VAG autojen monet ongelmat

Mulla oli yhessä bensakoneessa epätasaiset puristuspaineet sylintereiden välillä ja se kone hytkyi tyhjäkäynnillä melko rajusti. Ajoltaan se toimi kuitenkin normaalisti.
 
Mikä kone ? oman Passatin (2007)1.9tdi on tota tehny niin kauan kuin auto on ollu, eli reilut kolme vuotta.

E:jaa tuossahan se kone oli sanottukkin aiemmin
Taitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.

Mitä tällaisesta 350 tkm ajetusta hytkyttävästä vekottimesta kannattaisi maksaa? Tonnin verran varmaan pitää rempparahaa ainakin varata. On siis halpa vara-auto haussa - em. ominaisuus koeajolla huomattu.
 
Taitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.

Mitä tällaisesta 350 tkm ajetusta hytkyttävästä vekottimesta kannattaisi maksaa? Tonnin verran varmaan pitää rempparahaa ainakin varata. On siis halpa vara-auto haussa - em. ominaisuus koeajolla huomattu.

Kyllä jos noin paljon ajetun pumpparin kantta alat remontoimaan niin siinä tonni voi oieta ja viheltää mennessään. Toki se nyt voi mennä tolleen hytkymällä seuraavat 100tkm ihan tosta vain
 
Hei,

Mulla on 2012 2.0 TDi Octavia DSG ja ongelma on seuraava. Lämpimillä keleillä, kun on auton ajanut puolisen tuntia lämpimäksi alkaa kolmosella ravistaa kahdella eri kierrosalueella 3-4 nopeaa ravistusta. Vaihdon aikana tämä ei varsinaisesti tapahdu vaan myös vaihde lukittuna kolmoselle täräyttää pariin otteeseen. Hauskinta on, että talvisin ei sitä tee vaikka ajaisi monta tuntia putkeen. Mutta heti kun kelit lämpenee yli siihen noin yli kymmenen plusasteen alkaa taas tilanteen huomata. Muilla vaihteilla ei ongelmia ole!

Huollossa sanoin tästä ja väittivät ettei viittaa lootaan. Epäilivät vetoniveliä tms.

Onko valistuneita arvauksia?
 
Hei,

Mulla on 2012 2.0 TDi Octavia DSG ja ongelma on seuraava. Lämpimillä keleillä, kun on auton ajanut puolisen tuntia lämpimäksi alkaa kolmosella ravistaa kahdella eri kierrosalueella 3-4 nopeaa ravistusta. Vaihdon aikana tämä ei varsinaisesti tapahdu vaan myös vaihde lukittuna kolmoselle täräyttää pariin otteeseen. Hauskinta on, että talvisin ei sitä tee vaikka ajaisi monta tuntia putkeen. Mutta heti kun kelit lämpenee yli siihen noin yli kymmenen plusasteen alkaa taas tilanteen huomata. Muilla vaihteilla ei ongelmia ole!

Huollossa sanoin tästä ja väittivät ettei viittaa lootaan. Epäilivät vetoniveliä tms.

Onko valistuneita arvauksia?
Kaksoismassavauhtipyörä tai mekatroniikka on oma valistunut veikkaus.
 
Hei,

Mulla on 2012 2.0 TDi Octavia DSG ja ongelma on seuraava. Lämpimillä keleillä, kun on auton ajanut puolisen tuntia lämpimäksi alkaa kolmosella ravistaa kahdella eri kierrosalueella 3-4 nopeaa ravistusta. Vaihdon aikana tämä ei varsinaisesti tapahdu vaan myös vaihde lukittuna kolmoselle täräyttää pariin otteeseen. Hauskinta on, että talvisin ei sitä tee vaikka ajaisi monta tuntia putkeen. Mutta heti kun kelit lämpenee yli siihen noin yli kymmenen plusasteen alkaa taas tilanteen huomata. Muilla vaihteilla ei ongelmia ole!

Huollossa sanoin tästä ja väittivät ettei viittaa lootaan. Epäilivät vetoniveliä tms.

Onko valistuneita arvauksia?

Mites tekee kun lähet rauhallisesti liikkeelle pyörät käännettynä ääriasentoo jompaan kumpaan suuntaan? Jos täristää niin kytkin.
 
Mites tekee kun lähet rauhallisesti liikkeelle pyörät käännettynä ääriasentoo jompaan kumpaan suuntaan? Jos täristää niin kytkin.

Kuten sanottu tekee vain kolmosella ja lämpimillä keleillä eli joku lämpötilasidonnaisuus tässä on. Kunhan tietäis mikä.
 
Audi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.

Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?
 
Viimeksi muokattu:
Taitaa joo noissa Passateissa olla sama kone. 1.9 TDI siis tässäkin. Ajossa tosiaan täysin normaali, mutta tyhjäkäydillä hytkyttää matkustajiakin.

Mitä tällaisesta 350 tkm ajetusta hytkyttävästä vekottimesta kannattaisi maksaa? Tonnin verran varmaan pitää rempparahaa ainakin varata. On siis halpa vara-auto haussa - em. ominaisuus koeajolla huomattu.

heitetään villinä veikkauksena kulahtanut kampiakselin värinänvaimennin, toki suuttimien korjauskertoimet ja lämpöanturien näyttämät olisi kiva kurkata VCDS:llä vikakoodien lisäksi.
 

Kiitos! Itse en osaa ole edes käyttänyt, niin osaatko/osaako joku sanoa, onko kyseessä alla oleva osa?

E: eiku prkl siinähän onkin aika monta vaihtoehtoa. Millähän saisi varmuuden mikä noista on kyseessä?

upload_2019-2-5_11-40-8.png
 
Eiköhän se oo toi wiper motor mikä siel on paskana, koska toi laitteisto on muuten tollanen mekaaninen tankojen yhdistelmä eli tuskin siitä kiinni.
 
Kiitos! Itse en osaa ole edes käyttänyt, niin osaatko/osaako joku sanoa, onko kyseessä alla oleva osa?

E: eiku prkl siinähän onkin aika monta vaihtoehtoa. Millähän saisi varmuuden mikä noista on kyseessä?

upload_2019-2-5_11-40-8.png
Ainoa varma tapa on purkaa se ja katsoa osanumero vanhasta
 
Kiitos! Itse en osaa ole edes käyttänyt, niin osaatko/osaako joku sanoa, onko kyseessä alla oleva osa?

E: eiku prkl siinähän onkin aika monta vaihtoehtoa. Millähän saisi varmuuden mikä noista on kyseessä?

upload_2019-2-5_11-40-8.png

Merkkihuollosta sain tiedon, että 119-, 119A-, 119B- ja 119C-loppuiset kaikki käyvät ja ovat samoja osia.
 
Audi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.

Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?

Jos sattuu olemaan vika siinä että pyöreä kulunut osa luistaa siitä pyyhkijän juuresta (9) niin tilapäiskikkana joskus kaverille lyötiin pistepuikoilla vuorotellen molempiin osiin painaumat niin syntyi ~ sauma mikä sen verran piti että pyyhkijät toimi.
 
Pyyhkijämekanismin akselit hapettuvat myös herkästi jumiin joten ennen kasaamista kannattaa tarkastaa liikkuuko ne hyvin ja jos ei purkaa ja hioa ja rasvata.
 
Periaatteessa varmaan oikea ketju, kun tässä kahteen kertaan viikon sisään jäänyt noilla etuvedoilla hankeen jumiin, niin maasturia mieli on lähtenyt halajamaan ja kun VAG-ihminen on niin ykkössukupolven Touareg himottas eniten. Sen tiedän, että V10:iä ei kannata ostaa ja ilmajousitettuja pitää vältellä ellei juuri pussit vaihdettu, mutta R5 ja V6 (bensa/diesel) koneisista en ole kuullut ovatko niin pahoja huollettavia, kuin tuo V10.

Eli mitä monia ongelmia näissä ykkössukupolven Touaregeissa on noilla pienemmillä koneilla?

Sitä muistelin, että eikö tuo R5 ainakin ollut sama 2,5 TDI T5-transportterin moottori, jossa vesipumppu oli öljytilassa ja sen laakerin pettäessä menee välittömästi vedet ja öljyt sekaisin?
 
VW Bora vm 2003
Vänkärin jalkatilaan valuu vettä?
Onko jotain "tyypillistä" paikkaa josta lähteä tutkimaan?
Näyttäisi istuttaessa tulevan vasemman jalan paikkeilta jostain...?

Samoten kuskin jalan lepuutustuelle välillä myös vähän vettä tipahtelee, mutta ei todellakaan siinä määrin kuin tuo vänkärin jalkatila.
Tähänkin vinkkejä otetaan vastaan.

Vanha viesti, mutta vastaan silti. Oven välipelti alkaa vuotamaan kaikissa "neloskoppaisissa", foam-tiiviste murenee eikä pidä enää vettä. Seurauksena vesi valuu oven sisäpuolelle, ovipahvin välistä kynnyksellä ja siitä lattiamatolle ovea avattaessa tai viimeistään mutkaan ajettaessa. Korjaaminen on työlästä, pitää irrottaa ovipahvi ja raottaa välipeltiä sen verran että saa raavittua vanhan tiivisteen pois ja tiivistettyä uudelleen esim. butyylimassalla. Jotkut vetävät tiivistemassa peltien saumaan liikoja purkamatta, pitää se ehkä niinkin...

Toinen suosikkipaikka on raitisilmasuodattimen kansi. Jos se on huonosti paikallaan tai puuttuu niin vesi tulee sisälle ja voi matkustaa pitkiäkin matkoja auton sisällä.
 
Farmariin ois tarkoitus vaihdella ja olen VAG vaihtoehtoja katsellut tässä (Skoda Octavia, VW Golf/Passat).
Muutamia vuosia sitten oli vm. 2006 Passatti käytössä ja silloin siinä ei suurempia probleemoita ollut.

Ketjun lueskelin läpi ja pitää ilmeisesti olla hieman tarkkana ennen kuin lyö rahat tiskiin.
Vaatimuksena on tällä hetkellä automaattivaihteisto ja bensakone.

Oliko nyrkkisääntönä että koittaa välttää nuo 2009-2011 (taikka sitten varalta tuonne 2013) tuotokset?
Tai jos noihin päätyy niin:
-EA888 moottoreissa pitää olla korjattu tuon öljyvian osalta
-Jakohihnalla mieluummin kuin ketjulla, tai jos ketjulla niin pitää olla korjattu mieluummin 2011 jälkeen
-Välttää DSG 7-vaihteisessa kuivakytkin versiota
 
Farmariin ois tarkoitus vaihdella ja olen VAG vaihtoehtoja katsellut tässä (Skoda Octavia, VW Golf/Passat).
Muutamia vuosia sitten oli vm. 2006 Passatti käytössä ja silloin siinä ei suurempia probleemoita ollut.

Ketjun lueskelin läpi ja pitää ilmeisesti olla hieman tarkkana ennen kuin lyö rahat tiskiin.
Vaatimuksena on tällä hetkellä automaattivaihteisto ja bensakone.

Oliko nyrkkisääntönä että koittaa välttää nuo 2009-2011 (taikka sitten varalta tuonne 2013) tuotokset?
Tai jos noihin päätyy niin:
-EA888 moottoreissa pitää olla korjattu tuon öljyvian osalta
-Jakohihnalla mieluummin kuin ketjulla, tai jos ketjulla niin pitää olla korjattu mieluummin 2011 jälkeen
-Välttää DSG 7-vaihteisessa kuivakytkin versiota
Itsellä oli aiemmin 2009 DSG7 ja nyt 2015. Eikä ole ollut ongelma. Varmaan riippuu aika paljon missä ajelee, kaupungissa kytkin kuluu mutta maantiellä ei. Itsellä tosin ollut aika paljon sekalaista ajoa.
 
Audi A6 C6 4F5 vm 2006:ssa eivät liiku enää tuulilaskinpyyhkijät, kun sieltä on kuulemma joku hammasratas mennyt pyöreäksi. Olisiko jollain antaa sopivaa varaosanumeroa tai vaikka ihan linkkiä korvaavaan tuotteeseen? Merkkihuollossa ottaisivat 570 € + työt.

Onkohan mahdollisesti kyseessä 4F1955119C, 4F1955119B tai 4F1955119?

Todennäköisesti ostat turhaan uuden moottorin. Neljään autoon olen korjannut tuon vian ottamalla pyyhkijämekanismin irti, akselit veks, puhdistus ja liukupintoihin uudet vesivaseliinit ja taas pyyhkiin kuin uutena.

AudiWorld Tech Articles
 
Todennäköisesti ostat turhaan uuden moottorin. Neljään autoon olen korjannut tuon vian ottamalla pyyhkijämekanismin irti, akselit veks, puhdistus ja liukupintoihin uudet vesivaseliinit ja taas pyyhkiin kuin uutena.

Hyvä artikkeli, asennusoluet on kuvissa mukana. Pyyhkijävarsien irrotukseen on hyvä olla Motonetin ulosvetäjä, ettei rikota mitään. Moottorissa on ohjauselektroniikka mukana, sitä ei kannata ilman kytkentäkaaviota testata. Autossa sen voi toki koestaa, jos moottorin saa mekanismista irti.
 
Hyvä artikkeli, asennusoluet on kuvissa mukana. Pyyhkijävarsien irrotukseen on hyvä olla Motonetin ulosvetäjä, ettei rikota mitään. Moottorissa on ohjauselektroniikka mukana, sitä ei kannata ilman kytkentäkaaviota testata. Autossa sen voi toki koestaa, jos moottorin saa mekanismista irti.

Itsellä tuossa 2010 Golf R:ssä hapettui mekanismi niin pahasti, että yksi kohta murtui poikki asti. Tilasin skruvatilta uuden mekanismin ilman moottoria ja vaihdoin vanhan moottorin uuteen mekanismiin. Koskaan en ole nähnyt vinkkareiden liikkuvan niin nopeasti, kuin nyt. :) Eli moottori on varmasti tuossa setissä se viimeinen joka pettää.

edit. ja tosiaan tuo ulosvetäjä on varmasti tuon ikäisessä lähes pakko ja mutterin ruuvaukseenkin saa antaa jatkovartta. Oma lähti hirveän paukauksen kanssa auki. Vaan eihän se ole remontti, eikä mikhän jos ei paska ole housussa.
 
Jep. Ja jos ei rikkoonnu mitään, kuten @KillerBee llä, niin uuden vivuston ostaminen on aivan turhaa rahanmenoa. Vanhan saa ehjättyä lähes uuden veroiseksi.
 
Auton vaihto mielessä ja katsellut kuutos koppaisia golffeja bensakoneella (n.2010vm budjetilla 5-6000e). Onko nuo 1.2 ja 1.4 tsi koneet kuinka kestäviä, jos nokkaketju ongelmia ei lasketa? Eli onko yli 200tkm ajetut koneet jo loppu? Onko noissa ollut öljynkulutus ongelmaa? Googlella löysin juttua vain uudempien hihnakoneiden öljynkulutuksesta.
 
Eipä noissa ketjun lisäksi oo mitään pahempia ongelmia. Ehkä turbon hajoaminen voi noilla kilometreillä olla lähitulevaisuudessa. Sen lisäksi perus DSG-ongelmat mikäli sellaista olet katsellut. Pysyt vaan kaukana kaksoisahdetuista...
 
En ole kyllä DSG:tä tai kaksoisahdettua ostamassa, manuaaleja vain katsellut. Kuullut juttuja että joistakin manuaali laatikoista menisi laakerit. Onko kellään tietoa onko kuinka yleistä?
 
Auton vaihto mielessä ja katsellut kuutos koppaisia golffeja bensakoneella (n.2010vm budjetilla 5-6000e). Onko nuo 1.2 ja 1.4 tsi koneet kuinka kestäviä, jos nokkaketju ongelmia ei lasketa? Eli onko yli 200tkm ajetut koneet jo loppu? Onko noissa ollut öljynkulutus ongelmaa? Googlella löysin juttua vain uudempien hihnakoneiden öljynkulutuksesta.

Mitään kattavaa tilastoa ongelmien laajuudesta ei ole olemassa, mutta 6-lovinen manuaali ei ole (enää) mikään pomminvarma. Ketjukoneista pysyisin itse erossa (vaikka itsekin ajan sellaisella, 2.0 TSI), ketju venyy oli uutta tai vanhaa laatua. Nettiauton halvin 3. Leon maksaa 8700€, oli tuollainen pari päivää laina-autona ja ihan hyvät fiilikset jäi. Blue motion Golfin saa samalla rahalla.

Ketju TSI-koneiden kestävyyteen vaikuttaa lähinä se, vaihtaako ketjun heti oireiden ilmetessä. Merkkhuolto tekee ketjun venymismittauksia, jos ketju venähtää niin se on pakko vaihtaa. Ketjun vaihto maksaa alta tonnin.

Öljynkulutuksesta on joitakin raportteja, mutta mitään laajaa epidemiaa ei pitäisi olla. Ölppä vaan maistuu toisille enemmän... Omat TSI koneet (2.0 gen3) eivät ole vieneet öljyä.

Osta Toyota. :sori: Tai V-koppanen 1.6 bensa, mieluitin ilman FSI:tä. Varaudu helmojen uusimiseen...
 
Mitään kattavaa tilastoa ongelmien laajuudesta ei ole olemassa, mutta 6-lovinen manuaali ei ole (enää) mikään pomminvarma. Ketjukoneista pysyisin itse erossa (vaikka itsekin ajan sellaisella, 2.0 TSI), ketju venyy oli uutta tai vanhaa laatua. Nettiauton halvin 3. Leon maksaa 8700€, oli tuollainen pari päivää laina-autona ja ihan hyvät fiilikset jäi. Blue motion Golfin saa samalla rahalla.

Ketju TSI-koneiden kestävyyteen vaikuttaa lähinä se, vaihtaako ketjun heti oireiden ilmetessä. Merkkhuolto tekee ketjun venymismittauksia, jos ketju venähtää niin se on pakko vaihtaa. Ketjun vaihto maksaa alta tonnin.

Öljynkulutuksesta on joitakin raportteja, mutta mitään laajaa epidemiaa ei pitäisi olla. Ölppä vaan maistuu toisille enemmän... Omat TSI koneet (2.0 gen3) eivät ole vieneet öljyä.

Osta Toyota. :sori: Tai V-koppanen 1.6 bensa, mieluitin ilman FSI:tä. Varaudu helmojen uusimiseen...

Ketjun venyminen oli tiedossa. Ketju on aika halpa ja kaveri sanoi ettei ole paha homma vaihtaa itse. Eli tuo ei minua juuri huoleta, mutta muuten kestävyys mietityttää.
Viitos koppasia kävin paria katsomassa ja helmat tosi lahoja. Hitsaamaan en kyllä ala. Muuten kävisi kyllä tuollainen ihan perus 1.6 koneinen. Ja toyotaakin tullut kyllä katseltua, mutta tuossa hintaluokassa ei oikein löydy mallia joka kiinnostaisi.
 
Ketjun venyminen oli tiedossa. Ketju on aika halpa ja kaveri sanoi ettei ole paha homma vaihtaa itse. Eli tuo ei minua juuri huoleta, mutta muuten kestävyys mietityttää.

No jos ominaisuudet on tiedossa niin puskii vaan. ;) Onhan noita ketjukoneita sentään vititettykin, eivät ne täysiä pommeja ole. Ja jos oikein huonosti käy niin romikselta uutta konetta ja matka jatkuu. Jos alkaa (liikaa) kiinnostamaan niin tuolta löytyy 210-sivuinen ketju aiheesta...

Viitos koppasia kävin paria katsomassa ja helmat tosi lahoja. Hitsaamaan en kyllä ala. Muuten kävisi kyllä tuollainen ihan perus 1.6 koneinen. Ja toyotaakin tullut kyllä katseltua, mutta tuossa hintaluokassa ei oikein löydy mallia joka kiinnostaisi.

Toisaalta jos vitoseen tekee/teettää helmat (silleen kunnolla) niin autolla ajaa taas kymmenen vuotta. Kolmas vaihtoehto olisi perinteinen 1.8T. Löytyy monessa kokoonpanossa ja autossa, ei kylläkään kovin uusissa. Ajelin 10 vuotta 20VT TS Leonilla, oli hyvä auto. Toki nyt hyvän yksilön löytäminen on aika tuurissa...

Toyota nyt oli perus heitto. Kuten joku VAGina-foorumilla sanoikin: VAG:n omistaminen *ituttaa ainoastaan silloin kun se on rikki, Toyotan joka kerta kun lähee sillä ajelemaan. :rofl: Tuon hintaluokan Toyot ovat juurikin niitä ankeita paikasta A paikkaan B menijöitä.
 
Ittellä tuli just ensimmäine oikea vika juuri tänä talvella omaan Golf R (2010 mk6). Bensa ja lämpötilamittareiden viisareiden valo lopetti ajoittain toimimasta. Vielä en ole saanu selvitettya, että missä varsinainen vika on, mutta jotenki se pakkasiin liittyy, kun nyt tuntuu taas toimivan hyvi.

Sinällään suht hyvin, ku vehkeellä ajettu jo 211tkm.

Vaimokkeen golffissa (2012 1.4 tsfi dsg lootalla) molemmat etujouset katki n. 90tkm kieppeillä. Kohta satku ajettu, nii eiköhä tuo kohta jouda vaihtoon. Pitkästä aikaa kaksvetonen talousessa ja eihä tuosta ole tottunu tykkäämään, kun on parempaan tottunu.
 
Itsellä tullut fiilis hankkia Octavia 1.5T tai 1.4T koneella ja DSG. Joku 3 vuotta vanha tms. Farkku. Oisko heittää ajatusta onko tuhoon tuomittu ja jos on niin mitäs tilalle? Lähinnä 1.5T moottorin ongelmat ja DQ200 kytkin pelottaa (ja silti tekee mieli ostaa..)
 
Itsellä tullut fiilis hankkia Octavia 1.5T tai 1.4T koneella ja DSG. Joku 3 vuotta vanha tms. Farkku. Oisko heittää ajatusta onko tuhoon tuomittu ja jos on niin mitäs tilalle? Lähinnä 1.5T moottorin ongelmat ja DQ200 kytkin pelottaa (ja silti tekee mieli ostaa..)
1.4 hihnakone on varma peli, mutta 1.5 koneissa esiintyy kai jotain sylinterinlepuutukseen liittyvää nykimistä. DSG taitaa nykyään kestää jo paremmin, mutta en itse ostaisi yli 100tkm ajettuja.
 
Kävi pieni insidenssi huollon kanssa.
Ajattelin vaihdatuttaa Skoda Superbiini jakohihnan vaihdon yhteydessä lisäksi öljypumpun tasapainoakselin ja akselitapin. Tilasin akselin briteistä. Huoltopäivänä sitten korjaamolta soittivat, että uusi tasapainoakseli ei pyörinyt paikallaan ja ilmeisesti poisoton yhteydessä totesivat lisäksi että yksi laakeriliuska on hajonnut. Tämä on voinut tapahtua mahdollisesti asennusyrityksen seurauksena. Korjaamolta sanoivat että ko. laakeria ei ainakaan heidän tietojen mukaan saa erikseen ja että mahdollisesti pitää ostaa koko tasapainoakselimoduuli vai millä nimellä se nyt kulkeekaan. Töineen tämän vaihto on 2000 €. Hyvältä vaikuttaa kyllä :D

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Tästä ei ole vielä keskusteltu, kun ratkaisu ei ole aivan selvä. Laakeriliuskat on ehkä mahdollista saada puljusta, josta hommasin akselinkin.
 
Tästä ei ole vielä keskusteltu, kun ratkaisu ei ole aivan selvä. Laakeriliuskat on ehkä mahdollista saada puljusta, josta hommasin akselinkin.
Mikäs korjaamo kyseessä, veikkaan merkkiä...
Noissa Vagin koneissa, joissa ongelmaa on pumpun akselin kanssa, on kyllä yleisesti tiedossa että uudet akselit on vahvistettuja eikä passaa orkkis pumppuun... Koko kunnostetun pumppuyksikön taas saa 300€ ebaystä, eikä tarvi uusia öljypohjia yms. kuten uuden pumpun kanssa.
 
Ihan valtuutettu volkkarihuoltaja olevinaan. Akseli piti olla tällainen samanlaisesta koneesta oleva kunnostettu versio, jonka mittoja ei olisi muutettu. Lähinnä porattu syvempi reikä pidempää akselitappia varten. Originaali 77 mm ja tämä uusi tappi 100 mm.

Lähetetty minun VOG-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Alkanut tuolla kylillä kuulemaan juttua että Transportterin 2.0TDI koneet hajoaa. Useampia koneita kuulemma rempattu 10k€ kuitilla.. Onko tekkiläisillä tietoa?
 
Ainakin T5-mallin 2.0TDI-koneita on käsittääkseni pidetty ihan hyvinä, mutta vastaavien 2,5TDI-koneiden kanssa on ollut kallista remppaa. Uudemmista en tiedä mitään, enkä noistakaan varsinaisesti muuta kuin asentajien juttuja.
 
Uusi käytetty auto houkuttaa, mutta Pösön THP-ongelmien läpikäyminen on saanut itseni todella varovaiseksi.

Nyt kiinnostelisi hankkia isompaa tila-autoa ja segmettiin osuisi Seat Alhambraa/VW Sharania. Moottorina noissa katsetuissa on aina 2.0 TDI ja vaihteistona DSG. Vuosimallit näyttäisivät olevan 2016 ja uudempaa kilsojen ollessa 50k ja siitä eteenpäin.

Mitä näissä tulee ottaa huomioon, jos lähtee ostohousuja sovittelemaan?
 
Nyt kiinnostelisi hankkia isompaa tila-autoa ja segmettiin osuisi Seat Alhambraa/VW Sharania. Moottorina noissa katsetuissa on aina 2.0 TDI ja vaihteistona DSG. Vuosimallit näyttäisivät olevan 2016 ja uudempaa kilsojen ollessa 50k ja siitä eteenpäin.
Mitä näissä tulee ottaa huomioon, jos lähtee ostohousuja sovittelemaan?

AdBlue-järjestelmän vikatilanteita on ollut. Tuolla lisää tarinaa. Isoa A:ta löytyy löytyy myös 2.0 TSI tekniikalla, jossa siinäkin on toki omat ongelmansa. Kulutus ei ole suurin ongelma, kuitenkaan.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 823
Viestejä
4 517 788
Jäsenet
74 482
Uusin jäsen
nup
Back
Ylös Bottom