- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 2 196
Näyttääköhän samalta kuin tässäSitten itse ainakin tarkistaisin suuttimia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näyttääköhän samalta kuin tässäSitten itse ainakin tarkistaisin suuttimia.
Näyttääköhän samalta kuin tässä
Mikä moottorikoodi? Hytkytys on paljon ajettujen pumppareiden ominaisuus melkeimpä, kulahtaneet suuttimet ja kulunut nokka-akseli yhdessä tuon yleensä aiheuttaapiAudi A3 2008 diesel. Moottori hytkyttää tyhjäkäynnillä. Mistä voisi johtua?
Mikä kone ? oman Passatin (2007)1.9tdi on tota tehny niin kauan kuin auto on ollu, eli reilut kolme vuotta.Audi A3 2008 diesel. Moottori hytkyttää tyhjäkäynnillä. Mistä voisi johtua?
Taitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.Mikä kone ? oman Passatin (2007)1.9tdi on tota tehny niin kauan kuin auto on ollu, eli reilut kolme vuotta.
E:jaa tuossahan se kone oli sanottukkin aiemmin
Taitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.
Mitä tällaisesta 350 tkm ajetusta hytkyttävästä vekottimesta kannattaisi maksaa? Tonnin verran varmaan pitää rempparahaa ainakin varata. On siis halpa vara-auto haussa - em. ominaisuus koeajolla huomattu.
Kaksoismassavauhtipyörä tai mekatroniikka on oma valistunut veikkaus.Hei,
Mulla on 2012 2.0 TDi Octavia DSG ja ongelma on seuraava. Lämpimillä keleillä, kun on auton ajanut puolisen tuntia lämpimäksi alkaa kolmosella ravistaa kahdella eri kierrosalueella 3-4 nopeaa ravistusta. Vaihdon aikana tämä ei varsinaisesti tapahdu vaan myös vaihde lukittuna kolmoselle täräyttää pariin otteeseen. Hauskinta on, että talvisin ei sitä tee vaikka ajaisi monta tuntia putkeen. Mutta heti kun kelit lämpenee yli siihen noin yli kymmenen plusasteen alkaa taas tilanteen huomata. Muilla vaihteilla ei ongelmia ole!
Huollossa sanoin tästä ja väittivät ettei viittaa lootaan. Epäilivät vetoniveliä tms.
Onko valistuneita arvauksia?
Hei,
Mulla on 2012 2.0 TDi Octavia DSG ja ongelma on seuraava. Lämpimillä keleillä, kun on auton ajanut puolisen tuntia lämpimäksi alkaa kolmosella ravistaa kahdella eri kierrosalueella 3-4 nopeaa ravistusta. Vaihdon aikana tämä ei varsinaisesti tapahdu vaan myös vaihde lukittuna kolmoselle täräyttää pariin otteeseen. Hauskinta on, että talvisin ei sitä tee vaikka ajaisi monta tuntia putkeen. Mutta heti kun kelit lämpenee yli siihen noin yli kymmenen plusasteen alkaa taas tilanteen huomata. Muilla vaihteilla ei ongelmia ole!
Huollossa sanoin tästä ja väittivät ettei viittaa lootaan. Epäilivät vetoniveliä tms.
Onko valistuneita arvauksia?
Mites tekee kun lähet rauhallisesti liikkeelle pyörät käännettynä ääriasentoo jompaan kumpaan suuntaan? Jos täristää niin kytkin.
Audi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.
Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?
Taitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.
Mitä tällaisesta 350 tkm ajetusta hytkyttävästä vekottimesta kannattaisi maksaa? Tonnin verran varmaan pitää rempparahaa ainakin varata. On siis halpa vara-auto haussa - em. ominaisuus koeajolla huomattu.
Ainoa varma tapa on purkaa se ja katsoa osanumero vanhastaKiitos! Itse en osaa ole edes käyttänyt, niin osaatko/osaako joku sanoa, onko kyseessä alla oleva osa?
E: eiku prkl siinähän onkin aika monta vaihtoehtoa. Millähän saisi varmuuden mikä noista on kyseessä?
Kiitos! Itse en osaa ole edes käyttänyt, niin osaatko/osaako joku sanoa, onko kyseessä alla oleva osa?
E: eiku prkl siinähän onkin aika monta vaihtoehtoa. Millähän saisi varmuuden mikä noista on kyseessä?
Audi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.
Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?
VW Bora vm 2003
Vänkärin jalkatilaan valuu vettä?
Onko jotain "tyypillistä" paikkaa josta lähteä tutkimaan?
Näyttäisi istuttaessa tulevan vasemman jalan paikkeilta jostain...?
Samoten kuskin jalan lepuutustuelle välillä myös vähän vettä tipahtelee, mutta ei todellakaan siinä määrin kuin tuo vänkärin jalkatila.
Tähänkin vinkkejä otetaan vastaan.
Itsellä oli aiemmin 2009 DSG7 ja nyt 2015. Eikä ole ollut ongelma. Varmaan riippuu aika paljon missä ajelee, kaupungissa kytkin kuluu mutta maantiellä ei. Itsellä tosin ollut aika paljon sekalaista ajoa.Farmariin ois tarkoitus vaihdella ja olen VAG vaihtoehtoja katsellut tässä (Skoda Octavia, VW Golf/Passat).
Muutamia vuosia sitten oli vm. 2006 Passatti käytössä ja silloin siinä ei suurempia probleemoita ollut.
Ketjun lueskelin läpi ja pitää ilmeisesti olla hieman tarkkana ennen kuin lyö rahat tiskiin.
Vaatimuksena on tällä hetkellä automaattivaihteisto ja bensakone.
Oliko nyrkkisääntönä että koittaa välttää nuo 2009-2011 (taikka sitten varalta tuonne 2013) tuotokset?
Tai jos noihin päätyy niin:
-EA888 moottoreissa pitää olla korjattu tuon öljyvian osalta
-Jakohihnalla mieluummin kuin ketjulla, tai jos ketjulla niin pitää olla korjattu mieluummin 2011 jälkeen
-Välttää DSG 7-vaihteisessa kuivakytkin versiota
Audi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.
Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?
Todennäköisesti ostat turhaan uuden moottorin. Neljään autoon olen korjannut tuon vian ottamalla pyyhkijämekanismin irti, akselit veks, puhdistus ja liukupintoihin uudet vesivaseliinit ja taas pyyhkiin kuin uutena.
Hyvä artikkeli, asennusoluet on kuvissa mukana. Pyyhkijävarsien irrotukseen on hyvä olla Motonetin ulosvetäjä, ettei rikota mitään. Moottorissa on ohjauselektroniikka mukana, sitä ei kannata ilman kytkentäkaaviota testata. Autossa sen voi toki koestaa, jos moottorin saa mekanismista irti.
Auton vaihto mielessä ja katsellut kuutos koppaisia golffeja bensakoneella (n.2010vm budjetilla 5-6000e). Onko nuo 1.2 ja 1.4 tsi koneet kuinka kestäviä, jos nokkaketju ongelmia ei lasketa? Eli onko yli 200tkm ajetut koneet jo loppu? Onko noissa ollut öljynkulutus ongelmaa? Googlella löysin juttua vain uudempien hihnakoneiden öljynkulutuksesta.
Mitään kattavaa tilastoa ongelmien laajuudesta ei ole olemassa, mutta 6-lovinen manuaali ei ole (enää) mikään pomminvarma. Ketjukoneista pysyisin itse erossa (vaikka itsekin ajan sellaisella, 2.0 TSI), ketju venyy oli uutta tai vanhaa laatua. Nettiauton halvin 3. Leon maksaa 8700€, oli tuollainen pari päivää laina-autona ja ihan hyvät fiilikset jäi. Blue motion Golfin saa samalla rahalla.
Ketju TSI-koneiden kestävyyteen vaikuttaa lähinä se, vaihtaako ketjun heti oireiden ilmetessä. Merkkhuolto tekee ketjun venymismittauksia, jos ketju venähtää niin se on pakko vaihtaa. Ketjun vaihto maksaa alta tonnin.
Öljynkulutuksesta on joitakin raportteja, mutta mitään laajaa epidemiaa ei pitäisi olla. Ölppä vaan maistuu toisille enemmän... Omat TSI koneet (2.0 gen3) eivät ole vieneet öljyä.
Osta Toyota. Tai V-koppanen 1.6 bensa, mieluitin ilman FSI:tä. Varaudu helmojen uusimiseen...
Ketjun venyminen oli tiedossa. Ketju on aika halpa ja kaveri sanoi ettei ole paha homma vaihtaa itse. Eli tuo ei minua juuri huoleta, mutta muuten kestävyys mietityttää.
Viitos koppasia kävin paria katsomassa ja helmat tosi lahoja. Hitsaamaan en kyllä ala. Muuten kävisi kyllä tuollainen ihan perus 1.6 koneinen. Ja toyotaakin tullut kyllä katseltua, mutta tuossa hintaluokassa ei oikein löydy mallia joka kiinnostaisi.
1.4 hihnakone on varma peli, mutta 1.5 koneissa esiintyy kai jotain sylinterinlepuutukseen liittyvää nykimistä. DSG taitaa nykyään kestää jo paremmin, mutta en itse ostaisi yli 100tkm ajettuja.Itsellä tullut fiilis hankkia Octavia 1.5T tai 1.4T koneella ja DSG. Joku 3 vuotta vanha tms. Farkku. Oisko heittää ajatusta onko tuhoon tuomittu ja jos on niin mitäs tilalle? Lähinnä 1.5T moottorin ongelmat ja DQ200 kytkin pelottaa (ja silti tekee mieli ostaa..)
Mikäs korjaamo kyseessä, veikkaan merkkiä...Tästä ei ole vielä keskusteltu, kun ratkaisu ei ole aivan selvä. Laakeriliuskat on ehkä mahdollista saada puljusta, josta hommasin akselinkin.
Nyt kiinnostelisi hankkia isompaa tila-autoa ja segmettiin osuisi Seat Alhambraa/VW Sharania. Moottorina noissa katsetuissa on aina 2.0 TDI ja vaihteistona DSG. Vuosimallit näyttäisivät olevan 2016 ja uudempaa kilsojen ollessa 50k ja siitä eteenpäin.
Mitä näissä tulee ottaa huomioon, jos lähtee ostohousuja sovittelemaan?