"Meillä" on vähän turhan palaveririkasta. Kiireinen pätkä niin ihan normaalia että tunti aamulla ja illalla palaverintonta aikaa tms. ja siinä pitäisi sitten ne työt tehdä, onneksi ei koko aikaa tuollaista. Jotkut palaverit voi skipata helposti, mutta ongelmana vähän on, että niin moni asia menee pelkästään palaverin perusteella niin tippuu kärryiltä poissaolon takia kun jokin päätetään palaverissa ja asiasta ei tule mitään erillistä huutelua missään. Kuitenkin 90% palaverista on turhaa suurimmalle osalle niin kyllähän noihin työtunteja tuhlataan...Huhhuh. Pitää varmaan olla yksityisellä puolella aika korkeassa asemassa, tai julkisella puolella missä tahansa työssä jos noin paljon on palavereita päivässä.
Itse olen siinä mielessä onnekkaassa asemassa, että vaikka työ on projektien parissa olemista ja eri sidosryhmiä on paljon, niin palavereita on 0-3 per viikko kestoltaan 15-60min.
Itselläni siis useampi samanaikainen projekti joissa on sidonnaisuuksia toisiinsa ja noiden osia toteuttaa alihankkijatkin, lisäksi kun puhutaan laitteiden tuotekehityksestä (ja toki valmistuksesta) niin lusikkansa soppaan tulee kokoonpanosta, testauksesta, asiakastoimituksista jne.
Siihen vielä esimiesvastuita ja niihin liittyvät hommat niin kyllä tuo välillä sekoilulta tuntuu vaikka en siis ole projektipäällikkö vaan teknisen tiimin vetäjä
Olen jo pitkälti luovuttanut oman "suunnittelutyön" suhteen ja keskityn seuraamaan missä mennään ja katsomaan että kaikki tietävät mitä pitää heidän pitää tehdä...