Tässä ketjussa oudosti vähän väliä esiin nouseva orjuuskysymys ja muutkin samat vanhat "atheist talking point "-asiat menevät niitä samoja uria, eivätkä mahdolliset vastaukset oikein mene perille tai niihin oteta kantaa. Asenne pysyy, kysymykset tulevat taas. Mitään ei opita. Omia oletuksia ei nähdä tai muuteta.
Ikään kuin orjuus olisi jotenkin nykyajan kristitylle olennainen kysymys, harvan sitä tarvitsee pohtia pitkän kaavan kautta. Olen keskustellut aiemmin siitä, mutta kuka jaksaa taas?
Itse voisin Raamattuun perustuen kysyä, eikö ikuinen elämä (!!!) ja yhteys hyvään Luojaan kiinnosta sen vertaa, että sille voisi olla avoin tai pyrkiä tutustumaan asiaan. Kyseessähän on vain ihmiselämän ja maailmankaikkeuden suurin ja tärkein kysymys. Voisiko kristinusko olla totta?
Koska uskovaiset eivät suostu millään myöntämään että raamattu puoltaa orjuutta eikä siitä ole kahta sanaa. Normaali ihminen kyllä myöntäisi tämän, mutta uskovaisella menee pasmat solmuun koska ei voi millään tätä myöntää koska se tarkoittaisi että suuri kirja on väärässä. Sen sijaan keksitään mitä mielikuvituksellisempia selityksiä ja aasinsiltoja joilla musta käännetään valkoiseksi.Tässä ketjussa oudosti vähän väliä esiin nouseva orjuuskysymys ja muutkin samat vanhat "atheist talking point "-asiat menevät niitä samoja uria, eivätkä mahdolliset vastaukset oikein mene perille tai niihin oteta kantaa
Koska me olemme oikeassa. Me kerromme mitä raamatussa LUKEE, te ette sitä vain suostu uskomaan vaan kiertelette ja kaartelette kuin kissa kuumaa puuroa. Jos muuttaisit omia oletuksia ja ymmärtäisit että raamattu on vain kirja siinä missä muutkin niin palaset loksahtavat kohdalleen ja huomaa että missään ei ole mitään järkeä koko opuksessa. Olokin varmaan helpottaisi kun ei tarvitse jatkuvasti olla "tulkitsemassa" että mitäköhän tässäkin nyt tarkoitetaan.Asenne pysyy, kysymykset tulevat taas. Mitään ei opita. Omia oletuksia ei nähdä tai muuteta.
Heitätkö muitakin raamatun neuvoja romukoppaan ihan vaan fiilispohjalta mikä nyt ei satu miellyttämään niin sitä ei tarvitse noudattaa?Ikään kuin orjuus olisi jotenkin nykyajan kristitylle olennainen kysymys, harvan sitä tarvitsee pohtia pitkän kaavan kautta. Olen keskustellut aiemmin siitä, mutta kuka jaksaa taas?
Muuttuuko raamattu? Muuttuuko raamatun neuvot ja käskyt ajan myötä vai miksi osa on relevanttia ja osa ei?
Todista ihan ensimmäiseksi että on olemassa ikuinen elämä. Sitten todista että kristinusko on se AINOA OIKEA uskonto ja jumala. Vai onko mahdollista että kun siirryt ajasta ikuisuuteen niin sielläpä stondaakin joku muhammed joka sanoo sulle että pöljä olit, uskoit väärään jumalaan.Itse voisin Raamattuun perustuen kysyä, eikö ikuinen elämä (!!!) ja yhteys hyvään Luojaan kiinnosta sen vertaa, että sille voisi olla avoin tai pyrkiä tutustumaan asiaan.
Höpöhöpö.Kyseessähän on vain ihmiselämän ja maailmankaikkeuden suurin ja tärkein kysymys.
Kyllähän kristinUSKO on totta ja sinä olet siitä hyvä esimerkki. Mutta onko kristinuskon tapahtumat ja uskomukset ikuisine elämineen totta onkin sitten toinen asia.Voisiko kristinusko olla totta?