Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse aina Volvoja ja Toyotoja omistaneena lähdin VAG-konsernia testaamaan. Malliksi valikoitu B8 Passat 2019 vuosimallina.
Auto on sinänsä ollut ihan OK, mutta isoin ihmetys kyllä tuli seuraavasta:
Yllättävän moni kohta ja paikka autossa resonoi ja napisee ja nupisee. Nyt keväällä alkaneet esim. keskikonsolin/kojetaulun muoviosat "napsahdella" ilmeisesti kun lämpötila on kasvanut. Joka tapauksessa kiinnostaa, onko nämä halvatun ovipahvien ja muiden panelien räminät ja nitinät enemmänkin sääntö kuin poikkeus VAG-konsernin autoissa?
Varmasti löytyy rämiseviä Volvoja ja Toyotoja, mutta omissani en ole aiemmin vastaavassa määrin tähän törmännyt. Pitäisi varmaan kaikki ovipahvit ja takaluukun muoviosat ottaa irti ja äänieristää+filleröidä jollain pehmukkeella. Joka tapauksessa jo periaatteesta vituttaa tälläisiä näinkin uuteen autoon itse räpiköidä.
Ehkä tässä pitää vain laittaa radiota kovemmalle tai korvatulpat korviin, sillä itse olen jotenkin allerginen näille. Pitää varmaan koputtaa puuta, sillä muuten auto on liikkunut paikasta A -> B ilman ongelmia ja talvellakin Webastolla lähti aina kuin palmun alta.
Jahas lisää ongelmia.
Auto rajoittaa kieroksia ja kulkee ku suossa.
Keltanen moottorivalo ja lukija antaa:
P10AC - Magnetic clutch for mechanical charger Short circuit to ground
static
Auto oli tosiaan se VW 1K Golf (1.4 TSI). BMY kone.
Luin et liittyis jotenkin ahtimen vesipumppuun, vai ymmärsinkö nyt oikein.
Remmiahtimen magneettikytkimiä/vesipumppuja on tosiaan mennyt.
Tässä ihan kotimaiselta sivustosta.
1.4tsi BMY ahtopaineet/N249 venttiili vika?
Osaatko arvioida mitähän tollasen korjaus maksaa liikkeessä. Tietää vähän, että missä välissä kävisi tarkastamassa.
Passatin kulmikas webaston kaukosäädin on myös surkea kantavuudeltaan. Liekö tehty sellaiseksi tarkoituksella, että ihmiset ostaisivat verkkopalvelun. 60€ kannattaa kuitenkin sijoittaa ennemmin sopivan (oikea malli pitää olla) webaston kaukosäätimen tilaamiseen ebaysta, niin kaukokäytön ongelmat on ratkottu kerralla ja pysyvästi.Jep, sama juttu. Toimivuus aivan surkeaa, varsinkin tuo webaston päälle laitaminen sovelluksen kautta toimii noin joka viides kerta. Itsellä uusi Golffi ja sain tuon lisenssin siihen kaupan päälle kolmeksi vuodeksi. En todellakaan maksaisi mitään sen käytöstä kunnes bugit on korjattu. Heinäkuussa tulee vuosi täyteen eikä mitään korjauksia/päivityksiä sovellukseen ole tullut.
Monta kertaa olen kiroilessa miettinyt miten näin suuri firma voi kusta jotain näin pahasti...
Liittyy moottorin vesipumppuun jonka yhteydessä on mekaanisen ahtimen hihnan magneettikytkin.Luin et liittyis jotenkin ahtimen vesipumppuun, vai ymmärsinkö nyt oikein.
Ensimmäinen ajatus oli että kuinkahan monta turhaa laatikko remonttia on tehty kun akun vaihdolla olis selvinny.Nyt tuli sekin todistettua että akun kunto vaikuttaa DSG:n toimintaan. Vanha akku antoi huollon testissä 180A (alkup. 360A) ja sen vaihtamalla korjautui monet vaihteiston omituisuudet. Loppui kytkimen luistaminen ja vaihteet vaihtuu todella nopeasti. Myös start-stop alkoi taas toimimaan.
Nyt tuli sekin todistettua että akun kunto vaikuttaa DSG:n toimintaan. Vanha akku antoi huollon testissä 180A (alkup. 360A) ja sen vaihtamalla korjautui monet vaihteiston omituisuudet. Loppui kytkimen luistaminen ja vaihteet vaihtuu todella nopeasti. Myös start-stop alkoi taas toimimaan.
Veikkaisin että vaikuttaa sen hydrauliikkapumpun toimintaan, esim paineet ei nouse riittävän korkealle.Sähkölläkö niitä rattaita siirrellään siellä laatikossa vai miksi akun vaihto noin paljon vaikuttaa?
Sähkölläkö niitä rattaita siirrellään siellä laatikossa vai miksi akun vaihto noin paljon vaikuttaa?
Nyt tuli sekin todistettua että akun kunto vaikuttaa DSG:n toimintaan. Vanha akku antoi huollon testissä 180A (alkup. 360A) ja sen vaihtamalla korjautui monet vaihteiston omituisuudet. Loppui kytkimen luistaminen ja vaihteet vaihtuu todella nopeasti. Myös start-stop alkoi taas toimimaan.
Jos mistään kaiuttimesta ei kuulu mitään, veikkaan että ongelma on muualla kuin kaiuttimissa. Mikäli ensin on rätissyt ja sitten lakannut toimimasta, voi kyseessä olla kosketushäikkää tai vikaa esim. vahvistimessa. Goodwill takuuta kannattaa kysyä, varsinkin jos olet auton ensimmäinen omistaja ja aina huollattanut merkkiliikkeessä.Skoda Octavista III:sta komeasti särisivät kaiuttimet ja sitten lopettivat toimintansa, alle 5v vanhalla autolla. Nyt ei kuulu mitään. En popittanut edes tai koittanut max volyymejä.
Ensi viikolla menossa huoltoon, mahtaiskohan tuon saada takuun tai goodwillin piikkin kun oletettu elinikä noilla kajareilla varmasti enemmän kuin 5v..
On muuten raskasta ajaa työreissuja ilman radiota/musiikkia--
Kiitos kysellään. Tänään tuli myös ajettua vähän niin haisee sellainen palaneenkäry, liekö joku johto kärtsännyt. Mistään kajareista ei kuulu mitään, mutta touch screen härveli toimii muuten. Huomenna sitten aika fiksaukseen.Jos mistään kaiuttimesta ei kuulu mitään, veikkaan että ongelma on muualla kuin kaiuttimissa. Mikäli ensin on rätissyt ja sitten lakannut toimimasta, voi kyseessä olla kosketushäikkää tai vikaa esim. vahvistimessa. Goodwill takuuta kannattaa kysyä, varsinkin jos olet auton ensimmäinen omistaja ja aina huollattanut merkkiliikkeessä.
Mitä etua on kahdesta erillisestä ylätukivarresta verrattuna perinteiseen kolmiotukivarteen? Käytetäänkö normaaleissa autoissa moista ratkaisua, vai onko käytössä vain volkkarissa ja olympiavolkkarissa?
Huoltoliike antoi neuvoksi lisätä öljyä tarvittaessa. Tehtaan asiantuntijan mukaan Audi A6 2.0 TDI:n maksimikulutus tuhannella kilometrillä on puoli litraa.
Kuusi vuotta liikenteessä olleen auton omistaja noudatti saamiaan neuvoja, kunnes kahdeksan kuukauden käytön jälkeen auto hyytyi neljä kertaa muutaman viikon sisällä kesken matkan.
Heh. Taisi osua vähän omaan nilkkaan tuo "normaali" öljynkulutusohje. Jos ollaan valmistajan normirajoissa, ei voi olettaa että omistaja huolestuu oireista...Sisukas nainen selätti autokaupan – käräjäoikeus ja hovioikeus tulkitsivat öljysyöpön Audin käyttäytymistä aivan eri tavoin
Mikä on noin 150 000 kilometriä ajetun henkilöauton normaali öljynkulutus?www.is.fi
No ei mielestäni ole ihmeellistä, että 200tkm ajettuu joutuu EGR:än vaihtamaan. Oli päästöhuijausta tai ei. Tuohan päivitys muutti EGR:n toimintaa, että ilmeisesti avautui aiemmin ja käytti aikaisempaa laajempaa liikerataa, joka saattoi edesauttaa EGR:n ennenaikaista rikkoutumista. Kauanko päivityksestä on aikaa? Kerta 2 vuotta tullut täyteen, niin ei mielestäni voi ajatella sen johtuvan päivityksestä enää.Vaimon Skoda Superb:ssa syttyi viimeviikolla häiriövalo. EGR-venttiili vaihtoon, 1600€. Kampiakselin takastefa vaihtoon myös, n.300€. Ajettu vajaa 200 000, TDI.
Lueskelin että päästöhuijausskandaalin jälkeen tuli korjauspäivityksen seurauksena EGR-rikkoontumis-skandaali. VAG oli myöntynyt kustantamaan korjaukset 2 vuotta korjauspäivityksestä etiäpäin, meillä aika mennyt jo umpeen.
Laatupelejä nämä.
Ei kai ne aina rikki edes ole, nokeentuneet umpeen. Mutta merkkiliike ei korjaa, vaan asentaa uusia osia...
EGR-nokeentuminen kun ei ihan mikään uusi juttu ole ja yleensä putsaamisella pääsee paljon vähemmällä - tottakai pienemmällä katteellakin.
Tämä. Ei ymmärrä miksi joku vie 200tkm ajettua autoa merkkiliikkeeseen, kun ne jotka työskentelee noiden vanhojen romujen kanssa ( ) ovat jossain ihan muualla töissä.Tämä tuli kanssa mieleen, yleensä ne on ihan ummessa ja mekaanisesti kunnossa. Mikäli kyseessä on lasipalatsi ja sen "huolto", niin ei ihme että uutta osaa tilalle ja työlle kunnon katteet, mutta tavan nyrkkipajan pitäisi ainakin tarkistaa se miltä tuo näyttää. EGR-nokeentuminen kun ei ihan mikään uusi juttu ole ja yleensä putsaamisella pääsee paljon vähemmällä - tottakai pienemmällä katteellakin.
Tämä. Ei ymmärrä miksi joku vie 200tkm ajettua autoa merkkiliikkeeseen, kun ne jotka työskentelee noiden vanhojen romujen kanssa ( ) ovat jossain ihan muualla töissä.
Ne merkkivelhot ovat jossain omissa liikkeissä tai nyrkkipajoilla ja osaavat vaihtaa sinne sen 15€ osan 500€ koko paketin sijaan (esim. imusarjan läpät) tai purkaa ja puhdistaa ne paskoontuneet päästöjärjestemän osat oli kyseessä EGR, imukanavat, tms.
Sama esim jarruosien kanssa; ei yksikään merkkiliike (ainakaan onnistuneesti) ala purkamaan jarrusatuloita ja huoltamaan niitä, vaan uutta osaa tilalle ja tässä kuitti kiitos.Jarrusatuloiden kunnostus harvemmin taitaa liikkeessä olla järkevää koska autosta riippuen sillä samalla rahalla saa uuden satulan mitä se kunnostus tulisi maksamaan, osathan ei oo kalliita, mutta se työ. Itse tehtynä tosin oikein järkevää.Ehkä suurin syy merkkiliikkeiden kyseiseen toimintatapaan on se, että kaikki pitää tai ainakin pitäisi tehdä valmistajan ohjeiden mukaan, jolloin esim just jarrusatuloiden kunnostus tai EGR:ien puhdistukset jää tekemättä, kun ohjeena on, että uutta osaa.
Se sitten, että onko järkevää tollasia merkkarilla korjauttaa on eri asia.
-19 vuosimallin GTI:ssä en ole huomannut öljysyöppöyttä. Tosin vasta 16tkm mittarissa.Mikäs tilanne öljynkulutuksen suhteen? Vieläkö sitä menee? Esim. 18-mallinen Polo GTI uhka vai mahdollisuus? Kaverin puolesta kyselen.
Jarrusatuloiden purkamisen/huoltamisen ymmärrän koska aika mikä menee huoltamiseen, maksaa about saman verran kun se uusi satula, tai ei nyt ihan, mutta lähelle menee kuitenkin.
Jarrusatuloiden kunnostus harvemmin taitaa liikkeessä olla järkevää koska autosta riippuen sillä samalla rahalla saa uuden satulan mitä se kunnostus tulisi maksamaan, osathan ei oo kalliita, mutta se työ. Itse tehtynä tosin oikein järkevää.
No tässäki toki järjen määrää se että mitä korjataan tai mitä uusi maksaa. Eli onko joku mäntäjumi joka menee herkistelyllä vs joku Mazdan 350 eur tarvikkeenakin maksava takasatula, tms.Tuo jarrusatulan vaihtaminen tuntuu nykyään ite tehtynäkin olevan melko järkevä vaihtoehto jos tarvike osa käy. Viimeksi kun tuota arvoin niin olisikohan ollut 30 € osat (liukutapit, tiivisteet, männät) ja 45 € oli maxgear merkkinen uusi satula. Työmäärä kuitenkin aika paljon pienempi uuden satulan kanssa. VAG tietty monessa ainakin takassatulan hintaa nostaa tuo käsijarruratkaisu.
MPeissä vielä joutuu itse kunnostamaan kun halpis tarvikevaihtoehtoa ei ole ja alkuperäinen maksaa saman kuin koko pyörä.
Mitä mieltä olette VAG:n DSGn rullaustoiminnosta (coasting)? Omaan ajoon ei sovi ja harmittaa, kun joutuu käyttämään jalkaa jarrulla että moottorijarruttaisi. Säästääkö tuo löpöä? Mahtaako kuluttaa vaihteistoa/kytkintä enemmän?
Vaihteisto välillä nykäisee kun lähtee valoista liikkeelle moottorin oltua sammutettu. Johtuu mahdollisesti siitä kun DSG kiireessä vaihtaa 2->1 moottorin käynnistyttyä. Kerran nyki pari kertaa kun lähdin liikkeelle pakittamisen jälkeen. Onko nämä 6v DSGn normitoimintaa tai antaako merkkejä rempan lähestymisestä? Koneena siis 2.0 TDI 150 DSG:llä ja 120tkm ajettu ('16 malli seat).
Veikkaan että polkimessa oleva pääsylinteriOctavia -2011 1,6TDI ja kytkinpoljin. Tänään poljin oli tosi jäykkä ja takerteli. Liikennevaloissa jäi pohjaan, mutta nousi ylös kun sitä potkaisi. Kävin kaupassa, jonka aikana vika hävisi ja loppupäivän toimi ihan normaalisti. Mikähän tuolle tuli? Mitään ylimääräisiä ääniä kytkinkopan sisältä ei kuulunut. Joten en usko, että vika on siellä. Voiskohan olla työsylinteri?
Käytetäänkö dieseleiden egr:ssä jotain avaruusteknologiaa, kun hinnat noin tähtitieteelliset? Tolla 1600€ olis ostanu bensa astraan 15 egr:ää.
Audi b7:aan hommasin pari vuotta sitten ebaystä, saksasta, valmiiksi korin väriin maalatun parkkitutkan taakse. Makso 30€, kannattaa kaivaa jostain parkkitutkan osanumero niin voi säästää pitkän pennin, tuohonkin luulisi saavan valmiiksi maalatun tutkan.2016 VAG:sta (Seat) etututka vikaantunut. Ensin kiukutteli kärpäsenraadosta. Kun olin pyyhkäissyt sen pois parin päivän päästä lakkasi toimimasta ja ärsyttävästi piippaa kun käynnistää auton. Saako ei-merkkiliike kuntoon vai pitääkö viedä marmorille? Epäselvää onko yksi anturi rikki vai muuta. En selvästi tunne kokeilemalla toimivatko edessä. Onko etututka mahdollista poistaa käytöstä ohjelmallisesti?
Miten anturien vaihto kannattaa hoitaa (jos rikki)? Paljonko maalaus kustantaa, kannattaisiko maalauttaa useampi kerralla? Miten paljon noita hajoilee?
2016 VAG:sta (Seat) etututka vikaantunut. Ensin kiukutteli kärpäsenraadosta. Kun olin pyyhkäissyt sen pois parin päivän päästä lakkasi toimimasta ja ärsyttävästi piippaa kun käynnistää auton. Saako ei-merkkiliike kuntoon vai pitääkö viedä marmorille? Epäselvää onko yksi anturi rikki vai muuta. En selvästi tunne kokeilemalla toimivatko edessä. Onko etututka mahdollista poistaa käytöstä ohjelmallisesti?