VAG autojen monet ongelmat

Onko kukaan viime aikoina hankkinut uusia avainkaukosäätimiä 3C (B6) Passattiin, mikä on järkevin tapa tehdä tuo ja paljonko kustantaa, saada vielä toimimaankin se? Yksi toimiva kauko jäljellä, toinen ei avaa enää ovia.
 
Itse vein paikalliseen liikkeeseen Joensuussa joka korjaa mittaristoja,piirikortteja, avaimia yms elektroniikkaa. 50 euroa maksoi uusi avain, joka kopioitiin vanhasta avaimesta. In-Tek on firman nimi

Tänään korjasi ostamani transporterin webaston kaukosäätimen, hintaa en tiedä kun meni autoliikkeen piikkiin.
 
Mulla teki vähän samaa koska takalasin pyyhkijän johtosarjan liittimiin oli päässyt kosteutta jolloin koko pesujärjestelmä meni vikatilaan. Liittimien suojaamisen ja vikakoodien nollauksen jälkeen lasin sai taas pestyä.
Nestettä ei siis tullut edestä eikä takaa eikä takalasia saanut pyyhittyä, pelkästään etupyyhkijät toimivat ja nekin kuivana.
Kiitos vinkistä, tuo täytyy tsekata ekana. Passatti on emännällä ajossa ja itse ajelen Porterilla joten ei ole kerennyt taas viikolla paneutua yhtään.
 
Voi jumaliste... Meidän Audissa on ominaisuus, että jalkaa takalunkun alla heiluttelemalla lunkku aukeaa tai sulkeutuu. Yleensä ei kuitenkaan koskaan silloin kun pitäisi, mutta useamman kerran on tullut lunkku agressiivesti päähän, kun pakkaan takakonttiin kamaa. No, eilen oli lunkku auennut autotallissa itsestään. Voin sanoa, että nosto-ovi, joka avautuessaan nappaa lunkkuun kiinni, pitää aikamaoista metakkaa. Helvetillinen pauke ja napse ja koko helv... ovi tippui rullilta alas ja viittä vaille auton päälle. Olin ihan varma et nyt meni lunkku uusiksi, mutta ei, Audi oli vahvempi, kuin nosto-ovi. Kevyttä naarmua takavalossa ja pieni lohkeama maalissa lunkun alaosassa, jonka ajattelin paikkamaalata itse. Tässä vaiheessa vielä ajattelin, että olen itse spedeillyt kaukosäätimellä lunkun auki ulkoa.

No, korjasin nosto-oven ja ajoin Audin tänään talliin ja nosto-ovi kiinni. Katsoin vieressä... miten lunkku avautuu yhtäkkiä itsestään suoraan laskutuvan oven tielle. Auton alla ei ollut MITÄÄN. Toista kertaa ei enää tuurikaan ollut puolella, kun nosto-oven saranan pultti veti tällä kertaa skraadun metallille asti, eli nyt pitänee viedä sit ihan maalaamoon, voi helv... Jos ois takuunalainen auto, niin vaatisin kyllä maahantuojalta korvauksia, ei voi olla niin, että lunkku aukeaa itsestään ja tekee tuhojaan. Tai sulkeutuu. Mitäs jos lunkku tulee vaikka kakaraa päähän? Aika kovaa se iskee nimittäin, kokemusta on.

Noniin, toi ominaisuus nyt kuitenkin pitää saada pois päältä. Mitä foorumeilta katselin, niin maahantuojat ei ala hommaan ensialkuunkaan. Sen sijaan OBDElevenillä asetus "DISABLE AUTOMATIC KICK-TO-OPEN REAR LID" ilmeisestikin poistaa ominaisuuden käytöstä. Ei mitään hajua OBDElevenistä, onko tää turvallinen käyttää vai voiko sillä paskoa auton? Onko tätä joillain korjaamoilla käytössä, että rahaa vastaan tuunaisivat asetuksia ja ottaisivat täten vastuun hommasta? Vai pitääkö ostaa itse ja mennä vaan jotta yolo?
 
Itse vein paikalliseen liikkeeseen Joensuussa joka korjaa mittaristoja,piirikortteja, avaimia yms elektroniikkaa. 50 euroa maksoi uusi avain, joka kopioitiin vanhasta avaimesta. In-Tek on firman nimi

Tänään korjasi ostamani transporterin webaston kaukosäätimen, hintaa en tiedä kun meni autoliikkeen piikkiin.

RF-testerillä tutkaillin ja selvis että se ei anna avaus signaalia. Mittasin nappulan toiminnan ja se oli ehjä.

Täytyy siis vissiin vaan tilata uus avain jostain.

Purin sen osiin ja sain sirun esiin sieltä joten riittänee kun siirrän sirun toiseen avaimeen ja koodaan keskuslukkopuolen kuntoon sen uuden kanssa.
 
RF-testerillä tutkaillin ja selvis että se ei anna avaus signaalia. Mittasin nappulan toiminnan ja se oli ehjä.

Täytyy siis vissiin vaan tilata uus avain jostain.

Purin sen osiin ja sain sirun esiin sieltä joten riittänee kun siirrän sirun toiseen avaimeen ja koodaan keskuslukkopuolen kuntoon sen uuden kanssa.
Oot uutta paristoakin avaimessa varmaan jo kokeillut? Mulla ilmennyt vagissa pariston ollessa vähissä juurikin tuollaista käyttäytymistä. Ovet saa kaukkarilla kyllä lukkoon muttei auki.
 
1.6 TDI Passatissa kytkinpolkimen liikeradan loppupäässä tuntuu pientä takertelua ja pykältämistä kylmänä. Ei jumita, mutta vähän häiritsevän tuntuinen. Lämpenemisen jälkeen häviää. Onkohan tuo työsylinteristä vai mahdollisesti koko kytkinasetelmasta johtuvaa? 250tkm ajettu ja kytkin ei enää muutenkaan ole kuin uusi. Ei mitään käryä, vaatiiko tuossa työsylinterin vaihto vaihdelaatikon tiputtamisen.

Entä miten jakohihnan vaihtoväliin pitäisi suhtautua, jos auto on ohjelmoitu 140 heppaiseksi? Tuoko lisäteho (ja sen käyttö) enemmän rasitusta jakohihnalle? Vaihtoväli on 6 vuotta ja 210tkm ja kohta ajettu 5 vuotta ja 110tkm nykyisellä hihnalla. Jonkun verran lukenut katastrofeista noiden 1.6 TDI koneiden jakohihnan kanssa ja mieluummin on liian varovainen kuin varomaton.

Vähän miettinyt auton vaihtoakin. Jos tuota aikoo pitää, niin lähitulevaisuudessa pitäisi ainakin vaihdattaa jakohihna, ostaa syksyllä uudet talvirenkaat, vaihtaa tukivarsi ja paikkailla parit ruostekuplat maalipinnasta. Toisaalta oma budjetti ei yksinkertaisesti riitä, jos haluaa vähintään muutaman vuoden uudemman, kohtuullisesti ajetun, vähintään yhtä tehokkaan ja hyvin varustellun yksilön. Pitäisi säästää vähän pidempään. Viime kesänä taltutin autokuumeen käyttämällä nykyisen ajokin ohjelmoitavana, retrofittaamalla kolariautosta pari lisävarustetta ja ostamalla uudet vanteet ja kesärenkaat :think:
 
Entä miten jakohihnan vaihtoväliin pitäisi suhtautua, jos auto on ohjelmoitu 140 heppaiseksi? Tuoko lisäteho (ja sen käyttö) enemmän rasitusta jakohihnalle? Vaihtoväli on 6 vuotta ja 210tkm ja kohta ajettu 5 vuotta ja 110tkm nykyisellä hihnalla. Jonkun verran lukenut katastrofeista noiden 1.6 TDI koneiden jakohihnan kanssa ja mieluummin on liian varovainen kuin varomaton.

Ohjelmoinnilla ei merkitystä, samat jakopäähilut löytyy myös tehokkaammista 2.0TDI koneista. Jos itsellä olisi tuollainen niin ajaisin ihan max. 120tkm / 5v. Kilsoista voinee vähän tinkiä ylöspäin, jos ajot tulee nopean ajan sisällä (esim. 3v / 150tkm). Muuten en juurikaan leikkisi.
 
Entä miten jakohihnan vaihtoväliin pitäisi suhtautua, jos auto on ohjelmoitu 140 heppaiseksi? Tuoko lisäteho (ja sen käyttö) enemmän rasitusta jakohihnalle? Vaihtoväli on 6 vuotta ja 210tkm ja kohta ajettu 5 vuotta ja 110tkm nykyisellä hihnalla. Jonkun verran lukenut katastrofeista noiden 1.6 TDI koneiden jakohihnan kanssa ja mieluummin on liian varovainen kuin varomaton.


Minä en henkilökohtaisesti uskaltaisi odottaa tuota 210tkm/6v, vaan vaihtaisin sen kyllä hyvissä ajoin...
 
Joo, täytyy varmaan vaihtaa viimeistään sitten, kun 5 vuotta tulee täyteen. Ellen nyt mene vaihtamaan autoa ennen sitä :think:
 
En tiedä kuinka kauan on ollut, mutta oempc ja se 7zap-sivusto, jossa oli mm. VAG:n varaosanumeroita ei näytä enää toimivan. Onko ehdotuksia vaihtoehtoisista sivustoista?

Pitäisi B7 Passattiin hommata uusi ilmastoinnin lauhdutin, kun näytti siitä lauhduttimen kulmasta vuotaneen neon vihreää nestettä ulos, joka viitannee kylmästöinnin väriaineeseen, kun ei autossa missään muualla tuollaista nestettä ole. Viime keväänä kävi viimeksi täyttöhuollossa ja sitä ennen kolme vuotta aiemmin ja silloin oli ollut vielä täysin tiivis järjestelmä. Vika lienee tullut nyt viikonlopun aikana ja ilmastointia en keleistä johtuen ole edes vielä testannut.
 
Pitäisikö VIN haku toimia?
En ole vielä löytänyt yhtäkään nettipohjaista varaosakatalogia jossa volkkarikonsernin autojen valmistenumerohaku toimisi.

Eli en tiedä pitäisikö sen toimia, mutta käytännössä se ei yleensä missään toimi.
 
Noniin, toi ominaisuus nyt kuitenkin pitää saada pois päältä. Mitä foorumeilta katselin, niin maahantuojat ei ala hommaan ensialkuunkaan. Sen sijaan OBDElevenillä asetus "DISABLE AUTOMATIC KICK-TO-OPEN REAR LID" ilmeisestikin poistaa ominaisuuden käytöstä. Ei mitään hajua OBDElevenistä, onko tää turvallinen käyttää vai voiko sillä paskoa auton? Onko tätä joillain korjaamoilla käytössä, että rahaa vastaan tuunaisivat asetuksia ja ottaisivat täten vastuun hommasta? Vai pitääkö ostaa itse ja mennä vaan jotta yolo?

For the record, sain ominaisuuden pois päältä. Merkkihuolto ois kyllä myös ohjelmoinut tän pois päältä satkulla, mutta sanoivat, että jos MMI:stä resetoi kaikki asetukset, niin tämä resetoituu myös. Joten oli kohtuullisen nobrainer hankkia tuo OBDEleven. Sillä tuo ohjelmoitui pois päältä helposti, samalla ohjelmoin kaukosäätimen toiminnan siten, että takalunkun avaamiseen tarvitaan kaksi klikkausta 0.4 sekunnin sisällä, ei tyyliin 4 sekunnin sisällä, että vähentää vahinkoklikkauksia.
 
  • Tykkää
Reactions: ebu
En ole vielä löytänyt yhtäkään nettipohjaista varaosakatalogia jossa volkkarikonsernin autojen valmistenumerohaku toimisi.

Eli en tiedä pitäisikö sen toimia, mutta käytännössä se ei yleensä missään toimi.

Kiitos, tosi pätevän oloinen sivu kyllä.
 
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.
 
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.

Yksi mahdollisuus on tuo järjestelmään jäänyt ilma, mutta kyllä vuoto voi olla muuallakin esim. jäähdytin, lämmityslaitteen kenno, letkut yms.
 
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.
Helposti voi mennä litra vettä lisää tuollaisen rempan jälkeen, jos lämmintä tulee ja vesi kiertää eikä lämmöt nouse niin kovaa ajoa...

Toki seuraa tilannetta...
 
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.

Seuraile. Tuollaisessa on turbon välijäähdytin vesikiertoinen ja sille on oma kenno nokalla. Vaihdoin tuollaisen joku aika sitten. Sinne pääsee aika ikävästi hiekkaa ym. kahden kennon väliin ja ilmeisesti hinkkaa sen puhki tms. Ensin epäiltiin moottorin jäähdyttimen kennoa, selvisi vasta purkamalla kumpi vuotaa.
 
Itsekkin aikoinaan juuri tuon litran verran lisäsin jäähdytinnestettä jakopää rempan jälkeen.
 
B7 Passatissa takaluukku ei avaudu enää VW:n merkistä. Kuskin oven napista avautuu ja samoin kaukosäätimestä. Ratkeaako sillä, että haen vain Motonetista uuden mikrokytkimen? Googlailu toi myös tuloksia hajonneista lukkolaitteista, mutta silloin ei varmaan avautuisi enää ollenkaan.
 
B7 Passatissa takaluukku ei avaudu enää VW:n merkistä. Kuskin oven napista avautuu ja samoin kaukosäätimestä. Ratkeaako sillä, että haen vain Motonetista uuden mikrokytkimen? Googlailu toi myös tuloksia hajonneista lukkolaitteista, mutta silloin ei varmaan avautuisi enää ollenkaan.
Tuon mikrokytkimen toiminnan voi mitata yleismittarilla. Jos vika siinä niin uutta putkeen.
 
Passst B8 2,0 TDi. Digital cocpit. Vaati tankkausta. Tankkasin noin 15 litra, mutta mittari ei värähtänytkä. Edelleen vaan laski nolla kohti. Vaatiko isomman määrän, että mittari alkais taas näyttää?
 
Passst B8 2,0 TDi. Digital cocpit. Vaati tankkausta. Tankkasin noin 15 litra, mutta mittari ei värähtänytkä. Edelleen vaan laski nolla kohti. Vaatiko isomman määrän, että mittari alkais taas näyttää?

Samaa ihmettelin pariinkin kertaan silloin kun tuommoisen omistin. Vaatii isomman tankkauksen, että rekisteröityy. Ehkä n. 20L

Edit: ja ei muuten toimi, jos ajelee hetken ja tankkaa taas vähäsen. Jouduin sitten laittaa yli 40€ tankkiin, että kehtasi myydä pois kun range näytti 0km, vaikka oli 30€ tankattu just 15€ erissä :D
 
2012 1.2 TSI & DSG 200k rullattu, aivot sanoo että tässä on jäätävän vaarallinen yhdistelmä mutta onko näissä jotkut tietyt korjaukset jotka tekemällä välttyy ns. varmoila miinoilta (TSI öljypoltto, DSG leviäminen).

Näitä ei taida kukaan korjata halvalla jos hajoaa?
 
2012 1.2 TSI & DSG 200k rullattu, aivot sanoo että tässä on jäätävän vaarallinen yhdistelmä mutta onko näissä jotkut tietyt korjaukset jotka tekemällä välttyy ns. varmoila miinoilta (TSI öljypoltto, DSG leviäminen).

Näitä ei taida kukaan korjata halvalla jos hajoaa?
Noilla kilsoilla luulisi olevan jomman kumman ongelman jo ilmenneen, jos olisi tullakseen. Sitten tuossa vaiheessa aletaan siirtyä sinne auton normaali kulumisen puolelle mitä kukaan ei osaa ennustaa.
 
Hei, täältä kysyn asiaa paremmin tuntevilta:

Onko Volkkarin EA288 2.0 TDI 75KW aivan pommin vehe? Adblue siis löytyy ja dpf tosta paketista?
 
2012 1.2 TSI & DSG 200k rullattu, aivot sanoo että tässä on jäätävän vaarallinen yhdistelmä mutta onko näissä jotkut tietyt korjaukset jotka tekemällä välttyy ns. varmoila miinoilta (TSI öljypoltto, DSG leviäminen).

Näitä ei taida kukaan korjata halvalla jos hajoaa?

No mulla on 1.4 TSI tupla-ahtimella ja DSG 276k ajettuna. Sekä moottori että vaihteisto toimii edelleen. Öljyt vaihtoon 10tkm välein ja en revi autoa, joten vaihteistokin on toistaiseksi pelannut kiltisti.
 
Hei, täältä kysyn asiaa paremmin tuntevilta:

Onko Volkkarin EA288 2.0 TDI 75KW aivan pommin vehe? Adblue siis löytyy ja dpf tosta paketista?
Paha suoraan mitään sanoa juuri yhdestä yksilöstä. Itellä oli aiemmin vm 2015 golf ea288 1.6TDI koneella ja seitsemän vaihteisella kuiva DSG:llä. Kelasin sillä 155 tkm > 281 tkm ja ainoa huoltojen lisäksi oli uudet takajarrulevyt ja palat sekä akku, joka taisi kyykätä ihan iän vuoksi. Jos siis satut saamaan hyvän yksilön niin saattaa olla suht huolettomia kilometrejä.
 
No mulla on 1.4 TSI tupla-ahtimella ja DSG 276k ajettuna. Sekä moottori että vaihteisto toimii edelleen. Öljyt vaihtoon 10tkm välein ja en revi autoa, joten vaihteistokin on toistaiseksi pelannut kiltisti.

Hyvä että toimii, mutta pitää huoltaa huomattavasti useammin ja motarin rampissa kiihdytetään vain puolella kaasulla että kestää, laatu vakuuttaa :beye:

Edelleen dsg ongelma ei ole voiman kesto, vaan jurnutus liian isolla vaihteella ja ryömittäminen...
 
Edelleen dsg ongelma ei ole voiman kesto, vaan jurnutus liian isolla vaihteella ja ryömittäminen...
Moni luulee, että se on automaatti ja ajaa sillä kuten automaatilla =ryömittää ja pitää jarrua vasten valoissa.

Isolla vaihteella ja pienillä kierroksilla jurnutus on oikeastaan pakollista nykyaikana. Moottorin pitää vääntää että pakoputki väpättää1200 kierroksesta alkaen . Jos ei väännä, testissä moititaan alaväännön puutteesta. Se sitten hajottaa kaksoismassakytkimet (joka tehty vaimentamaan jurnuttamisen tärinöitä) ym.
 
Moni luulee, että se on automaatti ja ajaa sillä kuten automaatilla =ryömittää ja pitää jarrua vasten valoissa.
Pitäskö laittaa vapaalle valoissa vai? Aina oon pitänyt jarrua vasten ja tulen pitämäänkin.. Ja kyllä se on automaatti nykymääritysten mukaan
 
Eipä se oikeasti jarrua vasten vedä vaikka niinkin voisi luulla, vaan suden suojelemiseksi vapauttaa kytkimen, kun jarrulla seisottaa. Kun jarrun nostaa, alkaa taas luistattamaan kytkintä. Ratkaisu toimii siedettävästi tasaisella alustalla.
 
Pitäskö laittaa vapaalle valoissa vai? Aina oon pitänyt jarrua vasten ja tulen pitämäänkin.. Ja kyllä se on automaatti nykymääritysten mukaan

Ehkä tarkoitettiin sitä että jos on pysähdytty ylämäkeen niin pidetään ilman jarrua autoa paikoillaan kytkin luistaen. Siellä kun on täysin mekaaninen yhteys toisin kuin normaalissa momenttimuunnin laatikossa niin ne kytkinlevyt kuluu mistä tulee onglmia.
 
Ehkä tarkoitettiin sitä että jos on pysähdytty ylämäkeen niin pidetään ilman jarrua autoa paikoillaan kytkin luistaen. Siellä kun on täysin mekaaninen yhteys toisin kuin normaalissa momenttimuunnin laatikossa niin ne kytkinlevyt kuluu mistä tulee onglmia.

Ei kai kukaan näin tee??
 
Ehkä tarkoitettiin sitä että jos on pysähdytty ylämäkeen niin pidetään ilman jarrua autoa paikoillaan kytkin luistaen. Siellä kun on täysin mekaaninen yhteys toisin kuin normaalissa momenttimuunnin laatikossa niin ne kytkinlevyt kuluu mistä tulee onglmia.
Pitää jarrua vasten valoissa tarkoittaa että pidetään ilman jarrua ylämäessä, vaikea näitä viestejä on välillä tulkita
 
Työkaverilla on jälleen TSI Jetta pajalla ketjun vaihdossa. 50tkm pääsi edellisellä. Kiristin tapissa ja ketju löysä kuin hyllyn mylkky.
 
Eipä ne TSI:t mitään huonoja ole. Mistä lie moinen maine tullut?


Menestynein moottori Audin ja Volkswagenin listalla oli 1.4 TSI, jolle jaettiin peräti 13 palkintoa. Se voitti oman tilavuusluokkansa parhaan moottorin palkinnon joka ikinen vuosi välillä 2006–2014.
 
Eipä ne TSI:t mitään huonoja ole. Mistä lie moinen maine tullut?

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ddbeea8f-8245-41bc-a30d-f9c6b01af41c
Mitkähän oli tuon luokan kilpailijat -)


Poimitaan toinen lainaus, niin ei luulla ihan huuhaa palkintotehtaaksi.
Volkswagen Group (Audi ja VW)
Autojätti on tavallaan epäreilussa asemassa yksittäisiä automerkkejä vastaan, mutta ei pystynyt silti päihittämään BMW:n ylivoimaa. Itse asiassa se keräsi 20 vuoden aikana vain hieman yli puolet BMW:n pystien määrästä.

20 vuoden aikana jakoi "yhteensä peräti 247 palkintoa "
 
Bemarilla ei kai ole edes ollut noin pieniä moottoreita, jolloin paininut eri sarjassa. Bemarillakin on tunnettuja räjähdysalttiita pommeja. Nuo palkinnothan ovat vain ominaisuuksista, kulutuksesta ym. Ei siinä mitata kestääkö vuoden vai kaksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 629
Viestejä
4 511 354
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom