VAG autojen monet ongelmat

Ei mennyt ihan putkeen B7 Passatin ulkokahvan jäätymisongelman korjaus. Sisäpelti ei halunnut irrota, ikkunan kanssa sai tapella ja sitten alkoi satamaan, pimenemään ja vituttamaan. Sen verran kuitenkin sain aikaan, että sisäpellin raosta näki kahvan vaijerin molemmat paljaat päät. Itse suihkutin näihin reilusti aseöljyä samalla, kun toinen nyki ovenkahvaa ja vaijeri liikkui ylös alas. Toivotaan, että aseöljyä meni myös vaijerin sisään vähän. Lopuksi tyhjensin aseöljypurkin lukkolaitetta kohti, jos siellä on jotain jäätyvää. Muistaakseni takaoven kohdalla vaijerin näki lukkopesän aukosta, mutta etuoven kohdalla näköyhteyskin piti hoitaa sisäpuolelta.

Yllättävän vaikeaa oli ihan koko ovipahvin irroituksesta asti. Saman ikäisessä Octaviassa oven pahvin ja sisäpellin irroitus olivat lastenleikkiä tuohon verrattuna. Jos vielä jäätyy, niin joku korjaamo saa vaihtaa vaijerin tai sitten odotan kevättä ja avaan oven sisäkahvasta :D
 
Ei mennyt ihan putkeen B7 Passatin ulkokahvan jäätymisongelman korjaus. Sisäpelti ei halunnut irrota, ikkunan kanssa sai tapella ja sitten alkoi satamaan, pimenemään ja vituttamaan. Sen verran kuitenkin sain aikaan, että sisäpellin raosta näki kahvan vaijerin molemmat paljaat päät. Itse suihkutin näihin reilusti aseöljyä samalla, kun toinen nyki ovenkahvaa ja vaijeri liikkui ylös alas. Toivotaan, että aseöljyä meni myös vaijerin sisään vähän. Lopuksi tyhjensin aseöljypurkin lukkolaitetta kohti, jos siellä on jotain jäätyvää. Muistaakseni takaoven kohdalla vaijerin näki lukkopesän aukosta, mutta etuoven kohdalla näköyhteyskin piti hoitaa sisäpuolelta.

Yllättävän vaikeaa oli ihan koko ovipahvin irroituksesta asti. Saman ikäisessä Octaviassa oven pahvin ja sisäpellin irroitus olivat lastenleikkiä tuohon verrattuna. Jos vielä jäätyy, niin joku korjaamo saa vaihtaa vaijerin tai sitten odotan kevättä ja avaan oven sisäkahvasta :D
Sisäpellin irroitus on vähän hankala noissa. ikkuna pitää ajaa alaspäin sen verran että ruuvit tulevat näkyviin. Ruuvit auki ja nosta ikkuna ylös ja teippaa kiinni. Pelti oli muistaakseni 10 torx ruuvilla ja lisäksi pari niittiä jotka pitää porata. Ikkunan nostin tulee pellin mukana sitten pois. On kyllä aikaa kun purkasin, ulkomuistista jotenki näin meni
 
Sisäpellin irroitus on vähän hankala noissa. ikkuna pitää ajaa alaspäin sen verran että ruuvit tulevat näkyviin. Ruuvit auki ja nosta ikkuna ylös ja teippaa kiinni. Pelti oli muistaakseni 10 torx ruuvilla ja lisäksi pari niittiä jotka pitää porata. Ikkunan nostin tulee pellin mukana sitten pois. On kyllä aikaa kun purkasin, ulkomuistista jotenki näin meni
Jep. Noin päättelinkin. Ei vain viitsinyt pimeässä ja sateessa enää sählätä tuon kanssa. Olisi pitänyt tehdä kesällä hyvillä keleillä tuo, jos olisi tiennyt ongelman ilmenevän talvella. Skodassa oli koko sisäpelti pop-niiteillä, mutta mielestäni siinä niiden poraamisen jälkeen sisäpelti vain tuli ulos. Ei tarvinnut säätää ikkunankaan kanssa, vaan se sai olla paikallaan ylhäällä.
 
Jep. Noin päättelinkin. Ei vain viitsinyt pimeässä ja sateessa enää sählätä tuon kanssa. Olisi pitänyt tehdä kesällä hyvillä keleillä tuo, jos olisi tiennyt ongelman ilmenevän talvella. Skodassa oli koko sisäpelti pop-niiteillä, mutta mielestäni siinä niiden poraamisen jälkeen sisäpelti vain tuli ulos. Ei tarvinnut säätää ikkunankaan kanssa, vaan se sai olla paikallaan ylhäällä.

Noissa ikkunan pulteissa on sitten vielä sellainen hauskuus, että ne avataan ns. väärästä suunnasta eli aukeavat myötäpäivään. Kierteen päässä on pieni ulkopuolinen e5 torx ja pelkkä löysäys riittää, jolloin ikkunan saa nostettua ylös.
 
Audissa näköjään jotain tehdään oikein kun koskaan oo ollu kahvat jäässä. :D
 
Täälläkin vaihtui Superb tänä vuonna uuteen Corollan kakslitraseen farkkuun. Viimekesän 2t€ korjailukulut riittivät mulle (moottorin huohotinyksikkö, ovien johtosarjat, tehdaswebasto, ilmastoinnin täydellinen uusiminen jnejne..).

Mikä Superbi oli kyseessä? Kiikarissa ~'21 hybbe
 
Nyt sitten golf hajosi -15 1.2tsi alle 50 tonnia ajettu. Kesken ajon alkoi pätkiä ja ei pyöri kunnolla kaikilla pytyillä ja EPC vikavalo palaa. Kierroksia ottaa ajossa 3000 ja paikallaan tallissa 3000-4000. Ei ole muuta kuin halpa vikakoodin lukija näytti kaikille pytyille käyntihäiriöö. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? On Torstaina korjaamolle kyllä aika jos ei saa ite ennen sitä kuntoon.
 
Nyt sitten golf hajosi -15 1.2tsi alle 50 tonnia ajettu. Kesken ajon alkoi pätkiä ja ei pyöri kunnolla kaikilla pytyillä ja EPC vikavalo palaa. Kierroksia ottaa ajossa 3000 ja paikallaan tallissa 3000-4000. Ei ole muuta kuin halpa vikakoodin lukija näytti kaikille pytyille käyntihäiriöö. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? On Torstaina korjaamolle kyllä aika jos ei saa ite ennen sitä kuntoon.

Jos aiot autolla vielä ajella, niin en paljoa kierrättelisi ajossa tai tallissa. Voi olla vain joku anturi tai sitten isompaa. Noin tuoreessa on varmasti kasko, niin hinauta se korjaamolle.
 
Jos aiot autolla vielä ajella, niin en paljoa kierrättelisi ajossa tai tallissa. Voi olla vain joku anturi tai sitten isompaa. Noin tuoreessa on varmasti kasko, niin hinauta se korjaamolle.
En tiedä mitä sanoisi. Äsken tuli toinen auto polttimon vaihtoon ja ajoin ulos tallista niin toimi normaalisti. kävin tuossa ajamassa noin 30km ja toimi ihan normaalisti ilman mitään vikavaloja tai pätkimistä. Oisko ollu kosteutta jossakin vaikka suihkuttelin jo liittimiin aikasemmin wd-40.
 
Kannattaisi vastaisuuden varuiksi luetuttaa vikakoodit merkkikohtaisella lukijalla, voisi selvitä vaikka alkava puola ongelma niin ehtii vaihtaa ennenkuin jättää tienpäälle
 
Nyt sitten golf hajosi -15 1.2tsi alle 50 tonnia ajettu. Kesken ajon alkoi pätkiä ja ei pyöri kunnolla kaikilla pytyillä ja EPC vikavalo palaa. Kierroksia ottaa ajossa 3000 ja paikallaan tallissa 3000-4000. Ei ole muuta kuin halpa vikakoodin lukija näytti kaikille pytyille käyntihäiriöö. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? On Torstaina korjaamolle kyllä aika jos ei saa ite ennen sitä kuntoon.
Vois hyvinkin olla imukanavat karstoittuneet, suorasuihkutuskone kun on. Mutta vianhaulla liikenteesen.
 
150 tkm Passatin mittarissa ja pitäisi jakopää huoltaa. Merkkihuollossa hinta-arvioksi sain 1150 €. Jotenkin tuo kuulostaa aika suolaiselta hinnalta, vaikka tekisivät homman alkuperäisillä varaosilla. Toinen paikka tarjoaa 660 € saman homman, mutta oletettavasti tarvikeosilla. Mielipiteitä?
 
Kysy pajalta mitä osia käyttävät, jos käyttävät merkkarin hovihankkijan osia ilman merkkarin leimoja -tai jotain vastaavan laatuista valmistajaa - niin ei ne osat itsessään silloin mitenkään toisistaan eroa. Noita varaosia kun taas tilattua miljoonaa eri merkkistä sen mukaan paljonko niistä haluaa maksaa.

Itse en merkkarilla teettäisi tommoisella hintaerolla mitään. Itse vaihdatin 6v ikäiseen seattiin hihnan+öljyt pajalla hintaan ~700e kun merkkari olisi halunnut 1500e samasta duunista.
 
Kysy pajalta mitä osia käyttävät, jos käyttävät merkkarin hovihankkijan osia ilman merkkarin leimoja -tai jotain vastaavan laatuista valmistajaa - niin ei ne osat itsessään silloin mitenkään toisistaan eroa. Noita varaosia kun taas tilattua miljoonaa eri merkkistä sen mukaan paljonko niistä haluaa maksaa.

Itse en merkkarilla teettäisi tommoisella hintaerolla mitään. Itse vaihdatin 6v ikäiseen seattiin hihnan+öljyt pajalla hintaan ~700e kun merkkari olisi halunnut 1500e samasta duunista.
Pikkasen reilu 700 € tulis kustantamaan tämä homma pajalla, jossa vaihdettaisiin: jakohihna, rullat ja kiristin + moniura ja sen kiristin. Osat tarvikkeita, mutta kuulemma laadukkaita, eikä halvinta kuraa. Osille + työlle vuoden takuu. Taidan tarttua tähän.
 
Onko tuollainen Passat GTE mistään kotoisin? Suoraan kaupasta pajalle vai ihan ok?
No, rehellisesti ja alle 50tkm ajetun yksilön omistavana: olen parempiakin autoja omistanut.

Hyvää on hyvä ajettavuus, hiljaisuus, hyvä sisusta, loistava kuskin istuin, android auto (vaikkakin langallinen, mutta AAWirelessin avulla toimii langattomasti kuin ajatus.). Stereoiden äänenlaatu on jo vakiomallissa yllättävän hyvä. Todella halpa vuosittainen ajoneuvovero tms.
Huonoa on aivan alitehoinen bensamoottori tuon painoiseen laivaan, vähän turhan pieni ajoakku ja liikaa ärsyttäviä vikoja. 12V akku sippasi ja jätti auton tielle, ovien lukitus jäätyy talvella, viihdenäyttöön ilmestyi kaksi pystyraitaa, rimpula latausluukku. VW Connect on kallis ja paska. Matkalaturi on ilmeisesti myös rikki ja jouduin ostamaan uuden.
 
Pikkasen reilu 700 € tulis kustantamaan tämä homma pajalla, jossa vaihdettaisiin: jakohihna, rullat ja kiristin + moniura ja sen kiristin. Osat tarvikkeita, mutta kuulemma laadukkaita, eikä halvinta kuraa. Osille + työlle vuoden takuu. Taidan tarttua tähän.
Go for it. Boldattu hauska - yleinen kuluttajariitalautakunnan ohjeistus on, että jakohihnan tulee kestää sen vaihtoväli joten ihan tuohon vuoteen ei autokorjaamon tai osien maahantuojan vastuu rajaudu: Jakohihnan vaihto. Hihnan katkeaminen ennen huolto-ohjelman mukaisen vaihtovälin täyttymistä. Moottorivaurio. Vahingonkorvaus. - Kuluttajariitalautakunta
 
Nyt sitten golf hajosi -15 1.2tsi alle 50 tonnia ajettu. Kesken ajon alkoi pätkiä ja ei pyöri kunnolla kaikilla pytyillä ja EPC vikavalo palaa. Kierroksia ottaa ajossa 3000 ja paikallaan tallissa 3000-4000. Ei ole muuta kuin halpa vikakoodin lukija näytti kaikille pytyille käyntihäiriöö. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa? On Torstaina korjaamolle kyllä aika jos ei saa ite ennen sitä kuntoon.
Jatketaan tätä vielä sen verran ostin tuon obdeleven laitteen. Tämmöset viat sinne oli tallentunut kaikki passiivisia. Nollasin tuo koodit ja pyöritin niin ei tullut enää mitään koodia. Varmaan oli kosteutta tai jotain jossakin kun tuon jälkeen on toiminut taas ihan normaalisti.
 

Liitteet

  • vika.jpg
    vika.jpg
    174,9 KB · Luettu: 242
Pikkasen reilu 700 € tulis kustantamaan tämä homma pajalla, jossa vaihdettaisiin: jakohihna, rullat ja kiristin + moniura ja sen kiristin. Osat tarvikkeita, mutta kuulemma laadukkaita, eikä halvinta kuraa. Osille + työlle vuoden takuu. Taidan tarttua tähän.
Jos vesipumppu samalla hihnalla vaihtaisin sen myös. Merkkihuollossa eivät olisi vaihtaneet omaan, kun taas eimerkkarissa ehdottomasti laittivat. Jos pumppu menee uusiksi menee usein myös koko jakopää samalla. Eikä useinkaan taida kestää kahta väliä.
 
Kyllä se normiautossa 2 vaihtoa kestää, näistä vageista ei tosin tiedä. Kysyjällä oli nyt 150tkm ja jos ei aikaisemmin vaihdettu niin itsekin vaihtaisin jos samalla hihnalla (tosin onko se missään hihna-tsi:ssä samalla, ei ainakaan pienemmissä koneissa käsittääkseni), vaihtotyön hinta kun on nyt ”0” eli käytännössä maksat vain osasta vs jos erikseen aletaan avaamaan.
 
Kyllä se normiautossa 2 vaihtoa kestää, näistä vageista ei tosin tiedä. Kysyjällä oli nyt 150tkm ja jos ei aikaisemmin vaihdettu niin itsekin vaihtaisin jos samalla hihnalla (tosin onko se missään hihna-tsi:ssä samalla, ei ainakaan pienemmissä koneissa käsittääkseni), vaihtotyön hinta kun on nyt ”0” eli käytännössä maksat vain osasta vs jos erikseen aletaan avaamaan.
1,4 tsi kyseessä, eli käsittääkseni vesipumppu ei ole samalla hihnalla(?).
 
Mikä Superbi oli kyseessä? Kiikarissa ~'21 hybbe
Edellisen korimallin kampe bensana.

Uusinta Suberbia liikkuu kaksi perhepiirissä (toinen PHEV). Autona ihan hyviä, ladattavassa saa kyllä välillä ihan tosissaan painaa liikennevaloissa jarrupoljinta, ettei aja edellä olevaa päin. Ihan kuin jarrutehostin ei olisi päällä juuri siinä kohtaa.. Minkään sisävaloa monimutkaisemman elektroniikkavarusteen ei kannata olettaa toimivan ja suosittelen valmistautumaan jo etukäteen ohjauspyörän vaihtorumbaan, joka ei pysyvästi korjaa mitään. Autoon ei myöskään kannata olettaa saavansa appi-yhteyttä säännöllisesti. Nämä asiat, kun tiedostaa niin ei muuta kuin kaupoille ja kohti uusia pettymyksiä! ❤
 
2011 2.0 tdi golffi farmari (CFH) käy kylmänä. Moottorin termostaatti jo vaihdettiin mutta ilmeisesti pitäisi vaihtaa myös DSG:n termostaatti... Mistäs tuon osakoodin keksisi?
 
Golf mk7 näyttäisi olevan kosteutta valoumpion sisässä. Muistan lukeneeni joskus jostain, että noissa on halkeiluja tapahtunut. Ei noin paikallaan ollessa äkkiseltään näkynyt mitään halkeamaakyllä ainakaan, onko halkeamat yleensä ihan selkeästi näkyvässä osassa? Miten tuollaista pystyy/pitää kuivattaa?
 
Golf mk7 näyttäisi olevan kosteutta valoumpion sisässä. Muistan lukeneeni joskus jostain, että noissa on halkeiluja tapahtunut. Ei noin paikallaan ollessa äkkiseltään näkynyt mitään halkeamaakyllä ainakaan, onko halkeamat yleensä ihan selkeästi näkyvässä osassa? Miten tuollaista pystyy/pitää kuivattaa?

On. Molemmilta puolilta lähtevät halkeamaan identtisiltä kohdilta. Umpion reunasta läheltä etulokasuojaa. Omassa näkyy molemmissa umpioissa halkeamien alut, mutta ei ole vielä kosteutta kerännyt.
 
Golf mk7 näyttäisi olevan kosteutta valoumpion sisässä. Muistan lukeneeni joskus jostain, että noissa on halkeiluja tapahtunut. Ei noin paikallaan ollessa äkkiseltään näkynyt mitään halkeamaakyllä ainakaan, onko halkeamat yleensä ihan selkeästi näkyvässä osassa? Miten tuollaista pystyy/pitää kuivattaa?
Ota lampunvaihtoa varten tarkoitettu kansi irti päiväksi, kun ajelet, niin lampun lämpö kyllä kuivattaa sen.
 
Oma Audi saaga alkaa tulemaan päätökseen, 3 pytyn hehkut oli sökönä ja yks suutin vaihtoon myös. Hintaa tolle tulee reilu tonni.

Sen lisäks pitäs keksiä jotain kun kardaanin vakionopeusnivelen suojakumi on rikki, katsastuksessa tuli korjauskehotus ja en oo oikeen löytäny netistä mitenkään osaa tohon. Koko kardaania ei huvittais uusia ton takia.
 
Nykyiset ledivalot tuottavat kovin vähän lämpöä, toista oli ennen halogenien kanssa

Ei ole kun päiväajovalot ledillä, bixenonit.

On. Molemmilta puolilta lähtevät halkeamaan identtisiltä kohdilta. Umpion reunasta läheltä etulokasuojaa. Omassa näkyy molemmissa umpioissa halkeamien alut, mutta ei ole vielä kosteutta kerännyt.

Kyllähän se näytti pieni särö olevan juuri kuvaillussa paikassa. Pieni kyllä että ihmettelen kosteuden määrää. Pitää yrittää kuivatella. Vaatimattomasti tonnin näytti olevan uusi umpio virosta, mitä lie marmorilta
 
Ei ole kun päiväajovalot ledillä, bixenonit.



Kyllähän se näytti pieni särö olevan juuri kuvaillussa paikassa. Pieni kyllä että ihmettelen kosteuden määrää. Pitää yrittää kuivatella. Vaatimattomasti tonnin näytti olevan uusi umpio virosta, mitä lie marmorilta
Saisko jollain pikaliimalla tms valettua umpeen. On niin ohkasta että saattais mennä halkeamaan...
 
2016 fabia 1.4tdi tai 1.6tdi koneella ja DSG lootalla. Onko kauhea pommi vai ei? Kattelen autoja millä rullattu jo aika paljon, lähelle 200k.

Auttaako tilannetta jos etsii manuaalin ton dsg:n tilalle (automaatti olis kyllä kivempi), tai vaihtaa vuosimallia?
 
2016 fabia 1.4tdi tai 1.6tdi koneella ja DSG lootalla. Onko kauhea pommi vai ei? Kattelen autoja millä rullattu jo aika paljon, lähelle 200k.

Auttaako tilannetta jos etsii manuaalin ton dsg:n tilalle (automaatti olis kyllä kivempi), tai vaihtaa vuosimallia?
Mä aina sanon että mikä kiima on saada juuri VAG?
 
Mä aina sanon että mikä kiima on saada juuri VAG?
hinta/ajettavuus/yleisolemus (tehot/kulutus/varusteet/yms) on aika sweetspotissa, lisäksi käytetyissä on markkinaa kun niitä autoja on myöskin uutena ajettu joissain määrissä lasipalatseista ulos.
 
2016 fabia 1.4tdi tai 1.6tdi koneella ja DSG lootalla. Onko kauhea pommi vai ei? Kattelen autoja millä rullattu jo aika paljon, lähelle 200k.

Auttaako tilannetta jos etsii manuaalin ton dsg:n tilalle (automaatti olis kyllä kivempi), tai vaihtaa vuosimallia?
Jos DSG:lle on tehty huollot ajallaan ei se ole sen isompi riski kuin mikään muukaan 200tkm ajettu automaatti. Yleensäkin 200tkm ajettu auto on aika mahdoton sanoa mikä pommi siellä odottaa, riippuu niin pitkästi miten on huollettu/muuten pidetty.
 
Mä aina sanon että mikä kiima on saada juuri VAG?

Komppaan. Miksi ostetaan väkisin paskaa.

Itse olen vain pyyhkinyt mielestäni VAGin (ja ranskikset tms.), sitä ei ole olemassa. Jos etsin autoa niin katson vain tiettyjä merkkejä.

Toki on niitä joille raha ei ole ongelma, ei haittaa jos auto on pajalla kokoajan tai tykkää itse rassata. En kuulu niihin, nuorena jaksoi vielä taistella mutta nyt sen auton pitää toimia.

T. Lexus
 
Mä aina sanon että mikä kiima on saada juuri VAG?
Ostin kokeeksi korealaisen auton monen vagin jälkeen.

On näissä se ero, että vagia joutuu joskus korjaamaan ja se vituttaa mutta muutoin auto ei vituta.

Korealaisessa ei varsinaisia korjaamista vaativia vikoja ole ollut mutta sillä ajaminen muuten vituttaa joka kerta.

Ostan seuraavaksi taas sen vagin.
 
Korealaisessa ei varsinaisia korjaamista vaativia vikoja ole ollut mutta sillä ajaminen muuten vituttaa joka kerta.

Mulla oli kesällä Kia Optima kaikilla herkuilla, tykkäsin helvetisti autosta, myös sillä ajamisesta. Mutta siinä oli vikaa (tod.näk. vaihteistossa) mitä autoliike ei saanut kuntoon eikä suostunut kauppoja perumaan niin möin sen paniikissa persnetolla toiseen liikkeeseen ennen kuin hajoaa kokonaan.

Pääsi korealainenkin sitten samalle listalle VAGin kanssa yhden mädän omenan takia. Vieläkin kaiholla fiilistelen kuinka hyvä pirssi se oli.
 
Mä aina sanon että mikä kiima on saada juuri VAG?

Ihan vakava kysymys, koska auton vaihto mielessä:
Mikä muu merkki tekee yhtä taloudellisen ja hyväkäytöksisen bensamoottorin?

Itselläni 1.4TSI, 150hp versio. Ennätys on 4.8l/100km, 70km maantieajossa (suurin osa 80-alueella) ja 2+2 ihmistä romuineen kyydissä. Saa yrittää perässä.
Tuon lisäksi moottori vääntää oikeastaan kaikilla kierroksilla hienosti ja myös moottoritienopeuksissa ehtii vielä muiden ohi.

Haen nimenomaan muita merkkejä, koska luotto näihin laitteisiin horjuu pahasti - eniten ehkä vaihteiston osalta (kuiva DSG).
Olenkin monesti todennut, että hyvä auto pilattu paskalla vaihteistolla (käyttäytyminen ja kestävyys).

Todettakoot vielä loppuun olevani tietoinen siitä, että VAG:lta saa myös perinteisen automaattilaatikon, mutta niissä autoissa hintaluokka karkaa..
 
Mä aina sanon että mikä kiima on saada juuri VAG?

Näyttää ok:lta ja on suht ok ajaa + kulutus. Korealaisella ajosta en vaan tykkää, tuntuu aina vähän siltä kun ohjaisi jotain laivaa. Ostaisin bemarin tai minin jos olisi isompi budjetti. Jäljelle jää tyyliin Ford, pitäis kai koeajaa mutta toki vähän huonoa olen kuullut niidenkin automaatista.
Mikä on kestävin kombinaatio tuota diesel fabiaa?
 
Komppaan. Miksi ostetaan väkisin paskaa.
Onhan tämä kovan luokan yleistystä. Ihan saman lailla että dsg on paska koska koska joku malli niistä on ollut joskus huono. DSG vaihteista on lukuisia kehitysverisoita ja eri variaatioita eri konetyypeille. Älytöntä yleistää. Tietämätöntä yleistää.

Miksi VAG ? Autohan on "saksalaistyyppinen". Sillä on oma "haju ja maku" jota idän tuotoksissa ei ole. Kaikilla autoilla on jokin se "oma juttu" ja jos niistä tykkää, niin valintaa on vaikea tehdä muualta.

En nämä sen parempia tai huonompia ole kuin muutkaan merkit. Erinlaisia vaan omine hyvine ja huonoine piirteineen.

Olen siis ajellut paskoilla autoila ikuisuuden ja tyytyväinen olen. Sangen omituista. Mistähän johtuu ?
 
Itse olen sitten jääräpää, jos joku automerkki on tehnyt joskus surutta susipaskaa eikä ota siitä edes vastuuta niin silloin en kusekaan kyseisen firman suuntaan vaikka olisivatkin jotain hyvää välillä saaneetkin aikaiseksi.
 
Näyttää ok:lta ja on suht ok ajaa + kulutus. Korealaisella ajosta en vaan tykkää, tuntuu aina vähän siltä kun ohjaisi jotain laivaa. Ostaisin bemarin tai minin jos olisi isompi budjetti. Jäljelle jää tyyliin Ford, pitäis kai koeajaa mutta toki vähän huonoa olen kuullut niidenkin automaatista.
Mikä on kestävin kombinaatio tuota diesel fabiaa?

Sorry, oli ihan pakko
 

Liitteet

  • IMG-20230120-WA0002.jpg
    IMG-20230120-WA0002.jpg
    48,3 KB · Luettu: 143
Ihan vakava kysymys, koska auton vaihto mielessä:
Mikä muu merkki tekee yhtä taloudellisen ja hyväkäytöksisen bensamoottorin?

Itselläni 1.4TSI, 150hp versio. Ennätys on 4.8l/100km, 70km maantieajossa (suurin osa 80-alueella) ja 2+2 ihmistä romuineen kyydissä. Saa yrittää perässä.
Tuon lisäksi moottori vääntää oikeastaan kaikilla kierroksilla hienosti ja myös moottoritienopeuksissa ehtii vielä muiden ohi.

Helppo vastaus, Toyota hybrideillään. Itse 2,5L Camryllä 218hp Turusta Ouluun 4,7L/100km keskikulutuksella. Auto täynnä tavaraa ja 2 ihmistä. Joku Corolla 2,0 180hp koneella olisi varaan alle neljän mennyt.
Bonuksena sitten päälle täysin nykimätön ja ämpyilemätön voimansiirto ja mekaaninen luotettavuus. Vain kiinteät rattaat ja pari sähkömoottoria. Ei siirtimiä, kykimiä, solenoideja, mekatroniikkoja.
 
Itse olen sitten jääräpää, jos joku automerkki on tehnyt joskus surutta susipaskaa eikä ota siitä edes vastuuta niin silloin en kusekaan kyseisen firman suuntaan vaikka olisivatkin jotain hyvää välillä saaneetkin aikaiseksi.
Näinhän me ymmärrettävästi toimimme ja joka on aivan luonnollisa regointia ikävään asiaan, mutta ei välttämättä aina järkevää. Tunnepitoinen ja periaattellinen linjanveto joka ajaa tekemään päätöksiä joita et muuten tekisi tai suljet paljon pois mahdollisuusksia/vaihtoehtoja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 637
Viestejä
4 511 412
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom