Pulttipyssyllä saat molemmilla käsillä painettua, niin paremmin se kärki siellä pysyy kun kun käsin vääntämällä. Alustassa isot E-torxit ainakin itse avaan aina pyssyllä, jos vaan sinne saa sopimaan. Näissä melko kovat momentit + ruoste, niin ei ihan helppo siellä auton alla avata käsin kun ei sinne kovin helposti saa riittävän pitkään väännintä. T-torxien kohdalla pitää kanta puhdistaa kunnolla ja varmistaa, että on pohjassa. Eikä siinä ole pakko käyttää sitä isointa pyssyä, varovasti liipasimesta saa aika hyvin.
Tämä on tullut havaittua, yleensä myydään vaan jotain kuraa, jolla ei oikeasti saa tiukassa olevia auki. Eräs MTX torx lohkesi/katkesi (olisko ollut T50 tms.), kun kaverin autoon kiristin momenttiavaimella kannenpultteja.
Ko. torx oli uusi ekaa kertaa käytössä. Kaveri oli ajatellut sitä varten ostaa ihan uuden niin kestäisi.
IKH vastaava kesti sitten hyvin. Wurthin EK ruuvit on ihan perseestä, niiden kannat on kovuudeltaan lähinnä juustoa. Ihan sama mikä kärki on, niin kanta antautui ruuvista melko usein vaikka kuinka yritti painaa. Olisko ollut philips/pozidriv kanta. Miksei tuollaisiin voi laitaa torxia, niin saattaisi ehkä saada sen ruuvin kiinnikkin.
Wera:lta varmaan saisi hyviä kärkiä, mutta nuo iskeviin tarkoitetut ei ole ihan halpoja. Wera tuntuu olevan aika monenlaista tarjolla, sieltä löytyy universal, TiN ja Diamond kärkisarjoja (ja tietenkin impaktor). Onko noissa kuinka suuri ero käytännössä? Hinnoissa ainakin on melkoinen ero.