VAG autojen monet ongelmat

Helppo testata itse onko 1kpl vai useampi rikki.
Toki voi olla johtovikaa, mutta se yleisempää Opeleissa.

Pakki päälle, koska ainakin tällöin kytkeytyy myös etututka päälle.

Sormen kanssa melkein kosket anturia ja pidät siinä niiin tunnet tuleeko sähköstä väreilyä, jos et tunne niin anturi on viallinen.
Näin tuli itsekkin diagnosoitua viallinen anturi.
 
Ei vaan kiitos insinöörien se on tungettu moottorin ja tulipellin taakse.
Pakoputki, turbosta mahdolliset öljyputket (riippuu vähän purkajasta)

Jokatapauksessa noin 8h työtä ja osa näyttelee jonkin verran tuossa roolia, koska se on koko lämmönvaihdin.

Monessa autossa vaihdetaan pelkkä egr ja lämmönvaihdin on erikseen.

Tarvikeosa n.500e
Orggis n.700e

Tähän sitten vielä läjä tiivisteitä eli 50-70e (riippuen purkajasta ja moottorikoodista)

Ton takia, noita ei kovin helpolla kukaan jaksa "huoltaa", kun niin ilkeä vaihtaa. Käytännössä teet päivän töitä ja annat auton asiakkaalle takaisin jolloin se tulee viikonpäästä takaisin, et sama vika jatkuu. Ketäs tämän korjauksen nyt maksaa ?

Välillä sieltä hajoaa se alipainekello, välillä lämmönvaihdin itsessään vuotaa, välillä egr -ohjausventtii(sähköinen).

Alipainekelloa saakin nykyään Puolasta/Saksasta.

Suomesta ei näihin saa kuin koko paketin.

Myös kannattaa maksaa se extra 20e ja pistää siihen alipainekellon ympärille se lämpösuoja, jos edes vähän antaisi pari vuotta lisäaikaa.
Tuommosella cayc egr simulator | eBay ainakin omasta EGR ongelma poistui varsin edullisesti ja helposti.
 
Mitä mieltä olette VAG:n DSGn rullaustoiminnosta (coasting)? Omaan ajoon ei sovi ja harmittaa, kun joutuu käyttämään jalkaa jarrulla että moottorijarruttaisi. Säästääkö tuo löpöä? Mahtaako kuluttaa vaihteistoa/kytkintä enemmän?

Vaihteisto välillä nykäisee kun lähtee valoista liikkeelle moottorin oltua sammutettu. Johtuu mahdollisesti siitä kun DSG kiireessä vaihtaa 2->1 moottorin käynnistyttyä. Kerran nyki pari kertaa kun lähdin liikkeelle pakittamisen jälkeen. Onko nämä 6v DSGn normitoimintaa tai antaako merkkejä rempan lähestymisestä? Koneena siis 2.0 TDI 150 DSG:llä ja 120tkm ajettu ('16 malli seat).

Uudemman 1.5-tsi VW:n ja tuon manuaalin perusteella käyttää coastingia vain vaihteisto E-moodilla. Ota normaali ajotila käyttöön ajotilavalikosta.

E-moodissa jos haluat mennä moottorijarrulle, täytyy jarrua tosiaan painaa hennosti ja takaisin coastaukseen pääsi kaasu hennosti painamalla.


Bensa T-Roc Cabrioon tuo coasting sopi mielestäni kivasti maaseututielle. Sitä käyttämällä tuli ajosta vähän rennompaa ja "lipuvampaa" näin hybrideillä ajoon tottuneena.

Jos on tarkoitus hidastaa esim valoihin, niin toki moottorijarrutus 0 kulutuksella on parempi, kuin tolkuttoman hidas coastaus bensaa polttaen tyhjäkäynnillä.
 
Mitä mieltä olette VAG:n DSGn rullaustoiminnosta (coasting)? Omaan ajoon ei sovi ja harmittaa, kun joutuu käyttämään jalkaa jarrulla että moottorijarruttaisi. Säästääkö tuo löpöä? Mahtaako kuluttaa vaihteistoa/kytkintä enemmän?

Vaihteisto välillä nykäisee kun lähtee valoista liikkeelle moottorin oltua sammutettu. Johtuu mahdollisesti siitä kun DSG kiireessä vaihtaa 2->1 moottorin käynnistyttyä. Kerran nyki pari kertaa kun lähdin liikkeelle pakittamisen jälkeen. Onko nämä 6v DSGn normitoimintaa tai antaako merkkejä rempan lähestymisestä? Koneena siis 2.0 TDI 150 DSG:llä ja 120tkm ajettu ('16 malli seat).
Itse olen ottanut pois käytöstä kun joutuu jarrua polkemaan koko ajan ja myös nyky mottoreiden mottorijarrutusteho on heikko niin kulutus ei muuttunut omassa pakussa tai en ainakaan huomannut sen hyötyä.
Startstop en myöskään kovin usen käytä kun en asu suuressa kaupungissa ja liikkeellelähtö on sen verran verkkaista mutta ehkä hybriidi autolla siitä olisi hyötyä kesällä.
 
EGR Temppuilee Diisseligolffissa. Onko satakunnasta jotain kaveria joka osais ton ohjelmoida kokonaan pois. Uutta en tohon kyllä asenna :D
 
Onko kokemuksia kuskin puolen ilmastoinnin läppämoottorin vaihdosta? Kannattaako edes lähteä yrittämään, jos ääni on vain hieman häiritsevä? Semmoisen käsityksen saanut, että aika työmaa on purkaa.

Kaksi vuotta jo pitänyt vaimeaa rouskutusta joku läppä ratin takana ja mietin vähän, jos vihdoin tekisi sille jotain. Ääni häviää, kun painaa AC-nappulaa, vaikka olisi niin kylmä, ettei ilmastointi todellisuudessa ole käytössä. Tosin kesähelteillä ilmastoinnin puhaltaessa kovaa tuo sama läppä tuntuu pyörivän moottorin kierrosten mukana ja tuo vähän kuin ylimääräistä moottoriääntä lisää. Mikähän läppämoottori edes on se, joka reagoi ilmastoinnin kytkentään, kun ilmeisesti kuskin puolella noita on ainakin kolme? Isän Skodassa piti ihan samanlaista ääntä, mutta selvästi vaimeampaa, eli taitaa olla Climatronicin ominaisuuksia pitkälle.

Täytyy varmaan purkaa vähän ja yrittää tutkia. Sopeutus on toki kokeiltu.
 
Onko kokemuksia kuskin puolen ilmastoinnin läppämoottorin vaihdosta? Kannattaako edes lähteä yrittämään, jos ääni on vain hieman häiritsevä? Semmoisen käsityksen saanut, että aika työmaa on purkaa.

Kaksi vuotta jo pitänyt vaimeaa rouskutusta joku läppä ratin takana ja mietin vähän, jos vihdoin tekisi sille jotain. Ääni häviää, kun painaa AC-nappulaa, vaikka olisi niin kylmä, ettei ilmastointi todellisuudessa ole käytössä. Tosin kesähelteillä ilmastoinnin puhaltaessa kovaa tuo sama läppä tuntuu pyörivän moottorin kierrosten mukana ja tuo vähän kuin ylimääräistä moottoriääntä lisää. Mikähän läppämoottori edes on se, joka reagoi ilmastoinnin kytkentään, kun ilmeisesti kuskin puolella noita on ainakin kolme? Isän Skodassa piti ihan samanlaista ääntä, mutta selvästi vaimeampaa, eli taitaa olla Climatronicin ominaisuuksia pitkälle.

Täytyy varmaan purkaa vähän ja yrittää tutkia. Sopeutus on toki kokeiltu.

onhan noita tullut vaihdettua. Saabiin, Volkkariin, Audiin, Citroeniin.

Passatissa oli tollanen mikä piti ärsyttää nakutusta. Luin vikakoodit, siellä oli merkintä jumittavasta moottorista. Kuskin puolelta tuli joistain reijistä ainoastaan lämmintä, eikä kylmää ilmaa ollenkaan. Vähän googlettelin että missä kyseinen V<jokunumero> moottori sijaitsee. Se oli kuskin jalkatilassa. Tein silleen että vääntelin lämpösäätöjä joka suuntaan ja sitten tungin pään jalkatilasta kojelaudan alle että näin missä tapahtuu liikettä. Olikin kohtuu helpolla paikalla vaihdettava se nakuttava moottori. Purkaamolta tilasin toimivan eikä maksanut montaa kymppiä.
 
onhan noita tullut vaihdettua. Saabiin, Volkkariin, Audiin, Citroeniin.

Passatissa oli tollanen mikä piti ärsyttää nakutusta. Luin vikakoodit, siellä oli merkintä jumittavasta moottorista. Kuskin puolelta tuli joistain reijistä ainoastaan lämmintä, eikä kylmää ilmaa ollenkaan. Vähän googlettelin että missä kyseinen V<jokunumero> moottori sijaitsee. Se oli kuskin jalkatilassa. Tein silleen että vääntelin lämpösäätöjä joka suuntaan ja sitten tungin pään jalkatilasta kojelaudan alle että näin missä tapahtuu liikettä. Olikin kohtuu helpolla paikalla vaihdettava se nakuttava moottori. Purkaamolta tilasin toimivan eikä maksanut montaa kymppiä.
Täytyy tänään kurkkia lampulle tuonne. Tuon kuvan perusteella olisi neljä läppämoottoria kuskin puolella, vaikka tuossa onkin pykälää vanhempi malli. Metelistä huolimatta suuntaus ja lämmönsäätö toimii niin kuin pitääkin. Vikakoodiakaan ei ole koskaan antanut.

maxresdefault.jpg
 
Miten muuten 2000 vm Golf 2.0 bensa automaatti, ajettu jotain vajaat 300tkm. Tarkempaa tietoa ei tuosta ole kun ei ole oma, tuttu osti. Lähinnä mielenkiinnosta, mikä tuossa on pahin uhka?

Oliko niin että mm. polttimoiden vaihto toivonta kun kaikki pitää purkaa, ja ruosteko noita vaivaa, jotain muuta?
 
Miten muuten 2000 vm Golf 2.0 bensa automaatti, ajettu jotain vajaat 300tkm. Tarkempaa tietoa ei tuosta ole kun ei ole oma, tuttu osti. Lähinnä mielenkiinnosta, mikä tuossa on pahin uhka?

Oliko niin että mm. polttimoiden vaihto toivonta kun kaikki pitää purkaa, ja ruosteko noita vaivaa, jotain muuta?
21-vuotta vanha 300tkm rullattu auto. Mitä tahansa on odotettavissa ja riippuu jo helkutin paljon ylläpidosta. Ruostetta näkyy usein kaarissa ja sen määrä riippuu onko asian eteen tehty mitään panostusta aiemmin. Jos ehjät niin luultavasti jo paikkailtu. Muoviosat lienee jo haurastuneita moottoritilassa, joten esim. jäähdytinnestevuotoja voi ilmetä. Perusvarma auto, eikä varmasti enää korkealta tipu jos jotain hajoaa.

En muista oliko tuossa jo muuttuva imu-pakonokan ajoitus, jolloin niiden välinen ketju voi jo roplottaa. Matalan viritysasteen vuoksi ei kuitenkaan se yleisin vika. Noita mennyt enemmän tehokkaissa turbokoneissa.
 
21-vuotta vanha 300tkm rullattu auto. Mitä tahansa on odotettavissa ja riippuu jo helkutin paljon ylläpidosta. Ruostetta näkyy usein kaarissa ja sen määrä riippuu onko asian eteen tehty mitään panostusta aiemmin. Jos ehjät niin luultavasti jo paikkailtu. Muoviosat lienee jo haurastuneita moottoritilassa, joten esim. jäähdytinnestevuotoja voi ilmetä. Perusvarma auto, eikä varmasti enää korkealta tipu jos jotain hajoaa.

En muista oliko tuossa jo muuttuva imu-pakonokan ajoitus, jolloin niiden välinen ketju voi jo roplottaa. Matalan viritysasteen vuoksi ei kuitenkaan se yleisin vika. Noita mennyt enemmän tehokkaissa turbokoneissa.

Joo, kun kuulin millä kokoonpanolla tuo vehje on ostettu. Mennään vuosia uudemmalla VAGilla joka melko valmis ja ruosteessa ostoksille.... läheltä en ole vielä autoa nähnyt niin että pääsisi katselemaan tarkemmin. Rekkarin painoin mieleen, ja löytyi ilmoitus, missä ei mitään ihmeempää ollut ja näytti siistille, jopa liian. Sekä sellaista että sitä ennen ollut huutokaupassa.

Entinen auto siis hyytyi ennenkun leima kylmeni, ja oli niin mätä ettei mitään ajatustakaan alkaa hitsaamaan, jos edes olisi mennyt niinkään läpi. Harmittaapi vaan kun vähävaraiselle eläkeläiselle sattuu tuollainen taas. No ei se kallis ollut.

Ja joo, ei oikeastaan VAG ongelma edes, mitä nyt voi parikymppiseltä autolta odottaa. Jos nyt jotain, niin perustekniikka tuskin prakaa, ehkä, tai mistä sitä ikinä vanhoissa tietää.
 
Tullut silmäiltyä Transporter T5/T6:sia ja mitä nyt selvinnyt, niin ainakin ne 132kw versiot kannattaa kiertää kaukaa. Onko jollain enemmän tietoa noista eri versioista ja millanenkohan viritys tuo DSG noissa on?
 
62kw, 75kw ja 84kw versioissa on heikompi 5v manuaaliaski, moottori on sama ohjelmaa lukuunottamatta. Hurjemmat softaajat ottaa noista kaikista sen n. 170hp mutta siinä ulosmitataan kyllä rajusti tuota laatikkoa.

Ottaisin 103kw version, joko DSG tai manuaali. Molemmissa vauhtipyörä tulee vaihdettavaksi jossain kohtaa, ei tuossa portterin DQ500 DSGssä muita ongelmia ole.
 
Mikähän mahtaa vaivata ystävättären new beetleä. Ensin pöllähti pakoputkesta musta savu, sitten koneesta alkoi kuulumaan melkoinen rallatus ja kolina, tehot hävisi. Turbo paskana tai joku letku, putki irronnut? Noista yllätyksistä huolimatta 120kmh kotiin eli sen minkä kulki enää muutama kymmenen kilsaa. Kaksoismassa kanssa pitänyt ääntä jo muutaman vuoden, ja muita pikkujuttuja.

Olisko 2008 tms 1.9 TDi, ajettu noin 200tkm. Konepellin alle ei ole kukaan katsonut, kun ei viikonloppuna tekijöitä löydy. Ei kuulemma ole laskenut nesteitä alle kun kysyin.
 
Mikähän mahtaa vaivata ystävättären new beetleä. Ensin pöllähti pakoputkesta musta savu, sitten koneesta alkoi kuulumaan melkoinen rallatus ja kolina, tehot hävisi. Turbo paskana tai joku letku, putki irronnut? Noista yllätyksistä huolimatta 120kmh kotiin eli sen minkä kulki enää muutama kymmenen kilsaa. Kaksoismassa kanssa pitänyt ääntä jo muutaman vuoden, ja muita pikkujuttuja.

Olisko 2008 tms 1.9 TDi, ajettu noin 200tkm. Konepellin alle ei ole kukaan katsonut, kun ei viikonloppuna tekijöitä löydy. Ei kuulemma ole laskenut nesteitä alle kun kysyin.

Jos moottorikoodi on joku BXE, BLS tai BKC niin veikkaisinpa oireiden perusteella turboa.
 
Imupuolen katsoisin ensin, onko oravia, hiiriä vai ilmanpuhdistin paikallaan..sitten letkut. @Myrkky

Tuolle autolle nyt sattunut kaikenlaista, viikko tai pari sitten viimeksi vaihdettu laturi, joka ei toiminut ja sitten muuta säätöä saman asian suhteen. Ropaajana ei niin ammattilainen... Parkkipaikkakin on satunnaisesti vaihtunut, joten piuhoja järsivät eläimetkään ei poissuljettu ajatus tällä kertaa.

Jos moottorikoodi on joku BXE, BLS tai BKC niin veikkaisinpa oireiden perusteella turboa.

Löysin kuvan autosta ja rekkarin, niin moottorikoodi BSW bilteman mukaan.
 
Avokki osti vajaa kuukausi sitten autoliikkeestä A4:sen vm 2009 jolla ajettu n. 200 tkm.

Nyt siitä hajosi ilmastointi ja ilmeisesti jokin lämpötila/paineanturi rikki. Paljonko tässä tilanteessa autoliikkeen tulisi tulla vastaan korjauskustannuksissa? Nyt tarjottiin 30% vastaantuloa, joka tuntuu jotenkin matalalta vastaantulolta. Kustannusarviota ei ole vielä saatu, itse osa maksaa n. 50€ mutta töistä ei tietoa.
 
Avokki osti vajaa kuukausi sitten autoliikkeestä A4:sen vm 2009 jolla ajettu n. 200 tkm.

Nyt siitä hajosi ilmastointi ja ilmeisesti jokin lämpötila/paineanturi rikki. Paljonko tässä tilanteessa autoliikkeen tulisi tulla vastaan korjauskustannuksissa? Nyt tarjottiin 30% vastaantuloa, joka tuntuu jotenkin matalalta vastaantulolta. Kustannusarviota ei ole vielä saatu, itse osa maksaa n. 50€ mutta töistä ei tietoa.
Kyllä se jo tolla iällä ja km on niin odotettavissa, että ottaisin tuon 30% ja juoksisin. Muutenkin niin pieni summa.
Vähän sellainen case, etten usko että liikkeen tarvitsisi korvata oikeasti yhtään mitään.
 
Avokki osti vajaa kuukausi sitten autoliikkeestä A4:sen vm 2009 jolla ajettu n. 200 tkm.

Nyt siitä hajosi ilmastointi ja ilmeisesti jokin lämpötila/paineanturi rikki. Paljonko tässä tilanteessa autoliikkeen tulisi tulla vastaan korjauskustannuksissa? Nyt tarjottiin 30% vastaantuloa, joka tuntuu jotenkin matalalta vastaantulolta. Kustannusarviota ei ole vielä saatu, itse osa maksaa n. 50€ mutta töistä ei tietoa.
Käytetylläkin autolla on 6kk virhevastuu eli tässä tapauksessa kuukausi sitten ostetusss autoliikkeen tulee korjata nuo ilmaiseksi.
 
Sitten vaan lukemaan KKV sivua niin kyllä. Käytetyllä autollakin on 6kk virhevastuu.
En sanonut etteikö siinä olisi virhevastuuta. Se ei vaan tarkoita, että liike automaattisesti korjaa kaiken ilmaiseksi seuraavat 6kk.
Huomaa nyt että kyse on 200tkm ajetusta ja 12v vanhasta autosta. Vika ei edes ollut ilmi sitä ostaessa, vaan vasta 1kk käytön jälkeen.
Voit itse lukea asiasta lisää KKV sivuilta. En jaksa nyt kaikkia esimerkkejä jakaa tänne.

Myyjä ei vastaa käytetyn auton virheestä, jos
kyse on tavanomaisesta kulumisesta auton tai sen osan odotettavissa olevaan kestoikään nähden. Käytetyssä autossa voi siis olla käytöstä ja luonnollisesta kulumisesta johtuvia vikoja, jotka eivät ole virheitä

Yrityksen virhevastuulle kuuluu sellainen vika, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka vika ilmenisi myöhemminkin. Yrityksen vastuuaika määrittyy tapauskohtaisesti auton tai rikkoutuneen osan oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Virheenä ei pidetä luonnollisesta kulumisesta, tapaturmasta tai käyttövirheestä aiheutunutta vikaa.

Itse olen sitä mieltä, että 12v jälkeen on ihan normaalia jonkun tusina anturin hajota. -> Ei kuulu virhevastuuseen. Varsinkaan kun ei se ollut ostaessa rikki.
 

Tuo kakkoskohta lienee aika saman tyyppinen tapaus? Jos kokonaishinta korjaukselle jää alle parin sadan, ei liene kohtuutonta ainakin pyytää liikettä tulemaan vastaan puoleen väliin?
Tässä on se merkittävä ero. Joku isompi osakin mennyt tuossa, kompuraa tai kennoa tms.
tootsi myönsi että se toimi kuukauden. Ei siis myyty viallisena.

oli todennäköistä, että ilmastointi oli ollut viallinen jo auton luovutushetkellä
 
Pöh. Eiköhä siellä joku vuoto ole ja myyjäliike laittanut sauhut sisälle, että pysyy päällä ostohetkel.
 
Onko kellään kokemusta halogen-ajovalojen jännitteen nostosta koodaamalla? Vagarenalta löytyi pari ketjua ja ohjetta, mutta ne eivät omaan autoon tehonneet. Autona VW Passat B7.

Varsinkin auton omat pitkät ovat suorastaan hämmentävän huonot ja kelmeän keltainen valo kertoo jo, ettei jännite ole korkea. Mittaamalla totesinkin jännitteeksi 11.9V. Lähivalot ovat 65W polttimoiden ja ison umpion takia onneksi kohtuulliset, mutta niidenkin 12.5V jännite on selvästi alle 13.2V virallisen speksin. Varmaan joku täppä OBDelevinillä kirkastaisi noita selvästi, mutta ei löydy.

EDIT: Sain koodattua 14V polttimoille. Kyllä kirkastui, mutta 65W lähivaloilla voi alkaa jo häikäisemään.
 
Viimeksi muokattu:
Mistä sait sen säädettyä? Mulla on Caddy ja siinä on aivan kamala valoteho
09 Elektroninen sähkökeskus -> Pitkä koodaus -> Tavu 19 ja täppä kohdasta 08 pois. Noin ainakin OBDelevenillä. Ilmeisesti tuon ominaisuuden nimi on joku bulb life extension, mutta aika tyhmä ominaisuus Suomen pimeisiin olosuhteisiin.

Lähivalojen jännite nousi 1.6V ja pitkien 2.1V, mikä toi järjettömän parannuksen valotehoon. +1xx% -polttimot tosin eivät näitä jännitteitä enää varmaan kestä, mutta nyt mikä tahansa peruspolttimokin on todella kirkas.
 
Kakkosauton vaihtoa haaveillessa ja mieli tekee palata takaisin Audiin, niin onko esim 2015v -> A4/A6 (2 litran kiisseli) koneissa jotain sudenkuoppia? Aika pitkä miinus tuli Audille noissa öljynkulutus malleissa, mutta onko mitään vastaavaa enää hiukan tuoreimmissa malleissa mitä kannattaa välttää?

4-veto ja automaattilaatikko ehdoton. Joten jos jollakin on tietoa näillä kriteereillä, että kannattaako suosilla katsoa jotain muuta "premium" luokan autoa.
 
Kakkosauton vaihtoa haaveillessa ja mieli tekee palata takaisin Audiin, niin onko esim 2015v -> A4/A6 (2 litran kiisseli) koneissa jotain sudenkuoppia? Aika pitkä miinus tuli Audille noissa öljynkulutus malleissa, mutta onko mitään vastaavaa enää hiukan tuoreimmissa malleissa mitä kannattaa välttää?

4-veto ja automaattilaatikko ehdoton. Joten jos jollakin on tietoa näillä kriteereillä, että kannattaako suosilla katsoa jotain muuta "premium" luokan autoa.
Itsellä on sellainen kuva, että ne ongelmalliset koneet ovat suunnilleen 2008-2012 vuosimalleissa. 2015 pitäisi olla ns. "turvallinen", toki nämä taitaa olla niitä "päästöhuijaus" moottoreita (jolla ei käytännön merkitystä taida olla).
 
Ainakin naapuri vaihtoi 2017 mallisen a4q:n passattiin vahingossa sattuneen koeajon jälkeen. Audin voimansiirto on jyristävämpi kun yrittää vedättää aina mahdollisimman taloudellisesti, jousitusta moitti myös liian pintakovaksi. Kyydissä istuessa huomasin tämän itsekkin, sellainen hieman rauhattoman oloinen auto. Mielestäni jopa octaviassa(2016) oli parempi ja hiljaisempi kyyti.

Teknisesti kaiketikin ihan luotettavia.
 
Itsellä on sellainen kuva, että ne ongelmalliset koneet ovat suunnilleen 2008-2012 vuosimalleissa. 2015 pitäisi olla ns. "turvallinen", toki nämä taitaa olla niitä "päästöhuijaus" moottoreita (jolla ei käytännön merkitystä taida olla).

Ilmeisesti öljynkulutuksen ongelmia on alkanut tulemaan taas tuoreimmissa Audeissa, eli B9 koppaisista eteenpäin. Näissä eri syy mitä noissa vanhemmissa bensakoneissa. Selvisi kun soittelin myynnissä olevasta vm. 2018 A4:sesta edelliselle omistajalle ja kertoi että syö jatkuvasti öljyä. Kysyin sitten asiasta tutulta Audin huoltoneuvojalta ja sanoi että ongelmia on alkanut taas tulemaan ja pahimmillaan 10k€ remontti. Vahinko on jo tapahtunut jos kone syö öljyä.

Nykyinen 2015 A4 2.0TDI ei syö öljyä. Osta @maninthemoon tuo nykyinen Audi pois, menee noihin kriteereihisi ja olen päivittämässä uudempaan.
 
Ilmeisesti öljynkulutuksen ongelmia on alkanut tulemaan taas tuoreimmissa Audeissa, eli B9 koppaisista eteenpäin. Näissä eri syy mitä noissa vanhemmissa bensakoneissa. Selvisi kun soittelin myynnissä olevasta vm. 2018 A4:sesta edelliselle omistajalle ja kertoi että syö jatkuvasti öljyä. Kysyin sitten asiasta tutulta Audin huoltoneuvojalta ja sanoi että ongelmia on alkanut taas tulemaan ja pahimmillaan 10k€ remontti. Vahinko on jo tapahtunut jos kone syö öljyä.

Nykyinen 2015 A4 2.0TDI ei syö öljyä. Osta @maninthemoon tuo nykyinen Audi pois, menee noihin kriteereihisi ja olen päivittämässä uudempaan.
Tässä ollaan vasta alkutekijöissä tämän asian kanssa. Omaan makuun tuo A6 olisi hieno sisältä ja ulkoa, niin saa nähdä voittaako järki vai tunne tässä asiassa. Sitten, kun asia realisoituu joskus.

Harrastajien foorumia kävin hiukan lukemassa, niin ei pahoja tyypivikoja ainakaan osunut silmään tuosta A6 C7 mallista. Mutta joo, surulllista, jos noita öljysyöppöjä vieläkin esiintyy. Varmaan kannattaisi harkita henkilöstön vaihtoa (ellei ole jo tehty), jos näitä "halpoja" remontteja tulee kerta toisensa jälkeen esiin.
 
Selvisi kun soittelin myynnissä olevasta vm. 2018 A4:sesta edelliselle omistajalle ja kertoi että syö jatkuvasti öljyä. Kysyin sitten asiasta tutulta Audin huoltoneuvojalta ja sanoi että ongelmia on alkanut taas tulemaan ja pahimmillaan 10k€ remontti. Vahinko on jo tapahtunut jos kone syö öljyä.

Kai tuollaiseen 3v vanhaan saa jonkunlaisen goodwillin maahantuojalta, siis jos on huollettu pilkulleen?
 
Minkälaisella virityksellä Audi A6 2006 C6 4F:ään saisi bluetoothin kautta kuunneltua musiikkia? Jos kappaleet saa näyttöön, niin se on plussaa, mutta jos hankalaksi menee niin ei must. Autossa on hanskalokerossa yhden cd:n vaihtaja ja alla oleva basic-näyttö.

1626601319888.png
 
Minkälaisella virityksellä Audi A6 2006 C6 4F:ään saisi bluetoothin kautta kuunneltua musiikkia? Jos kappaleet saa näyttöön, niin se on plussaa, mutta jos hankalaksi menee niin ei must. Autossa on hanskalokerossa yhden cd:n vaihtaja ja alla oleva basic-näyttö.

1626601319888.png
Mites tommonen parempi soitin kerralla? Aika siisti asennus.
Android 10 Wireless CarPlay 8+64GB For Audi A6 C6 4f Q7 4L 2005~2015 MMI 2G basic Car Multimedia Player GPS Navi Stereo WiFi|Car Multimedia Player| - AliExpress
 
Ensiviikko piti käyttää autoliikkeissä kiertelyyn ja autojen koeajeluun, eilen kotiintullessa tiguani päättikin sitten pitkässä ylämäessä hieman ennen kotia nykäistä muutaman kerran ja sytytti vikavalon. Auto lähti uudelleen käyntiin ja limp modella kotiin.

Vikakoodiksi antoi p0322 engine speed sensor, nollasin koodin mutta vika tuli takaisin heti kun sain lähdin liikkeelle.

Tänään oli tarkoitus ruveta kaivamaan anturia esiin öljynsuodatinjalan takaa(pahimmassa tapauksessa vaatii vaihdelaatikon irroituksen). Rupesin siirtämään autoa talliin mutta mitään vikaa ei ollutkaan, kävin ajamassa kaupungilla ja maantiellä vajaa 60km ilman ongelmia mutta jälleen samassa mäessä, lähes samassa kohdassa tuntui tutut nykäisyt ja vikatila päälle.

Pitää varmaan kaivella ecu esiin ja katsoa onko siellä kotelossa vettä kuten touraneissa ja passateissa kuuluu toisinaan olevan.

Ärsyttää, auto on toiminut moitteetta viimeisen vuoden ja nyt juuri ennen vaihtoa hajoaa:mad:
 
Ärsyttää, auto on toiminut moitteetta viimeisen vuoden ja nyt juuri ennen vaihtoa hajoaa:mad:
Pelimiehen liike olisi viedä auto vaihtoon mainitsematta mitään vikakoodeista. Myyjiä ei tunnu edes kiinnostavan kunhan mikään vikavalo ei pala kun autoa liikuttaa. Auton vaihtoon vievän kuluttajan ja liikkeen välillä kun ei ole mitään vikavastuuta. Vaihtohinnassa on sen verran katetta että liike ei tuosta tappiolle jää vaikka seuraava omistaja huomaisi vian ja vetoaisi kuluttajansuojaan.
 
Pelimiehen liike olisi viedä auto vaihtoon mainitsematta mitään vikakoodeista. Myyjiä ei tunnu edes kiinnostavan kunhan mikään vikavalo ei pala kun autoa liikuttaa. Auton vaihtoon vievän kuluttajan ja liikkeen välillä kun ei ole mitään vikavastuuta. Vaihtohinnassa on sen verran katetta että liike ei tuosta tappiolle jää vaikka seuraava omistaja huomaisi vian ja vetoaisi kuluttajansuojaan.
Mitenkä minulla on sellainen kuva, että joskus olisi ollut uutinen, että autokauppa sai perittyä maksuja, kun myyjä (yksityinen) oli valehdellut vioista ja autoon oli tullut vikaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 626
Viestejä
4 511 325
Jäsenet
74 445
Uusin jäsen
hupsistarallaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom