Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kiitos vinkistä, tuo täytyy tsekata ekana. Passatti on emännällä ajossa ja itse ajelen Porterilla joten ei ole kerennyt taas viikolla paneutua yhtään.Mulla teki vähän samaa koska takalasin pyyhkijän johtosarjan liittimiin oli päässyt kosteutta jolloin koko pesujärjestelmä meni vikatilaan. Liittimien suojaamisen ja vikakoodien nollauksen jälkeen lasin sai taas pestyä.
Nestettä ei siis tullut edestä eikä takaa eikä takalasia saanut pyyhittyä, pelkästään etupyyhkijät toimivat ja nekin kuivana.
Itse vein paikalliseen liikkeeseen Joensuussa joka korjaa mittaristoja,piirikortteja, avaimia yms elektroniikkaa. 50 euroa maksoi uusi avain, joka kopioitiin vanhasta avaimesta. In-Tek on firman nimi
Tänään korjasi ostamani transporterin webaston kaukosäätimen, hintaa en tiedä kun meni autoliikkeen piikkiin.
Oot uutta paristoakin avaimessa varmaan jo kokeillut? Mulla ilmennyt vagissa pariston ollessa vähissä juurikin tuollaista käyttäytymistä. Ovet saa kaukkarilla kyllä lukkoon muttei auki.RF-testerillä tutkaillin ja selvis että se ei anna avaus signaalia. Mittasin nappulan toiminnan ja se oli ehjä.
Täytyy siis vissiin vaan tilata uus avain jostain.
Purin sen osiin ja sain sirun esiin sieltä joten riittänee kun siirrän sirun toiseen avaimeen ja koodaan keskuslukkopuolen kuntoon sen uuden kanssa.
Oot uutta paristoakin avaimessa varmaan jo kokeillut? Mulla ilmennyt vagissa pariston ollessa vähissä juurikin tuollaista käyttäytymistä. Ovet saa kaukkarilla kyllä lukkoon muttei auki.
Entä miten jakohihnan vaihtoväliin pitäisi suhtautua, jos auto on ohjelmoitu 140 heppaiseksi? Tuoko lisäteho (ja sen käyttö) enemmän rasitusta jakohihnalle? Vaihtoväli on 6 vuotta ja 210tkm ja kohta ajettu 5 vuotta ja 110tkm nykyisellä hihnalla. Jonkun verran lukenut katastrofeista noiden 1.6 TDI koneiden jakohihnan kanssa ja mieluummin on liian varovainen kuin varomaton.
Entä miten jakohihnan vaihtoväliin pitäisi suhtautua, jos auto on ohjelmoitu 140 heppaiseksi? Tuoko lisäteho (ja sen käyttö) enemmän rasitusta jakohihnalle? Vaihtoväli on 6 vuotta ja 210tkm ja kohta ajettu 5 vuotta ja 110tkm nykyisellä hihnalla. Jonkun verran lukenut katastrofeista noiden 1.6 TDI koneiden jakohihnan kanssa ja mieluummin on liian varovainen kuin varomaton.
Onko ehdotuksia vaihtoehtoisista sivustoista?
CATCAR.INFO - On-line auto parts catalogs
On-line auto parts catalogs (Audi,BMW,Chrysler,Ford,Hyundai,Isuzu,Kia,Mercedes,Seat,Skoda,Mazda,Mitsubishi,Nissan,Subaru,Suzuki,Toyota,Volkswagen)www.catcar.info
Tuota olen käytellyt.
Pitäisikö VIN haku toimia?CATCAR.INFO - On-line auto parts catalogs
On-line auto parts catalogs (Audi,BMW,Chrysler,Ford,Hyundai,Isuzu,Kia,Mercedes,Seat,Skoda,Mazda,Mitsubishi,Nissan,Subaru,Suzuki,Toyota,Volkswagen)www.catcar.info
Tuota olen käytellyt.
En ole vielä löytänyt yhtäkään nettipohjaista varaosakatalogia jossa volkkarikonsernin autojen valmistenumerohaku toimisi.Pitäisikö VIN haku toimia?
Noniin, toi ominaisuus nyt kuitenkin pitää saada pois päältä. Mitä foorumeilta katselin, niin maahantuojat ei ala hommaan ensialkuunkaan. Sen sijaan OBDElevenillä asetus "DISABLE AUTOMATIC KICK-TO-OPEN REAR LID" ilmeisestikin poistaa ominaisuuden käytöstä. Ei mitään hajua OBDElevenistä, onko tää turvallinen käyttää vai voiko sillä paskoa auton? Onko tätä joillain korjaamoilla käytössä, että rahaa vastaan tuunaisivat asetuksia ja ottaisivat täten vastuun hommasta? Vai pitääkö ostaa itse ja mennä vaan jotta yolo?
En ole vielä löytänyt yhtäkään nettipohjaista varaosakatalogia jossa volkkarikonsernin autojen valmistenumerohaku toimisi.
Eli en tiedä pitäisikö sen toimia, mutta käytännössä se ei yleensä missään toimi.
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.
Täytyypä sitten vain seurailla viellä.Yksi mahdollisuus on tuo järjestelmään jäänyt ilma, mutta kyllä vuoto voi olla muuallakin esim. jäähdytin, lämmityslaitteen kenno, letkut yms.
Webaston kiertoon jää myös herkästi ilmaa jos sellainen on.Täytyypä sitten vain seurailla viellä.
Joo on, kiitos infosta!Webaston kiertoon jää myös herkästi ilmaa jos sellainen on.
Helposti voi mennä litra vettä lisää tuollaisen rempan jälkeen, jos lämmintä tulee ja vesi kiertää eikä lämmöt nouse niin kovaa ajoa...Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.
Passat 1.4 tsi 2018… Vesipumppu vaihdettiin tammikuussa jakopään kanssa. Pitäisikö alkaa huolestua, kun nyt joutunut kaksi kertaa lisäämään jäähdytinnestettä, yht. ~0,7 l. Ensimmäinen kerta meni sen piikkiin, jos järjestelmään olisi jäänyt ilmaa… Öljyt kunnossa, eikä ainakaan näkyvää vuotoa äkkiseltään löydy. Tiedä sitten jos vain vuotaa lämpimänä.
Tuon mikrokytkimen toiminnan voi mitata yleismittarilla. Jos vika siinä niin uutta putkeen.B7 Passatissa takaluukku ei avaudu enää VW:n merkistä. Kuskin oven napista avautuu ja samoin kaukosäätimestä. Ratkeaako sillä, että haen vain Motonetista uuden mikrokytkimen? Googlailu toi myös tuloksia hajonneista lukkolaitteista, mutta silloin ei varmaan avautuisi enää ollenkaan.
Passst B8 2,0 TDi. Digital cocpit. Vaati tankkausta. Tankkasin noin 15 litra, mutta mittari ei värähtänytkä. Edelleen vaan laski nolla kohti. Vaatiko isomman määrän, että mittari alkais taas näyttää?
Noilla kilsoilla luulisi olevan jomman kumman ongelman jo ilmenneen, jos olisi tullakseen. Sitten tuossa vaiheessa aletaan siirtyä sinne auton normaali kulumisen puolelle mitä kukaan ei osaa ennustaa.2012 1.2 TSI & DSG 200k rullattu, aivot sanoo että tässä on jäätävän vaarallinen yhdistelmä mutta onko näissä jotkut tietyt korjaukset jotka tekemällä välttyy ns. varmoila miinoilta (TSI öljypoltto, DSG leviäminen).
Näitä ei taida kukaan korjata halvalla jos hajoaa?
2012 1.2 TSI & DSG 200k rullattu, aivot sanoo että tässä on jäätävän vaarallinen yhdistelmä mutta onko näissä jotkut tietyt korjaukset jotka tekemällä välttyy ns. varmoila miinoilta (TSI öljypoltto, DSG leviäminen).
Näitä ei taida kukaan korjata halvalla jos hajoaa?
Paha suoraan mitään sanoa juuri yhdestä yksilöstä. Itellä oli aiemmin vm 2015 golf ea288 1.6TDI koneella ja seitsemän vaihteisella kuiva DSG:llä. Kelasin sillä 155 tkm > 281 tkm ja ainoa huoltojen lisäksi oli uudet takajarrulevyt ja palat sekä akku, joka taisi kyykätä ihan iän vuoksi. Jos siis satut saamaan hyvän yksilön niin saattaa olla suht huolettomia kilometrejä.Hei, täältä kysyn asiaa paremmin tuntevilta:
Onko Volkkarin EA288 2.0 TDI 75KW aivan pommin vehe? Adblue siis löytyy ja dpf tosta paketista?
No mulla on 1.4 TSI tupla-ahtimella ja DSG 276k ajettuna. Sekä moottori että vaihteisto toimii edelleen. Öljyt vaihtoon 10tkm välein ja en revi autoa, joten vaihteistokin on toistaiseksi pelannut kiltisti.
Moni luulee, että se on automaatti ja ajaa sillä kuten automaatilla =ryömittää ja pitää jarrua vasten valoissa.Edelleen dsg ongelma ei ole voiman kesto, vaan jurnutus liian isolla vaihteella ja ryömittäminen...
Pitäskö laittaa vapaalle valoissa vai? Aina oon pitänyt jarrua vasten ja tulen pitämäänkin.. Ja kyllä se on automaatti nykymääritysten mukaanMoni luulee, että se on automaatti ja ajaa sillä kuten automaatilla =ryömittää ja pitää jarrua vasten valoissa.
Pitäskö laittaa vapaalle valoissa vai? Aina oon pitänyt jarrua vasten ja tulen pitämäänkin.. Ja kyllä se on automaatti nykymääritysten mukaan
Ehkä tarkoitettiin sitä että jos on pysähdytty ylämäkeen niin pidetään ilman jarrua autoa paikoillaan kytkin luistaen. Siellä kun on täysin mekaaninen yhteys toisin kuin normaalissa momenttimuunnin laatikossa niin ne kytkinlevyt kuluu mistä tulee onglmia.
Kyllä, varsinkin silloin aikanaan kun DSG tuli...Ei kai kukaan näin tee??
Kyllä, varsinkin silloin aikanaan kun DSG tuli...
Ja edelleen. Itse en joudu DSG:llä ajamaan kuin vuokra-auton tapauksessa, eli ei ole tarvetta susien suojelulle.Kyllä, varsinkin silloin aikanaan kun DSG tuli...
Pitää jarrua vasten valoissa tarkoittaa että pidetään ilman jarrua ylämäessä, vaikea näitä viestejä on välillä tulkitaEhkä tarkoitettiin sitä että jos on pysähdytty ylämäkeen niin pidetään ilman jarrua autoa paikoillaan kytkin luistaen. Siellä kun on täysin mekaaninen yhteys toisin kuin normaalissa momenttimuunnin laatikossa niin ne kytkinlevyt kuluu mistä tulee onglmia.
Voi syödä tai olla syömättä. Pitkä öljynvaihtoväli ei tee hyvää.Eissssaaatana, sattuu pelkkä ajatuskin tuosta.
Mites noi pikku TSIt, jos ei syö öljyä 200k rullattuna niin se on joko korjattu tai vikaa ei ole alunperinkään tullut?
Menestynein moottori Audin ja Volkswagenin listalla oli 1.4 TSI, jolle jaettiin peräti 13 palkintoa. Se voitti oman tilavuusluokkansa parhaan moottorin palkinnon joka ikinen vuosi välillä 2006–2014.
Mitkähän oli tuon luokan kilpailijat -)Eipä ne TSI:t mitään huonoja ole. Mistä lie moinen maine tullut?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ddbeea8f-8245-41bc-a30d-f9c6b01af41c
Volkswagen Group (Audi ja VW)
Autojätti on tavallaan epäreilussa asemassa yksittäisiä automerkkejä vastaan, mutta ei pystynyt silti päihittämään BMW:n ylivoimaa. Itse asiassa se keräsi 20 vuoden aikana vain hieman yli puolet BMW:n pystien määrästä.