• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Työttömän elämä -thread

Kuntouttava työtoiminta muuten näyttää loppuvan

Kuntouttavaa työtoimintaa ei voi nykymuodossaan siirtää kunnille, koska kyseessä on sosiaalipalvelu eikä kunnilla ole sosiaalipalvelujen järjestämisvelvoitetta

Sitä uutinen ei kertonut että jatkuuko työkokeilu, vai onko sekin sitten sosiaali"palvelu"..?

Orjatyön loppuminen on kyllä positiivista. Ellei työkokeilusta sitten tehdä samanlaista systeemiä johon tungetaan kaikki pitkäaikaistyöttömät.

Aika sekavaa menoa tuolla työkkärissä, tai mikä se nyt virallisesti onkaan. Tilanne kun välillä on töissä ja välillä työttömänä, ja nyt mennään työttömyysjaksolla. Päätin huvikseni suorittaa yliopistokurssin, joka oli vain 1 opintopisteen laajuinen. Se ei estä kokoaikaisen työn vastaanottamista, koska raja taitaa olla noin 5 opintopisteen laajuinen kurssi.

Kurssi oli sellainen, ettei siihen tarvinnut erikseen ilmoittautua. Sen pystyi vain aloittamaan, tekemään tehtävät ja kun ne oli läpäissyt, sai todistuksen. Todistuksessa mainitaan valmistumispäivämäärä. Virastossa olen kertonut, ettei kurssille tarvinnut ilmoittautua, vaan sen pystyi aloittamaan milloin tahansa ja tekemään omaan tahtiin – vaikka nopeasti tai vuosien aikana.

Nyt kuitenkin tuli viesti, että työtoimiston virkailija on konsultoinut asiantuntijaa, joka vaatii tarkkaa päivämäärää, jolloin olen ilmoittautunut kurssille .Tämä huvittaa hieman, koska olen jo maininnut, ettei ilmoittautumista ollut, joten ei ole olemassa mitään aloituspäivämäärääkään. Lisäksi he haluavat tietää koko kurssin sisällön ja sen keston. Kurssilla ei ole kiinteää kestoa, vaan sen voi suorittaa nopeasti tai hitaasti.

Ilmeisesti tästä täytyy nyt pyytää yliopistolta jonkinlainen raportti kurssin virallisesta kestosta ja pyytää selvittää servereiltä, milloin olen aloittanut ensimmäisten tehtävien tekemisen.

Kyllä tää show nyt heidän osalta osoittaa, ettei jatkossa viitsi tehdä yhtään virallista lyhyttä kurssia.

Itehän suoritin tuon siis lauantai-sunnuntai välisenä aikana
Multa aikoinaan työkkäri eväsi samoilla syillä oikeuden aloittaa tekemään ylemmän amk:n opinnäytetyötä kun olin määräaikaisella lomautuksella. Oli sitten pakko tehdä myöhemmin töiden ohessa. Tuntui melko pöljältä kun lomautettuna meinasi käydä aika pitkäksi.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 102
Jäsenet
80 405
Uusin jäsen
Saunasaurus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom