Unettomuus/univaikeudet

Eli sulla oli ongemana että sä heräsit neljän aikoihin etkä saanut enää unta kun alko jonninjoutavuudet pyörimään mutta sitten keksit ratkaisuksi että jatkaakin vaan nukkumista?
No siis jos jaksat lukea vähän aiemmin noita mun viestejä, niin heräilin monta kertaa yössä. Ja tuossa 3 viikkoa sitten en enää tosiaan 3-4 jälkeen saanut unta ekan heräämisen jälkeen. Mutta nyt taas olen saanut unen päästä sen neljän heräämisen jälkeen, tosin saatan sen jälkeen heräillä 1-2 kertaa ennen kellon värinää ranteessa.

No siis jos jaksat lukea vähän aiemmin noita mun viestejä, niin heräilin monta kertaa yössä. Ja tuossa 3 viikkoa sitten en enää tosiaan 3-4 jälkeen saanut unta ekan heräämisen jälkeen. Mutta nyt taas olen saanut unen päästä sen neljän heräämisen jälkeen, tosin saatan sen jälkeen heräillä 1-2 kertaa ennen kellon värinää ranteessa.
Joo luin kyllä mutta teitkö jotain vai parantuiko herääminen itsekseen? Teksteistä sai käsityksen että ratkaisusi oli vain jatkaa nukkumista:
Kunhan vaan jatkaa nukkumista kun herää ja kattoo kelloa.

Samassa veneessä ollaan muiden ketjulaisten kanssa. Ihan vaan linkkivinkkinä YLEn dokkari

Siinä tutkitaan/hoidetaan australialaista koeryhmää millä on erilaisia unihäiriöitä. Katsoin vasta ekan jakson, nyt kiinnostaa tietää millaista hoitoa ja miten se tehoaa siihen itse toimittajan unihäiriöön. Itsellä yli vuosikymmen jo samanlaista taustaa rikkonaisesta unesta. Toivottavasti tästä olisi edes jotain hyötyä jollekin tässäkin ketjussa.
Tulipa katsottua ja oli ihan jees, mutta joko suomentaja ei ollut tarkkana tai sitten tuossa dokkarissa ei eroteltu tarpeeksi selkeästi nukahtamisvaikeuksia ja univaikeuksia. Oli näitä perinteisiä sängyssä pyörijiä jotka dokumentin mukaan menivät väärään aikaan nukkumaan ja sitä säätämällä saatiin rytmiä korjattua paremmaksi. Sitten oli näitä jotka eivät nukkuneet tarpeeksi ja kun väsytti niin otettiin päiväunet, joten nukahtamisessa ei ollut ongelmaa, vaan rytmissä. Samoin samaan nippuun laitettiin rattiin nukahtajat.
Tuntui että tuosta puuttui oikeasti NUKAHTAMISvaikeuksista kärsivät. Siis sellaiset että menit sänkyyn mihin aikaan tahansa tai yrititpä ottaa päiväunet tai mitä vaan mutta et vaan nukahda. Et vaikka kuinka väsyttää eikä nukahda mihinkään aikaan vuorokaudesta vaikka olis parikin vuorokautta takana. Toki kroppa jossain välissä aina simahtaa, mutta jos puhutaan esmes vuorokauden syklistä että saako vuorokaudessa jotenkin nukuttua sen 6-7h.

Ja se oli yllättävää että kuinka moni oikeasti nukkuu selällään. Itsellä se ei luonnistu ei sitten kirveelläkään. Edes umpiunessa en koskaan ole selälleen, saatika että yrittäisi nukahtaa niin.

Jokohan tuota saisi unta.. Ja nukkuisikin peräti enemmän kuin reilut 3h..

Hyvähän tässä on yrittää aikatauluttaa minkään tekemistä. :beye:

E. Nukutti, sen nelisen tuntia. Toki tässä ehtii vielä kiskoa lisää.

Ja tietysti oltiin eilen kimpussa kuin hyeenat heti kun aloiit hiukan kyselemään viesteillä, että miten menee, kun valvotti melkein yhdellä lailla.

Ja tottahan toki itse kullakin on sitten ohjeita että ”teet kato näin”.

Niin oikeastaan muuta saanut aikaan kuin ahdistuksen koko päiväksi. Ehkä on syytä pitää suunsa supussa jos haluaa levätä..

Että ”no sori kun en saanut nukutuksi”. :D

Viimeksi muokattu:
Viime yö nyt meni loppujen lopuksi kohtuullisesti ja sain nukuttua jopa viitisen tuntia.

Tähän nyt sitten vaikutti se, että ihan tietoisesti jätti tuskailematta ja sai sai kuulostella ja odotella unta rauhassa. Niin kummasti se sitten alkoi onnistumaankin edes pienissä pätkissä..

Niin jospa nytkin kun puoli yötä on vielä jäljellä.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 653
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom