Itse poistin motonetin outletista halvalla => Compac 3TC Hallitunkki | Motonet Oy
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Seuraavaksi pitäisi varmaan investoida momenttiavaimeen. Oisko bilteman avain hyvä valinta, jos ei mitään satasien avainta hae?
Tuli ostettua tuo lidlin tarjous pulttipyssy(69,90e). Vääntömomentit ei todellisuudessa vissiin ole ihan sitä mitä luvataan, mutta eiköhän tuo henkilöauton pultit aukaise.
Vaihdan renkaat vasta parin viikon päästä. Itellä ei tuo yksi akku haittaa, koska tulee vaihdettua vaan yhteen autoon kerralla. Saahan noita akkuja tilattua suomesta jostain jos sellaiselle tarvetta tulee. Saksassa ne näyttää maksavan 29.90e.Joko olet ehtinyt kokeilemaan? Lähinnä tuossa kiinnostaa miten hyvin akku kestää, kun ei tule kuin yksi mukana - eli riittääkö useampaa kuin yhteen autoon?
Googlailin tuota Bahcoa hiukan enemmän ja useamman kerran törmäsin semmoiseen tietoon, että halvimmat tunkit olisi tehty Kiinassa ja kalliimmat Euroopassa.
Sen takia piti ihan hallille tulla pyöritteleen tuota omaa tunkkia. Tyyppikilvessä viitataan kovasti Ranskaan. Mitään made in-tekstiä ei löytynyt. Osaako kukaan sanoa, missä se teksti olisi?
Olin siinä uskossa, että valmistusmaa on ilmoitettava. Mutta näköjään se ei olekaan pakollista muutakin elintarvikkeissa.Kaipa siinä ihan selvästi ja huomattavasti lukisi jos olisi missään Euroopan tai EU:n tai Pohjois-Amerikan maassa valmistettu...?
Tällainen kilpi oli Bahcon 3000kg hallitunkissa. Ranskassa näyttäisi olevan toimisto ja Kiinassa valmistus.
No ei niin mitään väliä. Kunhan on tehtaalla laadunvarmistus kohillaan, niin sieltä tulee samaa laatua kuin muualtakin. Itse olisi tarkoitus ostaa joku Bahco, kunhan osaisin päättää minkä.
Halppis 20e tunkilla olen autoja nostellut viimeiset 10 vuotta. Hyvin on noussut tähän saakka, mutta nyt on tunkin rakenteet jo hieman vääntyneet.
Edit: Muokataan vastausta sen verran, että AC-tunkissa houkuttelisi varaosien saatavuus. En löytänyt Bahcon tunkkeihin mitään varaosia. Oma käyttö on kuitenkin sen verran vähäistä, että Bahco saa kelvata. Etsin tarvittaessa jonkun generisen o-renkaan, jos tulee myöhemmin ongelmia
Minun kuva on Motonetin esittelykappaleesta. Selittää tunkin puhtauden
Otin kuvan myymällä, kun kiinnosti ottaa selvää mikä tuo SNA Europe on. SNA Europe on Bahco-brändin omistaja.
meganex tunkkeihin saa kanssa varaosia, ja on halvempi kuin ac
Räikkään myydään kyllä magneetilla olevia hylsyjä tulpanvaihtoon eli ei sun välineissä muualla, kuin hylsyssä ollut vikaa.Joskus vuosia sitten kun vaihdoin sytytystulppia autooni, oli mulla aluksi huonot työkalut.
Alla valokuvat siitä millaiset välineet ei pidä olla ja millaiset pitää olla tulpan vaihdossa.
Kun ensimmäisellä kerralla vaihdoin tulppia, tulpat eivät pysyneet tulppa-avaimessa vaan putosivat aina nostettaessa tulpan reikään. Ja ne tulpat olivat syvällä kannessa. Sitten hankin magneettilla olevan tulppa-avaimen.
Kyllä minä ainakin putsaan tunkkia siinä missä muitakin työkaluja aina käytön jälkeen, niin eivät sotke vaatteita, käsiä, autoa tai kerrostaloasunnon tiloja ja kaappeja missä niitä säilytetään. Puhtaat työkalut on kiva levittää ja alkaa tekemään.Miten voi olla noin puhdas tunkki? Koristeenako se on?
Millainen itsemurhatunkki pitää olla, että mahtuu kerrostaloasunnon kaappiin?Kyllä minä ainakin putsaan tunkkia siinä missä muitakin työkaluja aina käytön jälkeen, niin eivät sotke vaatteita, käsiä, autoa tai kerrostaloasunnon tiloja ja kaappeja missä niitä säilytetään. Puhtaat työkalut on kiva levittää ja alkaa tekemään.
Tuskinpa, kun sitä ei erikseen mainita.MTX Tools kuulanivelöity sytytystulppahylsy 250 mm 16 mm 3/8 | Motonet Oy
Onkohan tässä magneetti? Tuo käy momenttiavaimeen.
Mikähä ruuviväännin/pulttipyssy/porakone mahtais olla budjetilla fiksu hankinta helpottamaan renkaanvaihtoa?
Nörttinä en oikein raksavehkeitä tunne, niin en oikeen tiiä mitä eroa noilla kaikilla iskuporakoneilla, pulttipyssyillä ja ruuvivääntimillä on.
Optimia ois, jos samalla vehkeellä oikeesti vois esim. porata tai ruuvivääntää mahdollisissa tulevaisuuden raksahommissa - mutta onko tämmöset soveltuvia rengashommiin? Riittää, että jos nopeuttaa auttavasti ruuvien kanssa, käsin nyt jaksaa avaimella kiristää renkaan kunnolla. Akkukäyttö ehdoton.
Makitan tai Ryobin vehkeet kiinnostaa mielikuvan ja akkumonikäyttösyyden suhteen muihin vehkeisiin - en vaan oikein tiedä "oikeasti" noiden hintalaatusuhteista. Enkä tosissaan, että mimmosta mallia noilta kattoa. Makitallaki on vispilää ja vatkaajaa jos jonkinmoista. Hintahaarukka ny jossain 70-130e tonteilla akun kanssa (jos realistista), valmis toki kyttäämään tarjouksia ja optimeja ostoajankohtia.
Mistäpä etsiä ja mitä?
Mikäpä malli / mihin hintaan, mistä?Ostin ryobin ja yhdet renkaat vaihtelin nyt syksyllä. Aivan hyvän oloinen vekotin. Päädyin siihen, koska akkuja, latureita ym saa helposti uusia jopa tarvikkeenakin ja eri koneiden rungot on suht edullisia, kun akut on nyt hankittu.
Joop, eipä mihinkään 300e värkkiin oo järkee panostaa, vaikka saiski monikäyttösemmän vehkeen. Adapterikikkailua mietinki - tuskin laite jaksaa röylää pultteja tappiin, mut eipä meikää haittaa avaimella kiristää manuaalisesti muttereita loppuun, jos kuitenki pääasiallisen (vittumaisimman) työn sais sähkövermeellä hoidettua. Eli ehkäpä joku perushyvä ruuviväänni/pora vois olla (mikä lie tarkkaan ero ).Mikäpä malli / mihin hintaan, mistä?
Ryobi One+ R18IW3-120S 18V 2Ah mutterinväänninsarja | Karkkainen.com verkkokauppa
Tuon ja tuolta. Tuossa vajaassa 200€:ssa pyörii laturin ja pikkuakun kans hinnat.
Runko n 100€, laturi 50€.Amazonista saa rungon ja laturin halvemmalla. Akut sitten suomesta, kun amazon ei niitä lähetä. Tuo 2ah akku ei anna täysiä tehoja. Kannattaa suosiolla 5ah akut ostaa.
https://www.amazon.de/s?k=R18IW3&ref=nb_sb_noss
Kannattaa käydä hakemassa setti Bauhausista viiden vuoden takuulla. Lämmittää paljon enemmän mieltä kuin se pari säästettyä euroa, jos laukeaa 3 vuoden normaalin takuun jälkeen. Tuohon voi sitten ostaa 2x5Ah setin akkuja myöhemmin, jos alkaa ahdistaa. Ei tuollainen väännin niin hirveä syöppö ole, että 5 Ah olis pakko. Puukkosaha/sirkkeli/höylä yms., niin 5 Ah on ihan pakollinen.
e: Kannattaa varoa Ryobin muutaman koneen settejä. Tai ainakin tarkastaa mitkä koneet niissä on. Yleensä hinnat-alkaen malleja, jotka eivät ole kovin hyviä. Jahka jonkunmoinen määrä akkuja+laturi löytyy, niin sen jälkeen on kiva ostella niitä vähän parempia irtokoneita - Varsinkin Bauhausin 4 runkoa 3 hinnalla päivinä.
Ryobia eikä kyllä muitakaan merkkejä kannata ostaa muita kuin hiiliharjattomia,paitsi jos saa erittäin halvalla ja tietää että omassa käytössä se riittää.
Mikäs laatutaso noissa Boschin sinisissä on? Ymmärrykseni mukaan pitäis olla hyvää ns. ammattimiehen tasoa. Kattelin vaan että niitäkin sai kohtuu hinnalla Amazonista. Hommasin akkuporan ja iskevän johdollisen, omaan käyttöön harvakseltaan ihan sama millä polkee menemään mutta eipä nuo nyt sen kalliimpia olleet.
1500kg speksattu saksitunkki antautui v60 takakulmaa nostaessa prkl! Ei taatusti ollut tonniakaan kuormaa...
Siitä hetken ihmettelyn jälkeen kaverin bensikselle renkaiden vaihtoon ja täälläkin kehuttu AC hallitunkki töihin.
Ei ole turhaan kehuttu, tosi pätevän oloinen ja jämäkkä laite. Ei vaan ole tiloja säilytellä tuollaista möhköä, kun se käyttötarve on 2krt/vuosi
Joku bilteman laite. Useita vuosia, mutta tosiaan käyttö ollut se kausittainen renkaan vaihto tasaisella betonilattialla. Yläsarana siitä petti.
Ei oo mulla Bilteman tunkkia, mutta foto ois kivaJoku bilteman laite. Useita vuosia, mutta tosiaan käyttö ollut se kausittainen renkaan vaihto tasaisella betonilattialla. Yläsarana siitä petti.
Ei oo mulla Bilteman tunkkia, mutta foto ois kiva