Joo oon jo tovin seurannut sun kamppailua ja siksi tsemppailin etenkin kun on tuo ADHD bonuksena mukana, pakko myötää et sulla nyt on lääkäreiden sulla osalta huonot kortit. Oma lääkäri ihan asiallisesti määrää nykyään lääkkeitä mistä on oikeasti apua, uusii reseptit eikä vaadi ramppaamaan siellä. Toki muu hoitokontakti on ja lääkäri sitten hoitajan kanssa palaveeraa, eli pysyy kärryillä minun asioista vaikka ei nähdäkään reseptie uusinnan yhteydessä.
Itselleni kokeiltiin koko "väsyttävä" masennus ja muu lääkearsenaali (ketipinor whoop, hitto mikä ongelmapilleri.] No nyt uniongelmien vuotena 14lääkäri määräsi Tenoxin, sitten stellan, sitten imovanen ja nämä nukahtamistlääkkeet ei mulla toimininut ja jos toimi niin olin iloinen. Pahin oli imovane, toimi tai ei niin seuraavana yönäkään ei varmasti tullut uni. Se kokeilu oli onneksi lyhyt kun paketissa ei montaa ollut. Paluu Tenoxiin joka bentsona oikeasti rauhoittaa. Yö on parempi vaikka unta ei paljon saisi kun kroppa lepää. Kun ilman lääkettä on jatkuva pyöriminen menossa
Lääkäri laittoi Tenoxin takaisin ja sillä mennään nyt. On hyvä, että alkava unettomuuskierre on katkaistavissa lääkkeellä. Sitten taas jaksaa päiviä hyvin ennen kuin huono unenlaatu hiipii kuvioihin ja uudestaan, uuudestaan ja vielä kerran uudestaan. Viimeistään tässä kohtaa on hyvä ottaa Tenoxi. Ennen tätä kierre jatkui ja usein "havahduin" siihen, että torkun välillä sohvalla ja mitään ei kykene tekemään.Ulkona liikkuminen, sosiaalisen ahdituseisuuden kanssa tuntuu että taju lähtee, kun kroppa on niin heikossa hapessa kauppareissukin uuvuttaa ihan nolliin jos edes pääsee kauppaan
Puhumattakaan mielialoista. Synkäksi menee tuollaisessa tilanteessa.
Samoin kanssa olen tehnyt paljo unen eteen ja silti toimivin ratkaisu on itselleni Tenox tai eräs laiton vaihtoehto. Käytän myös azonaa silloin tällöin. Alussa tuli nenäongelmia ja nielemisvaikeuksia. Muutaman kerran jälkeen ne hävisi. Tuossa Azonassa on se hyvä puoli, että kun se toimii optimaalisesti uni
on pitkää ja palauttavaa. Esim. viimeeksi nukuin sen avulla 10h
Aamulla jälkikäteen on ehkä hieman painavampi olo, mutta aamukahvin aikana katoaa.
Liikun paljon, syön hyvin, en lue triggeröiviä jauhantoja iltaisin(harvemmin päivälläkään, vaikka täälläkin niihin törmää
) Teen sanapeliä vihkoon ja kuuntelen ASMR videoita taustalla iltaisin. Katselen lyhyitä eläinvidoita ja fail koosteita(ja niitä videoita mitä Youtuben algoritmit 30 vuotiaalle sinkkumiehelle joka tykkää kissoista laittaa; jotka hyvin usein on "vihaa naisia, vihaa lgbt-ihmisiä(tietäispä algoritmi että olen homo
), donald trump on best yms. settiä. Tarpeeksi nopeasti kun hyppii yli ja laittaa alapeukun niin ne häviää kunnes algororitmi päättää kokeilla uudestaan) Useimmiten kuitenkin jätän puhelimen pois jo 18 maissa ja keskityn muuhun (pois lukien asmr videot kuulokkeisiin tulee luurista).
Tulipa ajatusvirtaa tähän aamukahvin lomassa
Eipä siinä jos menee kurjaksi keskustelu niin tietää jatkossa.