- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 1 555
Kierteisiinhän sitä laitetaankin eikä vanteisiin.Kupari tahnaa ei kannata laittaa jos on aluvanteet, alumiini ei tykkää kuparista.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kierteisiinhän sitä laitetaankin eikä vanteisiin.Kupari tahnaa ei kannata laittaa jos on aluvanteet, alumiini ei tykkää kuparista.
Meillä on tallilla kolmea eri Milwaukee 1/2 iskevää mutterinväännintä. Tuo pienin malli (n.300nm) ei jaksa avata läheskään kaikista autoista pyörän pultteja/muttereita, muuten todella mukava käyttää kun on tosi kevyt kone. Tuo linkissä oleva 881nm kone on suosikki, sopivan kevyt ja kompakti sekä avaa n.99% kaikista auton pyörän pulteista/muttereista. Sitten tuota isoa möhköä käyttää niissä lopuissa, missä on edellinen asentaja vetänyt niin sanotusti tiukalle. Tosin kerran on käynyt niin, ettei ole tuolla möhkölläkään irronnut.
![]()
Joo toi pienin on vanha M18 kone, päivitetyssä mallissa ei nyyttonit muistaakseni paljoa kasvaneet niin en usko sen olevan kovin paljoa voimakkaampi kuin tuo vanha malli. Mustia voima/vannehylsyjä tulee näissä käytettyä. Ne halvimmat vannehylsyt ei kestä kauaa iskevässä koneessa. Useampi haljennut.Näistä pikkukoneistakin taisi tulla joku uusi sarja, missä vääntö tuplaantunut. Ainakin M12 akullisissa, ostin hetki sitten tollasen pikkuvääntimen vanhan mallin "puoleen hintaan". Toisena koneena sitten tuo iso malli malli mikä sullakin. Sillä lähtee lähes kaikki auki, ja jos ei lähde, niin tarvitaan sitten pari metriä jatkovartta perinteiseen vääntimeen että lähtee.
Eikä sitä kannattaisi laittaa sinnekään, useampi valmistaja suoraan sanoo että älä laita mitään ja suomessa jossa renkaat vaihdetaan 2x vuoteen niin ei ole mahdollista tapahtua mitään 20v mega ruostumisia. Lisäksi kun pilkkua nussitaan niin tahnan kanssa kiristysmomentitkin ovat sitten jotain muuta kuin speksattuja koska speksit on kuivalle kierteelle. Ja kun sen pultin kuitenkin pudottaa soralle niin kuiva pultti kivempi puhdistaa, ts. tuosta tahnasta ei ole kuin haittaa koska sen läträäminen vie aikaakin.Kierteisiinhän sitä laitetaankin eikä vanteisiin.
Ei ole olemassa mitään standardia pulttikoneiden tehon ilmoittamiseen. Eihän ne muutenkaan väännä mitään, vaan hakkaavat, niin valmistajat keksii ihan omasta hatusta niitä laskukaavoja.Olisi kiva tietää mitä noissa on oikeasti vääntöä. Onko markettihifi lukemia vaan.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.