Työkalut ja muut vehkeet

Tämä?

1,5 tonnille näkyy olevan speksattu mikä tuntuu vähältä verrattuna oikeiden tunkkien vastaaviin lukemiin.


3
 
juu, muuten about samanlainen mutta veivisysteemi oli mulla (vieläkin) heppoisempi. Tuossa näkyykin nuo hammastukset, yläosa petti ja se veti linkkuun ja tuo kumihässäkkä taipui pois siitä helman nosto kohdasta.
 
Minulta löytyy juuri tuollainen heppoisella veivillä oleva jotain 10 vuotta vanha Bilteman sininen saksitunkki hallilta, en ole kyllä koskaan käyttänyt sitä nostamiseen, vaan olen lähinnä vääntänyt sillä erilaisia rautoja kohdilleen hitsausta varten.

Vaikutti jo ostaessa sen verran heppoiselta laitteelta, että en uskaltanut edes kokeilla auton nostamista sillä.
 
Ite ostin keväällä tuommoisen kun en parempaakaan saksitunkkia löytänyt. Ihan hyvin se pienen auton nosti(1200kg), mutta ylös veivaaminen tuolla kammella oli yhtä helvettiä.
 
Kuten @Jims mainitsikin, ei tuommoinen kyllä ole auton nostamiseen tarkoitettu. Tai ehkäpä valmistajan mukaan on, mutta ei tuommoista siihen hommaan pitäisi käyttää. Jo tuo tunkin maahan tuleva pinta-ala on niin pieni, että saa kyllä olla juuri kohdilleen asetettu ja aivan suora alusta jotta nosto onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Ite ostin keväällä tuommoisen kun en parempaakaan saksitunkkia löytänyt. Ihan hyvin se pienen auton nosti(1200kg), mutta ylös veivaaminen tuolla kammella oli yhtä helvettiä.

Tuossa uudessa versiossa näyttää olevan on jo parempi kampi, tuolla Tukesin sivuilla esiintyvän vanhan version, jollainen minullakin on, kammella ei kyllä veivaa mitään maitotölkkiä raskaampaa ylös ilman kammen vääntymistä.
Olen omastani heittänyt kammen romulavalle jo vuosia sitten ja nyt veivaan sitä 8" jakarilla, knipexeillä tai sopivalla kiintoavaimella.

Nyt syksyllä ostamassani 3500 kg:n venetrailerissa on saman tyyppiset pienellä tapilla olevalla mikki hiiri kammella varustetut Torin merkkiset tunkit sivutukien säädössä ja vähemmän yllätäen tunkit ovat jo ruosteessa ja nuo veivauspäät mutkalla, vaikka trailerilla ei ole ikää kuin vuosi.
 
juu, muuten about samanlainen mutta veivisysteemi oli mulla (vieläkin) heppoisempi. Tuossa näkyykin nuo hammastukset, yläosa petti ja se veti linkkuun ja tuo kumihässäkkä taipui pois siitä helman nosto kohdasta.
Ihan samaa paskaa myyvät näköjään, vain veivin liitos on parannettu. Ostin kesällä vararengastunkiksi ja tein kokeeksi kausivaihdon. Aivan kamala paska jo ilman sitä tietoa, että hammastus ei pelkästään näytä heikolta. Todella arveluttavasti meinaa kallistua ellei ole aseteltu just eikä melkein. Meni täten hylkyyn ja uusi varatunkki hakuun.
 
Jep, nyt täytyy itsekin miettiä, mikä tilalle. Hallitunkki on vaan liian iso kerrostaloasujalle.
 
Pullotunkkien huono puoli on niiden kapea jalusta. Jalustaan, kun hitsaa levityspalat, niin on ihan tukeva. Toinen huono puoli on niiden rajallinen nostokorkeus ja pitää usein lankkua saada alle, että yltää nostamaan.

Unijackilla on ihan näppärä pullotunkki ja pukki yhdistelmä, mutta ei taida suomesta saada tuota tai mitään vastaavaa?

 
Ei taida pullotunkki mahtua auton alle, aika matalalta vaikuttaa. hankala tilanne kun pienikokoiset hallitunkit on myös niin rimpuloita, ettei ne oikein ole vaihtoehto.
No, onneksi seuraavan kerran keväällä vasta tarvii ajatella asiaa. Toisaalta nyt bensiksen ti-hallissa sai kesärenkaat pestyä samantien kunnon painepesurilla. ehkä sitten keväällä suuntaan taas sinne.
 
En kyllä uskaltais parin kympin "tunkilla" paljon autoa nostella. Tällasella reilusti tukevampi tehdä;
Hallinosturi, 3,5 tonnia

Kyllähän se painaa, mutta se ole kun ottaa tuon tangon irti, ja eturenkaiden akselista nostaa tuon kantoon. Muutamassa kaivannossakin tuota on tullu käytettyä kiven nostoon jne.
 
En kyllä uskaltais parin kympin "tunkilla" paljon autoa nostella. Tällasella reilusti tukevampi tehdä;
Hallinosturi, 3,5 tonnia

Kyllähän se painaa, mutta se ole kun ottaa tuon tangon irti, ja eturenkaiden akselista nostaa tuon kantoon. Muutamassa kaivannossakin tuota on tullu käytettyä kiven nostoon jne.
Tommonen on vaan hieman epäkäytännöllinen tuolla auton takaloosterissa
 
Oonko mä jotenki eläny ihan veitsenterällä, ku koko elämäni nostellu renkaidenvaihdossa kiesin kulmaa tämän tyylisellä ilman minkäänlaisia ongelmia:
Hallitunkki 2,0tn Racing (tarjouksesta joskus ostin á 25-30e)

Toki omat peltihevoset on ollu aina aika pikkukopperoita, mutta ei oo tullu niinku mieleenkää ettei tuo riittäis tai tarvis satsata satasten vehkeisiin. En sitte tiedä millä maastureilla tai jenkkiraudoilla tyypit täällä ajelee. Tai ropaako jengi enempi autojaan ryömien alle, mut eikös sillonki tommonen riittäs nostoon ja varmistustukia sitten erikseen alle.
Näkyy tuo 06/2018 Tekniikan Maailman testiäki voittaneen, jossa testattii 30-40e hintaluokan tunkkeja. Tuntuu vähä hassulta, et TM tekee testin kokonaa ton hintaluokan tunkeista mut täällä huudellaan, ettei tommosilla todellakaan uskaltas autoa nostaa :) What am I missing?

Ja tämä siis yhden auton omistajalta, joka suorittaa vain kausivaihdot, ei omista tallia ja ei ole voittanut lotossa.
 
No just näin jos näitä kansan autoja nostelee nii muutaman kympin tunkki on käytännöllisin. Kuka edes jaksaa rullailla jotain 40kg tunkkeja jotain renkaanvaihtoa varten ellei tallissa ole oikeasti reilusti lääniä. Silloinkin nosturi on jo taas huomattavasti parempi vaihtoehto. Jos ropailee renkaanvaihtoa enemmän niin pukit aina alle ja ne saa sinne halvallakin tunkilla. En jättäisi koskaan henkeäni tunkin varaan vaikka se olisi maksanut tonnin ja kapasiteettia riittäisi paperilla. Se on jo vähän pään sisällä jos työkalussa on tärkeämpää ylimitoitus ja varaosien saatavuus kuin käytännöllisyys ja tarpeeseen sopivuus. Parinkympin hallitunkki kestänyt kohta 20v ja jos ei joku kerta enää nosta niin uutta kaupasta.
 
Se painohan siinä juuri ratkaisee. Kuten aiemmin kirjoitin, niin nelosfarkkugolffin kanssa homma pelasi ilman mitään. Mitä nyt siinäkin sai etupäässä käyttää voimaa siihen veivaamiseen.
Sitten kun tuli painavampi auto, niin se oli sitten siinä.
 
Tollasilla rimpuloilla kai sitä tuli vuosikaudet nosteltua autoja ilman kummempia ongelmia ja nostoja tuli varmasti ihan reilusti jääratailun ynnä muun harrastamisen takia. En mä renkaanvaihtoon kummosempaa laittas jos ei mikään järjetön laiva se auto ole. Alle toki ei mennä ilman pukkeja jne vaikka miljoonan maksavalla tunkilla nostas
 
Eli yhteenveto tunkkien käyttötarkoituksista:

Saksitunkki: tienpäällä renkaanvaihtoon rengasrikon yhteydessä
3

Pieni hallitunkki: renkaiden kausivaihtoon
807507.jpg

Hallitunkki: säännöllisempään ropaamiseen/nostamiseen
15-884_xxl_2%20(3).jpg
 
Kiinnittäisin myös hieman huomiota siihen et missä ja miten noita tunkkeja käytetään. Isot ja raskaammat tunkit on tukevampia joka suuntaan. Ne ei ole niin tarkkoja siitä millaisella alustalla nostoja tehdään. Nuo halvat pikkuhallitunkit ei kestä oikein mitään sivuttaiskuormia ennen kuin siellä joku osa pettää. Eli niiden kanssa saa olla entistä varovaisempi jos tekee nostoja hieman kaltevalla alustalla tai pihalla.
 
Nyt kun tunkeista puhetta, talliin pitäisi saada kääntyvällä varrella oleva tunkki (ahdas talli, ei sovi välttämättä pumppaamaan muuten) nyt käytössä jostain halpakaupasta hankittu 3t tunkki, joka laskeutuu alas itsekseen liian herkästi. Biltemassa näyttäisi olevan yksi, mutta ehkä parempiakin löytyy.
 
Nuo kääntyvällä varrella olevat tunkit tuntuu olevan aika harvassa nykyään, motonetistäkin taitaa löytyä yksi malli vielä köykäsemmillä nostokorkeuksilla.

Pitäisi hankkia (halpa/edullinen) momenttiavain kohtuu laajalla momenttiskaalalla. Onkohan sama hakeeko (ovat samoilla spekseillä 28-210Nm) Halpahallista 19.9€ carmanin vai ostaa IKH:lta 36,9€? Vai onko jotain tiettyä halppista oikeen suositeltavaksi kehuttu? Sen verta vähän on käyttöä, ettei viitsi kovin kallista laittaa.
 
Nuo kääntyvällä varrella olevat tunkit tuntuu olevan aika harvassa nykyään, motonetistäkin taitaa löytyä yksi malli vielä köykäsemmillä nostokorkeuksilla.

Pitäisi hankkia (halpa/edullinen) momenttiavain kohtuu laajalla momenttiskaalalla. Onkohan sama hakeeko (ovat samoilla spekseillä 28-210Nm) Halpahallista 19.9€ carmanin vai ostaa IKH:lta 36,9€? Vai onko jotain tiettyä halppista oikeen suositeltavaksi kehuttu? Sen verta vähän on käyttöä, ettei viitsi kovin kallista laittaa.

Mihin käyttöön? Tuossa kannattaa miettiä tarvitseeko tosiaan noin isoa skaalaa. En noita kyseisiä avaimia tunne, mutta olen 99% varma etteivät ne pidä paikkaansa. Biltemaa porukka suosii noissa harrasteavaimissa ja sinunakin hakisin sellaisen/sellaiset vaikka hintaa tuleekin enemmän.

Mulla siis on noi Biltemat. Muistaakseni niitä on välille 5-210Nm ja kolme avainta. Toistaiseksi ei ole pultit itsekseen auenneet tai menneet poikki, mutta tällä viikolla ne menevät joka tapauksessa tarkistukseen.
 
Nyt kun tunkeista puhetta, talliin pitäisi saada kääntyvällä varrella oleva tunkki (ahdas talli, ei sovi välttämättä pumppaamaan muuten) nyt käytössä jostain halpakaupasta hankittu 3t tunkki, joka laskeutuu alas itsekseen liian herkästi. Biltemassa näyttäisi olevan yksi, mutta ehkä parempiakin löytyy.
Osta polkimella oleva niin voit sillä pumpata. Tilasin juuri itselleni ac tunkin 283 eurolla. Tanskassa valmistettu laatutunkki.
 
Polkimella oleva AC tai Compac tilaukseen, niin pärjää hyvin.
 
Itte ropannut noin luokkaa 15 eri autoa 15 vuoden aikana. Pihalla laatoituksella, tallissa tasaisella, vanerilevyjen päällä hiekalla jne. Yleensä ne rempat kyllä on sellaisia, että auton alle pitää mennä.

Ja sinne alle mennään paljon ja syvälle. Silloin noi 20€ "tunkit" ei kyllä nosta autoo niin ylös, että alle mahtus tekemään muutakin kuin pyyhkimään naamansa auton pohjaan. Hyvä jos auton saa edes jonkin asteiselle pukille ylös noilla. No mitä siellä alla sitten tehdään? Esimerkiksi;
Pakoputken kannakkeet uusiksi. Jarruputket vaihtoon, polttoainesuodattimet vaihtoon. Alatukivarret uusiksi. Öljynsuodatin noukitaan pois paikaltaan. Lambda-anturi vaihtuu uudempaan. Pakoputken pätkä vaihtuu uuteen. Asennetaan vetokoukkua. hitsataan peltiä lissää pohjaan. Maalataan ja maassataan pohja uusiksi Mitä näitä remppa kohteita ny on. Niin vaihdelaatikko on helppo tyhjätä alla ollessa. Se tyhjennys proppu on kovin useasti suoraan auton alla. Täyttöproput on millon missäkin.
Jos yllämainitut hommat ei kuulosta tutulta, mitähän sille autolle sitten on mahdettu tehdä? Renkaiden vaihtoja, jaa no kai sitä jaksaa joka kulman erikseen tumputella pikkutunkilla ylös. Itse pidän isommalla siitä, että voimaa riittää nostamaan koko kyljen kerralla. Ei tartte kun kaks kertaa tunkata.
 
Se painohan siinä juuri ratkaisee. Kuten aiemmin kirjoitin, niin nelosfarkkugolffin kanssa homma pelasi ilman mitään. Mitä nyt siinäkin sai etupäässä käyttää voimaa siihen veivaamiseen.
Sitten kun tuli painavampi auto, niin se oli sitten siinä.
Onhan siinä painossa enemmän tuntuvaa eroa kuin paperilla luulisi. Nelosgolffinkin nostossa saksitunkin ruuvi rutisi jo enemmän vastaan kuin vanhan Audi 80 kanssa. Käytin samoja varatunkkeja kokeeksi ristiinkin, ne vanhat teräksiset kun näyttivät uusia alu+nylon versioita lujemmilta ja olivat muistaakseni ihan suoraan yhteensopivia (ura kantille ja nosto heti kantin takaa). Vastaavasti taas käteen tuntee pikku hallitunkilla yllättävän suuren eron golfista 2 tonnin maasturiin.

Kehno Bilteman varatunkki on oma lukunsa, mutta hallitunkki on yleensä ihan eri tasoa. Aika rimpulat vehkeet pitää olla, jos ei maasturi tai iso Audi hallitunkilla aivan turvallisen oloisesti nouse. Toki niitä paskoja on paljon nähty, mutta hyviäkin löytyy halpisluokastakin. Yleensä lähinnä ongelmana on liian suuri korkeus, liian pieni nostokorkeus, kehnosti laakeroidut pyörät tai hankalasti käytettävä vapautus, mutta ei vaarallisen heikko rakenne.
 
Itse hoidellut 80-luvun 2,5t tunkilla nostot, äkkipäätä kattoen sylinterin ja rakenteen osalta se vastaa nykyisiä +3t tunkkeja sieltä kalliimmasta päästä. Painaahan se toki kuin synti mutta ei nitku mihinkään suuntaan, eikä o saumojakaan revenny vaikka vanha on, sylinterikin pitää ja lasku hyvällä tuntumalla.

Muistelisin että isäukko sen osti umpijuopolta korjaamon pitäjältä 100 markkaan.
 
80-luvulla ei vielä ollutkaan nykyistä kiinakuraa myynnissä joka paikassa, kuten nyt.
Samoin ihan kaikista valmistuskustannuksista ei oltu tingitty viimeiseen asti.

Oli vain kallista länsilaatua ja kommunististen onneloiden iloisten työläisten valmistamia menestystuotteita. :D
 
Siis tuo poljinhan nostaa huomattavasti nopeammin tuon tunkin ylös, kun tänään matkahuolto toi tunkin minulle ja testasin sitä ilman autoa nostaa ylös.

Kallimmissa tunkeissa on kaksinpeuksinen pumppu, eli tyhjänä nousee nopeasti ja kun kuormaa tulee päälle tuotto (nopeus) hieman laskee eli on vähän kevyempi pumpata.
 
Onko Ryobilla joku "erityisen hyvä" tuote/akkuvehje, joka kannattaa ostaa? Tuli nyt ostettua "vahingossa" Ryobin mutterinväännin ja siihen näköjään pitää ostaa akku+laturi (kannattaako ostaa kerralla 2x5Ah 18v akku vai yks 1x9Ah akku)... Kehdanneeko yhteen Ryobin tuotteeseen jättää sitten, kerta tuli yks jo hommattua..
Porakoneet, iskuporat, kuviosaha, ja pyörösaha ja lamppu jo on eli ei niitä, vaan joku muu hyödyllinen (jos siis päädyn 2x5Ah akkuun niin kait se sillon pakko olla kaks laitettakin?.
 
Onko Ryobilla joku "erityisen hyvä" tuote/akkuvehje, joka kannattaa ostaa? Tuli nyt ostettua "vahingossa" Ryobin mutterinväännin ja siihen näköjään pitää ostaa akku+laturi (kannattaako ostaa kerralla 2x5Ah 18v akku vai yks 1x9Ah akku)... Kehdanneeko yhteen Ryobin tuotteeseen jättää sitten, kerta tuli yks jo hommattua..
Porakoneet, iskuporat, kuviosaha, ja pyörösaha ja lamppu jo on eli ei niitä, vaan joku muu hyödyllinen (jos siis päädyn 2x5Ah akkuun niin kait se sillon pakko olla kaks laitettakin?.
Jos ei ole iskevää ruuvinväännintä niin se,kaksi x 5 Ah on usein tarjouksessa joten setti kannattaa ottaa.9 Ah akku on iso/painava ja kallis eikä siitä ole hyötyä kuin oikein raskaissa töissä.
 
Mistäs hyviä lokerikkopakkeja tai siis sellaisia laukkumallisia? Biltemassa oli hyviä oikeasti isoja jossa oli molemmin puolin lokerot johon sai esim liittimiä ja polttimoita laitettua kätevästi. Meinasin ostaa tuleville liittimille yhden lisää niin eipä olekkaan enää myynnissä. Iso tarviis olla et ei niitä pieniä lokeroita ja mieluiten kaksipuolinen että olis molemmin puolin lokeroita eikä vaan toisella puolella. Ebay/amazon käy myös. Googlella olen koittanut etsiä mutta ei ole löytynyt vastaavaa hyvää mitä biltema myi.
 
Onko Ryobilla joku "erityisen hyvä" tuote/akkuvehje, joka kannattaa ostaa? Tuli nyt ostettua "vahingossa" Ryobin mutterinväännin ja siihen näköjään pitää ostaa akku+laturi (kannattaako ostaa kerralla 2x5Ah 18v akku vai yks 1x9Ah akku)... Kehdanneeko yhteen Ryobin tuotteeseen jättää sitten, kerta tuli yks jo hommattua..
Porakoneet, iskuporat, kuviosaha, ja pyörösaha ja lamppu jo on eli ei niitä, vaan joku muu hyödyllinen (jos siis päädyn 2x5Ah akkuun niin kait se sillon pakko olla kaks laitettakin?.

Akkupuukkosaha on aivan ehdoton kapine. Varmaan uudempi hiiliharjaton rälläkkäkin on jo hyvä laite. Vanha hiiliharjallinenkin on ihan toimiva, mutta vähän enemmän saisi tehoa olla. Kärkkäiseltä on tuon 5ah setin halvimmalla saanut ja se on oikein passelin kokoinen akku.
 
Jos puukkosahalle ja rälläkälle on vähänkään enemmän käyttöä, niin se 9Ah akku alkaa olemaan hyvä kaveri. Rälläkkä varsinkin vie akkua aivan älyttömästi, jos vähänkään enemmän pitää rälläköidä putkeen.

Tosin oma rälläkkä (ilmeisesti hiiliharjallinen) on sen verran surkea esitys muutenkin, etten sitä voi kenellekään suositella.
 
Kiitos minua auttaineille.

Päädyin ostamaan 2x5Ah akkusetin Ryobiin, Dewaltin vehkeisiin on jo 3x5Ah. Luulen päätyväni Ryobin "lisätyökalun" osalta puukkosahaan.. Ei viitsinyt vain yhtä akkua ostaa, kun enemmän "valueta" sai kaksi akkua ostamalla.

Talorakennushommiinhan tässä valmistaudutaan, niin ajattelin pikkuhiljaa keräillä "ainakin tarvittavat" akkuvehkeet siihen hommaan. Varmaan fiksuinta olisi ostaa samaa sarjaa, mutta päädyin nyt kaksien rattaiden taktiikkaan (Dewalttia ja Ryobia), koska tarkoitus on yrittää myös käytettyjä työkaluja löytää..
Puukkosaha varmaan tulee hommattua (joko Dewalt tai Ryobi). Mitenköhän monitoimityökalut menee? Ryobin näyttää maksavan noin 110e ja Dewalttia saa 150 euroon.. Kumpi lie parempi vai kumpikaan?
 
Ryobit olen ostanut Bauhausista 5 vuoden takuun takia. Hintojen puolesta sellainen kartelli, että ilman erikoistarjousta ei oo merkitystä eroilla, 2 v lisätakuu lohduttaa enemmän. Lisäksi parina vuotena on ollut 4 runkoa 3 hinnalla kamppis Bauhausissa.

Ryobin puukkosahoista sen verran, että yhden sellaisen poltin. Paras hiiliharjallinen akkuvehje. Lämpenee niin pirusti ja 5 Ah akku ei kauaa kestä. Toki saatoin sillä öljykattilan 5 mm levyjä muotoilla :vihellys: Ostin tilalle hiiliharjattoman version, parempi mutta akkua sekin syö ja lämpeää törkeästi. Kyllästyin ja ostin Saksasta satkulla Boschin sinisen johtovehkeen. Nimellisesti Ryobin kaltainen, valovuoden parempi. Toki senkin sai kuumaksi, kun veteli 3 m öljysäiliötä putkeen. Ts. peruskäyttöön Ryobin akkuvehje on ihan ok, mutta ei sillä metallia metrikaupalla sahaile, ainakaan paksua. En ehkä maksais hiiliharjattomasta mallista toista kertaa vaan ottaisin sen reilun satkun keskimallin (jollaisen poltin).

e: Ryobin hinnat Saksassa ovat sellaiset, että ei maksa vaivaa tilata. Boschin siniset taasen... Jopa -50% näyttää olevan jossain tuotteissa.
 
Onko kellään tietoa, onko markkinoilla vielä USB-C liitännällistä tollasta "pikkuporakonetta" eli mitä nämä Bosch IO tms. Ryobin 3.6v vehkeet on. Ei millään kiinnosta toi Micro-Usb.
Eli siis sitä asennusporakonetta tms. ihan pientä.
.
 
Onko kellään tietoa, onko markkinoilla vielä USB-C liitännällistä tollasta "pikkuporakonetta" eli mitä nämä Bosch IO tms. Ryobin 3.6v vehkeet on. Ei millään kiinnosta toi Micro-Usb.
Eli siis sitä asennusporakonetta tms. ihan pientä.
.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi haluat USB-C -liitännällisen?

Offtopiccina pakko hehkuttaa, että aikanaan ostin Clasulta heräteostoksena sen aikakauden vastineen tälle omabrändin 3.6v pikkuvääntimelle
Maksoi tuolloin tarjouksessa joku 5-6 euroa. On kyllä ylivoimasesti parhaat eurot mitä oon eläessäni sijoittanu. Tsiljoonat ikeamööpelit sunmuut tolla kasattu ilman akun heikkenemisen merkkejä. Ledivalo ja kaikki :tup:
 
Itse hain tänään Lidlistä Parkside® Akkukäyttöinen ruuvinväännin - Lidl Suomi hintaan 28€. Pitkään piti tilata Boschin IO hässäkkä Amazonista, mutta tuo kelvannee hyvin, koska sain hieman edullisemmin ja on kuitenkin 3v takuu. Nopealla testillä tuntui olevan ihan OK kapistus. Toi latautuu Micro-usbilla ja kelpaa mulle hienosti, kun kaikki muut paitsi puhelin latautuvat edelleen samalla johdolla.
 
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi haluat USB-C -liitännällisen?

Offtopiccina pakko hehkuttaa, että aikanaan ostin Clasulta heräteostoksena sen aikakauden vastineen tälle omabrändin 3.6v pikkuvääntimelle
Maksoi tuolloin tarjouksessa joku 5-6 euroa. On kyllä ylivoimasesti parhaat eurot mitä oon eläessäni sijoittanu. Tsiljoonat ikeamööpelit sunmuut tolla kasattu ilman akun heikkenemisen merkkejä. Ledivalo ja kaikki :tup:

Noh, onhan se USB-C kätevämpi ja ihan jo eettisistäkin syistä mielestäni kaikki valmistajat tulisi pakottaa USB-C liitäntään tai muuhun vastaavaan symmetriseen liitäntään (micro-usbroskan välttämiseksi). En ole ostanut pariin vuoteen mitään micro-usbi tuotetta ja aion pitääkin ostopäätökset sellaisena, etten niitä enää osta. Ehkä tuo kuitenkin voisi mennä ihan micro-usb:lläkin, mutta käsittääkseni alkaa olla 2020 vuosi ja usb-c:n voisi olettaa löytyvän pikkuporastakin?
 
Noh, onhan se USB-C kätevämpi ja ihan jo eettisistäkin syistä mielestäni kaikki valmistajat tulisi pakottaa USB-C liitäntään tai muuhun vastaavaan symmetriseen liitäntään
Ehottomasti toki USB-C pieksee microusbin. Itelle on vaan siis ihan uutta usbiliitännäiset vääntimet ylipäätänsä.
Kertokaapa tyhmälle, että mitkä on hyödyt usbiliitännäisestä latauskytkennästä? (En keksi kuin universaalimmat varalaturimahdollisuudet ja mahis ladata masiinaa tietokoneesta). Vai onko jotenkin todella marginaalinen käyttöskenaario :)

Itellä Clasun vehkeessä siis perus verkkovirtamuuntaja, josta tulee vaan perus "pyöreä" liitäntä ite vääntimeen. Kaikki muut vastaavat laitteet mihin sattumalta törmänny, niin ollu samanmoisia. En oo jostain syystä osannut kaivata mitään muuta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 315
Viestejä
4 509 238
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom