Työelämäkeskustelu

Työttömän kannattaa vedota työmarkkinoiden "laihuuteen" ja pyytää saada vain ne kaksi velvoittavaa hakua.
Eipä taida enää noissa kunnallistetuissa työvoimapalveluissa olla ketään tarkistelemassa onko oikeasti paikkoja haettu ja onko haastatteluihin menty tai onko tarjottuja paikkoja otettu vastaan.
Resurssit on vedetty niin tiukoille kaiketi alkuvuodesta alkaen.
Hullulta tuntuu että tuollaisia kannattaisi ihmisvoimin tarkistaa kun voisi automatisoida monellakin eri tavalla. Automaatio pidemmän päälle varmasti halvempi kuin ihmisen käyttäminen.

Hullulta tuntuu että tuollaisia kannattaisi ihmisvoimin tarkistaa kun voisi automatisoida monellakin eri tavalla. Automaatio pidemmän päälle varmasti halvempi kuin ihmisen käyttäminen.
No nettipalveluun ne syötetään ja heti kun sinne on haut syöttänyt, tulee vihreää palloa ja homma sen kuun osalta taputeltu. Tuskin noita kukaan mahdollisia pistotarkastuksia enempää tsekkailee.

Työttömän kannattaa vedota työmarkkinoiden "laihuuteen" ja pyytää saada vain ne kaksi velvoittavaa hakua.
Eipä taida enää noissa kunnallistetuissa työvoimapalveluissa olla ketään tarkistelemassa onko oikeasti paikkoja haettu ja onko haastatteluihin menty tai onko tarjottuja paikkoja otettu vastaan.
Resurssit on vedetty niin tiukoille kaiketi alkuvuodesta alkaen.
...tai sitten vaan hakee töitä, koska haluaa töihin. Ainakin itse kun olin työttömänä, niin saatoin joskus hakea enemmänkin mitä vaaditaan, jos oli vaan kiinnostavia ilmoituksia. Tietysti auttaa, jos asuu alueella missä ylipäänsä on paljon työpaikkoja. Mut joo kyllä itseäkin joskus vitutti hiljaisempana aikana etsimällä etsiä jotain edes etäisesti järkevää vaan sen takia, että kiintiö tulee täyteen. Välillä saatoin sitten katsoa jonkun firman joka on saanut valtiolta yritystukia, koska ehkä niillä saattaisi olla työnhaku"spämmiin" enemmän empatiaa.

Jos pääsee opiskelemaan työttömyysetuudella niin silleen kanssa madaltuu kiintiö.

Tilastokeskuksen mukaan toukokuussa työttömiä oli 308 000. Kuukaudessa työttömän on haettava 4 työpaikkaa mutta alueesta riippuen luku saattaa olla alhaisempi. Jos laskee että keskimäärin on haettavaa kolmea työpaikkaa kuukaudessa niin siitä tulee yli 900 000 työpaikkahakemusta kuukaudessa. Ei ole olemassa mitään yhtä kanavaa jonka kautta töitä tarjotaan/haetaan ja jonka kautta voisi tarkistaa onko työtön hakenut töitä. Eihän tässä ole mitään järkeä.

Tilastokeskuksen mukaan toukokuussa työttömiä oli 308 000. Kuukaudessa työttömän on haettava 4 työpaikkaa mutta alueesta riippuen luku saattaa olla alhaisempi. Jos laskee että keskimäärin on haettavaa kolmea työpaikkaa kuukaudessa niin siitä tulee yli 900 000 työpaikkahakemusta kuukaudessa. Ei ole olemassa mitään yhtä kanavaa jonka kautta töitä tarjotaan/haetaan ja jonka kautta voisi tarkistaa onko työtön hakenut töitä. Eihän tässä ole mitään järkeä.
Työmarkkinatorille ne haetut paikat pitää ilmoittaa. Ei se sen kummempaa ole. Siellä ne kaikki 900t on.

Kyllä, pitää ilmoittaa. Mutta kuka/mikä ne ilmoitetut 900 000 työpaikkahakemusta tarkistaa per kuukausi?
Ei tietenkään kukaan. Eihän se ole mitenkään mahdollista. Varmaan joku pistotarkastus sillon tällöin, mutta se on pisara meressä.

Sinne nyt voi ilmoittaa melkein mitä vaan. Mulle ainakin kerran kolmeen kuukauteen soittaa virkailija ja kysäisee noista. Samaiselta virkailijalta sain ton yksi hakemus/kk päätöksen.

Ei tietenkään kukaan. Eihän se ole mitenkään mahdollista. Varmaan joku pistotarkastus sillon tällöin, mutta se on pisara meressä.

Sinne nyt voi ilmoittaa melkein mitä vaan. Mulle ainakin kerran kolmeen kuukauteen soittaa virkailija ja kysäisee noista. Samaiselta virkailijalta sain ton yksi hakemus/kk päätöksen.
Niin, avasin vain tämän nykyisen systeemin järjettömyyttä. Tuo kolmen kuukauden välein toistuva työkkärisoittokin perustuu lakiin. Joskus saattaa unohtua ottaa yhteyttä...

Niin, avasin vain tämän nykyisen systeemin järjettömyyttä. Tuo kolmen kuukauden välein toistuva työkkärisoittokin perustuu lakiin. Joskus saattaa unohtua ottaa yhteyttä...
No järjetöntä on toi 4 hakua kuussa sokeasti kaikilta. Järkeväähän se on työttömiä patistella töitä hakemaan, vaan miten siihen saisi jotain järkeä?

Olen työnhakijana ja velvollinen lähettämään neljä työhakemusta kuukaudessa. Henkilökohtaisista syistä voin hakea vain etätöitä. Nyt olen vahingossa hakenut paikkaa, joka osoittautui hybridimalliseksi, ja minut on kutsuttu työhaastatteluun. Voinko perua haastattelun ilman seurauksia, vai johtaako tämä automaattisesti kolmen kuukauden karenssiin?

Varmaan täällä on jo kaikki vastattu, mutta vastaan vielä. Jos kieltäydyt työtarjouksesta, niin miten sulle voi siitä karenssi napsahtaa? Tuliko sulle työkkärin kautta käsky hakea tätä työtä? Jos ei, niin tuskin yhdelläkään työnantajalla on aikaa ilmoitella työkkärille, että täällä joku kieltäytyi työtarjouksesta. Tai jos joku tekee näin, niin sitten siinä työpaikassa on perustavanlaatuisesti jotain pielessä ja selkeästi keskittyminen siinä paikassa on aivan väärissä asioissa. Ja kuten täällä on sanottu, painotat haastattelussa, että pystyt tekemään vain etätyötä. Tuskin he ottavat , jos odottavat läsnäoloa esim. Kolmesti viikossa ja haastattelussa olet tuonut esille, ettei se onnistu. Voi hyvin olla, että toi hybridi malli parhaimmillaan tarkoittaa sitä, että kerran viikossa toimistolla tai sitten pahimmillaan sitä, että voit tehdä kerran viikossa etänä, jos anot sitä ajoissa etukäteen paperisena versiona ja etätyöstä joudut kirjoittamaan tarkat selvitykset siitä, mitä teit ja mihin kellonaikaan. Muutamissa paikoissa, mihin oon hakenut, on ihan ekoissa puheluissa sanottu ihan suoraan, että mikä se heidän näkemys hybridi mallista on.

Pahimmat on semmoisia jotka haalivat pirusti tekemisiä itsellensä eivätkä (yleensä tarkoituksella) jaa tietoa muille jotta pysyvät kriittisen tärkeinä. Sitten kun tämmöinen heppu nostaa kytkintä tai muuten vaan tippuu pois niin koko organisaatio voi ollakin yhtäkkiä ihan kusessa. Oon törmänny näihin ns. supermiehiin lähes jokaisessa firmassa missä olen ollut töissä.
Joo, nää on kyllä harvinaisen hankalia ihmisiä. Niille kun yrität rautalangasta vääntää, että heidän toimintatapansa kusee kaikkien kintuille, erityisesti yrityksen, niin ovat ihan huuli pyöreänä, suu auki ihmeissään, eivätkä millään ymmärrä, että mitä he tekivät muka väärin.

Mitä kaikkia mahdollisia etätöitä on saatavilla joihin ei tarvitse ammattia?
Olen koulutukseltani levyseppähitsaaja, mutta aikoinaan kyllästyin sen alan huonoon palkkaukseen.
Nykyään kärsin ärtyvästä suolesta ja elämä on yhtä vessassa juoksua/oloa.
Olen vaikka valmis raahaaman tarvittavat työvälineet mukanani vessaan jotta voisin tehdä töitä.
Puhelin markkinointi ei kiinnosta koska palkka heittelee sen mukaan miten myyt.
Oma terveydentilanne ei ainakaan tällä hetkellä salli lähteä töihin paikanpäälle ja olen alkanut miettimään etätyö mahdollisuuksia, koska ne tuntuvat ainoilta järkeviltä tavoilta päästä käsiksi työntekoon.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 691
Jäsenet
78 130
Uusin jäsen
Amatööri76

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom