Työkalut ja muut vehkeet

On ainakin 1/2" pyöräpultinavain ja sillä sain irti liukutappi viritelmän. Aikaisemmin oli näppärästi työpaikalla, vaikka mitä työkalua.
Olen miettinyt sellaista nivellettyä 1/2" väännintä, mutta tietty ne 1/2" hylsytkin olisi tarpeen.

Yleensä sarjojen mukana ei tule nivellettyä räikkää, niin sellainen kannattaa ostaa erikseen. Eivät maksa mahdottomia, jos ei tarvitse olla snap-on tms. valmistama.
 
Tuli ostettua käytettynä tuollainen Makitan HR2611FT sähköporavasara, mutta pakista puuttui alkuperäinen SDS terärasva. Onko polkupyörän vaseliini käytännössä samaa kamaa, eli että sitä voisi turvallisin mielin käyttää SDS-terien tyven voiteluun? Lisähuomiona nuo pyörävaseliinit ovat usein kirkkaan keltaisia tai viinimarjan punaisia, eli saattavat aiheuttaa hieman ikävämpää sotkua. Voisin olettaa, että Makitan oma SDS-rasva on väritöntä?

Tuossa tuo alkuperäinen mukana tuleva purnukka:
makita 194683-7 - Google-haku

edit: Eipä muuten olekaan kirkasta, vaan hunajan/pihkan väristä. Tuossa pornahtava herutusvideo rasvan töpötyksestä:
 
Viimeksi muokattu:
Kääritään ketju avattavan kohteen ympärille ja väännetään tosta palikasta 1/2" vääntimellä auki.
XTB140_S_1_web.jpg


Ei se turha ole, jos sillä suodattimen saa auki? Ja tuohan on suurinpiirtein polkupyöränketju, vai mitä meinaat..

Minulla on tällainen automaattiöljynsuodatinavain. Toimii vähän samalla tavalla kuin sakara-avain mutta pystyy käyttämään yhdellä kädellä.
IMG_20190113_092652.jpg

Tämän olen havainnut parhaaksi malliksi öljynsuodattimen poistamiseen.

803081.jpg


Jos ei sivusuunnassa ole tilaa, niin sitten tämmöinen.

284_59bfc1a40da5e4.17533277_C3B6ljynsuodatinavain_ml.jpg

Kyllähän nää helpottaa kivasti suodattimen vaihtoa mutta on myös autoja joihin mitään edellä mainituista ei pysty hyödyntämään kun tilaa ei ole kuin käden verran eikä sormetkaan mahdu kunnolla suodattimen ympärillä. Itselläni oli GTi Almera jossa suodatin on kyllä niin veemäisessä paikassa että täytyy olla jonkinsortin jonglööri että sen vaihtaa.
Itsellä 2 GTi:tä ollut ja viimeisin ensin siviilikäytössä ja myöhemmin pelkästään ratakäytössä joten kokemusta tuon suodattimen kanssa säätämisestä on.

Oheisessa kuvassa osoitettu missä suodatin sijaitsee. Tarkka sijainti on imusarjan vieressä suurin piirtein imukanavien tasolla.
Alapuolelta tuonne ei pääse.
20130125073650-p11.jpg
 
Osaako joku suositella hyvää 1/2" nivelräikkää? Vai mennäänkö suosiolla Bilteman 10v nivelräikällä (tuotenro 10-518) joka on ainakin halpa?
 
Osaako joku suositella hyvää 1/2" nivelräikkää? Vai mennäänkö suosiolla Bilteman 10v nivelräikällä (tuotenro 10-518) joka on ainakin halpa?

Itseltä löytyy Bilteman 71-314 sekä 71-309 ja vaikuttavat toimivilta. Ainut miinus on, että ovat vain 48-hampaiset. Varmasti parempia saa kun sijoittaan kymmenkertaisen määrän euroja. Itsellä kyllä suosittelen. Takuut toimii myös Bilteman työkalujen kanssa hyvin, vaihtavat uuteen jos hajoaa takuu aikana.
 
Jaa pitääkö niitä oikein voidella. :D Ei ainakaan akkuporavasaran mukana mitään rasvoja tullu.
Kyllä rasvaaminen lisää istukan kestoa huomattavasti ja ainakin Hiltin vehkeissä toiminta paranee muutenkin,varsinkin niissä missä on piikkaustoiminta.
 
Kyllähän nää helpottaa kivasti suodattimen vaihtoa mutta on myös autoja joihin mitään edellä mainituista ei pysty hyödyntämään kun tilaa ei ole kuin käden verran eikä sormetkaan mahdu kunnolla suodattimen ympärillä. Itselläni oli GTi Almera jossa suodatin on kyllä niin veemäisessä paikassa että täytyy olla jonkinsortin jonglööri että sen vaihtaa.
Itsellä 2 GTi:tä ollut ja viimeisin ensin siviilikäytössä ja myöhemmin pelkästään ratakäytössä joten kokemusta tuon suodattimen kanssa säätämisestä on.

Oheisessa kuvassa osoitettu missä suodatin sijaitsee. Tarkka sijainti on imusarjan vieressä suurin piirtein imukanavien tasolla.
Alapuolelta tuonne ei pääse.
20130125073650-p11.jpg

Minulla oli joskus Primera SR20 moottorilla niin oli se suodatin kyllä aika ärsyttävä vaihtaa. Ketjuavaimella niitä vaihtelin ei se mikään ihan mahdoton ollut. Almerassa on varmasti vaikeampi kun on vähemmän tilaakin.
 
Itseltä löytyy Bilteman 71-314 sekä 71-309 ja vaikuttavat toimivilta. Ainut miinus on, että ovat vain 48-hampaiset.
Sama, eikä itseä ole tuo harvahampaisuus haitannut. Kumpaakin on vielä revitty sellaisilla voimilla, että en syyttäisi jos olisivat pettäneet, mutta tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmaa. Monta kertaa on käynyt niin ettei 600nm pulttipyssy ole ruostunutta pulttia saanut liikahtamaankaan, jolloin tuolla 1/2 karaisella (ja jatkovarrella) on revitty pultti auki..
 
Sama, eikä itseä ole tuo harvahampaisuus haitannut. Kumpaakin on vielä revitty sellaisilla voimilla, että en syyttäisi jos olisivat pettäneet, mutta tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmaa. Monta kertaa on käynyt niin ettei 600nm pulttipyssy ole ruostunutta pulttia saanut liikahtamaankaan, jolloin tuolla 1/2 karaisella (ja jatkovarrella) on revitty pultti auki..

Juu ei itseäkään juuri ole tuo hammastus haitannut, mutta ajattelin mainita kun jotkut tuntuvat haluavan aina tiheämmän. Osaltaan tuo harvempi hammastus myös varmaan lisää kestoa. Itsekin olen ihan reippaasti käyttänyt, sääli on sairautta (työkalujen kohdalla). :D
 
Mitkähän olisi hyvät puristuspihdit Deutsch DT sähköliittimille? Vai onko tuo niin yksinkertaista hommaa, että ostaa vain mitkä tahansa halvat tarvikepihdit.
 
Mitkähän olisi hyvät puristuspihdit Deutsch DT sähköliittimille? Vai onko tuo niin yksinkertaista hommaa, että ostaa vain mitkä tahansa halvat tarvikepihdit.

En oo tarvinnu yhtää sen kummepia ku Abiko 50 -pihdit. Juurikin noihin Deutscheihin. Noiden keskiosassa on sopivat muodot niihin pinneihin.

Halpoja tarvikepihtejä ei kannata käyttää mihinkään liittimiin.
 
Jos oikeasti kunnolliset haluaa niin ne maksaa vähintään tämän verran Starelec Oy
Olisikohan Aliexpressin versio mistään kotoisin. Maksaa suurinpiirtein puolet aidosta ja näyttää samanlaiselta: US $143.99 10% OFF|Harley OEM Deutsch crimp tool crimper HDT 48 00 SOLID automative crimping tools-in Tool Parts from Tools on Aliexpress.com | Alibaba Group
Tuollainen puristaisi 4:stä suunnasta ja olisi varmaan parempi noille putkimaisille pinneille kuin Abikot. On liittimiä 200€ edestä ja joutuu varmaan ostamaan lisää niin voisi vähän panostaa työkaluunkin.
 
Olisikohan Aliexpressin versio mistään kotoisin. Maksaa suurinpiirtein puolet aidosta ja näyttää samanlaiselta: US $143.99 10% OFF|Harley OEM Deutsch crimp tool crimper HDT 48 00 SOLID automative crimping tools-in Tool Parts from Tools on Aliexpress.com | Alibaba Group
Tuollainen puristaisi 4:stä suunnasta ja olisi varmaan parempi noille putkimaisille pinneille kuin Abikot. On liittimiä 200€ edestä ja joutuu varmaan ostamaan lisää niin voisi vähän panostaa työkaluunkin.

Mahdotontahan sitä on sanoa kokeilematta, mutta näyttäähän se kuvassa ainakin ihan laadukkaan näköiseltä. Jos muilta myyjiltä löytyy samaa niin kannattaa katsoa jos palautetta löytyy käyttäjiltä.
 
Onko joku noista jarrujen/nesteiden ilmaustyökaluista hyvin toimiva ? Jotkut valittaneet noista Motonet/Biltema laitteista, että jättää ilmaa jarruihin.
 
Onko joku noista jarrujen/nesteiden ilmaustyökaluista hyvin toimiva ? Jotkut valittaneet noista Motonet/Biltema laitteista, että jättää ilmaa jarruihin.
Se iso motonetin paineilmakäyttöinen öljyimu ei jätä ilmaa jarruihin. Niin tehokas imu että ne kuplat loppuvaiheessa johtuu siitä että se ilma tulee nipan ja satulan kierteiden välistä imun ollessa niin tehokas.
 
Mulla on muistaakseni Biltemasta ostettu alipainevekotin käytössä, mutta ei sillä ainakaan ole 6-7bar paineella koskaan nähnyt kuplia nesteessä. Ehkä vuotaa alipainetta nipan liitoksesta, mutta neste pyörii letkun reunoja pitkin. Käytännössä olen vain jättänyt liipasimen pohjaan ja antanut imeä niin pitkään, että säiliöön on joutunut lisäämään reilummin nestettä. Sen jälkeen nippa kiinni ja imu pois vasta sen jälkeen. Eipä ole ongelmia ollut.

Joskus pari vuotta sitten ei ollut luottoa tuohon laitteeseen/tapaan ja pariin otteeseen kaveria pyysin jeesaamaan sen verran, että parin painalluksen verran ilmattiin "perinteisesti". Nyttemmin en ole vaivautunut, sillä ei sitä ilmaa aikaisemminkaan linjoihin ollut jäänyt.
 
Kestääkö nuo muuten hydrauliöljyjä myös ? Helvetin paljon malleja olemassa näköjään.
 
Itse en ole koskaan kokenut jarrun ilmaajaa tarpeelliseksi, tähän asti on riittänyt satuloiden vaihdon jälkeenkin: säiliö täyteen, nippa löysälle ja tupakkitauko. Nippa kiinni ja homma valmis.
 
Miten tuo toimii ? Pääasiallinen tarkoitus mulla on jarru-/kytkinnesteiden vaihto.

Tuossa video, joka näyttää miten tuon tyyppiset toimii:

Lisäksi hankkii pätkän sopivaa kirkasta letkua, niin näkee milloin ilman tulo loppuu/nesteen väri vaihtuu. Sillä letkulla saa myös ilman sotkua ne vanhat nesteet astiaan. Jarrunestesäiliössä nestepinta pysyy samana kunhan tuo ilmauslaitteen purkki ei pääse tyhjäksi. Parhaimmillaan juuri nesteiden vaihdossa. Itsellä tuo eezibleed ollut jo varmaan yli 5v, silloin ei motonet vielä tuota myynyt.

Itse en ole koskaan kokenut jarrun ilmaajaa tarpeelliseksi, tähän asti on riittänyt satuloiden vaihdon jälkeenkin: säiliö täyteen, nippa löysälle ja tupakkitauko. Nippa kiinni ja homma valmis.

Kaikissa autoissa ei saa noin ABS purkilta ilmoja pois.
 
Tuossa video, joka näyttää miten tuon tyyppiset toimii:

Lisäksi hankkii pätkän sopivaa kirkasta letkua, niin näkee milloin ilman tulo loppuu/nesteen väri vaihtuu. Sillä letkulla saa myös ilman sotkua ne vanhat nesteet astiaan. Jarrunestesäiliössä nestepinta pysyy samana kunhan tuo ilmauslaitteen purkki ei pääse tyhjäksi. Parhaimmillaan juuri nesteiden vaihdossa. Itsellä tuo eezibleed ollut jo varmaan yli 5v, silloin ei motonet vielä tuota myynyt.


Pätevän oloinen systeemi, mutta motossa on ruuveilla kiinni korkit eli ei tuollaista autosta tuttua kierrekorkkia. Pitäisi sitten tehdä itse korkki tuota laitetta varten. Taitaa nuo alipaineet sitten olla kuitenkin helpompi tässä tapauksessa.
Kiitoksia kuitenkin opastuksesta.
 
Pätevän oloinen systeemi, mutta motossa on ruuveilla kiinni korkit eli ei tuollaista autosta tuttua kierrekorkkia. Pitäisi sitten tehdä itse korkki tuota laitetta varten. Taitaa nuo alipaineet sitten olla kuitenkin helpompi tässä tapauksessa.
Kiitoksia kuitenkin opastuksesta.

Itse hankkisin vaan toisen kannen, johon poraisin räiän ja siirtäisin yhdestä korkista vaan siihen hilut. Olen molempia kokeillut, alipaineella toimivaa ja tuota ylipaineella. Selvästi tuo paineista on mielestäni paljon parempi ja näppärämpi käyttää.
 
Itse hankkisin vaan toisen kannen, johon poraisin räiän ja siirtäisin yhdestä korkista vaan siihen hilut. Olen molempia kokeillut, alipaineella toimivaa ja tuota ylipaineella. Selvästi tuo paineista on mielestäni paljon parempi ja näppärämpi käyttää.

Näköjään toiset kannet yhteensä 40€ + postit. Harmi että juuri tein tilauksen Saksaan, samasta nuokin olisi saanut.

Sen verta täytyy tuohon videoon palata, että eikö toi äijä paina melkoisen määrän ilmaa tonne järjestelmään samalla ? Meinaan letkuhan on täynnä ilmaa kun aloittaa operaation ?
 
Näköjään toiset kannet yhteensä 40€ + postit. Harmi että juuri tein tilauksen Saksaan, samasta nuokin olisi saanut.

Sen verta täytyy tuohon videoon palata, että eikö toi äijä paina melkoisen määrän ilmaa tonne järjestelmään samalla ? Meinaan letkuhan on täynnä ilmaa kun aloittaa operaation ?

Letkun tilavuus on todella pieni, varmaan joku kymmenen ml, jos edes sitäkään. Suhteessa jarrunestesäiliön tilavuuteen ei siis yhtään mitään. Jarrunestesäiliössä pitää olla ennen aloitusta max/full merkkiin asti nestettä ennen aloitusta (tai no riittäähän se kun on yli min merkin). Nesteen määrä ei siis säiliössä lisäänny/vähene operaation aikana, vaan pysyy samana. Uuden nesteen avulla vanha työnnetään ulos. Itse jarrunesteen vaihdossa imaisen säiliöstä vanhat pois, jos onnistuu helposti ja kaadan uutta tilalle, sitten tuo laite kiinni ja nipat auki vuoron perään.
 
Ekaa kertaa Mersun pyöränlaakeriremonttiin pitäisi ryhtyä. Onko kokemusta tekeekö tuollaisella motonetin prässillä mitään?

MTX Automotive hydrauliprässi pöytämalli 10 tn | Motonet Oy
Aina noi ilmoittaa tonnit yläkanttiin todellisesta mutta kyllä tuolla pitäis laakeri irrota. Jos laakeri ei irtoa niin pura sisäpuoli laakerista pois ja kuulat myös. Sen jälkeen hitsaa ulkokoolin sisäkehälle metallia ja tarjoa sen jälkeen uudestaan prässiä niin pitäis irrota. Hitsin valokaari kuumentaa laakerin tarpeeksi kuumaksi et irtoaa helpommin.
 
Aina noi ilmoittaa tonnit yläkanttiin todellisesta mutta kyllä tuolla pitäis laakeri irrota. Jos laakeri ei irtoa niin pura sisäpuoli laakerista pois ja kuulat myös. Sen jälkeen hitsaa ulkokoolin sisäkehälle metallia ja tarjoa sen jälkeen uudestaan prässiä niin pitäis irrota. Hitsin valokaari kuumentaa laakerin tarpeeksi kuumaksi et irtoaa helpommin.

Motonetin pärssi tuli noudettu ja seuraava ongelma onkin mistä sopiva holkki 98 mm ulkohalkaisialtaan olevan laakeriin. Olisko mitään vinkkiä antaa?
 
Puuilo mainosteli induktiolämmitintä johonkin alle 300€ hintaan, jolla tuo homma olisi käynyt kätevämmin.
Ulosvetäjällä lähtee kyllä pyöränlaakerit helposti irti. Vanhaa laakeria voi sitten käyttää takaisin laitossa apuna.
 
Halvat induktiolämppärit ei kyllä omien kokemusten mukaan ole mistään kotoisin, joku Alesco A1200 rupee oleen sellanen jolla jotain tekee. Mieluummin melkeen pillillä lämmittelee ellei sitten on semmonen paikka missä lämpöä ei sais ympäristöön livetä liiaksi.
 
Halvat induktiolämppärit ei kyllä omien kokemusten mukaan ole mistään kotoisin, joku Alesco A1200 rupee oleen sellanen jolla jotain tekee. Mieluummin melkeen pillillä lämmittelee ellei sitten on semmonen paikka missä lämpöä ei sais ympäristöön livetä liiaksi.

Kotikäyttöön pilli on melko kallis kun pullot+säädin ym. maksaa äkkiä se 1k€. Kyllähän se mini ductor näyttää toimivan ja se on 1kw lämmitin kuten on tuo puuilon 300€ lämmitin. Kukaan ei osta harrastetalliin tuollaista 6k€ hintaista Alesco A1200 lämmitintä.
 
Totta tuokin, tosin halvan inkkarin sijasta olen päätynyt sievertin 2535+2205 komboon, tosin tuossa se että on myös näppärästi mukana ilman roikkaa.
Kalliimpi toki käyttää mutta kyllä tuolla halpaa inkkaria viedään kuin pässiä narusta, mutta voi tietysti olla että olen ollut vaan harhainen mitä noiden kanssa touhunnut.

Toki, konehuoltoa yms. kun on työkseen tehnyt niin näkemys muuttuu helposti ajan saatossa, enempi vain sinne suuntaan ettei sitä halpaa ja hyvää ole olemassakaan.

EDIT: Kokemuksia ja testejä halvoista on suoritettu tuttujen kesken jotka moisia on hankkineet, vähän samaa mutterimopojen, puikkohitsien jne. kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä Sievertin 2535 on aivan ykkönen moneen hommaan, harvoin autotallissa tarvitsee osia niin paljoa lämmittää, että pitäisi kaivaa pullot + AGA:n X11:nen esille.
Induktiokuumennin on kyllä kätevä ja tietyissä hommissa ainut oikea vaihtoehto, mutta en ole itse osannut kaivata sitä mihinkään.

Itse pyrin ostamaan kaikki omalle hallilleni tulevat työkalut ammattilaislaatuisina, koska olen havainnut että markettikamasta harvoin löytyy todellisia helmiä.

Tietysti tässä hommassa auttaa se, että minulla on työni kautta hyvät suhteet moneen eri työkalutoimittajaan ja heiltä saan ostettua työkaluja omaan käyttööni kohtuullisella hinnalla.

Viimeisin hankintani hallille oli kaasujäähdytteinen valovirta AC/DC tig, jotta pääsee touhuamaan myös alumiinin kanssa.
 
Totta tuokin, tosin halvan inkkarin sijasta olen päätynyt sievertin 2535+2205 komboon, tosin tuossa se että on myös näppärästi mukana ilman roikkaa.
Kalliimpi toki käyttää mutta kyllä tuolla halpaa inkkaria viedään kuin pässiä narusta, mutta voi tietysti olla että olen ollut vaan harhainen mitä noiden kanssa touhunnut.

Toki, konehuoltoa yms. kun on työkseen tehnyt niin näkemys muuttuu helposti ajan saatossa, enempi vain sinne suuntaan ettei sitä halpaa ja hyvää ole olemassakaan.

EDIT: Kokemuksia ja testejä halvoista on suoritettu tuttujen kesken jotka moisia on hankkineet, vähän samaa mutterimopojen, puikkohitsien jne. kanssa.

Tuon Sievertin voisi kyllä hankkia, jos kerran toimii. Tässä vähän miettinyt ostaako induktiolämmitimen vai tuollaisen kaasulämmitin. Saako tuolla mutterin hehkumaan? Toki välineet pitää valita käytön mukaan. Jos töikseen tekee, niin sitten asia erikseen, silloin on usein ostettava se paras, että hommat joutuvat.
 
Tuon Sievertin voisi kyllä hankkia, jos kerran toimii. Tässä vähän miettinyt ostaako induktiolämmitimen vai tuollaisen kaasulämmitin. Saako tuolla mutterin hehkumaan? Toki välineet pitää valita käytön mukaan. Jos töikseen tekee, niin sitten asia erikseen, silloin on usein ostettava se paras, että hommat joutuvat.
Kyllä tuolla normaalipultti menee punaiseksi ihan kivasti, toki tuo 2205 kaasu on vähän kallis pitkässä juoksussa mutta jos ei extrakuumaa tarvitse niin voi normisti käyttää 2204 kaasulla. Sitten noihin löytyy myös erilaisia polttimia, pistemäistä jne.
 
Jos käytetyt kelpaa niin torissa on tälläkin hetkellä myynnissä noita agan settejä.
Jep, käytettynä löytyy halvimmillaan kympeillä. Aga X11, Elga D75 ja Harris H11 on kaikki yhteensopivia keskenään ja osia voi sekoitella sen mukaan mitä sattuu löytymään. Itse pillit yms on käytännössä viittä vaille ikuisia, toki paineenalentimista voi kumikalvot mennä huonoksi ja letkut hapertua. Kahvassa kuluvia osia ovat ne kahvan nupit, tai pikemminkin niiden messinkipäät mitkä sulkevat kaasun virtauksen. Kuluneilla jää kaasuvirtaus aina hieman auki, kuten omissakin, mutta pitää vain huolen että sulkee pullot niin ei haittaa. Ja jos vuotaa, toisen kahvan saa tori.fi:stä todennäköisesti jollain kympillä (uuden listahinta noin satasen alv 0%).
 
Omat vehkeet onneksi itseilmautuvia mutta kavereiden autoja joskus mukana rassaamassa niin ainakin bmw ilmaus ollu aina yhtä helvettiä kun vertaa omaan itseilmautuvaan vaggilaiseen (vaikka vaihtaisi lämppärin kennon nii ei tarvinnu ilmailla) niin pistin alipaine/painesarjan tilaukseen ebaystä adaptereineen. Sama mikä biltemassa mutta ilman suomilisää. Hinta silti vajaa puolet biltemaan verrattuna vaikka joutuisi tullaa. Mukana tulee paineilmaejektori alipaineistamiseen jonka avulla voi päästää nesteet koneeseen ilman ilmalukkoriskiä, adapterit ja painepumppu. Tulee mukana eri valmistajille adapterit, adapterit metallisten syylärien korkkien avautumispaineen testaukseen, yleismallin kartioadapteri ja sit noi pumput. Kätevää kun voi eka tehdä painetestin, sit alipaine ja jos ei vuotoja nii letkulla laskea nesteet alipaineen tilalle ilman turhaa sotkua.

Ois viime remppaa tehdessä ollu tarvetta kun vuoto löytyi vasta kun oltiin jo suurin osa osista saatu paikalleen autoon nii piti purkaa uudestaan.
 
Mikähän olisi kätevin vehje ruosteisten helmakoteloiden leikkaamiseen? Rälläkkä on vähän kömpelö. Puukkosahakin taitaa olla turhan iso?
Puuilossa olisi tuollainen, tekeekö sellaisella mitään? Paineilmasaha
Pitäisi sellainen kämmenen kokoinen alue vaihtaa molemmille puolille.
 
Mikähän olisi kätevin vehje ruosteisten helmakoteloiden leikkaamiseen? Rälläkkä on vähän kömpelö. Puukkosahakin taitaa olla turhan iso?
Puuilossa olisi tuollainen, tekeekö sellaisella mitään? Paineilmasaha
Pitäisi sellainen kämmenen kokoinen alue vaihtaa molemmille puolille.

Ite ku vastaavanlaisen operaation suoritin tein tuon ruosteisen pellin leikkaamisen dremelillä. Taino, oli bauhaussin kopiolaite joka kykeni 35k kierrokseen, mutta kummiskin. Sopivanlainen laikka ja hiomapää oli niin ei ollut kitkaa sen kanssa, meni homma oikein mallikkaasti. Varmaan vinku ois parempi ollut, mutta paikka missä ite tein ei mahdollistanut paineilma vehkeiden käyttöä..
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 392
Viestejä
4 511 179
Jäsenet
74 361
Uusin jäsen
liam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom