot on oletettavasti luotettavampia, mutta tehtailla on tapana ruveta halpuuttamaan faceliftien kohdalla.
Tietysti ulinan määrä netissä on suoraan verrannollinen kaluston määrään ja ehkä korostetusti tuontiautojen määrään, koska takuun ulkopuolisiin goodwill-korjauksiin maahantuoja osallistuu kuulemma hyvin nihkeästi. Eli vaikka tehdas periaatteessa vois jotain maksaakin, suomimaahantuojaa ei kiinnosta selvitellä kamuxien uittamien kärryjen ongelmia. Näin väittävät, ei omaa kokemusta. Paitsi appiukon kaverin passatti, jota korjattiin artistin piikkiin viidellä tonnilla… en tiedä mikä oli historia, mutta -16 tms. eli aika vanha ja vaihteisto/kytkimet on kuluva osa…
 
Kiitos vastauksista.

Näitä tullut foorumeilla aika vahvasti esiin.
Mielessä kävi, olisiko näissä tuoreemmissa jo vähentyneet nuo mekatroniikka-viat?
Monta mainintaa löytyy tuosta viasta, mutta hyvin harvassa on vuosimallia erikseen mainittu.
Ei siis pysty helposti asiaa foorumeita lukemalla selvittämään, ikävä kyllä.

Marmorilta tai automyyjältä näistä on tunnetusti turha kysellä :lol:

Ite myyntihommissa, ja kyllä näistä parempi on rehellisesti kertoa..

Käsittääkseni ei mitään väliä onko auto ns.facelift vai vanhempi, silti näitä mennyt. Näitä tosiaan vaihdettu takuisiin jos huollot tehty ajallaan. Sitten myös toki autoliikkeillä isot vastuut näissä, riippuen toki ajokilometreistä. Eli jos vähän ajettu yksilö niin kyllä itse uskaltaisin ostella.
 
Työkaverilla hajos infojärjestelmä 2020-vuoden GTE:stä. Aikamoinen show kuulosti olevan ja olivat huollossa sanoneetkin, että näitä menee yllättävän paljon. Korjausarvio tälle oli useita tuhansia ja asiaan liittyy jotain sekoiluja merkkihuollon ja firmisversioiden kanssa. Maahantuojaa asia ei kiinnostanut, vaikka tämäkin yksilö oli alle 3-vuotta vanha. Kannattaa ehkä vähän googlailla, että kuinka laaja ongelma tämä on
 
Ei Vaggilainen tykännyt yhden yön yli vietetystä 20 asteen pakkasesta. Onko suositella CUPA moottoriin öljyjä? Punaista öljynpaineen merkkivaloa herjasi käynnistäessä. Selvittiin säikähdyksellä, kun sai huollosta jatkoroikalla lohkolämmittimen lämmittämään. En tiedä mitä ajatella näistä longlife öljyistä.
 
Ei Vaggilainen tykännyt yhden yön yli vietetystä 20 asteen pakkasesta. Onko suositella CUPA moottoriin öljyjä? Punaista öljynpaineen merkkivaloa herjasi käynnistäessä. Selvittiin säikähdyksellä, kun sai huollosta jatkoroikalla lohkolämmittimen lämmittämään. En tiedä mitä ajatella näistä longlife öljyistä.
Ei longlife öljyjen pitäisi noin käyttäytyä.

Ajetaanko autolla kenties vain taajamaa tai kaupunkia ja lyhyitä matkoja?
 
Ei longlife öljyjen pitäisi noin käyttäytyä.

Ajetaanko autolla kenties vain taajamaa tai kaupunkia ja lyhyitä matkoja?
Eikö tuo nyt ole melko yleistä, että vaggineesta menee öljysihti tukkoon? Tämä mahtaa olla ennusmerkkejä suuremmasta tukkeutumisesta...
Ja juu johtuu long life vaihtoväleistä, muuten ei tukkeutuisi.

Toki monet muut valmistajat on saaneet myös long life väleillä autot toimimaan.
 
Eikö tuo nyt ole melko yleistä, että vaggineesta menee öljysihti tukkoon? Tämä mahtaa olla ennusmerkkejä suuremmasta tukkeutumisesta...
Ja juu johtuu long life vaihtoväleistä, muuten ei tukkeutuisi.

Toki monet muut valmistajat on saaneet myös long life väleillä autot toimimaan.
Ei ne mene tukkoon jos ajetaan kunnolla kuumaksi talvellakin.

t: TDI ja 350tkm ja edelleen longlife öljyillä maanteitä pommittaen. Ei mitään ongelmia kun tiedostaa lämmön tärkeyden, ei edes majoneesia öljykorkissa tai tikussa.

Viimasuojat nokalle marraskuussa ja pois toukokuussa.
 
Ei Vaggilainen tykännyt yhden yön yli vietetystä 20 asteen pakkasesta. Onko suositella CUPA moottoriin öljyjä? Punaista öljynpaineen merkkivaloa herjasi käynnistäessä. Selvittiin säikähdyksellä, kun sai huollosta jatkoroikalla lohkolämmittimen lämmittämään. En tiedä mitä ajatella näistä longlife öljyistä.
Jotain kallista tiedossa. Ajoissa hävität. Se öljynpaine valo kun syttyy koneen käydessä. Alkaa loppu finaalin laskenta. Koneesi on saanut siipeen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 572
Viestejä
4 509 057
Jäsenet
74 436
Uusin jäsen
Syrtsy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom