Tuurista tuo suurimmaksi osaksi on kiinni valmistajasta riippumatta nykyään, itellä acerien kanssa ollu ihan tasan yhtä huonoa tuuria kun asuksen & yhtäkään uutena ostettua aceria ei ole sattunut joka olisi ollut priimaa. Acerilla on kyllä niin paska takuupolitiikka että noiden kanssa käytännössä ainut vaihtoehto pistää asiakaspalautuksena jos sattuu kehno yksilö. Viallisia pikseleitä acerin politiikan mukaan saa olla ties kuinka monta, ja vaikka menisikin takuun piikkiin ni pitää lähettää näyttö "huoltoon" jonnekkin huutintuuttiin jonka jälkeen saa odotella kuukauden/pari uutta tilalle. Tuosta johtuen itse en aceria enää osta muuten kun käytettynä ja valmiiksi virheettömäksi todettuna. Dellillä on onsite takuu ja tuota ensiksi katselinkin, mutta silloin kun näytön hankinta oli ajankohtainen kyselin useammasta paikkaa ja kaikissa myivät eioota dellin osalta ilman mitään arviota koska saavat varastoon. Asusta sai BF tarjouksesta 870€ ni ajattelin koittaa onnea (ja huonostihan siinä taas kävi)
Asuksella on myös 12kk ZBD (zero bright dot) näissä kalliimmissa näytöissä, eli käytännössä yksikin jumiutunut pikseli ensimmäisen 12kk aikana riittää takuuvaihtoon. Toki näitä joutuu taas käymään varmaan kymmenkunta läpi ennekun saa virheettömän. Elleivät sit huollossa kyllästy ja lähetä mulle jonkun valmiiksi ehjäksi testatun. Rahoja eivät ainakaan vielä suotuneet antamaan takaisin, eli taas olisi seuraava kappale tulossa luultavasti ens vuoden alkupuolella.
Ei voi kyllä muuta sanoa kun että kyllä kyrsii se ensimmäinen näyttö. Siinäkun ei ollut mitään muuta vikaa kun pölyhiukkanen paneelissa. Se oli glowing/valovuodon osalta melkolailla niin täydellinen kun IPS UW ruutu voi olla eikä kuolleita pikseleitäkään ollut. Nyt nämä 2 seuraavaa onkin sit ollut totaalista sekundaa. En kyl tiedä mitä oikein ajattelivat tän viimeisimmän osalta kun tässä ei oikein muuta olekkaan kun sanottavaa