Usko (Jeesus Kristus ynnä muut)

Onneks oon 24/7 mielenvikanen niin ei ole tarvetta uskoa johonkin sellaseen joka aiheuttaa tollasta mitä tässä ketjussa nyt parilta nimimerkiltä lukenu.
Oikeasti mitä vittua...
Ainoa Raamatun käsky mitä on noudatettu on täyttäkää maa. Se on viimeistä piirua myöten täytetty. Kaikki muut Raamatun käskyt on ignoorattu.

Kyllä uskottomuudesta pitää tappaa. E.g. Jos mies harrastaa seksiä naimisissa olevan naisen kanssa. Molemmat pitää tappaa! Kuten Raamattu kertoo.

Mutta parempi kysymys onkin. Miksi pitää mennä naimisiin jos kuitenkin huoraillaan pitkin kylää?
Siis ihan oikeasti olet sitä mieltä että uskottomuudesta pitää tappaa?
Ja osaatko kertoa mitä vikaa huoran ammatissa? Tai no kai sekin pitää nykyään sanoa prostituoitu tms.
Vanhimpia ammatteja ja se ei ole mihinkään katoamassa niin kauan kun on henkilöitä joilla ei ole mahdollisuutta saada normaalia parisuhdetta.
Lukeeko siellä kirjassa ihan oikeasti että ei saa nussia vaihtokaupalla tai vaan kännissä ja läpällä? Onko siellä perusteltu miksi?

Uskomatonta, että nämä yksilöt vaeltavat normaalien ihmisten seassa... uskottomuudesta pitää tappaa. Ei Jeesus taas. :facepalm:

Onneks oon 24/7 mielenvikanen niin ei ole tarvetta uskoa johonkin sellaseen joka aiheuttaa tollasta mitä tässä ketjussa nyt parilta nimimerkiltä lukenu.
Oikeasti mitä vittua...

Siis ihan oikeasti olet sitä mieltä että uskottomuudesta pitää tappaa?
Ja osaatko kertoa mitä vikaa huoran ammatissa? Tai no kai sekin pitää nykyään sanoa prostituoitu tms.
Vanhimpia ammatteja ja se ei ole mihinkään katoamassa niin kauan kun on henkilöitä joilla ei ole mahdollisuutta saada normaalia parisuhdetta.
Lukeeko siellä kirjassa ihan oikeasti että ei saa nussia vaihtokaupalla tai vaan kännissä ja läpällä? Onko siellä perusteltu miksi?
Älä tee huorin on aika selkeä 6. käsky.

Jos sinusta huoraaminen on ihan ok.
Onko huoran ammatti ok tyttärellesi?
Niin laittaisitko tyttäriesi + vaimosi puhelinnumerot tänne?
Vai onko vain muiden tyttärien kanssa huoraaminen ok?

Seksi on ok, kun tehdään lapsi. Mies yhtyy vaimoonsa ja muuntuu yhdeksi lihaksi. Haureus ja huoruus ei ole ok.

Ainoa Raamatun käsky mitä on noudatettu on täyttäkää maa. Se on viimeistä piirua myöten täytetty. Kaikki muut Raamatun käskyt on ignoorattu.

Kyllä uskottomuudesta pitää tappaa. E.g. Jos mies harrastaa seksiä naimisissa olevan naisen kanssa. Molemmat pitää tappaa! Kuten Raamattu kertoo.

Mutta parempi kysymys onkin. Miksi pitää mennä naimisiin jos kuitenkin huoraillaan pitkin kylää?

Okei. Nyt viimeistään minäkin olen varma, että kyseessä 100% trolli.

Seksi on ok, kun tehdään lapsi. Mies yhtyy vaimoonsa ja muuntuu yhdeksi lihaksi. Haureus ja huoruus ei ole ok.
Itseasiassa se on "älä tee aviorikosta". Eri asia. Ja vaikka joku niin tekee niin mitä sitten?
Juu.
Oma valinta,
Seuraa vailla?
Oma valinta.

Seksi on ok, kun tehdään lapsi. Mies yhtyy vaimoonsa ja muuntuu yhdeksi lihaksi.
Seksi on OK aina koska se on kivaa. Lapsi tehdään kun siltä tuntuu.
Haureus ja huoruus ei ole ok.
Nääh, on se jos siltä tuntuu.

Itsepähän tilanteen loi ja tiesi että näin tulee tapahtumaan.

Ei olis.

Jumala uhras itse itsensä itselleen.

Ja näin tehdäänkin. Mutta ei onneksi raamatun oppien mukaan.

Kun Jeesus käveli Maan päällä. Taivas ei ollut suinkaan tyhjä sillävälin. Jumala oli taivaassa sekä lihassa Maan päällä samaan aikaan.
Jumala on kaikkivoipa, joten Jumala pystyy olemaan monessa muodossa ja eri paikoissa samaan aikaan.
Jumala uhrasi Jeesuksen _ihmisruumiin_ verilunnaina ihmisten pahoista teoista.

Jeesus oli sekä Jumala että ihminen.

Ja tottakai Jumala tiesi etukäteen että näin tapahtuu. Muutenhan täällä sinkoillaan kuin päättömät kanat. Kaikki on Jumalan suurta suunnitelmaa.

Jumala ei tarvitse muhammedeita + muita profeettoja kertomaan asiat puolestaan. Jumala tuli itse lihassa Maan päälle tekemään ja kertomaan kuinka asiat on.

Kun Jeesus käveli Maan päällä. Taivas ei ollut suinkaan tyhjä sillävälin. Jumala oli taivaassa sekä lihassa Maan päällä samaan aikaan.
Jumala on kaikkivoipa, joten Jumala pystyy olemaan monessa muodossa ja eri paikoissa samaan aikaan.
Jumala uhrasi Jeesuksen _ihmisruumiin_ verilunnaina ihmisten pahoista teoista.

Jeesus oli sekä Jumala että ihminen.

Ja tottakai Jumala tiesi etukäteen että näin tapahtuu. Muutenhan täällä sinkoillaan kuin päättömät kanat. Kaikki on Jumalan suurta suunnitelmaa.

Jumala ei tarvitse muhammedeita + muita profeettoja kertomaan asiat puolestaan. Jumala tuli itse lihassa Maan päälle tekemään ja kertomaan kuinka asiat on.
Jumala uhrasi itse itsensä itselleen että omat säännöt päteisivät ihmisillä ja jatkaisivat tämän egoistisen itsevaltiaan palvomista.

Itseasiassa se on "älä tee aviorikosta". Eri asia. Ja vaikka joku niin tekee niin mitä sitten?

Juu.

Oma valinta,

Seuraa vailla?

Oma valinta.

Seksi on OK aina koska se on kivaa. Lapsi tehdään kun siltä tuntuu.

Nääh, on se jos siltä tuntuu.

Alunperin se oli "Älä tee huorin". Mutta se triggeröi snowflakeja. Joten se on älä tee aviorikosta nykyään. 5. oli alunp. "Älä murhaa". Mutta taas muokattiin. "Älä tapa" tarkoittaa ettet saa tappaa edes kalaa syödäksesi. Tai tappaa karhua joka yrittää syödä sinut. Olet siis vegaani hippi näiden muokkauksien jälkeen.

Tarkoitin että jos harrastat seksiä jonkun toisen avioliitossa olevan kanssa. i.e. ei oman kumppanin kanssa. Niin se on tottakai kuolemalla tuomittava teko.

Se on totta että. Nykyään lapsi on jokin seksin ikävä sivutuote. Jos ei jakseta ehkäistä 100x kerran jollain henkarilla tai hormoneilla.

Jos minä olisin diktaattori. Niin Raamattua noudatettaisiin kirjaimellisesti. Varkailta katkaistaisiin kädet. Avioliitto olisi kuolemaan asti. jne.

Alunperin se oli "Älä tee huorin". Mutta se triggeröi snowflakeja. Joten se on älä tee aviorikosta nykyään. 5. oli alunp. "Älä murhaa". Mutta taas muokattiin. "Älä tapa" tarkoittaa ettet saa tappaa edes kalaa syödäksesi. Tai tappaa karhua joka yrittää syödä sinut. Olet siis vegaani hippi näiden muokkauksien jälkeen.

Tarkoitin että jos harrastat seksiä jonkun toisen avioliitossa olevan kanssa. i.e. ei oman kumppanin kanssa. Niin se on tottakai kuolemalla tuomittava teko.

Se on totta että. Nykyään lapsi on jokin seksin ikävä sivutuote. Jos ei jakseta ehkäistä 100x kerran jollain henkarilla tai hormoneilla.

Jos minä olisin diktaattori. Niin Raamattua noudatettaisiin kirjaimellisesti. Varkailta katkaistaisiin kädet. Avioliitto olisi kuolemaan asti. jne.
Okei.
Ei ole.
Ehkäisy on keksitty.
Jos minä olisin diktaattori. Niin Raamattua noudatettaisiin kirjaimellisesti.
Toki. Onneksi et ole.
Varkailta katkaistaisiin kädet
Kiitos raamttu.
Avioliitto olisi kuolemaan asti. jne.
Höpöhöpö. Avioliitto on juridinen sopimus.

Alunperin se oli "Älä tee huorin". Mutta se triggeröi snowflakeja.
Oliko? Ihan siellä alkuperäisissä raamatun teksteissä? Veikkaan, että se ei alunperin ollut "älä tee huorin" niissä, vaan ehkä lähempänä sitä aviorikosta.

Tosin en tiedä, en ole asiantuntija, eikä toisaalta kiinnosta.

Jos kuitenkin olet aivan varma, että käskyssä käytetty μοιχεία termi viittasi alkuperäisissä teksteissä nimenomaan huorintekemiseen, niin aika kovan tason kielitutkimusta oot tehnyt. Vähän on tosin sellanen olo, että käskyjen muuttumisen syynä ei ole "snowflaket".

Ja jotkut tulee kyselemään, että mitä vikaa uskonnoissa ja uskovaisuudessa. Aina pinnan alta löytyy raaputtamisen jälkeen ajatus, että kaikkien pitäisi noudattaa sitä oman uskontonsa doktriinia.

Uskonnossa on paljon hyvääkin. Keksin muutaman asian:

Kaste- ja rippijuhlat ym. ovat hyvä (teko)syy kerätä sukulaisia yhteen vaikka suurin osa vieraista ei kuulu kirkkoon. Varsinkin kun Suomi ei ole mikään Italia sukulaisten tapaamisen suhteen, ihan liian harvoin tulee nähtyä.

Moni pätevä yritysjohtaja on uskovainen. Saavat uskosta voimaa haastavassa työssä ja luovat Suomeen työpaikkoja. Ja ovat yleensä ahkeria. Whatever works.

Varmaan jotain muutakin on?

Kaste- ja rippijuhlat ym. ovat hyvä (teko)syy kerätä sukulaisia yhteen vaikka suurin osa vieraista ei kuulu kirkkoon. Varsinkin kun Suomi ei ole mikään Italia sukulaisten tapaamisen suhteen, ihan liian harvoin tulee nähtyä.

Moni pätevä yritysjohtaja on uskovainen. Saavat uskosta voimaa haastavassa työssä ja luovat Suomeen työpaikkoja. Ja ovat yleensä ahkeria. Whatever works.

Varmaan jotain muutakin on?
Yhteinen usko luo henkilöiden välille luottamusta vaikka eivät entuudestaan toisiaan tunne. Toisinsanoen toisesta henkilöstä on jonkinlainen kuva omassa käsityksessä yhteisen uskon luomien raamien perusteella eli myönteinen ennakkoluulo.

Kun Jumala hukutti ihmiskunnan oli meno niin läpimätää, että muuta mahdollisuutta ei Jumalalla ollut. Vedenpaisumus oli ns. reset ja vanhurskaan Nooan jälkeläiset populoittivat Maan.

Ahaa, eli jumala ei olekaan kaikkivaltias. Koska jos olisi, hänellähän olisi vaikka mitä mahdollisuuksia, tässä esimerkkejä:
* Tapa vain kaikki pahat, mutta jätä viattomat eläimet, ja lapset (raamatusta löytyy muuten myös tekstejä jossa kerrotaan lapsien syntyvän viattomina) jne henkiin
* Tuhoa itse se pahuuden lähde jotta ihminen ei enää siihen lankea
Jos minä olisin tuossa tilanteessa kaikkivoipa, keksisin vaikka minkälaisia vaihtoehtoja joissa ei tarvita lähes täystuhoa.

Ilman ristiretkiä, koko kristinusko olisi hävitetty muslimien ja muiden toimesta koko Maan päältä.

Hienoa, sinäkin siis näet että pakkokäännytystä on käytetty ja sen varjolla sitten on sallittu vaikka mitä pahuutta. Ilmiselvästi sitä kristittyjen hyvyyttä, muiden uskontojen hyvyys on sitten sitä huonompaa hyvyyttä, ja ei sitten salli samanlaista ristiretkeilyä ja käännytystä?

Ihmisuhri on (id est) maksu Jumalalle. Videlicet kun ostat leipää Lidlistä, maksat €uroilla ostoksesi. Ihmisuhri on maksu Jumalalle kaikista syntisten ihmisten pahoista teoista.

Jos jumala olisi hyvä, anteeksiantava ja kaikkivoipa, ei hän tarvitsisi ihmisuhria. Miksi ihmeessä tarvitsisi, hänhän voisi vain päättää että nyt on kärsitty tarpeeksi, tappaminen saa riittää jne... Eli ilmiselvästi itsekään et usko jumalan kaikkivoipaisuuteen.

Jeesuksen ihmisruumis oli _the_ ultimaattinen maksu ihmisten pahoista teoista.

Juuri tuossa viestissä avasin miksi se ei ollut mikään maksu, vaan suuren luokan huijaus. Kaikkivoipa ihminen siis tiesi etukäteen että jesse ristille hilataan? Ja tietysti tiesi että kolmantena päivänä hän voi sitten nykäistä taivaaseen oikealle puolelle tuomitsemaan eläviä ja kuolleita? Missä siis uhraus? Tai missä kaikkivoipaisuus. Kuten varmaan ymmärrät, nuo ovat toistensa poissulkevia, ei voi olla uhrausta jos on kaikkivoipa? Ja ei voi olla kaikkivoipa jos on uhraus.

Kun joku tekee pahaa. Jonkun on maksettava.

Et näköjään usko myöskään jumalan anteeksiantavuuteen etkä hyvyyteen. Tämä on kostonhimoa.

Jotain sekalaista ajatusta: on syy elää ja ponnistella arjessa parempaan. On lisämotivaatiota opetella rakastamaan lähimmäistä ja tehdä hyvää (aiemmin ei ollut niinkään, täytyy myöntää, ei ollut juuri kartalla tärkeänä).

On hyvät arvot ja opetukset, joita voi muistella ja miettiä (kuten tukin ottaminen ensin omasta silmästä, rakkauden kaksoiskäsky). Saarnat ja Raamattu opettavat. On selkeä hyvä ja paha, jolla on merkitystä eli selkeää painoarvoa ja hyvää voi edistää (ei ole vain jotain relativistisia mielipiteitä). Aito moraalinen selkäranka voi kasvaa. Voi rukoilla, on "linja ylöspäin."

On toivoa kuolemanjälkeisestä elämästä ylösnousemuksessa ja Jumala voi auttaa jo tässä elämässä. Tietää kuka on kaiken luonut ja miksi (rakkaus). Kirkossa on paljon asiantuntevia muita ihmisiä, voi osallistua ja tehdä hyvää sen piirissä. On jopa pyhimyksiä (viimeksi olen lukenut Pyhittäjä Paisios Athosvuorelainen kirjaa, joka kertoi mielenkiintoisista hengellisistä tapauksista ja opetti). On vaihtoehtoista ja kauniimpaa, ylevämpää kristillistä kulttuuria ja musiikkia, ei vain maallista.

Äsken luin lehdestä jutun, jossa kerrottiin että uskovilla on parempi mielenterveys. Kaikki tämä varmasti vaikuttaa parempaan suuntaan, jossa on toivoa ja korkeampia ideaaleja kuin vain atomien liike. Hengen mysteerejä voi pohdiskella, Jumalan pyhyyttä ja luonnetta. Elämä on mielenkiintoisempaa ja värikkäämpää, parempaa ja täydempää. "Elämä on lahja ja minä olen ihme."

Viimeksi muokattu:
Äsken luin lehdestä jutun, jossa kerrottiin että uskovilla on parempi mielenterveys. Kaikki tämä varmasti vaikuttaa parempaan suuntaan, jossa on toivoa ja korkeampia ideaaleja kuin vain atomien liike.
Joo tämä olisi tärkeää varsinkin nuorille joilla on paljon mielenterveysongelmia. Ihan järkyttävä määrä jää nuorena sairaseläkkeelle. Itse olen tätä pohtinut mistä johtuu ja mikä auttaisi. Omalta osaltani olen Mieli ry:n kk-lahjoittaja. Nillä on mm. Sekasin chat ja muuta ihan järkevää toimintaa. Nuoret pitävät tämän yhteiskunnan pystyssä kun olemme eläkkellä joten heitä pitäisi auttaa vaikka itsekkäistä syistä.

Uskonto voisi tosiaan olla yksi hyvä apukeino ottamatta nyt tässä kantaa onko Jumala olemassa. Kaikenlainen rauhoittuminen ja meditaatio (~rukoilu) toimii kaikilla. Kuten kirjoitin: whatever works.

Jotain sekalaista ajatusta: on syy elää ja ponnistella arjessa parempaan. On lisämotivaatiota opetella rakastamaan lähimmäistä ja tehdä hyvää (aiemmin ei ollut niinkään, täytyy myöntää, ei ollut juuri kartalla tärkeänä).

On hyvät arvot ja opetukset, joita voi muistella ja miettiä (kuten tukin ottaminen ensin omasta silmästä, rakkauden kaksoiskäsky). Saarnat ja Raamattu opettavat. On selkeä hyvä ja paha, jolla on merkitystä eli selkeää painoarvoa ja hyvää voi edistää (ei ole vain jotain relativistisia mielipiteitä). Aito moraalinen selkäranka voi kasvaa. Voi rukoilla, on "linja ylöspäin."

On toivoa kuolemanjälkeisestä elämästä ylösnousemuksessa ja Jumala voi auttaa jo tässä elämässä. Tietää kuka on kaiken luonut ja miksi (rakkaus). Kirkossa on paljon asiantuntevia muita ihmisiä, voi osallistua ja tehdä hyvää sen piirissä. On jopa pyhimyksiä (viimeksi olen lukenut Pyhittäjä Paisios Athosvuorelainen kirjaa, joka kertoi mielenkiintoisista hengellisistä tapauksista ja opetti). On vaihtoehtoista ja kauniimpaa, ylevämpää kristillistä kulttuuria ja musiikkia, ei vain maallista.

Äsken luin lehdestä jutun, jossa kerrottiin että uskovilla on parempi mielenterveys. Kaikki tämä varmasti vaikuttaa parempaan suuntaan, jossa on toivoa ja korkeampia ideaaleja kuin vain atomien liike. Hengen mysteerejä voi pohdiskella, Jumalan pyhyyttä ja luonnetta. Elämä on mielenkiintoisempaa ja värikkäämpää, parempaa ja täydempää. "Elämä on lahja ja minä olen ihme."
Mihinkään noista ei tarvitse uskontoa ja jollain kuoleman jälkeisellä toivominen on vain puhdasta valehtelua. Uskominen on itsessään mielenterveysongelma. Ei mikään ratkaisu mt-ongelmaan vaan yhden ongelman korvaaminen toisella. Niinkuin lopettaisi alkoholin ja alkaisi sen sijaan vetämään huumeita.

Uskominen on itsessään mielenterveysongelma. Ei mikään ratkaisu mt-ongelmaan vaan yhden ongelman korvaaminen toisella. Niinkuin lopettaisi alkoholin ja alkaisi sen sijaan vetämään huumeita.
Aika kyyninen teksti verrata uskovaisia mt-ongelmaan. Tästä on suvaitsevaisuus kaukana kun leimasit juuri 7 miljardia ihmistä. Onko sinulla kaikki hyvin?

Aika kyyninen teksti verrata uskovaisia mt-ongelmaan. Tästä on suvaitsevaisuus kaukana kun leimasit juuri 7 miljardia ihmistä. Onko sinulla kaikki hyvin?
Jos ihminen kuulee/näkee jotain olemattomia ja uskoo vakaasti sellaisten olemassaoloon niin siitä laitetaan lääkitykseen tai osastolle. Mutta jos sanookin että kyse on uskonnosta niin se onkin muka jotenkin normaalia. Täysin samasta asiasta kyse kuitenkin.

Tuo 7 miljardia on melkoisen hatusta revitty luku. Siihen lasketaan mukaan myös ihmiset jotka on kirkossa vain kirkkohäiden tai hautauksen takia vaikka eivät mihinkään oikeasti usko.

Statistiikka

Viestiketjuista
278 571
Jäsenet
77 777
Uusin jäsen
a2offrb

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom