Työkalut ja muut vehkeet

Ongelma ratkesi, kiitos vinkeistä! Hitto muistelen nähneeni joskus kirppiksellä 6-kulmaisen kiintolenkkisarjan mutta en tajunnut ostaa sitä...katoavaa kansanperinnettä.

Sitten kun haluaa hyvää niin ostaa snap on toolin tavaraa. Itsellä ei ole varaa, pitää Kamasan sarjoihin tyytyä. Bachoa ostaessa ei valitettavasti nykyään tiedä saako hyvää tai edes halpaa. Toki olen ostanut myös Bilteman sarjoja. Nekin on toimineet hintansa verran. Mutta tuo Snap on, tekee selkeästi laadukkaimmat työkalulaatikostot. Ja käyttäjä referenssejä itselle olleet tietyt moottorivelhot ja toisaalta Suomessa ilmailua harrastavat viralliset tahot.
Ei ne Snap-onit enää mitään ihmeellisiä nykyisin ole. Ostavat paljon muilta valmistajilta eikä monia enää edes valmisteta jenkeissä. Väitän, että ihan samanlaatuisi tai jopa parempaa saa muilta merkeiltä. HInta on toki ihan omaa luokkaansa heillä. Hinta-laatusuhde on markkinoiden heikkoimpia ellei heikoin. Toki jos hinnalla ei ole mitään väliä tai joku muu maksaa, niin hyviä työkaluja toki ovat. Omia euroja en kyllä laittaisi. Bacholla on laatu laskenut ainakin marketeissa myytävissä oransseissa todella paljon. Yksikin kärkisarja oli lujuudeltaan suunnilleen juustoa. Akkuporakoneella (ei iskevä) meni kärjet ihan kierteelle vaikka ruuvien kannoissa ei näkynyt mitään jälkeä. Tämä siis ihan uusien kärkien kanssa muutoman ruuvin jälkeen. KS-toolsin kärjillä sai sitten tehtyä homman loppuun ilman, että olisi mitään havaittavaa kulumaa tullut niihin.

Snap-onin myyntivaltti kait on ainakin ollut takuu mallia jos saat sen rikki saat uuden tilalle. Toki noilla katteilla on varaakin jakaa uusia tilalle.

Mielestäni edelleenkin työkaluissa, jos laatu on tärkein kriteeri, niin:

Räikät ja hylsyt: Stahlwille
Lenkki, yms. avaimet: Stahlwille
Meisselit ja momenttiavaimet: Wera
Pihdit: Knipex
Akkutyökalut: Milwaukee

Harrastajakäyttöön nämä ovat helposti ylimitoitettuja ja rahaa saa varata useamman tonnin. Työkalukaapista löytyy kaikkia edellä mainittuja (paitsi milkkaria), mutta myös Bahcoa, Biltemaa yms. Esim. se 166 osainen Biltema on melkein kaikkiin hommiin täysin riittävä. Oikeastaan vaan pitkiä hylsyjä ja pitkiä torx ja kuusiokoloaviamia siinä on heikonlaisesti, jos pitää joihinkin hankalampiin paikkoihin ylettyä.
Jos saksasta ostaa niin tuohon listaan lisäisin Gedoren sinisen sarjan,vaikuttavat laadukkailta hintaansa nähden,punaisesta halpasarjasta ei ole kokemusta.

Löytyykö 6-kulmaisia kiintolenkkiavaimia enää mistään? Ei ole osunut silmään ainakaan Motonetissa, Biltemassa tai Puuilossa. Mielellään yksittäisiä. Ainoat mitä näin oli räikkälenkkisarjassa.
Muiden jo ehdotettujen jatkoksi: jos avolenkki palvelee tarkoitusta, niistä löytyy helpommin kuusikulmaista.

Ja itsekin ottaisin kyllä kuusikulmaista ainakin osin.

Onko vinkkejä mistä voisi saada autotalliin ison työpöydän laatikoilla? Toki kohtuulliseen hintaan ja ilman työkaluja ;)

Leveyttä parisen metriä, mutta seinällä menee maalämmön putket keskellä poikittain niin ei voi oikein olla kaappimallinen.

Tuo Motonetin pöytä voisi olla ihan ok, ehkä mielummin ottaisin tuplalaatikot ja vain yhden kaapin, mutta löytämistäni ihan ok:

Bauhassissa olisi pienempi isommalla laatikkomääeällä, mutta näistä kyllä Motonet vie voiton:

Onko vinkkejä mistä voisi saada autotalliin ison työpöydän laatikoilla? Toki kohtuulliseen hintaan ja ilman työkaluja ;)
Hyvä kysymys! Säästin (oikeasti tässä tapauksessa) ja hitsasin rungon itse. Ja noi mitkä linkkasit: liian matala seisten ja tuossa ei ole tilaa tuolille. Kaappina varmaan ok. Oliskohan käytettynä mitään?

Hyvä kysymys! Säästin (oikeasti tässä tapauksessa) ja hitsasin rungon itse. Ja noi mitkä linkkasit: liian matala seisten ja tuossa ei ole tilaa tuolille. Kaappina varmaan ok. Oliskohan käytettynä mitään?
Ääni tuolle.Oman työpöydän tein kierrätystavarasta,runko tukevaa neliöputkea ja kansi paksu filmivaneri , laatikostot ja kaapit on vanhoja yliopiston labran kalusteita.Toki pitää kytätä sopivia käytettyjä ja joutuu myös soveltamaan suunnitelmia tarjonnan mukaan

Snap-onin myyntivaltti kait on ainakin ollut takuu mallia jos saat sen rikki saat uuden tilalle. Toki noilla katteilla on varaakin jakaa uusia tilalle.
Vain alkuperäiselle omistajalle tuo takuu voimassa (ainakin nykyisin näin). Jos on sellainen työpaikka missä snap-on auto käy säännöllisesti takuu on helppo hoitaa muuten menee lähettelyksi. Aika monilla muillakin merkeillä on "ikuinen" takuu. Esim. Am-pro ja näitä saa vähän vaikka mistä kivijalkaliikkeistä ostettua, joten takuukin on helppo hoitaa. En siis sano, että snap-on olisi mitenkään huonoja, mutta hinnat on kyllä aivan järkyttävän kovat kun muillakin valmistajilla on samanlaatuisia työkaluja tarjolla.

Laita linkkiä jos näet käytettynä :cigar2:

Minulla on nyt itse tehty (puusta), mutta haluaisin kunnon laatikostot työkaluille. Toki jos löytyisi sopivat laatikostot vaikka käytettynä niin ei tason viritteleminen olisi ongelma...

Laita linkkiä jos näet käytettynä :cigar2:

Minulla on nyt itse tehty (puusta), mutta haluaisin kunnon laatikostot työkaluille. Toki jos löytyisi sopivat laatikostot vaikka käytettynä niin ei tason viritteleminen olisi ongelma...
2-3 työkaluvaunua ja niiden päälle pöydänkansi. Tosin jos jättää työkaluvaunun pyörillä kulkevaksi niin pitää olla joku todella iso(syvä) työkaluvaunu ettei pöytä ole 30cm etäisyydellä toisistaan olevilla etu jatakarenkailla. Jos laittaa vain päihin työkaluvaunut niin väliin mahtuu hyllyjä. Hyllyistä voi halutessaan tehdä eurolaatikko-normille sopivat jolloin vakiomittaisia muovilaatikoita voi ostaa myöhemminkin lisää. Tai voiskai niistä hyllyistä tehdä GN ravintolavuokien kanssa sopiviakin. GN rosterilaatikot olivat yllättävän halpoja jostwin saksan ebaystä/amazonista.

2-3 työkaluvaunua ja niiden päälle pöydänkansi. Tosin jos jättää työkaluvaunun pyörillä kulkevaksi niin pitää olla joku todella iso(syvä) työkaluvaunu ettei pöytä ole 30cm etäisyydellä toisistaan olevilla etu jatakarenkailla. Jos laittaa vain päihin työkaluvaunut niin väliin mahtuu hyllyjä. Hyllyistä voi halutessaan tehdä eurolaatikko-normille sopivat jolloin vakiomittaisia muovilaatikoita voi ostaa myöhemminkin lisää. Tai voiskai niistä hyllyistä tehdä GN ravintolavuokien kanssa sopiviakin. GN rosterilaatikot olivat yllättävän halpoja jostwin saksan ebaystä/amazonista.
Ei vaan ole kunnolliset työkaluvaunutkaan ilmaisia. Ja mielellään vielä samanlaisia pari niin selviäisi vähemmällä säädöllä :asif:

Leveyttä parisen metriä, mutta seinällä menee maalämmön putket keskellä poikittain niin ei voi oikein olla kaappimallinen.

Tuo Motonetin pöytä voisi olla ihan ok, ehkä mielummin ottaisin tuplalaatikot ja vain yhden kaapin, mutta löytämistäni ihan ok:

Bauhassissa olisi pienempi isommalla laatikkomääeällä, mutta näistä kyllä Motonet vie voiton:
Itse olen suunnitellut tulevaan talliin käyttäväni Julan laatikostoja, mutta tekemällä pöytälevyn itse. Julan oman pöytälevyn syvyys on mielestäni liian pieni. Ajatuksena vetolaatikostot reunoihin ja keskellä niin sanottu työpiste, jossa jalat mahtuu pöydän alle kuvan tyylisesti. Ei kyllä kaikista halvimpia, mutta en ole juuri mistään löytänyt vastaavia. Näistä oli -20% tarjous jonkin aikaa sitten ja ajattelin itse odottaa seuraavaan tarjoukseen.

Screenshot_20251029_221137_Chrome.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
290 940
Jäsenet
79 919
Uusin jäsen
arivii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom