Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Auton penkkeihin jos hyvän haluaa niin pitää olla imeväOnko kellään vinkkiä fiksun hinta-laatusuhteen höyrypesuriin, jolla tarkoitus olisi ennenkaikkea pitää auton vaaleat tekstiilipinnat hyvässä kunnossa? Käyttöfrekvenssi luokkaa kerran kuussa.
Noista tunkeista vielä, löytyykö mitään kohtuuhintaista mikä kulkisi tavaratilassa (vaikka vararenkaan kotelossa) ja nousisi vähän korkeammalle kun maavaraa on 21 senttiä?
Joo kyllä tuo sen oman voittaa ja kelpaa varmasti renkaiden vaihtoon ja on kohtuu pieni. 10% saa alennusta vielä tuolta sunnuntaihin asti.Joku tuommoinen. Jos sattuisi rengasrikko tulemaan niin saisi vaihdettua, auton omalla tunkilla kun en koskaan lähtisi nostamaan.
En tiedä millainen se sinun "auton oma tunkki" on, mutta varmaan 30 kertaa olen vaihtanut renkaat aiempien autojen omalla saksinosturilla, eikä niissä ole ollut mitään puutetta siinä hommassa. Toki auton manuaalissa lukee, ettei niin pidä tehdä, mutta toisaalta purukumipaketeissakin varmaan lukee ettei saa puhaltaa palloja jne.Jos sattuisi rengasrikko tulemaan niin saisi vaihdettua, auton omalla tunkilla kun en koskaan lähtisi nostamaan.
En tiedä millainen se sinun "auton oma tunkki" on, mutta varmaan 30 kertaa olen vaihtanut renkaat aiempien autojen omalla saksinosturilla, eikä niissä ole ollut mitään puutetta siinä hommassa. Toki auton manuaalissa lukee, ettei niin pidä tehdä, mutta toisaalta purukumipaketeissakin varmaan lukee ettei saa puhaltaa palloja jne.
Jos teen jotain muuta korjausta, niin toki sitten valinta on oikea nosturi ja pukit, mutta ei niissä autojen omissa saksinostureissa ole yleensä mitään suurta vikaa tavallista renkaanvaihtoa ajatellen, jos ei sitten ryömi alle, nosta vinoon tai nysvää muuten vain minuuttikaupalla auton ollessa nostettuna. Saati sitten, että epäröisin käyttää auton omaa nosturia jossakin tien päällä ja kuljettaa sen vuoksi jotain 20kg metallimönttiä mukana ihan vaan varmuuden vuoksi.
Kerro tokiAi mistäkö
Kerro toki
Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla se levisi? Jos et nostanut vinoon, niin mitä tapahtui?Siitä, kun se kerran mulla levisi keskelle persettä jolloin seisoin auton vieressä aamuyöllä kello 02.30 ja koetin keksiä millä sais sen kulmastaan maassa makaavan auton ilmaan.
Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla se levisi? Jos et nostanut vinoon, niin mitä tapahtui?
Ei muuten, mutta kun ne huonoimmatkin saksinosturit kestävät yleensä heitttämällä speksiensä verran ja pettävät sitten vasta isommissa lukemissa.
Ongelma keikasta tuli mieleen että mitä tapahtui, että piti alkaa sitä kulmaa nosteleen ?Siitä, kun se kerran mulla levisi keskelle persettä jolloin seisoin auton vieressä aamuyöllä kello 02.30 ja koetin keksiä millä sais sen kulmastaan maassa makaavan auton ilmaan.
Edit: Lisätään nyt sen verran että ei mullakaan "normiajossa" eli tässä kylillä pyöriessä ole kuin auton oma mukana jos sitäkään (koska täällä aina jonkun saa helpolla avuksi ja tuomaan parempaa tarvittaessa), pidemmille reissuille sitten heitän aina matalan hallitunkin kyytiin.
Ongelma keikasta tuli mieleen että mitä tapahtui, että piti alkaa sitä kulmaa nosteleen ?
Onko toistamiseen ollut tarvetta? syyt kiinnostaa, tulee mieleen että sellaiset harrastukset että tunkille tarvetta.
Vahdatko kausirenkaita kesken ejoreissun ?
Jos auton varapyörätunkki ei vaikuta luotettavalta, niin eikö kannattaisi korjaamovarusteiden mukana roudaamisen sijaan hankkia parempi varapyörätunkki? Niitä on maailma täynnä ja usein vanhemmissa autoissa oli parempi. Esimerkiksi konserniautoisss on pitkään ollut kevyitä alumiini- ja muovileluja, aiemmin oli hyvin jäykän oloisia saman mallisia kunnon teräksisiä. Sama malli sopii nostokidaltaan aika moneen merkkiin, eikä pelkästään saksalaisiin. Hallitunkilla onkin ilman sopivaa adapteria(ja taas kaivataan matalampaa alakorkeutta) luojassaan nostaa auto ilman vaurioita jossain tien poskessa hämärässä räntäsateessa.
Tohon vinoon nostamiseen, niin ainakin kun maastoautoa, jossa vähän isommat renkaat yms. rupeat alkuperäsellä saksitunkilla nostamaan. Vaikka tunkki olis alussa miten suorassa, rupeaa se menemään vinoon korkea profiilisten renkaiden takia(renkaat joustaa sivusuunnassa).Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla se levisi? Jos et nostanut vinoon, niin mitä tapahtui?
Ei muuten, mutta kun ne huonoimmatkin saksinosturit kestävät yleensä heitttämällä speksiensä verran ja pettävät sitten vasta isommissa lukemissa.
En tiedä mihin ketjuun kuuluisi, paremman puutteessa jatkan tässä.Oisko käyttöautoilla saanu sen kolme kertaa per kymmenen vuotta. Yksi venttiili, yksi pistoreikä ja yksi omaan piikkiin mennyt sisäreunan kuluma.
En tiedä mihin ketjuun kuuluisi, paremman puutteessa jatkan tässä.
Jos noin tiheään renkaita menee niiin pahasti että pitää tienpäällä vaihtaa, niin ehkä siinä jonkinlainen riksi vs haitta toteutuu tunkin raahamisen eduksi (niin ja se vararengas). Se selittää innon raahata moisia mukana.
Taviksella ei taida rengasvahinkoja tapahtua edes kertaa per 10v, Saati että tarvii tienpäällä tunkkia ja vararengasta.
Oman pienen otannan persuteella ne jotka liikkuu riskipaikoissa, niin ei nyt tule mieleen että tunkkia olisi tarvinneet tienpäällä.
Jos riskiä ei pidä tuollaisena, niin siinä samaa mieltä että joidenkin mukana tulevat tunkit on sellaisia että kannattaako niitä mukana raahata, jos tilalle parempaa käyttöä.
En tiedä mihin ketjuun kuuluisi, paremman puutteessa jatkan tässä.
Jos noin tiheään renkaita menee niiin pahasti että pitää tienpäällä vaihtaa, niin ehkä siinä jonkinlainen riksi vs haitta toteutuu tunkin raahamisen eduksi (niin ja se vararengas). Se selittää innon raahata moisia mukana.
Taviksella ei taida rengasvahinkoja tapahtua edes kertaa per 10v, Saati että tarvii tienpäällä tunkkia ja vararengasta.
Oman pienen otannan persuteella ne jotka liikkuu riskipaikoissa, niin ei nyt tule mieleen että tunkkia olisi tarvinneet tienpäällä.
Jos riskiä ei pidä tuollaisena, niin siinä samaa mieltä että joidenkin mukana tulevat tunkit on sellaisia että kannattaako niitä mukana raahata, jos tilalle parempaa käyttöä.
Sama vika suomalaisissa. Sillanrakennustyömailla kun paljon ajaa mursketta, niin usein on naula kuorma-auton renkaassa.Ainakin puolalaisilla ja latvialaisilla eristäjillä / peltimiehillä on kumma tapa heitellä kaikki riipputaskuista löytyvät ruuvit pitkin pihoja, kun kävelevät syömään tai kahville, sieltä ne sitten löytyvät autojen renkaista.
Sama vika suomalaisissa. Sillanrakennustyömailla kun paljon ajaa mursketta, niin usein on naula kuorma-auton renkaassa.
Ja nyt yhtenä villityksenä ollut, että maantiekaidetta kun puretaan, niin pultit heitetään asfaltille. 2 kaiteen pulttia ollut renkaissa kuukauden aikana.
Tuli ostettua Amazonista Bosch GCM 8 SJL -katkaisu- ja jiirisaha. Nyt tarvisi tuolle jalustan (pöydän). Suosituksia hyvän hintalaatu-suhteen pöydästä? Käykö noille sahoille yleisesti mikä vaan pöytä?
Samaa sarjaa esim täältä.
Tuo on tosin kapea, auton paksiin mahtuva malli. Jos sahailee paljon pitkiä lautoja, niin kannattaa etsiä leveämpi malli. Itsellä on DeWaltin kapea pukki, sen sai joskus halvalla Kärkkäiseltä. On hyvä, mutta liian kapea vaan..
Kyllä ne varmaan suurin osa sopii mihin vaan sahaan. Niissä tulee mukana sahaan kiinteästi kiinniruuvattavat "jalat", joilla se sitten pikalukittuu siihen pöytään.
Ps. Hyvä saha. saiko kuin halvalla Amazonista?
288 € kaikkinensa.
E: laitoin tuon pöydän muuten tilaukseen.
Onko ollut täysin toimiva pöytä, jotain lisättävää tuohon Pow_82_n kommenttiin?
123,9€ olisi rahteineen. Hinta/laatu lienee kunnossa, eikä samasta hintaluokasta parempaa löydä?
Itse tosiaan rakensin viime viikonloppuna 30 neliötä terassinjatkoa ja jotain muuta sälää tuon sahan ja pöydän kanssa ja tykkäsin todella paljon. Kaikin puolin erittäin lämmin suositus sahalla ja pöydälle. Tuosta pöydästähän löytyi (myös tarjouksesta) se vielä pykälää isompi versio, mutta itse en kokenut niin jykevää tarvitsevani.
mistä kannattaa ostaa joku vehe halvalla jolla sais porattua ikean pöytälevyihin vajaa 40 reikää pienille ruuveille? ruuvin koko on varmaa 1mm-3mm tai siis se reikä.
Joo, ja käyttää saman verran rahaa poranteriin.Jos ei porakoneelle sen enempää käyttöä ole, niin melkein joka kaupassa myydään halpoja porakoneita alle 20€.
Raksa ym työmailla/tuon porukan liikunta-alueilla liikkuessa riski varamsti suurempi. Ja osa noissa liikkujissa käyttää ajossa omaa siviiliautoa.Tuolla kun ajelee työmaalta toiselle ( tai siis ennen ajelin ), niin valitettavan usein on eristeruuvi pystyssä renkaassa ja rengas tyhjänä tienpäällä, jolloin tunkista ja varapyörästä on suurta iloa.
Itsellä on pelkkiä hyviä kokemuksia Bilteman 10 vuoden takuulla olevista mustista hylsyistä.Onko suosituksia hyvistä torx-kärjistä, jotka kestäisi pulttipyssynkin käyttöä? Luokkaa T30-T60 saisi olla koko ja ½" kannalla. Voin tilata vaikka saksan amazonista jonkin setin, kun vaan tietäisi varmasti hyvän.
Menee hermot kun noita halpoja kärkiä on tullut katkottua ihan kevyellä yhden käden väännöllä.
Raksa ym työmailla/tuon porukan liikunta-alueilla liikkuessa riski varamsti suurempi. Ja osa noissa liikkujissa käyttää ajossa omaa siviiliautoa.
Ehkä sitten liikkuu noissa noissa tai vastaavissa ympyröissä, tosin osa noissa pyärivistä selviää alle yksi renkaanvaihto tienpäällä per 10v.
Jos riski on aiemmin kerrottua, ja tekee pitemmän matkan siis varsinkin viikonloppu keikkahommia, niin rauhoittaa kummasti jos mukana kulkee ja on tilaa kunnon välineillä, ja se vaihtorengas (kunnollinen).
Ei rengas riskiryhmään kuuluville se vararangas + hallitunkki ei taida olla ihan lista kärkipäässä mitä mukana raahata, renkaanpaikkauspulloa ei ehkä kannata ihan ensimmäisenä poisheittää.
Edit:
Toki huomioitava että Suomi iso maa, jos pyörii etelässä, niin onhan se ihan eri kuin jossain yhteisverkon alueella toisessa maakunnassa olevalle työmaalle saahtessa.
Makita LXT DTW1002Z 18V 1/2" iskevä mutterinväännin runko | Karkkainen.com verkkokauppa vielä tänään tarjouksessa. Akkuja usein 50€ kappale uutena myynnissä ja laturi samaa luokkaa myös.Akkukäyttöisistä pulttipyssyistä onkin ollut juttua, mikä olisi makitan valikoimista soiva peli? Pääasiallinen käyttö auton renkaiden vaihto, kaikki muutkin autorempat on toistaiseksi tullut itse tehtyä, mutta käsityökaluilla on tähän asti pärjännyt. Mukaan tarvitsisilisäksi akut ja laturin.
DTW1002RTJ olisi suomessa 600e ja amazonissa alle 500e ja suoraan samasta verkkokaupasta 450e (svh24.de) (16.10 asti tarjous)
DTW701RTJ suomessa 550e, saksassa samaa luokkaa...
DTW285RTJ suomessa 379e, alkaa vaikuttamaan "lelulta", 285nm...
joku muu mikä, on ainakin 700 ja jotain 1000 vehkeitä, mikähän näiden ero on noiden 1 ja 2 numeroihin?
701 ja 1002 välillä hintaero näyttää pieneltä ja siis itseasiassa sen saisi saksasta nyt jopa halvemmalla kuin tuon 701:sen, onko tuo kuinka paljon klohmompi, ei sovi joka paikkaan jne?
Makita siksi koska ajattelin laajentaa sarjaa tulevaisuudessa ja siihen saa hinta&laatusuhteeltaan mielestäni kätevästi tavaraa.
Makita LXT DTW1002Z 18V 1/2" iskevä mutterinväännin runko | Karkkainen.com verkkokauppa vielä tänään tarjouksessa. Akkuja usein 50€ kappale uutena myynnissä ja laturi samaa luokkaa myös.
Ei laturia / akkua
Makita LXT DTW1002Z 18V 1/2" iskevä mutterinväännin runko | Karkkainen.com verkkokauppa vielä tänään tarjouksessa. Akkuja usein 50€ kappale uutena myynnissä ja laturi samaa luokkaa myös.
Kärkkäisellä "tarjouksessa" sama paketti ei laturia/akkua 299e.Ei laturia / akkua
Makita DTW1002Z 500W 18V cordless impact wrench (includes no battery/charger), DTW1002Z
€253.44 FREE Delivery.
Aiemmin lokiikkani oli se että kysyy myyntihiintaa lähikaupasta. Jos Alv24 lähtöhinta koko paketilla on 600€, ja erikseen ostettuna kone lähemmäksi 300€ + akku+laturipaketti 200€, niin ei ihan poissuljettu että kivijalka kykenee vastaan kokopaketin tarjouksella.Jos tähän linkattuun saa jostain akut+laturin 150-200e niin ei tarttisi paljoa miettiä : https://www.amazon.de/-/en/Makita-DTW1002Z-cordless-battery-charger/dp/B01AVXACYO
Visa Master pohjaiset kelpaa, eli jos siinä kortissa ei ole mitään nettiostos estoa.. Jos amazoniin kelpaa debit-kortti
Akkukäyttöisistä pulttipyssyistä onkin ollut juttua, mikä olisi makitan valikoimista soiva peli? Pääasiallinen käyttö auton renkaiden vaihto, kaikki muutkin autorempat on toistaiseksi tullut itse tehtyä, mutta käsityökaluilla on tähän asti pärjännyt. Mukaan tarvitsisilisäksi akut ja laturin.
DTW1002RTJ olisi suomessa 600e ja amazonissa alle 500e ja suoraan samasta verkkokaupasta 450e (svh24.de) (16.10 asti tarjous)
DTW701RTJ suomessa 550e, saksassa samaa luokkaa...
DTW285RTJ suomessa 379e, alkaa vaikuttamaan "lelulta", 285nm...
joku muu mikä, on ainakin 700 ja jotain 1000 vehkeitä, mikähän näiden ero on noiden 1 ja 2 numeroihin?
701 ja 1002 välillä hintaero näyttää pieneltä ja siis itseasiassa sen saisi saksasta nyt jopa halvemmalla kuin tuon 701:sen, onko tuo kuinka paljon klohmompi, ei sovi joka paikkaan jne?
Makita siksi koska ajattelin laajentaa sarjaa tulevaisuudessa ja siihen saa hinta&laatusuhteeltaan mielestäni kätevästi tavaraa.
330 on kiristysvoima ja avausvoima on tuo 580.Linkkisi 300 lupaa speksien mukaan 330nm eikä 580nm. Varmasti kätevä (kokoinen) jos kantaa jossain tehtaassa ja vääntelee mitä sattuu vastaan tulemaan.
Renkaan vaihtoonkin varmasti riittää mutta aukeaako sitten joku kampuran päässä piukassa oleva pultti, jota ei käsivehkeilläkään väännä kun ei saa pidettyä konetta paikallaan? En kylläkään tiiä tuleeko tuollaista käyttötarvetta ikinä .
Renkaanvaihdossa ei sinänsä iso koko haittaa, lähinnä aattelin et tuleeko joku sellainen tilanne että isompi ei mahdu johonkin koloon. Mitään kuorma-auton pultteja ei kuitenkaan tarvitse aukoa. Renkaat oon 20 vuotta vaihtanut ihan käsityökaluilla mutta jotain on ”pakko” lahjaksi ostaa niin aattelin nyt tämmösen hankkia kun palkkarahoilla en ole viitsinyt ostaa .
Lähinnä tarttisi siis ostaa sellainen kone ettei tarvitse ostaa toista kaveriksi kun ensimmäinen ei syystä X hommaan sovellukaan.
Näköjään kun lukee speksit loppuun asti . 700:ssa 1000nm ja 1002:ssa 1600nm. Onks nää jotain ”oikeita” lukuja eli metrin varren päässä roikkuisi 160kg ukko , eihän tollasta konetta käsissä pystyisi pitämään...330 on kiristysvoima ja avausvoima on tuo 580.
Kyllä noilla ranteen väännettyä saa jos hirttää kiinni.Näköjään kun lukee speksit loppuun asti . 700:ssa 1000nm ja 1002:ssa 1600nm. Onks nää jotain ”oikeita” lukuja eli metrin varren päässä roikkuisi 160kg ukko , eihän tollasta konetta käsissä pystyisi pitämään...
Jos vääntää peltivanteen kiinni metrin jatkolla kiinni niin että pultti jo venyy ja antaa ruostua pellon laidassa 5vuotta niin millä koneella tuo aukeaa? Kaikilla noista?
700:nen olisi kooltaan lähellä tota 300:sta. 1002 sit jo selkeesti reilusti isompi, sen taidan siis pudottaa pois vaihtoehdoista kun ei mahdu ees 25cm koloon hylsyn kanssa...
Luulin että tämä olisi ollut helppo juttu, valitsee kahdesta hyvin eri mallista toisen ja ostaa mistä halvimmalla saa, mutta ei...
Onko niin ettei teilläpäin ole paikallisia kauppiaita ? tai tutut myyjät ei myy Makitaa ?Tämän halvemmalla ei taida laturia ja 2kpl 5ah akkuja saada? Ekös keväällä ollut rouhonleikkuri 2x 6ah tai 5ah +laturi 175e k-raudassa eli siinä ruohiksen runko oli "ilmainen".
2kpl 5ah, 130e: https://ikt.fi/p3419-makita-akkupak...50ah-li-ion-akku-varaustilan-naytolla-fi.html
Onhan niitä tuossa kivellä heittäen, IKH, k-rauta ja varmaan jotain muitakin, mutta mitään tuttuja myyjiä ei ole eli alet on ne mitkä kauniisti pyytämällä kuka tahansa ovesta sisään kävelevä kysymällä saa...Onko niin ettei teilläpäin ole paikallisia kauppiaita ? tai tutut myyjät ei myy Makitaa ?
IKH lähtöhinnat, mutta siitä ei taida olla apuja kun ei Makitaa, k-raudoissa on eroja, mutta sellaisestakin ihan ventovieras saanut sopihintaan, jossain toisessa K-raudan myymälässä voi olla melkein yhtä vaikeaa kuin Bauhaussissa.Onhan niitä tuossa kivellä heittäen, IKH, k-rauta ja varmaan jotain muitakin, mutta mitään tuttuja myyjiä ei ole eli alet on ne mitkä kauniisti pyytämällä kuka tahansa ovesta sisään kävelevä kysymällä saa...