VAG autojen monet ongelmat

Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.
 
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.

Yksi mahdollisuus on tuo järjestelmään jäänyt ilma, mutta kyllä vuoto voi olla muuallakin esim. jäähdytin, lämmityslaitteen kenno, letkut yms.
 
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.
Helposti voi mennä litra vettä lisää tuollaisen rempan jälkeen, jos lämmintä tulee ja vesi kiertää eikä lämmöt nouse niin kovaa ajoa...

Toki seuraa tilannetta...
 
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.

Seuraile. Tuollaisessa on turbon välijäähdytin vesikiertoinen ja sille on oma kenno nokalla. Vaihdoin tuollaisen joku aika sitten. Sinne pääsee aika ikävästi hiekkaa ym. kahden kennon väliin ja ilmeisesti hinkkaa sen puhki tms. Ensin epäiltiin moottorin jäähdyttimen kennoa, selvisi vasta purkamalla kumpi vuotaa.
 
Itsekkin aikoinaan juuri tuon litran verran lisäsin jäähdytinnestettä jakopää rempan jälkeen.
 
B7 Passatissa takaluukku ei avaudu enää VW:n merkistä. Kuskin oven napista avautuu ja samoin kaukosäätimestä. Ratkeaako sillä, että haen vain Motonetista uuden mikrokytkimen? Googlailu toi myös tuloksia hajonneista lukkolaitteista, mutta silloin ei varmaan avautuisi enää ollenkaan.
 
B7 Passatissa takaluukku ei avaudu enää VW:n merkistä. Kuskin oven napista avautuu ja samoin kaukosäätimestä. Ratkeaako sillä, että haen vain Motonetista uuden mikrokytkimen? Googlailu toi myös tuloksia hajonneista lukkolaitteista, mutta silloin ei varmaan avautuisi enää ollenkaan.
Tuon mikrokytkimen toiminnan voi mitata yleismittarilla. Jos vika siinä niin uutta putkeen.
 
Passst B8 2,0 TDi. Digital cocpit. Vaati tankkausta. Tankkasin noin 15 litra, mutta mittari ei värähtänytkä. Edelleen vaan laski nolla kohti. Vaatiko isomman määrän, että mittari alkais taas näyttää?
 
Passst B8 2,0 TDi. Digital cocpit. Vaati tankkausta. Tankkasin noin 15 litra, mutta mittari ei värähtänytkä. Edelleen vaan laski nolla kohti. Vaatiko isomman määrän, että mittari alkais taas näyttää?

Samaa ihmettelin pariinkin kertaan silloin kun tuommoisen omistin. Vaatii isomman tankkauksen, että rekisteröityy. Ehkä n. 20L

Edit: ja ei muuten toimi, jos ajelee hetken ja tankkaa taas vähäsen. Jouduin sitten laittaa yli 40€ tankkiin, että kehtasi myydä pois kun range näytti 0km, vaikka oli 30€ tankattu just 15€ erissä :D
 
2012 1.2 TSI & DSG 200k rullattu, aivot sanoo että tässä on jäätävän vaarallinen yhdistelmä mutta onko näissä jotkut tietyt korjaukset jotka tekemällä välttyy ns. varmoila miinoilta (TSI öljypoltto, DSG leviäminen).

Näitä ei taida kukaan korjata halvalla jos hajoaa?
 
2012 1.2 TSI & DSG 200k rullattu, aivot sanoo että tässä on jäätävän vaarallinen yhdistelmä mutta onko näissä jotkut tietyt korjaukset jotka tekemällä välttyy ns. varmoila miinoilta (TSI öljypoltto, DSG leviäminen).

Näitä ei taida kukaan korjata halvalla jos hajoaa?
Noilla kilsoilla luulisi olevan jomman kumman ongelman jo ilmenneen, jos olisi tullakseen. Sitten tuossa vaiheessa aletaan siirtyä sinne auton normaali kulumisen puolelle mitä kukaan ei osaa ennustaa.
 
Hei, täältä kysyn asiaa paremmin tuntevilta:

Onko Volkkarin EA288 2.0 TDI 75KW aivan pommin vehe? Adblue siis löytyy ja dpf tosta paketista?
 
2012 1.2 TSI & DSG 200k rullattu, aivot sanoo että tässä on jäätävän vaarallinen yhdistelmä mutta onko näissä jotkut tietyt korjaukset jotka tekemällä välttyy ns. varmoila miinoilta (TSI öljypoltto, DSG leviäminen).

Näitä ei taida kukaan korjata halvalla jos hajoaa?

No mulla on 1.4 TSI tupla-ahtimella ja DSG 276k ajettuna. Sekä moottori että vaihteisto toimii edelleen. Öljyt vaihtoon 10tkm välein ja en revi autoa, joten vaihteistokin on toistaiseksi pelannut kiltisti.
 
Hei, täältä kysyn asiaa paremmin tuntevilta:

Onko Volkkarin EA288 2.0 TDI 75KW aivan pommin vehe? Adblue siis löytyy ja dpf tosta paketista?
Paha suoraan mitään sanoa juuri yhdestä yksilöstä. Itellä oli aiemmin vm 2015 golf ea288 1.6TDI koneella ja seitsemän vaihteisella kuiva DSG:llä. Kelasin sillä 155 tkm > 281 tkm ja ainoa huoltojen lisäksi oli uudet takajarrulevyt ja palat sekä akku, joka taisi kyykätä ihan iän vuoksi. Jos siis satut saamaan hyvän yksilön niin saattaa olla suht huolettomia kilometrejä.
 
No mulla on 1.4 TSI tupla-ahtimella ja DSG 276k ajettuna. Sekä moottori että vaihteisto toimii edelleen. Öljyt vaihtoon 10tkm välein ja en revi autoa, joten vaihteistokin on toistaiseksi pelannut kiltisti.

Hyvä että toimii, mutta pitää huoltaa huomattavasti useammin ja motarin rampissa kiihdytetään vain puolella kaasulla että kestää, laatu vakuuttaa :beye:

Edelleen dsg ongelma ei ole voiman kesto, vaan jurnutus liian isolla vaihteella ja ryömittäminen...
 
Edelleen dsg ongelma ei ole voiman kesto, vaan jurnutus liian isolla vaihteella ja ryömittäminen...
Moni luulee, että se on automaatti ja ajaa sillä kuten automaatilla =ryömittää ja pitää jarrua vasten valoissa.

Isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla jurnutus on oikeastaan pakollista nykyaikana. Moottorin pitää vääntää että pakoputki väpättää1200 kierroksesta alkaen . Jos ei väännä, testissä moititaan alaväännön puutteesta. Se sitten hajottaa kaksoismassakytkimet (joka tehty vaimentamaan jurnuttamisen tärinöitä) ym.
 
Moni luulee, että se on automaatti ja ajaa sillä kuten automaatilla =ryömittää ja pitää jarrua vasten valoissa.
Pitäskö laittaa vapaalle valoissa vai? Aina oon pitänyt jarrua vasten ja tulen pitämäänkin.. Ja kyllä se on automaatti nykymääritysten mukaan
 
Eipä se oikeasti jarrua vasten vedä vaikka niinkin voisi luulla, vaan suden suojelemiseksi vapauttaa kytkimen, kun jarrulla seisottaa. Kun jarrun nostaa, alkaa taas luistattamaan kytkintä. Ratkaisu toimii siedettävästi tasaisella alustalla.
 
Pitäskö laittaa vapaalle valoissa vai? Aina oon pitänyt jarrua vasten ja tulen pitämäänkin.. Ja kyllä se on automaatti nykymääritysten mukaan

Ehkä tarkoitettiin sitä että jos on pysähdytty ylämäkeen niin pidetään ilman jarrua autoa paikoillaan kytkin luistaen. Siellä kun on täysin mekaaninen yhteys toisin kuin normaalissa momenttimuunnin laatikossa niin ne kytkinlevyt kuluu mistä tulee onglmia.
 
Ehkä tarkoitettiin sitä että jos on pysähdytty ylämäkeen niin pidetään ilman jarrua autoa paikoillaan kytkin luistaen. Siellä kun on täysin mekaaninen yhteys toisin kuin normaalissa momenttimuunnin laatikossa niin ne kytkinlevyt kuluu mistä tulee onglmia.

Ei kai kukaan näin tee??
 
Ehkä tarkoitettiin sitä että jos on pysähdytty ylämäkeen niin pidetään ilman jarrua autoa paikoillaan kytkin luistaen. Siellä kun on täysin mekaaninen yhteys toisin kuin normaalissa momenttimuunnin laatikossa niin ne kytkinlevyt kuluu mistä tulee onglmia.
Pitää jarrua vasten valoissa tarkoittaa että pidetään ilman jarrua ylämäessä, vaikea näitä viestejä on välillä tulkita
 
Työkaverilla on jälleen TSI Jetta pajalla ketjun vaihdossa. 50tkm pääsi edellisellä. Kiristin tapissa ja ketju löysä kuin hyllyn mylkky.
 
Eipä ne TSI:t mitään huonoja ole. Mistä lie moinen maine tullut?


Menestynein moottori Audin ja Volkswagenin listalla oli 1.4 TSI, jolle jaettiin peräti 13 palkintoa. Se voitti oman tilavuusluokkansa parhaan moottorin palkinnon joka ikinen vuosi välillä 2006–2014.
 
Eipä ne TSI:t mitään huonoja ole. Mistä lie moinen maine tullut?

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ddbeea8f-8245-41bc-a30d-f9c6b01af41c
Mitkähän oli tuon luokan kilpailijat -)


Poimitaan toinen lainaus, niin ei luulla ihan huuhaa palkintotehtaaksi.
Volkswagen Group (Audi ja VW)
Autojätti on tavallaan epäreilussa asemassa yksittäisiä automerkkejä vastaan, mutta ei pystynyt silti päihittämään BMW:n ylivoimaa. Itse asiassa se keräsi 20 vuoden aikana vain hieman yli puolet BMW:n pystien määrästä.

20 vuoden aikana jakoi "yhteensä peräti 247 palkintoa "
 
Bemarilla ei kai ole edes ollut noin pieniä moottoreita, jolloin paininut eri sarjassa. Bemarillakin on tunnettuja räjähdysalttiita pommeja. Nuo palkinnothan ovat vain ominaisuuksista, kulutuksesta ym. Ei siinä mitata kestääkö vuoden vai kaksi.
 
Bemarilla ei kai ole edes ollut noin pieniä moottoreita, jolloin paininut eri sarjassa. Bemarillakin on tunnettuja räjähdysalttiita pommeja. Nuo palkinnothan ovat vain ominaisuuksista, kulutuksesta ym. Ei siinä mitata kestääkö vuoden vai kaksi.

Joo, jos E60 M5:n V10 on tuolla voittajien kategoriassa, niin palkinnon kriteerinä ei silloin ole luotettavuutta tunnettu. Todella hieno moottori ja fiilikseltään mahtava, mutta vaikka kaikki poppakonstit olisivat käytössä, niin luotettavaa siitä ei saa ja kone on kuin F1:n kone, joka vaatii säännöllistä tekohengitystä. Nimimerkillä noita joskus ihmetelleenä.
 
Luotettava moottori ei todennäköisesti edes pärjäisi tuollaisessa kisassa koska luotettavuus edellyttää homman tekemistä varman päälle, eikä sillä saavuteta ikinä mitään mullistavaa.

Tosin ei kai noissa 1,4tsi koneissa suurempia murheita ole jos niihin jakoketjullisiin vaihtaa sen ketjun 90tkm välein?
 
Bemarilla ei kai ole edes ollut noin pieniä moottoreita, jolloin paininut eri sarjassa. Bemarillakin on tunnettuja räjähdysalttiita pommeja. Nuo palkinnothan ovat vain ominaisuuksista, kulutuksesta ym. Ei siinä mitata kestääkö vuoden vai kaksi.

Miten ne edes mittaisi mitään luotettavuutta?
 
Luotettava moottori ei todennäköisesti edes pärjäisi tuollaisessa kisassa koska luotettavuus edellyttää homman tekemistä varman päälle, eikä sillä saavuteta ikinä mitään mullistavaa.

Tosin ei kai noissa 1,4tsi koneissa suurempia murheita ole jos niihin jakoketjullisiin vaihtaa sen ketjun 90tkm välein?
Ketjun vaihto alle 250tkm välein on itselle deal breaker heti!

En edes hyväksyisi jakohihnan vaihtoakaan noin usein :facepalm:
 
Miten ne edes mittaisi mitään luotettavuutta?
No ei mitenkään. Siksi palkinto tuleekin muilla avuilla. TSI on vuoden moottori ja DSG on vuoden laatikko. Joskus jopa kahden. Kaikki vertailutestithän ne ovat voittaneet.
 
B7 Passatin pohjamuovi haukkasi äsken reilusti lunta metsätiellä. Oli jo valmiiksi vähän kärsinyt ja nyt taisi tulla lopullinen niitti. Uudet sisälokasuojat odottavat nekin kesärenkaiden vaihtoa, kun ovat palasina.

Mistä kannattaa katsella korvaavaa pohjapanssaria? Kävin kaikki purkaamot ja varaosamyymälät läpi. Ainoastaan Ovokolta löytyi oikealle puolelle, mutta 110€ toimituskuluilla. Huomenna soitettava marmorille.

20230502_215630.jpg
 
Tuossa autossa (hihnakone) ääni kuuluu todennäköisesti vvt pyörästä, öljyllä kestää sen hetken nousta yläkertaan vvt pyörälle pidemmän seisomisen jälkeen ja kun öljy on päässyt perille niin ääni lakkaa, öljyjen vaihto voi auttaa tai sitten ei, ei varsinainen vika vaan ominaisuus. Jos taas kone on vanhempi ketjujakopääkone ääni 99% todennäköisyydellä löysän ketjun rolinaa ja vaatii ketjurempan.
 
Tuossa autossa (hihnakone) ääni kuuluu todennäköisesti vvt pyörästä, öljyllä kestää sen hetken nousta yläkertaan vvt pyörälle pidemmän seisomisen jälkeen ja kun öljy on päässyt perille niin ääni lakkaa, öljyjen vaihto voi auttaa tai sitten ei, ei varsinainen vika vaan ominaisuus. Jos taas kone on vanhempi ketjujakopääkone ääni 99% todennäköisyydellä löysän ketjun rolinaa ja vaatii ketjurempan.
Ääni kuuluu vielä puolen minuutin käynninkin jälkeen.
 
Harkinnassa seuraavanlainen:
Audi A3
Sportback 1,4 TFSI Attraction S line Business 125hv S tronic-aut
2011 vuosimalli (käyt.ott. 6-2011)
Moottorikoodista ei tietoa vielä?
Onko tämä niitä ensimmäisiä joissa on heikompi vaihdelaatikko/moottori ongelmia?
140tkm ajettu
Eka huolto vasta 30tkm
Sen jälkeen 20tkm välein huollettu
50tkm ajomäärässä vaihdettu s-tronic öljy
 

Statistiikka

Viestiketjuista
271 191
Viestejä
4 684 815
Jäsenet
76 735
Uusin jäsen
aao62

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom